abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:25:44 #1
67902 PGR
Fast and safe...
pi_84263491
Ik wil graag mijn vliegbrevet (PPL(A)) gaan halen en ben benieuwd naar ervaringen van mensen met vliegscholen en vliegclubs in NL. Wat zijn goede vliegscholen en vliegclubs?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar ervaringen met het behalen van het brevet: Hoe lang heb je er over gedaan? Wanneer heb je je theorie behaald en hoe (klassikaal/distance learning)? Hoeveel heet het totaal ongeveer gekost?

NB. Het gaat dus niet om ervaringen met vliegscholen voor opleidingen tot beroepsvlieger!
pi_84270551
Als je het niveau kunt tolereren, kijk dan eens op www.airwork.nl
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:32:45 #3
67902 PGR
Fast and safe...
pi_84271953
Nuttige link, ga ik zeker even lezen.
pi_84273878
Weet wel dat in Nederland het een dure grap is, niet zozeer om het te behalen, maar ook om het te behouden. Helaas wordt de kleine luchtvaart meer en meer geweerd uit Nederland, maar in landen om ons heen is het nog wel goed vertoeven...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:41:29 #5
67902 PGR
Fast and safe...
pi_84277078
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:18 schreef The_stranger het volgende:
Weet wel dat in Nederland het een dure grap is, niet zozeer om het te behalen, maar ook om het te behouden. Helaas wordt de kleine luchtvaart meer en meer geweerd uit Nederland, maar in landen om ons heen is het nog wel goed vertoeven...
Ja, daar heb ik al het een en ander over gelezen. Ik houd rekening met 15000 euro voor het behalen van het brevet en ca. 3000 euro per jaar om het te onderhouden.

Het buitenland is ook een optie, alleen ben ik niet bereid om 4 weken naar de US te gaan voor een cursus. Wel wellicht om in Belgie net over de grens of zo wat te doen.
pi_84277686
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:41 schreef PGR het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik al het een en ander over gelezen. Ik houd rekening met 15000 euro voor het behalen van het brevet en ca. 3000 euro per jaar om het te onderhouden.

Het buitenland is ook een optie, alleen ben ik niet bereid om 4 weken naar de US te gaan voor een cursus. Wel wellicht om in Belgie net over de grens of zo wat te doen.
Denk dat je prima de cursus in ons land kan doen, kost wel wat meer dan de VS, maar (voor zover ik weet) dan krijg je ook een beter opleiding en ben je alvast gewend aan de luchtruimstructuur en de radiotelefonie hier. Echter als je je brevet eenmaal hebt, dan is het leuker om je tochtjes ook richting het buitenland te maken, Duitsland, Belgïe, Frankrijk zijn goed te doen en een stuk relaxter dan Nederland...

Zodoende kun je als je verschillende "scholen" vergelijkt ook het clubleven meenemen in je beslissing. Bijvoorbeeld, het is geen reclame, maar heb het gehoord, heeft bijvoorbeeld de klm aeroclub regelmatig dagen en bijeenkomsten en kun je in clubverband makkelijker vluchten plannen. Met zijn tweeën verder vliegen is leuker dan alleen 10x Lelystad-Texel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_84282185
3000 euro per jaar om het te onderhouden? Hoeveel ben je van plan om te gaan vliegen dan?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:03:54 #8
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84284793
Zoveel kun je niet vliegen voor 3000 euro. Vliegtuighuur van de kleinste vliegtuigjes ligt al snel tegen de 200 euro per vlieguur aan. Dus da's maar 15 vlieguren dan.

Aan TS: ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je eens naar Duitsland kijken. Landingsgeld ligt daar fors lager en dat scheelt je al vrij veel geld voor een PPL opleiding. Ik ben toevallig afgelopen zondag op vliegveld Stadtlohn-Vreden wezen kijken, want mijn vriendin wil graag PPL gaan halen. Daar zit FunFlight (http://www.funflight-edls.com/). Is gewoon van Nederlandse mensen, dus de opleiding zal ook gewoon in het Nederlands gaan.
Schaap
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:13:40 #9
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_84285143
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:57 schreef The_stranger het volgende:
Als je het niveau kunt tolereren, kijk dan eens op www.airwork.nl
Hehe, daar zitten de helden.
FCT
pi_84285995
Je kunt ook een Cessnaatje huren voor 88 euro g eloof ik. En je hoeft toch maar 12 uur per 2 jaar te vliegen om je brevet current te houden?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:52:02 #11
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84286612
88 euro is wel heel weinig. Waar is dat?

Meeste plekken waar ik kijk vragen voor een Cessna 172 toch snel nog 180 euro ofzo.
Schaap
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:04:42 #13
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84287157
Is wel extreem goedkoop. Beetje apart alleen dat ze maar 1 vliegtuigje hebben en dat ze die ook in de verkoop hebben staan. Dus de kans dat je er daadwerkelijk mee kunt vliegen lijkt me erg klein, als er meer mensen zijn die er gebruik van willen maken.
Schaap
pi_84287214
Ik heb geen PPL dus heb het nooit kunnen proberen, en ik heb ook al een tijd niet meer op die site gekeken, was inderdaad verbaasd dat ie nu te koop staat. Verder ziet het er allemaal wel goed uit op die site. Mja... vliegen is in Nederland eigenlijk toch geen hol aan, je kan en mag niks, en alles is superduur.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:17:58 #15
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84287719
Klopt. Ik ben daarom blij naast de Duitse grens te wonen
Schaap
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:25:37 #16
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_84288116
Heb m'n PPL gelijk laten verlopen na de vliegschool... allemaal leuk en aardig maar een tripje heen en weer naar Ameland vanaf Teuge (Deventer) kost je gewoon minstens ¤ 450,-
FCT
pi_84289014
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:13 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hehe, daar zitten de helden.
inderdaad, maar misschien dat je nog wel wat nuttige info kunt lospeuteren, mits je niet begint over KLM, ryanair, KLS, NLS of een andere beladen term..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:33:24 #18
67902 PGR
Fast and safe...
pi_84294854
Nuttige toevoegingen weer. Dank allen.

Ik woon alleen in Den Haag, dus Duitsland net over de grens bij Arnhem zou nog net kunnen... Of richting Antwerpen net over de grens. Maar veel verder niet.

Dichtbij is natuurlijk Zestienhoven, maar dat zal niet goedkoop zijn?

Ik vind het verder wel van belang goed les te krijgen, dus daar wil ik niet op beknibbelen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:56:41 #19
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_85271948
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

inderdaad, maar misschien dat je nog wel wat nuttige info kunt lospeuteren, mits je niet begint over KLM, ryanair, KLS, NLS of een andere beladen term.. :')
Hehe kemphaantjes daar.

Hoe is het op de Embrear?
FCT
pi_85385430
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 08:56 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hehe kemphaantjes daar.

Hoe is het op de Embrear?
Ach, weer een manier om van A naar B te gaan, met nog minder werk, meer automatisering en de nodige kinderziektes... AL met al wel goed te doen ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')