abonnement Unibet Coolblue
pi_84242272
Na Herman Brusselmans gaan we hier weer verder over de prins koning van de Vlaamse literatuur.

Ik zit nu in de trein de laatste bladzijden van Kus in de Nacht (zijn dikste ooit, en deel 2 in de Iedereen is uniek behalve ik-serie) te lezen. Prima boek, soms wat langdradig maar vooral leuk omdat hij erg vaak schrijft over het boek zelf en de romantechniek die hij erin toepast, waardoor je eigenlijk constant bewust bent van het feit dat het toch echt niet allemaal willekeur is maar hij wel bewust nadenkt over de invulling en volgorde in het boek.
pi_84246194
fipo
pi_84246900
Zag hem gisteren nog in een stukje over de Zwarte Cross.
Wat een held .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_84293684
maar ja maar ja, hoe lang is het nu geleden dat hij een echt goed boek schreef? Het tweede Tinner boek wellicht?
pi_84293736
godver, zie nu net dat er een derde aan komt... die ga ik dan wel weer lezen
pi_84298176
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
godver, zie nu net dat er een derde aan komt... die ga ik dan wel weer lezen
Ik vind de Guggenheimer boeken ook wel onder de betere vallen. Ligt eraan waar je van houdt in zijn stijl natuurlijk, heb je Pitface gelezen? Die is behoorlijk grof qua geweld en sex (meer dan normaal, ) maar daarmee best wel vermakelijk.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:36:49 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84308101
Ik moet nog altijd es beginnen aan Brusselmans, welk boek is een leuke binnenkomer?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84310123
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet nog altijd es beginnen aan Brusselmans, welk boek is een leuke binnenkomer?
Ik ben ooit begonnen met Mank. Leuk klein boekje en een prima introductie volgens mij.
Toen gekocht voor een paar euro bij de Slegte.
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:48:53 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_84313371
Ik ben ooit begonnen met Heden ben ik nuchter. Een van zijn eerste, toen hij er nog daadwerkelijk een verhaal in probeerde te stoppen en spelletjes deed met droomwereld en werkelijkheid.

Niet helemaal representatief dus voor de 150 boeken die hij daarna nog heeft geschreven.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:09:38 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84314272
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet nog altijd es beginnen aan Brusselmans, welk boek is een leuke binnenkomer?
Het mooie van Brusselmans is dat het bij hem niet zo uitmaakt, hij heeft een hoog you either love him or hate him gehalte (al was mijn eerste boek Vrouwen met een IQ niet het beste wat ik las). Maar aangezien de Guggenheim-trilogie lekker goedkoop als paperback te kopen is, is dat natuurlijk wel een optie.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:14:47 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_84314485
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

hij heeft een hoog you either love him or hate him gehalte
Da's zeker waar. Ikzelf bijvoorbeeld ben en blijf een grote fan, ook al concludeer ik zojuist uit zijn bibliografie dat ik hem sinds 1998 niet eens meer gelezen heb.
pi_84315806
Ik heb juist amper iets van zijn oude werk gelezen.
Ben van plan nog wat bundels te bestellen binnenkort.
Kou van jou.
Tinner.
En Mijn hoofd loopt om.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_84327988
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:51 schreef neilpad het volgende:
Ik heb juist amper iets van zijn oude werk gelezen.
Ben van plan nog wat bundels te bestellen binnenkort.
Kou van jou.
Tinner.
En Mijn hoofd loopt om.
Dat is niet onverstandig.
pi_84329394
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:51 schreef neilpad het volgende:
Ik heb juist amper iets van zijn oude werk gelezen.
Ben van plan nog wat bundels te bestellen binnenkort.
Kou van jou.
Tinner.
En Mijn hoofd loopt om.
Wat is die laatste bundel? Vergeef me de liefde enzo?
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:46:07 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84344746
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Het mooie van Brusselmans is dat het bij hem niet zo uitmaakt, hij heeft een hoog you either love him or hate him gehalte (al was mijn eerste boek Vrouwen met een IQ niet het beste wat ik las). Maar aangezien de Guggenheim-trilogie lekker goedkoop als paperback te kopen is, is dat natuurlijk wel een optie.

Ah, ik denk dat ik daarvoor ga, want ik ben niet echt van de dunne boekjes die snel uit zijn , thnx!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84347221
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:03 schreef picodealion het volgende:

[..]

Wat is die laatste bundel? Vergeef me de liefde enzo?
Guggenheimer trilogie.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_84402490
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Ah, ik denk dat ik daarvoor ga, want ik ben niet echt van de dunne boekjes die snel uit zijn , thnx!
In dat geval raad ik je "De Kus in de Nacht" aan. Ruim 600 pagina's, .
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef neilpad het volgende:

[..]

Guggenheimer trilogie.
Ohja, logisch. Hij gebruikt de uitdrukking wel vaker maar in Guggenheimer idd wel heel veel nu ik erover nadenk.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 september 2010 @ 14:23:37 #18
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_86060277
De nieuwe Brusselmans is uit! (En binnen, maar nog niet uit.)
'Trager dan de snelheid' is deel 3 in de Tinner-cyclus.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_86061554
die ga ik dan nog wel lezen. Tinner is een held immers.
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:28:24 #20
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_86066484
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet nog altijd es beginnen aan Brusselmans, welk boek is een leuke binnenkomer?
Mank zoals al eerder genoemd is een tof boek. Verder vind ik De dollartekens in de ogen van moeder Theresa zeer goed.
pi_86479538
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
die ga ik dan nog wel lezen. Tinner is een held immers.
inderdaad eindelijk weer eens een boek dat ik blind kan aanschaffen, in korte tijd zal uitlezen, en het ook het komende jaar aan zoveel mogelijk mensen cadeau zal doen O+

'Mijn haar is lang' had ik ook cadeau willen geven, maar de persoon in kwestie had m al. Zelf gehouden, en dat boekje vond ik wat karig, mijns inziens behorend in de categorie 'Spok van toetegaai', 'Dollartekens' en 'Kus in de nacht', niet bepaald mn favoriete werken van Brusselmans. Tinner en Guggenheimer zijn de grootste HB-helden, de Muggepuut-serie moet ik daarentegen nog grotendeels lezen
  Redactie Frontpage woensdag 15 september 2010 @ 22:46:31 #22
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_86480576
Door omstandigheden lees ik momenteel niet zo frequent. Het moet in de bus naar nieuwe werkplekken en in het weekend tussendoor. Niet veel.
Ben al twee hoofdstukken in 'Trager dan de snelheid'. Iets minder baldadig dan 'Nog drie keer slapen en dan word ik wakker', zo leek het aanvankelijk. Maar toch bijzonder vermakelijk. Tinner lijkt menselijk!

