abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84617952
Volgende week zit ik voor 4 dagen in Rome en lees dat er veel te beleven valt daar ! Eerst wat me opvalt is dat 4 dagen Rome veel te kort is maar goed...

Dingen die ik wil zien heb ik opgeschreven en ben daar dankbaar voor. Maar heb even snel een vraagje. Mijn vriendin is Australisch dus willen geen rondleidingen doen in het NL.

Kan je ook alleen naar binnen?? Of MOET je in een groep mee gaan? En welke site kan je het beste online je tickets bestellen...(denk aan Vaticaanstad, Colosseum)

Antwoord is wellicht ergens te vinden maar gezien het grote aantal reacties binnen forum Rome probeer ik het op deze manier...

Thnx! ;)
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:10:51 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_84617970
tuurlijk mag je rondlopen in het vaticaanstad
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:11:45 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_84617989
de Sixtijnse Kapel is alleen open op bepaalde tijden voor bezoekers

net zoals het colosseum
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:12:02 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84617998
Waarom loop jij dan niet mee met de Engelse rondleiding?

Ik neem aan de je Engels spreekt met een Australische vriendin en zo...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Boks-Chick donderdag 29 juli 2010 @ 10:14:57 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_84618065
ja hoor, je mag daar gewoon rondlopen en doen. Je hoeft nergens in Rome met een rondleiding mee.

En vier dagen is idd kort (zelf had ik 8 dagen en dat vond ik ook nog te kort :D) dus heel verstandig dat je de belangrijkste dingen die je wil zien al hebt opgeschreven voor jezelf.

Oh, gouden tip:
Als je wat wil drinken, doe dat dan niet aan de pleinen of de eerste straatjes bij de 'attractie' waar je voor een cappuccino al snel 3-4 euro betaald. Loop 5-10 minuten verder en je krijgt je cappuccino voor 80ct-1euro :P. Geldt ook voor eten overigens, kan zomaar de helft schelen.
lolwut
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:24:18 #6
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_84618322
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:12 schreef error_404 het volgende:
Waarom loop jij dan niet mee met de Engelse rondleiding?

Ik neem aan de je Engels spreekt met een Australische vriendin en zo...?
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_84618330
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:11 schreef cherrycoke het volgende:
de Sixtijnse Kapel is alleen open op bepaalde tijden voor bezoekers

net zoals het colosseum
Naast de Sixtijnse Kapel is ook het Vaticaan museum een aanrader. Kom wel op tijd, het kan zijn dat je in de rij moet staan voor een kaartje, misschien kan je die ook wel van te voren reserveren, ik zou even zoeken.

In het vaticaan kan je gewoon rondbanjeren en de meeste kerken daar kan je ook gewoon naar binnen. Soms kom je een vriendelijke pater tegen die je graag van alles uitlegt en je de weg wijst.

Rond het Colloseum lopen vaak gidsen rond die gratis rondleidingen geven. Zijn vaak werkstudenten (britten, yanken, aussies etc) en ze doen het best leuk, paar euro fooi aan het eind, iedereen blij.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_84618486
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:24 schreef Karstman het volgende:

[..]

Naast de Sixtijnse Kapel is ook het Vaticaan museum een aanrader. Kom wel op tijd, het kan zijn dat je in de rij moet staan voor een kaartje, misschien kan je die ook wel van te voren reserveren, ik zou even zoeken.

In het vaticaan kan je gewoon rondbanjeren en de meeste kerken daar kan je ook gewoon naar binnen. Soms kom je een vriendelijke pater tegen die je graag van alles uitlegt en je de weg wijst.

Rond het Colloseum lopen vaak gidsen rond die gratis rondleidingen geven. Zijn vaak werkstudenten (britten, yanken, aussies etc) en ze doen het best leuk, paar euro fooi aan het eind, iedereen blij.
Oke top! Ik wil graag alleen rondlopen met me vriendin zonder verplichtingen met een groep ofzow. Klinkt egoïstisch maar geen trek aan bejaarde vrouwen kinderen of smerig zwetende mensen.....

Bedankt voor de tip voor de eten/drinken en goed om te horen dat er aantal studenten zijn die ook je een rondleiding kunnen geven.

Enige tips voor in de avonduren? Is Trevi fontein wat?
pi_84618590
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:30 schreef HokkaHokka het volgende:

Enige tips voor in de avonduren? Is Trevi fontein wat?
Ja erg druk :D Maar wel mooi!!

Ook het Piazza Navona is 's avonds een aanrader!!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:38:10 #10
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_84618687
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja erg druk :D Maar wel mooi!!

