abonnement Unibet Coolblue
pi_84326208
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?

Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
pi_84326286
Ik heb een compact, maar rijdt eigenlijk altijd op het binnenblad, en dan lang niet het zwaarste. Gebruik het buitenblad eigenlijk zelden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:52:45 #53
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84326351
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tof gemiddelde. Kom ik nooit aan ivm een overdaad aan stoplichten en smalle fietspaden hier...
Ik heb paar stoplichten waar ik voor moet stoppen / afremmen, paar rotondes, veel bochten, en een klinkerpadklimmetje de voet van de holterberg op Maar voor 35km niet heel veel. En ben nog paar keer door het gras gegaan vanwege scholieren.

Heb wel zitten rossen. Maar dat kan met mijn fiets echt, helemaal met m'n Zonda's erin. Merk dat alles gewoon veel steviger, sterker en stijver (SSS!) is invergelijking met mijn goedkope alu fiets met WHR500 wielen. Ik durf veel meer, merk dat ik veel harder kan aanzetten, dat ik helemaal los kan gaan op m'n Bianchi, zonder dat hij een krimp of kreun geeft..
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:58:02 #54
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84326545
Ik zat trouwens wel veel in het rode.. paar keer echt buiten adem. Maar gewoon doorheen gegaan, heel snel heel diep adem gehaald. Voor het eerst sinds tijden dat ik merk dat mijn benen het wel trekken, maar m'n ademhaling niet. Meestal is het andersom.. dan kunnen de benen gewoon niet meer energie leveren, terwijl nog adem over heb.
pi_84326558
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:20 schreef No-P het volgende:

[..]

Geloof dat hij in Londen is gejat. In Groot-Brittannië iig.
GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_84326589
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?

Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
pi_84326609
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:58 schreef jakkop het volgende:

[..]

GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )
Wat ga je nu doen dan?
pi_84326666
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Achja als het nat is kan je best fietsen. Kan je wel meteen je fiets gaan poetsen, kans op lekke banden is wat groter en uiteraard valpartijen

Daarom fiets ik graag wanneer het droog is en boven de 10 C. Liefst ook geen wind uhhh dat is bijna nooit! klopt!
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:02:07 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84326681
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Wat zachter door de bochten, that's it.

Met wind; altijd eerst met wind tegen starten.

Met regen? Dat is gewoon 1000x kut.

Met kou? Beter kleden. Sowieso overschoenen onder de 8 graden.

Wind en kou zijn geen probleem. Regen is gewoon kut, maar niet echt een probleem. Gewoon wat rustiger rijden.
pi_84326878
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:

[..]

Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
Ik fiets zelf 1,5 jaar en heb ruim 2000 km gereden zonder lek te rijden, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Was dus wel een risico, want tot vandaag had ik geen pomp+band+lichters bij me . Nu heb ik het hele zwikje aangeschaft en zul je zien dat ik morgen lek rij

De goede bandenspanning is ook van belang, rond 7 bar is het best dacht ik, ff checken...
Bij een te lage bandenspanning heb je kans op stootlek maar bij te hoge bandenspanning wordt de band gewoon als een ballonnetje doorprikt.

En goed uitkijken voor glas/rommel op de weg en gaten in de weg. Kan ook een hoop schelen

[ Bericht 0% gewijzigd door Tornadovis op 21-07-2010 20:13:46 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:08:17 #61
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84326939
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:16 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alleen maar op het buitenblad gefietst.. Vanochtend naar mijn werk gefietst, briesje tegen, gemiddelde van 31. Vanmiddag terug.. briesje (windkracht 2, niets schokkends dus) mee / zij. Resultaat:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]




Ik moest wel eventjes gaan liggen toen ik thuis kwam.. Maar moet zeggen dat ik weer erg snel herstelde..
Niet slecht, absoluut niet slecht!
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.
Superhero to the rescue!
pi_84327358
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Tornadovis het volgende:

[..]

De goede bandenspanning is ook van belang, rond 7 bar is het best dacht ik, ff checken...
Bij een te lage bandenspanning heb je kans op stootlek maar bij te hoge bandenspanning wordt de band gewoon als een ballonnetje doorprikt.
8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84327406
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:00 schreef Marurk het volgende:

[..]

