abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 juli 2010 @ 20:30:24 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84519019
Omdat Piet Verdriet de vorige sloot en geen nieuwe opende doe ik het maar.

Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .


Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?



De laatste culinaire 'topper' die geplaatst werd was:

quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:27 schreef Kaza het volgende:
Waar: V.d. Valk te Nuland
Wat: Begonnen met een garnalencocktail. Was best aardig, een schaaltje voor de helft gevuld met garnalen met een wiskeysaus, de andere helft bestond uit veldsla en onder de garnalen nog krulsla. Al die sla had van mij niet gehoeven.
Daarna een "plate de la Maison", oftewel 4 verschillende soorten vlees (kip piri piri, biefstukje in stroganoffsaus, stukje varkenshaas in champignon-roomsaus en een lamskoteletje in een soort dikke jus).
Daarbij een schaaltje patat/friet, schaaltje gebakken aardappelen, schaaltje sperzieboontjes en schaaltje broccoli. En nog een schaaltje sla.
Kip en varkenshaas waren prima, lamskoteletje zat zoveel vet om/aan dat er net 2 minihapjes over bleven om te eten, biefstukje had de bakplaat bijna niet geraakt zo rauw was die. De broccoli was knetterhard en overduidelijk niet gaar, en het verbaasde me dat de meneer aan het tafeltje naast ons precies dezelfde schaaltjes met patat en groentes had als wij (we hadden dus niet dubbel zoveel).
Mijn man pakte als eerste wat sla, waarna de enige druppel dressing op zijn bord terecht kwam en er slechts wat kale sla restte.

Verder was de bediening vriendelijk, ook toen ik ze wees op het rauwe biefstukje, de opscheplepels die dwars over het vlees met saus heen lagen zodat ze tot aan het uiteinde onder de saus zaten, het ontbreken van de servetten.

Dit alles voor ¤ 62,50 voor 2 personen, inclusief 1 frisdrankje per persoon.

Cijfer: 5 . Ik ga er nu nooit meer heen. De schnitzels die ik van vroeger (met m'n ouders) in m'n herinnering had zitten bleken niet meer leverbaar (holsteinerschnitzel, zo eentje met een gebakken eitje erop die amper op het bord pastte).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84519986
Da's nog behoorlijk veel geld voor v/d Valk, zeg! Brrr, zonde.
pi_84533075
Ik wil daar altijd wel eens uit nieuwsgierigheid weer eens gaan eten: om te kijken hoe het is. Maar gelukkig zijn er bersprekingen van mensen als Kaza (dank) om me daarvan tegen te houden.
Hoewel, ik heb wel eens gehoord dat elke Van de Valk anders is en sommigen beter zijn? Is dat zo?
Vroeger was gewoon tvp genoeg.
anonieme razernist
pi_84535092
denk het ook. Heb hetzelfde als jij; wil het ook eens proberen. Ik ga n keer naar Vd Valk in Alphen, checken :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_84536876
tvp
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:14:28 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84577397
ik heb afgelopen weekend in een braziliaans bbq restaurant gegeten
quote:
Long skewers of succulent beef, chicken, pork, lamb, ribs and fish are basted with traditional marinades and gently roasted over a pit of glowing coals.
There is no ordering or waiting, just relax and savour the moment while knife-wielding waiters slice sizzling hot
skewered meats directly onto your plate, in quantities that flow on and on.
Had nog nooit van dit concept gehoord maar het was heerlijk, ik weet niet of er iets dergelijks bestaat in Nederland maar het is een aanrader als je van vlees houdt
hier het menu van bovengenoemd restaurant
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:09:02 #7
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84720817
Vorige keer gegeten bij de Flintstones in Hilversum.

Geweldige tent! Het idee alleen al om de Flintstones na te bootsen in een restaurant is super!
De menukaart is uit steen gebeiteld, de stoelen zijn van massief steen(niet te tillen dus!) en de serveerster roep je door 'Willlmaaaaaaa' te schreeuwen. Drinken komt in stenen bekertjes en je wordt bediend door serveersters in echte tijgervelpakjes.

Eten was echt super! Matig aanbod van voorgerechten en toetjes maar die heb je eigenlijk ook niet nodig. Onbeperkt steengrillen is de hoofdmaaltijd. Je krijgt een ruim aanbod aan vlees, groenten, salades, sausjes, brood met kruidenboter, frietjes en alles wat erbij hoort. Je kunt onbeperkt bijbestellen, keuze uit ruim 12 soorten vlees. Van worstjes en hamburgers tot biefstuk en saté. Alles van superkwaliteit, we hebben super gegeten!
Als ik een minpuntje moet bedenken is het visaanbod, er zit geen vis bij het aanbod. Wel kun je voor een flinke prijs een klein garnaaltje bijbestellen, dat vond ik een tegenvaller. Viseters kunnen beter een andere eetplek zoeken. Gelukkig ben ik zelf een vleeseter! :9~

Bediening was erg vriendelijk, leuke meiden die met een glimlach alles netjes voor je verzorgen. Gingen vol en met een fijn gevoel naar huis, we hebben heerlijk gegeten, de sfeer was super!

Afrekenen was iets meer dan 50 euro p.p. inclusief voorgerecht en toetje en een flink aantal drankjes inclu. koffie na. Kwamen er later achter dat ze ook arangementen hebben, voor 49 euro heb je dan voorgerecht, steengrillen, een toetje en onbeperkt drinken.

Van mij krijgt Flintstones een dikke 9! Sfeer goed, eten goed, bediening goed, prijs is prima gezien de service en het eten. We gaan zeker terug! Enige verbeterpuntjes zijn uitbreiding van voorgerechten en deserts en het visaanbod. M.i. niet nodig maar kan voor andere een minpuntje zijn. Zeker een aanrader!
Zal ook erg leuk zijn voor een vrijgezellenavond voor de mannen, de hele avond 'Willmaaaaaaaaa' roepen is wel erg leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paarse_Kiwi op 31-07-2010 23:38:33 ]
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:13:53 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84721022
Als het zo goed was, waarom was het dan de laatste keer?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:38:14 #9
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84722086
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:13 schreef RobinOok het volgende:
Als het zo goed was, waarom was het dan de laatste keer?
Als je het zo leest dan klinkt het inderdaad niet... :|W
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:43:14 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84722302
Ja leuk, dat editten. En nu sta ik voor lul. :s)
pi_84722719
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:43 schreef RobinOok het volgende:
Ja leuk, dat editten. En nu sta ik voor lul. :s)
:') :*

Waar? Wagamama te Groningen
Wanneer? Een tijdje terug
Wat at je? De chilli squid, steak salad & chocoladetaart.
Impressie? Erg leuk restaurant, vriendelijke bediening. Geen topnotch, maar daar betaal je dan ook niet voor. Wel een groot nadeel was dat het eten geruime tijd na elkaar werd opgediend, waardoor de één al uitgegeten was toen de rest nog moest beginnen.. Verder wel erg lekker eten :9 en uiteindelijk waren we met z'n vieren 85 euro kwijt, waarbij we twee voorgerechtjes deelden, twee desserts deelden, allemaal een hoofdgerecht hadden uiteraard :') en ieder 2 drankjes.

Wat ik wel erg jammer vond is dat het heel licht is in het restaurant, romantisch dineren zit er dus niet echt in.. Maar dat zal in de winter weer anders zijn!

Ik geef het een 7, het eten was erg lekker maar het feit dat de hoofdgerechten zover uit elkaar kwamen was nogal jammer.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:25:51 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84732448
Hummerstubchen, Duesseldorf.
Voordat ik begin, wat ik in de kritiek schrijf is op basis ervan dat het restaurant 2 Michelin sterren heeft, dus ik beoordeel op basis daarvan, de verwachting ligt dan anders als bij de bistro om de hoek.

Restaurant is gelegen in een woonwijk, en niet erg groot, tegelijk een klein hotel.
Bediening erg correct, vriendelijk en ter zake kundig - 9

Begonnen met een glaasje champagne, een van de lekkerdere, helaas het merk is me ontschoten.

Kregen een 3 tal amuse bouche, noordzeegarnaaltjes in een cupje, kalfs tartaar op roggebrood en een tonijn mouse met rauwe tonijn. Lekker, hoewel wat koud. Er werd een mandje met 4 soorten brood gebracht en gezouten boter, die was koelkast koud en niet smeerbaar. Eenmaal ontdooit smaakte die verder goed en het brood was verder okay, maar niet bijzonder.
Hierbij een glas Riesling auslese, erg lekker

Hierna kwam een stukje Saibling op de huid gebakken met een safraansaus, de huid was knapperig en de vis precies goed klaargemaakt. Ik weet niet hoe de vis in het Nederlands heet, het is een zalmachtige en hij kwam uit de elzas, aan de smaak te oordelen wild gevangen en geen kweek.
erg lekker
Hierbij een glas Grauburgunder

Gebraden ganzelever gecarameliseerd met rietsuiker, met geglaseerde abrikozen en een schijfje Brioche.
Lekker stuk lever, niets mis mee, maar ook niet iets bijzonders of opmerkelijk.
Hierbij een glaasje beerenauslese

Vervolgens 3 soorten kreeftensoep.
1. Een kreeften consomé, gruwelijk lekker, echt ongelofelijke knaller, super.
2. Champagne kreeften roomsoep, lekker
3. Koude meloensoep met een roomijs van kreeft erin, erg lekker

Vervolgens een gebraden Langustine op parelgort gekookt in een kalfsboullion met groene asperges en australische wintertruffels. Een lekker gerecht, niets mis mee.

Hierbij een glas Riesling.

Vervolgens een Bretonse steenbot op artischokken met gesmoorde tomaten en een ricotta tortellini met een basilicum/kappertjes saus.
Lekker, maar niet meer dan dat.

Hierna een tranche van Wagyu Roastbeef, op bonen causolet, met wilde hanekam en sjalotjes in rode wijn.
Het was erg zout naar mijn smaak, waardoor je er verder niet veel van proeft, het vlees was wat taai en mager, niet wat ik verwacht van Wagyu.
Hier bij een glas Duraton

dessert
Een Souffle van Valrhona Couverture met walnoten. Goddelijk, werkelijk heel erg lekker daarbij een mangoragout en Sabayone en wat Guanaja Chocolade ijs. Een erg mooi en lekker desert.
Glas Juracon Symphony de Novembre, een soort Eiswein uit frankrijk, super.

Afgesloten werd het geheel met een schaal met 10 verschillende bonbons, een espresso en een Grappa de Vin Santo.

Prijs, 2 personen ¤ 454,70 (ex tip) inclusief drank

Het restaurant was rustig hoewel de rust nogal verstoord werd door de koeling die regelmatig aansloeg. Brrrrroemmmmmmmmbbbbrbrrbrbbrbrbrbrbbrbr

Laat ik eerlijk zijn, we hebben goed gegeten, maar snappen niet waarom dit restaurant 2 sterren heeft. Heb (veel) beter gegeten bij restaurants met 1 ster, Mario Gamba in München, Rigi in Wenen (geen aanrader meer, de kok is inmiddels weg en de ster is ze afgenomen), Schulten Huus in Zutphen, (die hard op weg zijn naar een tweede ster volgens mij verdienen ze dat binnenkort.)
Er waren een aantal zaken echt verschrikkelijk goed, maar lang niet alles. Als ik bij Schiffchen (ook in Duesseldorf) eet is iedere gang een oh mijn god ervaring, zelfs de boter bij het brood (dat fenomenaal beter is) is zo top dat je de bediening alleen voor de boter al een compliment geeft.
Ik snap dus niet dat Schiffchen 2 sterren heeft net als dit restaurant, in mij opinie verdient het Hummerstubchen er nauwelijks 1 als ik het met andere restaurants vergelijk die 1 ster hebben.

Wijnen waren erg goed, pasten ook goed bij de gerechten.

Totaal cijfer een magere 7
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:42:36 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84732918
A tavola, Wallstrasse Duesseldorf
Dit maal waren we met ons vieren, een bevriend echtpaar meegenomen naar mijn lievelingsitaliaan in Duesseldorf. Bediening is zeer italiaans, oudere heren die het al erg lang doen en er lol in hebben. De zaak is een pijpenlade met voor de sfeer italiaanse kranten als behang, naast het gewone behang. In de zomer kan je er ook buiten zitten op een klein terrasje aan de overkant van het steegje waar het zit.

Vooraf een glaasje prosecco,
Een mand italliaans landbrood aan hompen en een bord met gekruide olijfolie komt altijd standaard als begeleiding.

Ik had vooraf een Vitello tonato, roze gebraden en dun gesneden kalfsvlees met een tonijnsaus. Was perfect, eenvoudig maar erg goed klaargemaakt, mijn gezelschap had een carpaccio, erg goed en verder een gemengde salade en het vierde voorgerecht was tortelini gevuld met ricotta en spinazi.
Alles vers gemaakt en erg lekker

Als hoofdgerechten hadden we Lamscarre en filetsteak met groene peper (niet als 1 gerecht, maar dit waren de hoofdgerechten.)
Steak was perfect gebraden, lam was mals en sappig, voor mij had het net een tikkie meer roze gemogen maar voor de rest, erg lekker.

Had zelf hierbij een glas Chianti Classico.

toetjes:
Ik nam een Semifrido Torroncino, een soort halfbevroren amandelijs, heerlijk.
Gezelschap namen een mousse au chocolat (erg lekker) een tiramisu (zo moet ie smaken) en een glas desertwijn met amandelgebak. (smullen)

Daarna espresso en de rekening, waren 159 Euro kwijt, inclusief drank.
een 8 1/2
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:48:07 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84733076
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Hummerstubchen, Duesseldorf.
-knip-

Totaal cijfer een magere 7
Jammer dat ze niet aan de standaard konden voldoen die je er van verwachtte.
Er zitten wel een paar op papier erg lekkere gerechten bij.

Overigens, een saibling heet in Nederland een riddervis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:51:56 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84733176
Was even nieuwsgierig naar de vis, ik denk dat het de Elsässer Saibling was? Dat is een kruising tussen de beekridder (Salvelinus alpinus) en de bronforel (Salvelinus fontinalis) en heeft in het Nederlands volgens mij geen naam.

quote:
De beekridder (Arctische forel of Arctic char = Salvelinus alpinus) is een soort die op bijna het gehele noordelijk halfrond voorkomt, met name in de berggebieden en rond de Poolcirkel.
De bronforel (American brook trout of Eastern brook trout = Salvelinus fontinalis) is een soort die oorspronkelijk alleen in het oosten van de USA en Canada voorkwam.
Beide soorten zijn zodanig verwant dat er vruchtbare kruisingen (Elzasser Saibling) in de kwekerij tot stand kunnen worden gebracht. Dit type wordt vaak op forelvijvers uitgezet. Met deze kruisingen doorfokken, levert meestal in de F2 en F3 fase misvormingen e.d. op.
Wel grappig dat het dus waarschijnlijk een KWEEK-vis is. })

Verder snap ik je kritiek op die 2 sterren. Dat het ene restaurant met 1 ster het andere restaurant met 1 ster niet is kan ik dan nog snappen. Maar bij 2 sterren zou elke hap inderdaad "oh-mijn-god" moeten zijn. Kan me voorstellen dat het lekker was, maar de sterren en rekening niet in verhouding.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:53:00 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84733193
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet aan de standaard konden voldoen die je er van verwachtte.
Er zitten wel een paar op papier erg lekkere gerechten bij.

Overigens, een saibling heet in Nederland een riddervis.
Begrijp me goed, het was zeker niet vies. Maar als je op dit niveau gaat eten verwacht je ten eerste dat de gerechten echt subliem zijn, en dat het allemaal subliem is. Jean Claude krijgt dat voor elkaar im Schiffchen, maar dit was slechts nu en dan op dit niveau (de soep, de riddervis (dank voor de vertaling) en het nagerecht waren het zeker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:53:11 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84733198
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:48 schreef golfer het volgende:

Overigens, een saibling heet in Nederland een riddervis.
Denk niet dat het die was. :N
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:54:29 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84733235
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:53 schreef RobinOok het volgende:


Denk niet dat het die was. :N
Denk het wel. De kweekversie dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:58:37 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84733344
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:51 schreef RobinOok het volgende:
Was even nieuwsgierig naar de vis, ik denk dat het de Elsässer Saibling was? Dat is een kruising tussen de beekridder (Salvelinus alpinus) en de bronforel (Salvelinus fontinalis) en heeft in het Nederlands volgens mij geen naam.
[..]

Wel grappig dat het dus waarschijnlijk een KWEEK-vis is. })
Ah, dank voor de aanvulling, had nog niet gegoegeld. Voor een zoetwater kweekvis smaakte die heel erg goed, had absoluut niet dat gronderige wat zoetwater en vooral kweek heeft. Wildgevangen forel heeft dat ook niet, als ie uit bergbeken komt.
quote:
Verder snap ik je kritiek op die 2 sterren. Dat het ene restaurant met 1 ster het andere restaurant met 1 ster niet is kan ik dan nog snappen. Maar bij 2 sterren zou elke hap inderdaad "oh-mijn-god" moeten zijn. Kan me voorstellen dat het lekker was, maar de sterren en rekening niet in verhouding.
Idd, en bij andere twee sterren restaurants was dat tot nu toe het geval.
De rekening was voor 2 personen trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:59:00 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84733355
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:54 schreef golfer het volgende:
Denk het wel. De kweekversie dus.
Uit jouw bron:
quote:
Nu vinden we hem behalve in Noorwegen ook nog in de Finse zeewateren, bij Rusland en Ijsland.
In het wild komt de riddervis ook nog voor in, merkwaardig genoeg, hooggelegen Alpenmeren en in het Engelse Lakedisrtrict"
Volgens mij weinig hoge alpenmeren in de Elzas.
En de kweek is in Noorwegen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:00:36 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84733395
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:59 schreef RobinOok het volgende:
[quote]
En de kweek is in Noorwegen.
Tegenwoordig dus ook in Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:01:29 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84733417
Hoe dan ook was 'm dat niet. :+
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:02:03 #23
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84733434
Is het niet gewoon een beekforel geweest?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:04:33 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84733497
Overigens een goede authentieke en eenvoudige Italiaanse maaltijd is vaak echt onovertroffen.
Wij hopen binnenkort in de Toscane daar weer van te mogen genieten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:06:16 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84733541
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:02 schreef Windigo het volgende:
Is het niet gewoon een beekforel geweest?
Nee, dat is een Bachforelle, is ook een zalmachtige, maar een ander beest.

http://www.lfl.bayern.de/(...)2638/linkurl_0_3.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:06:59 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84733556
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:04 schreef golfer het volgende:
Overigens een goede authentieke en eenvoudige Italiaanse maaltijd is vaak echt onovertroffen.
Dat ben ik dan weer helemaal niet met je eens. Een goede, authentieke en eenvoudige Italiaanse maaltijd is juist heel makkelijk te overtreffen.

(en nu ga'k maar gauw even wat anders doen, voor ik het hele topic vol blijf kliederen :D )
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:57 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84733611
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:04 schreef golfer het volgende:
Overigens een goede authentieke en eenvoudige Italiaanse maaltijd is vaak echt onovertroffen.
Wij hopen binnenkort in de Toscane daar weer van te mogen genieten.
Als je in de buurt bent,
http://www.ristorantearchimede.it/
erg goede gerechten gegeten, Houtduif in de as van houtvuur gegrilled, Steak Florentine, jummie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84733864
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Hummerstubchen, Duesseldorf.
Voordat ik begin, wat ik in de kritiek schrijf is op basis ervan dat het restaurant 2 Michelin sterren heeft, dus ik beoordeel op basis daarvan, de verwachting ligt dan anders als bij de bistro om de hoek.


Prijs, 2 personen ¤ 454,70 (ex tip) inclusief drank


Mooie recensie Piet...wat ik mij nog af vroeg, wordt het in dit soort restaurants eigenlijk (nog) verwacht dat je tipt ?
Quinn Dexter
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:24:44 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84734083
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:18 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Mooie recensie Piet...wat ik mij nog af vroeg, wordt het in dit soort restaurants eigenlijk (nog) verwacht dat je tipt ?
Geen idee, ik tip als de bediening het verdient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:25:39 #30
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84734109
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee, ik tip als de bediening het verdient.
In Nederland is het volgens mij nergens verplicht dat je tipt, ook niet volgens de etiquette zo ver ik weet.
pi_84734367
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:25 schreef Windigo het volgende:

[..]

In Nederland is het volgens mij nergens verplicht dat je tipt, ook niet volgens de etiquette zo ver ik weet.
Klopt, maar net wat Piet zegt, als de bediening het verdient, tip ik....alleen vroeg ik mij af of dat ook in twee of drie sterren restaurants te doen gebruikelijk is.....
Quinn Dexter
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:36:21 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84734433
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:


Klopt, maar net wat Piet zegt, als de bediening het verdient, tip ik....alleen vroeg ik mij af of dat ook in twee of drie sterren restaurants te doen gebruikelijk is.....
Ik doe het wel. Althans in de 2- en 3-sterrententen waar ik tot nu toe heb gegeten rond ik het altijd ruim naar boven af.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:36:49 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84734450
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee, ik tip als de bediening het verdient.
Wanneer is het volgens jou verdiend dan? Als je in een goedkoop restaurant op een redelijk manier geholpen wordt, geef je dan gewoon ook een standaard tip (10% ofzo)?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:42:15 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84734633
Twee jaar geleden at ik bij Schiffchen in Dusseldorf het Volgende

Voorafje: Een mousse van rode bietjes met rauwe tonijn, Mouse van Heilbot

Franse variant op Sushi, een eischuim gevuld met oa oesters en kokkels, gehuld in zeewier, gepocheerd, geserveerd met een Beurre blanche met piment en een saus van Wasabi

Ganzelever in een huiddunne taco Shell met cacao en bladgoud

*Op Cederhout gerookte bretonse kreeft met ingelegde mango en thai kruiden

Een wantan van Keizergranat met kruiden, thee van tonijnvlokken met Yuzu citroen*

Gegrillde moot van zeewolf met asiatische saus

Met zwezerik gevulde raviolie in selderij met zwarte tricastin truffels

Reebokrug met bospaddestoelen

After eight
Manjari-chocolade grand cru
Pfeffermunt Sorbet

Verschillende kazen van de wagen

Verschillende chocolade mousjes, huisgemaakte bonbons, caramels en chocolade fudge

Digestivenen, espresso
Weet niet meer precies wat we kwijt waren, was wat meer als bij het Hummerstubchen, rond de 500 euro. Hadden er ook geweldig wijnmenu bij, maar dat heb ik destijds niet opgeschreven.
Ieder, letterlijk IEDER gerecht was een Oh Mijn God ervaring, van de boter tot het brood, de kazen van de wagen waren letterlijk elk bijna een ervaring alsof de maagd maria verschijnt of zoiets. Perfectie in het klaarmaken en alles op hetzelfde hoge niveau. De bediening was een absolute 10.
Enige nadeel is daar dat de tafels dichter op elkaar staan en de zaak geen airco heeft. We zaten daar tijdens de Europa cup finale dus het was heerlijk rustig. Vergeleken bij de (hele goede) zaken met één ster was dit werkelijk een duidelijke klasse beter.