Ook het Piazza Navona is 's avonds een aanrader!!
O+ Piazza Navona in de avond ja! Met die heerlijke ijstent vlakbij!

Tip: neem gewoon een Lonely Planet mee, daar staan leuke, aparte cafés in, zodat je niet de hele tijd bij van die toeristencafés zit. Door de stad rondstruinen in de avond is ook echt heerlijk, heel die stad is een grote Romeinse opgraving..zo mooi! O+
Truth is stranger than fiction
pi_84618793
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:38 schreef Fuzzlet het volgende:

[..]

O+ Piazza Navona in de avond ja! Met die heerlijke ijstent vlakbij!

Tip: neem gewoon een Lonely Planet mee, daar staan leuke, aparte cafés in, zodat je niet de hele tijd bij van die toeristencafés zit. Door de stad rondstruinen in de avond is ook echt heerlijk, heel die stad is een grote Romeinse opgraving..zo mooi! O+
Ga zeker Piazza Navona bezoeken...

Ooh niet al te belangrijk. Voor sommige bezienswaardigheden moet je soms uren wachten... Kan ik online kaarten reserveren ( vast wel) maar welke site?? Via google kom je alleen uit op die irritante groep rondleidingen.
pi_84618885
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:42 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]

Ga zeker Piazza Navona bezoeken...

Ooh niet al te belangrijk. Voor sommige bezienswaardigheden moet je soms uren wachten... Kan ik online kaarten reserveren ( vast wel) maar welke site?? Via google kom je alleen uit op die irritante groep rondleidingen.
Gewoon vroeg gaan, de ene ochtend vroeg bij het Colosseum, de andere ochted vroeg bij de Sixtijnse kapel.
Bij andere dingen zoals de Engelenburgt, Pantheon en Palatijn kan je zo doorlopen. Zeker midden in de snikhete romijnse zomer.

Waar zit je hotel?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:59:12 #13
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84619284
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef BrandX het volgende:
Loop 5-10 minuten verder en je krijgt je cappuccino voor 80ct-1euro :P.
Nou nou, niet overdrijven ;)

Prachtige stad overigens met een heerlijke sfeer. Al 2 keer geweest en zal er nog zeker terugkomen. 1 groot openluchtmuseum.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Boks-Chick donderdag 29 juli 2010 @ 11:03:45 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_84619409
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Nou nou, niet overdrijven ;)

Prachtige stad overigens met een heerlijke sfeer. Al 2 keer geweest en zal er nog zeker terugkomen. 1 groot openluchtmuseum.
Ik overdrijf niets, dat is in heel Italie zo ;)
Heb er vier maanden non stop gezeten 2 jaar terug. Alle steden met toeristentrekpleisters geldt hetzelfde voor :P
Je moet mn voor je eten jezelf eens een lol doen door in achterafstraatjes te kijken waar de italianen zelf naar binnen lopen en daar ook naar binnen gaan. Je zal verbaasd staan van de kwaliteit-prijs verhouding. Italianen gaan heel veel uit eten en ontmoeten aan de eettafel familie en vrienden. Het is echt hun socialize-ding. De restaurantjes of beter, eetgelegenheden waar zij naar binnen gaan zien er niet altijd even mooi en sjiek uit (helemaal niet zelfs _O-), maar het eten is fantastisch, en de sfeer en warmte nog beter O+. Echte Italiaanse sfeer proeven O+
lolwut
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:40:21 #15
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_84620514
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Gewoon vroeg gaan, de ene ochtend vroeg bij het Colosseum, de andere ochted vroeg bij de Sixtijnse kapel.
Bij andere dingen zoals de Engelenburgt, Pantheon en Palatijn kan je zo doorlopen. Zeker midden in de snikhete romijnse zomer.

Waar zit je hotel?
Vaticaanse musea (waar Sixtijnse kape ook in zit) is gewoon altijd lang wachten, geloof idd niet dat ze al online zitten qua kaartverkoop in Italië. Maar denk dat 2 uurtjes echt wel de max is als je op tijd daar bent hoor. Zeker wel de moeite. Colloseum kon ik vrij snel in, met zo'n tour die ze gewoon bij het colloseum zelf aanbieden (ook het naast gelegen forum romanum is de moeite waard). Ik heb eigenlijk alleen voor de Sixtijnse kapel lang moeten wachten (wij hadden toen ons ontbijt "to go" en aten dat terwijl we in de rij stonden.. :') )
pi_84620560
Je hebt gelijk.. In andere landen ga ik vaker naar de locals toe, vaak proef je daar nog beter de sfeer en tegen een wat lagere prijs kwaliteit geleverd.

