abonnement Unibet Coolblue
pi_84626223
True, vaag TT. :P

Ik krijg vaak andere kleurtjes haren in mijn baard ( zwart ).
Als ik een baard laat staan zie je altijd rood, oranje achtig haartjes verschijnen terwijl ik zwartharig ben zowel in baard als gezicht. Dit gebeurt nooit bij stoppeltjes of bij mijn snor, maar specifiek bij een (sik)baard. Ook niet op mijn hoofd.

Mijn vraag is nu, waardoor komt dit? Een allergisch reactie, 'natuurlijk', genetisch aangelegd dat ik ook een voedingsbodem heb voor andere kleurtjes? Niet dat ik het erg vind, maar als het een allergisch reactie is doe ik er het liefst wel wat aan natuurlijk.

Iemand ervaringen of ideeën bij?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2010 14:15:04 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:13:19 #2
137556 L.no
Midlife crisis
pi_84626278
Zijn er ook familieleden die hiervan last hebben?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_84626328
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:13 schreef L.no het volgende:
Zijn er ook familieleden die hiervan last hebben?
Niet dat ik weet. Ook geen roodharigen in de fam.
pi_84626434
Zo kun je niet bij ZZ-top natuurlijk.
pi_84626482
beroep : schilder :{
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_84626513
Ja hoi, bagger even ergens anders.
Dank.
pi_84626593


Zo iets?
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:24:29 #8
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84626716
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ook geen roodharigen in de fam.
Wel mensen met lichtere haarkleur?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haarkleur
quote:
Genetische opbouw

Minstens twee genenparen sturen de kleur van menselijk haar. Een gen, het bruin/blond-paar, heeft een dominante bruin allel en een recessieve blonde allel. Als iemand drager is van het bruine allel, dan zal deze persoon bruin haar hebben; zo niet, dan is hij blond. Dit verklaart ook waarom twee bruinharige ouders een blond kind kunnen produceren. Het ander paar is het niet-rood/rood paar, waarbij de "niet-rood"-allel (die de productie van melanine onderdrukt) dominant is, en de allel voor rood haar recessief. Aangezien de twee paren samen de haarkleur bepalen, heeft een persoon met twee kopieën van het rood haar allel rood haar, maar dat zal respectievelijk kastanjebruin of licht rossig oranje zijn, afhankelijk van de bruine tot lichtblonde invloed van het "eerste" genenpaar.
Maar het twee-genenmodel kan niet verklaren waardoor de verschillende schakeringen van bruin, blond of rood voorkomen (bijvoorbeeld, platinablond versus donkerblond), noch waarom het haar van het ene blonde kind bruin wordt tijdens de groei, terwijl het andere kind blond blijft.
Sommige onderzoeken tonen meerdere genenparen aan die van invloed zijn op de lichte versus donkere haarkleur in een cumulatief effect. Daarom: hoe meer van de dominante, donkere genenparen er aanwezig zijn, des te donkerder zal het haar zijn
.
Kan best dat er ergens in je familie een lichtere haarkleur voorbij is gekomen dus dat je niet enkel donkere genenparen hebt...?
Iets anders kan ik niet bedenken. ;)
be nice or go away
pi_84626944
mijn vriend heeft dat ook, hij heeft donkerblond haar en als hij z'n baard laat staan (ofja uit luiheid een paar dagen niet scheert oO< ) dan heeft hij ook rood/oranje stoppeltjes en zwarte stoppeltjes tussen zijn blonde stoppels. Dit begint onder z'n bakkebaarden (die zijn wel de zelfde kleur als zijn hoofdhaar).

Hij heeft dit altijd al gehad sinds hij baardgroei heeft.. Ik heb het eigenlijk ook nooit vreemd gevonden..

En mijn vader die zwart haar heeft heeft ook altijd een rossige snor gehad (baardhaar was wel weer zwart..)
pi_84626980
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wel mensen met lichtere haarkleur?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haarkleur
[..]

Kan best dat er ergens in je familie een lichtere haarkleur voorbij is gekomen dus dat je niet enkel donkere genenparen hebt...?
Iets anders kan ik niet bedenken. ;)
Jawel, met een lichtere haarkleur zijn er genoeg, alleen niet met deze kleur. Ik dacht al ergens dat het inderdaad genetisch was, behalve dan dat ik dit kleur bij niemand ben tegengekomen in mijn familie, ook niet zij hen die een baard hebben. :)
pi_84627090
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:30 schreef hilliebillie het volgende:
mijn vriend heeft dat ook, hij heeft donkerblond haar en als hij z'n baard laat staan (ofja uit luiheid een paar dagen niet scheert oO< ) dan heeft hij ook rood/oranje stoppeltjes en zwarte stoppeltjes tussen zijn blonde stoppels. Dit begint onder z'n bakkebaarden (die zijn wel de zelfde kleur als zijn hoofdhaar).

Hij heeft dit altijd al gehad sinds hij baardgroei heeft.. Ik heb het eigenlijk ook nooit vreemd gevonden..

