abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juli 2010 @ 20:11:19 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84479006
Aanschouw hier; het aller eerste tweede derde! vierde vijfde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp



De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorijtopic #4 Met veiligheidsvestjes de weg op!
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft

[ Bericht 5% gewijzigd door Purdey op 26-07-2010 09:48:51 ]
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84479354
Je mist de link naar nummer 4! ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 20:20:23 #3
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84479471
Mooie topictitel :P.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:45:28 #4
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84480647
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:18 schreef vannelle het volgende:
Je mist de link naar nummer 4! ;)
Die heeft straf ;) Zit nu mobiel, first thing tomorrow!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84481681
Inspiratieloos. Dus slappe tvp c_/
pi_84482171
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die heeft straf ;) Zit nu mobiel, first thing tomorrow!
Hahahahaaa, de hele wetenschap is het nooit gelukt maar Purdey weet morgen de missing link al te vinden. ^O^ *O*
  zondag 25 juli 2010 @ 22:09:59 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84484738
Net terug van een dagje den haag.

Per auto natuurlijk! :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_84485664
Pff had ik hier een heel verhaal neergekwakt, kapt het forum ermee :{w . Anyway, in het kort: net weer twee uurtjes doelloos rondgereden en verdwaald. Zou bij het appartement van m'n broer langsgaan om de planten water te geven, aangezien hij op vakantie is. Daar ging het parkeren wel goed (de weg en het vak waren dan ook wat breder). Vervolgens door heel Wageningen gereden, m'n moeder heeft me laten zien waar ze allemaal had gewoond (ze is heeel vaak verhuisd als kind), verdwaald in een nieuwbouwwijk, vervolgens ergens verkeerd gereden, landweggetjes op, bos in, keren (had ik nog niet gedaan sinds ik m'n rijbewijs heb), maar dat ging prima. Het rijdt wel relaxed met m'n moeder naast me, al liepen we wel veel te kwekken en liep ze te sms'en en dingen te zoeken in de auto enzo :') . En ze had op een gegeven moment dat handgreepje boven het raampje vast, en ik vroeg of ze doodsangsten uitstond naast me, zegt ze (terwijl ik een bocht inga), 'Neeneenee!' dus ik schrik me wild. Maar dat was een antwoord op mijn vraag :') . En haar uitspraak: 'Als je hier naar rechts gaat, ken ik de weg wel.' Niet dus.
Vervolgens zegt ze steeds: je kunt hier naar links! ga hier naar rechts! Maar dat zei ze op het allerlaatste moment dus dat werd hem niet meer :') . Ook snapt m'n moeder de voorrangsregeling nog niet helemaal lijkt het. Ik rij ergens, fietsers komen van links, stoppen ook voor me, begint m'n moeder te gillen; PAS OP VOOR DIE FIETSERS! :D
En ik naderde een gelijkwaardige kruising en ik wilde afslaan, er kwam een auto van links, die stopte netjes voor me, vraagt m'n moeder: 'Waarom stopte hij nou?'
En dat rijdt ook al een jaar of 30 rond he :P Maar goed, het was rustig op de weg, ik ben benieuwd hoe ik rij als het drukker is.
Ook even tien minuten stilgestaan voor de spoorbomen want die bleef hangen ofzo, heel irritant. Gelijk hellingproef met handrem gedaan, ging prima.
Verder wel wat domme acties gehad. Wegrijden met de handrem erop, denken dat je de handrem er helemaal af hebt maar niet dus, 'o hij stond in z'n drie' en 'o hij stond nog in z'n twee', zulke acties :') .
Tap tap tap
pi_84486600
Met je moeder gaat het dus een heel stuk beter, wat gek ;)
En wegrijden met handrem ook ooit gedaan 'waarom brand dat kutlampje nou?' ... 'oh hij kan nog verder omlaag :')'
Met m'n examen ook in z'n 3 weggereden terwijl ik aan het uitrollen was. Sprong ineens op groen en die auto wou niet vooruit, examinator zei er niks van gelukkig :')
pi_84486846
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:54 schreef Empathologica het volgende:
Met je moeder gaat het dus een heel stuk beter, wat gek ;)
En wegrijden met handrem ook ooit gedaan 'waarom brand dat kutlampje nou?' ... 'oh hij kan nog verder omlaag :')'
Met m'n examen ook in z'n 3 weggereden terwijl ik aan het uitrollen was. Sprong ineens op groen en die auto wou niet vooruit, examinator zei er niks van gelukkig :')
Dat is natuurlijk ook geen kritische fout. Kan iedereen gebeuren.
pi_84487142
Nee, oké. Maar ik was wel typetje faalangst die zich daar zo druk over ging zitten maken dat ik meer fouten ging maken. Gebeurde gelukkig niet omdat ik raar genoeg zo relaxt was. Maar naderhand, echt ik baalde :')
pi_84490657
Net voor het eerst de weg op met de "hobby" auto, wat een geweld O+ Kon'm nog niet helemaal testen omdat het wat regende en met veel pk's + voorwielaandrijving is dat gewoon niet handig. De échte ritten moeten nog komen maar ik ben nu al verbaasd met het gemak hoe rap die auto naar de 100 vliegt. Het zijn maar 70pktjes meer dan mijn huidige auto maar het komt ZOVEEL sneller over. ~O>
  maandag 26 juli 2010 @ 09:49:59 #13
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495256
@Vannelle, hij staat erbij hoor 'De missing link' ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84495365
O ja, strakke actie gister. Auto geparkeerd, afsluiten, lampen uit, pak m'n tas, stap uit, gooi deur dicht... oja, sleutels :') Dat zit nog niet in m'n afsluitprocedure (al is het pas de eerste keer in ruim een maand dat ik het vergeet :') ).
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 10:00:23 #15
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495454
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
O ja, strakke actie gister. Auto geparkeerd, afsluiten, lampen uit, pak m'n tas, stap uit, gooi deur dicht... oja, sleutels :') Dat zit nog niet in m'n afsluitprocedure (al is het pas de eerste keer in ruim een maand dat ik het vergeet :') ).
Nou, ik vind dat je al vergevorderd bent hoor pop ;)
Ik liet de ramen open, de handrem eraf, sleutels in het contact..M'n pa wil trouwens ook niet dat de auto in z'n vrij staat als je hem afsluit, maar in een versnelling. Met de volgende reden: Als ik de handrem vergeet, kunnen ze de auto verrollen als hij in z'n vrij staat :) En daar had ik nooit zo over nagedacht, zoals ik over eigenlijk helemaal niks echt nadenk w.b.t autorijden -O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:03:50 #16
258885 Solique
I Kill You !
pi_84495535
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
O ja, strakke actie gister. Auto geparkeerd, afsluiten, lampen uit, pak m'n tas, stap uit, gooi deur dicht... oja, sleutels :') Dat zit nog niet in m'n afsluitprocedure (al is het pas de eerste keer in ruim een maand dat ik het vergeet :') ).
Auto stoppen, alles uitzetten en uitstappen wordt vanzelf een vaste procedure.
Alleen je moet niet gauw iets tussendoor gedaan hebben, dan kan je nog wel eens gaan twijfelen of je wel alles hebt afgesloten.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_84495545
Ramen open, daar zal ik ook eens op letten. Meestal doet iedereen die zelf wel dicht :P
Tap tap tap
pi_84495555
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:03 schreef Solique het volgende:

