abonnement Unibet Coolblue
pi_84729432
De leukste kinderboeken deel 2 was vol dus hier verder.

Zelf heb ik een leuk boek gevonden voor de wat oudere kinderen, vanaf 10 jaar ongeveer.
Eigenlijk zijn het 2 boeken. De boeken gaan over Oede en Lar
Oede, zoon van het stamhoofd, droomt over een toekomst als dappere jager. Zijn vriend Lar, zoon van een sjamaan, lijkt voorbestemd om de geestelijk leider te worden. Twee verschillende karakters, maar onafscheidelijke vrienden die - met lichte tegenzin - hun dagelijkse klusjes moeten doen, maar met veel meer plezier samen op avontuur gaan. Ze bouwen in het geheim een vlot en worden daar onaangenaam verrast door twee vreemdelingen die hen ontvoeren.
Het tweede deel is net uit, en moeten we nog lezen maar beloofd net zo mooi te worden als het eerste.
De verhalen spelen zich af in de omgeving van het huidige Swifterbant.

soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_84729457
Ik las elke dag altijd samen met mijn vader een stukje uit "Roderick de Ridder"
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:58:58 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88891444
Graag schop ik dit topic weer even omhoog met een geweldige nieuwe serie die vriendje van oudste ontdekt heeft. Ze staan bij de C boeken (dus vanaf een jaar of 12, maar 10 of 11 kan denk ik ook best)

Het gaat om de Arthur -reeks van Kevin Crossley. Het beschrijft het leven rond 1200, en door wat de jongen ziet in de zienersteen die hij krijgt ook heel dingen over Arthur van de ronde tafel.
http://www.lemniscaat.nl/(...)-%20de%20zienersteen

Het betreffende vriendje vond het echt de mooiste boeken die hij ooit gelezen heeft. O+ :D
Het was eerst een Trilogie maar omdat er veel vraag was naar hoe het met het meisje in het boek was afgelopen is er nog een vierde deel gekomen over haar.

Het doet mij wat denken aan Pillars of the earth, maar dan voor kinderen. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88901056
Ja Buuf die vond oudste hier te gek, waren zo uit helaas
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 november 2010 @ 14:11:53 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88901337
Dan gooi ik Christans favoriet van nu er ook in:

http://www.hetlevenvaneenloser.nl/

Een serie boeken over een Amerikaanse jongen die voor het eerst naar de brugklas gaat. Met een oudere broer die hem op zijn kop zit en een klein broertje dat alles aankruist in de speelgoedcatalogus en dat met Kerstmis ook allemaal krijgt ;) De boeken zijn in dagboekvorm met allemaal tekeningetjes tussendoor.

Bram (zoals hij in de NL boeken heet) maakt alle gebruikelijke fouten die brugklassers zoal maken. Er wordt sneeuw voorspeld, en dan zal er geen school zijn. Hoera, dan hoeft hij zijn werkstuk dus niet te maken *O* Je raadt het al: de weerman zit mis...

In NL is tot nu toe pas 1 boek verschenen, maar in DLD zijn er al 4, plus een film, een dagboek om zelf in te vullen en een boek over het maken van de film.

Christan in zijn shirt van het eerste boek:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88991840
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2010 09:13 schreef BunnyCookii het volgende:
Ik las elke dag altijd samen met mijn vader een stukje uit "Roderick de Ridder"
Inderdaad! Ridder Roderik & Ridder Roeland is super!
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_89005134
Ik kwam op de boekenbeurs deze boeken tegen, Shakespeare voor kinderen. Leuk om met de paplepel in te gieten :)
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:23 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89006138
Ook leuk voor oudere kinderen met een honger naar geschiedenis en kennis is Griekse Mythen van Imme Dros.

De mythen eindelijk eens fijn leesbaar gebracht.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 november 2010 @ 11:18:48 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89006310
Mijn jongens zijn eerst begonnen in de boeken van Simone Kramer. Heel leesbaar al vanaf een jaar of 8.Dat vonden zij nog wat leesbaarder dan Imme Dros. Mijn oudste herleest ze nu in de Dros variant. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:22:43 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89006432
Oh, die van Simone Kramer kende ik niet. Die noteer ik even.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 november 2010 @ 11:23:12 #11
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89006451
Bij het opruimen van de zolder kwamen al mijn kinderboeken weer tevoorschijn, waaronder ook "Deesje" (Joke van Leeuwen). Wordt dat tegenwoordig nog gelezen? Of is dat echt zoiets wat generatiegebonden is?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 november 2010 @ 11:24:39 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89006501
ja, echt aanraders! En lekker overzichtelijk. Want de verschillende verhalen in verschillende boeken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:24:48 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_89006505
Jawel hoor Kim! Ik lees Deesje samen met Luuk (bijna 6). De tekeningen blijven leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 22 november 2010 @ 11:24:49 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89006506
Ik ken Deesje niet, maar Joke van Leeuwen wordt volgens mij nog wel volop gelezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 november 2010 @ 11:26:08 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89006536
Deesje ken ik ook niet. Ik ben van de generatie: Olijke Tweeling. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:29:47 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_89006641
Hoei! De olijke tweeling heb ik bij mn ouders op zolder staan. Die kreeg ik bij elk rapport, diploma, prik of scheet die dwars zat. ;)

Leuk trouwens om die kast op zolder door te kijken. Allemaal lievelingsboeken. <3
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 22 november 2010 @ 11:34:56 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89006832
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:24 schreef Lishe het volgende:
Jawel hoor Kim! Ik lees Deesje samen met Luuk (bijna 6). De tekeningen blijven leuk!
Leuk! :). Ik bewaar ze ook maar voor ietsje later. Weet ik zelf ook weer hoe ze gaan :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_89008613
Olijke tweeling-boeken blijven geschreven worden geloof ik..zag ze pas nog in de bieb staan bij de nieuwe jeugdboeken.

Weet iemand wat leuke boekjes zijn voor een meisje wat nét in groep drie zit en leert lezen? Ik vind die in de bieb zo suf, maar eigenlijk wil ik ook weer niet alles kopen. Misschien wel eentje waar ze wat langer wat aan heeft voor Sinterklaas. Maar welke?

En verder wil ik nog een voorleesboek voor mijn kleuter en bijna-kleuter kopen voor Sint. Wie heeft er een leuke suggestie? Zoekboeken vinden ze erg leuk en die blijven ook wel leuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 november 2010 @ 14:05:48 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89011528
Olijke tweeling heb ik vroeger nooit gelezen maar ik ben ze nu aan het verzamelen, gewoon voor de lol, leuk om naar uit te kijken op rommelmarkten :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_89012369
Rewimo, volgens mij verzamel jij de Dolle Tweeling, of heb ik het mis? O-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 november 2010 @ 14:36:42 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89012530
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2010 14:32 schreef YPPY het volgende:
Rewimo, volgens mij verzamel jij de Dolle Tweeling, of heb ik het mis? O-)
Ben ik dol genoeg voor maar die had ik als kind al ;) En ik heb ze nog steeds.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 november 2010 @ 20:25:27 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89195941
Super voorleesboek in de bieb gevonden O+


quote:
Tommie heeft dorst, maar hij mag van mama niets drinken vlak voor het slapengaan, want dan plast hij in zijn bed. Tommie doet het lekker toch! 's Nachts droomt hij dat hij een colakraan naast zijn bed heeft. Maar dan wil de kraan niet meer dicht! Op zondagmorgen maken Tommie en Lotje een toverdrankje. In een shampoofles stoppen ze tandpasta, papiersnippers, suiker en besjes. Als mama eraan komt gaan ze er snel vandoor, want ze mogen niet kliederen in de badkamer. De fles met toverdrank blijft in de badkamer achter... En zo beleven Tommie en Lotje nog veel meer gekke avonturen in dit prachtige boek. Met vrolijke illustraties in kleur van Kees de Boer.
Er is een hele reeks *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102614353
Schop omhoog.