En mijn vader die zwart haar heeft heeft ook altijd een rossige snor gehad (baardhaar was wel weer zwart..)
Bij mij dus niet altijd al geweest, het verschijnt steeds periodiek. Soms maanden, jaren niets, soms vaker, soms helemaal niet. Vandaar dat ik me afvraag of ik het ergens onbewust stimuleer, als ik het altijd al had gehad was het een ander verhaal idd.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:35:13 #12
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84627157
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jawel, met een lichtere haarkleur zijn er genoeg, alleen niet met deze kleur. Ik dacht al ergens dat het inderdaad genetisch was, behalve dan dat ik dit kleur bij niemand ben tegengekomen in mijn familie, ook niet zij hen die een baard hebben. :)
Ah, ik denk dat we daar het mysterie hebben ontrafeld, je komt dan namelijk weer hier op terecht:

quote:
Sommige onderzoeken tonen meerdere genenparen aan die van invloed zijn op de lichte versus donkere haarkleur in een cumulatief effect. Daarom: hoe meer van de dominante, donkere genenparen er aanwezig zijn, des te donkerder zal het haar zijn.
Er zit lichter haar in de familie dus heb je niet alleen donkere genenparen, als je een bruin draadje tussen een streng zwarte draden legt lijkt deze rood, echt waar, vraag maar eens aan een handwerkend familielid of je dat mag testen! ;)
be nice or go away
pi_84627310
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:35 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat we daar het mysterie hebben ontrafeld, je komt dan namelijk weer hier op terecht:
[..]

Er zit lichter haar in de familie dus heb je niet alleen donkere genenparen, als je een bruin draadje tussen een streng zwarte draden legt lijkt deze rood, echt waar, vraag maar eens aan een handwerkend familielid of je dat mag testen! ;)
Ook voor het periodiek vaak en of minder verschijnen van de haren?

Ja zullen ze leuk vinden een proefkonijn te zijn.

Thanks ik lees je link btw :*
pi_84627509
Eet je toevallig veel rodebietenpulp of rundvlees ?

bron
pi_84627611
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:43 schreef KroodjeBip het volgende:
Eet je toevallig veel rodebietenpulp of rundvlees ?

bron
Gaat dit niet om de gevolgen bij honden? :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:46:35 #16
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84627629
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook voor het periodiek vaak en of minder verschijnen van de haren?

Ja zullen ze leuk vinden een proefkonijn te zijn.

Thanks ik lees je link btw :*
Ik denk het wel, groei is toch celdeling? Als er dan in een haar meer lichtere dan donkere genenparen zijn dan denk ik dat die er dan rood uit ziet, een haar valt na een bepaalde tijd uit en dan groeit er een nieuwe, net als bij hoofdhaar toch?

Als je dan soms een beetje meer lichtere genenparen aan het werk hebt per ongeluk dan denk ik dat het best kan dat je baard soms roder is dan anders. ;)

Lol, ben gek op wiki, alles is te vinden. *O*
be nice or go away
pi_84627644
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gaat dit niet om de gevolgen bij honden? :')
Een baard is een baard :X
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:48:28 #18
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84627709
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:43 schreef KroodjeBip het volgende:
Eet je toevallig veel rodebietenpulp of rundvlees ?

bron
Lol, hier gaat het om vlekken van buitenaf, dingen die de baard kleuren doordat de hond ze eet, ik denk dat Trigger wel kan eten zonder zijn hele baard eronder te smeren, tenminste, daar ga ik van uit. ;)
be nice or go away
pi_84627872
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik denk het wel, groei is toch celdeling? Als er dan in een haar meer lichtere dan donkere genenparen zijn dan denk ik dat die er dan rood uit ziet, een haar valt na een bepaalde tijd uit en dan groeit er een nieuwe, net als bij hoofdhaar toch?

Als je dan soms een beetje meer lichtere genenparen aan het werk hebt per ongeluk dan denk ik dat het best kan dat je baard soms roder is dan anders. ;)

Lol, ben gek op wiki, alles is te vinden. *O*
Ik weet er eerlijk gezegd inhoudelijk te weinig van om er op te reageren, maar zou wel kunnen idd. Maar dan rijst de vraag, waarom niet op mijn hoofdhaar, of zie ik nu iets over het hoofd?
pi_84627885
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Een baard is een baard :X
Ja, bedankt. :')
pi_84627926
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:48 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Lol, hier gaat het om vlekken van buitenaf, dingen die de baard kleuren doordat de hond ze eet, ik denk dat Trigger wel kan eten zonder zijn hele baard eronder te smeren, tenminste, daar ga ik van uit. ;)
Alleen met spaghetti wil het nog wel eens misgaan. Maar het is niet daarom rood. :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:06:08 #22
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84628537
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet er eerlijk gezegd inhoudelijk te weinig van om er op te reageren, maar zou wel kunnen idd. Maar dan rijst de vraag, waarom niet op mijn hoofdhaar, of zie ik nu iets over het hoofd?
Geen idee, ik ben ook geen bioloog, misschien dat hoofdhaar en baardhaar op een andere plek in de genen wordt geregeld? Geen idee, ik kan alleen wiki napapegaaien :D , is wel een grappige vraag, misschien eens op een wetenschappelijk forum vragen? ;)

Spaghetti kan niemand netjes eten, ligt niet aan jou. ;)
be nice or go away
pi_86116961
Mijn vriend heeft precies hetzelfde ook alleen in zijn baard. Hij heeft bijna zwart haar. Maar als je goed kijkt zie je rode/brons achtige kleur haartjes er tussen zitten. :+
All good things are wild and free.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:46:28 #24
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_98227826
Ik heb het ook. Donker haar en blonde plukken. Niet geverfd.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')