We gaan binnenkort weer eens bij het Schulten Hues eten, zal dan ook aantekeningen maken voor een kritiek hier
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:45:03 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84734743
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wanneer is het volgens jou verdiend dan? Als je in een goedkoop restaurant op een redelijk manier geholpen wordt, geef je dan gewoon ook een standaard tip (10% ofzo)?
Kan ik zo niet zeggen, ligt ook aan mijn humeur. Ze moeten gewoon hun best doen. Ongemotiveert personeel dat alleen brengt kan het dak op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:43:00 #36
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84736724
dat je nog precies weet wat je twee jaar geleden at :o (met de details)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:43:57 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84736762
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:43 schreef The_Hives het volgende:
dat je nog precies weet wat je twee jaar geleden at :o (met de details)
Dat wat ik gegeten heb, had ik opgeschreven, de wijnen echter niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84746178
Vanavond een spontane aktie op weg naar huis :
IJmuiden aan Zee : lekker buiten achter glas gegeten bij Zilt aan zee.

Menukaart :


golfer nam de kabeljauwfilet :



en ik de zeebaars :



En het uitzicht :



Erbij ieder een glaasje witte wijn, geserveerd met donkerbruin warm brood met een lekkere korianderdip o.i.d. :9
Het was rustig, bediening vriendelijk, het smaakte prima en we waren 50 ¤ kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-08-2010 20:06:33 ]
pi_84746470
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:49 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond een spontane aktie op weg naar huis :
IJmuiden aan Zee : lekker buiten achter glas gegeten bij Zilt aan zee.

Menukaart :
[ afbeelding ]

golfer nam de kabeljauwfilet :

[ afbeelding ]

en ik de zeebaars :

[ afbeelding ]

En het uitzicht :

[ afbeelding ]

Erbij ieder een lekker glaasje witte wijn, geserveerd met donkerbruin warm brood met een lekkere korianderdip o.i.d. :(
Het was rustig, bediening vriendelijk, het smaakte prima en we waren 50 ¤ kwijt.
En voor de achtergrond informatie:

De uitbater/eigenaar is de vorige uitbater/eigenaar van Fortuyn in Haarlem.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:38:48 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84748044
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:58 schreef Godtje het volgende:


En voor de achtergrond informatie:

De uitbater/eigenaar is de vorige uitbater/eigenaar van Fortuyn in Haarlem.
Ja, en :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:58:37 #41
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_84748931
Lekker zeg B&G :9

Vind het esthetisch alleen wat jammer van de bos rucola die op beide gerechten is gegooid? :?
Confidence through competence
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:42:56 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84753770
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:58 schreef Stereotomy het volgende:
Lekker zeg B&G :9

Vind het esthetisch alleen wat jammer van de bos rucola die op beide gerechten is gegooid? :?
Sowieso rucola als versiering. Zo nutteloos. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84773321
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Sowieso rucola als versiering. Zo nutteloos. :{w
Misschien hadden ze 5 kilo ingekocht die vandaag over datum zou gaan, daarom maar bij elk gerecht een handje erbovenop.
Ze hadden er ook een lekkere pesto van kunnen maken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_84773445
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Misschien hadden ze 5 kilo ingekocht die vandaag over datum zou gaan, daarom maar bij elk gerecht een handje erbovenop.
Ze hadden er ook een lekkere pesto van kunnen maken
goeie tip! schrijf een brief! :Y)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_84773632
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:36 schreef NoCigar het volgende:
Ik wil daar altijd wel eens uit nieuwsgierigheid weer eens gaan eten: om te kijken hoe het is. Maar gelukkig zijn er bersprekingen van mensen als Kaza (dank) om me daarvan tegen te houden.
Hoewel, ik heb wel eens gehoord dat elke Van de Valk anders is en sommigen beter zijn? Is dat zo?
Vroeger was gewoon tvp genoeg.
V/d Valk spier of all places is toch wel netjes, met een goede prijs/kwaliteit verhouding, en een niet onaardige wijnkaart ook. V/d Valk Gilze-Rijzen vonden wij echt slecht, reserveer je, moet je nog een half uur buiten(!) wachten op een tafel, en dan laten ze de Tong nagaren onder een grill, met als gevolg 1 kant helemaal droog, en 1 kant pudding.. :r
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84783395
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

V/d Valk spier of all places is toch wel netjes, met een goede prijs/kwaliteit verhouding, en een niet onaardige wijnkaart ook. V/d Valk Gilze-Rijzen vonden wij echt slecht, reserveer je, moet je nog een half uur buiten(!) wachten op een tafel, en dan laten ze de Tong nagaren onder een grill, met als gevolg 1 kant helemaal droog, en 1 kant pudding.. :r
Voor meer dan een incidentele (zaken)lunch kom ik niet bij Van der Valk......
Quinn Dexter
pi_84790988
[quote]Op maandag 2 augustus 2010 15:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

V/d Valk spier of all places is toch wel netjes, met een goede prijs/kwaliteit verhouding, en een niet onaardige wijnkaart ook. V/d Valk Gilze-Rijzen vonden wij echt slecht, reserveer je, moet je nog een half uur buiten(!) wachten op een tafel, en dan laten ze de Tong nagaren onder een grill, met als gevolg 1 kant helemaal droog, en 1 kant pudding.. :r
[/quoteIk ga het toch maar niet doen, was het ook niet echt van plan trouwens, want die paar keer dat ik min of meer noodgedwongen in een wegrestaurant eet, valt het me toch altijd zwaar tegen.
anonieme razernist
pi_84791016
de MiZu en Librije in Zwolle zijn echt heel goed.

Librije hoef ik volgensmij niet uit te leggen maar de MiZu heeft vooral wat Oosterse/Wereld-gerechten. Voor een acceptabel bedrag heb je "verassing van de chef" en dan krijg je 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechtjes en 5 toetjes. O+ O+ O+
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:10:07 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84791070
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef linpunt het volgende:
de MiZu en Librije in Zwolle zijn echt heel goed.
Dankjewel voor deze uitgebreide recensies. :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:43:05 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84983591
De gelaarsde kat
Een bistro in Zutphen. De beste steak van de regio.
Had vooraf een half dozijn oesters, mijn gezelfschap een gebakken geitenkaasje op salade.
Hoofdgerecht franse Tbone steak met friet en sla, voor mij zonder saus. Mijn gezelschap (mijn ex) nam een rode wijn saus.
Hierbij dronken we 2 flessen Rose
Als toetje koffie en grappa, en nog meer grappa.
Heerlijk eten, goed klaar gemaakt zonder pretenties. De gelaarsde kat is precies wat het is, een prima bistro waar je heen gaat om een perfecte steak te eten.
Wat waren we kwijt? Ik heb geen idee, werd uitgenodigd, maar de Tbone koste geloof ik 25 euro en de oesters 9,50, de wijn zal rond de 20 euro de fles zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:44:00 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84983626
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Misschien hadden ze 5 kilo ingekocht die vandaag over datum zou gaan, daarom maar bij elk gerecht een handje erbovenop.
Ze hadden er ook een lekkere pesto van kunnen maken
Rucola in de pesto???
}:| }:| }:|
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84983714
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rucola in de pesto???
}:| }:| }:|
Ik lees dat dat trendy is....... ;)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:49:57 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84983819
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik lees dat dat trendy is....... ;)
Doet me denken aan mijn moeder die in haar jaren 50 kookboek de wijsheid opdook dat je kappertjes in de aardappel salade eventueel door doperwten kon vervangen, en dus meende dat kapperjes een soort doperwten zijn.
Laat het duidelijk zijn dat ik ben gaan koken uit de pure wil te overleven en uit zelfverdediging.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84984076
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doet me denken aan mijn moeder die in haar jaren 50 kookboek de wijsheid opdook dat je kappertjes in de aardappel salade eventueel door doperwten kon vervangen, en dus meende dat kapperjes een soort doperwten zijn.
Laat het duidelijk zijn dat ik ben gaan koken uit de pure wil te overleven en uit zelfverdediging.
Ik ben ook blij dat ik ontsnapt ben aan de maizena sausjes en de geraspte nootmuskaat.
Maar ik vind het ook jammer dat zelfs mensen van mijn generatie geen schorseneren en geen andere vage groenten kennen.
En waarom zou je geen pesto van rucola maken, als het goed smaakt? Ik maak in de zomer stamppot van ijsbergsla en kaas. Omdat ik dat lekker vind.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:01:07 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84984191
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:57 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat ik ontsnapt ben aan de maizena sausjes en de geraspte nootmuskaat.
Huiver
quote:
Maar ik vind het ook jammer dat zelfs mensen van mijn generatie geen schorseneren en geen andere vage groenten kennen.

Ik heb eerlijk de indruk dat je tegenwoordig beter aan schorseneren, meiraapjes, rammenas, zeekraal, broeivet, postelein etc etc kan komen dan laten we zeggen 20 jaar geleden
quote:
En waarom zou je geen pesto van rucola maken, als het goed smaakt?

Maak er saus van, maar het is geen pesto
quote:
Ik maak in de zomer stamppot van ijsbergsla en kaas. Omdat ik dat lekker vind.
Dat noem je toch ook geen stampot boerenkool of hutspot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84984332
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huiver
[..]

Ik heb eerlijk de indruk dat je tegenwoordig beter aan schorseneren, meiraapjes, rammenas, zeekraal, broeivet, postelein etc etc kan komen dan laten we zeggen 20 jaar geleden
[..]

Maak er saus van, maar het is geen pesto
[..]

Dat noem je toch ook geen stampot boerenkool of hutspot
Ik heb de mazzel dat er al 30 jaar een groentezaak in het dorp zit die al 30 jaar oude groenten verkoopt. Maar anders ben je voor oude groenten aangewezen op groentejuweliers, met bijbehorende prijzen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:19:37 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84984830
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:05 schreef krakkemieke het volgende:
....die al 30 jaar oude groenten verkoopt. ......
Ik heb ze liever toch iets verser. :P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84998631
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

Maak er saus van, maar het is geen pesto

het is wel pesto, alleen niet alla genovese :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:01:43 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85111364
Zo maar even weer tussendoor trek in een Italiaanse hap en naar aanleiding van wat positieve berichten beland bij het restaurant Pasta Pasta van het Ambassador City Hotel in Haarlem.

Leuke pijpenlade-achtige omgeving, plek voor ca. 40 couverts, met muurschilderingen die je in Toscane doen wanen.


Alle voor-, hoofd -en nagerechten hebben een vaste gelijke prijs en je kunt een driegangen-menu uitkiezen voor 27,50 per persoon.
Voor ons is 3 -gangen net even teveel dus wij namen apart alleen een voor- en een hoofdgerecht.

Als voorgerecht kozen wij allebei voor de Vitello Tonato. Prima mals kalfsvlees en een lekkere tonijnmayonaise.


Als hoofdgerecht voor Bluezz de gegrilde zwaardvis met balsamicosaus.


En voor mij werd het de zeeduivel in parmaham en salie gerold.


We dronken elk 2 glaasjes van de witte huiswijn erbij, een frisse Principato chardonnay.

Al met al een leuke, eenvoudige en smakelijke maaltijd voor een betaalbare prijs.
Alles bij elkaar waren we met z'n 2-en 67,50 euro kwijt.

Entourage: 8
Eten: 8
Bediening: 8
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85111530
ziet er heerlij uit zeg! ben nog niet verder gekomen bij een Italiaan dan pasta, vlees of pizza. Vis durf ik niet zo gauw te bestellen omdat ik bang ben dat mensen niet snel vis bij een Italiaan bestellen en het dus bedorven is.. 8)7
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85112069
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
ziet er heerlij uit zeg! ben nog niet verder gekomen bij een Italiaan dan pasta, vlees of pizza. Vis durf ik niet zo gauw te bestellen omdat ik bang ben dat mensen niet snel vis bij een Italiaan bestellen en het dus bedorven is.. 8)7
De italiaanse twist zoals balsamico en de kappertjes die in de bals. waren geweekt of zo in mijn gerecht maken juist die gerechten zo leuk, zo anders en smakelijk.
De pasta's en pizza's ken ik nu wel ;)
pi_85112207
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

De italiaanse twist zoals balsamico en de kappertjes die in de bals. waren geweekt of zo in mijn gerecht maken juist die gerechten zo leuk, zo anders en smakelijk.
De pasta's en pizza's ken ik nu wel ;)
me 2. verkocht de Italiaan dat bij jullie ook wel? ik denk dat ik anders maar eens daar naartoe moet :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85130252
Die zwaardvis ligt echt in een zwembad van saus... :{ vind het er maar onsmakelijk uitzien...
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_85130476
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:13 schreef numero_uno het volgende:
Die zwaardvis ligt echt in een zwembad van saus... :{ vind het er maar onsmakelijk uitzien...
Ik hou er van :9
pi_85130528
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:18 schreef FutureFairytale het volgende:


me 2. verkocht de Italiaan dat bij jullie ook wel? ik denk dat ik anders maar eens daar naartoe moet :)
Ja pasta's volop, pizza's heb ik niet op de kaart gezien, kijk anders even online naar de menukaart.
pi_85130870
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik hou er van :9
Het zal ontgetwijfeld lekker gesmaakt hebben en ik hou ook wel van een lekkere saus maar dit lijkt alsof de chef met zn souplouche is uitgeschoten
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:43:49 #67
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_85131136
Het zal door de belichting komen, maar die rucola ziet er droog, slordig en obligaat uit. Als (de Italiaanse) variant op de berg krulpeterselie & wortelroos op een chinees gerecht. Gelukkig dat het daar natuurlijk niet om draait, maar suf vind ik het wel.
pi_85131185
geloof zo dat het heerlijk was maar idd ligt er veel saus op de vis en vooral ook de tonijnmayo vind ik erg aanwezig eigenlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85131211
Rucola is geloof ik hot op het moment, elk bord wat ik de laatste tijd onder ogen krijg zit er helemaal mee onder :')
pi_85131232
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:43 schreef RobinOok het volgende:
Het zal door de belichting komen, maar die rucola ziet er droog, slordig en obligaat uit. Als (de Italiaanse) variant op de berg krulpeterselie & wortelroos op een chinees gerecht. Gelukkig dat het daar natuurlijk niet om draait, maar suf vind ik het wel.
Het neigt naar een wat gemakkelijke oplossing inderdaad, daar kan je ook wel wat anders van maken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_85131241
Lekker veel tonijnmayo, kan je lekker uitsmeren over je kalfsplakjes.
Echt ik vond het niet te veel, niet teveel saus en niet teveel mayo, ik hou niet van een droge hap :P
pi_85131308
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef Bluezz het volgende:
Lekker veel tonijnmayo, kan je lekker uitsmeren over je kalfsplakjes.
Echt ik vond het niet te veel, niet teveel saus en niet teveel mayo, ik hou niet van een droge hap :P
nou mooi toch?

en zo italiaans eten is idd lekker, die pasta' s enzo kennen we nou wel :P (of ze moeten gewoon echt goed zijn, dan is het natuurlijk prima)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85131804
Vorige week bij " de Dikke Dragonder" in Maastricht geluncht, te vinden aan de Platielstraat 21, ten oosten van het Vrijthof. De American Hamburger uit eigen keuken was lekker, op een mooie verse italiaanse bol, en van niet al te grof gemaleen rundvlees. De zoete en toch iets pittige eigengemaakte saus was een eye-opener, en maakte er toch een verdomt lekker broodje hamburger van. De uitsmijter van mijn lief was ook nét even beter dan standaard, oa door het zelfgesneden brood, in plaats van de standaard sneetjes. Totaal waren we ~20 euro kwijt, voor die omgeving gemiddeld te noemen, maar met toch bovengemiddelde gerechten.

De entourage is oud bruin te noemen, en dat heeft icm de niet al te luide muziek een prettige sfeer. De beide heren/eigenaren dragen daar ook in positieve zin aan bij, zo werdt het bord van mijn vriendin keurig als eerste geserveerd, toch zo'n detail wat mij een goede horeca achtergrond doet vermoeden. Nog zoiets, bij de verse jus d'orange van mijn vriendin werd het ijs apart gesevereerd in een glas, te doseren naar eigen smaak dus.

Al met al lekker geluncht, en een adresje wat we onthouden, de menukaart en deze ervaring doet ons vermoeden dat het diner hier ook prima voor elkaar zal zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_85138757
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik hou er van :9
Zwaardvis is geweldig _O_ Ik bestel het ook graag als ik uit eten ga :Y

Maar die rucola...idd zo neergekwakt op alle borden :') Moeten restaurants maar gewoon weer mee stoppen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:30:30 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85140047
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:59 schreef Isabeau het volgende:

Maar die rucola...idd zo neergekwakt op alle borden :') Moeten restaurants maar gewoon weer mee stoppen.
Inderdaad. Ik laat het toch al altijd liggen omdat ik het niet eens lekker vind en zeker als het gewoon zonder enige dressing maar op een bord gegooid wordt. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85152027
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:35 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Het zal ontgetwijfeld lekker gesmaakt hebben en ik hou ook wel van een lekkere saus maar dit lijkt alsof de chef met zn souplouche is uitgeschoten
Dubbelop. Een louche IS een soeplepel en anders is het iig louche a soupe. :+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85184651
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:18 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dubbelop. Een louche IS een soeplepel en anders is het iig louche a soupe. :+
Dat is niet dubbelop ( :X ) dat is verduidelijken van wat ik bedoel O-)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_85251076
Zoals elke laatste dag van de vakantie eten wij bij de Wingbergermolen in Epen-Zuid Limburg.

http://www.wingbergermolen.nl/M12_Avondkaart.html

Zo ook dit jaar, datum was 6 augustus 2010.

Als voorgerecht hadden we 2 x een brood met kruidenboter en 1 x een Molenplankje veg. voor 2 personen Olijven tapenade kruidenboter valdieu-kaas brood......



Het brood was nog warm :9~ , en de kaasjes en kruidenboter heerlijk.

Als hoofdgerecht hadden we.... (helaas geen foto's van gemaakt ;( )

Manlief: Hollandse boerderij eendenfilet met sinaasappelsaus....
Manlief had nog nooit eend gegeten maar vond het erg lekker, goed mals.

Dochterlief: Verse Ravioli met gebakkken zalm en zachte tomatensaus (geraspte parmezaanse kaas )
Ze had zich al half vol gegeten aan het lekkere voorgerecht :P maar dit was ook erg lekker, malse zalm, niet droog, en in de ravioli zat een of ander creme goedje waar ze helemaal van smolt, ow jummie jummie :D

Vriend van dochterlief: Biefstukjes van het weiderund met sjalottensaus.
De vraag was medium, en hij kreeg medium. 2 stuks biefstuk, heerlijk vlees, alleen de saus was ietwat veel. Wel lekkere saus.

Fannie: Salade met gebakken scampi’s.
Eikenbladsla en krulsla met een heel aparte dressing, gecombineerd met aardbeien, frambozen en druiven, en rondom 8 scampi's gedrapeerd.
Heerlijk!

Voor iedereen verder ook goeie knapperige friet met verschillende sausjes en een kleine salade erbij.

Gedronken: Westmalle dubbel, ijsthee, orangina en pils.

Als dessert hadden manlief en ik een
Chouffe-coffee, een hart verwarmende koffielikeur met slagroom
Dat is echt een glas koffie waar je letterlijk warm van wordt :9~

En de kinders hadden een Crème brulée.
Ook die was zeer smakelijk, met gecarameliseerde toplaag, dochterlief zat er al tegenaan te tikken met haar lepeltje :P en zei "dat klinkt goed". Tik Tik.

Al met al was dit wederom een prettige avond, de bediening was goed (zo leuk, een Vietnamese die limburgs spreekt :) ), het eten was goed, en het mooie weer met op de achtergrond het geluid van de stromende Geul maakte het af!

Volgend jaar weer! :Y
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:01:05 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85258046
Een verse friet van Bram Ladage op hoog catharijne.
Bediening was snel en vriendelijk friet was prima, maar helaas frietsaus en geen mayo, maar wat erger was, de frietsaus was zoet.
Jammer van een heerlijk frietje maar voor de rest prima te nassen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:06:07 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85258348
Mythos in Bocholt
Bediening erg vriendelijk en snel
Vooraf had ik een salade met gegrillde baby calamaris. Hoofdgerecht was gegrillde zeewolf. Manlief had dezelfde salade en een Grillteller.
Salade is een aanrader en favoriet van ons. Lekker gegeten
Met drankjes (Bier, cola, Ouzo) waren we met zijn tweetjes 54 euro kwijt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85259023
Appels en Peren in Nijmegen

Vooraf samen een 'Cold platter': een selectie van de voorgerechten die ze hebben. 5 stuks per persoon.
Wij hadden runderlende op aziatische wijze, in tempura gebakken pittige kipfilet, een flensje met rundercarpaccio, makreel met tomaat op een bruchetta en groene asperges met rauwe tonijn :9

Vooral de kipfilet, makreel en asperges waren erg lekker. Bij de runderlende overheerste de taugé heel erg en bij het flensje viel de smaak van 't vlees wat weg. Wel zat er hele lekkere oude kaas op / in.

