abonnement Unibet Coolblue
pi_84310499
Hallo,

ik heb een klein probleempje, ik werk bij een bedrijf waar ik een 0-uren contract heb. Ik kreeg echter geen vakantiegeld uitbetaald. Toen ik de manager hiernaar vroeg werd mij verteld dat vakantiedagen en vakantiegeld al in het reguliere uurloon inbegrepen zitten. Ik kan dit echter nergens terugvinden in mijn contract, bij het kopje "functie en beloning" staat er in mijn contract: "het brutoloon bedraagt ..... euro per uur". Er staat verder niets over vakantiegeld. Weet iemand of ik hier nu wel recht op heb? Of heb ik geen poot om op te staan?

Bij voorbaat dank!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:48:09 #2
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84310797
kijk eens op je factuur ipv in je contract daar staan waarschijnlijk de vakantiedagen/uren in vermeld
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:50:13 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84310875
daarom moet je je loonstrookje ook niet ongeopend in de kast leggen, maar eerst kijken wat er op staat....
So we just called him Fred
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:52:45 #4
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84310967
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:48 schreef FopNegert het volgende:
kijk eens op je loonstrook ipv in je contract daar staan waarschijnlijk de vakantiedagen/uren in vermeld
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
pi_84313976
M'n zusje had dit ook, en stond ook op d'r loonstrook dus bij TS ook neem ik aan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:06:14 #6
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84314123
Klopt, bij kleinere contracten doen ze het vakantiegeld bij het uurloon.
pi_84314839
Bij 0 uren-contract heb je alleen recht op vakantiegeld als dat is afgesproken of als je zo regelmatig werkt dat het een echte arbeidsovereenkomst is geworden.

Als je baas zelf aangeeft dat je vakantiegeld toekomt, dan geldt hier kennelijk in elk geval het eerste. In beide gevallen moet wel uit je loonstrookje blijken dat het boven je uurloon komt, je afgesproken uurloon is immers zonder vakantiegeld.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:47 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_84314979
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:23 schreef Scribent het volgende:
Bij 0 uren-contract heb je alleen recht op vakantiegeld als dat is afgesproken of als je zo regelmatig werkt dat het een echte arbeidsovereenkomst is geworden.

Als je baas zelf aangeeft dat je vakantiegeld toekomt, dan geldt hier kennelijk in elk geval het eerste. In beide gevallen moet wel uit je loonstrookje blijken dat het boven je uurloon komt, je afgesproken uurloon is immers zonder vakantiegeld.
Je hebt toch altijd recht op vakantiegeld? En vakantieuren?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_84316174
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je hebt toch altijd recht op vakantiegeld? En vakantieuren?
Alleen bij een arbeidsovereenkomst. De wet schrijft voor wat een arbeidsovereenkomst is en lang niet alle nul-urencontracten voldoen aan de daaraan gestelde eisen, met name niet als er maar heel sporadisch en onregelmatig wordt gewerkt. Dan is het geen arbeidsovereenkomst maar een gewone overeenkomst, waarbij partijen binnen zekere grenzen kunnen afspreken wat ze willen, zoals wel of geen vakantiegeld- en uren.

Maar alleen bij een echte arbeidsovereenkomst kent de wet de werknemer vakantiegeld- en uren toe en daarvan kan dan in beginsel niet worden afgeweken.
pi_84316336
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:00 schreef Scribent het volgende:

[..]
Maar alleen bij een echte arbeidsovereenkomst kent de wet de werknemer vakantiegeld- en uren toe en daarvan kan dan in beginsel niet worden afgeweken.
klopt, ,maar een werkgever kan wel kiezen of hij het vakantiegeld jaarlijks of maandelijks al uitbetaald.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_84316952
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:04 schreef Essebes het volgende:

[..]

klopt, ,maar een werkgever kan wel kiezen of hij het vakantiegeld jaarlijks of maandelijks al uitbetaald.
Hij kan dat niet zelf bepalen. Jaarlijkse uitbetaling is de hoofdregel, maandelijks (of anderszins) kan schriftelijk worden overeengekomen, zie art. 17 WML.
pi_84342903
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:48 schreef FopNegert het volgende:
kijk eens op je factuur ipv in je contract daar staan waarschijnlijk de vakantiedagen/uren in vermeld
Dat is wat anders als vakantiegeld.

Mij is altijd verteld dat vakantiegeld in je loon verwerkt kan zijn, mits dat in het contract vermeld staat.
pi_84343303
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef Scribent het volgende:

[..]

Hij kan dat niet zelf bepalen. Jaarlijkse uitbetaling is de hoofdregel, maandelijks (of anderszins) kan schriftelijk worden overeengekomen, zie art. 17 WML.
Als je werkgever zich hier niet aan houdt, en het je elke maand alvast uitbetaald, gewoon terugstorten en eisen dat je het pas in mei terugkrijgt!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_84343459
TS ik weet niet waar je werkt maar in de supermarkt is dit heel normaal voor de vakkenvullers. Toen ik er werkte kreeg ik iets van 25% boven op mijn loon. Dat was mijn vakantiegeld en eventueel andere toeslagen.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  donderdag 22 juli 2010 @ 03:36:38 #15
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_84343480
Ik heb dezelfde regeling, bij mij staat het ook niet in het contract maar wel op mijn loonstrook. Echter bij mij was het wel vermeld tijdens het sollicitatiegesprek.
pi_84359290
0-urencontract is naar mijn idee een schandalige constructie. Tenzij je echt niet anders kan, niet aan meewerken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')