abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_84773481
Nee dit gaat over homo's, dus move along.

Ik vroeg me af waarom sommige sterren (die in wezen zonnen zijn van buiten ons zonnestelsel) zo ontzettend flikkeren? Onze zon flikkert toch ook niet de hele dag van 50 naar 100% helderheid? wtf?
pi_84773528
Omdat er een mannetje op de atmosfeer staat die soms een bordje voor een ster houdt.
pi_84773558
Geen idee, maar als ik het zou moeten beredeneren zou ik zeggen dat het komt door onze atmosfeer; dat de zon het niet heeft, heeft dan te maken met de relatief korte afstand tot de zon en de relatieve helderheid naar aanleiding daarvan.
pi_84773559
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:57 schreef FreezePop het volgende:
Omdat er een mannetje op de atmosfeer staat die soms een bordje voor een ster houdt.
:')
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_84773560
quote:
Alle sterren scintilleren ("fonkelen"), niet alleen Sirius. Bij een ster als Sirius valt het veel meer op omdat die zo helder is, en ook omdat Sirius zeker in deze tijd van het jaar vrij laag aan de hemel staat. Daarmee wordt ook de verklaring duidelijk: het licht van de ster reist door de dampkring, en wel met een langere weg naarmate de ster lager staat. De dampkring bestaat uit "bellen" lucht die allemaal een iets andere temperatuur hebben en in voortdurende beweging zijn.Het licht van de ster bereikt ons oog daardoor langs een telkens iets andere weg door de dampkring. Daardoor lijkt het sterbeeld voortdurend heen en weer te springen (scintilleren). Ook kunnen die luchtbellen als prisma's werken, en zo de verschillende kleuren produceren die
een scintillerende heldere ster kan vertonen. Bij de meeste sterren zie je dat niet omdat hun licht niet helder genoeg is om de kleurgevoelige elementen van het netvlies te activeren
Daarom dus
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_84773662
Atmosferische brekingen. Net zoals je over het asfalt kijkt op een warme zomerdag en dat alles ook aan het trillen is.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:02:24 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84773715
dat zijn vliegtuigen, geen sterren
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:16:46 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84774239
Dat zijn marsmannetjes die in morsecode communiceren met de reptilians hier op Aarde...
pi_84775206
Omdat het patat is.
pi_84775715
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:56 schreef pberends het volgende:
Nee dit gaat over homo's

waar dan?
pi_84775984
Ik heb ooit ergens gelezen als ze "knipperen" dat ze dan al ontploft zijn, maar omdat het zo lang duurt voor het licht hier is, zien wij nog de oude status van supernova of iets dergelijks.

Kan ook bullshit zijn, maar ik meen dit ooit gelezen te hebben.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:13:59 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84776372
dat komt doordat niet al het licht wat een ster uitzendt met dezelfde snelheid reist. soms komt het licht sneller en soms komt het licht langzamer. bij de zon zie je dit amper omdat het te dichtbij is. dus vandaar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84777344
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:13 schreef Maanvis het volgende:
dat komt doordat niet al het licht wat een ster uitzendt met dezelfde snelheid reist. soms komt het licht sneller en soms komt het licht langzamer. bij de zon zie je dit amper omdat het te dichtbij is. dus vandaar.
:'). Lichtsnelheid heet lichtsnelheid omdat dat de snelheid is waarmee licht altijd reist.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:38:38 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84777387
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

:'). Lichtsnelheid heet lichtsnelheid omdat dat de snelheid is waarmee licht altijd reist.
Ja, en de maximumsnelheid is ook niet altijd de snelheid waarmee je autorijdt, hij varieert zelfs aan de hand van waar je bent! Dus ik denk dat dat dit punt wel danig ontkracht.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84777478
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, en de maximumsnelheid is ook niet altijd de snelheid waarmee je autorijdt, hij varieert zelfs aan de hand van waar je bent! Dus ik denk dat dat dit punt wel danig ontkracht.
Dat denk ik niet. Het is niet de maximumsnelheid, het is dé snelheid.
pi_84777501
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Maanvis het volgende:
Ja, en de maximumsnelheid is ook niet altijd de snelheid waarmee je autorijdt, hij varieert zelfs aan de hand van waar je bent! Dus ik denk dat dat dit punt wel danig ontkracht.
Nee, licht kan niet langzamer of sneller reizen. Hooguit een langere afstand nemen, wat dus ook gebeurt bij flikkerende sterren. Door die 'luchtbellen' moet de ene foton een net iets langere weg afleggen dan de andere en doet er dus langer over om bij ons te komen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:42:06 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84777517
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:41 schreef Dastan het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Het is niet de maximumsnelheid, het is dé snelheid.
ja en net als bij een auto kan die varieren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:42:45 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84777541
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, licht kan niet langzamer of sneller reizen. Hooguit een langere afstand nemen, wat dus ook gebeurt bij flikkerende sterren. Door die 'luchtbellen' moet de ene foton een net iets langere weg afleggen dan de andere en doet er dus langer over om bij ons te komen.
Zeg jij gelooft toch niet in die sprookjes die einstein heeft verzonnen he?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:44:09 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_84777592
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja en net als bij een auto kan die varieren.
Nee.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_84777601
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:

ja en net als bij een auto kan die varieren.
Nee hoor, in een vacuum (het heelal) is de lichtsnelheid een constante.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84781142
Mja je zegt dat het over homo's gaat
pi_84781153
Atmosfeer enzo
pi_84781298
omdat de sterren soms zo oud worden dat ze er gewoon dood bij neer vallen.
pi_84783948
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Daarom dus
Ah, interessant.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:42:07 #25
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_84784040
Snapte de OP eerst niet maar besefte toen dat het over echte sterren gaat en niet om beroemde mensen die vaak vallen
O)))
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')