Als hoofdgerecht hadden we een 'Warm platter': een selectie van de hoofdgerechten. 5 stuks samen:
Tarbotfilet in een kerriesaus, pittige zalm, varkensmedaillon, biefstuk met noten/knoflooksaus en maiskip met ook een lekker sausje. Erbij coleslaw, appelcompote, gewone sla en een puntzak friet.
Was stuk voor stuk helemaal in orde, geweldig!

Na hadden we wel allebei wat anders: O+ een creme brulé met vanille ijs en ik een lekker kaasplankje.

Erbij hadden we een Portugese rode wijn en wat karaffen kraanwater.

De sfeer was echt heel fijn, het was gezellig druk en de bediening was erg vriendelijk en snel.

Totale kosten: ¤82,- Ik vond het íets te duur voor wat we kregen, maar uiteindelijk wel buikje rond gegeten en over all zeer tevreden.

Cijfer: 7,5+

Aanrader :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 14-08-2010 00:06:19 ]
Ja doei.
pi_85265833
@ Fannie; dat ziet er lekker uit! :o


FEBO; die burgers zijn eigenlijk nog best lekker :o
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:19:18 #83
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_85285574
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb afgelopen weekend in een braziliaans bbq restaurant gegeten
[..]

Had nog nooit van dit concept gehoord maar het was heerlijk, ik weet niet of er iets dergelijks bestaat in Nederland maar het is een aanrader als je van vlees houdt
hier het menu van bovengenoemd restaurant
In Scheveningen zit er 1. (Niet echt iets voor mij, ik ben niet zo;n vleeseter, maar mijn man heeft gesmuld!)
pi_85305744
Een paar weken geleden hebben we bij restaurant het Klooster gegeten, in Delf. Het restaurant is soort van ontstaan vanuit het naastgelegen cafe het Klooster, waar ze vreselijk veel soorten bier schenken en er nog meer over weten. Het is dus niet zo vreemd dat in het kleine restaurantje erg veel met bier gekookt wordt.
Een drie-gangen menu is 26,50, en een bier-arrangement is geloof ik iets van 7euro. Je kunt er natuurlijk ook wijn krijgen maar het bier is echt fantastisch! Bij ieder gerecht wordt er een glas (half flesje) bijzonder bier geserveerd (dus ook bij het dessert).

Ik weet helaas niet meer welke bieren in het eten zaten, en die we er bij dronken, jammer. Wat ik me nog wel herinner:
warm brood met boter
voor: champignons gestoofd in bier, en een salade van rosbief met scampi, en bier :P (in de dressing geloof ik).
hoofd: livar ribstuk met wilde perziken, en poulet noir met tuinbonen en paddenstoelen, beide met bier natuurlijk.
na: drie soorten ijs, met karamelsaus met een triple er door heen, en een echt fantastische plattekaastaart met aardbeien.
Koffie met chouffe-likeur, en een andere likeur van een bier wat als bier mislukt was, maar waar de brouwer dus likeur van heeft gemaakt (weet niet meer welke).

Wat ik zo leuk vind aan dit restaurantje is dat er echt met passie wordt gekookt. De gerechten waren echt één geheel. (in tegenstelling tot wanneer bv. alle hoofdgerechten met dezelfde bijgerechten worden geserveerd,iets wat ik echt super irritant vind). De gerechten waren erg lekker, maar de kip had net iets meer jus/saus nodig.
De bieren die er bij geserveerd werden zaten ook vaak door het gerecht en matchen perfect, zelfs bij het toetje.
De bediening, 1 jongen, was erg vriendelijk. Het is een klein restaurantje, maar hij moest toch hard lopen zo nu en dan. Grappig was dat hij vroeg of een tafel heel even kon wachten met bestellen zodat hij het ijs voor een andere tafel uit kon serveren, anders zou het smelten :P . Toch fijn als je uitleg krijgt waarom je 5 minuutjes moet wachten. Maar zijn timing was echt perfect verder.
We hebben een heerlijke avond gehad!

Het nadeel van de snel veranderende kaart is dat ik ondertussen al heel veel gerechten heb gezien (wanneer ik langs het restaurant loop) die ik echt wilde proberen, maar die al weer van de kaart zijn. :( .

Een week later zaten we in het naastgelegen café, en hoorden we dat je daar ook een hamburger kon bestellen, die dan in het restaurant wordt gemaakt. Meteen gedaan, en hij was echt super! Lekker broodje, mooi rosé vlees, en heerlijke gebakken uien erbij :9 . Geen idee wat hij kost, maar het kan niet veel zijn (we hadden in totaal 7 biertjes, plus 1 burger, voor 22,50).

uiteindelijke cijfer: een 8,5. Goede prijs-kwaliteit, goede sfeer, en vooral een goed concept.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_85310858
Waar? Mijn Keuken in Wouw
Wanneer? Gisteravond

Wat at je?

kwaliteit foto's is erg crappy, had een verkeerde instelling aanstaan, en wilde niet flitsen

Vooraf namen we een glas cava, erbij kregen we zelfingemaakte olijfjes met venkel, foie grasmousse met zelfgemaakte brioches (voor de mr met gecrushte macademia's erop, voor mij zonder), zelfgemaakte tomatenketchup met kruidenbroodstickjes, wafeltjes met verschillende soorten kaas en radijsjes met roggebroodkruim en mierikswortlecreme.

De mr en ik besloten een 4 gangen menu te nemen, met voor hem een BOB-arrangement wijn (kleine glaasjes :P) en voor mij 1 enkel glas ergens als ik er zin in had. Echter waren we toch benieuwd naar wat t eventuele extra tussengerecht zou zijn en toen dat erg lekker klonk hebben we besloten tot een 5 gangenmenu.

Als amuse kregen we Oosterschelde palingmousse met tuinkruidengelei en ingemaakte groentjes, en gelakte paling met zalige croutons en ingemaakte groentjes.




Daarna kregen we gemarineerde tonijn, met noordzeekrab, verschillende groentjes en een watermeloen soepje.



erg lekker maar voor mij op t randje van te bedacht/te frivool.

Daarna Noordzeeschol op een bedje van verschillende schaal- en schelpdiertjes met 2 mosselen, groentjes (asperge en tuinboontjes) met een sausje van mosselvocht en boter...



voor t eerst vond ik de mosseltjes erg lekker, fantastische smaken

Daarna: Oosterschelde zeebaars met een korstje van oa chorizo, een ansjovisje erbij en voor de mr artisjokkenmousse met een notenolie en voor mij artisjokstukjes.

die foto is echt te slecht om te posten maar de smaken waren geweldig samen.

Erbij kreeg de mr in zijn wijnarrangement een glas Viognier uit 2006 en daar heb ik ook een glas van genomen, superwijn!

Daarna: tamme eendenborst op een bedje van bosbietjes en rabarber, met een gevuld flensje met een rillettes van eendendij met eromheen meiknolletjes, paddestoeltjes en een mousse van koolraap



Daarna: een predessert. Glaasje gevuld met hangop met karamel, kersengranita met rum en een kersenmousse.



Toen het echte dessert: gepocheerde perzik met room (voor de mr op een amadelbrownie) met een karamel erop , gepocheerde perenmousse en en een perziken'milkshakeje' ernaast



Toe nog koffie en thee met huisgemaakte friandises.

kosten? zo'n 200 euro.

Cijfer? Zoals elke keer hebben we weer fantatisch gegeten in dit fijne restaurant, met vriendelijke bediening die alles keurig doet zonder dat het 'té' is. (ze herkenden ons ook trouwens en kwamen een praatje maken, leuk die persoonlijke touch erin)

Iig een fantastische avond, met heerlijk eten (ondanks dat t veel gerechtjes waren zijn de porties zo fijn afgesteld dat je helemaal niet propvol zit/ of nog trek hebt. Precies goed dus) met goeie wijnen. Ze verdienen zeker wel een 8.5/9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:47:21 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85311094
Ziet er allemaal weer fantastisch lekker uit, DE.
Her enige wat ik niet helemaal goed begrijp is dat je allemaal vis,schaal- en schelpdieren op het menu hebt en dan opeens eendenborst erbij krijgt. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85311784
ze gebruiken allemaal streekproducten en seizoensproducten. En alles heeft met water te maken, erin of erop maakt dan niet uit toch? 8-)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:27:03 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85312372
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef DarkElf het volgende:
ze gebruiken allemaal streekproducten en seizoensproducten. En alles heeft met water te maken, erin of erop maakt dan niet uit toch? 8-)
Volgens mij heeft een tamme eend nog nooit water gezien. :P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85313092
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft een tamme eend nog nooit water gezien. :P
wrs niet.

het eten was lekker, daar gaat het mij om.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85314133
Fijn dat het lekker was, maar valt me wel op dat het daar echt torentjesmakers zijn :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85315906
Torentjes maken ze overal Isa, ze leggen echt altijd het vlees/vis bovenop, al dan niet met een kookring en dan krijg je al snel een 'torentje'.
Ziet er lekker uit zeg en leuk, foto's bij de beschrijvingen!
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:14:37 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85315950
Ik vind torentjes zo vervelend, lazer op met je modieuze onzin die niets toevoegt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85315971
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind torentjes zo vervelend, lazer op met je modieuze onzin die niets toevoegt.
^O^ _O_

Ik vind het ook wel weer 'uit de mode' eerlijk gezegd, maar de meeste restaurants hebben dat nog niet door 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:24:54 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85316208
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]



^O^ _O_

Ik vind het ook wel weer 'uit de mode' eerlijk gezegd, maar de meeste restaurants hebben dat nog niet door 8-)
Het is zooo 1998
Echt de volgende tent waar ik kom die me een torentje geven, die kok geef ik een emmertje en een schepje cadeau. Mooi ingepakt, liefst als de tent vol zit. Heb een cadeautje voor de kok omdat ik hier laatst zo lekker gegeten heb.
Ingepakt cadeau open laten maken, emmertje schepje, omdat je zo graag torentjes maakt, kan je aan het strand je hart op halen.

Zo vroeg ik eens bij het Schulten Hues over de Rogvleugel of dat een Kolibrierog was. Bediening naar de keuken. Kwam terug, wat is een kolibrierog, ik: dat is een heel erg klein vogeltjes met hele kleine vleugeltjes....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:29:41 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_85316325
ziet er gastronomisch uit DE :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:35:45 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85316494
Ziet er heerlijk uit DE, precies wat ik wel eens zou willen eten, supermenu!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:46:59 #97
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_85316828
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind torentjes zo vervelend, lazer op met je modieuze onzin die niets toevoegt.
Wat vind je verder van het menu?


OT,
Het ziet er heerlijk uit.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:31 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85317192
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:46 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wat vind je verder van het menu?
Nee, ik heb er niet gegeten, dus kan ik verder ook niet zoveel van vinden, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:32:30 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_85433409
Waar?
Restaurant Wollerich in St. Oedenrode

Wanneer?
vrijdag 13 augustus wegens de verjaardag van schoonmoeders

Wat at je?
We hadden gekozen voor het 7-gangen verrassingsmenu incl. wijnarrangement. De meeste dingen weet ik nog wel (maar niet de uitgebreide beschrijving):

vooraf een Kir Royal
amuses: een stuk of 5
Gerecht 1: Kreeft
Gerecht 2: zeetong met foie gras
Gerecht 3: Kabeljauw met buikspek
Gerecht 4: ??
Gerecht 5: Ree (met van alles erbij)
Gerecht 6: tortellini van een bepaalde kaas met truffel
Gerecht 7: Aardbei op verschillende wijzes
Espresso

Dat is ook meteen het enige minpuntje, ik vind het leuk als ik aan het einde van de avond het menu en de bijbehorende wijnen mee kan krijgen. Van de Librije kan ik nog steeds terugzien wat ik toen gegeten heb en welke wijn erbij hoort. Zo hebben we later de wijn die hoorde bij de "grootmoeders appeltaart" nog eens gekocht.

Het wijnarrangement was overigens vrij uitgebreid, na een week hard werken kwamen de wijntjes goed aan. Ik was blij dat we een taxi geregeld hadden voor de terugweg...

Kosten? Incl. fooi ¤500

Cijfer? niet voldoende vergelijkingsmateriaal, maar het is zeker goed bevallen. Alles smaakte bijzonder goed. Ik ben één keer eerder bij een sterrenrestaurant geweest en ga wel eens bij restaurants eten uit de Lekker-gids. En ik vond het toch wel fijn dat ik wel duidelijk het verschil kan zien/proeven tussen een 3-sterrenrestaurant, een 1-ster restaurant en een goed restaurant uit de Lekker-gids

Ik ga de komende 3 weken nog tweemaal uit eten in een sterrenrestaurant, en zal dan ook weer wat psten. Dan o.a. ook een review van Oud Sluis :9

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 18-08-2010 13:37:53 ]
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:33:56 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85436033
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:32 schreef Blik het volgende:

Dat is ook meteen het enige minpuntje, ik vind het leuk als ik aan het einde van de avond het menu en de bijbehorende wijnen mee kan krijgen.


Dat is inderdaad jammer. Ik vraag altijd wel erom als ze niet uit zichzelf bij een sterrentent het meegeven.
In het geval van Wollerich helemaal vervelend, want zelfs op hun eigen website staat nergens een overzicht van hun menu's.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85445093
11 september weer naar "De Bourgondier" http://www.debourgondier.net/ 1 van de restaurants in onze regio die wij met enige regelmaar bezoeken (zeg 1s per kwartaal) . Heerlijke avond dineren, zal een recensie met foto's maken op de dag :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85445982
@ Blik, probeer je ook foto's te maken bij Oud Sluis? O+
Klinkt goed en leuk voor schoonmoeders ^O^ :Y)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:04:56 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_85450882
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:57 schreef Bluezz het volgende:
@ Blik, probeer je ook foto's te maken bij Oud Sluis? O+
Klinkt goed en leuk voor schoonmoeders ^O^ :Y)
Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
pi_85451517
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
Ik hoor hier vaak dat mensen het zonder flits doen. Dan maar een minder perfect plaatje...
En ik ken ook een barkeeper die het leuk vond als mensen een foto van de cocktail maakten. Waarom zou dat anders zijn in een restaurant?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_85451699
Ik heb wel eens bij iemand aan tafel gezeten die het van te voren aan de ober vroeg, of ze er bezwaar tegen hadden dat ze foto's van het eten maakte als herinnering aan de leuke avond :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85451715
Mijn camera heeft zelfs een optie 'food' voor het maken van foto's van eten :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85451734
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
Moet je eens proberen om eerst met een dobbelsteen te gooien om wat je gaat eten en dat ook nog te fotograferen :P
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_85451768
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:26 schreef Ripley het volgende:

Moet je eens proberen om eerst met een dobbelsteen te gooien om wat je gaat eten en dat ook nog te fotograferen :P
Dan denkt de ober dat de mooie dames om hem dobbelen :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85454405
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Mijn camera heeft zelfs een optie 'food' voor het maken van foto's van eten :D
Die van ons ook. En onze foto's zijn ook vaak niet de allermooiste en het liefst zonder flits idd.
Als het neergezet is wacht ik wel vaak even tot bediening weer wegloopt en neem dan de foto.

Als de bediening ziet dat het toestelletje op tafel staat denken ze trouwens altijd dat we van elkaar foto's zitten te maken en vragen of ze ons samen aan tafel moeten kieken :')
pi_85454444
ik neem het me altijd voor, en dan ziet het er zo geweldig mooi en lekker uit, dat ik 't vergeet en pas na het hoofdgerecht bedenk 'oh, wacht...' :')
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:48:05 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85454711
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Blik het volgende:


Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
Welnee. Ze zijn meestal juist trots erop als je hun gerechten vereeuwigd. Ook bij Oud Sluis doen ze daar niet moeilijk over. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:58:45 #112
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_85455090
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
Niks om je opgelaten over te voelen, dat doet bijna iedereen daar.
pi_85456717
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Niks om je opgelaten over te voelen, dat doet bijna iedereen daar.
En zelfs vaak met enorme spiegelreflexcamera's of met flits of ze filmen zelfs alles. En dan laten ze het personeel tientallen foto's van zichzelf nemen! In een drie-sterren restaurant in Frankrijk drong een ober zelf echt aan dat ie een foto van ons wilden nemen met mijn bescheiden pocketcameraatje, slechts meegenomen om het eten te vereeuwigen. Uiteindelijk maar toegegeven :) , maar van mij hoefde het niet zo. Is me trouwens vaker overkomen in sterrenrestaurants.
anonieme razernist
pi_85461861
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:46 schreef NoCigar het volgende:

[..]

En zelfs vaak met enorme spiegelreflexcamera's of met flits of ze filmen zelfs alles. En dan laten ze het personeel tientallen foto's van zichzelf nemen! In een drie-sterren restaurant in Frankrijk drong een ober zelf echt aan dat ie een foto van ons wilden nemen met mijn bescheiden pocketcameraatje, slechts meegenomen om het eten te vereeuwigen. Uiteindelijk maar toegegeven :) , maar van mij hoefde het niet zo. Is me trouwens vaker overkomen in sterrenrestaurants.
echt? :o ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ik maak (soms) wel foto's maar altijd discreet en zonder flits.

Oh wacht, in Nairn stelde de ober het zelf voor om een foto van ons te maken toen ik mijn eten zat te kieken...

1x meegemaakt dus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85461914
Ik ken dat idd ook van de lindehof en de keuken van floris. Zit je je best te doen op eetfoto's, moet je opeens leuk gaan kijken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_85469309
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje opgelaten om foto's te maken.. :@
stel je niet aan. ik ben de grondlegger O-) van foto's maken van het eten toen niemand het nog deed of debiel vond. :Y
FOK stel golfer en Bluezz hebben mij al opgevolgd met het maken van foto's door dezelfde stijl te hanteren op hun weblog.(check maar de hoek en close-up manier van fotograferen) })
ik ben eigenlijk de eet-Ayatollah van fok :') :') >:O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85470681
Met elke keer een andere camera ja, was vermakelijk.
anonieme razernist
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:28:19 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85470913
Bij mij is het eerder mijn gezelschap wat zich er over opwind.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85582361
Waar?
Solera Almelo
Wanneer?
22 augustus 2010
Wat at je?
Turks brood met knoflook
Stokbrood met knoflookmayonaise
Gerookte entrecote
Ossenhaas met paddenstoelen
Varkenshaas met paddenstoelen
Gefrituurde kip met chilisaus
Krab met perzik
Gemarineerde kipvleugels
2x varkenshaas met spinazie
Inktvisringen met knoflook
Broodrolletje kaas
Taartje met 3 soorten kaas
Groente Quiche
3 x portie friet
3 glazen bier, 2x cola light, 1 keer koffie en 2 keer thee
Impressie?
Samen met mijn vriend en een vriendin ging ik bij een tapasrestaurant eten. We zaten lekker buiten op het terras. Er liep ontzettend veel bediening rond. We kregen de menukaart en toen ik tegen de ober voor de grap zei dat we haast een briefje nodig hadden om te bestellen gaf hij een bierviltje en een pen om onze bestelling op te schrijven. We namen allemaal 5/6 gerechtjes. Mijn vriend en ik hadden brood als een starter, maar dat kregen we tegelijkertijd met de andere gerechtjes. Het smaakte allemaal erg lekker, maar het was wel erg veel. Mijn vriendin vond haar vegetarische gerechtjes niet echt lekker, het smaakte allemaal een beetje hetzelfde. De gefrituurde kip met chilisaus was niet helemaal goed bereid en nog rauw van binnen. Ik heb dit gemeld toen ze de tafel af gingen ruimen en we hadden eventueel nog wel een nieuwe portie mogen hebben, maar dat hoefde niet meer. We hebben wel een les voor de volgende keer geleerd en dat is dat we niet alles tegelijkertijd moeten bestellen, maar gewoon 1 of 2 gerechtjes en dan steeds opnieuw bestellen. Dan blijft alles goed warm, weet je of je nog genoeg ruimte heb voor meer en het is makkelijker te onthouden wie wat heeft.
Kosten?
89,35 euro totaal
Cijfer?
Eten: 7.5
Bediening: 8
Sfeer: 7.5
pi_85584999
Je zegt dat jullie moeten onthouden om niet alles tegelijk te bestellen, maar het is bij tapas de gewoonte dat je bijv. eerst de koude en dan de warme gerechten krijgt. En ik vind ook dat het personeel dit had moeten adviseren ;)
pi_85585316
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:54 schreef Bluezz het volgende:
Je zegt dat jullie moeten onthouden om niet alles tegelijk te bestellen, maar het is bij tapas de gewoonte dat je bijv. eerst de koude en dan de warme gerechten krijgt. En ik vind ook dat het personeel dit had moeten adviseren ;)
Tja, dat wisten we dus niet en het personeel heeft dat idd ook niet gezegd en ook gewoon alles tegelijkertijd gebracht.
pi_85590398
Dus krijgt de bediening een 5 en het eten een 6 ~:)
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:37:56 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85590445
een 7,5 voor rauwe kip, excuse me?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85597748
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
een 7,5 voor rauwe kip, excuse me?
Door 1 stukje rauwe kip een laag cijfer te geven terwijl alle andere gerechtjes wel lekker en goed waren vind ik ook weer zo wat.
pi_85597845
quote:
Mijn vriendin vond haar vegetarische gerechtjes niet echt lekker, het smaakte allemaal een beetje hetzelfde. De gefrituurde kip met chilisaus was niet helemaal goed bereid en nog rauw van binnen. Ik heb dit gemeld toen ze de tafel af gingen ruimen en we hadden eventueel nog wel een nieuwe portie mogen hebben, maar dat hoefde niet meer.
en dan nog een 7,5?

No offence, maar ik zal niet snel op jouw oordeel afgaan als ik dat allemaal zo lees...
Ja doei.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:12:45 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_85597934
Ok, ik ben overgehaald. Ik zal wel foto's maken van Oud Sluis :)
pi_85597976
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:12 schreef Blik het volgende:
Ok, ik ben overgehaald. Ik zal wel foto's maken van Oud Sluis :)
Tof!