Ik hoop snel verder te kunnen lezen, want dit is echt wel weer waanzinnig. Ik zit zelfs weer hardop te lachen.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 16 september 2010 @ 00:11:12 #23
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_86483737
Paar maandjes geleden begonnen met het lezen van Brusselmans werken. Het eerste boek was 'De terugkeer van Bonanza', deel 1 uit zijn Guggenheimer-trilogie. Geweldig. Leest heerlijk weg. Heb ondertussen zijn wat nieuwere werken 'Guggenheimer wast witter', 'Mijn haar is lang', 'Een dag in Gent' en 'Koelemmerkes in de Zep' gelezen. Ben nu bezig met 'Uitgeverij Guggenheimer'.

Kan er echt geen genoeg van krijgen. Wil daarom ook wat van zijn oudere boeken gaan bestellen. ZIjn die qua schrijfstijl te vergelijken met zijn nieuwste boeken? Heb stukjes gezien van Ex-drummer, maar daar vond ik echt helemaal niets aan. Natuurlijk zijn boeken moeilijk te vergelijken met films, maar is het toch de moeite waard om dat boek te kopen, ook al vond je de film ruk?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_86484036
Dit jaar Mijn haar is lang gelezen, erg vermakelijk. Ben nu in het bezit van zijn ex-trilogie waarvan ik ex-drummer al heb gelezen naar aanleiding van de film. Zijn boeken lezen in ieder geval erg lekker weg en zitten boordevol willekeurige gedachten en een vrij 'zinloze' kijk op het leven.
pi_86493076
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:11 schreef PIETR het volgende:
Paar maandjes geleden begonnen met het lezen van Brusselmans werken. Het eerste boek was 'De terugkeer van Bonanza', deel 1 uit zijn Guggenheimer-trilogie. Geweldig. Leest heerlijk weg. Heb ondertussen zijn wat nieuwere werken 'Guggenheimer wast witter', 'Mijn haar is lang', 'Een dag in Gent' en 'Koelemmerkes in de Zep' gelezen. Ben nu bezig met 'Uitgeverij Guggenheimer'.

Kan er echt geen genoeg van krijgen. Wil daarom ook wat van zijn oudere boeken gaan bestellen. ZIjn die qua schrijfstijl te vergelijken met zijn nieuwste boeken? Heb stukjes gezien van Ex-drummer, maar daar vond ik echt helemaal niets aan. Natuurlijk zijn boeken moeilijk te vergelijken met films, maar is het toch de moeite waard om dat boek te kopen, ook al vond je de film ruk?
Ik kan je zeker "De Man Die Werk Vond" aanraden!
  Redactie Frontpage donderdag 16 september 2010 @ 22:43:13 #26
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_86517863
Ik startte zo ongeveer met 'Heden ben ik nuchter'. Dat boek is, samen met 'Zijn er kanalen in Aalst?', 'Dagboek van een vermoeide egoïst' en mijn absolute HB-favoriet 'Vlucht voor mij', heruitgegeven in de verzamelpocket 'Kou van jou' en is de absolute aanrader voor iedereen die zijn oudere werk wil lezen. En ja, toen zoop hij nog. Veel.
(Maar misschien is zijn kleine meesterwerk echt wel 'Het einde van mensen in 1967')

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 17 september 2010 @ 00:00:22 #27
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_86521414
Toen zoop hij nog? Dat je dat vermeldt wil dus zeggen dat het invloed had op zijn werk neem ik aan? Was het toen nog groffer en absurder?
Niets is sterker dan dat ene woord
  Redactie Frontpage vrijdag 17 september 2010 @ 06:59:16 #28
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_86525030
Mooier. Vind ik. Maar ja, ik ontdekte hem redelijk vroeg in zijn carrière en was zeer onder de indruk. Vandaar waarschijnlijk dat ik een voorkeur blijf houden voor zijn 'oude' werk. Zijn kleine meesterwerk 'Het einde van mensen in 1967' schreef hij toen hij niet meer zoop. Dus waarschijnlijk zegt het allemaal niets wat ik zeg.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_86545171
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:00 schreef PIETR het volgende:
Toen zoop hij nog? Dat je dat vermeldt wil dus zeggen dat het invloed had op zijn werk neem ik aan? Was het toen nog groffer en absurder?
Zijn personages waren wel beter en die kwamen met name vaker in de kroeg.
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 23:27:33 #30
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_87004937
Nou, ik heb hem uit. Ik vond hem wel bijzonder. Tinner lijkt op het eerste gezicht milder te zijn geworden, maar naarmate het boek vordert, blijkt dat ik me enorm vergist heb. De dialogen zijn meesterlijk.
Ik zou hem nog eens moeten herlezen voor diepgaandere recensie. Voor nu: er waren momenten dat ik hardop heb gelachen en dat gebeurt me niet vaak meer. En ... ik heb mij KOSTELIJK vermaakt!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_87042567
"Het einde van de mensen" is een geweldig boek! Ik denk mijn favoriet.

Hoewel "vergeef mij de liefde" mij ook zeer lief is. Niet zijn beste boek, wel mijn eerste. En het heeft zo'n wonderschone titel.

Maar niet de mooiste, dat vind ik "zul je mij altijd graag zien?"


"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  Redactie Frontpage donderdag 30 september 2010 @ 22:47:48 #32
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_87043429
Tja. Dát boek, daar kan ik u boeiende verhalen over vertellen. Dat doe ik niet.
Ik heb heel veel HB-boeken lief. Mijn vijf allerfavorietsten zijn 'Vlucht voor mij', 'Zijn er kanalen in Aalst?', 'Het einde van mensen in 1967', 'Ex-minnaar' en niet schrikken 'Zul je mij altijd graag zien?'
kuifkrullen, als je wilt weten waarom 'Zul je ...?' mij zo lief is, laat het weten, dan stuur ik je de basis van een oude roman die ik nooit heb uitgebracht.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_87043706
Binnenkort boek van hem kopen. Welke kunnen jullie mij aanraken als instap in zijn literatuur?
pi_87043753
de man die werk vond, zonder twijfel
  Redactie Frontpage donderdag 30 september 2010 @ 23:01:36 #35
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_87044126
Dat is inderdaad wel een bijzonder goede om mee te beginnen. Maar toch ligt het lastig. Waar houd je van?
Autobiografisch-achtig geleuter over drank en vrouwen? Autobiografisch geleuter niet over drank en vrouwen? Fictief geleuter over drank en vrouwen? Fictief geleuter over al het andere? Noem mij uw voorkeur en ik zeg waar je moet beginnen. Of anders doet Toffe_Ellende het wel.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_87044325
Drank en vrouwen is altijd goed :P
  Redactie Frontpage donderdag 30 september 2010 @ 23:06:31 #37
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_87044403
Dan maakt het niet uit. Dan is alles waar 'Herman Brusselmans' op staat goed.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_88134804