Het is weer bijna kinderboekenweek! Iemand nog tips voor leuke kinderboeken?

Mijn zoontje is bijna 15mnd, en gek op kartonnenboekjes met simpele plaatjes. Daar komt ie nu mee aanzeulen, en dan moeten we samen 'lezen'. 's Avonds voor het slapen krijgt hij standaard Jip & Janneke. Af en toe lees ik ook nog een Dikkie Dik of een mooi prentenboek voor (favorieten: Ik zou wel een kindje lusten, Een muis kan geen optocht zijn, Koekjes, De kleine Kangoeroe). Ook heel leuk vind ik de boeken van Charlotte Dermatons (hoop dat ik het goed schrijf), dus tekstloze prentenboeken. Ik heb al Fiets, en overweeg Sinterklaas.

Nogmaals, iemand nog tips?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102617150
Dit boek mag natuurlijk in geen enkele kinderboekenkast ontbreken (sowieso, de boeken van Dahl)
pi_102620081
Pannenkoekentaart!
pi_102631495
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:19 schreef DJMomo het volgende:
Schop omhoog.

Het is weer bijna kinderboekenweek! Iemand nog tips voor leuke kinderboeken?

Mijn zoontje is bijna 15mnd, en gek op kartonnenboekjes met simpele plaatjes. Daar komt ie nu mee aanzeulen, en dan moeten we samen 'lezen'. 's Avonds voor het slapen krijgt hij standaard Jip & Janneke. Af en toe lees ik ook nog een Dikkie Dik of een mooi prentenboek voor (favorieten: Ik zou wel een kindje lusten, Een muis kan geen optocht zijn, Koekjes, De kleine Kangoeroe). Ook heel leuk vind ik de boeken van Charlotte Dermatons (hoop dat ik het goed schrijf), dus tekstloze prentenboeken. Ik heb al Fiets, en overweeg Sinterklaas.

Nogmaals, iemand nog tips?
Jaaa, koop Sinterklaas!! Grote hit hier (zoontje van nu 3 maar al sinds 2,5 een favoriet. Moest mee op vakantie dus met 35 graden hebben wij "dikke piet" steeds gezocht. En neem dan meteen De Gele ballon mee! Fiets ken ik niet dus die ga ik halen in de kinderboekenweek, dank voor de tip!
  Licht Ontvlambaar zondag 2 oktober 2011 @ 22:23:36 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102631658
Ik was dit topic net aan het zoeken :D

Ik wil graag een echt sprookjesboek kopen, voor nu om voor te lezen maar straks om zelf te lezen. Liefst met sprookjes van Grimm en Andersen erin. Welk moet ik halen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 2 oktober 2011 @ 23:04:08 #28
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102634077
Even een tip, dit is zo'n leuk boek!
http://www.vkshop.nl/het-(...)arina-schaapman.html
  maandag 3 oktober 2011 @ 06:46:56 #29
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_102639657
quote:
Klopt!
Heule goeie tip!
pi_102639696
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:21 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Jaaa, koop Sinterklaas!! Grote hit hier (zoontje van nu 3 maar al sinds 2,5 een favoriet. Moest mee op vakantie dus met 35 graden hebben wij "dikke piet" steeds gezocht. En neem dan meteen De Gele ballon mee! Fiets ken ik niet dus die ga ik halen in de kinderboekenweek, dank voor de tip!
*Breekt even in*

Fiets is waarschijnlijk niet meer te koop. Het was toen het "5 euro boekje" van CPNB. Tijdens de kinderboekenweek van 2008.
Met een wat geluk staat er nog ergens een exemplaar.
Evenals "prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar" (of iets in die trant).
Dat was een klein boekje, ook van haar, ter gelegenheid van het zoveel jaar bestaan van de uitgever Lemniscaat.

Nouja, wat ik dus wil zeggen; ik hoop dat je nog geluk hebt en je ergens Fiets kunt vinden, want hij is wel echt heel leuk ook! Succes!

*Kruipt weer onder steen*
Mooi he, alles.
pi_102640928
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik was dit topic net aan het zoeken :D

Ik wil graag een echt sprookjesboek kopen, voor nu om voor te lezen maar straks om zelf te lezen. Liefst met sprookjes van Grimm en Andersen erin. Welk moet ik halen?
Ik zat deel 2 door te lezen en zag dat Bix daar dezelfde vraag had gesteld en dat er een aantal antwoorden waren gekomen dus wellicht dat je het vorige topic even door kan nemen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:32:00 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641016
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik zat deel 2 door te lezen en zag dat Bix daar dezelfde vraag had gesteld en dat er een aantal antwoorden waren gekomen dus wellicht dat je het vorige topic even door kan nemen?
Goed idee :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102641110
Mijn dochter van 4 is helemaal fan van de boekjes van Marianne Busser & Ron Schröder.
Liselotje, Sinterklaas, sprookjes. Echt precies wat ze nu leuk vindt.


Met een meidenkwartet
pi_102641118
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:25 schreef Sjeen het volgende:
Super voorleesboek in de bieb gevonden O+

[ afbeelding ]

[..]

Er is een hele reeks *O*
Oehw, zonder het topic helemaal te hebben bekeken wil ik hier vast op reageren.

O+. De boeken van Jacques Vriens. O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_102641182
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:37 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oehw, zonder het topic helemaal te hebben bekeken wil ik hier vast op reageren.

O+. De boeken van Jacques Vriens. O+.
O+
Mijn favorieten waren/zijn nog steeds het achtste groepie tegen het soepie en een bende in de bovenbouw.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102641231
Bende in bovenbouw was inderdaad héél leuk. En Meester Jaap (held op sokken).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_102641281
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:19 schreef DJMomo het volgende:
Schop omhoog.

Het is weer bijna kinderboekenweek! Iemand nog tips voor leuke kinderboeken?

Mijn zoontje is bijna 15mnd, en gek op kartonnenboekjes met simpele plaatjes. Daar komt ie nu mee aanzeulen, en dan moeten we samen 'lezen'. 's Avonds voor het slapen krijgt hij standaard Jip & Janneke. Af en toe lees ik ook nog een Dikkie Dik of een mooi prentenboek voor (favorieten: Ik zou wel een kindje lusten, Een muis kan geen optocht zijn, Koekjes, De kleine Kangoeroe). Ook heel leuk vind ik de boeken van Charlotte Dermatons (hoop dat ik het goed schrijf), dus tekstloze prentenboeken. Ik heb al Fiets, en overweeg Sinterklaas.

Nogmaals, iemand nog tips?








Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102641348
Kan er misschien een reeks gemaakt worden van dit topic? O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102662527
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2011 06:57 schreef Suuzig het volgende:

[..]

*Breekt even in*

Fiets is waarschijnlijk niet meer te koop. Het was toen het "5 euro boekje" van CPNB. Tijdens de kinderboekenweek van 2008.
Met een wat geluk staat er nog ergens een exemplaar.
Evenals "prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar" (of iets in die trant).
Dat was een klein boekje, ook van haar, ter gelegenheid van het zoveel jaar bestaan van de uitgever Lemniscaat.

Nouja, wat ik dus wil zeggen; ik hoop dat je nog geluk hebt en je ergens Fiets kunt vinden, want hij is wel echt heel leuk ook! Succes!

*Kruipt weer onder steen*
voor wie echt heeeeeeeeeeeeel graag wil: bij lokaal boekhandeltje hier (zeg niet waar sorry...) lagen er 2 weken geleden nog een paar.. voor 2,50! PM bij interesse, geen garantie.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102662623
ik wil de maan ga ik even bekijken. de mol is geveto'd door manlief. en zelf vinnik rupsje niezo leuk.. :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102664708
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2011 06:57 schreef Suuzig het volgende:

[..]