Wij gaan naar Chalet Brakkestein in de restaurantweek deze week :) ga ook vragen of ik foto's mag maken. Heb alleen maar goede verhalen gehoord, dus hoop niet dat 't tegenvalt :o
Ja doei.
pi_85598676
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]


Tof!

Wij gaan naar Chalet Brakkestein in de restaurantweek deze week :) ga ook vragen of ik foto's mag maken. Heb alleen maar goede verhalen gehoord, dus hoop niet dat 't tegenvalt :o
vast niet. klinkt al goed :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85600319
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]



en dan nog een 7,5?

No offence, maar ik zal niet snel op jouw oordeel afgaan als ik dat allemaal zo lees...
Tja ik ben misschien niet zo kritisch als sommigen van jullie. Ik heb gewoon lekker gegeten en dat er dan een paar dingen minder goed zijn gebeurd overal wel. Als het echt goed was geweest had ik wel een 8.5/9 gegeven. En dat van die bediening wist ik niet, dat je eerst koude gerechten serveert en daarna de warme en niet alles tegelijkertijd. Was onze eerste keer. Dat horen zij dan idd aan te geven en te doen. Iets waar ik de volgende keer wel op zal letten.
pi_85600523
maar als je vriendin al klaagt dat alles 't zelfde smaakt en/of niet lekker is... dan zou ik toch wel.. nou ja, never mind :)
Ja doei.
pi_85605331
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
een 7,5 voor rauwe kip, excuse me?
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:

en dan nog een 7,5?

No offence, maar ik zal niet snel op jouw oordeel afgaan als ik dat allemaal zo lees...
Sommige mensen zijn idd niet echt kritisch :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85605700
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]


[..]


Sommige mensen zijn idd niet echt kritisch :+
dat dus. :)

rauwe kip.. :X
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85606104
waar? in Antwerpen, bij de Keyserlei: Argentijnse grill.
Wanneer? Afgelopen zaterdag.
Wat at je? Na wat drankjes en brood met wat boter en wat chimichurriachtige toestanden bestelden we. Ik had vooraf een schaaltje met in de oven gebakken Provolone (kaas) met zwarte olijven, tomaat en olie (veel olie :D) met brood... Zag er super simpel uit maar t smaakte echt heel goed :9 (ondanks de hoeveelheid olie dus, maar die hoefde je niet op te eten natuurlijk allemaal)

Daarna Bife de lomo con ajo (ossenhaas, medium rare, met knoflook)... De standaard frietjes erbij natuurlijk.
Vlees was echt super mals en erg goed gebakken :9 Groot stuk ook dus na t voorgerecht wat flink vulde en t grote stuk vlees pasten er nog 4 frietjes in ofzo, maar goed; die waren sowieso al bijzaak voor mij :P
Kosten? We waren met zijn vieren, inclusief een paar drankjes (corona's en een witbiertje, 2 flessen water) dus: 4 x voorgerecht en 4x hoofdgerecht.. voor 164 euro ofzo?

T tentje zag er eigenlijk heel simpel uit, maar we hebben echt lekker gegeten :) Binnen stonden ze op een grote kolengrill te grillen en t viel op hoe schoon het er was.

Kortom, prima dus :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85606379
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:43 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen zijn idd niet echt kritisch :+
Eigenlijk slaat het ook nergens op om cijfers uit te delen :D Je kan beter een mooie recensie/verslagje schrijven en het daarbij laten.
pi_85606434
ja die cijfers vind ik ook wat raar eigenlijk... belangrijker is: was t lekker? was t leuk? waren er rare dingen ofzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:34:11 #136
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_85630107
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:12 schreef Blik het volgende:
Ok, ik ben overgehaald. Ik zal wel foto's maken van Oud Sluis :)
Beter wel! Van iedere gang, die shit is om te smullen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_85631299
Waar? Balthazar
Wanneer? Gisteren.
Wat at je? Vooraf een 'mixed platter'' sushi, met z'n drieën gedeeld, als hoofdgerecht had ik zeebaars met geconfijte rode uien en anijs, disgenoten hadden tonijn met amandel en zwarte rijst, en rode snapper met peultjes en citroengras. Toe deelden we limoencheesecake en chocoladetaart met muntijs. Erbij een fles sauvignon blanc.
Impressie? Een vrij fancy restaurant in een dito buurt. We konden lekker buiten zitten. Bediening was attent en snel. De sushi was OK, goed te eten en vers maar niet mind-blowing ofzo (dat is toch echt specialistenwerk, sushi - voor zo erbij net iets te ingewikkeld, denk ik ;)). Mijn hoofdgerecht was een beetje afgekoeld bij serveren, maar de ober loste dit snel en vlekkeloos op. Ik had zonder meer het lekkerste hoofdgerecht gekozen O+ Sowieso vind ik zeebaars een smakelijk visje, maar de combi met de kruidige saus, knapperige courgettereepjes en de verrukkelijk geconfijte uien was echt om je vingers bij af te likken! De andere hoofdgerechten waren ook lekker, wat ik zo proefde. Wijn was aangenaam, ik vond 'm goed bij de vis passen. Licht en 'crisp'. Dessert was lekker, wel verreweg de zwaarste gang na een vrij licht voor- en hoofdgerecht, maar dat was natuurlijk onze eigen schuld! Muntijs was trouwens wel lekker licht en fris, was een sorbet.
Kosten? 80 euro omgerekend met z'n drieën.
Cijfer? Ehh... Moet ik nou heel veel punten aftrekken voor het afkoelen van het hoofdgerecht? :+ Bediening was in ieder geval uitstekend, minstens een 8,5.
pi_85631425
Hoe lostte de ober je afgekoelde hoofdgerecht op?
Zeebaars is idd verrukkelijk :Y)

Leuk verslagje, jammer van de foto's, dure tent :P :Y)
pi_85631494
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:11 schreef Bluezz het volgende:
Hoe lostte de ober je afgekoelde hoofdgerecht op?
Zeebaars is idd verrukkelijk :Y)

Leuk verslagje, jammer van de foto's, dure tent :P :Y)
Ik weet het niet, maar de vis was iig niet taai/droog toen hij even later terugkwam :o
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:45:19 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85925050
Döner Company op Utrecht Centraal, op de loopbrug naar de jaarbeurs.
1 broodje kipdöner met sambal, salade, ui, kaas en Chili's
4 Euro nogwat.

Duidelijk de beste Döner op HC, is er altijd druk. Vriendelijke turkse jongens in de bediening en een prima smakende Döner. De kalfs is minder, is gekruid gehakt, geen echte vleesstukken. De kip is er lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85926055
Afgelopen week tijdens de restaurant week even Hofstede Meerzicht (Zoetermeer), Seinpost (Den Haag), De Savelberg (Voorburg) en Calla's (Den Haag) meegepakt! Was weer genieten!

Verslagen volgen!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_85928620
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Döner Company op Utrecht Centraal, op de loopbrug naar de jaarbeurs.
1 broodje kipdöner met sambal, salade, ui, kaas en Chili's
4 Euro nogwat.

Duidelijk de beste Döner op HC, is er altijd druk. Vriendelijke turkse jongens in de bediening en een prima smakende Döner. De kalfs is minder, is gekruid gehakt, geen echte vleesstukken. De kip is er lekker.
wat is HC?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85928654
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:08 schreef vanKampen het volgende:
Afgelopen week tijdens de restaurant week even Hofstede Meerzicht (Zoetermeer), Seinpost (Den Haag), De Savelberg (Voorburg) en Calla's (Den Haag) meegepakt! Was weer genieten!

Verslagen volgen!
gaaf! Hoor graag! :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85928769
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:06 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

wat is HC?
Hoog Caterijne?
pi_85928868
aah natuurlijk :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:22:29 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85932687
Om onze vakantie in te luiden hebben we vandaag gegeten bij Lex Jumeaux (De baklap) in Bennebroek
Apart ingedeeld pand, je komt binnen in een ruim lounge gedeelte van rode banken, via een hal in het restaurantgedeelte. In het midden is een overdekte binnentuin met een grote boom. Wij zaten op een verhoogd gedeelte, de veranda. Prima sfeer, netjes ingedekt, aardig attent, correct personeel.
Bij de hoofdgerechten heb je bij dit restaurant de keuze uit normale of 'small' porties.

Bluezz koos voor het 4 gangen augustus-menu en golfer voor een voorgerecht, 2 'small' hoofdgerechten en een nagerecht.

We begonnen met een glas Baron Louis Chardonnay (bij de rest van de maaltijd hebben we daar ook nog 2 glazen van gedronken) en kregen daar brood met lekkere gezouten boter bij :


Daarna 2 kleine amuses : links hollandse garnaaltjes in een schuim van venkel en rechts een ijshoorntje met ijs van tomaten en compote van ui.


Golfers voorgerecht : Kruidenravioli met schaal- en schelpdieren in een heldere bouillon van kreeft en zwarte olijf.


Bluezz' voorgerecht: Filet Américain en pepersteak van Albacore tonijn, gelei van gazpacho met avocado en limoen.


Golfers 1e 'small' hoofdgerecht : Provençaalse vissoep, rijk gevuld met vis, schaal- en schelpdieren, crouton met verse ansjovis en rouille.
(de crouton en de rouille ontbraken helaas - misschien wordt dat alleen bij de normale portie geserveerd? )


Bluezz'2e gerecht : Noordzee scholfilet, worstje van gamba,gestoofde mosseltjes & zeekraal.


Golfers 2e 'small' hoofdgerecht : Gegrilde wilde zeebaars, couscous van rode biet, bitterballetjes en jus van langoustine.


Bluezz' hoofdgerecht : Proeverij van kalfsvlees; kalfsoester, terrine met zwezerik en cantharel, bitterbal van sukade.


Het nagerecht van golfer hoorde eigenlijk bij het menu van Bluezz : Gemarineerd zomerfruit, citrus sabayon, appelchips & yoghurtijs.


Bluezz koos het kaasplankje van de bekende kaaswinkel L' amuse uit Santpoort, waar het restaurant zelf een beschrijving op vetvrij papier onder legt, erg leuk gevonden!


Een leuk en erg smakelijk begin van onze (zomer-)vakantie!!
Totale kosten inclusief drank: 110 euro met z'n tweeën.

Eten: 8
Bediening: 8
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:56:15 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85933977
110 euro met z'n 2en? Dat valt mee. Het zal wel geen ster hebben dan?

Ik heb er geen verstand van hoor, maar als ik al die gerechtjes zie dan lijkt het me een redelijk exclusief restaurant, maar qua prijs valt dat reuze mee dus. :)
  woensdag 1 september 2010 @ 00:53:22 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85935844
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:56 schreef Zwansen het volgende:
110 euro met z'n 2en? Dat valt mee. Het zal wel geen ster hebben dan?

Ik heb er geen verstand van hoor, maar als ik al die gerechtjes zie dan lijkt het me een redelijk exclusief restaurant, maar qua prijs valt dat reuze mee dus. :)
Viel ons ook mee. Inderdaad geen sterren en dat niveau halen ze ook niet. Wel netjes allemaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85937591
klinkt goed en idd leuk idee met de kaas. Meestal ben je idd zo kwijt wat je eet als ze weer weglopen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 september 2010 @ 06:37:17 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85937855
Dat kaas op vetvrij papier met de beschrijving vind ik eigenlijk armoede, zegt mij dat de bediening te dom is om het te vertellen en ziet er uit als in de supermarkt waar je een stukkie kan proeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85938506
quote:
Op woensdag 1 september 2010 06:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kaas op vetvrij papier met de beschrijving vind ik eigenlijk armoede, zegt mij dat de bediening te dom is om het te vertellen en ziet er uit als in de supermarkt waar je een stukkie kan proeven.
Zo kun je alles wel armoedig vinden. Ze hebben er toch juist iets leuks en creatiefs van gemaakt door het met de hand te schrijven? En als een ober mij de lap tekst zou voorlezen die op die placemat staat, was ik de helft al vergeten na mn eerste bonkje kaas :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_85939053
mooi verslag Golfer! En Bluezz aan de mosselen? :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85945822
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel armoedig vinden. Ze hebben er toch juist iets leuks en creatiefs van gemaakt door het met de hand te schrijven? En als een ober mij de lap tekst zou voorlezen die op die placemat staat, was ik de helft al vergeten na mn eerste bonkje kaas :)
Dat geeft ook helemaal niks, ik ken ze niet allemaal maar het lijkt me ook kaas om te vergeten. In de meeste restaurants weten ze niet echt wat van kaas, dus dan is het wel handig om even een printje te maken van de tekst van de leverancier. Als ze wel wat van kaas zouden weten zouden ze niet met commissiekaas aankomen schat ik. Leuk om mee te nemen naar een WK-avondje, maar niet echt wat bijzonders of karakteristiek.

Vrienden van me klagen ook dat ze vaak een kaasplankje nemen sinds we dat bij etentjes bij elkaar vaak doen en dan regel ik het, en dan valt het in exclusieve restaurants toch altijd weer tegen. Met een kaasplankje kun je nog even een heleboel verschillende smaaksensaties aan het slot toevoegen, en geeft het helemaal niks als je 1 of niet lekker vindt, maar dat durven ze zelden: Laffe gepasteuriseerde kaasjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85945898
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:18 schreef FutureFairytale het volgende:
mooi verslag Golfer! En Bluezz aan de mosselen? :D
Nope, aan g gegeven ;)
pi_85945948
quote:
Op woensdag 1 september 2010 06:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kaas op vetvrij papier met de beschrijving vind ik eigenlijk armoede, zegt mij dat de bediening te dom is om het te vertellen en ziet er uit als in de supermarkt waar je een stukkie kan proeven.
Ik vond het leuk & niet armoedig. w/

Waar ik dan niet zo blij mee ben is altijd maar weer dat schuim :')
  woensdag 1 september 2010 @ 13:35:03 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85946944
quote:
Op woensdag 1 september 2010 06:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kaas op vetvrij papier met de beschrijving vind ik eigenlijk armoede, zegt mij dat de bediening te dom is om het te vertellen en ziet er uit als in de supermarkt waar je een stukkie kan proeven.
Of de bediening houdt rekening met de wel 'domme' gasten die na het vertellen en opnoemen van de verschillende kaasjes het meteen weer vergeten zijn en op deze manier nog eens rustig de naam en herkomst en geschiedenis van de diverse kaasjes op z'n/haar gemak kan nalezen ?
Of onthou jij altijd tot in de kleinste details alle uitleg over de verschillende kazen die je krijgt gereserveerd ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85947163
quote:
Op woensdag 1 september 2010 06:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kaas op vetvrij papier met de beschrijving vind ik eigenlijk armoede, zegt mij dat de bediening te dom is om het te vertellen en ziet er uit als in de supermarkt waar je een stukkie kan proeven.
wat een zure reactie :D 't Is toch leuk vormgegeven en praktisch? No way dat je dat na een paar glazen wijn nog onthoudt, anders :P
Ik zou er alleen geen smaakomschrijving opzetten, zelf - laat mensen dat zelf maar uitvogelen :P
pi_85947727
De Andijkse met fenegriek was overigens de lekkerste/verrassendste en had ik nog nooit geproefd :9

De smaakomschrijvingen was ik het trouwens niet echt mee eens CF, dus dat klopt wel wat je zegt.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:04:13 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85956337
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Of de bediening houdt rekening met de wel 'domme' gasten die na het vertellen en opnoemen van de verschillende kaasjes het meteen weer vergeten zijn en op deze manier nog eens rustig de naam en herkomst en geschiedenis van de diverse kaasjes op z'n/haar gemak kan nalezen ?
Of onthou jij altijd tot in de kleinste details alle uitleg over de verschillende kazen die je krijgt gereserveerd ?
Het gaat me niet om de informatie op de placemat, maar dat het weer duidelijk een verschijnsel is waaruit blijkt dat de bediening in de meeste restaurants niet meer is dan iemand die je eten kan komen brengen en als je ze weet te tackelen in staat is je drankbestelling aan te nemen.
Zo iemand aan wie je uitlegt hoe je je steak wilt hebben maar je hem toch altijd medium doorbakken krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:06:01 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85956384
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik vond het leuk & niet armoedig. w/
Zie in mijn antwoord aan golfer waar ik op doelde
quote:
Waar ik dan niet zo blij mee ben is altijd maar weer dat schuim :')
Ja, dat is erg in, net zulke schijnluxe, maar een behoorlijk gebakken aardappel kunnen ze niet maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85960228
Waar? Mama Di Kookt http://www.mamadikookt.nl/in Valkenswaard
Wanneer? Gisteren
Gezelschap? samen met mijn man

Concept Mama Di Kookt: Gerechtjes van 'di mama' met een Italiaanse inslag. Het concept van dit restaurant is dat je voor een fixed price (21,50 p.p.) gerechtjes van de kaart kunt bestellen. De gerechtjes zijn allemaal formaat 'voorgerecht' en de kaart is vrij uitgebreid: salades, pasta, vlees, vis, vegi. Voor sommige gerechtjes moet je een kleine toeslag betalen en ook de nagerechtjes zijn not included (maar niet duur: plus 4,50 op je rekening per nagerechtje).
Wanneer je je bord leeg hebt komt de serveerster uithalen en kun je direct een volgend gerechtje bestellen, net zo lang totdat je genoeg gehad hebt!
Leuk concept: door de kleine porties kun je veel verschillende dingen proeven!

Wat? Na een amuze (tomatensoepje met kruidenroom) en wat brood at ik vijf gerechtjes en mijn man at er vier (hij kwam net uit de nachtdienst, het was zijn ontbijt, haha).

Ik nam: romige champignons met bruscetta, taartje van diverse groentes, pasta met truffel, varkenshaas met groenten en lamsfilet met risotto.
Mijn man at: salade eendeborst, duivelse garnaaltjes, zeeduivel met pecorino en pesce de la mama.
We dronken er ieder drie glazen rode huiswijn bij. Het was heerlijk!

Ervaring: hoewel dit restaurant al enige tijd in onze woonplaats zit, waren we er nog nooit geweest. Wel hadden we goede dingen gehoord en het bleek ook voor ons een succesformule te zijn. Het was ook bijzonder druk voor een dinsdagavond. We hadden niet gereserveerd en konden nog net een tafeltje bij de bar krijgen. In de 2,5 uur dat we binnen zaten hebben we zeker 5 keer gezien dat een gezelschap weg werd gestuurd vanwege de drukte!
Een erg leuk restaurant. Leuke sfeer, lekkere gerechtjes en een prijs/kwaliteitverhouding die meer dan prima is!

Prijs: 60 euro!! Wel hebben we geen enkel gerechtje met een toeslag genomen en ook geen nagerecht gegeten. Maar zoals gezegd: uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_85960313
klinkt leuk Tezz :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85965992
dit is pas armoede:

rijk gevuld met vis, schaal- en schelpdieren, crouton met verse ansjovis en rouille.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:39:15 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85967804
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:54 schreef Bluezz het volgende:
De Andijkse met fenegriek was overigens de lekkerste/verrassendste en had ik nog nooit geproefd :9

De smaakomschrijvingen was ik het trouwens niet echt mee eens CF, dus dat klopt wel wat je zegt.

quote:
Andijker Schapenkaas met fenegriek (Westfriese streekkaas, niet biologisch)
Een harde schapenkaas. De vorm van de kaas is rond, wielvormig, en het gewicht is ca. 5 kg. We produceren bewust een zo dikke schapenkaas omdat dit gunstig is voor de rijping en smaak van de kaas. Fenegriek is een kruid dat oorspronkelijk uit Mesopotamie komt, maar al in de oudheid veel voorkomt in het Middellandse Zeegebied. De smaak doet een beetje denken aan walnoot.

Verkoopunt
De Andijker schapenkaas met fenegriek is te koop bij:
Kaasspeciaalzaak L’Amuse, Hoofdstraat 185 in Santpoort-Noord
bron
was dan misschien wel lekker maar ik vraag me af hoe authentiek deze kaas is om het een streekkaas te noemen.
Volgens mij verdient een produkt alleen deze titel als het al sinds mensenheugenis in een bepaalde streek geproduceert word en dat is met deze kaas zeker niet het geval....commercieel opgedirkt stuk kaas.
Wat voor mij vooral lachwekkend is is het feit dat, volgens de bron, het een streekkaas is maar het alleen verkocht ver buiten West Friesland (waar Andijk ligt) en dan ook nog op 1 locatie
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 1 september 2010 @ 22:50:19 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85968336
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:04 schreef Fokatio het volgende:
dit is pas armoede:
[ afbeelding ]
rijk gevuld met vis, schaal- en schelpdieren, crouton met verse ansjovis en rouille.
Je hebt er overheen gelezen dat het de small-versie van de gerechten betrof?
Overigens ontbraken inderdaad de rouille en de crouton met ansjovis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 september 2010 @ 06:31:56 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85974926
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:04 schreef Fokatio het volgende:
dit is pas armoede:
[ afbeelding ]
rijk gevuld met vis, schaal- en schelpdieren, crouton met verse ansjovis en rouille.
Heb ooit een keer de bediening gevraagd of de Rogvleugels van de Kolibrierog waren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85979085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt er overheen gelezen dat het de small-versie van de gerechten betrof?
Overigens ontbraken inderdaad de rouille en de crouton met ansjovis.
Niet overheen gelezen maar het is wel de small-versie van een hoofdgerecht en een soep die 'rijkgevuld' is met precies 1 stukje van alles waarmee deze rijkgevuld zou moeten zijn.. een amuse is vaak een lepel vol, dit is nog minder..

Ik weet wel dat het een beetje zo hoort in zulke restaurants maar gebruik dan gewoon niet het woord 'rijkgevuld'... vergelijk de foto met het woord!
pi_85981239
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:10 schreef Fokatio het volgende:

[..]

Niet overheen gelezen maar het is wel de small-versie van een hoofdgerecht en een soep die 'rijkgevuld' is met precies 1 stukje van alles waarmee deze rijkgevuld zou moeten zijn.. een amuse is vaak een lepel vol, dit is nog minder..