Wat ga je nu doen dan?
Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)

Probleem is: ik ben momenteel in Nederland voor de komende 3 weken Heb een vriend gevraagd om de verkoper op te bellen en nonchalant wat vragen te stellen om meer over de fiets uit te vinden. Als dat klopt neem ik contact op met de politie: ik heb destijds aangifte gedaan.

Wat zouden mijn kansen zijn? Heb dus aangifte gedaan met vrij gedetailleerde beschrijving van fiets, en ik heb er een foto van. Zou dat genoeg zijn voor ze om die fiets daar op te halen (en evt. verkopers aan te houden)?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_84327440
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.
Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:21:26 #65
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84327548
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Niet slecht, absoluut niet slecht!
[..]


Nu nog mijn overgewicht kwijt.. dan vlieg ik.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:22:15 #66
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84327586
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.
Altijd 9 bar + je binnenband met talkpoeder insmeren = nooit lek.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:22:58 #67
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84327617
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:18 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.
Loopband + Popcorn Hour (Dexter, True Blood, Top Gear, etc) + grote stereo = uurtje hardlopen zonder dat het saai wordt..
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:25:17 #68
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_84327721
Tacx + Popcorn Hour (Dexter, True Blood, Supernatural) of gewoon buiten hardlopen als fietsen niet kan.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_84327782
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:31:51 #70
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84327991
Veel zuurstof in de lucht bij regen.. verklaar? + bron
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:32:06 #71
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84328001
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:27 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.
Dat zuurstof schijnt niet waar te zijn. Tenminste het is niet wetenschappelijk vastgesteld. Waarschijnlijk werkt het verkoelend, minder warm en kun je beter je warmte kwijt. Misschien is dat het. Ik vind regen niet erg zolang het maar warm is. Koud en regen, nee dank je.

Ben wel een keer in de ochtend naar het werk gefietst met -6. In een half uur bidons bevroren terwijl ik er zout in had gedaan. In de middag een sneeuwbui en dan fietst een race fiets absoluut niet!
Superhero to the rescue!
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:34:55 #72
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84328129
Je bent gek.
pi_84328199
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:17 schreef jakkop het volgende:

[..]

Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)

Probleem is: ik ben momenteel in Nederland voor de komende 3 weken Heb een vriend gevraagd om de verkoper op te bellen en nonchalant wat vragen te stellen om meer over de fiets uit te vinden. Als dat klopt neem ik contact op met de politie: ik heb destijds aangifte gedaan.

Wat zouden mijn kansen zijn? Heb dus aangifte gedaan met vrij gedetailleerde beschrijving van fiets, en ik heb er een foto van. Zou dat genoeg zijn voor ze om die fiets daar op te halen (en evt. verkopers aan te houden)?
Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?
pi_84328255
BTW, heeft iemand misschien tips of een soort "schema" om het aantal KMs langzaam op te bouwen? Want niet dat ik dus te veel rijd en dan een week lang zadelpijn heb.
pi_84328290
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Marurk het volgende:

[..]

Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?
Weet het nummer niet helaas. Les voor de volgende keer: altijd opschrijven
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_84328486
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:39 schreef jakkop het volgende:

[..]

Weet het nummer niet helaas. Les voor de volgende keer: altijd opschrijven
Dat is balen inderdaad. Ik ga het nu ook maar meteen opschrijven voor het geval dat ik morgen op weg naar de fietsenmaker "gebikejacked" wordt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:47:53 #77
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84328667
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:38 schreef Marurk het volgende:
BTW, heeft iemand misschien tips of een soort "schema" om het aantal KMs langzaam op te bouwen? Want niet dat ik dus te veel rijd en dan een week lang zadelpijn heb.
Zadelpijn ga je toch wel krijgen, daar moet je doorheen. Hoe meer KM's, hoe beter. Elke 2e dag op de fiets, minimaal 30km.. liefst 100. Maar moet je wel tijd/zin in hebben. En het aankunnen. Dat moet je zelf aanvoelen.

Gewoon KM's maken, that's it.
pi_84328690
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:32 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dat zuurstof schijnt niet waar te zijn. Tenminste het is niet wetenschappelijk vastgesteld. Waarschijnlijk werkt het verkoelend, minder warm en kun je beter je warmte kwijt. Misschien is dat het. Ik vind regen niet erg zolang het maar warm is. Koud en regen, nee dank je.

