abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:33:40 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165456607
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Oppassen in Siquior, daar zitten de heksen !!
Zou kunnen. Ik ben daar van een motorfietsje geflikkerd zonder duidelijke aanleiding (dat ding deed opeens raar). Gelukkig op eigen kracht naar het ziekenhuis kunnen rijden (motortje was krom maar deed het nog) om een paar hechtingen in m'n been te halen. Daarna een week niet kunnen lopen en al die tijd bij een bounty strand in de schaduw gezeten want de schaafwonden mochten niet in de zon :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:47:32 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165457032
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:11 schreef kaiserhenk het volgende:
Niemand met tips? :'(
Er staan wat tips van mij verspreid over dit topic :P Ik vond zelf denk ik Noord Luzon het leukst samen met Bohol en Palawan.

Verder heb ik ook nog wat mazzel gehad dat de vulkaan Mayon net was uitgebarsten. Helaas had ik alleen een brakke 3 megapixel camera dus het plaatje is wat donker... Maar s'avonds kon ik dus met bier vanaf mijn balkon de uitbarsting zien.

IMGP2862_resized512pixwide.jpg
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_171473077
Hoe kom ik vanuit Amsterdam Schiphol het snelst op Boracay? Directe vlucht is er geloof ik niet. Wat zijn de opties?
pi_171480138
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:57 schreef RobinaHoed het volgende:
Hoe kom ik vanuit Amsterdam Schiphol het snelst op Boracay? Directe vlucht is er geloof ik niet. Wat zijn de opties?
Je vraag is in dit topic uitgebreid besproken: TRV / 3 weken Filipijnen
  maandag 12 juni 2017 @ 22:43:09 #130
42322 MCH
Choose disappointment
pi_171655098
Hoe is de sfeer eigenlijk onder backpackers die daar nu reizen? Nu Duterte aan de macht is is het er niet frisser op geworden, heeft dat nog veel effect op het toerisme?
I Wanna Waste My Time On You
  maandag 8 januari 2018 @ 09:13:01 #131
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176360006
Was er in 2017 3 maanden. Door omstandigheden veel korter dan mijn "normale" jaarlijkse vakantie in Manila (5-6 maanden).
Het is er veel beter op geworden sinds / door Dutertes aanpak. Het valt dus echt op in bv. Malate en Ermita (waar ik verblijf) dat er flink opgeruimd is.
Waar het voorheen echt vervelend tot link was door meest jeugdigen (wiet, lijm snuiven, bedelen, overvallen, zakkenrollen) kun je nu bijna ongestoord je bewegen. Ze zijn er gewoon niet meer!
Wat krijg je er van mee (van de aanpak van Duterte). Nu, in de straat waar ik woonde bv. kwam zo tegen 7 pm een dozijn politiemannen in uniform, met een officier erbij. Mooi in het gelid. Die kregen dan een pep talk en dan trokken die de buurten in, incl. of voornamelijk de squatter area´s.
Volgens zeggen (op Filipijns nieuws, TV Patroll, Fox enz.) schiet men er iedere nacht een tiental dood. Uit veilgheidsredenen melden zich veel die met drugs van doen hebben uit eigen beweging bij de politie en laten zich opsluiten. dan worden ze tenminste niet gedood. Dat zouden al meer dan 300.000 mensen zijn.
Voor de buitenlandse toerist is het nu dus een stuk rustiger en veiliger geworden! Je moet natuurlijk niets met drugs van doen hebben. Maar dat is sowieso in heel Azie gevaarlijk. Bv. in de Filipijnen kun je de doodstraf krijgen ook bij een klein drugsvergrijp. Die doodstraf is nog altijd maar is door een andere (presidente) opgeschort. Die mensen zitten nu dus levenslang. Duterte wil liefst de doodstraf weer aktief maken.
Overigens, bij het "gewone" volk op straat, taxichauffeurs, tricycle drivers, serveersters enz is Duterte erg populair.
Ook het toerisme boomt. Is in een paar jaren van 3 naar 5 miljoen p. jr. gegaaan. Vergelijk met Thailand 12-14 miljoen p jr.
Een van de redenen is dat de eerste gratis entry tijd is verhoogd van 21 naar 30 dagen. Dat je dan een maand kunt verlengen (was al zo) maar na die tweede maand kunt verlengen met keus of je nog eens 2, 3 of 4 maanden verlengt. Dus de long term toerist heeft minder geloop. Ook gaat het visum verlengen sneller en efficienter. Ga dus zelf altijd in Intramuros (Manila). het is wel allemaal duurder geworden, na 2 maanden moet je bv een ID kopen aan 4000 peso (die dan n jaar geldig is).
Momenteel is de euro tov de peso weer langzaam aam het stijgen. In 2007 van 70 peso voor een euro naar 2014 of zo nog net 50 peso voor een euro en nu weer op ergens tussen 55 en 60.