Ik weet wel dat het een beetje zo hoort in zulke restaurants maar gebruik dan gewoon niet het woord 'rijkgevuld'... vergelijk de foto met het woord!
dit vind ik ook :Y zag er heel arm uit (vulling) ook al is het de kleine versie. is het dan in de grote versie met 2 stukjes?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_86005579
Ik vind de opmaak van Tezz wel handig, dus die neem ik even over.


Waar? Taste http://www.taste-tilburg.nl/site/Home in Tilburg
Wanneer? 22 augustus
Gezelschap? samen met familie

Concept Taste: Het trendy en gastvrije restaurant voor iedereen met een voorliefde voor puur eten en drinken. Less is more, dat geldt ook voor Taste! Geen poespas of overdaad: onze keukenbrigade kookt met eerlijke en verse producten die bovendien zoveel mogelijk van eigen bodem komen. U proeft de puurheid op het bord!
Dat is hun reclamepraatje op de site.

Wat? We mochten eerst nog ergens anders plaats nemen. Waar we ons welkomstdrankje kregen. Daarbij kregen we wat lekkere amuses. Ik heb geregeld van het schaaltje met kleine stukjes vlees met gember, geloof ik, geprikt. Jum! Voor ieder wat wils. En leuk geserveerd.

Vervolgens begon ons zomermenu. We konden steeds kiezen uit 2 gerechten. Ik kan niet meer via de site op het zomermenu komen.
Ik nam als voorgerecht de kwartel. Daar was een kleine salade met lekkere dressing bij. Daarnaast kregen we er nog een kwartel op een speciaal bordje. Deze was in een krokant laagje gefrituurd. Met de bekende 'vlammetjes' saus.
Erg lekker. Ik kreeg hierna meteen zin in meer. Niet dat het onvoldoende was. Het was een goed gevuld voorgerecht. Leuk dat ze het culinaire hebben gecombineerd met een wat meer doorsnee smaak.

Als hoofdgerecht had ik de kreeft. Dat bord bestond uit een kreeft ijsje, een kreeftje en een flinke dorade (geloof ik) omwikkeld met nori op een bedje van groene pasta.
Het leek geen vol bord, maar wat was dat lekker. Het ijsje smaakte echt naar kreeft. Dat klinkt vast heel vreemd, maar was erg verassend. Alsof de kreeft iets gezoet was en dan met water gemengd. Het ijsje was trouwens met een houdertje aan het bord geklikt. Het zag er origineel uit. Kreeftje had behoorlijk wat vlees. De dorade en de pasta zorgden voor de extra vulling.
Een nadeel van dit restaurant is dat een van de heren nog wat friet of anders culinaire aardappels bij wilde. Dit was niet mogelijk.

Tussendoor kwamen ze nog met een alcoholisch drankje en daarin aloë vera. Vat mij betreft ook een van de hoogtepunten van ons diner. Ik vond het een beetje vergelijkbaar met de Griekse Ouzo. En de aloë vera gaf dan wat extra zoete smaak.

Als toetje was er een keuze tussen kaas en zoet met banaansmaak. Ik koos voor zoet. Ik vond het minipuddinkje ter grote van een wuppie op een stokkie een erg schattig idee. Verder moet ik zeggen dat dit mijn minst favoriete gang was. De banaansmaak (soms met alcoholsmaak) overheerste mij te erg.

Bij onze kop thee/koffie kregen we nog een bord met nog meer schattige wuppie puddinkjes, maar dan in aardbei smaak, koekjes en Turks fruit.
Leuk voor erbij. En natuurlijk top dat ze dit zelf gemaakt hebben.

Ervaring: Wat ik nog niet vermeld had is dat het er allemaal keurig netjes uitziet. We hadden wat mensen mee die behoorlijk wat gewend zijn en die vonden het er heerlijk. Ook over het eten waren de meesten heel tevreden. Sommige, traditionele eters, vonden het wat weinig en misten dus het traditionele eten. De meesten van ons hebben heel lekker gegeten. En waren verrast door de leuke combinaties die ze hier kunnen maken. De gastvrijheid was keurig. Er liep wel 1 ober die volgens ons nog nieuw was. Hij wist minder goed te vertellen wat alles op ons bord was. Maar wij zijn niet de types om hier moeilijk over te gaan doen. Wij hebben ons trouwens ook soms behoorlijk maf gedragen, maar kregen geen vreemde blikken van het personeel of andere klanten.

Prijs: Taste is met 35 euro pp niet goedkoop. Maar je krijgt er naar mijn mening veel voor terug in de vorm van lekker eten, ook in tussentijdse gangen, goede service, de verzorgdheid van het interieur en de bediening. Als je niet bang bent om eens iets te proberen wat je nooit doet; laat je dan eens hier verwennen.
  donderdag 2 september 2010 @ 23:34:36 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86006706
35 Euro pp voor een voor/hoofd/nagerecht en drankjes en dat niet zou niet goedkoop zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86006779
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
35 Euro pp voor een voor/hoofd/nagerecht en drankjes en dat niet zou niet goedkoop zijn?
Misschien in jouw ogen erg goedkoop.. Maar als ik goedkoop ga eten dan blijf ik onder de 20 euro!

35 euro is de prijs die je in veel gemiddelde restaurants kwijt bent, dus niet erg goedkoop maar ook zeker niet duur.
pi_86006997
O sorry, ik was niet helemaal duidelijk. 35 euro was puur voor alle (tussen)gerechten. Als je de wijn meetelt die we gedronken hebben waren we meer kwijt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:18:10 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86008053
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:43 schreef Phoenixbirdy het volgende:
O sorry, ik was niet helemaal duidelijk. 35 euro was puur voor alle (tussen)gerechten. Als je de wijn meetelt die we gedronken hebben waren we meer kwijt.
Ah, vandaar, dan begrijp ik het.
Was die wijn nog wel te drinken na het voorgerecht met gember?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86008138
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:43 schreef Phoenixbirdy het volgende:
O sorry, ik was niet helemaal duidelijk. 35 euro was puur voor alle (tussen)gerechten. Als je de wijn meetelt die we gedronken hebben waren we meer kwijt.
Och, wijn valt wel mee toch? Als je een halve fles drinkt ben je misschien maximaal 15 euro kwijt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:25:35 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86008242
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Och, wijn valt wel mee toch? Als je een halve fles drinkt ben je misschien maximaal 15 euro kwijt.
pp maakt dan het diner 50 Euro
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86008754
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

pp maakt dan het diner 50 Euro
Dat had ik zelf niet uit kunnen rekenen, dank je.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:17:46 #177
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86011096
35 euro pp vind ik een redelijke prijs, niet echt goedkoop maar ook niet echt heel duur en zoals je het beschreef volgens mij waar het je geld
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:37:29 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86011371
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
35 euro pp vind ik een redelijke prijs, niet echt goedkoop maar ook niet echt heel duur en zoals je het beschreef volgens mij waar het je geld
NL is een stuk duurder dan NZ
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:46:37 #179
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86011541
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

NL is een stuk duurder dan NZ
inderdaad, het ik ook in overweging genomen in mijn post.
Hier kan je goed eten voor ongeveer $50-60 (25-30 euro) voor 3 gangen.
En dan door nog wijn bij...NZ'se wijn geven ze op dit moment weg via de internetsites, maar ook in restaurants is het goed te doen, je betaald ongeveer $60voor een goede Central Otago Pinot Noir, welke tot de beste van de wereld gerekend mogen worden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:50:57 #180
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86011623
In NZ niet je eigen wijn/drank meenemen naar 't restaurant? Is dat echt alleen bij die rare aussies? :)
pi_86014269
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:54 schreef Tezz het volgende:
Waar? Mama Di Kookt http://www.mamadikookt.nl/in Valkenswaard
Wanneer? Gisteren
Gezelschap? samen met mijn man

Concept Mama Di Kookt: Gerechtjes van 'di mama' met een Italiaanse inslag. Het concept van dit restaurant is dat je voor een fixed price (21,50 p.p.) gerechtjes van de kaart kunt bestellen. De gerechtjes zijn allemaal formaat 'voorgerecht' en de kaart is vrij uitgebreid: salades, pasta, vlees, vis, vegi. Voor sommige gerechtjes moet je een kleine toeslag betalen en ook de nagerechtjes zijn not included (maar niet duur: plus 4,50 op je rekening per nagerechtje).
Wanneer je je bord leeg hebt komt de serveerster uithalen en kun je direct een volgend gerechtje bestellen, net zo lang totdat je genoeg gehad hebt!
Leuk concept: door de kleine porties kun je veel verschillende dingen proeven!

Wat? Na een amuze (tomatensoepje met kruidenroom) en wat brood at ik vijf gerechtjes en mijn man at er vier (hij kwam net uit de nachtdienst, het was zijn ontbijt, haha).

Ik nam: romige champignons met bruscetta, taartje van diverse groentes, pasta met truffel, varkenshaas met groenten en lamsfilet met risotto.
Mijn man at: salade eendeborst, duivelse garnaaltjes, zeeduivel met pecorino en pesce de la mama.
We dronken er ieder drie glazen rode huiswijn bij. Het was heerlijk!

Ervaring: hoewel dit restaurant al enige tijd in onze woonplaats zit, waren we er nog nooit geweest. Wel hadden we goede dingen gehoord en het bleek ook voor ons een succesformule te zijn. Het was ook bijzonder druk voor een dinsdagavond. We hadden niet gereserveerd en konden nog net een tafeltje bij de bar krijgen. In de 2,5 uur dat we binnen zaten hebben we zeker 5 keer gezien dat een gezelschap weg werd gestuurd vanwege de drukte!
Een erg leuk restaurant. Leuke sfeer, lekkere gerechtjes en een prijs/kwaliteitverhouding die meer dan prima is!

Prijs: 60 euro!! Wel hebben we geen enkel gerechtje met een toeslag genomen en ook geen nagerecht gegeten. Maar zoals gezegd: uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.
Na het lezen van deze recensie zijn mijn vriend en ik hier ook eens gaan eten. Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande recensie! Het is ons zeer goed bevallen.

Wat we aten na de amuse:
vriend: salade parmaham, romige champignons met bruschetta, lamsfilet met risotto, varkenshaas met groenten en choco di mama (oid, een soort gebakje met lange vingers, daartussen chocoladecrème en er bovenop een soort witte chocoladesaus)
ik: salade eendeborst, lamsfilet met risotto (heerlijk vlees!), tortellini met ricotta en tomatencrèmesaus, groententaartje (waarvan ik had gehoopt dat het uit groenten bestond, maar het was vooral iets omeletachtigs) en een italian coffee.

De bediening was correct en extreem snel, maar had wat gemotiveerder gemogen.

Totale schade was 62 euro. ;)
Al met al een aanrader en we gaan zeker nog eens terug!
pi_86018428
Wat leuk dat je n.a.v. een recensie hier, daar bent gaan eten ^O^

@ Robinook, in de 'normale' restaurants in OZ hebben wij altijd wel een goeie fles wijn kunnen krijgen bij ons diner :)
Je ziet vooral in de wat kleine thaise of andere buitenlandse tentjes BYO.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:56:26 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86018491
Volgens mij heeft BYO vooral met het alcoholschenkvergunningenstelsel (scrabble) te maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:30:50 #184
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86019952
Ja, dat is ook zeker waar ja. Niet te betalen, zo'n vergunning.
Maar ik gooi NZ en Australië altijd op 1 hoop.
Eigenlijk ook maar een domme vraag ook zeg. Ha!
Niks gezegd. :X
pi_86020705
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:46 schreef Sts het volgende:

[..]

Na het lezen van deze recensie zijn mijn vriend en ik hier ook eens gaan eten. Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande recensie! Het is ons zeer goed bevallen.

Wat we aten na de amuse:
vriend: salade parmaham, romige champignons met bruschetta, lamsfilet met risotto, varkenshaas met groenten en choco di mama (oid, een soort gebakje met lange vingers, daartussen chocoladecrème en er bovenop een soort witte chocoladesaus)
ik: salade eendeborst, lamsfilet met risotto (heerlijk vlees!), tortellini met ricotta en tomatencrèmesaus, groententaartje (waarvan ik had gehoopt dat het uit groenten bestond, maar het was vooral iets omeletachtigs) en een italian coffee.

De bediening was correct en extreem snel, maar had wat gemotiveerder gemogen.

Totale schade was 62 euro. ;)
Al met al een aanrader en we gaan zeker nog eens terug!
Leuk om te lezen dat je ook bent geweest! Ik ga er ook zeker eens terug. Er staan nog genoeg gerechtjes op de kaart die ik nog niet heb geproefd, dus ik kan vooruit....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_86020773
helaas ligt Valkenswaard niet echt in de buurt, maar ben ook wel nieuwsgierig geworden! Wellicht als we eens in de buurt komen :)

Zelf heb ik net via een CityDeal een voucher gekocht voor bij In Geuren en Kleuren in Berg en Dal! Ben benieuwd.. gaan er met meerdere mensen heen, dus moeten nog even een datum prikken! :)
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 september 2010 @ 01:08:45 #187
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_86049573
Waar? Steakhouse.... Links naast Maya's op de korte leidse dwarsstraat Amsterdam
Wanneer? gister
Wat at je? Sparerrips onbeperkt
Impressie? Vlees, vlees en nog meer vlees :9. Mals vlees, goede saus. Vlees van de latere porties waren beter dan de eerste zal met de wachttijd van de eerste ronde te maken te hebben. Beter dan de buurman Maya's dat was echt drie keer niks. Als nagerecht hadden sommigen een chocolade taart. DIe was ook erg lekker.
Kosten? 12,50 voor de mixed grill. Bier tussen de 2,5 en 5 euro afhankelijk van de hoeveelheid. Uiteindelijk 184e voor 10 personen.
Cijfer? 7,5.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 12 september 2010 @ 11:38:29 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_86337375
Zal ik dan maar deze week een review schrijven over Oud Sluis (incl. foto's)? :9
pi_86339553
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:38 schreef Blik het volgende:
Zal ik dan maar deze week een review schrijven over Oud Sluis (incl. foto's)? :9
Zal ik daar dan maar :Y op antwoorden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86339816
ik knik ook!!!

eet smakelijk!! :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 september 2010 @ 15:56:44 #191
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_86345748
-verkeerd topic-
Confidence through competence
pi_86345834
Waar: Restaurant Muller in Groningen
WanneerDoordeweeks, afgelopen week.
WatHet verrassingsmenu van 5 gangen met wijnarrangement, met een verzoekje erbij van de kaart.

Ik ga niet alles bespreken, weet het ook niet zo goed meer. Het begon met een chipje met iets friszurigs en nog een klein hapje, een soort pre-amuse. De amuses waren een heel bord vol, als de gangen van een maaltijd in het klein, met een volgorde. De forelmousse en het bospaddestoelensoepje is me daarvan bij gebleven. Daarna geloof ik de zwezerik (dat was het verzoek) op kreeftenhachee, die was prachtig, ik ben dol op zwezerik. Ik vond de rogvleugel daarna in een of ander groen sausje heel lekker, prachtige structuur. Het hoofdgerecht was lam in een korstje wat niet opgegeten diende te worden, dat gerecht vond ik eigenlijk niet spannend genoeg. Het nagerecht was ook weer 5 dingetjes tegellijk waarbij het rabarberblokje er uitsprong.

Het wijnarrangement vond ik heel goed, allemaal zeer karakteristieke wijnen, de witte hadden allemaal hun eigen zeer bijzonder en moeilijk thuis te brengen toontje erin waarvoor je de beschrijving zou moeten zoeken buiten de categorie etenswaren. Daar hou ik wel van. Maar ze hadden ook iets gemeenschappelijks of althans iets waardoor ze goed op elkaar aansloten.

De bediening was gewoon prima, heel correct natuurlijk, maar ik hou niet zo van knipmessen en kruiperigheid, en het was wel leuk dat ze zich een beetje aanpassen aan het gezelschap en iets informeler werden, op een gegeven moment ligt het bestek voor mij wel recht genoeg. Ze waren ook uitstekend op de hoogte van alles wat te voorzetten en met name de wijn, er zat meer kennis achter dan alleen het praatje. Ik ben geen wijnkenner en aan mij was het niet zo besteed, alle informatie over de plek van herkomst en de druif valt bij mij op een basis vol met gaten, waardoor het er daar dus ook weer doorheen valt. Maar de bijzonderheden vind ik altijd wel leuk, en die hadden ze ook. De inrichting was gewoon chique, tikje ouderwets, wel stijlvol, aangename acoustiek, goeie stoelen.

Minpuntjes: Ik mag altijd graag na binnenkomst eerst een biertje drinken. Een keuze werd mij niet aangeboden maar het was Grolsch dus dat was wel in orde, hoewel het natuurlijk niet erg bijzonder is. Maar het kwam in een amsterdammer. Ik vind pilsener ook gewoon een mooi product, en lekker vóór het eten, en dan mag je daar best ook een fijn glas omheen doen, dunne rand graag, en een pootje is ook niet verkeerd qua uiterlijk. Het komt toch een beetje over alsof ze het proleterig vinden, dat mogen zij vinden, ik weet wel beter, het hoeft niet van het glas af te stralen.

Verder was het brood tussendoor kunstmatig gedonkerd, hoewel je dat er niet zo aan afproefde ben ik daar niet dol op, de boter was trouwens wel heel erg lekker. Daarnaast heb ik er niet gerookt en had ik er ook geen behoefte aan, maar ik zag ook geen locatie en er werd ook niets over gezegd.

Ik ga geen cijfer geven. Ik heb wel eens vaker in een sterrentent gegeten, maar ik doe het niet vaak en heb niet echt een maatstaf in deze categorie. Maar het mag duidelijk zijn dat het een voldoende is.

Persoonlijk: Ik vond het toch wel een smaakervaring. Maar ik vond het ook wel een beetje teveel smaakervaring. Het is een beetje de trend volgens mij dat veel van de gangen dan ook weer uit allemaal verschillende hapjes bestaan. Dat is wel heel leuk, maar als ik iets heel lekker vind, dan wil ik dat eigenlijk ook wel even op me laten inwerken, dwz, een beetje ervan door kunnen eten. Het is me iets teveel een proeverij en iets te weinig eten, wijnproeverijen zijn ook niet echt iets voor mij, ik ben wel nieuwsgierig naar nieuwe smaken, maar een glas vol is voor mij toch de manier om een smaak volledig te ervaren, zo ook met eten (wat betreft de wijn was het geen issue). En ik miste ook gewoon de koolhydraten, niet alleen omdat het gewoon lekker is, maar ik ben qua postuur en eetlust nou eenmaal bovengemiddeld, je kunt met aardappels of pasta ook wel wat bijzonders maken lijkt me. In wat eenvoudigere restaurants is er eigenlijk altijd wel iets wat je kunt bijbestellen, dat is eigenlijk best handig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 september 2010 @ 19:22:03 #193
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86470970
Waar? Travnik, geen idee hoe de tent heet :P
Wanneer? Lunch.
Wat at je? Forel met aardappel en tomaten salade, honingtoetje en een flesje cola.
Impressie? Goddelijk :9~
Kosten? ¤6
Cijfer? 9+
Foto:

Lunchtime by Erasmo..., on Flickr
pi_86471048
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Waar? Travnik, geen idee hoe de tent heet :P
Wanneer? Lunch.
Wat at je? Forel met aardappel en tomaten salade, honingtoetje en een flesje cola.
Impressie? Goddelijk :9~
Kosten? ¤6
Cijfer? 9+
Foto:
[ link | afbeelding ]
Lunchtime by Erasmo..., on Flickr
¤ 6,-? _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 15 september 2010 @ 19:27:04 #195
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_86471171
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Waar? Travnik, geen idee hoe de tent heet :P
Wanneer? Lunch.
Wat at je? Forel met aardappel en tomaten salade, honingtoetje en een flesje cola.
Impressie? Goddelijk :9~
Kosten? ¤6
Cijfer? 9+
Foto:
[ link | afbeelding ]
Lunchtime by Erasmo..., on Flickr
Jum! :9
  woensdag 15 september 2010 @ 20:32:57 #196
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86473810
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:24 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

¤ 6,-? _O_
Welkom op de Balkan :P Visjes werden naast me uit de bak gehaald, verser kan niet :)
  woensdag 15 september 2010 @ 21:47:17 #197
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86477553
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Waar? Travnik, geen idee hoe de tent heet :P
Wanneer? Lunch.
Wat at je? Forel met aardappel en tomaten salade, honingtoetje en een flesje cola.
Impressie? Goddelijk :9~
Kosten? ¤6
Cijfer? 9+
Foto:
[ link | afbeelding ]
Lunchtime by Erasmo..., on Flickr
je foto en je beoordeling toont maar weer aan dat simpel en eenvoudig vaak top is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 15 september 2010 @ 21:49:41 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86477659
Niets mis met gewoon goed eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86478994
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Waar? Travnik, geen idee hoe de tent heet :P
Wanneer? Lunch.
Wat at je? Forel met aardappel en tomaten salade, honingtoetje en een flesje cola.
Impressie? Goddelijk :9~
Kosten? ¤6
Cijfer? 9+
Foto:
[ link | afbeelding ]
Lunchtime by Erasmo..., on Flickr
Nice :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 15 september 2010 @ 22:38:11 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86480210
Wat hadden ze met die forel gedaan?
pi_86480248
doodgemaakt >:)
Ja doei.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:26:40 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86525638
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:38 schreef RobinOok het volgende:
Wat hadden ze met die forel gedaan?
Gevangen, ontdaan van het binnenwerk, gebakken in boter. Forel die zo vers is heeft van zichzelf al een heerlijke smaak, daar moet je niks meer aan doen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:10:36 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86531644
Jeetje, beetje lang of hard gebakken in boter dan. :o
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:16:22 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86531829
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 12:10 schreef RobinOok het volgende:
Jeetje, beetje lang of hard gebakken in boter dan. :o
Zo te zien eerst door de bloem gehaald en dan gebakken in hete boter
"a la meuniere" heet dat

Forelle Müllerin in het Duits
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:32:55 #205
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86534593
Zien er toch iets anders uit. Maar evengoed niet aantrekkelijk. Ik hou niet van gebakken vis. :N
pi_86538693
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 08:26 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gevangen, ontdaan van het binnenwerk, gebakken in boter. Forel die zo vers is heeft van zichzelf al een heerlijke smaak, daar moet je niks meer aan doen.
Citroen, peterselie, bloem en amandelen mogen er best bij, honing ook nog.