Ik zie net dat er een nieuw boek in de Louis Tinner reeks uit is. Kan dit boek volgens jullie tippen aan 'de man die werk vond' en 'nog drie keer slapen en ik word wakker'?
  Redactie Frontpage zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:06:59 #39
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_88135138
Zie mijn post hierboven van woensdag 29 september.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_88137727
Ik heb 'm gekocht en direct aan een vriend uitgeleend. Nu maar hopen dat 'ie even doorleest, want ik ben erg benieuwd.
pi_88143656
En maar weer een bundel gekocht, "De Grote Rim Ram", o.a. met Het Einde der Mensen.. en Iedere Zondag Sterven.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:50:40 #42
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_88620706
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2010 22:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de man die werk vond, zonder twijfel
Zou een klassieker moeten zijn, maar vond er maar weinig aan. Toch raad ik je aan hem te gaan lezen, want dan ga je 'Nog drie keer slapen en ik word wakker' helemaal geweldig vinden. Ben ook erg benieuwd naar het derde deel, 'Trager dan de snelheid'. Het begin is iig weer ouderwets goed.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_88691938
Je kunt er veel van zeggen, maar het is een erg slechte schrijver.
  Redactie Frontpage zondag 14 november 2010 @ 10:52:25 #44
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_88693445
Jij hebt er nogal kijk op, Mainport.
Maar zou je voor de domme FOK!kers (dat is een dubbeloppisme, lijkt het wel) onder ons kunnen uitleggen waarom?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_88695013
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:50 schreef PIETR het volgende:

[..]



Zou een klassieker moeten zijn, maar vond er maar weinig aan. Toch raad ik je aan hem te gaan lezen, want dan ga je 'Nog drie keer slapen en ik word wakker' helemaal geweldig vinden. Ben ook erg benieuwd naar het derde deel, 'Trager dan de snelheid'. Het begin is iig weer ouderwets goed.
Ik vind het begin juist erg tegenvallen, maar ik lees rustig even door.
pi_88751276
Herman Brusselmans is een oeuvreschrijver, dus je kunt niet 1 boek van hem lezen en daar je mening op baseren. Hij heeft zich ontwikkeld, dus het is in die zin het verstandigste om vooraan te beginnen. Vroeger zoop hij veel, zoals boven al is gezegd, en ja, dat lees je in zijn werk, en het heeft hem mede gemaakt tot de mens en schrijver die hij nu is. Je waardeert zijn meer recente werk meer als je zijn oudere werk kent.
pi_88752062
Op internet maakt 'ie ook elke week een filmpje. Hier is 't op d'n boekenbeurs
pi_91290027
zn laatse boek (of is er al weer een nieuwe :') ) 'trager dan de snelheid' of 'sneller dan de traagheid' vond ik toch tegen vallen. Had altijd wel gehoopt op het geweldig 3e deel danwel slot van Tinner-dat uiteindelijk toch een trilogie zou worden...

Louis Tinner val hier toch een beetje van zijn troon :'( de 'man die werk vond' is een stilistisch meesterwerk , geen woord teveel, en het vervolg, het slappe gezever in 'nog drie keer slapen..' kan ik blijven herlezen.
ik heb er 3 maanden over gedaan om t te lezen, ... zn Guggenheimer-trilogie is wat dat betreft vermakelijker ( ..."ze pijpte me als ware het een 40 jaar gebleven gehaktverslaafde..." of is dat uit ander boek???)

allee, even een schopje omhoog hiermee met jullie bevindingen...
pi_91305148
Eens met bovenstaande. Het laatste hoofdstuk uit Trager Dan De Snelheid was dan wel weer ouderwets Brusselmans ("Ik wil maagd blijven voor uw zoontje, dus doe maar in mijn holletje") maar inderdaad niet het Tinner-boek waar ik op hoopte.
pi_94824310
Schopje voor topic dat dreigt in te dutten.

Elf dagen terug heb ik Herman in het echt mogen ontmoeten. Wat een geweldige kerel. Tranen over mijn wangen toen hij voorlas uit zijn nieuwste boek. Voor ik hem ontmoette was het er nog nooit van gekomen iets van hem te lezen, maar daar is inmiddels ruimschoots verandering in gekomen.
Ergens heb ik het gevoel dat mensen die van Brusselmans (- zijn werk althans - ) houden, ook graag Bob den Uyl lezen, of zit ik er dan helemaal naast?
pi_94826334
Nog nooit van gehoord.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_94828922
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:12 schreef Gwywen het volgende:
Schopje voor topic dat dreigt in te dutten.

Elf dagen terug heb ik Herman in het echt mogen ontmoeten. Wat een geweldige kerel. Tranen over mijn wangen toen hij voorlas uit zijn nieuwste boek. Voor ik hem ontmoette was het er nog nooit van gekomen iets van hem te lezen, maar daar is inmiddels ruimschoots verandering in gekomen.
Ergens heb ik het gevoel dat mensen die van Brusselmans (- zijn werk althans - ) houden, ook graag Bob den Uyl lezen, of zit ik er dan helemaal naast?
:Y
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  Redactie Frontpage woensdag 30 maart 2011 @ 21:35:07 #53
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_94829487
Zijn nieuwe boek ligt al bijna twee weken op de stapel ter lezing. Eerst mezelf nog door dat boekenweekgeschenk heen zagen.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_94856231
Komt er ooit nog eens een Guggenheimer 4 uit? Hij moet immers nog de politiek in.
pi_94912012
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:16 schreef tjoptjop het volgende:
Komt er ooit nog eens een Guggenheimer 4 uit? Hij moet immers nog de politiek in.
Zowel de Belgische als de Nederlandse politiek vragen er wel om op dit moment...
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
pi_94912084
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:57 schreef kuifkrullen het volgende:

[..]

Zowel de Belgische als de Nederlandse politiek vragen er wel om op dit moment...
De Belgische vroeg er altijd al om, NL kun je daar nu bijvoegen :P
pi_96637918
Iemand "Van Drie Tot Zes" al gelezen?
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:54:37 #58
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96640155
Is dat boek er al dan? Ik dacht dat-ie in juni pas verscheen.
Hij heeft vorige maand een hoofdstuk voorgelezen, ik heb toen flink moeten lachen. Een mengsel tussen smerig en bizar, maar romantisch werd het maar niet. :P
Het boek staat op m'n NTL lijstje voor de vakantie.
pi_96640532
Als ik me niet vergis zag ik 'm laatst al in de winkel liggen hoor. Helaas nog niet mee kunnen nemen.
pi_98449573
[columnspam] http://frontpage.fok.nl/c(...)zes-minicolumns.html [/columnspam]

Met onder andere een mini-ode aan Brusselmans door bazbo.
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:53:53 #61
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_100216362
18 augustus komt er alweer een nieuwe Brusselmans uit:



Eerste tien pagina's:

http://www.uitgeverijprom(...)ie_van_john_muts.pdf

_O_
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_100220482
Heeft iemand een goed leesbaar boek om mee te beginnen, voor op vakantie?
pi_100220568
"Ik wil maagd blijven voor uw zoontje, dus doe maar in mijn holletje"

Nou, lachen man
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 03:41:42 #64
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_100221708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 02:05 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Heeft iemand een goed leesbaar boek om mee te beginnen, voor op vakantie?
Mank is wel een leuke om mee te beginnen.
pi_100258241
Hebn even rondgevraagd, iemand heeft een omnibus met 3 boeken.

Titel is Danny, over de spannende avonturen van Danny Muggepuut. Een goed boek om mee te beginnen, als je houdt van hoe Herman Brusselmans schrijft zoals in de eerste 10 pagina´s van John Muts (zie boven) :?
pi_100258525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 02:05 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Heeft iemand een goed leesbaar boek om mee te beginnen, voor op vakantie?
Guggenheimer trilogie, vaak ook nog wel voor een tientje ofzo te vinden. Heb je er gelijk 3 :P
pi_100260180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 02:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Guggenheimer trilogie, vaak ook nog wel voor een tientje ofzo te vinden. Heb je er gelijk 3 :P
Inderdaad, Guggenheimer is ideaal om lekker luchtig te lezen op vakantie. Begin niet met de Ex-trilogie in elk geval :P

De Muggepuut trilogie is ook goed te doen.
pi_100260185
Ginder. Gunder.
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2011 @ 20:53:36 #69
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100286876
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

Begin niet met de Ex-trilogie in elk geval :P

[...]
Terwijl ik 'Ex-Minnaar' wel degelijk een van HB's beste boeken vind.
Andere aanrader: 'Het einde van mensen in 1967'.
En natuurlijk 'De man die werk vond'.


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_100293104
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:53 schreef bazbo het volgende:

[..]

Terwijl ik 'Ex-Minnaar' wel degelijk een van HB's beste boeken vind.
Andere aanrader: 'Het einde van mensen in 1967'.
En natuurlijk 'De man die werk vond'.


:X
:Y

Het einde van de mensen is denk ik mijn favoriet...
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
pi_100294566
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:53 schreef bazbo het volgende:

[..]

Terwijl ik 'Ex-Minnaar' wel degelijk een van HB's beste boeken vind.
Andere aanrader: 'Het einde van mensen in 1967'.
En natuurlijk 'De man die werk vond'.


:X
Zeker. Ex-schrijver is ook erg goed maar behoorlijk deprimerend. Ex-Drummer alleen de film gezien maar die schijnt ook erg goed te zijn. Het zijn alleen niet de lichtste om even op vakantie lekker mee te beginnen.

Het einde van Mensen was ik niet voor in de stemming dus heb ik niet uitgelezen maar in dat rijtje vond ik Zijn Er Kanalen In Aalst ook goed te doen.
pi_100294656
Ik vond de man die werk vond echt heel sterk. Nog nooit zo geboeid door verveling geweest.
pi_100516571
Heb hier Muggepuut - Omnibu voor 2 weken op vakantie.

Met titels als Toos, De perfecte koppijn.

Is het een aanrader?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:48:38 #74
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100517783
Als er 'Herman Brusselmans' op de kaft staat, is het een aanrader. :Y


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_100518422
Vond de ex-trilogie niet echt heel boeiend. Binnenkort keer wat ouder werk oppikken.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:05:54 #76
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_100528113
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:16 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Heb hier Muggepuut - Omnibu voor 2 weken op vakantie.

Met titels als Toos, De perfecte koppijn.

Is het een aanrader?
Ja.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Redactie Frontpage maandag 12 maart 2012 @ 13:34:31 #77
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_109008235


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_109008644
Ik kan me er niet meer toe zetten zijn boeken te lezen. Laatst weer eentje geprobeerd, maar ik ben zijn stijl wel een beetje beu inmiddels. Wie weet over een tijdje weer.
  Redactie Frontpage maandag 12 maart 2012 @ 13:52:28 #79
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_109008825
Da's jammer. Ik vind de eerste zes hoofdstukjes al zeer veelbelovend.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 19 maart 2012 @ 08:23:07 #80
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_109263471
Jep! Er is eindelijk weer wat ellende in z'n leven. Resulteert in een schitterend nieuw boek. Ik koop trouw al z'n werk en ik moet toegeven dat de laatste boeken van hem niet echt meer interessant voor mij waren. Doch; deze is weer richting het oude niveau.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 10:05:40 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109265315
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jep! Er is eindelijk weer wat ellende in z'n leven. Resulteert in een schitterend nieuw boek. Ik koop trouw al z'n werk en ik moet toegeven dat de laatste boeken van hem niet echt meer interessant voor mij waren. Doch; deze is weer richting het oude niveau.
Oeh dan moet ik ook maar weer eens een brusselman gaan lezen, was de laatste tijd een beetje brusselmans moe, maar er kan er wel weer 1 bij :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 maart 2012 @ 14:02:06 #82
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_109272142
Nog nooit iets van Brusselmans gelezen :N

Heb hier al een jaar de ex-trilogie liggen, maar die is aan het verstoffen. Soms ben ik lekker in mijn kast aan het spitten en denk dan: oh ja, die heb ik ook nog :p
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 14:03:27 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109272180
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef petertjeprik het volgende:
Nog nooit iets van Brusselmans gelezen :N

Heb hier al een jaar de ex-trilogie liggen, maar die is aan het verstoffen. Soms ben ik lekker in mijn kast aan het spitten en denk dan: oh ja, die heb ik ook nog :p
Gewoon snel een keer lezen, het zijn echt 'weglees' boeken, ook erg leuk voor tussendoor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 19 maart 2012 @ 18:07:58 #84
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_109280613
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef petertjeprik het volgende:
Nog nooit iets van Brusselmans gelezen :N

Heb hier al een jaar de ex-trilogie liggen, maar die is aan het verstoffen. Soms ben ik lekker in mijn kast aan het spitten en denk dan: oh ja, die heb ik ook nog :p
In plaats van dit soort posts te typen, zou je dat triootje meesterwerkjes beter eens kunnen gaan lezen, petertjeprik. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 19 maart 2012 @ 18:42:36 #85
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_109281811
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:07 schreef bazbo het volgende:

[..]

In plaats van dit soort posts te typen, zou je dat triootje meesterwerkjes beter eens kunnen gaan lezen, petertjeprik. :Y

:X
Momenteel ben ik veroordeeld tot het lezen van wetenschappelijke literatuur.

Verleden jaar, voordat ik aan mijn studie begon, las ik nog het één na het andere boek. Momenteel stapelen de boeken zich op. Heb hier nogal wat ongeopend leesvoer liggen onderhand:

- 1Q84 (Murakami)
- Siegfried (Mulisch)
- Voer voor Psychologen (Mulisch)
- Nooit meer slapen (Hermans)
- The life and times of Michael K (Coetzee)
- The Ground Beneath her Feet (Rushdie)
- Der prozess (Kafka)

Ja, en dus heer Brusselmans. Geen tijd om te lezen, maar die stapel blijft wel groeien. Tsja :X
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:16:43 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111252237
Achja zo'n brusselmans lees je in dezelfde tijd als 100 pagina's mulisch maar die laatste is dan ook een prutsschrijver.

_O_ nooit meer slapen is wel geweldig _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 14 oktober 2012 @ 21:34:10 #87
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_117975993
Allemachtig, in geen tijden meer zo zitten schuddebuiken van het lachen bij een boek:



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_117977935
Yes, een nieuwe Guggenheimer _O_

Ik wist niet dat die uit was, gelijk morgen even halen. De eerste drie zijn geweldig ^O^
  Redactie Frontpage maandag 4 maart 2013 @ 06:17:29 #89
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_123605345
En hebben we deze al gelezen?



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2013 @ 07:19:27 #90
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_124363475
Ik wel.
Tsjonge, wat een waanzinnig en bizar mooi boek. Meestal lees ik de nieuwe HB in twee of drie daagjes uit; hier heb ik zeker twee weken over gedaan. Enkele keren onbedaarlijk zitten lachen; andere keren een brok in mijn keel. Wat een schrijver.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:37:46 #91
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_124412688
Ben nu halverwege dat boek. Erg goed weer. Na de zomer komt er al weer een nieuw boek uit; De Qualastofont. Weet iemand wat dit betekend? Ook schijnt er een vijfde Guggenheimer te komen, waarin hij de voetbalwereld induikt. Guggenheimer koopt een neger zal het gaan heten.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 09:49:52 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_124474685
Ik ga daar snel aan beginnen, hij ligt iig al thuis :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 09:29:28 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127391813
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 06:17 schreef bazbo het volgende:
En hebben we deze al gelezen?

[ afbeelding ]

:X
_O_ tof boek dat heeft Berman Brusselmans weer mooi gedaan.... toch wel een verrassend laatste hoofdstuk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127413767
D'n Herman



_O_
  Redactie Frontpage dinsdag 4 juni 2013 @ 23:10:11 #96
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127424149
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:39:43 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127739316
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gewoon snel een keer lezen, het zijn echt 'weglees' boeken, ook erg leuk voor tussendoor.
Hmmm. Ik merk aan mezelf dat ik sinds Ex-drummer alles een beetje op hetzelfde vind lijken. De hoofdpersoon is bijna altijd een misantropische stumper die in treurige Belgische cafés hangt, soms wat mensen in elkaar slaat of uitscheld. Ik heb nog best wat titels (en ook een aantal van de Ex-boeken) van hem gelezen, maar ze waren weinig indrukwekkend en slecht van elkaar te onderscheiden. Ik denk dat ik al een jaar of 13 Pitface heb liggen waar ik een keer in ben begonnen en die vervolgens weer 12 jaar is blijven liggen :P Misschien moet ik hem nog eens een kans geven :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 09:00:03 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127739625
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hmmm. Ik merk aan mezelf dat ik sinds Ex-drummer alles een beetje op hetzelfde vind lijken. De hoofdpersoon is bijna altijd een misantropische stumper die in treurige Belgische cafés hangt, soms wat mensen in elkaar slaat of uitscheld. Ik heb nog best wat titels (en ook een aantal van de Ex-boeken) van hem gelezen, maar ze waren weinig indrukwekkend en slecht van elkaar te onderscheiden. Ik denk dat ik al een jaar of 13 Pitface heb liggen waar ik een keer in ben begonnen en die vervolgens weer 12 jaar is blijven liggen :P Misschien moet ik hem nog eens een kans geven :P
Inweze schrijft hij elke keer weer hetzelfde boek, toch kan ik ze wel makkelijk onderscheiden. Vooral dit laatste boek "mogelijke memoires" heeft weer een twist die ik niet makkelijk zal vergeten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127740639
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hmmm. Ik merk aan mezelf dat ik sinds Ex-drummer alles een beetje op hetzelfde vind lijken. De hoofdpersoon is bijna altijd een misantropische stumper die in treurige Belgische cafés hangt, soms wat mensen in elkaar slaat of uitscheld. Ik heb nog best wat titels (en ook een aantal van de Ex-boeken) van hem gelezen, maar ze waren weinig indrukwekkend en slecht van elkaar te onderscheiden. Ik denk dat ik al een jaar of 13 Pitface heb liggen waar ik een keer in ben begonnen en die vervolgens weer 12 jaar is blijven liggen :P Misschien moet ik hem nog eens een kans geven :P
Pitface verschilt juist wel van wat je beschrijft. Maar inderdaad, er zijn er recent maar weinig die er echt bovenuitsteken. Guggenheim misschien.
pi_127744567
Pitface is geniaal, heb em helaas iets te vaak uitgeleend en kan hem nu nergens meer vinden :'( .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_127745140
De mijne is gesigneerd *).
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 12:00:47 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127745208
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef picodealion het volgende:
De mijne is gesigneerd *).
_O_ tof _O_

ik heb een gesigneerde muggepuut.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 16 juni 2013 @ 12:05:56 #103
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127856096
Ik een In onze prachtige barre tijden. :P

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 19 juni 2013 @ 18:03:59 #104
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127996160
Ik vroeg me altijd af wat of ik moest met een verhaal van Brusselmans. Nu weet ik het.



Het is een leesverhaal.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_128755128
Het boek "Mogelijke Memoires" heeft mij al bij elke pagina aan het lachen gebracht. _O- _O_
pi_129785330
Brusselmans is ook een uitermate goede recensent:
In the coolest little capital of the world
pi_129786198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef Drebbelman het volgende:
Brusselmans is ook een uitermate goede recensent:
[ afbeelding ]
:') :D _O-

Moet wel eerlijk zijn over Mogelijke Memoires: het begon voor mij heel goed, dat hele verhaal uit zijn jeugd; sommige stukken waar, anderen (natuurlijk) niet, maar vanaf het hoofdstuk dat hij opnieuw in het heden zit... Ik vond er niet veel meer aan en lees (voorlopig) niet meer verder...
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 21:01:50 #108
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_129805968
Ach, gelukkig heeft iedereen het recht om geen smaak te hebben. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_129806049
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:01 schreef bazbo het volgende:
Ach, gelukkig heeft iedereen het recht om geen smaak te hebben. :Y

:X
:')

Dus mensen met een andere mening hebben geen smaak?
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 21:10:23 #110
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_129806442
Nee joh, dat is een dooddoener die net zo goed voor mijzelf kan gelden. Trek het je niet aan.
Ik vind Brusselmans toevallig helemaal te gek; ik snap dat een ander er geen ene bal an vindt.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_129806777
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef bazbo het volgende:
Nee joh, dat is een dooddoener die net zo goed voor mijzelf kan gelden. Trek het je niet aan.
Ik vind Brusselmans toevallig helemaal te gek; ik snap dat een ander er geen ene bal an vindt.

:X
Zonder smileys herken ik sarcasme op internet nu eenmaal niet altijd erg goed. :{w :P

Ik vind 'm ook heel uniek, maar als hij té veel zevert na elkaar (en vooral aan één stuk zonder alinea's zoals in dat boek) vind ik het na een tijdje gewoon niet erg interessant meer...
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2013 @ 11:39:34 #112
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_130191055
En we hebben natuurlijk allemaal de AD weekendbijlage verslonden?



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:17:31 #113
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_130246345
Heb al zijn boeken (rare tik, als ik een schrijver goed vind koop ik al zn boeken) maar Mogelijke Memoires vond ik niet boeiend genoeg om uit te lezen. Halverwege gestopt. Toch weer benieuwd naar de Qualastofont die over een maandje uitkomt.
Niets is sterker dan dat ene woord
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:48:22 #114
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_130282448
Heb gister ff gekeken wanneer hij precies uitkomt en dat blijkt vandaag al te zijn. Direct besteld dus en ik vond hem zojuist al op de deurmat toen ik thuis kwam.

Begint ouderwets goed.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_130288395
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:17 schreef PIETR het volgende:
Heb al zijn boeken (rare tik, als ik een schrijver goed vind koop ik al zn boeken) maar Mogelijke Memoires vond ik niet boeiend genoeg om uit te lezen. Halverwege gestopt.
Ben ik toch niet de enige. ;)
Ik moest in het eerste deel wel bij zowat elke bladzijde hardop lachen. :D
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2013 @ 20:40:51 #116
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_130360883
HEBBES!



Nu nog lezen.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_130361042
Ik heb ook vele boeken van hem. Maar ik vind z'n boeken de laatste jaren niet meer het niveau halen van z'n boeken die hij nog maakte in z'n depressieve en alcoholische periode.

Het komt helaas in al z'n laatste boeken allemaal op hetzelfde neer, onderbroekenlol en bladvulling. Al z'n laatste boeken vind ik helaas inwisselbaar.

Naar voor hem, ik leef echt met hem mee, maar het is te hopen dat z'n relatiebreuk hem weer de inspiratie geeft die hij in de jaren 80 en begin jaren 90 tentoon wist te spreiden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 augustus 2013 @ 06:42:39 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_130374353
Op NED-1 vanochtend voor de tweede keer in de herhaling in 'Boeken.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:57:41 #119
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_130395187
Ik moet bij de eerste tien pagina's al heel veel grinniken. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 24 februari 2014 @ 09:54:25 #120
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_137081956
Toch weer een paar genoeglijke uren beleefd.



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 24 februari 2014 @ 22:14:12 #121
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_137109347
Ben er net in begonnen. Vind het niet zo. Was eerst echt fan van Brusselmans, maar dat begint met zijn laatste werken zwaar af te nemen. Het is gewoon een broodschrijver geworden. Schrijft alleen nog maar inwisselbare onzin. Jammer.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 februari 2014 @ 01:03:49 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_137115347
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:14 schreef PIETR het volgende:
Ben er net in begonnen. Vind het niet zo. Was eerst echt fan van Brusselmans, maar dat begint met zijn laatste werken zwaar af te nemen. Het is gewoon een broodschrijver geworden. Schrijft alleen nog maar inwisselbare onzin. Jammer.
Is het echt zo erg ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:13:20 #123
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_143598436
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Trouwste user 2022 woensdag 20 augustus 2014 @ 09:54:33 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_143620519
Zometeen de herhaling van 'Altijd wat.' op NPO-2. Met een interview uit 1994 met Theo van Gogh. En daarna actueler met Frénk van der Linden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage dinsdag 9 september 2014 @ 17:28:58 #125
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_144356107
Juist.



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2014 @ 19:19:21 #126
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_148018040
Z'n derde boek dit jaar:



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 december 2014 @ 22:40:36 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_148027860
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 december 2014 19:19 schreef bazbo het volgende:
Z'n derde boek dit jaar:

[ afbeelding ]

:X
Hoezo veel schrijver ? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 27 december 2014 @ 22:52:37 #128
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_148028436
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 december 2014 19:19 schreef bazbo het volgende:
Z'n derde boek dit jaar:

[ afbeelding ]

:X
Besteld, al verwacht ik er niet veel van. Zeik was wel weer aardig, maar Poppy en Eddie was drie keer niks. Hoop niet dat hij hier al te veel op voortborduurt in zijn nieuwe boek.
Niets is sterker dan dat ene woord
  woensdag 22 april 2015 @ 13:48:09 #129
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151922915
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:52 schreef PIETR het volgende:

[..]

Besteld, al verwacht ik er niet veel van. Zeik was wel weer aardig, maar Poppy en Eddie was drie keer niks. Hoop niet dat hij hier al te veel op voortborduurt in zijn nieuwe boek.
Heb je het inmiddels gelezen?
Ik ben er nu bijna doorheen, het is de eerste van Brusselmans die ik lees (misschien niet de beste om mee te beginnen :') ).

Het is wel een hele hoop gezever en onzin (of om in zijn eigen terminologie te blijven: cafépraat), heb na tweehonderd pagina's getwijfeld of ik hem niet weg zou leggen (vijfhonderd nog wat pagina's is wel veel), maar nu ik er elke dag gewoon tien bladzijdes van lees vind ik het wel fijn weg lezen.
De vele herhalingen (Manon had gewild dat ik dat geschrapt had, kogelvis uit Milwaukee, sigarreten tot en met) vind ik wel irritant, maar maken het ook weer voorspelbaar en voorspelbaarheid is ook weer prettig.
  Redactie Frontpage maandag 14 september 2015 @ 06:04:01 #130
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_156069689
Ik heb gegrinnikt en me een dagje uiterst vermaakt.



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 7 januari 2016 @ 16:47:36 #131
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_158903656
Morgen verschijnt:



En hebben we deze al gehoord?



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2016 @ 07:18:18 #132
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159273442
Uit.
Ik heb me een paar avonden prima vermaakt. Toegegeven, het is niet het allerbeste boek van de man, maar ik werd wel gegrepen en wilde het niet wegleggen. Doorlezen dus, met soms een luide lach en soms een brok. Voor de HB-liefhebbers: niet overslaan.

:X

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 11:46:11 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159277139
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:47 schreef bazbo het volgende:
Morgen verschijnt:

[ afbeelding ]

En hebben we deze al gehoord?

[ afbeelding ]

:X
oeh die LP moet ik hebben :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 donderdag 21 januari 2016 @ 11:48:02 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_159277176
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:18 schreef bazbo het volgende:
Uit.
Ik heb me een paar avonden prima vermaakt. Toegegeven, het is niet het allerbeste boek van de man, maar ik werd wel gegrepen en wilde het niet wegleggen. Doorlezen dus, met soms een luide lach en soms een brok. Voor de HB-liefhebbers: niet overslaan.

:X

[ afbeelding ]
Wie zijn die vrouwen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 13:02:07 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159278817
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeh die LP moet ik hebben :D
*besteld
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2016 @ 18:39:11 #136
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159286873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie zijn die vrouwen ?

:P
Manon en Poppy, zijn twee exen.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Trouwste user 2022 donderdag 21 januari 2016 @ 20:57:21 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_159290936
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:39 schreef bazbo het volgende:

[..]

Manon en Poppy, zijn twee exen.

:X
Dus aan die kutten heeft ie gelikt ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159291518
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

*besteld
Wat staat er op die plaat?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Trouwste user 2022 donderdag 21 januari 2016 @ 21:15:10 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_159291584
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:13 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat staat er op die plaat?
Naald

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159292137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Naald

:P
Die was best slecht, Herman.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Trouwste user 2022 donderdag 21 januari 2016 @ 22:03:19 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_159293571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:30 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die was best slecht, Herman.
Slaan we hem over.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 10:31:12 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159300995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:13 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat staat er op die plaat?
Net als zijn vorige cd gok ik, gewoon zijn collumns door hemzelf voorgelezen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159303869
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net als zijn vorige cd gok ik, gewoon zijn collumns door hemzelf voorgelezen :)
is die op lp verschenen ook? bij bol is die nieuwe 19,95 |:( |:( |:( |:( |:( |:( irritante eikels.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 17:21:29 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159360576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:15 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

is die op lp verschenen ook? bij bol is die nieuwe 19,95 |:( |:( |:( |:( |:( |:( irritante eikels.
hoezo vanwege die 5 cent voordat je gratis kunt verzenden.. gewoon een pakpiertje erbij bestellen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 19:37:44 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159390094
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zaterdag 28 mei 2016 @ 13:25:59 #146
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162562818


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:00:38 #147
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_162563476
En in september komt deze uit:

Niets is sterker dan dat ene woord
  Redactie Frontpage zaterdag 28 mei 2016 @ 14:23:46 #148
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162564147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:00 schreef PIETR het volgende:
En in september komt deze uit:

[afbeelding]

Koel. Ik ben benieuwd.
In mijn plaatselijke boekhandel ligt Zeik en het lijk op de dijk bij de thrillers in de hoek 'Spanning'. Weten ze veel. :P

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 13 september 2016 @ 18:17:03 #149
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_165298120


Hij is er. Ligt boven op mijn stapel.
Pas z'n derde boek dit jaar, dus wie weet.

http://www.hln.be/regio/n(...)-charlatan-a2861007/
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160913_02466110

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_168233705
Ik heb een een boek met een trio verhalen laten liggen in de kringloop laatst omdat ik die verhalen niet tegenkwam in dit topic. :@ Hoop spoedig een van de betere titels aan te treffen. *O*
pi_168233956
Schrijft hij eigenlijk in het Vlaams?
pi_168233964
En zou ik hem kunnen vergelijken met Irvine Welsh qua grofheid?
pi_168234521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:31 schreef MCH het volgende:
Schrijft hij eigenlijk in het Vlaams?
tuurlijk niet.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168234695
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:49 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

tuurlijk niet.
Hoezo tuurlijk niet?
pi_168235203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoezo tuurlijk niet?
Ik weet niet wat je onder vlaams verstaat, maar ik neem aan gewoon achterlijk dialect. Nederlands gaan niet shit als 'a wie wa zenne amai a i zenne manneken' lezen.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168235427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:13 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je onder vlaams verstaat, maar ik neem aan gewoon achterlijk dialect. Nederlands gaan niet shit als 'a wie wa zenne amai a i zenne manneken' lezen.
Bedankt voor je heldere antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2017 23:22:47 ]
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2017 @ 07:21:13 #157
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_168237336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:24 schreef MCH het volgende:
Ik heb een een boek met een trio verhalen laten liggen in de kringloop laatst omdat ik die verhalen niet tegenkwam in dit topic. :@ Hoop spoedig een van de betere titels aan te treffen. *O*
En welke drie verhalen waren dat dan?