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 08-01-2018 09:29:07 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 8 januari 2018 @ 11:37:58 #132
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176362225
Filipijnen gevaarlijk? Wordt hier wel een paar keer naar gevraagd.
Tja, het is er gevaarlijker dan bv Thailand. Men noemt de Filipijnen ook wel het "wilde oosten". Schietpartijen van 2 chauffeurs om een parkeerplaats. Beiden pistool bij zich, een dood andere zwaar gewond. Word je overvallen, geef je geld. Neem sowieso niet teveel mee, ook geen sieraden, horloges of smartphones. Daar waar veel toeristen / blanken zijn is het relatief veilig.

Het zou je zo kunnen vergaan:
Vrouw en ik kijken het nieuws, twee Nederlanders zijn op straat overvallen, een is in het hoofd geschoten. IN Cebu city.
Week later later zit ik in een van mijn stambars (G Point) zegt een van de "dames" sir, he is from Holland too. De man wil meteen bij mij komen zitten om te praten. Zijn hoofd is in het verband.
Hij zegt: je raadt nooit wat mij een week geleden in Cebu is overkomen. Dus ik zeg ... jij bent in je hoofd geschoten. Hij kijkt verbaasd en zegt: hoe weet jij dat? IK zeg, was in het nieuws, maar vertel ...
Hij en zijn kameraad, beiden flink wat biertjes op, worden tegen middernacht door 3 mannen overvallen. kameraad met twee in gevecht, derde overvaller neemt hem, zet pistool tegen het hoofd en zegt: je geld of je leven. Hij zegt: you can take my life but never my money, en vecht om los te komen. pang. Wordt wakker in het ziekenhuis. Door het vechten om los te komen had ie slechts een schampschot, was bewusteloos geraakt en ...
Zijn geld was ie kwijt (ruim 100 euro). Ik zeg, maar waarom zei je dat? Tja, ik had nogal veel gedronken. In ieder geval, enkele uren later komt de politie met de 3 mannen, ter identificatie. Ja, zij waren het. Drie junks, die die zelfde middag om 17.00 een verpleegster die net haar diploma had gehaald die week en als kado een smartphone had gekregen hadden doodgeschoten !!! voor die smartphone.

Zo doe ik het; geen juwelen goud, horloge en de oudste second hand phone die ik kan vinden.
Geld ong 40 euro bij mij.
Ik drink nooit alcohol dus altijd nuchter.
Een taser op zak om jeugd mee af te schrikken indien nodig laat ik die wat knetteren.
Een politiefluit om mijn nek en ook weer bij jeugd: I call police, en fluit dan op dat ding. dan zijn die zo weg! (Politie slaat ze verrot)
Ziet het er serieuzer uit, ongure en oudere gozers, dan neem ik een handvol kleinere biljetten (20, 50 100 peso´s speciaal voor dat doel in ee broekzak) en gooi die op de grond en maak dat ik wegkom.
Nog linker, bv stil hoekje of zo, dan zeg ik Paciencia (rustig, geduldig) No violence, I give you everything. En ... ik geef ze alles. Dat het vooral niet escaleert. Want vuurwapens is zeker bij dat soort mensen standaard. IK kan hier nog een tiental soortgelijke verhalen neerzetten. Met goede en met slechte afloop. Nederlandse vriend R. werd ook overvallen. Gaf zijn geld af ( groot bedrag !!). en ze gaven hem 100 peso terug voor een taxi om thuis te komen.

c_/
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')