[..]

Auto stoppen, alles uitzetten en uitstappen wordt vanzelf een vaste procedure.
Alleen je moet niet gauw iets tussendoor gedaan hebben, dan kan je nog wel eens gaan twijfelen of je wel alles hebt afgesloten.
Dat heb ik met de voordeur ook nog steeds. Ik loop nog regelmatig even terug om te kijken of ik die toch echt wel zeker op slot heb gedraaid :') . Dan zit ik ergens anders met m'n gedachten. Of dat de garagedeur nog openstaat enzo _O- Het is nog maar één keer gebeurd (en ik was het niet eens) dat iemand de garagedeur had opengelaten. Gelukkig is dit een fatsoenlijke buurt met lieve buren ;)
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 10:07:15 #19
258885 Solique
I Kill You !
pi_84495585
Ach, dingen vergeten of twijfelen gebeurd iedereen.
Zelf al 6 jaar rijbewijs, kwam er vorige week achter dat bijrijdersdeur niet op slot zat van het weekend ervoor. Was een vriend vergeten op slot te doen (auto heeft geen centrale vergrendeling) 8)7
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  maandag 26 juli 2010 @ 10:08:22 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495603
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik met de voordeur ook nog steeds. Ik loop nog regelmatig even terug om te kijken of ik die toch echt wel zeker op slot heb gedraaid :') . Dan zit ik ergens anders met m'n gedachten. Of dat de garagedeur nog openstaat enzo _O- Het is nog maar één keer gebeurd (en ik was het niet eens) dat iemand de garagedeur had opengelaten. Gelukkig is dit een fatsoenlijke buurt met lieve buren ;)
Ik kan nog geen paraplu buiten laten staan hier ;)
Wij halen 's nachts zelfs de deurmat die buiten ligt naar binnen nadat ie al drie keer is gejat :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:57:52 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84496978
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:08 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik kan nog geen paraplu buiten laten staan hier ;)
Wij halen 's nachts zelfs de deurmat die buiten ligt naar binnen nadat ie al drie keer is gejat :')
maar jij woont ook in Rotterdam toch?

Ik kan rustig alles open laten staan hier.. Er zou nog een buurman aanbellen om te vertellen dat de schuurdeur nog open staat ofzo :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:00:02 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84497054
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

maar jij woont ook in Rotterdam toch?

Ik kan rustig alles open laten staan hier.. Er zou nog een buurman aanbellen om te vertellen dat de schuurdeur nog open staat ofzo :P
Ja :)
Waar jij woont is alles lekker rustig ;) Vind bij jou de binnenstad zo mooi, als je vanaf parkeerplaats de houtwal het centrum binnenloopt :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84497587
Misschien een domme vraag; maar als je hem in een versnelling hebt staan met de handrem er af. Iemand tikt een ruitje in, dan kan ie hem toch alsnog in z'n vrij trekken? Of ruitje in tikken, knopje omhoog doen, deur open, koppeling in, vrij zetten. Ofzoiets :P
pi_84499950
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:19 schreef Empathologica het volgende:
Misschien een domme vraag; maar als je hem in een versnelling hebt staan met de handrem er af. Iemand tikt een ruitje in, dan kan ie hem toch alsnog in z'n vrij trekken? Of ruitje in tikken, knopje omhoog doen, deur open, koppeling in, vrij zetten. Ofzoiets :P
Dat kan ja, ook zonder de koppeling ingetrapt te hebben.
pi_84500449
Dan maakt het toch eigenlijk niet uit of je hem in z'n 1 zonder handrem zet of vrij met handrem? Want dan kunnen ze hem toch wel wegrollen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')