Maar je hebt gelijk, het is een prachtige vis die niet veel nodig heeft. Ik zie op de markt vaak zalmforel liggen en die is duurder, ik snap daar helemaal niks van. Gewone forel, punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:38:19 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86539565
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Citroen, peterselie, bloem en amandelen mogen er best bij, honing ook nog.

Maar je hebt gelijk, het is een prachtige vis die niet veel nodig heeft. Ik zie op de markt vaak zalmforel liggen en die is duurder, ik snap daar helemaal niks van. Gewone forel, punt.
Mensen zien zalm nog steeds als luxe, zalmforel klinkt luxer dus is duurder. Lekker is wat anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:39:55 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86539619
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:32 schreef RobinOok het volgende:
Zien er toch iets anders uit. Maar evengoed niet aantrekkelijk. Ik hou niet van gebakken vis. :N
Nee?
Hoe eet jij je vis het liefst? van de grill? Au papillot? Gepocheerd? Gestoomd? Rauw?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86539680
Dat dacht ik dus ook een keer, althans, hij zal vetter zijn of een mooiere structuur hebben, en hij was duurder, dus maar eens proberen of het een verbetering is. Maar het haalt het niet bij een gewone.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:45:40 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86539863
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee?
Hoe eet jij je vis het liefst? van de grill? Au papillot? Gepocheerd? Gestoomd? Rauw?
Ja, eigenlijk alles behalve gebakken. :Y
Ik heb iets tegen die botersmaak. Gebakken botersmaak, welteverstaan, op zich iets met gesmolten boter erbij kan best, maar die boterbaksmaak bij vis, nee.
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:47:01 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86539923
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk alles behalve gebakken. :Y
Ik heb iets tegen die botersmaak. Gebakken botersmaak, welteverstaan, op zich iets met gesmolten boter erbij kan best, maar die boterbaksmaak bij vis, nee.
Die "poffertjes" smaak van verbrande boter?
Ja, je moet boter ook eerst klaren als je er in bakken wil. Maar je kan ook een neutrale olie gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:32:40 #212
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_86543534
Ja, nee, ook in sterrenzaken waar ze ongetwijfeld weten wat ze doen vind ik het minder als ze de vis bakken. Heeft niks met verbranden te maken. Laat mij nou maar, iedere gek zijn gebrek, toch? :s)
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:56:38 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86585873
Nadat we de afgelopen 10 dagen in Toscane en Umbrië verwend zijn geweest met allerlei heerlijke Italiaanse gerechten in diverse restaurants gingen we vandaag de vakantie in stijl af te sluiten toch maar weer een keer uit eten. Dit keer gekozen voor Restaurant Westerhout in Beverwijk.

Met name de entourage is leuk en de inrichting is wat 'over the top':





We begonnen met een glaasje Franse Chardonnay en een lekker warm broodje.
Al snel daarna volgde een amuse: een glaasje met pastinaaksoep en zalm.


Als voorgerecht koos Bluezz de salade van rauwe oerbietjes met gefrituurde boerenbrie en een dressing van zoethout en chili.

Van de zoethout en de chili was niet erg veel te proeven.

Golfer koos voor de proeverij van de chef, bestaande uit 3 voorgerechtjes: vegetarisch, vlees en vis. Het bleek te bestaan uit dezelfde biet als Bluezz had, wat rauwe Spaanse ham met in witte port gemarineerde meloen en meloengartiné en als derde voorgerechtje een Oosterse salade van gamba's met kousenband en taugé.

Jammer dat die Oosterse salade niet een beetje curry of soja erbij had. Nu was het allemaal wat aan de droge kant.

Als hoofdgerecht nam Bluezz kalfsoester van Waterland's Moerkalf met een saus van gerookte knoflook.

Goed gebraden stukje kalfsoester, maar van de gerookte knoflook was weinig te proeven.

Golfer had gekozen voor de Zeewolffilet met groene asperges en een botersaus met foelie.

Helaas was de zeewolf iets te ver doorgegaard en vooral was de kok nogal uitgeschoten met het zout. Daarover wel commentaar geleverd aan de verder uiterst correcte bediening, die het meteen aan de kok heeft doorgegeven en diverse keren excuses kwam aanbieden.

De hoofdgerechten werden begeleid door roseval-aardappeltjes en gemengde salade.

Een dessert hebben we overgeslagen. In plaats daarvan eindigden we met cappucino en dubbele espresso, vergezeld van een glaasje Sambuca.
Bij het eten nuttigden we nog een fles Leyda, een Chileense Reserva Chardonnay die prima smaakte.

Al-met-al een wat gemengde ervaring: leuke entourage, prettige en correcte bediening, maar een kok die net iets teveel steekjes laat vallen.

Inclusief alle drank waren we 97,50 euro kwijt.

Entourage: 9
Bediening: 8
Eten: 6,5


[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 18-09-2010 23:03:59 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 september 2010 @ 23:02:08 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86586089
Klinkt niet echt naar een tent waar je nog eens heen zou gaan, net als mijn ervaring bij puur in Hellevoetsluis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 september 2010 @ 23:05:45 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86586179
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Klinkt niet echt naar een tent waar je nog eens heen zou gaan, net als mijn ervaring bij puur in Hellevoetsluis.
Nee. Denk ook dat het bij een eenmalig bezoek blijft.
En het haalt het niet bij waar we een week geleden aten:
http://www.tavernadellupo.it/en/index.php
of een paar dagen geleden:
http://www.todi.net/jacopone/

c_/

[ Bericht 32% gewijzigd door golfer op 18-09-2010 23:14:49 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_86586573
Ik vind die salade er ook niet echt appetijtelijk uitzien, alsof er een fles calve slasaus door is gegaan...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 september 2010 @ 00:00:04 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86587638
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Denk ook dat het bij een eenmalig bezoek blijft.
En het haalt het niet bij waar we een week geleden aten:
http://www.tavernadellupo.it/en/index.php
of een paar dagen geleden:
http://www.todi.net/jacopone/

c_/
waarom schrijf je daar geen recensie over?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 september 2010 @ 00:49:00 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86588989
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:00 schreef Pietverdriet het volgende:


waarom schrijf je daar geen recensie over?
Omdat we met vakantie waren en niet alles gefotografeerd hebben en niet alle lekkernijen helemaal weer tevoorschijn kunnen halen.
Ik kan ze alleen maar erg aanraden aan iedereen die in de buurt van Gubbio of Todi in Umbrië is. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_86596954
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind die salade er ook niet echt appetijtelijk uitzien, alsof er een fles calve slasaus door is gegaan...
Nu ik de foto's nog eens zie, ik vind eigenlijk alle sauzen wat te rijkelijk aanwezig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86600399
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Nu ik de foto's nog eens zie, ik vind eigenlijk alle sauzen wat te rijkelijk aanwezig.
vind het wel meevallen behalve bij de sla. maar ik hou dan ook wel van lekkere saus over de sla :9
vind dat beetje azijn wat je meestal krijgt maar erg karig
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_86604771
In Italie deden ze het nog beter, gewoon sla met veel ingredienten geven en een goeie olijfolie en balsamico ernaast. Kan je het lekker zelf doen :9
pi_86604903
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:45 schreef Bluezz het volgende:
In Italie deden ze het nog beter, gewoon sla met veel ingredienten geven en een goeie olijfolie en balsamico ernaast. Kan je het lekker zelf doen :9
ooh dat is goed ja! dat had ik helaas niet tijdens mijn Rome en omgeving reis. balsamico vind ik heerlijk door de sla :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_86606613
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat dacht ik dus ook een keer, althans, hij zal vetter zijn of een mooiere structuur hebben, en hij was duurder, dus maar eens proberen of het een verbetering is. Maar het haalt het niet bij een gewone.
Redelijk offtopic, maar ik las in mijn "schoolboeken" dat zalmforel gewoon forel is maar dat ze pellets te eten krijgen die het vlees rood kleuren. Verschilt dus verder niet van een rechtdoor forelletje.
Work hard, play harder.
  zondag 19 september 2010 @ 17:48:02 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86606852
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:39 schreef pen-guin het volgende:

[..]

Redelijk offtopic, maar ik las in mijn "schoolboeken" dat zalmforel gewoon forel is maar dat ze pellets te eten krijgen die het vlees rood kleuren. Verschilt dus verder niet van een rechtdoor forelletje.
Je hebt meerdere soorten forel,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Forel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86607336
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt meerdere soorten forel,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Forel
Natuurlijk, ik bedoelde ook meer dat zalmforel geen spannende kruising van zalm en forel is, maar gewoon een forelvariant, die behalve de kleur niks met zalm te maken heeft :)
Work hard, play harder.
pi_86609217
quote:
Op zondag 19 september 2010 18:06 schreef pen-guin het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik bedoelde ook meer dat zalmforel geen spannende kruising van zalm en forel is, maar gewoon een forelvariant, die behalve de kleur niks met zalm te maken heeft :)
Behalve dan dat de forellen tot familie van de zalmen behoren. Ik dacht ook niet dat het een kruising was, maar een variant die zalmachtige eigenschappen zou hebben. De kleur is mij niet opgevallen, wel dat het minder lekker was dan gewone forel. Dat zal er dan afgaande op jouw verhaal mee te maken hebben dat ze teveel worteltjes en (andere) troep krijgen voor de kleur. Zalm die is gekweekt op roodheid is ook niet lekker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86617094
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve dan dat de forellen tot familie van de zalmen behoren. Ik dacht ook niet dat het een kruising was, maar een variant die zalmachtige eigenschappen zou hebben. De kleur is mij niet opgevallen, wel dat het minder lekker was dan gewone forel. Dat zal er dan afgaande op jouw verhaal mee te maken hebben dat ze teveel worteltjes en (andere) troep krijgen voor de kleur. Zalm die is gekweekt op roodheid is ook niet lekker.
Ik vind zalmforel niet lekker. Ik mis de smaak van forel.
Ik heb in een restaurant wel eens geruild. We bestelden allemaal forel, maar sommigen, waaronder ik, kregen zalmforel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 27 september 2010 @ 22:04:13 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86921540
Gaan volgende week hier eten
http://www.landhotel.de/index.php?id=essen
Komt dan uiteraard een uitvoerige beschrijving
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 september 2010 @ 23:04:49 #229
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86925030
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan volgende week hier eten
http://www.landhotel.de/index.php?id=essen
Komt dan uiteraard een uitvoerige beschrijving
menu ziet er uit als eenvoudig en eerlijk, weinig franje maar gewoon heerlijk eten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_86926263
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan volgende week hier eten
http://www.landhotel.de/index.php?id=essen
Komt dan uiteraard een uitvoerige beschrijving
Met foto's graag en laat vriendlief dan maar lekker in zijn schuim gaarkoken })

*)
  dinsdag 28 september 2010 @ 07:18:57 #231
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_86930361
De Colonie, Breda
Vorige week dinsdag

's middags een waldkorn beenham, partner een waldkorn geitenkaas

avond:
voor geitenkaassalada, partner soep
hoofd entrecot, partner geitenkaassalada :P
na: ik niets, partner chocolade trio

geen uitgebreid verslag, want meerdere restaurants gegeten dus haal alles door elkaar :@

Algemene indruk is dat het een erg gezellig tentje is op een gezellig plein. Het eten is goed. De entrecot werd geserveerd met groente, maar die groente was ver te zoeken. Het extra bakje friet dat ik er bij besteld had is nooit aangekomen. Bij het diner krijg je wel een continental bol met kruidenboter/boter en tapenade. (en dat terwijl we aan het einde op het terras al 2 besteld hadden, maar wel attent ;)

kosten voor diner inclusief drinken 85 euro

Algeheel cijfer 7
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:02:15 #232
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_86930603
Waar: Silva Ducis, 's Hertogenbosch
Wanneer: vorige week donderdag

Op terras een combi van verschillende ' bittergarnituur' (gehaktballetjes in tomatensaus, gefrituurde brie rolletjes, garnalenstaartjes, bitterballen en kleine sat'e stokjes met pindasaus). Voor 9,50 een uitgebreide en smakelijke schaal

voorgerecht:
partner een flensje met brie, ik zalm op toeast met honing mosterd dressing

hoofdgerecht:
partner kipsate ik een mixed grill (ja we eten heel gewaagd ;) )

geserveerd met friet en een bakje salade.

nagerecht: zaten vol, dus geen nagerecht gekomen.

Algemene indruk: gezellig een sfeervol restaurant met goed eten. Jammer dat ze met 2 mixed grill aankwamen ipv kipsatespies voor partner waardoor mijn eten koud werd voordat eten van partner geserveerd werd. Als compensatie wel een drankje van het huis gekregen.

De frietjes die erbij geserveerd werden waren erg lekker. Geen standaard fabrieksfriets maar een variant die je het beste kan zien als kruising tussen raspatat en gewone friet.

Voor een ' standaard' menu was het erg smakelijk. En dus voor een koopavond goed diner. Voor een culinair hoogtepunt kan ik geen conclusie trekken ;)

nadeel van het buitenterras is dat het direct aan een doorgaande weg ligt waar om de 10 minuten een bus recht voor het terras stopt.

Prijs 2 gangen 18.50
Prijs 3 gangen 21.00


sfeer: 8
personeel: 8
eten: 7
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_86931441
Meds Sittard, zware tegenvaller. Daar gaan we nooit meer terug.

We kozen het verrassingsmenu met wijnarrangement: Voorgerecht - Hoofdgerecht - Nagerecht

Voorgerecht: 4 kleine hapjes (Antipasto Misto denk ik)
-Zalm met pasta (zalm niet helemaal vers naar mijn beleving)
-Makreel met komkommer (smakeloos rommeltje, de citroen in dit gerecht overheerstte elke andere smaak)
-Ham met couscous (de ham smaakte erg plat en de couscous was meer pap geworden)
-En nog iets ondefineerbaars wat wonderbaarlijk wel lekker was (volgens mij gekookte ham met koolsalade)

Hoofdgerecht, we kozen 1x vis en 1x vlees:
-Ossenhaas, eendenlever en truffeljus op een zwaar gebonden bloemkool prutje en een soort flens op basis van eekhoorntjesbrood. De ossenhaas was lekker, de eendenlever was bijna zwart gegrild, het bloemkoolprutje was ondefineerbaar in smaak, het flensje wel redelijk. Portie overigens veel te klein volgens mij vulde het voorgerecht nog beter.
-2 stukjes Visfilet, en de rest als hierboven zonder de truffeljus. Was wel redelijk blijkbaar, maar ik heb er zelf niet van geproefd.

Nagerecht:
-Citroenijs met frambozensaus en bramenmousse. Niet heel verkeerd maar het ijs was in ieder geval geen echt citroenijs.

Wijarrangement: 5,50 per glas (iedere gang een glas), alleen witte wijn, de prijs-kwaliteitverhouding volstrekt uit balans. Vraag me ook niet meer welke wijn het was want na de eerste gang verdrong de teleurstelling alle andere gedachten.

Rekening: 100 euro.

Ambiance: 8
Personeel: 7
Eten: 5
Prijs: 5

[ Bericht 3% gewijzigd door NutKees op 28-09-2010 09:47:21 ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:51:41 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87331421
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Met foto's graag en laat vriendlief dan maar lekker in zijn schuim gaarkoken })

*)
Gaan er nu naartoe, later vanavond of morgen de ervaringen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87354757
c_/
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:09:41 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87403198
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:


Gaan er nu naartoe, later vanavond of morgen de ervaringen.
En?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87416550
Waar?
Het T-huis, Breda (Valkenbergpark)

Wanneer?
Zondag 10 oktober, 12:30 uur.

Wat at je?
Een uitsmijter ham kaas en een koffie.

Impressie?
Het T-huis is ontworpen door architect / kunstenaar John Körmeling. Het ligt mooi, in het Valkenbergpark. Uitzicht over het glooiende grasveld van het park. Met spelende kinderen en de ouders op het terras. Het is ook een simpel, maar leuk gebouwtje. Helemaal van staal en met details die geïnspireerd zijn op de Van Nellefabriek te Rotterdam.

Er zijn weinig mensen die eten. de meesten houden het bij wat te drinken. De eetkaart is ook nogal beperkt. Broodjes, uitsmijters, salades, pannekoeken. Geen spannende dingen.

De uitsmijter is simpel. Niet vies, niet heel lekker - gewoon een uitsmijter. Op een uitsmijter ham-kaas had meer ham gemogen, van betere kwaliteit. Er had ook wel even gevraagd mogen worden of ik wit of bruin brood wilde en wat er met de dooiers moest gebeuren.

Kosten?
¤ 8,20

Cijfer?
Eten: 6
Entourage: 7,5
Bediening: 7

Fotootje (niet van mij):


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2010 13:51:02 ]
pi_87439265
Iemand hier weleens in het Okura gegeten? Ik twee keer bij Sazanka en dat was lekker (en duur ;( ) maar ze hebben daar nog wat restaurants. Iemand met recensies? :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:41:14 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87439402
Darn vergeten, ik ga hem schrijven Golfer en Bluez.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87520692
Fluit naar Piet w/
pi_87541541
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand hier weleens in het Okura gegeten? Ik twee keer bij Sazanka en dat was lekker (en duur ;( ) maar ze hebben daar nog wat restaurants. Iemand met recensies? :P
Ja. Yamazato. Zo'n seizoensmenu gegeten. Eten en service perfect.
Rekening hakte er wel in. Te lang geleden voor recensie.
pi_87541655
Cool, daar wil ik nog ook nog eens heen. Had ook niet verwacht dat het slecht was, maar wel prijzig allemaal daar in Okura zeg... en toch geen ster?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:50:40 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87542296
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, daar wil ik nog ook nog eens heen. Had ook niet verwacht dat het slecht was, maar wel prijzig allemaal daar in Okura zeg... en toch geen ster?
Ciel Blue heeft 2 sterren, Yamazato heeft 1 ster.
Bij elkaar dus 3 sterren in het Okura.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87544122
Ah oke, dan ben ik toevallig bij de enige geweest zonder ster (Sazanka)... kon alsnog 130 euro p.p. aftikken (geen wijn).
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:49:44 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87557953
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Darn vergeten, ik ga hem schrijven Golfer en Bluez.
:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 03:24:15 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87559390
als buitenlandse Fokker wil ik toch af en toe posten hoewel er weinigen zullen zijn die er als recensie gebruik van kunnen maken...is hier behoefte aan?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87559401
De sfeervolle McDonald's @ Hoog Catharijne. Het was weer genieten als vanouds.

Ambiance: 8,5 (sfeervol belicht, knus ingericht)
Personeel: 8 (vriendelijk en snel)
Eten: 9 (perfecte balans tussen kaas, augurk, tomaat, saus en de overheerlijke burger)
Prijs: 10 (geen geld voor 3 burgers en wat friet)

Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87559406
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 03:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
als buitenlandse Fokker wil ik toch af en toe posten hoewel er weinigen zullen zijn die er als recensie gebruik van kunnen maken...is hier behoefte aan?
natuurlijk! leuk! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87559407
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 03:31 schreef Lo-Fi het volgende:
De sfeervolle McDonald's @ Hoog Catharijne. Het was weer genieten als vanouds.

Ambiance: 8,5 (sfeervol belicht, knus ingericht)
Personeel: 8 (vriendelijk en snel)
Eten: 9 (perfecte balans tussen kaas, augurk, tomaat, saus en de overheerlijke burger)
Prijs: 10 (geen geld voor 3 burgers en wat friet)

[ afbeelding ]
klinkt goed zeg. wat heb je bestelt? *)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87559740
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 03:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
als buitenlandse Fokker wil ik toch af en toe posten hoewel er weinigen zullen zijn die er als recensie gebruik van kunnen maken...is hier behoefte aan?
of course :)
Quinn Dexter
pi_87564253
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah oke, dan ben ik toevallig bij de enige geweest zonder ster (Sazanka)... kon alsnog 130 euro p.p. aftikken (geen wijn).
Zowel bij Ciel Bleu als Yamazato een keer gegeten, maar het is allemaal goed aan de prijs! Bij Ciel Bleu is ¤200,- inc. drankarrangement niet ongewoon, dat is voor mij wel echt teveel is als ik het zelf zou moeten betalen (ook al is het diner nog zo goed!). Het heeft wel een mooie ambiance, met prachtig uitzicht over Amsterdam!
pi_87568185
Ja, Ciel zit bovenin toch? En de 2 jappen beneden... Het is inderdaad erg duur.
Facts don't care about your feelings
pi_87570786
Jah, t zit op de 23e verdieping met mooi uitzicht!

  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:33:00 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87578308
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 03:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
als buitenlandse Fokker wil ik toch af en toe posten hoewel er weinigen zullen zijn die er als recensie gebruik van kunnen maken...is hier behoefte aan?
Leuk, zeker doen.
En, ja ik weet het ik moet er ook nog eentje schrijven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87578490
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Denk ook dat het bij een eenmalig bezoek blijft.
En het haalt het niet bij waar we een week geleden aten:
http://www.tavernadellupo.it/en/index.php
of een paar dagen geleden:
http://www.todi.net/jacopone/

c_/
Die Taverne del Lupo ken ik. In Gubbio. Vooral als het truffel seizoen is kun je bij wijze van spreken alleen al blij worden als je even je neus binnen steekt en ruikt.
Fantastische wijnen hebben ze ook. Als je van echt lekker eten houdt dan moet je zorgen dat je een keer in de buurt bent.
pi_87608784
Waar? Herberghe de Coeckepanne http://www.decoeckepanne.nl/ in Lierop
Wanneer? begin oktober
Gezelschap? samen met familie

Concept Herberghe de Coeckepanne : Wie bij Herberghe de Coeckepanne aanlegt, waant zich in de vorige eeuw. De boerderij waarin De Coeckepanne is gevestigd, staat er al meer dan honderd jaar. De kerk met z'n kenmerkende koepeldak, waarop u vanaf het terras uitzicht heeft, kijkt al sinds 1892 uit op Lierop. Een typisch Brabants dorp dus. Het kan niet anders of op zo'n plek moet uw pannenkoek wel heel bijzonder smaken!
Zoals we ze al tientallen jaren bakken, zo bakken we onze pannenkoeken nog steeds. Op open vuur, in grote koekenpannen. En dat proeft u: krokant, goed doorbakken en 'ouderwets' van smaak.