*Breekt even in*

Fiets is waarschijnlijk niet meer te koop. Het was toen het "5 euro boekje" van CPNB. Tijdens de kinderboekenweek van 2008.
Met een wat geluk staat er nog ergens een exemplaar.
Evenals "prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar" (of iets in die trant).
Dat was een klein boekje, ook van haar, ter gelegenheid van het zoveel jaar bestaan van de uitgever Lemniscaat.

Nouja, wat ik dus wil zeggen; ik hoop dat je nog geluk hebt en je ergens Fiets kunt vinden, want hij is wel echt heel leuk ook! Succes!

*Kruipt weer onder steen*
Ah, ok! Jammer, maar bedankt. Scheelt weer zoeken!
pi_102665880
Grunsfan, u zag mijn aanbod?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102689307
de maan is echt een hartstikke mooi en leuk boek, mijn kinderen zijn er knettergek mee. Net als de Gruffalo.
pi_102690037
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:30 schreef DJMomo het volgende:
ik wil de maan ga ik even bekijken. de mol is geveto'd door manlief. en zelf vinnik rupsje niezo leuk.. :o
????????? Waarom is de Mol gevetood en hoe kan je Rupsje nou niet leuk vinden??

Maar goed. Ik ben op zoek naar boekjes over zindelijk worden, en boekjes over het krijgen van een broertje/zusje (voor een peuter). Bij dat laatste niet zo zeer de zwangerschap, maar vooral wat daarna komt: aandacht delen e.d. Heeft iemand tips?
pi_102690183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

????????? Waarom is de Mol gevetood en hoe kan je Rupsje nou niet leuk vinden??

Maar goed. Ik ben op zoek naar boekjes over zindelijk worden, en boekjes over het krijgen van een broertje/zusje (voor een peuter). Bij dat laatste niet zo zeer de zwangerschap, maar vooral wat daarna komt: aandacht delen e.d. Heeft iemand tips?
Kom ik weer met mijn Liselotje boek, leuk vanaf een jaar of 3 (denk ik...)
Met een meidenkwartet
pi_102691149
Ziet er leuk uit! En ik zie dat ze ook Liselotje op een potje hebben :)
pi_102709320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:34 schreef Bleie het volgende:

[..]

????????? Waarom is de Mol gevetood en hoe kan je Rupsje nou niet leuk vinden??

wij zijn zelf niet zo van het poep en plas thema. al zal zoonlief heus zijn fase krijgen ;)
enne, qua rupsje.. ik heb ook nog nooit ET gezien. denk dat het in dezelfde categorie valt. Geen idee, gewoon niet meegekregen van huis, en het spreekt me ook niet aan. hahahaha, stom he?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:35:38 #48
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102709499
Deze is heel leuk voor zindelijkheids training
http://www.peuterplace.nl(...)-je-luier-kijken.htm
pi_102735140
Er lagen hier nog 8 'Fiets'en. Nu nog 7...
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:23:22 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102735955
gruffalo die zocht ik overlaatst maar kwam er niet op thx ^O^
En de mol is besteld :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:11:53 #51
5428 crew  miss_sly
pi_102856820
Wij hebben vandaag de Gruffalo gekocht, wat een leuk boek is dat!
En Pluk en zijn vriendjes. Die hadden we laatst van de bieb en die vond ze zoo leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102856950
ik heb uiteindelijk naast 'de koe die een ei legde' ook 'het open-en-dicht boek van dikkie dik' besteld. open en dicht is zijn nieuwe favoriete thema. schijnt een boek met flapjes te zijn, ook altijd leuk. sinterklaas lag hier (nog?) niet in de winkel, komt wel als baardmans weer in t land is denk ik. dan haal ik hem wel als schoenkado.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:20:11 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102857138
hier het vrolijke herfstverhalen boek gekocht, met korte verhaaltjes,versjes,en liedjes.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102857528
Ik heb vandaag dit koffertje gekocht en het zijn allemaal superleuke boekjes.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:31:53 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102857545
Wat een leuk koffertje O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102857569
Het was iets van 15 euro, dat vond ik een mooie prijs voor 8 boeken.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:33:14 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102857582
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:32 schreef DJMomo het volgende:

[..]

wij zijn zelf niet zo van het poep en plas thema. al zal zoonlief heus zijn fase krijgen ;)
enne, qua rupsje.. ik heb ook nog nooit ET gezien. denk dat het in dezelfde categorie valt. Geen idee, gewoon niet meegekregen van huis, en het spreekt me ook niet aan. hahahaha, stom he?
Rupsjenooitgenoeg vergelijken met ET, die zie ik even niet :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:37:45 #58
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102857720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Het was iets van 15 euro, dat vond ik een mooie prijs voor 8 boeken.
Dat is een heel mooie prijs zelfs, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102858540
Bij de ako, Hij is van Gottmer. Ze hebben hem ook online:
http://www.gottmerkinderb(...)tion=bdetail&id=1205
pi_102859469
Ow leuk, wij kwamen vandaag langs de kinderboekenwinkel in tilburg, dus daar hebben we in het kader van de kinderboekenweek ook weer de nodige boeken gekocht...

Pepijn koos het boek "moffel en piertje durven alles"
Meestal ben ik niet zo'n fan van boeken over tv figuren, maar de eerste 2 verhaaltjes uit dit boek zijn prima. Verhaaltjes van een pagina of 4, met af en toe een plaatje en een tekening van een hele bladzijde per verhaal.


Verder kochten we het prentenboek van de kinderboekenweek.

En superdolfje, het 9de deel van de dolfje weerwolfje serie. Deze is als eerste van de delen volledig geillustreerd, erg mooi. We hadden al de feesteditie van het eerste deel, en deze past daar prachtig bij. Pepijn vind dolfje weerwolfje erg leuk, maar een heel zwart/wit met weinig plaatjes boek is nog net te hoog gegrepen. We hopen dat superdolfje net zo in de smaak valt als het prentenboek.



dit is het feesteditie/prentenboek uitvoering van het eerste boek.


Voor Joris kochten we "daar buiten loopt een schaap"
een boek met kinderliedjes met daarin prachtige illustraties van Mies van Hout.
Het andere deel, "op een grote paddestoel", hadden we al als kraamcadeautje gekregen.

  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2011 @ 09:02:27 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102866675
Er loopt nu een verkiezing van het mooiste kinderboek allertijden :) Ik vond het nog best moeilijk om te kiezen, er staan zoveel leuke boeken tussen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_102866705
Het kinderboekenweekgeschenk (Bert en Bart redden de wereld) is volgens mijn kind een erg leuk boekje! Het doet haar denken aan Roald Dahl, zei ze.
Deze week dus even voor minstens een tientje boeken kopen, dan krijg je 'm cadeau.

En nu ga ik naar die site van de posting hierboven, het mooiste kinderboek aller tijden. :)
pi_102866964
Vrouwtje Theelepel ik heb het koffertje met boekjes besteld voor mijn neefje, die wordt binnenkort 2 jaar. Leuke tip, dank je wel!
pi_102866982
Ik heb van de week voor mijn bijna kleuter dit boek gekocht
http://www.bol.com/nl/p/n(...).html#product_images
hij vindt het helemaal geweldig, op elke pagina kunnen ze draken zoeken
pi_102869248
Ik heb als kraamkadootje Monkie gekregen, een prentenboek zonder tekst, ik vind hem wel heel leuk! Ik kan niet wachten tot Bartje groot genoeg is om het met hem te "lezen"
pi_102870339
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:32 schreef p_iglet het volgende:<knip>
Voor Joris kochten we "daar buiten loopt een schaap"
een boek met kinderliedjes met daarin prachtige illustraties van Mies van Hout.
Het andere deel, "op een grote paddestoel", hadden we al als kraamcadeautje gekregen.

