abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:51:31 #1
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84784443
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Het Spel

Cybernations is een gratis online Politieke Simulator met een grote community en een rijke historie. In het spel creëer je je eigen natie en mag je je landje naar hartenlust inrichten. Je kiest je eigen bestuursvorm, religie, regeringsstandpunten en de hoogte van je belastingen. Vervolgens bouw je met de dagelijkse inkomsten van je landje nieuwe gebouwen, koop je nieuwe infrastructuur, ontwikkel je nieuwe technologie en koop je natuurlijk een machtig leger - dit alles terwijl je ook de tevredenheid van je bevolking in de gaten moet blijven houden.

Er is ook veel mogelijkheid tot interactie tussen de Cybernaties onderling. Men kan grondstoffen met elkaar verhandelen, ontwikkelingshulp sturen, senatoren kiezen, handelsblokkades opwerpen en natuurlijk elkaar de oorlog verklaren. Mocht het tot een oorlog komen dan heb je de beschikking over soldaten, tanks, vliegtuigen, schepen, kruisraketten en uiteindelijk zelfs nucleaire wapens. Er valt genoeg te beleven (en vernietigen) dus!





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


De Community

Cybernations kent een zeer uitgebreide community, bestaande uit meer dan 22.000 spelers. Een groot deel van die spelers heeft zich in één van de 200 allianties gevestigd. Lid van een alliantie zijn betekend economische hulp krijgen, beschermd worden tegen aanvallers en gezamenlijk optreden in het geval van een oorlog. Daarnaast hebben de meeste allianties een eigen gimmick of insteek in het spel, zo is er een Spartaanse alliantie, een alliantie voor de hippies, een Sith geïnspireerde alliantie, een alliantie gebaseerd op het Mushroom Kingdom en er is zelfs een Cybernations versie van de NAVO.

Gedurende de 4 jaar dat Cybernations al bestaat heeft zich ook een uitgebreid internationaal politiek systeem ontwikkeld. Allianties sluiten multilaterale verdragen met elkaar waarin ze beloven elkaar te verdedigen in tijden van oorlog en organiseren zich soms zelfs in machtsblokken. Eens in de zoveel tijd komen deze allianties of machtsblokken met elkaar in conflict en ontstaat een wereldoorlog, waarbij tientallen allianties en duizenden spelers tegen elkaar ten strijde trekken.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


De FOK Alliantie




Op 4 mei 2007 werd de FOK Alliantie opgericht en nu - ruim 3 jaar later - zijn we een van de belangrijkste allianties in het spel. Gedurende onze geschiedenis heeft FOK aan meerdere wereldoorlogen deelgenomen, maar is ondanks dat nog nooit verslagen. Met name sinds de laatste oorlog - waar FOK tegen 13 andere allianties vocht en toch overwon - heeft de alliantie een reputatie als een van de sterkste en meest angstaanjagende in het spel.

Het belangrijkste aspect van FOK is dat het de enige geheel Nederlandstalige alliantie in het spel is. Dit geeft ons het voordeel om - naast alle economische en militaire hulp - het spel eenvoudig in de eigen taal uit te leggen aan alle nieuwe Nederlanders en Belgen in het spel. Daarnaast heeft FOK ook een eigen (uiterst gezellige) community van meer dan 200 leden opgebouwd. Deze gemeenschap is zo aantrekkelijk dat er zelfs een internationale variant van de alliantie ( iFOK ) gecreëerd moest worden om alle niet-Nederlandstaligen ook een plek te geven.

Overigens hebben ook andere grote online communities - zoals SomethingAwful, Facepunch en Fark - hun eigen allianties in het spel.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ik wil ook mee doen!

Alleereerst moet je je HIER even aanmelden bij het spel. Vervolgens kies je de naam van je natie, de naam van je heerser, de positie van je land en allerlei andere instellingen van je land. Vrijwel alles kun je later aanpassen, behalve de naam van je natie en heerser.

Daarnaast zien we natuurlijk graag dat je je de FOK alliantie aanmeld. Om lid te worden doe je het volgende :

- Je kiest bij 'Alliance Affiliation' voor 'Specify Other' en typt vervolgens FOK in.
- Je zet je landje op de oranje teamkleur.
- Je kiest als vlag 'Custom 53'.
- Je meld je aan op onze forums HIER

Op het forum zul je vervolgens verder geholpen worden om van je natie een echte wereldmacht te maken. :7


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Handige Links

- Cybernations - Het spel
- Forum van de FOK Alliantie
- FOK Games Special over Cybernations
- Cybernations Wikia
- Cybernations Forum