Wat? Tomatensoep voor. De hele familie bestelde soep voor. Ik wist niet of ik dat allemaal op kon. Maar toch maar meegedaan. De soep was wel lekker. Geen dikke tomatensoep (niet dat ik dat erg zou vinden), maar een lekker kruidige.

Kleine Mexicaanse pannekoek (Mex. kaas, -groenten, -chorizoworst) als hoofdgerecht. Ik ben blij dat ik een kleine heb gedaan. Want ik had nu al moeite met deze op te krijgen. Hij was inderdaad lekker pittig. De dorito's met sambasaus in het midden hadden voor mij niet gehoeven. Volgens mij was de worst op.
Als je hier ooit gaat eten. Probeer dan de Italiaanse pannekoek (rauwe ham, mozzarella, pesto). Die is wel erg lekker. De standaard zoete pannekoeken zijn ook lekker. Bijvoorbeeld met bosbessen, kersen of aardbeien.
(Ja, we zijn hier vaker geweest.)

Ik heb dit keer geen nagerecht gedaan. wel een lekkere kop bosvruchtenthee. En ik heb 2 glaasjes zoete witte wijn gedronken.

Ervaring: Herberghe de Coeckepanne is een druk bezocht, huiselijk restaurant. Met veel tierelantijntjes aan de muren. Als ik er ben heb ik altijd medelijden met degene die hier poetst. De bediening is vriendelijk. Het eten is goed. Als je een voorgerecht, gewone pannekoek en nagerecht wil eten mag je zorgen dat je veel honger hebt.

Prijs: 16,90 voor mijn menu zonder drankjes (wel de thee). Ik hoefde niet te betalen, dus ik heb niet opgelet wat de wijn gekost heeft. :P
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:42:15 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87610314
Waar? Landhotel Voshövel, in Schermbeck, dat ligt een 30 Kilometer oost zuid oost van Winterswijk.
Wanneer vorige week vrijdag
Gezelschap? Samen met mijn man

Wat Vooraf had we allebei een grote Bärenkrebs,( in het Engels, Slipper Lobster. Het is een soort kreeft zonder scharen. ) met Jacobsschelpen en verse doperwten, een creme van morieljes en een krokant van aardappel. Erg lekker, de kreeft was erg smaakvol en het vlees stevig. De Jacobsschelpen waren gepocheerd, heb ze liever gebakken maar ze waren erg lekker. (¤ 16,90) Daarbij een droge witte wijn, een italiaanse pinot gris. De wijn was vrij smakeloos, niet vies maar had nauwelijks smaak. (4 euro voor 0,2)
Hoofdgerecht.
Ik had gepocheerde zeeduivel met vanilleboter, Gnocci en een ragout van mosselen.
Smullen, ik ben gek op vis, en zeeduivel is een van de lekkerste. (26,50 )
Wijn was een duitse rose uit het Saarland. Ook deze onspectaculair en lafjes.
Het andere hoofdgerecht was een entracote met een parmasaankorst, een saus van rode wijn en kruiden Cnocci. (22,50 )
Nagerecht, Kaas
Taleggio
Een italiaanse koemelkkaas uit Val Taleggio, mild, zacht en kruidig
Munster
Munster is een roodbacteriekaas uit de elzas, sterk van smaak.
Trüffelkäse
harde koemelkkaas met truffels
Reblochon
Rauwemelkse kaas uit de alpen, erg lekker en vol van smaak
Le Camembert Isigny
Tja, Camembert, wat moet ik er over zeggen.

De kaas was lekker, niets mis mee, maar geen spectakel, gewoon kaas die je bij een kaasboer om de hoek ook krijgt. 9,90


Al met al lekker gegeten, maar voor de wijn hoef je er niet heen.
waren een 129 euro kwijt, met water

Als je in de buurt bent kan je er prima eten, maar niet de moeite om er een reis voor te maken.
Cijfer 8-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:02:41 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87650168
Je hoofdgerecht doet mij watertanden, Piet. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87650508
Ik heb nooit begrepen waarom mensen kaas als nagerecht nemen. Gadverdamme ik ga al bijna over m'n nek als ik er aan denk.
Facts don't care about your feelings
pi_87653953
Die kazen :9
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:14:37 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_87654457
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:45 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Waar? Herberghe de Coeckepanne http://www.decoeckepanne.nl/ in Lierop
Grappig, ik at daar eind augustus. Lunch op het terras. Had er veel goeds over gehoord en was misschien daarom ook zo teleurgesteld. Zou het niet meer dan een 6-je geven, eigenlijk een 5. Mijn beenhammetje (specialiteit van het huis) was vies zoet, de mosterdsoep waterig en smakeloos, de uitsmijter voor mijn vader niet zoals besteld en ook gewoon vies, plasticachtig. De pannenkoek voor mijn moeder zou ik ook nevernooit bestellen. En oja, melk was lang houdbaar. Nee, eigenlijk niet meer dan een vijf, nu ik er zo aan terugdenk. Locatie is leuk, bediening vriendelijk, maar ik hoef daar echt nooit meer te eten.
pi_87654481
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen kaas als nagerecht nemen. Gadverdamme ik ga al bijna over m'n nek als ik er aan denk.
eens maar ik hou ook niet van buitenlandse kazen. daarbuiten krijg ik geen stuk kaas meer op, wel een ijsje. dat smelt zo lekker weg :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87655436
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:15 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

eens maar ik hou ook niet van buitenlandse kazen. daarbuiten krijg ik geen stuk kaas meer op, wel een ijsje. dat smelt zo lekker weg :9
Precies... als voorgerecht kan ik het begrijpen, maar als ik vol ben moet ik niet aan kaas denken. Een lekker ijsje kan natuurlijk altijd :9
Facts don't care about your feelings
pi_87655649
Het is niet de bedoeling dat je door blijft vreten tot je nokkievol zit. Tenzij je binnen een jaar 100 kg wilt wegen.
pi_87655793
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:14 schreef RobinOok het volgende:
En oja, melk was lang houdbaar.
Oh, bah. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Ik heb echt niet zo'n geraffineerd smaakgevoel (ben bijv erg slecht in wijnen), maar het verschil tussen verse en houdbare melk valt me meteen op. Waarom doen ze dat? Ben ik de enige die wel eens luncht met een glas melk en een salade?
pi_87656743
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je door blijft vreten tot je nokkievol zit. Tenzij je binnen een jaar 100 kg wilt wegen.
Precies en vooral niet volvreten met kaas :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:36:59 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87657909
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je door blijft vreten tot je nokkievol zit. Tenzij je binnen een jaar 100 kg wilt wegen.
Ik ken zat mensen die willen afvallen en heel graag 100 kg willen wegen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87735254
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Grappig, ik at daar eind augustus. Lunch op het terras. Had er veel goeds over gehoord en was misschien daarom ook zo teleurgesteld. Zou het niet meer dan een 6-je geven, eigenlijk een 5. Mijn beenhammetje (specialiteit van het huis) was vies zoet, de mosterdsoep waterig en smakeloos, de uitsmijter voor mijn vader niet zoals besteld en ook gewoon vies, plasticachtig. De pannenkoek voor mijn moeder zou ik ook nevernooit bestellen. En oja, melk was lang houdbaar. Nee, eigenlijk niet meer dan een vijf, nu ik er zo aan terugdenk. Locatie is leuk, bediening vriendelijk, maar ik hoef daar echt nooit meer te eten.
Jammer dat het je niet bevallen is. Nou weet ik uit ervaring ook meestal wel wat ik moet bestellen daar. Aan beenham zou ik hier bijvoorbeeld niet beginnen.
Over de melk. Dat maakt mij niet veel uit. Melk is naar mijn mening 1 van de smerigste drankjes die er bestaan. Ik heb het liever in de vorm van kaas of yoghurt bijvoorbeeld.
pi_87738591
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Jammer dat het je niet bevallen is. Nou weet ik uit ervaring ook meestal wel wat ik moet bestellen daar. Aan beenham zou ik hier bijvoorbeeld niet beginnen.
Over de melk. Dat maakt mij niet veel uit. Melk is naar mijn mening 1 van de smerigste drankjes die er bestaan. Ik heb het liever in de vorm van kaas of yoghurt bijvoorbeeld.
Ik bestel erg vaak melk bij mijn eten in een restaurant en het vertelt me voor mijn gevoel van alles over hoe vers de overige producten zijn die gebruikt worden. Ik proef erg goed of het houdbare melk is en ook of de verse melk al even open is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 20 oktober 2010 @ 07:24:34 #270
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87741101
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je door blijft vreten tot je nokkievol zit. Tenzij je binnen een jaar 100 kg wilt wegen.
Ga jij dagelijks naar een restaurant dan? ;)
pi_87819630
Waar? Spijs & Dranksalon 't Paard te Schiedam
Wanneer? Gister
Gezelschap?Met mijn vriend

We hadden trek en dachten tijdens het winkelenen liepen hier langs en hadden zo iets van,
Hee dit ziet erg lekker uit.
Dus we zijn lekker naar binnen gegaan en smullen.

Mijn vriend had een struisvogelbiefstuk met pepersaus ipv de rode wijn kaneel saus zo als op het menu stond.(hij heeft een hekel aan kaneel)
Daarbij was gekaremeliseerde witlof en een aardappel pureetje met zwarte truffel.

Ik zelf had een zij lende met rochefortsaus eigen gemaakte frietjes en een mix van diverse sla soorten en olijven en ui.

Incluis 2x bier en 2 witte wijn was de schade slechte 46 euro,
Wat voor de prijs zeer schappelijk was.

Zo dit was mijn eerste.
Heb meerdere en betere eet ervaringen gehad,
Maar dan moet ik te diep gaan graven in mijn geheugen.
Zal ze in het vervolg hier posten. *O* *O* *O*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:14:01 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87852488
Waar Gasterij de Gulle Waard in Winterswijk
http://www.gullewaard.nl/flash/home.html
Wanneer Vanavond
Gezelschap Mijn man
Wat
Begonnen met een amuse van Rilettes de porc met perenstroop en een boullion. Duidelijk huisgemaakt en lekker
Daarna hadden we:
Een lamsham met salade, smikkel
Nagelhout (gedroogd rundvlees) Smul
Een luchtgedroogde biologische ham van 2 boerderijen verderop, Smikkel
Een geitenham met sla en een paar plakjes geitensalamie, errug lekker

Daarna had ik een salade met tomaten gevuld met garnalen en huisgemaakte garnalenkroketjes
Man had een Carpaccio van geit met noedelsalade,
Hierbij Poperings Hommelbier

Daarna het hoofdgerecht.
Ik had een viervoud van geit, geitbokje filet, een gehaktballetjes van bokkepoot, een kroketje van geit en een stoofpotje van geit, daarbij vlaamse friet, boontjes, broccolie en salade.
Disgenoot had een Galloway biefstuk, sucade en een stoofpotje.

hierbij dronken we een Rodenbach

Daarna een distilaat van belgisch bier, de volgende keer nemen we ook de desertkaart, maar dat was nu even teveel met al die voorgerechten.

Schade Inclusief tip 120 euro voor ons twee, we zullen hier vaker komen

Al met al, heel goed eten, geen michelinster maar wel winnaar eurotoque beste restaurant 2010.

Ik wilde eigenlijk wild gaan eten, maar toen ik geit zag was ik verkocht, wild krijg ik overal, maar waar krijg je geit? En geit is lekker! Bij de Gulle waard streeft men ernaar zoveel mogelijk van het eten uit de directe omgeving te halen, men heeft een prachtige collectie achterhoekse wijnen, het vlees en de vleeswaren komen echt uit de directe omgeving. Er lag bij ons eten nogal wat geit bij, dat is niet representatief voor de kaart, maar wij smullen van geit.
Men heeft wild, varkensvlees van biologische teelt van om de hoek, gallowayrund van even verderop en prachtige andere gerechten.
Aanrader 8+
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87852922
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar Gasterij de Gulle Waard in Winterswijk
http://www.gullewaard.nl/flash/home.html
Wanneer Vanavond
Gezelschap Mijn man
Wat
Begonnen met een amuse van Rilettes de porc met perenstroop en een boullion. Duidelijk huisgemaakt en lekker
Daarna hadden we:
Een lamsham met salade, smikkel
Nagelhout (gedroogd rundvlees) Smul
Een luchtgedroogde biologische ham van 2 boerderijen verderop, Smikkel
Een geitenham met sla en een paar plakjes geitensalamie, errug lekker

Daarna had ik een salade met tomaten gevuld met garnalen en huisgemaakte garnalenkroketjes
Man had een Carpaccio van geit met noedelsalade,
Hierbij Poperings Hommelbier

Daarna het hoofdgerecht.
Ik had een viervoud van geit, geitbokje filet, een gehaktballetjes van bokkepoot, een kroketje van geit en een stoofpotje van geit, daarbij vlaamse friet, boontjes, broccolie en salade.
Disgenoot had een Galloway biefstuk, sucade en een stoofpotje.

hierbij dronken we een Rodenbach

Daarna een distilaat van belgisch bier, de volgende keer nemen we ook de desertkaart, maar dat was nu even teveel met al die voorgerechten.

Schade Inclusief tip 120 euro voor ons twee, we zullen hier vaker komen

Al met al, heel goed eten, geen michelinster maar wel winnaar eurotoque beste restaurant 2010.

Ik wilde eigenlijk wild gaan eten, maar toen ik geit zag was ik verkocht, wild krijg ik overal, maar waar krijg je geit? En geit is lekker! Bij de Gulle waard streeft men ernaar zoveel mogelijk van het eten uit de directe omgeving te halen, men heeft een prachtige collectie achterhoekse wijnen, het vlees en de vleeswaren komen echt uit de directe omgeving. Er lag bij ons eten nogal wat geit bij, dat is niet representatief voor de kaart, maar wij smullen van geit.
Men heeft wild, varkensvlees van biologische teelt van om de hoek, gallowayrund van even verderop en prachtige andere gerechten.
Aanrader 8+
mooie review Piet.....veel geit deze week, ook al bij BBC's Masterchef :)

Dat is toevallig.....deze week in het Volkskrant Magazine een recensie van dit restaurant.....ik herkende het omdat het ging over geit :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Quinn_Dexter op 23-10-2010 15:06:23 ]
Quinn Dexter
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:19:35 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87868919
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar Gasterij de Gulle Waard in Winterswijk
http://www.gullewaard.nl/flash/home.html
[
Toeval Piet.
In het Volkskrant Magazine van vandaag staat dat restaurant op de recensiepagina en ze zijn daar ook erg enthousiast over het eten.
Ik heb die pagina even voor je ingescand:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87869800
Is hier niet zo ver vandaan, misschien maar eens heen dan. Klinkt me erg goed in de oren! ^O^
Naegelholt :9 dat serveren ze hier in het dorp ook bij een carpaccio. Hier vlakbij maken ze het ook.. :Y ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:55:44 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87870081
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Toeval Piet.
In het Volkskrant Magazine van vandaag staat dat restaurant op de recensiepagina en ze zijn daar ook erg enthousiast over het eten.
Ik heb die pagina even voor je ingescand:

[ afbeelding ]
Wat leuk! En het is echt toeval, ik heb verder niets met de redactie daar. Maar ik vrees dat zij van de vorige kaart hebben gegeten, ze hadden net de Herfstkaart toen wij er gisteren waren, en daar was 1 gerecht van nog niet klaar omdat het wat meer voorbereidingstijd kost. Het was denk ik de eerste of tweede dag van de Herfst (Wild) kaart.
Maar ik baal wel, eigenlijk, want nu kan ik er weken niet weer naar terug omdat het waarschijnlijk helemaal vol zit met VK lezers, en ik wilde eigenlijk de komende weken er nog eens langs om het Wild te eten.

Wat ik ook mooi vind is dat de VK redactie hetzelfde had als ik, GEIT!!! Jummie, Doe ons de Geit maar. En het is, eerlijk is eerlijk, een echte aanrader om daar geit te eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87870175
Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven geit heb gegeten :o Is dat echt zo lekker? Maar waarom ligt het dan niet in een supermarkt en ik geloof niet eens dat mijn slager het heeft!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_87870432
Ik heb het idd ook nog nooit gegeten, maar het maakt me erg nieuwsgierig :Y
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:08:28 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87870497
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven geit heb gegeten :o Is dat echt zo lekker? Maar waarom ligt het dan niet in een supermarkt en ik geloof niet eens dat mijn slager het heeft!
Tja, Lamsvlees is al moeilijk voor veel Nederlanders. Maar bij de Turkse of Marokaanse slager kan je het wel kopen of bestellen. Hoe moet ik de smaak beschrijven. Ergens tussen Lamsvlees en wild, met wat van het aroma wat ook aan geitenkaas zit.
Ik kan je aanraden, ga er eens eten.

Verder is geitenbokje ook helemaal in orde te eten, er worden net zoveel Bokjes als Geiten geboren en alleen de geiten zijn economisch intressant. De Bokjes worden bij gebrek aan markt in NL naar Zuideuropa geexporteerd en dat is niet altijd even prettig. Beter is ze dus hier op te eten, als bijvangst van de geitenkaas zeg maar.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pietverdriet op 23-10-2010 17:14:26 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88052663
Piet,
Vraagje ik ga volgend weekend naar Parijs(15 jaar relatie met mijn vriend vieren).
En ik zoek nog een goed restaurant in parijs.
Heb jij gezien je mega cullinaire expertise nog tips?.
De kosten kijk ik even niet op.

Het hotel word of Radisson Blu Le Dokhan's Hotel, Paris Trocadero,
Of Radisson Blu Le Metropolitan Hotel, Paris Eiffel,
Met radisson hebben we goeie ervaringen,
(Buiten Radisson park lane in Antwerpen 5 sterren maar vergane glorie en vieze boel geen 220 p/n waard).
Of zo iets in die trant.
Zag Hôtel de Crillon alleen die vind ik net iets te prijzig.
Ga natuurlijk Macarons scoren bij Hermé.
Andere cullinaire Parijs tips zijn welkom.
*O* *O* *O*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:20:06 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88055305
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:10 schreef ausweiss het volgende:
Piet,
Vraagje ik ga volgend weekend naar Parijs(15 jaar relatie met mijn vriend vieren).
En ik zoek nog een goed restaurant in parijs.
Heb jij gezien je mega cullinaire expertise nog tips?.
De kosten kijk ik even niet op.

Het hotel word of Radisson Blu Le Dokhan's Hotel, Paris Trocadero,
Of Radisson Blu Le Metropolitan Hotel, Paris Eiffel,
Met radisson hebben we goeie ervaringen,
(Buiten Radisson park lane in Antwerpen 5 sterren maar vergane glorie en vieze boel geen 220 p/n waard).
Of zo iets in die trant.
Zag Hôtel de Crillon alleen die vind ik net iets te prijzig.
Ga natuurlijk Macarons scoren bij Hermé.
Andere cullinaire Parijs tips zijn welkom.
*O* *O* *O*
Sorry, geen goede tips voor Parijs uit eigen ervaring
maar voor hotels kijk ik vaak op http://www.holidaycheck.de/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88096995
Waar de Garde, Utrecht
Wat
Ik at het menu van de chef voor 47.50. Mijn tafeldame ging de eerste twee gerechten mee, maar koos een ander hoofdgerecht.
Vooraf coquille, op de huid gebakken dorade en een springroll met een andere vis. Kruidenolie met veel citroengras maakte de coquille af, een prutje van tamarinde en sinaasappel deed hetzelfde voor de dorade.
Tweede voorgerecht: een stukje zeeduivel omwikkeld met parmaham, wang van een iberico varken en een 'salade' van rosevalaardappel en appel. Erbij een mayonaise van witte chocolade. Een onverwachte, maar superlekkere smaakcombinatie.
Hoofd was voor mij hertenbiefstuk met cantharellen, een sausachtig iets met eendelever en ossenstaart, wat boontjes en puree. Lekker. Minder bijzonder dan de voorgerechten, maar absoluut erg lekker. Mijn vrouw had een kalfsribeye die ik niet heb geproefd, maar waar ze ook erg enthousiast van werd. De porties waren behoorlijk, zodat haar beoogde kaasplankje afviel.
Voor mij kwam wel nog een chocoladeproeverijtje. Chocoladetaartje was niet bijzonder, de chocomousse gewoon lekker en de choco met frambozen heel erg lekker.
Al met al was het een heerlijk maal met een relatief gewoontjes dessert. Absoluut voor herhaling vatbaar (niet voor niets ook niet de eerste keer dat ik daar was).

Ik heb de hele avond water gedronken à 3.75 per fles. Met twee glazen wijn (een met, een zonder bubbels) was de overkant van de tafel ook tevree.

Totaalschade 125 (incl fooi).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:37:00 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_88097597
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:17 schreef Vanyel het volgende:
Waar de Garde, Utrecht
De Garde is inderdaad erg lekker, één van de betere restaurants van Utrecht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 22:38:52 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88193257
Vanavond gegeten bij Restaurant Sumo in Haarlem. Sumo heeftinmiddels uit zes restaurants in het land. Het is een all you can eat concept. Je hebt 2,5uur om iedere keer hapjes te bestellen. Je mag vijf gerechten per ronde bestellen, als je te veel bestelt en krijgt het niet op moet je bijbetalen.