[ afbeelding ]
je hebt nu ook een sinterklaas editie. volgens mij is de titel 'zie de maan schijnt door de bomen'.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 12 maart 2012 @ 22:05:13 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_109030789
Ik heb de boeken nog niet gelezen, maar bij de Emte kun je nu sparen voor boeken die geschreven zijn op basis van verhalen door kinderen zelf ingeleverd.

En dat idee vind ik gewoon zo ontzettend tof!

En raar maar waar, waar mijn jongens op dit moment mee weglopen is het boekje


Sowieso wel een tip voor kinderen die nog naar de tandarts moeten en het een beetje eng vinden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_109033455
Ik wil dit boek even onder de aandacht brengen O+
Vlo en Stiekel - Pieter Koolwijk


quote:
Floris is niet zo dapper, best wel klein en elke dag wordt hij gepest door Arjan. Floris heeft geen enkele reden om vrolijk te zijn, vindt hijzelf. Tot er op een dag een piepklein meisje met felrood haar de klas komt binnenlopen. Stiekel.
Zij trekt zich van niemand iets aan. Ze eet haar boterhammen terwijl ze op haar kop staat, danst zomaar over het schoolplein en vertelt de meest wonderlijke verhalen. Samen ontdekken Floris en Stiekel dat Arjan een groot geheim heeft, en belanden daardoor in een geheimzinnig avontuur.
Vol humor voert Pieter Koolwijk zijn lezers de wereld van Vlo en Stiekel binnen, waar de grenzen tussen werkelijkheid en fantasy vervagen. Linde Faas geeft Stiekel - het vriendinnetje dat iedereen wil hebben – haar vrolijke unieke gestalte.

Leeftijd: 8+
Illustratrice: Linde Faas
Uitgever: Lemniscaat
Ik vind het zo'n leuk boek! En geschreven door een collega, dat maakt het nog wel leuker zelfs :)
pi_109060160
Geen.idee of ie hier al alngsgekoneb is.. Foon laadt niet alles. Dit is Tess dr all-time favorite



het is zo'n leuk boek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111170030
Deze hebben we net op de kop getikt bij een boekenvoordeel en het is een hit bij onze dreumes.
De pop-ups zijn leuk voor deze leeftijd.


You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:28:22 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111170830
dribbel O+
pi_111171415
Oeh kinderboeken! Ik heb vorige week mijn nichtje een supermooi boek cadeau gedaan van Jon Klassen, Ik wil mijn hoed terug. Hier is een Engelstalige Youtubetrailer:
pi_111171585
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:30 schreef DJMomo het volgende:
ik wil de maan ga ik even bekijken. de mol is geveto'd door manlief. en zelf vinnik rupsje niezo leuk.. :o
Mjn all time favoriet, kinderen vonden het heel leuk, maar ik moest er de eerste tien keer ofzo gewoon van huilen. :')




Nu vinden ze de hoe overleef ik serie heel erg leuk en mzzlmeiden.

Ik wil ze nog een keer dwingen om ' achter elke boom een vijand' te lezen, omdat ik dat zelf zo'n mooii boek vond...

Leuk topic btw :Y
compact en kleverig.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:41:54 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_111184656
ooo ja dat boek is ook mijn favoriet... ik moet ook elke keer weer slikken, als mijn lieve meis op mijn schoot zit te luisteren, de krullen in mijn neus... en dan die tekst.. *slik*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:45:55 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111184800
oh ja, dat boekje wil ik ook nog hebben.

En rupsje nooitgenoeg O+
  zondag 6 mei 2012 @ 01:37:40 #76
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111191969
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mjn all time favoriet, kinderen vonden het heel leuk, maar ik moest er de eerste tien keer ofzo gewoon van huilen. :')


[ afbeelding ]

Als je daar al van moet houden zou je deze ook moeten kopen, zo lief O+



Mijn dochter leest inmiddels Roald Dahl en Neil Gaiman en zo, de Griezels vindt ze helemaal geweldig.
Dat ze al zo goed kan lezen lijkt overigens leuk maar is soms best problematisch, aangezien boeken voor 10-11 jaar soms te eng zijn of überhaupt niet aansluiten bij de belevingswereld van een kind van haar leeftijd.
  zondag 6 mei 2012 @ 08:39:13 #77
30252 Soempie
Procreating
pi_111195682
Wat een leuk topic. Ik ben gek op boeken en lezen, dus ik sta eigenlijk elke week wel een keer in de kinderboekenwinkel en moet me dan echt inhouden om niet tig boeken te kopen.

Als kraamcadeau hebben we een heel leuk boekje gekregen van Haba. Over een kat en een muis die een huisje zoeken. Voelboekje dus, met een handpoppetjes van een kat en een muis. Mattís vindt het echt heel erg leuk.




Daarnaast is hij gek op het stofboek Nijntje en de wilde dieren. Het boekje over Nijntje in de dierentuin ken ik ondertussen uit m'n hoofd, dus die tekst kan ik mooi gebruiken bij het voelboekje. :D

Van de gemeente kregen we een brief over boekstart. Zie ook de site http://www.boekstart.nl/ We hebben een koffertje gekregen met daarin een liedjesboekje + cd en een voelboek van Kikker. Erg goed dat de bibliotheek nu ook veel meer aandacht heeft voor echt jonge kinderen. Mooi initiatief! Helaas was ik tot nu toe de enige die gereageerd heeft op de brief. :{ Terwijl het voor ons niet echt nodig is, aangezien we toch wel bezig zijn met verhalen en boeken. Maargoed, ook een tip dus voor hier.

quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2010 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik kwam op de boekenbeurs deze boeken tegen, Shakespeare voor kinderen. Leuk om met de paplepel in te gieten :)
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die zijn zo mooi. O+ Ik heb Een Midzomernachtsdroom en ook deze:



Maar in eerste instantie voor mezelf gekocht. :D

En verder wil ik nog aanraden:



_O_
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 6 mei 2012 @ 09:38:21 #78
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111196017
Hier in Den Haag loopt boekstart als een trein al een behoorlijke tijd.
Zonder hadden we Puck ook wel lid gemaakt van de bieb, het is notabene gratis, maar het is erg goed voor de 50% allochtone afkomst hier in de stad.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 6 mei 2012 @ 10:26:06 #79
30252 Soempie
Procreating
pi_111196519
Dat is wel goed om te lezen. :Y Misschien is het in Breda nog maar net gestart, dat weet ik eigenlijk niet. De meeste voelboekjes en badboekjes waren nog nooit uit de verpakking geweest, dat wel. Op het consultatiebureau heb ik er ook nog niets over gezien, terwijl je de informatie ook juist daar zou verwachten. Ik hoop dat het hier net zo goed gaat lopen. Naast boekstart bestaat er trouwens ook nog boekenpret. Boekenpret is echt bedoeld voor de gezinnen waar voorlezen zeer weinig/ niet wordt gedaan. Mooie projecten in elk geval. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 6 mei 2012 @ 10:35:13 #80
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111196647
Op ons cb doen ze er niks mee want betere wijk. In de schilderswijk e.d wordt het wel actief gepromoot. Het is volgens mij nog steeds niet overal ingevoerd dus wie weet in breda nog vrij nieuw.
Boekenpret ken ik niet. Maar wij zijn ook niet de doelgroep.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111199024
Hier word ook meegedaan aan dat boekstart project.
Joris vind het kikkerboekje wat in het koffertje zat geweldig!