Goh, ik dacht dat het zo was, en daarom even gegoogled, maar je hebt gelijk:

quote:
Kijk net naar de natte beelden van de marathon van Eindhoven en hoor veelvuldig van de deelnemers dat er door de regenachtige omstandigheden meer zuurstof in de lucht zit. Is dat ook zo? (Stephan van de Wetering)

Antwoord

We legden de vraag ook voor aan thermofysioloog professor Hein Daanen van TNO en de Faculteit Bewegingswetenschappen van de VU. Hij merkt op dat regen meestal juist valt in een lagedrukgebied, wat iets minder zuurstof zou geven dan een hogedrukgebied. Overigens denkt hij dat eventuele verschillen in zuurstofconcentratie in de lucht marginale effecten op de zuurstofconcentratie in het bloed zullen hebben: het bloed dat door de longen gaat, wordt al vrij vroeg volledig van zuurstof voorzien. Wat wel relevant is, aldus Daanen, is dat regen voor afkoeling zorgt en dat duurlopen het best gaat bij lage temperaturen – ‘lager zelfs nog dan we altijd gedacht hebben’. Zelf deed hij onlangs onderzoek tijdens de marathon van Eindhoven, waarbij een aantal lopers door een regentunnel werd geleid om te zien of de afkoeling de prestatie zou beïnvloeden. ‘Naast afkoeling zorgt regen er ook voor dat de slijmvliezen in de mond vochtiger zijn. Ook dat is prettig, want bij droging van de slijmvliezen spannen de spiertjes in de luchtpijp zich aan, wat gepercipieerd wordt als een lichte benauwdheid. Koeling van het lichaam en de vochtige lucht bij de slijmvliezen kunnen mogelijk leiden tot het gevoel dat er bij regen meer zuurstof in de lucht zit.’
pi_84329130
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Zadelpijn ga je toch wel krijgen, daar moet je doorheen. Hoe meer KM's, hoe beter. Elke 2e dag op de fiets, minimaal 30km.. liefst 100. Maar moet je wel tijd/zin in hebben. En het aankunnen. Dat moet je zelf aanvoelen.

Gewoon KM's maken, that's it.
OK! Dus lekker gaan met die banaan (totdat ik het niet meer trek).
pi_84329600
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:57 schreef Marurk het volgende:

[..]

OK! Dus lekker gaan met die banaan (totdat ik het niet meer trek).
Het is niet echt slim om meteen 100 km te gaan fietsen, maar probeer een beetje de limieten te vinden.
Begin met een rustig rondje van 30 kilometer, normaal gezien moet iedereen dat wel trekken. Als dat lekker gaat, ga een dorpje verder. En zo elke week weer even wat verder zien te komen. Het hoeft niet hard, dat komt er vanzelf wel bij

Uiteindelijk vind je meerdere rondjes rond je startplaats. Wissel dat wat af, sla soms eens een andere weg in. Zo ontdek je ook nog wat van de omgeving. Op een gegeven moment krijg je vanzelf je favoriete trainingsrondjes. Ik heb drie routes die ik eigenlijk altijd fiets, die ook te combineren zijn. Kan het eigenlijk wel dromen
pi_84330449
Ik ben ook begonnen met rondjes van 40km, nou toen was ik toch al behoorlijk moe de eerste keren. Later 50, en nu doe ik meestal 80 als ik ga fietsen. Of soms doe ik een rondje hier in de stad (Londen) over een aantal heuveltjes en dan doe ik minder maar dan is het wel intensiever. Binnenkort doe ik 100
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84331012
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:08 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Het is niet echt slim om meteen 100 km te gaan fietsen, maar probeer een beetje de limieten te vinden.
Begin met een rustig rondje van 30 kilometer, normaal gezien moet iedereen dat wel trekken. Als dat lekker gaat, ga een dorpje verder. En zo elke week weer even wat verder zien te komen. Het hoeft niet hard, dat komt er vanzelf wel bij

Uiteindelijk vind je meerdere rondjes rond je startplaats. Wissel dat wat af, sla soms eens een andere weg in. Zo ontdek je ook nog wat van de omgeving. Op een gegeven moment krijg je vanzelf je favoriete trainingsrondjes. Ik heb drie routes die ik eigenlijk altijd fiets, die ook te combineren zijn. Kan het eigenlijk wel dromen
Dit dus.