Is er iemand hier die dit bericht nu leest... die online tickets heeft besteld??? Please send me the link! :)

Via Google kom je alleen maar uit op rondleidingen in groepen.

Thnx!
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:53:47 #17
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_84623054
Dude..googlen op vaticaanse musea levert eigenlijk al direct op wat je wil:

http://biglietteriamusei.(...)velloVisita=9&step=1

*)
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:03:05 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_84623422
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:38 schreef Fuzzlet het volgende:
Tip: neem gewoon een Lonely Planet mee, daar staan leuke, aparte cafés in, zodat je niet de hele tijd bij van die toeristencafés zit.
Juist ja, want de LP is niet de bijbel voor de meeste reizigers en de tips die daar in staan qua café's en dergelijke leest verder niemand. :')
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:23:44 #19
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_84624166
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Juist ja, want de LP is niet de bijbel voor de meeste reizigers en de tips die daar in staan qua café's en dergelijke leest verder niemand. :')
dude. Nuance.

De LP zou in Amsterdam nooit één of ander restaurant aan het damrak'/rokin aanraden, maar wel iets in de Pijp bijvoorbeeld. Je hebt toeristencafés (lees touristtraps voor de hordes die uit die bussen komen..) én cafés waar de goede reisgids je naar toe kan brengen (zijnde leuke plekken).
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 13:30:10 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_84624430
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:23 schreef Fuzzlet het volgende:
dude. Nuance.

De LP zou in Amsterdam nooit één of ander restaurant aan het damrak'/rokin aanraden, maar wel iets in de Pijp bijvoorbeeld. Je hebt toeristencafés (lees touristtraps voor de hordes die uit die bussen komen..) én cafés waar de goede reisgids je naar toe kan brengen (zijnde leuke plekken).
Dude?

Nou goed, de LP zal je inderdaad niet naar de touristtraps sturen, maar elke keer dat je de LP volgt, gebeurt in de meeste gevallen het volgende:
1. Café / Bar bestaat niet meer.
2. Het zit vol met toeristen die zichzelf niet toerist, maar reiziger noemen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Boks-Chick donderdag 29 juli 2010 @ 13:32:21 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_84624525
Daarnaast, het is toch veel leuker zelf je restaurantje, bar, kroeg, whatever te ontdekken O+
Dat is voor mij een heel groot deel van mijn vakantie hoor :P En och, een keertje miszitten hoort daar ook bij :D
lolwut
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:41:05 #22
276860 Fuzzlet
all art is quite useless
pi_84624914
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dude?
....

quote:
Nou goed, de LP zal je inderdaad niet naar de touristtraps sturen, maar elke keer dat je de LP volgt, gebeurt in de meeste gevallen het volgende:
1. Café / Bar bestaat niet meer.
Zal in Rome wel meevallen, meest recente editie is doorgaans erg betrouwbaar (niet geheel verwonderlijk..)

quote:
2. Het zit vol met toeristen die zichzelf niet toerist, maar reiziger noemen.
Wederom: Zal in Rome wel meevallen. Daar hoef je niet per se alleen maar die ellenlange verhalen van tochten naar de rimboe aan te horen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:42:29 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_84624972
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:23 schreef Fuzzlet het volgende:

[..]

dude. Nuance.

Nouja, De LP is ook niet heilig hoor. Als ik bij de LP bijvoorbeeld bij Den Bosch kijk, dan slaan die restaurantjes echt helemaal nergens op. Er zullen vast en zeker vaak leuke restaurantjes tussen zitten, maar het beste is vaak toch gewoon rondlopen en ad hoc beslissen waar je wilt eten.

Tevens tvp, wil erg graag een keer naar Rome toe
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:16:55 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84681162
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:10 schreef HokkaHokka het volgende:

Kan je ook alleen naar binnen??
Wel oppassen dat je niet wordt aangerand met al die priesters daar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_84691282
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef Blik het volgende:
Als ik bij de LP bijvoorbeeld bij Den Bosch kijk,
Den Bosch staat in de LP? Serieus? :D

Rome klinkt trouwens als de hel op aarde. Als je een beetje op tijd bent hoef je hoogstens twee uur in de rij te staan? Dat zegt-ie alsof het allemaal best wel meevalt! Kom op zeg! :D
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:40 schreef Fuzzlet het volgende:
Maar denk dat 2 uurtjes echt wel de max is als je op tijd daar bent hoor. Zeker

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 00:57:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')