abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_85834362
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:58:11 #202
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85854877
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85856681
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:45:15 #204
67089 Gillingham
The horror...
pi_85868378
What's it going to be then, eh?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:16:08 #205
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_85875896


Donna Tartt - De kleine vriend
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:21:06 #206
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85876122
The truth was in here.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:42:55 #207
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_85888170
Berlin Alexanderplatz van Döblin
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:57:55 #208
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_85897317
Weer begonnen met lezen en vorige week de boekenkast van mijn moeder geplundraad :P Weekend heb ik 'de reünie' van Simone vd Vlugt gelezen. Daarna begonnen aan 'Margaretha' van Jan Siebelink en als ik dat uit heb ga ik maar eens beginnen aan 'de klokkenluider van de notre dame' van Victor Hugo, in het kader van ken je klassiekers :P
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_85899766
Ik ben weer even Back to Beckman met de Doge ring van Venetië :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:44:30 #210
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85899814
Na het boek in het Engels gelezen te hebben en heel erg onder de indruk te zijn geweest de Nederlandse vertaling gelezen. Lees hem nu voor de tweede keer, maar godmachtig, wat een mooie schrijver:

Goed van jou.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:38:45 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85900374
:D Ik vond echt beide boeken van Foer ontzettend tegenvallen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:39:39 #212
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85900392
Ik vraag me trouwens wel af waarom je een vertaling gaat lezen als je het orgineel gelezen hebt, wat daar de meerwaarde van is?
Ik zou wel het orgineel lezen als ik onder de indruk was van een vertaling, maar andersom niet zo :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:01:59 #213
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85900772
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waarom je een vertaling gaat lezen als je het orgineel gelezen hebt, wat daar de meerwaarde van is?
Ik zou wel het orgineel lezen als ik onder de indruk was van een vertaling, maar andersom niet zo :@
Omdat ik normaal gesproken geen engelse boeken lees. Deze werd me aangeraden door een vriendin en ik was zodanig onder de indruk dat ik hem ook in de taal wilde lezen die ik veel machtiger was dan het Engels: Nederlands. De vertaling is heel sterk en mooi geschreven. Doet niet veel onder voor het origineel. Vraag me af wat jij er zo slecht aan vindt en welke versie je gelezen hebt?
Goed van jou.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:04:55 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85900815
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:01 schreef Gochme het volgende:

[..]

Omdat ik normaal gesproken geen engelse boeken lees. Deze werd me aangeraden door een vriendin en ik was zodanig onder de indruk dat ik hem ook in de taal wilde lezen die ik veel machtiger was dan het Engels: Nederlands. De vertaling is heel sterk en mooi geschreven. Doet niet veel onder voor het origineel. Vraag me af wat jij er zo slecht aan vindt en welke versie je gelezen hebt?
Ik heb van beide boeken de Engelse versie gelezen, maar ik lees liever Engels dan NL, als je normaal niet in t Engels leest dan snap ik het wel.
Ik vind zijn manier van schrijven gewoon niet zo.
En ik vond de personages in dit boek niet boeiend ook.
Overrated was t eerste wat in me opkwam.
Ik had eerst zn andere boek gelezen, daar zaten nog wel leuke dingen in.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:14:14 #215
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85901001
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb van beide boeken de Engelse versie gelezen, maar ik lees liever Engels dan NL, als je normaal niet in t Engels leest dan snap ik het wel.
Ik vind zijn manier van schrijven gewoon niet zo.
En ik vond de personages in dit boek niet boeiend ook.
Overrated was t eerste wat in me opkwam.
Ik had eerst zn andere boek gelezen, daar zaten nog wel leuke dingen in.
Ik ben best ok met Engels, maar als ik een engelse roman lees heb ik toch het gevoel dat ik bepaalde belangrijke dingen mis. Net zoiets als een film kijken zonder Nederlandse ondertiteling, ik snap het wel, maar zo een ondertiteling is toch reuze handig. :D

Ik moet er wel bij vertellen dat ik toen ik voor het eerst het boek las een vreselijke crush had op een meisje dat me sterk aan Brod deed denken. Dit kan mijn mening beinvloed hebben, onbewust. :p

Het boek gaat ook over schrijven, het schrijfproces, en omdat ik zelf schrijf vond ik dat leuk en herkenbaar.

En nu ga ik het topic doorspitten voor leestips. :@
Goed van jou.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:17:07 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85901058
John Irving schrijft vaak over schrijvers O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:16:36 #217
67089 Gillingham
The horror...
pi_85904258
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:38 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik vond echt beide boeken van Foer ontzettend tegenvallen!
Ik heb Extremely Loud and Incredibly Close pas uit en vond het ook ontzettend tegenvallen. Matige schrijfstijl, te veel (onnodige) visuele truckjes, oninteressante personages.