Al moet ik wel zeggen dat het bibliotheekpasje van Joris ook wel door Pepijn gebruikt word om dan extra boeken te kunnen lenen.
We hebben hier 3 jeugdpasjes en ook regelmatig 30 bibliotheekboeken mee.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 mei 2012 @ 09:42:40 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112253473
Hellup :P

Isa is dol op lezen (gelukkig!) en verslind boeken op het moment. Ze heeft Superdolfje, Niet bijten, Dolfje en krijgt als het goed is het Nachtmerrieneefje voor haar verjaardag. Dat genre bevalt heel goed dus... Nu ben ik op zoek naar boeken op ongeveer dat niveau, AVI E4 misschien zelfs al M5, heeft er iemand leuke tips? Zou Geronimo Stilton iets zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112253844
Van Paul van Loon heb je ook nog Wat boeken over vampiers. Deze zijn recentelijk ook gebundeld met gekleurde tekeningen als "het grote boek van de kleine vampiers".

Pepijn heeft ook ongeveer dit leesniveau, maar Geronimo Stilton is voor hem echt nog veel te moeilijk, daar zitten veel langere zinnen en vooral flink moeilijkere woorden in.
Woorden die in het dagelijks taalgebruik minder voorkomen en daarom lastiger te lezen zijn.

Heksje Lilly is ook een leuke serie, ongeveer op het zelfde niveau.

Maar kun je niet bij de bibliotheek dingen uitproberen?
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 mei 2012 @ 10:02:07 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112253919
Heksje Lily heeft ze nu Draakje in de klas en iets over een ijsbeertje :Y

De bieb is vaste prik hier, maar we zijn dus sinds kort het rek met echte AVI boeken ontgroeid, dat gaat bij ons maar tot M4. Dat was makkelijk kiezen... Nu dus bij de A-boeken, maar ik wil haar niet opzadelen met boeken die te moeilijk zijn. Dat gaat frustreren, lijkt me. Zondag gaan we weer een bulk uitzoeken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:19:52 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_112283045
Sjeen, ik kan geen mooie post met linkjes en plaatjes maken en ik weet ook niks van de niveaus. Maar als mijn dochter en ik samen zijn, lezen we vaak. Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd ongeveer en vindt Superjuffie van Janneke Schotveld erg leuk. Zijn ook meerdere delen van. Ook gewoon ouderwets Met de Poppen Gooien van Guus Kuijer. En het boek van de Ko de Boswachtershow en het boek Spaghetti van Menetti. Misschien zit hier wat bij.
pi_112283924
Guus Kuijer schrijft idd superleuk O+

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:48:27 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112284625
Dat vond ik vroeger ook echt superleuk om te lezen! :Y O+
***
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:15:01 #88
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_112286175
Guus twittert ook leuk,trouwens!
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 mei 2012 @ 22:42:16 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112287865
Het grote boek van Madelief staat in de kast, die ga ik eens opduikelen! En zondag gaan we op zoek naar Superjuffie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:40:09 #90
376920 bloempje88
Life your dream
pi_112361267
Tommie en Lotje zijn inderdaad super om te lezen!
pi_115694427
Schopje met een aanrader:



Dit kinderboek is zo brutaal en anarchistisch als een kinderboek moet zijn. Het won in 2010 de Finlandia Junior Prize en is al in heel veel talen verschenen.


En zo is het. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115696247
Bij ons is dit nu een groot succes, het gaat over koning keutel die een poep concours organiseert.
pi_115697660
Die had ik ook zien staan inderdaad! Geen wonder dat het een succes is bij kleintjes. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:40:47 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115701001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:42 schreef Sjeen het volgende:
Hellup :P

Isa is dol op lezen (gelukkig!) en verslind boeken op het moment. Ze heeft Superdolfje, Niet bijten, Dolfje en krijgt als het goed is het Nachtmerrieneefje voor haar verjaardag. Dat genre bevalt heel goed dus... Nu ben ik op zoek naar boeken op ongeveer dat niveau, AVI E4 misschien zelfs al M5, heeft er iemand leuke tips? Zou Geronimo Stilton iets zijn?
Een beetje late reactie, maar Katja vond in groep 4/5 de boeken over Stoute Hendrik van Franscesca Simon erg leuk.
Vooral deze trouwens ;)



En Soempie, Ik en de Rovers ga ik zeker proberen te bemachtigen. Klinkt als een superboek!

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 17-08-2012 23:46:40 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:22:40 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_115872779
Hier hebben we tegenwoordig een boek waar een hap uit is :D

Eerst wilde Ruben het boek niet hebben, maar eenmaal voorgelezen vindt hij het echt een superboek!



Oliver Jeffers

De ongelooflijk bijzondere boekeneter

Harry is dol op boeken. Niet zoals de meeste mensen van boeken houden. Nee, Harry houdt ervan ze op te eten. En het fijne is: hij wordt er nog slim van ook!

Harry is dol op boeken. Niet zoals de meeste mensen van boeken houden. Nee, Harry houdt ervan ze op te eten. En het fijne is: hij wordt er nog slim van ook! Harry eet het ene boek na het andere op. Maar op een dag krijgt hij buikpijn en begint hij allerlei onzin uit te kramen. Harry moet eigenlijk stoppen met boeken verslinden, maar kan hij nee zeggen tegen zijn favoriete hapje?

Oliver Jeffers schreef en illustreerde een origineel prentenboek over een jongetje dat maar geen genoeg krijgt van boeken. De grappige illustraties zorgen ervoor dat je het boek keer op keer wilt bekijken.

Met illustraties van Oliver Jeffers
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115896761
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 08:39 schreef Soempie het volgende:

Van de gemeente kregen we een brief over boekstart. Zie ook de site http://www.boekstart.nl/ We hebben een koffertje gekregen met daarin een liedjesboekje + cd en een voelboek van Kikker. Erg goed dat de bibliotheek nu ook veel meer aandacht heeft voor echt jonge kinderen. Mooi initiatief! Helaas was ik tot nu toe de enige die gereageerd heeft op de brief. :{ Terwijl het voor ons niet echt nodig is, aangezien we toch wel bezig zijn met verhalen en boeken. Maargoed, ook een tip dus voor hier.

Oh leuk, die ga ik onthouden! (en jammer dat het daar de doelgroep voorbij schiet)
pi_115920843
Dat koffertje hebben wij ook gehad... Begreep dat hij bij onze bieb ook weinig opgehaald was..

Hoewel ik zo dyslecties als een draaideur ben lees ik enorm graag... Gelukkig is O. ook al echt een boekenwurm en kijk wel echt uit naar het 'echte' voorlezen.. samen elke dag een langer verhaal lezen O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116831591
Wij hebben nu dit boek van de bieb te leen:



Tien grappige voorleesverhalen over een modern gezin met drie kinderen, een moeder die veel en hard werkt en een prettig gestoorde vader, boordevol ideeën. De tweeling Mies en Jet, hun jongere broertje Kees en hun vader maken er voortdurend een rommeltje van als mama naar kantoor is of weer eens een vergadering heeft die uitloopt. Papa draait zijn hand niet om voor een ballenbak in de kamer of een matrassenglijbaan van de trap. En als mama doodmoe thuiskomt van een dinertje met klanten en snakt naar een warm bad, blijkt de badkamer veranderd in een surfparadijs, met een echte surfplank en golven die over de rand van het bad heen klotsen. Geen wonder dat ze begint te zuchten als papa weer eens enthousiast roept: 'Ik heb een idee!'

