Thanksquote:Op zondag 25 juli 2010 13:38 schreef PeuRac het volgende:
een 156 GT?? Welke van de twee is het een 156 of een GT.
De beenruimte valt heel erg mee, ik heb regelmatig met 4 volwassenen langere ritten gemaakt met mijn 156. Hij heeft niet de ruimte van een Volvo V70, maar het is prima te doen. Ik ben zelf 1,85m trouwens en kon prima achter mezelf zitten. Zolang je niet op LPG rijdt, is de kofferbak ook voldoende, niet heel ruim, maar leefbaar.
Door de strakke deuren heb je wel snel last van mensen die de deur tegen je auto aan rammen en het is vrij makkelijk in te breken door een schroevendraaier net onder het slot te rammen. Hierdoor had ik in 4mdn tijd 2x 1600 euro schade. Hetvoordeel is wel, dat alle parkeerdeukjes dan ook meteen weg zijn![]()
Verder een auto waar ik veel plezier aan heb gehad. Let trouwens ook een beetje op roest, de afwaterings kanalen zijn af fabriek dicht gemaakt, waardoor de bodemplaat kan gaan roesten. Simpelweg deze met een schroevendraaier open maken is voldoende om dit te voorkomen.
Er zijn 3 types, de1e heeft Sportpakketten (1t/m3) of Lusso. De sportpakketten verschillen in luxe, verlaging (max 25mm) en velgen. Type twee en 3 hebben drie verschillende uitvoering, Progressive, Distinctive en nog eentje die ik even niet weet. Je kan de verschillende types onderscheiden door het interieur (vanaf type 2 anders) of de neus (vanaf type 3 anders).
Qua comfort en geluid is de auto een van de stillere Alfa's, ook zeer comfortabel, bij 160km/h kan je nog op normaal niveau met elkaar praten. Ondanks dat de 2.0 een krachtigere motor is, voelt de 1.8 feller aan, wat explosiever. Uiteraard is de 2.0 wel sneller.
Mja, dat risico loop je bij alle auto's. Zo ongeveer het enige dat je kan doen is armsteun omhoog, dashboardkastje open en bidden dat ze niet alsnog inbreken. In mijn Nissan is een half jaar terug nog ingebroken. Beide sloten eruit terwijl er niets te zien was, frontje lag ook niet in de auto. De uiteindelijke buit was 10 euro kleingeld (lag niet in zicht) en een zonnebril op sterkte die in de eerste de beste prullenbak is beland.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:38 schreef PeuRac het volgende:
Door de strakke deuren heb je wel snel last van mensen die de deur tegen je auto aan rammen en het is vrij makkelijk in te breken door een schroevendraaier net onder het slot te rammen. Hierdoor had ik in 4mdn tijd 2x 1600 euro schade. Hetvoordeel is wel, dat alle parkeerdeukjes dan ook meteen weg zijn![]()
Impressionquote:Er zijn 3 types, de1e heeft Sportpakketten (1t/m3) of Lusso. De sportpakketten verschillen in luxe, verlaging (max 25mm) en velgen. Type twee en 3 hebben drie verschillende uitvoering, Progressive, Distinctive en nog eentje die ik even niet weet. Je kan de verschillende types onderscheiden door het interieur (vanaf type 2 anders) of de neus (vanaf type 3 anders).
Ik weet het alleen van de type 1quote:Op zondag 25 juli 2010 14:37 schreef chiren het volgende:
[..]
Thanks! Hier heb ik wat aan. Waar begint de bodemplaat met roesten en waar kunnen de afwateringsgaatjes doorgeprikt worden? Dan weet ik waar ik naar moet kijken als ik er eentje ga bekijken.
Is er misschien ergens te vinden welke bouwjaren welke uitvoeringen hebben en wat er precies 'extra' is aan deze uitvoeringen (dus gedetailleerd)?
Zaken als distributie, normaal onderhoud e.d. zijn eigenlijk de standaard dingen, ik zoek echt de Alfa specifieke (positieve en negatieve) verhalen.
Ruimte achterin boeit me ook vrij weinig, ik zit toch altijd op de bestuurdersstoel en misschien soms op de bijrijdersstoel als m'n vriendin de bob is
Lopen die Alfa's dan zo goed op gas of heb je toevallig geluk gehad of de nodige kleine dingen zelf kunnen verrichten?quote:Op maandag 26 juli 2010 00:58 schreef PeuRac het volgende:
Ik heb een 1.6 gehad die ik met 3 ton op de teller weg moest doen omdat ik aangereden was. Vanaf de 1e KM op LPG, geen olie verbruik en op de vermogenstestbank nog steeds al het vermogen. Ik had er nog zeker een ton bij kunnen rijden.
De 2e was een 1.8 en die heb ik tot 285.000km gereden, ook gas vanaf nieuw en geen olie/water verbruik. Die is weg gegaan om een speeltje te kopen.
Alfa heeft al sinds de jaren 60 ervaring met Alu motoren, daar moeten verharde klepzetels in en zijn daarom eigenlijk altijd zeer geschikt geweest voor gas. De hoge compressie zorgt er ook nog eens voor dat er minder vermogensverlies optreed bij oudere installaties en bij LPI (G2/G3) installaties kan er zelfs vermogenswinst geboekt worden.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Lopen die Alfa's dan zo goed op gas of heb je toevallig geluk gehad of de nodige kleine dingen zelf kunnen verrichten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |