abonnement Unibet Coolblue
pi_86687518
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Je hebt geen spijt van dat je naar NL bent gekomen. Wat vind je zo leuk aan NL wat je niet in Stockholm vindt?
Leuke vraag. Misschien dat ik mezelf verkeerd verwoordde: ik vind NL leuk voor een tijdje maar daarna ga ik graag weer verder / terug. Ik denk persoonlijk dat bijna niks beter is in Nederland dan in Stockholm. Maar daarbij moet ik toevoegen dat het voor een buitenlander best lastig 'overleven' is in Zweden (minor / stage / master etc). Dit vooral omdat, zoals al gezegd, wij als enorm stug worden ervaren (zeg dit trouwens nooit tegen een Zweed, wij vinden dat namelijk zelf totaal niet!) Het kan daarom lastig zijn om echt leuk contact op te bouwen met iemand. Vanuit dat opzicht vind ik het ook altijd vrij opmerkelijk dat er best veel mensen voor bijvoorbeeld een minor naar Zweden gaan, omdat ik van mensen hoor dat ze vooral met andere niet-zweden omgaan.

Natuurlijk is NL veel goedkoper, dus dat is absoluut een voordeel (maar de lonen liggen ook lager, dus eigenlijk geen relatief verschil). Maar voor Nederlanders in Zweden is 6 euro voor bier toch best aan de prijs.

Bovendien kan ik me voorstellen dat Nederlanders soms best raar opkijken van het 'dandy' gedrag van Zweden (overdreven hoffelijk bijvoorbeeld) waar je je bijvoorbeeld niet goed raad mee weet. In Nederland is een 'drempel' om met iemand om te gaan veel minder aanwezig. In Zweden is het meer 'je hoort bij een groepje mensen/vrienden/(sub)groep en daar blijf je bij'. Terwijl in Nederland iedereen met iedereen omgaat.

Wat ik bijvoorbeeld erg mis in NL is gewoon een strenge winter, waarbij je ongegeneerd met mannen-laarzen (wen er maar aan als het weer winter wordt!) over straat mag. Lekker met een flink aantal graden onder nul en een half metertje sneeuw met een geweer de bossen in trekken om het overschot aan wild te schieten. In Nederland kan je toch op die manier weinig genieten van wat de natuur te bieden heeft.

En ohja, als je niet van Jort Kelder's kledingstijl houdt zou ik het niet wagen om de grens te passeren. Veel mannen lopen hier op roze/gele/blauwe broeken op hoog water _O-

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_86687781
Drive-r aangezien jij veel reist, ben op zoek naar een 'koninklijk' hotel. Heb jij toevallig ervaring met grand hotel, of heb jij betere alternatieven. Mag wat kosten.
Virgiel = knorrenbloed!
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:47:51 #153
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_86688153
Heee! een Zweden topic.. even tvp aangezien ik er 2 maanden mag verblijven...

Groeten uit Huddinge :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_86689589
Grappig! Heb ook in Huddinge gewoond
Waarom zit je daar?

[ Bericht 25% gewijzigd door Knutknuttsson op 21-09-2010 21:32:56 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_86694870
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:32 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Leuke vraag. Misschien dat ik mezelf verkeerd verwoordde: ik vind NL leuk voor een tijdje maar daarna ga ik graag weer verder / terug. Ik denk persoonlijk dat bijna niks beter is in Nederland dan in Stockholm. Maar daarbij moet ik toevoegen dat het voor een buitenlander best lastig 'overleven' is in Zweden (minor / stage / master etc). Dit vooral omdat, zoals al gezegd, wij als enorm stug worden ervaren (zeg dit trouwens nooit tegen een Zweed, wij vinden dat namelijk zelf totaal niet!) Het kan daarom lastig zijn om echt leuk contact op te bouwen met iemand. Vanuit dat opzicht vind ik het ook altijd vrij opmerkelijk dat er best veel mensen voor bijvoorbeeld een minor naar Zweden gaan, omdat ik van mensen hoor dat ze vooral met andere niet-zweden omgaan.

Natuurlijk is NL veel goedkoper, dus dat is absoluut een voordeel (maar de lonen liggen ook lager, dus eigenlijk geen relatief verschil). Maar voor Nederlanders in Zweden is 6 euro voor bier toch best aan de prijs.

Bovendien kan ik me voorstellen dat Nederlanders soms best raar opkijken van het 'dandy' gedrag van Zweden (overdreven hoffelijk bijvoorbeeld) waar je je bijvoorbeeld niet goed raad mee weet. In Nederland is een 'drempel' om met iemand om te gaan veel minder aanwezig. In Zweden is het meer 'je hoort bij een groepje mensen/vrienden/(sub)groep en daar blijf je bij'. Terwijl in Nederland iedereen met iedereen omgaat.

Wat ik bijvoorbeeld erg mis in NL is gewoon een strenge winter, waarbij je ongegeneerd met mannen-laarzen (wen er maar aan als het weer winter wordt!) over straat mag. Lekker met een flink aantal graden onder nul en een half metertje sneeuw met een geweer de bossen in trekken om het overschot aan wild te schieten. In Nederland kan je toch op die manier weinig genieten van wat de natuur te bieden heeft.

En ohja, als je niet van Jort Kelder's kledingstijl houdt zou ik het niet wagen om de grens te passeren. Veel mannen lopen hier op roze/gele/blauwe broeken op hoog water _O-

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Ja, dat klopt inderdaad wel :)
Nu, het stugge van de Zweden viel mij (heb stage gelopen in stockholm) eigenlijk zéééér goed mee. Heb veel contact gehad met Zweden, al dan niet Zweden in dronken toestand :P.
Maar ik kom dan ook uit Belgie en daar zijn ze nu eenmaal ook een stuk stugger dan in Nederland.
Stockholm duurder, goh, het algemeen levensonderhoud is wel duurder dan in NL maar het is bijna niet duurder dan in BE vond ik (je moet wel beetje zoeken wat je waar moet kopen). Aardbeien die uit Hoogstraten (belgie) kwamen waren zelfs goedkoper dan dat ze hier in de winkel waren (in BE).

Alcohol is natuurlijk ander verhaal maargoed daarvoor kun je altijd nog wel af en toe een lekkere voorraad meenemen. Mijn koffer van de auto was half vol bier :+.

Ik denk er heel serieus over om samen met mijn vriendin ons proberen in Zweden te vestiger (anno 2012). Ben nu bezig flink wat te sparen zodat het qua geld voorlopig wel goed zit en we willen dan ook binnenkort Zweedse les nemen. Het handige aan Zweden vind ik dat als je Zweeds je toch even in de steek laat je je iniedergeval wel verstaanbaar kunt maken in het Engels.
Werk vinden (voor mij) zou moeten lukken als ik de job advertenties zo bekijk en met mijn ervaring. Ook heb ik wat zelfstandige projecten etc. Grootste probleem zal mijn vriendin haar paspoort zijn aangezien ze uit een niet EU land komt...

Maargoed, nog behoorlijk wat tijd om deze droom goed te plannen ;)
Mijn ouders hebben al een vakantie huisje in Zweden dus dat is ook al iets *)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_86694871
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:39 schreef amenhörrudu het volgende:
Drive-r aangezien jij veel reist, ben op zoek naar een 'koninklijk' hotel. Heb jij toevallig ervaring met grand hotel, of heb jij betere alternatieven. Mag wat kosten.
Volgens mij is grand hotel dan de beste optie. Ik vind het goed, maar beetje oudbollig. Wel erg goed ontbijt trouwens, leuk in het weekend. Verder heb ik nooit ergens anders gelogeerd eigenlijk, maar Story hotel lijkt me altijd wel leuk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86697976
Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met een thuiscursus Zweeds. Het gaat best lekker alleen ik ben iets tegengekomen wat ik niet helemaal begrijp, het gaat om het volgende:




Waarom is het in zin 1 en 2 sin / sitt, terwijl 3 en 4 hennes / hans zijn?
Iemand die me kan vertellen wat de hoe&waarom in deze zijn?
pi_86700001
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Vechten om een plekkie, of viel het mee?
Nou we hadden een tafeltje, dus het viel wel mee maar het was wel erg druk. Aparte ervaring, was er nog nooit eerder geweest.
pi_86700267
Weet je wat ik nu zo grappig vind. Ik vond Stockholm, als Nederlander zijn, perfect. Qua mensen, zo stug vond ik ze dus helemaal niet! Misschien heb ik dan net losse mensen ontmoet, maar overal waar ik kwam, kwamen ze een praatje maken ed.

Ik heb trouwens, na een half jaar daar gewoond te hebben en ondertussen weer een half jaa in Nederland, nog steeds heimwee.
pi_86704152
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij is grand hotel dan de beste optie. Ik vind het goed, maar beetje oudbollig. Wel erg goed ontbijt trouwens, leuk in het weekend. Verder heb ik nooit ergens anders gelogeerd eigenlijk, maar Story hotel lijkt me altijd wel leuk.
Had een beetje hetzelfde idee, maar dan gaan we dat doen. Hartelijk bedankt in ieder geval.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:48 schreef karton het volgende:
Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met een thuiscursus Zweeds. Het gaat best lekker alleen ik ben iets tegengekomen wat ik niet helemaal begrijp, het gaat om het volgende:

[ afbeelding ]


Waarom is het in zin 1 en 2 sin / sitt, terwijl 3 en 4 hennes / hans zijn?
Iemand die me kan vertellen wat de hoe&waarom in deze zijn?
Ik zal tot vanavond wachten met antwoorden tot die tijd laat ik mensen die beweerden 'redelijk' Zweeds te kunnen hun ding doen. >:) Lijkt me trouwens vrij eenvoudig waarom dat hennes / hans gebruikt wordt, is in het Nederlands eigenlijk ook soort van.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:14 schreef SolnaStockholm het volgende:
Weet je wat ik nu zo grappig vind. Ik vond Stockholm, als Nederlander zijn, perfect. Qua mensen, zo stug vond ik ze dus helemaal niet! Misschien heb ik dan net losse mensen ontmoet, maar overal waar ik kwam, kwamen ze een praatje maken ed.

Ik heb trouwens, na een half jaar daar gewoond te hebben en ondertussen weer een half jaa in Nederland, nog steeds heimwee.
Ik vind ons Zweden ook niet stug, maar ik zei dat we zo 'ervaren' worden. Zal dus toch wel afhankelijk zijn van persoon tot persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door amenhörrudu op 22-09-2010 11:12:30 ]
Virgiel = knorrenbloed!
  woensdag 22 september 2010 @ 12:34:33 #161
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_86707068
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Grappig! Heb ook in Huddinge gewoond
Waarom zit je daar?
Werk. Ik werk al zo'n 2.5 jaar in een team met alleen zweden. Er zitten er een paar rond Ljusdal, in Örnsköldsvik, in Falun en dus een paar rond Stockholm. Normaliter komen we eens per maand bij elkaar in Solna voor een dag of 2, maar nu blijf ik 2 keer een maand voor de verandering :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_86713285
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:05 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ik vind ons Zweden ook niet stug, maar ik zei dat we zo 'ervaren' worden. Zal dus toch wel afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
Ja precies, ik heb het iig niet zo ervaren. Wil nog wel een keertje terug, maar eerste sparen dan maar
pi_86720135
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:48 schreef karton het volgende:
Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met een thuiscursus Zweeds. Het gaat best lekker alleen ik ben iets tegengekomen wat ik niet helemaal begrijp, het gaat om het volgende:

[ afbeelding ]


Waarom is het in zin 1 en 2 sin / sitt, terwijl 3 en 4 hennes / hans zijn?
Iemand die me kan vertellen wat de hoe&waarom in deze zijn?
Je gebruikt sin en sitt (en sina trouwens ook) als het z.n.w. meteen terug slaat op het onderwerp van de zin, maar je kunt ze nooit als onderwerp zelf gebruiken.

Klassiek voorbeeldje:

Lars och hans pappa bor i Sverige --> Lars en zijn vader wonen in Zweden
Lars bor i Sverige med sin Pappa --> Lars woont in Zweden met zijn vader.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  woensdag 22 september 2010 @ 20:41:38 #164
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_86725765
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:05 schreef amenhörrudu het volgende:

Ik vind ons Zweden ook niet stug, maar ik zei dat we zo 'ervaren' worden. Zal dus toch wel afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
En misschien ook een beetje de locatie? Stockholm is natuurlijk ook maar gewoon een normale wereldstad.. Maar of je net zo makkelijk contact krijgt met de gemiddelde Zweed die wat meer naar het noorden en "landelijker" woont vraag ik me af..?
Misschien ook niet zo onlogisch dat mensen wat meer op zichzelf zijn als je niet anders gewend bent dan dat je dichtstbijzijnde buren al kilometers verderop zitten?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_86727823
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:24 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Je gebruikt sin en sitt (en sina trouwens ook) als het z.n.w. meteen terug slaat op het onderwerp van de zin, maar je kunt ze nooit als onderwerp zelf gebruiken.

Klassiek voorbeeldje:

Lars och hans pappa bor i Sverige --> Lars en zijn vader wonen in Zweden
Lars bor i Sverige med sin Pappa --> Lars woont in Zweden met zijn vader.

gr.
duidelijk.
Bedankt voor de uitleg. ^O^
pi_86737400
I (L) Flogsta

(edit: ik drink nooit meer)

[ Bericht 60% gewijzigd door aardappel op 23-09-2010 15:56:31 ]
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_86754675
Ik zit zelf voor 5 maanden (waarvan er helaas alweer 1,5 zijn verstreken) in Lund (Skåne). Leuk om jullie ervaringen van de rest van Zweden te lezen. Ik ben zelf, voordat ik hier kwam studeren, heel vaak naar Zweden op vakantie geweest en zodoende het een en ander van de taal opgepikt. Eigenlijk hebben we tijdens de vakanties 80% van Zweden al gezien, behalve Skåne, dus dat was wel leuk.

Toch is Zweden ineens heel anders wanneer je er langer dan 4 weken verblijft tijdens de zomermaanden. Zo viel het me op (dit viel een Amerikaanse studiegenoot ook op) dat Zweden soms vrij ruw omgaan met de medemens. Waar je in Nederland 'Pardon, mag ik er misschien even langs?' vraagt, of 'sorry' zegt wanneer je per ongeluk tegen iemand aanstoot, duwen Zweden je ongegeneerd omver. Dit viel me best tegen, omdat ik voorheen altijd heb ervaren dat Zweden best vriendelijke mensen zijn.

Daarnaast, maar dat kan ook aan Lund liggen, omdat fietsen hier in overvloed zijn, is fietsen in Zweden niet hetzelfde als fietsen in Nederland. Fietspaden zijn hier onderverdeeld in 3 vakken: een voetpad, een fietsbaan voor zeg maar 'jouw' fietskant en voor degenen die de andere kant op gaan. Vaak loopt men met 4 breed, en wanneer jij belt of ze aan de kant willen gaan, blijven ze stug 4 breed lopen. Ook is de doorstroom van fietsers niet optimaal als in Nederland, iets waar ik best wel aan moet wennen.

Wat me wel erg meeviel, was het aanbod vegetarische producten. Voorheen tijdens vakanties had ik het nog wel eens moeilijk iets vegetarisch te vinden, maar nu hebben ze eigenlijk in elke winkel wel vegetarisch voedsel. Ook in restaurantjes en bij de nations is altijd een goed vega-alternatief.
Een ander pluspunt aan Zweden vind ik dat de sportschool hier enorm goedkoop is! Ik betaalde 700 kronen voor een semesterabonnement inclusief spinninglessen en daarvoor kan je onbeperkt deelnemen aan lessen zoals Zumba en Gympa (nog nooit geprobeerd.. weet iemand wat dat is?).

Ja.. Zweden is fijn!
pi_86758958
quote:
Op donderdag 23 september 2010 04:44 schreef aardappel het volgende:
I (L) Flogsta

(edit: ik drink nooit meer)
haha!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_86769917
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef Theebeker het volgende:
Ik zit zelf voor 5 maanden (waarvan er helaas alweer 1,5 zijn verstreken) in Lund (Skåne). Leuk om jullie ervaringen van de rest van Zweden te lezen. Ik ben zelf, voordat ik hier kwam studeren, heel vaak naar Zweden op vakantie geweest en zodoende het een en ander van de taal opgepikt. Eigenlijk hebben we tijdens de vakanties 80% van Zweden al gezien, behalve Skåne, dus dat was wel leuk.

Toch is Zweden ineens heel anders wanneer je er langer dan 4 weken verblijft tijdens de zomermaanden. Zo viel het me op (dit viel een Amerikaanse studiegenoot ook op) dat Zweden soms vrij ruw omgaan met de medemens. Waar je in Nederland 'Pardon, mag ik er misschien even langs?' vraagt, of 'sorry' zegt wanneer je per ongeluk tegen iemand aanstoot, duwen Zweden je ongegeneerd omver. Dit viel me best tegen, omdat ik voorheen altijd heb ervaren dat Zweden best vriendelijke mensen zijn.

Daarnaast, maar dat kan ook aan Lund liggen, omdat fietsen hier in overvloed zijn, is fietsen in Zweden niet hetzelfde als fietsen in Nederland. Fietspaden zijn hier onderverdeeld in 3 vakken: een voetpad, een fietsbaan voor zeg maar 'jouw' fietskant en voor degenen die de andere kant op gaan. Vaak loopt men met 4 breed, en wanneer jij belt of ze aan de kant willen gaan, blijven ze stug 4 breed lopen. Ook is de doorstroom van fietsers niet optimaal als in Nederland, iets waar ik best wel aan moet wennen.

Wat me wel erg meeviel, was het aanbod vegetarische producten. Voorheen tijdens vakanties had ik het nog wel eens moeilijk iets vegetarisch te vinden, maar nu hebben ze eigenlijk in elke winkel wel vegetarisch voedsel. Ook in restaurantjes en bij de nations is altijd een goed vega-alternatief.
Een ander pluspunt aan Zweden vind ik dat de sportschool hier enorm goedkoop is! Ik betaalde 700 kronen voor een semesterabonnement inclusief spinninglessen en daarvoor kan je onbeperkt deelnemen aan lessen zoals Zumba en Gympa (nog nooit geprobeerd.. weet iemand wat dat is?).

Ja.. Zweden is fijn!
Gympa is geloof ik iets met springen... Bij de F&S hebben ze hier ook zoiets voor beginners, intermediates en gevorderden... Schijnt wel leuk te zijn maar ik heb het zelf ook nog nooit geprobeerd.
pi_86770212
Gympa is toch gewoon net zoiets als aerobic, dacht ik.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_86771681
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gympa is toch gewoon net zoiets als aerobic, dacht ik.
Het is VERSCHRIKKELIJK grappig, vooral als je de beginners doet. Ik denk dat misschien intermediate of gevorderen wel wat is, maar beginners... Dat zijn vrouwen en mannen van rond de 50 (en ouder) en het is (bij F&S op Solna campus van KI) een beetje rondjes rennen en beetje op de maat bewegen en beetje buikspieren. Het enige wat ik voelde waren de buikspieren (dan dan weer belachelijk zwaar waren).

Denk goed over na wat je kan, ga als je ook maar iets kan NIET naar de beginners les |:(
pi_86792933
heee, ze zijn een stieg-larsson-film aan het opnemen in het centrum van uppsala ;)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_86868404
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:49 schreef Theebeker het volgende:
Ik zit zelf voor 5 maanden (waarvan er helaas alweer 1,5 zijn verstreken) in Lund (Skåne). Leuk om jullie ervaringen van de rest van Zweden te lezen. Ik ben zelf, voordat ik hier kwam studeren, heel vaak naar Zweden op vakantie geweest en zodoende het een en ander van de taal opgepikt. Eigenlijk hebben we tijdens de vakanties 80% van Zweden al gezien, behalve Skåne, dus dat was wel leuk.

Toch is Zweden ineens heel anders wanneer je er langer dan 4 weken verblijft tijdens de zomermaanden. Zo viel het me op (dit viel een Amerikaanse studiegenoot ook op) dat Zweden soms vrij ruw omgaan met de medemens. Waar je in Nederland 'Pardon, mag ik er misschien even langs?' vraagt, of 'sorry' zegt wanneer je per ongeluk tegen iemand aanstoot, duwen Zweden je ongegeneerd omver. Dit viel me best tegen, omdat ik voorheen altijd heb ervaren dat Zweden best vriendelijke mensen zijn.

Daarnaast, maar dat kan ook aan Lund liggen, omdat fietsen hier in overvloed zijn, is fietsen in Zweden niet hetzelfde als fietsen in Nederland. Fietspaden zijn hier onderverdeeld in 3 vakken: een voetpad, een fietsbaan voor zeg maar 'jouw' fietskant en voor degenen die de andere kant op gaan. Vaak loopt men met 4 breed, en wanneer jij belt of ze aan de kant willen gaan, blijven ze stug 4 breed lopen. Ook is de doorstroom van fietsers niet optimaal als in Nederland, iets waar ik best wel aan moet wennen.

Wat me wel erg meeviel, was het aanbod vegetarische producten. Voorheen tijdens vakanties had ik het nog wel eens moeilijk iets vegetarisch te vinden, maar nu hebben ze eigenlijk in elke winkel wel vegetarisch voedsel. Ook in restaurantjes en bij de nations is altijd een goed vega-alternatief.
Een ander pluspunt aan Zweden vind ik dat de sportschool hier enorm goedkoop is! Ik betaalde 700 kronen voor een semesterabonnement inclusief spinninglessen en daarvoor kan je onbeperkt deelnemen aan lessen zoals Zumba en Gympa (nog nooit geprobeerd.. weet iemand wat dat is?).

Ja.. Zweden is fijn!
leuk om je ervaringen te lezen! Van dat omver lopen heb ik zelf nog nooit iets gemerkt, echter kan dat komen omdat ik 191cm ben >:) Ik ben zelf nooit echt lang in Lund geweest, dus kan ook niet echt oordelen over de mensen, maar het blijven toch zuiderlingen.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_86879218
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:28 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

leuk om je ervaringen te lezen! Van dat omver lopen heb ik zelf nog nooit iets gemerkt, echter kan dat komen omdat ik 191cm ben >:) Ik ben zelf nooit echt lang in Lund geweest, dus kan ook niet echt oordelen over de mensen, maar het blijven toch zuiderlingen.
ik ben 1.70 maar mij gebeurd het heel vaak :'( Vooral bij roltrappen, op stoepen ( waarom, in godesnaam, lopen ze hier niet rechts! Je rijdt rechts, je loopt rechts dat is toch logisch?) en in de winkel willen ze ook geen centimeter naar voren als je erlangs wil. Soms moet je echt heel hard PLEASE, CAN I PASS of EXCUSE ME, EXCUUUUUSE ME! gaan roepen :D


Ekskjoes mie
pi_86881766
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:10 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik ben 1.70 maar mij gebeurd het heel vaak :'( Vooral bij roltrappen, op stoepen ( waarom, in godesnaam, lopen ze hier niet rechts! Je rijdt rechts, je loopt rechts dat is toch logisch?) en in de winkel willen ze ook geen centimeter naar voren als je erlangs wil. Soms moet je echt heel hard PLEASE, CAN I PASS of EXCUSE ME, EXCUUUUUSE ME! gaan roepen :D


Ekskjoes mie
Haha in Nederland loop je ook links, als het heel netjes doet ;)

Hoe gaat infection and immunity? Al de antibiotica-presentatie gehad? Die was bij ons in het Zweeds, erg verhelderend.. O wat ik er niet voor zou geven om op dit moment weer in Pax te wonen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')