Werkelijk hilarisch! Al zal dat hier ook nog wel versterkt worden doordat hier thuis ook papa altijd thuis is en ik fulltime werk en nog wel eens zuchtend binnenkom ;)
Maar het is voor het eerst dat ik bij een voorleesboek af en toe zo moet lachten dat ik nauwelijks meer verder kan lezen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:37:15 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116833283
Dat klinkt als een leuk voorleesboek, P_iglet. Ik ben nu "Ik en de Rovers" aan het voorlezen aan Job. Is ook een succes. Dank je wel Soempie voor de tip!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116862954
Iemand nog tips voor leuke boekjes rondom zindelijkheid?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 16 september 2012 @ 21:03:32 #101
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116865838
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:29 schreef Lamb29 het volgende:
Iemand nog tips voor leuke boekjes rondom zindelijkheid?
Ik had dit boekje als uitdeelboekje gekregen van iemand uit Sarah's babygroep:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)65bn6#product_images

Bobbi op het potje
Ik vond het wel een schattig verhaaltje
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 16 september 2012 @ 21:09:13 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_116866286
Ik las in de krant over het nieuwste boek van Charlotte Dematons, over Nederland. Het doet me heel erg denken aan "De Gele Ballon" en als ik de recensie las, is het een aanrader!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116869128
http://lvly.nl/webshop/ik-ben-klaar/

Deze is heel leuk, zit een doortrek knop op met geluid.
Mag ik in je luier kijken van gudo van genechten is ook erg leuk, alle luiers kunnen open. Kan je van alle dieren drollen bekijken.
pi_116873572
Tnxs! Die ziet er inderdaad erg leuk uit VT
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116883425
Leuke tip piglet! Gaan we zeker eens lezen.

Lamb, ik ben gewoon in de bieb gaan kijken naar boeken. Het ene boek past veel meer bij je kind dan een andere. De oudste wilde niet op het potje hier, dus dan was het handiger om een boek te zoeken waar een wc werd gebruikt..


Hier een paar weken geleden het boek "Tomio En Het Lachmonster" gekocht voor 50 cent van de bieb.
Dat bleek een enorm leuk voorleesboek. 25 verhalen, elk een avontuur, maar samen een groter verhaal.

Tomio is een vriendelijke rode kat, die bijna altijd te vinden is in het gezelschap van zijn vriendjes, de beren Klauwkleum en Honingbuik, en het hondje Woef.
Op een dag worden Tomio en zijn vriendjes uitgenodigd door oom MacMac, een dikke grijze kater die heel ver weg woont, in een groot kasteel. Maar gelukkig woont er vlakbij, in een meer dat Loch Lach heet, een heel vriendelijk monster. Als hij op zijn troetelzak speelt, beginnen zelfs de wolken te giechelen en komt het zonnetje te voorschijn. Op een dag gebeurt er iets vreemds. Het monster is treurig. Kunnen Tomio en zijn vriendjes het lachmonster weer vrolijk maken?
pi_117278829
Ik ben nu Pluk van de Petteflet aan het voorlezen. Ze geniet ervan, wil telkens nog eeeeeen hoofdstuk, aah, toe?!

We gaan er dus nogal snel doorheen. Wat zijn nou nog leuke voorleesboeken zoals deze? En dan bedoel ik dus niet boeken met 100 2-minuten verhaaltjes, maar echte verhalen zoals Pluk met dezelfde personages enzo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_117279159
wiplala, pippi langkous, floddertje, sjakie en de chocoladefabriek (maar dan moet ze misschien groter zijn want best eng), kinderen van bolderburen, pim en pom, jip en janneke...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_117279307
Jijp en Janneke is wel leuk, maar dat zijn allemaal op zichzelf staande verhaaltjes. Het gaat mij juist meer om dat het wel op elkaar aansluit, zoals bij Pluk. Het volgende hoofdstuk is een vervolg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2012 @ 18:32:46 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_117281808
pluk redt de dieren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:48:56 #110
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_117390983
Ik weet niet of deze hier al eens genoemd is.. Ik werk als logopediste en de kinderen zijn (net als ik) helemaal dol op het boek 'Een boek' van Hervé Tullet.



Wat een simpel idee, dit 'magische' boek. Op elke bladzijde staan stippen en een opdracht. Bijvoorbeeld 'druk op het gele bolletje'. Op de volgende bladzij zie je dan wat er is gebeurd door jouw actie. Zo kun je 'toveren', zó leuk! De stippen vermenigvuldigen zich, schuiven over de bladzijde en veranderen van kleur door te drukken, schudden, blazen etc.
Echt een aanrader!

Recensie
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:56:00 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_117391170
De boeken over Vos en Haas zijn ook wel leuk om voor te lezen, Miss_Sly. En als ze Pluk leuk vindt, dan zal Floddertje ook een succes zijn. En Lotta uit de Kabaalstraat is ook leuk.

Lijkt me een heel leuk boek, Lov1. Jammer genoeg zijn die van mij er nu te oud voor, maar anders had hij op mijn verlanglijstje gestaan. Nu sla ik hem even op als leuk boek om cadeau te geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:20:39 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_117967255
Job heeft voor kinderboekenweek een leuk boek uitgezocht.
Het is best wel eens lastig om voor hem een leuk boek te zoeken. Veel verder dan Dolfje Weerwolfje en Geronimo Stilton komt hij niet. Ja, Pinkeltje vindt hij ook leuk, maar dat vind ik zelf vreselijke boeken om voor te moeten lezen.

Maar nu was het hem na lang zoeken gelukt om een ander boek te vinden



En het is superleuk. Ook om voor te lezen. Het gaat over een gewone straat waar zowel piraten als ninja's wonen en dat zijn aartsvijanden van elkaar.

Voor meer ouders van jongetjes van een jaar of 8, 9 misschien ook een aanrader.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_117979930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nu Pluk van de Petteflet aan het voorlezen. Ze geniet ervan, wil telkens nog eeeeeen hoofdstuk, aah, toe?!

We gaan er dus nogal snel doorheen. Wat zijn nou nog leuke voorleesboeken zoals deze? En dan bedoel ik dus niet boeken met 100 2-minuten verhaaltjes, maar echte verhalen zoals Pluk met dezelfde personages enzo?
Otje.
pi_117980276
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:57 schreef Lamb29 het volgende:
Tnxs! Die ziet er inderdaad erg leuk uit VT
Ow had ik dit eerder geweten!
We kregen een stapel boeken van ouders van een vriendje van Kyllian. Spring weet wel van wie :P
Daar zat dit boek dus ook bij! Alleen die heb ik vorige week maar teruggegeven aangezien Dyon al zindelijk is.
Ik ga hm nu een berichtje sturen, als je hm nog zou willen? (We hadden hm in de kliko mogen gooien van hm, dus hopelijk heeft hij hm nog)
pi_117980687
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:54 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow had ik dit eerder geweten!
We kregen een stapel boeken van ouders van een vriendje van Kyllian. Spring weet wel van wie :P
Daar zat dit boek dus ook bij! Alleen die heb ik vorige week maar teruggegeven aangezien Dyon al zindelijk is.
Ik ga hm nu een berichtje sturen, als je hm nog zou willen? (We hadden hm in de kliko mogen gooien van hm, dus hopelijk heeft hij hm nog)
Ohh als ze hem nog hebben graag!

De interesse is er nu volop... actie nog niet ;) Maar het boekje dat we nu hebben is een hit
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117980910
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:03 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ohh als ze hem nog hebben graag!

De interesse is er nu volop... actie nog niet ;) Maar het boekje dat we nu hebben is een hit
Ik ga even naar de papiercontainer hier, heb na de boekenbeurs op school afgelopen woensdag een aantal boeken de container in gedaan :D
Waaronder deze volgens mij:
  Licht Ontvlambaar zondag 14 oktober 2012 @ 23:11:40 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_117981025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nu Pluk van de Petteflet aan het voorlezen. Ze geniet ervan, wil telkens nog eeeeeen hoofdstuk, aah, toe?!