De menukaart is te vinden op http://www.restaurantsumo.com/menukaart.html

We hadden gereserveerd, wat zeer aan te raden is want het zit gewoon vol bijna iedere avond. We kregen te horen hoe alles in zijn werk ging. Je krijgt per tafel een blaadje waarop je je bestellingen doorgeeft. Als alles ingevuld is neemt de bediening het mee en geven ze het door.
Eerste rondje begonnen we met vijf sushi pp. De sushi volgde al redelijk snel. De bestelling kan ook in delen volgen als dingen langer tijd kosten om klaar te maken. Daarbij hadden we zalm, tonijn, garnaal, makreel en zalm met gesmolten kaas. Was lekker :Y. Je krijgt op tafel los Gember, nog wat pittigs en sojasaus.

Mijn tweede ronde was een beef salade



De beef was erg lekker :) Daarnaast kipspies, Chicken Meat Balls( TIP) en de eendenborstfilet ook al zo lekker :9.



Verder nog een hoop verschillende dingen gegeten. Ik ga niet alles opnoemen. Uiteindelijk 20 hapjes/dingetjes gegeten :P.


Crispy roll en de pikante tonijn

Waren er ook mindere gerechtjes?
Ja die waren er. De noodles waren dik, zelf hou ik wat meer van dunnere slierten. Lamsspies kon ook beter maar ik zou die de een andere keer gewoon weer nemen.

In totaal vijf gangen besteld en daarna nog ijs. :)

Overall heerlijk gegeten en is zeker een aanrader om eens te doen. Al zou ik het zelf niet zo snel meer doen maar dat komt omdat dit soort dingen leuk is voor 1-2x en dan ken je het wel.

Oh en de Nederlandse vraag wat kost het? Eten 24,50 pp. Bier 2,35 en wijn 3,80 per glas
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:42:04 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88193411
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:38 schreef borisz het volgende:
-knip-

Je krijgt op tafel los Gember, nog wat pittigs en sojasaus.


Dat zal ongetwijfeld wasabi zijn geweest. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:43:12 #286
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_88193463
Lekker borisz _O_

Maar die klodder mayo vind ik dan esthetisch weer niet zo verantwoord, alhoewel het vast lekker geweest zou zijn met die crispy dingen erin. :)
Confidence through competence
pi_88193617
Zelfde concept als in B'wijk waar ik vrijdag was. Die japanners doen allemaal hetzelfde lately :o
Leuk verslagje en het zag er lekker uit ^O^ Foto's ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 22:47:33 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88193697
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:46 schreef Bluezz het volgende:
Zelfde concept als in B'wijk waar ik vrijdag was. Die japanners doen allemaal hetzelfde lately :o
Leuk verslagje en het zag er lekker uit ^O^ Foto's ^O^
Om allemaal weer over de kop te gaan :P. Zie de wokrestaurants. Er zijn er een hele hoop weer omgevallen. Alleen Sumo is iedere dag echt voor 80% gevuld en vanavond helemaal vol. Dus die zingen het wel een tijdje uit :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88195598
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 22:46 schreef Bluezz het volgende:
Zelfde concept als in B'wijk waar ik vrijdag was. Die japanners doen allemaal hetzelfde lately :o
Leuk verslagje en het zag er lekker uit ^O^ Foto's ^O^
En hetzelfde concept als de Shabu Shabu waar ik vandaag was :) Eén straat verder zit de Sumo (Den Haag) maar zo te lezen is er vrij weinig verschil tussen beide.
pi_88196096
Ja, Shabu Shabu is ook altijd goed. Vooral grappig altijd hoe je met liefde je eerste portie naar binnen werkt, maar met zulke tegenzin de laatste :') gotta love all you can eat :)
Facts don't care about your feelings
pi_88199175
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:10 schreef ausweiss het volgende:
Piet,
Vraagje ik ga volgend weekend naar Parijs(15 jaar relatie met mijn vriend vieren).
En ik zoek nog een goed restaurant in parijs.
Heb jij gezien je mega cullinaire expertise nog tips?.
De kosten kijk ik even niet op.

Het hotel word of Radisson Blu Le Dokhan's Hotel, Paris Trocadero,
Of Radisson Blu Le Metropolitan Hotel, Paris Eiffel,
Met radisson hebben we goeie ervaringen,
(Buiten Radisson park lane in Antwerpen 5 sterren maar vergane glorie en vieze boel geen 220 p/n waard).
Of zo iets in die trant.
Zag Hôtel de Crillon alleen die vind ik net iets te prijzig.
Ga natuurlijk Macarons scoren bij Hermé.
Andere cullinaire Parijs tips zijn welkom.
*O* *O* *O*
http://www.julienparis.com/

Mooie, traditionele brasserie!
Quinn Dexter
pi_88201013
Waar? Vis & Ko in Haarlem
Wanneer? Afgelopen zaterdagavond
Gezelschap? Mijn vriendin *;

Wat?

Wij hadden het 4-gangen marktmenu, wat Imko Binnerts elke dag samenstelt op basis van wat hij vers op de afslag kan krijgen die ochtend. Dat werd ook door de ruime meerderheid van de aanwezige gasten besteld, en naar we nu kunnen zeggen, zeer terecht.

Entree.
Het zuurdesembrood en zelfgemaakte tapenade van geroosterde aubergine en sesamsaadjes is weer eens wat anders dan de standaard kruidenboter, en was een leuke binnenkomer samen met een glaasje champagne.

Eerste gerecht.
Coquilles-Saint-Jacques op een bedje van geglaceerde kool en linzen, en een stukje met 5 spices gelakt buikspek van het Ibérico varken. Hierbij dronken we een 2007 Château Clos Floridène (55% Sémillon, 45 % Sauvignon Blanc en 1 % Muscadelle), een redelijk stevige wijn, die het zowel goed deed bij de coquilles als het spek, een vliegende start van ons diner.

Tussengerecht.
Witlofsoepje met een moot perfect gegaarde kabeljauw en eekhoorntjesbrood. Hierbij een Hongaarse 2007 Furmint, Tokaj, Dobogó, voor ons de eye-opener van de avond. De wijn smaakt bij de eerste slok wat hard, maar de harmonie met de wilof en het eekhoorntjesbrood was top. Duidelijk een sommellier met een brede kijk op de wijn-wereld.

Hoofdgerecht.
Een moot griet, met wat mosterd, broodkruim en tomaat. Hierbij een aardappelkoekje, en wat licht aangezette (snij?)boontjes. Lekker, maar van de 3 gerechten wel het meest eenvoudige qua smaak. Hierbij een beaujolais Blanc meen ik, iig een mooie volle 100% chardonnay die goed bij de griet paste.

Nagerecht.
Trio van chocolade, en rode desserwijn uit zuid-frankrijk, een 2005 Maury,Domaine Pouderoux. Rode dessertwijn zie je niet zo heel vaak, meestal zijn het de zwaardere witte wijnen zoals de muscat etc. Ook hier haalde de wijn de chocolade mooi naar voren.

Hierna beiden nog een espresso, met als digestive een cognacje.

Entourage.
Het pand is een oud pakhuis uit de gouden eeuw, en dus mooi ruim van opzet. Vanaf alle tafels heb je mooi zicht op de keuken, ook als je er met je rug er naar toe zit, aangezien er strategisch geplaatste spiegels aan de muur hangen.

Bediening.
Jong en enthousiast, soms kon je zien dat ze wat gehaast waren, maar lang niet de paniek die je soms in wat mindere restaurants ziet. Onze dessertwijn kwam pas na 2 happen van het dessert op tafel, maar verder dan dat was de bediening zeer ter zake kundig, en toonde ook de sommelier een enthousiasme en interesse wat bijna aanstekelijk was.

Conclusie.
Geef die man een stuk vis, en hij kan er mee toveren! In diverse recensies vragen de recensenten zich terecht af wanneer hij weer een michelinster krijgt. (dij had hij al in zijn vorige restaurant).

De totaalprijs was 185 euro voor 2 personen, maar wel met champagne als aperitief en cognac bij de espresso. Imko Binnerts schrijft in 1 van zijn blogs ook dat hun basis (vis) schaarser en duurder wordt, en dat ze het daar niet op kunnen verdienen, dat moet grotendeels met de drank gebeuren. Dat werd pijnlijk duidelijk toen we een dag later bij een ander restaurant even binnen wipten voor een snelle hap, en bleek dat de zelfde cognac daar voor de helft op de kaart staat.

Maar haal champagne en cognac er af en je komt op een schappelijke 155 euro voor het eten + wijn, en dat is niet buitensporig voor 3 uur tafelen op dit topniveau. ^O^

Cijfer 9-
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 november 2010 @ 12:37:08 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88205656
Blijkbaar is Imco z'n kwaliteit er op vooruit gegaan. Onze eerste ervaring met hem toen ie Vis & Ko net geopend had was niet erg goed.
Staat hij nu zelf wat meer te koken of laat die dat nog steeds aan Dennis Koopmans over?
Wel nog steeds erg prijzig dus. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88206138
Die Koopmans was meer bezig met de opmaak en de uitgifte zoals wij het zagen, maar als een van de mindere keukengoden "oui chef" riep, keken ze soms beiden op. :? Maar Imco kookt niet alle gerechten helemaal zelf, dat was wel duidelijk.

De griet was wat ons betreft ook wel het mindere gerecht van de 3, dus enige variatie is er wel qua kwaliteit van de gerechten, maar de basis, in de vorm van écht verse vis, was in alle gevallen erg goed te noemen. En tjsa, goede vis wordt steeds duurder, dat zie je ook in zijn prijzen terug natuurlijk. Alhoewel 49,50 voor 3 visgerechten en een dessert ook niet echt over the top is.

Wat ons betreft was de prijs-kwaliteit netjes, en gewoon goed als je de cognac en champagne niet meetelt. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88207817
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:38 schreef borisz het volgende:
sumo-verhaal
Daar heb ik afgelopen woensdag ook gegeten! Erg lekker, al zat ik al na twee rondes he-le-maal vol. Aanraders: tonijnnigiri, 'beef salad', beef-aspergerolletjes, verse groenten, zalm-wasabimaki, eendenborstfilet en gegrilde zalm. Pot Japanse thee erbij.

Voor een 'Chinese Japanner' en het welbekende all you can eat-concept zeker niet slecht.
pi_88208953
Ik heb laatst ook bij zo'n vreetschuurjapanner gegeten. Ik vond er weinig aan. Het was gewoon 1 grote hal vol met tafels, het voelde erg dood aan. Dan krijg je een kaartje waarop je steeds moet aanvinken wat je wilt hebben. Op zich stonden er nog aardig bijzondere dingen op het menu maar alles was zo verschrikkelijk zout. Ik ben niet echt bekend met de Japanse keuken op zich, maar ik vond het geen groot succes. Het was in Apeldoorn trouwens. De bediening vond ik wel erg vriendelijk ook al vergaten zij soms iets. Prijs lag rond de 24 euro volgens mij, wat mij betreft te duur voor wat je kreeg.
pi_88403756
Waar? Cafe Anvers http://www.oudemarkt.nl/cafe_anvers.html in Tilburg
Wanneer? gisteren
Gezelschap? samen met familie

Concept Cafe Anvers: Maakt Antwerpen aan de Oude Markt compleet. De royale terrassen doen sterk denken aan de sfeer van de Antwerpse Groenplaats. Café Anvers is een café met keuken waar het plezant culinair vertoeven is.
Naast de snelle snack of smakelijke lunch kunt u in Café Anvers dagelijks vanaf 17.00 uur gebruik maken van een verrassend drie-gangen keuzemenu of heerlijke à la carte gerechten. Café Anvers is een perfect lokaal om na uw bezoek aan de Schouwburg of Concertzaal gezellig na te praten vergezeld van een goed glas Belgisch bier of een heerlijk glas wijn.

Wat? Geen voorgerecht. We moesten opschieten, omdat we hierna naar de Schouwburg gingen.

Van het driegangen menu, koos ik als hoofdgerecht:
quote:
DUO VAN HET HERT
Een gebakken tournedootje en een gekonfijt wangetje met jus en
bijpassend herfstgarnituur.
Dat was behoorlijk lekker. Echt een herfstgerecht. Ik kreeg het er lekker herfstig warm van.
Het tournedootje was smullen. Het wangetje vond ik persoonlijk iets minder omdat het me net iets te vet was. Maar ik houd van heel mager vlees, dus voor veel mensen zal dit geen probleem zijn. Het vlees lag in een rode wijn-achtig sausje. Niet heel bijzonder natuurlijk, maar was er erg lekker bij.
Het herfstgarnituur bestond uit kleine spruitjes, een stoofpeertje en aardappelgarnituur. Alles goed klaargemaakt. Ik was blij met mijn keuze.

Als toetje had ik:
quote:
MANGO-PASSIEVRUCHTEN BAVAROIS met vanillesaus en slagroom
Ik houd van de smaken mango en passievruchten. Dus toen ik dit toetje zag staan, wist ik dat die van mij was. Als ze deze niet zelf hebben gemaakt, is hij in ieder geval van een goede bakker gekomen. Ik ben het type die ook erg kan zeuren om de 'pudding' die in taart enzo zit. Nou wordt er in baverois natuurlijk ander spul gebruikt, maar dat was prima. Niets te klagen. Lekker luchtig, zoals dat hoort. Ook de cake die ze erin hebben gebruikt was lekker.
Het was ook echte slagroom. Dat was maar goed ook, want ik haat nep slagroom. Meestal vraag ik in een restaurant of ze de slagroom weg willen laten, omdat ik geen zin heb om het te proberen. Van de vanillesaus was weinig te merken, niet heel smaakvol.

Ook misschien boeiend is dat iemand van ons gezelschap een vruchtensorbet had. De vruchtjes waren echt. En blijkbaar ook lekker.

Uiteraard had ik weer zoete witte wijn, volgens de kaart moet dat dus een Goldener Oktober geweest zijn. Fris-zoet gaat er bij mij altijd wel in.

Ervaring: Cafe Anvers was weer erg druk bezet. Het was vrijdag 18 uur toen we binnenstapten en dat is natuurlijk de tijd dat de stad sluit en dat mensen voor hun uitstap (bijvoorbeeld de schouwburg) gaan eten. De tafels staan dicht op elkaar. Dat is gezellig, maar je kan ook goed meegenieten van het gesprek van de buren.
Inrichting is weinig bijzonders. Veel bruin (cafe) en daarom lekker huiselijk. Ik zou het niet erg vinden als het allemaal net wat strakker gemaakt zou worden.
Eten was dus prima, bediening vriendelijk en ook behoorlijk snel. En dat hadden we met deze drukte niet verwacht. Dit restaurant werkt trouwens wel samen met de buren, De Sinjoor, die bijna dezelfde kaart hebben.

Prijs: Voor 4 personen inc. drankjes: 102 euro en nog wat cent. Drankjes waren 2x wijn, 1x campari, 1x bier, 2x water.
pi_88404122
Waar? De Zwethheul te Schipluiden (twee Michelinsterren)
Wanneer? Afgelopen donderdagavond
Gezelschap? Vriendin

Wat?
Wij hadden het 5-gangen menu, in het kader van Dining with the Stars. Dat betekent dus een vastgesteld menu voor een gunstige prijs. Tijdens het aperitief werd wel gevraagd of we akkoord waren met het menu. Dat was zo; we hebben geen dieetwensen, zijn geen vegetariërs en lusten (bijna) alles.

Het kaartje met de vijf gerechten heb ik meegevraagd. Voor de amuses, tussengerechten, drank e.d. moet ik een beroep doen op m'n geheugen. Drank was er trouwens nauwelijks; we moesten nog rijden (waarom zit er geen hotelletje op kruipafstand?). Het bebrek aan wijnen maakt én dat ik minder hoef te onthouden én dat hetgeen ik wel moet onthouden makkelijker lukt.

Aperitief
In een sjieke zaak kan het leuk zijn te vragen wat ze zelf aanraden. Hebben ze een bepaald huis-aperitief? Zo drink je nog wel eens iets nieuws en verrassends. Afijn, hier niet: het antwoord was champagne, in drie varianten te bestellen. Dat werd het dus niet. In plaats daarvan een glas witte wijn: Walnut Block Sauvignon Blanc.

De eerste serie van drie amuses bestond uit een marshmellow van mosterd (lekker, maar lastig te eten - glibberig, plakkerig ding, dat je geacht werd met je vingers op te pakken), een lepeltje met een mousse van ganzenlever en popcorn (mwah, was ik niet erg van onder de indruk, weinig smaak), en chips met kummel (lekker, maar erg wisselend van smaak - het ene chipje veel zouter dan het andere).

Aan tafel!
Van de aperitiefruimte verhuisd naar de tafel. Hier de tweede serie van drie amuses. Een zachtgegaard eitje met hollandse garnaaltjes (smaakte goed, maar niet super bijzonder), een soepje van :? en een mosseltje in een laagje van :?

Eerste gerecht
Ha, hier kan ik citeren vanaf de kaart: "KAVIAAR ZWETHHEUL - Gel van kreeft, krab, avocado, haring kaviaar". Geserveerd in een kaviaarblikje, gevuld met (onderin) een groen laagje, daarboven een roze laagje en bovenop het zwart. Héérlijk!

Dit is het enige gerecht dat we gehad hebben, dat ook op de à la cartekaart staat. Het is veruit het duurste voorgerecht op de kaart en benadert haast het bedrag dat wij moesten afrekenen voor het hele menu. Erg tof dat je dus voor de budgetprijs zeker geen uitgekleed budgetmenuutje krijgt. Dat blijkt overigens ook wel uit de zes amuses en het tussengerechtje. :)

Tweede gerecht
"NOORDZEETONG - Gepocheerd, bâtonets van paling, groene tomaat, saus van gerookte knoflook". Dit is het gerecht dat de kandidaten bij Topchef een aantal weken geleden moesten nakoken en dat Mario Ridder toen aanduidde als signature dish. Het enige nadeel hiervan is dat het maar een klein gerechtje is. Het is véél te snel op. Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van paling, maar dit was super.

Derde gerecht
"KALFSHAAS - Gepocheerd, gebakken spek, linzen Du Puy en schuimige saus van kalf". Heerlijk stukje vlees. Van linzen ben ik niet zo'n fan (smaakt zo gronderige), nu ook niet. Verder ook weer erg lekker. Hierbij een goed glas pinot noir uit het noorden van Chili (de naam is me ontschoten).

Vierde gerecht
"CRÈME BRÛLEE - Van boerenkaas, ganzenlever en abrikoos". Een hartige crème brûlee, wie bedenkt dat? Lekker én origineel.

Tussengerechtje
Een klein bolletje ijs op basis van basmatirijst, met een prutje van appel, limoen en :? (het tussengerechtje stond niet omschreven op het menu). Lekker, fris, origineel - vooral het ijs.

Vijfde gerecht
"PASSIE EN KOKOS - Als taart, chocolade sorbet, kokos mousse". Geserveerd als een rechthoekig, laag stukje taart van passievrucht, met daarop enkele bolletjes. Een bolletje kokosmousse, een bolletje chocoladesorbet en een krokant passievruchtkoekje. Vooral de chocoladesorbet was goddelijk - de smaak zó intens. Ik geloof niet dat ik ooit een lekkerder chocoladebereiding heb mogen proeven. Puntje van kritiek: ik wil er meer, meer, meer van!

Tenslotte
Een espresso en een thee voor mijn tafeldame. Voor de thee kan een keuze gemaakt worden uit de thee, waar bij elke thee een omschrijving staat van herkomst, smaak en andere wetenswaardigheden - doet niet onder voor een wijnkaart. Bij de koffie en thee elk een viertal zoetigheden (andere bij de thee dan bij de koffie).

Entourage?
Het pand ligt mooi, aan het water, in een klein dorpje, bij een ophaalbrug. Binnen is er eerst de strakke, moderne aperitiefruimte. Het restaurantgedeelte is niet heel bijzonder ingericht. Wel leuk is het uitzicht op de voorbij varende binnenvaartschepen. Die varen zo dicht langs dat je mee kunt kijken op de TV in de hut. In de zomer is het waarschijnlijk leuker; nu keken we uit op een donker kanaal.

Bediening?
Professioneel, klantvriendelijk en gastvrij. Wel een klein beetje stijf en soms de indruk gevend dat ze meer handelen uit routine dan uit oprechte gastvrijheid. De uitleg bij de gerechten werd bijvoorbeeld vrij snel en staccato afgeraffeld "op uw bord vindt u van links naar rechts ratatatata, alstublieft."

We hadden ook het idee dat de gerechten elkaar behoorlijk snel opvolgden, dat ze er een beetje tempo in wilden houden - overigens zonder dat we ons opgejaagd voelden ofzo. Uiteindelijk bleek dat ook erg mee te vallen. We waren er om 19:45 en vertrokken om 23:00.

Verder de kleine dingen die maken dat je voelt dat ze je het naar de zin willen maken. De voordeur die al open gedaan wordt voor je zelf naar de klink kunt reiken. De bediening die je in de aperitiefruimte een krant aanreikt (nou ja krant... de Telegraaf) als je even op je tafeldame moet wachten.

Conclusie?
Het was fantastisch. Ik heb niet zo heel veel ervaring met eten op dit niveau. Ik heb één keer eerder bij een sterrenzaak gegeten (Calla's, één ster) en twee keer bij restaurants die kort daarna een ster kregen, maar dit was toch wel echt een stapje hoger. Ik snap die tweede ster wel.

Schade?
De menuprijs was 65 euro. Alles bij elkaar kwamen we, inclusief fooi, uit op 180 euro voor twee personen. Nog steeds duur natuurlijk, maar het was het waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2010 16:40:29 ]
pi_88404136
Morgen naar de Bokkedoorns. Eveneens twee sterren, dus ik ben benieuwd. :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:43:54 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88404234
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef k_man het volgende:
De menuprijs was 65 euro. Alles bij elkaar kwamen we, inclusief fooi, uit op 180 euro voor twee personen. Nog steeds duur natuurlijk, maar het was het waard.
180 euro voor 2 personen, incluus drank en 5 gangen plus extras is niet duur, zeker niet voor dat niveau.

Leuk verhaal verder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88405063
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef k_man het volgende:
Waar? De Zwethheul te Schipluiden (twee Michelinsterren)
Wanneer? Afgelopen donderdagavond
Gezelschap? Vriendin

Leuke uitgebreide review!
En het klinkt heerlijk!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')