Ben ook begonnen met ritjes van 35km. Eerste ritje van 50km ging ik compleet stuk (hongerklop e.d.), maar daarna gaat het steeds beter. Nu doe ik trainingsrondjes van minimaal 50-60km tot 100+.

Gaan met die banaan zou ik niet doen. Je rijdt namelijk een rondje en als je het niet meer trekt moet je nog terug naar huis. Gewoon opbouwen dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84332709
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:40 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dit dus.

Ben ook begonnen met ritjes van 35km. Eerste ritje van 50km ging ik compleet stuk (hongerklop e.d.), maar daarna gaat het steeds beter. Nu doe ik trainingsrondjes van minimaal 50-60km tot 100+.

Gaan met die banaan zou ik niet doen. Je rijdt namelijk een rondje en als je het niet meer trekt moet je nog terug naar huis. Gewoon opbouwen dus.
Daarom heeft combineren via diverse dorpjes met diverse routes ook wel wat. Je kunt zelf aanvoelen wanneer het ongeveer genoeg is en dan de snelste weg naar huis nemen.

Overigens, mijn eerste keer fietsen was een ramp. Mijn pedalen stonden veel te strak afgesteld waardoor ik ze nauwelijks los kon klikken! Hoe dan ook ging ik erop uit, zonder enig reservemateriaal bij me. Lek rijd ik toch niet die eerste keer dacht ik. Nou na 15 km, psttttttttttt. Een ijzeren pin door de band, totaal leeg. Niet meer te plakken. Besloten om 3 km te lopen naar het metrostation. Uiteindelijk kwam er een wielrenner aan die mij een reserveband in het wiel heeft gedaan. Die bleek ook lek Toen heeft ie me met de auto bij de metro afgezet!

Hongerklop is me ook dikwijls overkomen. Mijn advies is: bereid je goed voor. Koop bidons die groot genoeg zijn. Bestel online een voorraad binnenbanden en neem er minstens 2 mee per rit + een pompje + tooltje + bandenlichters. Ook heb ik altijd 10 euro bij me voor eten of noodgevallen. Eet genoeg van te voren (je zult merken hoeveel verschil het maakt voor de benen als je een paar uur van te voren een flink bord pasta eet) en neem genoeg eten mee en wat eten voor als je je slecht voelt (repen, gels, druivensuiker). Een banaan werkt misschien naar 25 minuten, een reep na 15, maar druivensuiker geeft mijn benen al na 5-10 minuten power.

Ook een must voor mij: stippel je route goed uit, dat vergroot het fietsplezier. Verdwalen, moeten stoppen en zoeken is echt een enorme ergernis voor me zeker als ik graag terug naar huis wil. Meestal bereid ik mijn routes uitgebreid voor via google maps.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 22:14:54 #84
73911 ultra_ivo
pi_84332928
Als je in het Limburgse rijdt moet je altijd identificatie bij je hebben. Je bent zo de grens over en daar is de politie een stuk minder soepel.
Er zijn genoeg fietsers die geen echt seizoen kennen, die rijden het hele jaar door. Ik schaats in de winter dus voor mij begint het fietsseizoen wanneer ik de schaatsen opberg.
pi_84334750
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je in het Limburgse rijdt moet je altijd identificatie bij je hebben. Je bent zo de grens over en daar is de politie een stuk minder soepel.
Er zijn genoeg fietsers die geen echt seizoen kennen, die rijden het hele jaar door. Ik schaats in de winter dus voor mij begint het fietsseizoen wanneer ik de schaatsen opberg.
In welk opzicht minder soepel?


Even een snelle vraag: moet ik schroefjes altidj invetten voor ik ze terugdraai in mijn fiets? Zo ja, waarom eigenlijk en wat kan er gebeuren als ik het niet doe? En waarmee kan ik ze invetten, ook gewoon met boter?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84335032
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Dit jaar heb ik vanaf begin november tot eind februari op een Tacx getraind en alleen buiten gefietst als het weer het toeliet (maar toen had ik nog geen overschoenen)

Dit jaar zet ik de oude racefiets op de Tacx om te trainen als het buiten écht niet kan, en als het even mogelijk is (dus geen sneeuw/storm/temperaturen onder 0) wil ik gewoon op de weg trainen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:59:17 #87
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_84335275
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?

Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
Zolang het droog is, wordt er gefietst Ja, ook bij -7 en sneeuwhopen.
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 23:05:14 #88
73911 ultra_ivo
pi_84335618
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

In welk opzicht minder soepel?
Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:05:42 #89
183570 Stage
Tuinder..
pi_84335639
ben sinds 2 maanden nu ook aan het fietsen. Het gaat nu steeds beter.. Op zondag meestal met 2 vrienden lekker een rondje rijden. Meestal km of 40-50 maar pas ook al keertje naar noordwijk (100 km).
En door de weeks rij ik meestal alleen. Dan vaak volgas een km of 30. Vandaag voor de 2de keer meer als 30 gemiddeld gereden. Alleen vandaag ging het wel lastig.. Het stuk langs de waterweg van HvH naar maassluis had ik schuin tegen wind en moest ik goed me best doen om 30 te blijven gaan en denk ook niet dat die biertjes tijdens het bbqen vanaaf ook echt meegeholpen hebben

Vrijdag mijn nieuwe fiets halen en dan moet ik hetzelfde rondje denk wel weer stukkie sneller rijden
pi_84336083
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.
Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspaden
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 23:15:24 #91
73911 ultra_ivo
pi_84336209
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef 045represent het volgende:

[..]

Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspaden
Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.
pi_84336688
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.
Zou fijn zijn!
pi_84337442
Hoe is de Belgische politie ivm door rood rijden e.d.?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84338869
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.
Geldt een rijbewijs ook als identificatiemiddel in België of niet?
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef 045represent het volgende:

[..]

Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspaden
Klopt, mooie fietsbaden net over de grens. Mijn pa gaat wel eens met de veerpont over, maar in België heb je wel ergens een stuk dat nogal K*T schijnt te zijn voor racefietsen. Een stuk met veel grind/steentjes of klinkers heb ik begrepen, dus kijk wel een beetje uit. Heb het zelf nog niet ondervonden, is gewoon van horen zeggen.
pi_84338927
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.
Ik wil hem ook wel hebben als dat kan!
pi_84339006
Trouwens, JohnDDD, jij woont in Londen he? Dan vind je dit misschien wel een interessante website: http://www.bikehike.co.uk/

Een routeplanner a la Bikely, maar met ordnance survey kaarten: ontzettend gedetailleerd
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_84340034


het zou je maar overkomen
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 04:47:57 #98
73911 ultra_ivo
pi_84343659
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:15 schreef Marurk het volgende:

[..]

Geldt een rijbewijs ook als identificatiemiddel in België of niet?
Formeel niet. In de praktijk kan het wel een situatie wat minder scherp maken.

Voor wie de routes wil hebben (zijn gewoon de eerste of laatse stukken van m'n brevetroutes), stuur ff een pm met je mailadres. Geef gelijk ff aan of je wat kunt met een GPS track.
pi_84345020
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:09 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Heb een triple, maar rijd gewoon op het vlakke op het buitenblad. Rijd natuurlijk niet op zijn zwaarst, maar heb nergens problemen mee.
Hoe hard rij je dan? Bij mij gaat het buitenblad er namelijk pas op als ik boven de 38 rijd. Anders rijd je te groot, of overdwars met je ketting.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:15 schreef Littlecreep het volgende:
Het is mij ook al meerdere malen geadviseerd om lichter te gaan trappen, maar het verzet dat ik normaal trap kan ik makkelijk vol houden. Al vaker getest of ik kon overgaan op middenblad, maar dat fietst gewoon niet lekker.
Ik zou toch maar langzamerhand proberen wat kleiner te rijden, als ik jou was. Nu gaat het nog goed, maar op termijn is het slecht voor je knieën.
in a crowd you lose humanity
pi_84345110
Buitenblad had ik gisteren ook niet nodig en ik deed 37/38 int uur. Had zelfs nog een versnelling over maar die loopt aan en ik ben te lui om er echt naar te kijken dus dan schakel ik naar buitenblad.

Gemiddelde uiteindelijk van 30.6 wat gezien twee belachelijk lange wachttijden bij stoplichten echt enorm snel was. Ging wel lekker alleen voelende knieen steeds twijfelachtiger aan.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')