abonnement Unibet Coolblue
  Admin vrijdag 30 juli 2010 @ 09:48:03 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84656664
Sherlock is een Britse driedelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84656694
Het was een topaflevering, wou zelf een topic openen maar was te lui :')
  Admin vrijdag 30 juli 2010 @ 09:50:28 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84656720
Posts uit het Doctor Who-topic:

quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:29 schreef dotKoen het volgende:
Sherlock was echt briljant!
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:30 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Amen to that _O_
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:45 schreef Breuls het volgende:
Ja, Sherlock verveelde geen minuut, en was nauwelijks voorspelbaar. En Gatiss was niet zo irritant, iets waartoe hij wel de neiging kan hebben. ;)

Goeie serie, dat zeker. :)
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:46 schreef cptmarco het volgende:
inderdaad, leuke serie en ook mooi uitgevoerd...
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Damn, dat was echt geniaal! Ik ben fan :Y
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 03:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik ook. Belachelijk veel goede, komische, dingen in de eerste episode. _O_ Ik hoop ( vergeefs maar dat terzijde ) dat Moffat zich helemaal hierop gaat richten en RTD terug keert naar dr.Who. O+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:03:02 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_84657020
Ik vond het prima, herkende veel aspecten uit het boek en de gekozen stijl vind ik haast briljant te noemen. Wat schoonheidsfoutjes (een gat in de muur dat groeit en krimpt, onhandig gesproken tekst hier en daar, maar bovenal erg geslaagd.

Al vond ik de Holmes van Downey/Richie ook alles behalve slecht.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:53:04 #5
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84658471
Fantastische serie!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_84658618
Bazenserie!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:34:36 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_84666825
Toffe serie ja. Zondag weer voor de buis zitten :)
The more debt, the better
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:40:23 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84673840
_O_ Ik hoop zo dat ze meer afleveringen gaan maken...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:13:42 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_84681054
Aanrader deze serie, ik weet na de eerste afleverign ook al bijna zeker dat er nog meer seizoenen aan zullen komen.
De verhaallijn is goed en de acteurs ook
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:38:04 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84682025
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:13 schreef SiGNe het volgende:
Aanrader deze serie, ik weet na de eerste afleverign ook al bijna zeker dat er nog meer seizoenen aan zullen komen.
De verhaallijn is goed en de acteurs ook ^O^
Eh. Dit is wel de BBC he... Niet een of andere Amerikaanse zender die doorgaat tot er niemand meer kijkt omdat het zo slecht is ;)

Maar ik hoop dat je gelijk hebt O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84687488
Gisteren gekeken. Hij was top ^O^
You dream it, I live it.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:14:26 #12
107652 Quincy5
Back to the future
pi_84689309
Ik vond hem ook top, alleen jammer dat het volgende keer gelijk is met Top Gear op BBC 2. Even denken welke van de 2 ik ga downloaden.
www.bttf.com
I hate mornings
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:03:48 #13
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_84694422
Heb ook erg genoten van de eerste aflevering en heb zin in de komende twee afleveringen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 31 juli 2010 @ 05:36:58 #14
19242 yavanna
Results may vary.
pi_84695019
Ondanks dat Sherlock mij nooit bijzonder veel heeft gedaan, het verhaal enz, wel deze eerste episode gaan kijken deels ivm Moffat en wat een aflevering. _O_ Goede cast, goed geacteerd, verhaal wasok, goede introductie v.d cast, nodige spanning, mysterie en veel humor. ( Humor ( snelle praten ed ) deed me nogal eens aan dr.who denken )

Watson vind ik soms als een soort vreemd suf maatje neergezet worden, maar daar is hier helemaal geen sprake van, meteen de eerste aflevering is al duidelijk dat hij een volwaardig manspersoon is naast Sherlock.

Die lines met wat Sherlock denkt, dat vond ik eerst wel een 'hmm' waard ;) , maar zo bekeken past het er wel bij zonder al te 'kinderachtig' ( is niet het juiste woord, maar kan er even geen ander woord voor bedenken ) over te komen.

Zie uit naar de volgende episode.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:00:03 #15
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_84704716
Ik vond het wel tof.