We gaan er dus nogal snel doorheen. Wat zijn nou nog leuke voorleesboeken zoals deze? En dan bedoel ik dus niet boeken met 100 2-minuten verhaaltjes, maar echte verhalen zoals Pluk met dezelfde personages enzo?
Het geheim van toermalijn is ook erg leuk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_117981066
Lamb, ik heb hm gevonden ;) Leg hm morgen in O's mandje!
Over het andere boekje nog geen reactie terug.
pi_117981326
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:12 schreef Meimeltje het volgende:
Lamb, ik heb hm gevonden ;) Leg hm morgen in O's mandje!
Over het andere boekje nog geen reactie terug.
:* Leuk! Tnxs!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121146471
Gisteren 2 nieuwe boeken voor O. meegenomen.. Erg leuk zijn ze!


Sprookjes zoekboek... O. was meteen verkocht en heeft al volop zitten zoeken..


En deze meegenomen omdat ze dikkie dik wat begind te ontgroeien maar jip en janneke duidelijk nog teveel van het goeie was.... Erg leuke verhaaltjes meestal op rijm
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128847836
Ja :D Zal ik hem zelf ook maar weer naar boven toe halen?

Ik ben op zoek naar een leuk ABC boek.
O. is flink geïnteresseerd in letters en zoekt overal de letters die ze al kent (een stuk of 5)

Nu zijn het vaak of weer te makkelijke boekjes (letter met 1 plaatje) of ze zijn bijvoorbeeld met hoofdletters ipv kleine letters.

Iemand tips? Ze wordt eind van de maand 3
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128852862
Geen idee! Die van mij wijst gewoon in elk willekeurig prentenboek alle letters aan. Zit je Aadje piraatje te lezen, hoor je opeens: Ssssss! Ja, de s van schildpaddensoep. En als je dikkie dik met hem leest, gaat ie niet naar de plaatjes kijken, maar de pagina nummers oplezen. 8)7 t joch is net drie
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128860825
Aanrader voor kinderen vanaf 4: Superheldjes. Wij vinden het een hilarisch boek.

pi_128861204
Boeken van Kolletje met haar toversokken, er zijn een paar prentenboeken van, de andere boeken hebben vrij veel tekst en minder plaatjes, maar vanaf een jaar of 4 denk ik wel leuk om voor te lezen, mijn oudste leest ze al zelf (ik had bedacht om ze samen te lezen... :{ ).

En informatieve boekjes, misschien niet het eerste wat je zou pakken, maar er is een serie "de kijkdoos" (groep 1-4) met veel plaatjes en vrij simpele uitleg over verschillende onderwerpen. Echt de moeite waard om eens door te bladeren in de bibliotheek. Sowieso staan er wel meer boeken met veel platen in de informatieve kast.
Mijn oudste mag ook zelf graag wat lezen, we hebben nu een boekje geleend "Alles over mijn grappige cavia" (zelfde serie: speelse puppy/knabbelende konijn/spinnende poes/spetterende vis en vrolijke parkiet), helemaal leuk als je dan merkt dat ze er nog best wat van opsteken :).

Ik vind de flapjesboeken van uitgeverij usborne, ook erg leuk en mijn kinderen ook :). Zijn ze lang zoet mee!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:56:53 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_128861383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:01 schreef Lamb29 het volgende:
Ja :D Zal ik hem zelf ook maar weer naar boven toe halen?

Ik ben op zoek naar een leuk ABC boek.
O. is flink geïnteresseerd in letters en zoekt overal de letters die ze al kent (een stuk of 5)

Nu zijn het vaak of weer te makkelijke boekjes (letter met 1 plaatje) of ze zijn bijvoorbeeld met hoofdletters ipv kleine letters.

Iemand tips? Ze wordt eind van de maand 3
Misschien het aa bee see boek van Vos en Haas?

http://www.thetjongkhing.nl/boeken/het-aa-bee-see-van-vos-en-haas

Ik weet alleen niet of de kleine letters er elke keer bij staan. Bij de 'D' zie ik in elk geval ook de 'd' staan. Verder nog de voorbeelden 'o', 'i' en 'x' en daarbij maakt het natuurlijk niet uit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:44:57 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128863610
Ik had vroeger een Sesamstraat alfabet boek :) misschien is die nog aan te komen via bol?

Iemand een leuke tip qua boeken in het NL voor Arwen ze heeft de wipneus en Pim serie uit en dolfje weerwolfje idem :) ook alle roald dahl boeken heeft ze uit.. Boekenwurm :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128884287
Nijna die serie leent O. ook graag uit de bieb. Nu hebben we -het vliegtuig- en -het schaap- uit de bieb gehaald. Zeker die van het vliegtuig heb ik al 10x voorgelezen ;)

Soempie dat is inderdaad wel een leuke.
Jammer dat ze het meteen lastig maken met vergelijkingen zoals !i...
Ik snuffel nog even door. Morgen even in de stad kijken.

Sesamstraat ABC zoeken we op!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128884434
Sesamstraat abc heb ik en is erg leuk! al is m'n zoon nog net ff te klein nog. (gevonden bij de ruilwinkel. zou iig rommelmarkten ed in de gaten houden als ik jullie was, het is de moeite waard!)

Zelf ben ik altijd op zoek naar boeken van Dieter Schubert. Heb er pas 3 (waarvan monkie nieuw gekocht want die is zo waanzinnig leuk <3) maar zelfs via marktjes ed zijn ze nog prijzig :S
Dus als iemand een adres weet waar ze nieuw goedkoop te vinden zijn of 2e hands voor nog minder dan hoor ik het graag ^^.

En voor ouders met kinderen van 2,5 a 3 jaar die nog een boek zoeken:
Naast sesamstraat, Schubert en jip & Janneke is mijn zoon ook dol op Liselotte op de loer.
Leuk om voor te lezen en er gebeurd veel in de plaatjes zelf dus er valt veel te ontdekken.
http://www.bol.com/nl/p/l(...)20081001004011542578

[ Bericht 30% gewijzigd door ohnee op 12-07-2013 20:09:07 ]
pi_128884712
;) Oeh altijd gevaarlijk zulke tips.. hoe meer boeken hoe beter.

Hier is Marianne Busser ook heel populair nu
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:32:40 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128885348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had vroeger een Sesamstraat alfabet boek :) misschien is die nog aan te komen via bol?

Iemand een leuke tip qua boeken in het NL voor Arwen ze heeft de wipneus en Pim serie uit en dolfje weerwolfje idem :) ook alle roald dahl boeken heeft ze uit.. Boekenwurm :+
De boeken van Simone Kramer? De reis van de argonauten, Troje, en nog een titel. Dacht ik. Griekse mythen voor de jongere jeugd. De Griezelbus serie,
Mijn jongens van het leven van een loser erg grappig. En hier lazen ze ook de Harry Potter reeks rond 8.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:40:49 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128885601
oooh harry potter heb ik wel :D niet aan gedacht... !
mooi vakantie leesvoer O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128889352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Iemand een leuke tip qua boeken in het NL voor Arwen ze heeft de wipneus en Pim serie uit en dolfje weerwolfje idem :) ook alle roald dahl boeken heeft ze uit.. Boekenwurm :+
Heksje Lilly - Knister
Foeksia de miniheks - Paul van Loon

Maar die zijn misschien allebei net te kinderachtig voor haar, ik kan het niet zo goed inschatten eigenlijk...
Wellicht hebt je wat aan deze site.
Boeken van Francine Oomen, misschien ook wel leuk, dat is wel een veel geleende schrijfster in de bieb. En de boeken van Geronimo Stilton worden ook nog vaak geleend.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:25:38 #133
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_128889698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:01 schreef Lamb29 het volgende:
Ja :D Zal ik hem zelf ook maar weer naar boven toe halen?