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[ Bericht 0% gewijzigd door DiviFilius op 02-08-2010 20:15:12 ]
pi_84784500
Ik ben geert wilders!
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 19:58:27 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84784773
Het blijft een tof spel. En het leuke is dat we als FOK tenminste wat voorstellen en onze stempel kunnen drukken op het spel. :)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84785102
Oh dit is een serieuze reeks.
Hoe meld ik me aan?
En doe ik mee etc.
Dat staat redelijk onduidelijk vermeld ;(
En ik ben lui
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:13:47 #5
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84785414
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:05 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Oh dit is een serieuze reeks.
Hoe meld ik me aan?
En doe ik mee etc.
Dat staat redelijk onduidelijk vermeld ;(
En ik ben lui
Speciaal voor jou heb ik even een korte handleiding geschreven. ;)
pi_84785749
Even TVP'tje voor als ik terug ben - sounds nice :D
pi_84788595
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:13 schreef DiviFilius het volgende:

[..]

Speciaal voor jou heb ik even een korte handleiding geschreven. ;)
Ik denk niet alleen speciaal voor mij ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:41:32 #8
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84789530
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:23 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Ik denk niet alleen speciaal voor mij ;)
Misschien niet helemaal nee. O-)
pi_84790379
Leuk spel!!! Zeker uitproberen mensen! :Y
QUOD PER SORTEM STERNIT FORTEM
pi_84790867
Ah hier is het topic heen *O*
Vroegâh liepen hier ook topics over.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_84791243
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:41 schreef DiviFilius het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal nee. O-)
Divi for President! Oh wacht....

Maargoed, zeker leuk spelletje, met genoeg dingen om te lachen, voornamelijk andere allianties die leuke en minder leuke stuns uithalen en uiteraard onze eigen dictator :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:37:36 #12
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84792438
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:13 schreef Ermanon het volgende:
(..) en uiteraard onze eigen dictator :)


:7
pi_84793831
Heb ook een landje gesticht, nu nog een beetje doorkrijgen hoe het werkt. Tips zijn tot die tijd welkom ^O^
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:15:21 #14
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84794417
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Heb ook een landje gesticht, nu nog een beetje doorkrijgen hoe het werkt. Tips zijn tot die tijd welkom ^O^
Je belasting op het hoogste zetten, dat levert altijd de beste resultaten op. Daarnaast moet je of voor Defcon 1 (tijdens oorlog) of 5 (tijdens vrede) gaan, de rest ertussenin is redelijk waardeloos.

Tot slot, meld je ook even aan op ons forum ;)
pi_84795266
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:15 schreef DiviFilius het volgende:

[..]

Je belasting op het hoogste zetten, dat levert altijd de beste resultaten op. Daarnaast moet je of voor Defcon 1 (tijdens oorlog) of 5 (tijdens vrede) gaan, de rest ertussenin is redelijk waardeloos.

Tot slot, meld je ook even aan op ons forum ;)
Heb de belasting en DEFCON aangepast. Ook aangemeld op het forum, laat het spel maar beginnen :7
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:52:46 #16
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84797193
Om nom nom nieuwe techleveranciers :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_84805108
Mmm, mijn geld gaat wel snel op. Hoe krijg je maximale inkomsten?
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:01:33 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84805375
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:52 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Mmm, mijn geld gaat wel snel op. Hoe krijg je maximale inkomsten?
Techdeals. :Y (level 2 in de academy)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84805556
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:01 schreef Mike het volgende:

[..]



Techdeals. :Y (level 2 in de academy)
Oke daar moet ik nog in worden uitgenodigd. Wacht het wel rustig af dan ;)
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:19:43 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84805922
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:08 schreef KeFFuR1208 het volgende:

[..]

Oke daar moet ik nog in worden uitgenodigd. Wacht het wel rustig af dan ;)
Je hebt al toegang. :)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84806515
Top, ga er gelijk naar kijken ^O^
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:48:11 #23
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84810946
als iemand ff heel snel in een notendop kan uitleggen of dit spel een veredeld RISK spel is,dan ga ik het kopen tenzij iemand ff een linkje voor een leuke torrent heeft(via pm oid) en meld ik mij aan :Y })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:57:22 #25
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_84811027
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:55 schreef rubje het volgende:
als iemand ff heel snel in een notendop kan uitleggen of dit spel een veredeld RISK spel is,dan ga ik het kopen tenzij iemand ff een linkje voor een leuke torrent heeft(via pm oid) en meld ik mij aan :Y })
Het is een gratis online browserspel. Je hoeft dus niets te kopen of te downloaden.
Je kan je gewoon gratis HIER aanmelden. ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')