Everything Is Illuminated vond ik als film heel aardig geslaagd, maar heb nu totaal niet de behoefte om het boek te gaan lezen.
What's it going to be then, eh?
pi_85904557
#geen
pi_85909185
Net begonnen aan:

Fidel & Che - Simon Reid-Henry
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:49:06 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85922946
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:50 schreef vanKampen het volgende:
Net begonnen aan:

Fidel & Che - Simon Reid-Henry
Een bewonder biografie of de waarheid over een wrede dictator en een moordenaar en oprichter van concentratiekampen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85923229


Daria Kirilenko heeft geluk gehad met haar baan bij een Israëlisch scheepvaartbedrijf in Odessa. Haar baas David Harmon kan weliswaar erg bezitterig doen, maar Daria lukt het om voor alles een oplossing te vinden. Nadat ze vriendin Olga had voorgesteld aan mr. Harmon, wordt de sfeer op het bedrijf bijna onhoudbaar en voor de zekerheid gaat Daria ook werken voor Valentina Borisovna die een huwelijksbedrijf heeft opgezet. Hier leert ze de wereld kennen van Oekraïense meisjes die er veel voor over hebben om hun land te verlaten: ze willen naar Amerika en in Amerika zijn genoeg eenzame mannen die een bruid zoeken.

Het verhaal doet een boekje open over de bruiden op bestelling, die in de meeste gevallen weliswaar in Amerika terechtkomen, maar daar niet hun gedroomde geluk vinden. Dit ligt niet altijd aan het grote cultuurverschil tussen het Amerikaanse en Oekraïense leven. Zo wordt Daria door vrienden gewaarschuwd voor een Amerikaanse bruidegom: je moet je afvragen waarom hij geen vrouw in eigen land kan vinden, de meeste van hen zijn niet helemaal normaal.

Ook al voel je dat Daria niet echt een Oekraïense doorsneevrouw is - ze is tenslotte geschapen door een Amerikaanse schrijfster - Daria is niettemin een beminnelijk karakter die in een klucht is terechtgekomen over Oekraïense vrouwen en westerse mannen die denken superieur te zijn en hierdoor vrouwen makkelijker kunnen krijgen in landen zoals Rusland en de Oekraïne.

Het begint al met haar baas Harmon, die als voorwaarde om haar aan te nemen als secretaresse, stelt dat hij een ‘wederdienst’ van haar verlangt. Daria echter is niet van plan deze wederdienst te geven en kronkelt zich in allerlei bochten om wel haar baan te behouden, maar niet te zwichten voor wat zij meent dat haar baas wil hebben. Deze draad ontrolt zich door het gehele boek en zorgt voor de nodige humor.

De titel ‘Bruid op bestelling’ klinkt cliché, maar toch heeft het boek een originele stem. Het netelige verschijnsel - Oekraïense vrouwen trouwen graag met westerse mannen voor een betere toekomst – wordt hier hetzelfde aangepakt als in ‘Een korte geschiedenis van de tractor in de Oekraïne’ van Marina Lewycka: met goeie porties zwarte humor. De debuutroman van de Amerikaanse Janet Skeslien Charles is weliswaar ietsje minder hilarisch dan het debuut van Marina Lewycka, maar leest heel prettig en onderhoudend en het draagt vooral die verre stad Odessa en zijn vrouwen een heel warm hart toe.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85923566
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een bewonder biografie of de waarheid over een wrede dictator en een moordenaar en oprichter van concentratiekampen?
Een waarde-oordeel kan ik nog niet vellen. Het is een op feiten gebaseerde biografie op basis van een nieuwe studie van Reid-Henry. Wat uit de eerste hoofdstukken blijkt is een intens geloof en passie voor de basale communistische gedachte, zonder blind achter de Sovjets aan te lopen.
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:07:50 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85923661
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:05 schreef vanKampen het volgende:

[..]

Een waarde-oordeel kan ik nog niet vellen. Het is een op feiten gebaseerde biografie op basis van een nieuwe studie van Reid-Henry. Wat uit de eerste hoofdstukken blijkt is een intens geloof en passie voor de basale communistische gedachte, zonder blind achter de Sovjets aan te lopen.
En het vermoorden van medestrijders van het eerste uur direct na de machtsovername omdat ze democratie wilde voor Cuba?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85923716
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En het vermoorden van medestrijders van het eerste uur direct na de machtsovername omdat ze democratie wilde voor Cuba?
Democratie is niet voor ieder land het beste!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:38:10 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85924764
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:09 schreef vanKampen het volgende:

[..]

Democratie is niet voor ieder land het beste!
:|W
Goed, dan weet ik ook genoeg over jouw beoordelingsvermogen als je dit als antwoord geeft op de zuiveringen op cuba, en waarschijnlijk net zo over de concentratiekampen (Waar Che mee begon) waar homo's, zevende dag adventisten en dissidenten werden gemarteld en vermoord.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')