Ik ben op zoek naar een leuk ABC boek.
O. is flink geïnteresseerd in letters en zoekt overal de letters die ze al kent (een stuk of 5)

Nu zijn het vaak of weer te makkelijke boekjes (letter met 1 plaatje) of ze zijn bijvoorbeeld met hoofdletters ipv kleine letters.

Iemand tips? Ze wordt eind van de maand 3
De kat met de hoed komt terug van dr.seuss is ook een erg leuk alfabetboek!
pi_128890891
Sowieso die boeken van Dr Seuss O+ . Ik las ze helemaal stuk en nu vindt mijn dochter ze ook leuk ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128902186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:40 schreef _evenstar_ het volgende:
oooh harry potter heb ik wel :D niet aan gedacht... !
mooi vakantie leesvoer O+
En vergeet Pluk en Otje niet O+
pi_128914014
Dr Seuss is inderdaad erg leuk! Ik snuffel binnenkort in de kinderboekenwinkel eens rond
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 14 juli 2013 @ 09:56:46 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128927655
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En vergeet Pluk en Otje niet O+
Die heeft ze jaren terug al gehad :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 14 juli 2013 @ 10:14:28 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128927803
Ik ben de boeken van Thea Beckman aan het voorlezen aan Job. Misschien zijn die ook leuk voor Arwen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 14 juli 2013 @ 10:32:46 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128928037
Ja die gaan ook op lijstje :) mijn moeder brengt elke keer een boek mee en wanneer we eens met de auto gaan maar sat meer inslaan :) dus even mooi lijstje opmaken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128944059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:01 schreef Lamb29 het volgende:
Ja :D Zal ik hem zelf ook maar weer naar boven toe halen?

Ik ben op zoek naar een leuk ABC boek.
O. is flink geïnteresseerd in letters en zoekt overal de letters die ze al kent (een stuk of 5)

Nu zijn het vaak of weer te makkelijke boekjes (letter met 1 plaatje) of ze zijn bijvoorbeeld met hoofdletters ipv kleine letters.

Iemand tips? Ze wordt eind van de maand 3
Ik weet niet of het helemaal in je straatje van de vraag zal passen, maar "Mijn eerste Van Dale voorleeswoordenboek" is een leuk boek. Mijn neefje heeft die ooit van mij gehad (heb hem zelf ook terwijl ik geen kinderen heb) en hij vond het geweldig. Per letter worden er op een speelse manier een woord behandeld middels een rijmpje. Officieel bedoeld om de woordenschat uit te bereiden, maar was toen ook goed als voorleesboek te gebruiken (hij mocht elke avond voor het slapen gaan 5 woorden uitkiezen).



Vooral het windje was een favoriet, die droeg hij te pas en te onpas voor (en na 7 jaar ken ik hem ook nog steeds uit mijn hoofd :@ )
  zondag 14 juli 2013 @ 19:14:03 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128944249
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik weet niet of het helemaal in je straatje van de vraag zal passen, maar "Mijn eerste Van Dale voorleeswoordenboek" is een leuk boek. Mijn neefje heeft die ooit van mij gehad (heb hem zelf ook terwijl ik geen kinderen heb) en hij vond het geweldig. Per letter worden er op een speelse manier een woord behandeld middels een rijmpje. Officieel bedoeld om de woordenschat uit te bereiden, maar was toen ook goed als voorleesboek te gebruiken (hij mocht elke avond voor het slapen gaan 5 woorden uitkiezen).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vooral het windje was een favoriet, die droeg hij te pas en te onpas voor (en na 7 jaar ken ik hem ook nog steeds uit mijn hoofd :@ )
Jeetje, wat een leuk boek!
En de opvolger ziet er ook al zo leuk uit! O+
pi_128944530
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Jeetje, wat een leuk boek!
En de opvolger ziet er ook al zo leuk uit! O+
Hij is ook echt leuk. Kwam achter dit boek toen ik logopedie studeerde. Heb het als afsluiting van een stage ook aan mijn stagebegeleidster gegeven (kocht het boek even groot in toen ;) )
Het is ook geschreven door een dame die een bekende test voor taalbegrip heeft ontwikkeld en dus ook bedoeld om taalbegrip en woordenschat op te bouwen. Maar naast het leergedeelte is het eigenlijk gewoon heel vermakelijk!
pi_128945132
Oh wat een tof boek! Wil ik ook hebben!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 14 juli 2013 @ 22:37:45 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128953373
Oh, leuk boek! Die ga ik voor mijn meisje bestellen...
Het muizenhuis wil ik ook voor haar gaan kopen, daar is veel in te zien en te benoemen. O+
pi_128954152
Daar heb ik ook naar gekeken ja! Helaas ken ik juist een meisje van net 4 die hem saai vond ;) daarom dacht ik dat er niet veel aan was. Ik ga hem maar eens live bekijken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128963684
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef Lamb29 het volgende:
Daar heb ik ook naar gekeken ja! Helaas ken ik juist een meisje van net 4 die hem saai vond ;) daarom dacht ik dat er niet veel aan was. Ik ga hem maar eens live bekijken
Het verschil tussen een bijna 3-jarige en een 4 jarige is groot hè ;)
En het boek is volgens mij ook bedoeld tot kinderen van ongeveer 4, als een voorbereiding op de kleuterschool. De woorden die de kinderen zouden moeten kennen als ze daar naartoe gaan staan hierin. Tsja, als je 4 bent, dan ga je al naar de kleuterschool dus is het ongetwijfeld een saaaaaiiiii boek ;)

Ik weet natuurlijk niet hoe ver jouw dochter met haar spaak-taalontwikkeling is. Mijn neefje lag voor op zijn leeftijdsgenootjes (hij zou volgens de testen van het CB en audiologisch centrum doof zijn, maar naar aanleiding van de taaltesten bleek dat hij voor liep (en ze luisteren dan niet naar de ouders die zeggen dat hij flink aan het kletsen was....eerst bewijs) ),, maar ondanks zijn voorsprong vond hij het toch een leuk boek. Het ging hem meer om de rijmpjes en niet echt de woorden.
pi_128975354
Ik zal eens gaan kijken idd... Ze ligt wel behoorlijk voor als het gaat om woordenschat.
Dat meisje vond hem overigens nooit leuk... ook niet op haar 3de toen ze hem kreeg
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 15 juli 2013 @ 17:16:58 #148
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128975589
Onze bijna-peuter is momenteel helemaal gek van boeken met plaatjes waarop veel te zien, te benoemen en te zoeken is, zoals bij deze series:

https://m.bol.com/nl/p/leve-de-lente/1001004002408811/#images
https://m.bol.com/nl/p/ee(...)ad/1001004006748582/

Hebben jullIe misschien nog tips voor boeken in dezelfde categorie?
Oude (on)bekende.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:26:06 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_128977369
Die serie met onder andere 'Leve de Lente!' hebben we hier ook en dat is hier ook een groot succes. :Y

Niet zo 'chaotisch' als de voorbeelden die je noemt, maar deze vond M. ook leuk, Mevr_Mus:



Voorbeeld pagina:



En als je zoekt op 'kijkboek' of 'zoekboek' kun je ook leuke dingen vinden.

http://www.literatuurplei(...)ord=Zoekplatenboeken

[ Bericht 13% gewijzigd door Soempie op 15-07-2013 18:34:01 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 15 juli 2013 @ 18:38:16 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_128977733
En de boeken van Richard Scarry! ^O^



In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128978299
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:16 schreef Mevr_Mus het volgende:
Onze bijna-peuter is momenteel helemaal gek van boeken met plaatjes waarop veel te zien, te benoemen en te zoeken is, zoals bij deze series:

https://m.bol.com/nl/p/leve-de-lente/1001004002408811/#images
https://m.bol.com/nl/p/ee(...)ad/1001004006748582/

Hebben jullIe misschien nog tips voor boeken in dezelfde categorie?


Deze O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')