Alleen wel apart dat de limp van Watson zo ontzettend snel gefixed was :D Ik snapte het verhaal dat het een psychotrauma was en dat hij juist de spanning van de oorlog miste, maar dit ging wel heel snel van wel naar niet :P
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_84715708
Is er geen algemeen BBC topic waar ik de BBC kan eren? Ik kijk nu Sherlock, en gvd wat zitten die series toch goed in elkaar. De muziek, belichting, de acteurs, het script, monsterlijk innemend.
Wow.

En!
quote:
Filming took place at various locations, including London and Cardiff. The three-part series is currently being transmitted on BBC One and BBC HD, in July and August 2010. They, along with the unaired pilot, will be released on DVD and Blu-Ray in the UK on 30 August 2010. Following the critical acclaim that the first episode attracted, BBC executives are reported to be interested in commissioning more stories.
  Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 21:18:09 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84716025
Je moet Steven Moffat eren. En doneren voor een standbeeld. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84717311
Dat doe ik dan ook wel. BBC kan sowieso maar bar weinig fout doen bij mij. Murderland was ook al zo'n briljant 3 luik.
pi_84719582
Volgens mij was Murderland op ITV en niet BBC :) Sherlock is een prachtige serie *O*
  Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 22:45:59 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84719854
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:39 schreef Fodio het volgende:
Volgens mij was Murderland op ITV en niet BBC :) Sherlock is een prachtige serie *O*
Correct en correct. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:06:37 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84737529
Prachtige serie, vanavond aflevering 2, tegelijkertijd met Top Gear helaas, dus eentje opnemen, ander kijken, mmmm
In de eerste aflevering viel me op dat veel mensen dachten dat de twee een verhouding hebben, de hospita heeft het over een tweede slaapkamer als ze die nodig hadden (Dr Watson: Natuurlijk heb ik de tweede slaapkamer nodig), de restaurant bezitter zegt dat alles op het huis gaat ook voor zijn date (Dr Watson: Ik ben niet zijn date).

De Pilot van de serie is nooit uitgezonden, wellicht hadden ze daar wel een verhouding, wat ik me met Moffet kan voorstellen, maar ik weet dat de Familie die nog steeds de rechten heeft op de Sherlock Holmes naam en verhalen erg tegen is dat Holmes als homo wordt neergezet. De geintjes in aflevering 1 van de serie zijn daar iig steken onder water naar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Admin zondag 1 augustus 2010 @ 15:56:14 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84738918
quote:
A mysterious cipher is being scrawled on the walls around London. The first person to see the cipher is dead within hours of reading it. Sherlock plunges into a world of codes and symbols, consulting with London's best graffiti artists. He soon learns that the city is in the grip a gang of international smugglers, a secret society called the Black Lotus.
Vanavond, half tien tot elf, BBC One.

Wel leuk dat de afleveringen gewoon 1,5 uur duren. En dan echt; want BBC doet niet aan reclame. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84740845
Ik heb net de serie Jekyll gekeken. Deze serie is ook geschreven door Stephen Moffat en is een moderne versie van Dr. Jekyll and mr. Hyde. Is erg aan te raden .. zeer sterke rol van James Nesbitt ^O^
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:02:27 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84740883
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
In de eerste aflevering viel me op dat veel mensen dachten dat de twee een verhouding hebben, de hospita heeft het over een tweede slaapkamer als ze die nodig hadden (Dr Watson: Natuurlijk heb ik de tweede slaapkamer nodig), de restaurant bezitter zegt dat alles op het huis gaat ook voor zijn date (Dr Watson: Ik ben niet zijn date).
Ik vond het wel apart (en enigszins hoopgevend) dat de restaurantuitbater blijkbaar makkelijk aanneemt dat Holmes een mannelijke date kan meenemen zonder daar raar bij op te kijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:02:57 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84740905
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:01 schreef Fodio het volgende:
Ik heb net de serie Jekyll gekeken. Deze serie is ook geschreven door Stephen Moffat en is een moderne versie van Dr. Jekyll and mr. Hyde. Is erg aan te raden .. zeer sterke rol van James Nesbitt ^O^
Jekyll is ook van Moffat? Dat verklaart een hoop :D Die was leuk ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')