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 28 januari 2017 @ 21:05:08 #158
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_168501077


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_172697650
Hoi
  Redactie Frontpage woensdag 9 augustus 2017 @ 11:43:45 #160
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_173015569
Op 22 september verschijnt:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:30 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173015654
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:43 schreef bazbo het volgende:
Op 22 september verschijnt:

[ afbeelding ]

:Y
_O_ die titel _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 11:57:24 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_173015878
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173015895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:57 schreef tong80 het volgende:
:D

:P
Volgens mij is Brusselmans een succesvolle versie van jou.
  Trouwste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:01:11 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_173015951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgens mij is Brusselmans een succesvolle versie van jou.
Ik ben ook succesvol. Ben alleen minder ambitieus. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173015959
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben ook succesvol. Ben alleen minder ambitieus. :)

:P
Succesvol jezelf verneuken ja.
  Trouwste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:03:45 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_173015999
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Succesvol jezelf verneuken ja.
Kan ik niet ontkennen. Maar een genie is vaak multi-getallenteerd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173016024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kan ik niet ontkennen. Maar een genie is vaak multi-getallenteerd.

:P
Klopt, zo'n leven gaat meestal gepaard met grote hoogtes en dieptes.
  Trouwste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:05:36 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_173016041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Klopt, zo'n leven gaat meestal gepaard met grote hoogtes en dieptes.
Ik blijf met mijn vliegangst dan ook met beide voetjes nederig op de grond.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage woensdag 9 augustus 2017 @ 13:20:41 #169
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_173017560
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ die titel _O_
Omvang: 852 pagina's.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 13:30:06 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173017759
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:20 schreef bazbo het volgende:

[..]

Omvang: 852 pagina's.

:Y
:X dat is dikker dan de kus in de nacht :X

blijf de eerste zin mooi vinden "Ik heb niets te vertellen en dat zal ik de komende 600 pagina's maar eens doen." of zoiets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:05:55 #171
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_173055064
Jeeeuj :D
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_173055093
Een grote toneelspeler is 't.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:11:51 #173
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_173055147
En voor de echte fans zal op dezelfde dag als 'Hij schreef te weinig boeken' ook dit boek uitkomen, óver Brusselmans:

Niets is sterker dan dat ene woord
  Redactie Frontpage vrijdag 22 september 2017 @ 12:54:49 #174
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_173928428
'Ik zou wel m'n laatste boek willen schrijven, maar door het schrijven van andere boeken heb ik daar geen tijd voor.'
(Openingszin)



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2018 @ 19:29:32 #175
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_177421773


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181639865
Heb besloten dat m'n nieuwe levensdoel wordt Herman's hele oeuvre te verzamelen via speurwerk in kringloopwinkels. Ik zit al op 10 titels :')

Oja, ik heb nog nooit een boek van hem gelezen.
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 15:00:37 #177
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181642194
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:45 schreef MCH het volgende:
Heb besloten dat m'n nieuwe levensdoel wordt Herman's hele oeuvre te verzamelen via speurwerk in kringloopwinkels. Ik zit al op 10 titels :')

Oja, ik heb nog nooit een boek van hem gelezen.
Je zult ontdekken: het leven heeft zin.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2018 @ 21:58:38 #178
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182579973


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 23:06:22 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182581484
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:54 schreef bazbo het volgende:
'Ik zou wel m'n laatste boek willen schrijven, maar door het schrijven van andere boeken heb ik daar geen tijd voor.'
(Openingszin)

[ afbeelding ]

:Y
_O- goede eerste zin weer _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 23:07:10 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182581512
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:45 schreef MCH het volgende:
Heb besloten dat m'n nieuwe levensdoel wordt Herman's hele oeuvre te verzamelen via speurwerk in kringloopwinkels. Ik zit al op 10 titels :')

Oja, ik heb nog nooit een boek van hem gelezen.
Kameraad van mij heeft al zijn brusselmans boeken weggedaan hij zat aan 40+ titels :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zaterdag 23 maart 2019 @ 20:55:27 #181
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_185810331


Wist niet eens dat deze vorige maand was verschenen. Nu heb ik een tweede druk en ik wil een eerste!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 10 september 2019 @ 20:37:54 #182
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188885119
Ja.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 30 januari 2020 @ 20:31:31 #183
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_191268662


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_191269764
Ongelooflijk in wat een tempo die man blijft schrijven.
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2020 @ 07:47:25 #185
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_191274023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ongelooflijk in wat een tempo die man blijft schrijven.
Klopt het dat hij de laatste tijd weer minder in het nieuws is en nauwelijks voor kranten en tijdschriften schrijft? Dan zou hij zich meer kunnen richten op zijn boeken.
De eerste vijf-zes hoofdstukken lezen weer ouderwets. Bijzonder geestig, ik zit weer veel te grinniken. Niet dat het nog ergens over gaat, maar dat vind ik nooit zo erg, overigens.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_191286381
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 07:47 schreef bazbo het volgende:

[..]

Klopt het dat hij de laatste tijd weer minder in het nieuws is en nauwelijks voor kranten en tijdschriften schrijft? Dan zou hij zich meer kunnen richten op zijn boeken.
De eerste vijf-zes hoofdstukken lezen weer ouderwets. Bijzonder geestig, ik zit weer veel te grinniken. Niet dat het nog ergens over gaat, maar dat vind ik nooit zo erg, overigens.

:Y
Ik moet ook zeggen dat ik na Guggenheimer koopt een neger niks meer van hem gelezen heb. De boeken ervoor merkte ik al dat de geografische reikwijdte van z'n boeken al minder en minder werd :D

Welke recente Brusselmans raad je aan? Om er weer eens in te duiken.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 februari 2020 @ 07:07:55 #187
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_191290551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]


Welke recente Brusselmans raad je aan? Om er weer eens in te duiken.
Deze. Al ben ik pas op een derde ...

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2020 @ 07:20:47 #188
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_194722689


Vorige week verschenen. Ben alweer halverwege en ik moet zeggen: hoogst vermakelijk.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 17 september 2020 @ 23:41:56 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_195120482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Frollo het volgende:

[.. .] dat ik hem sinds 1998 niet eens meer gelezen heb [...]
Nog steeds niet trouwens :')

Ach ja, de man heeft mij met onder andere Heden ben ik nuchter en Zijn er kanalen in Aalst? een paar buitengewone leeservaringen bezorgd en nu vind ik er al decennia niks meer aan. Zo gaan die dingen nou eenmaal, denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 22 april 2021 @ 07:15:41 #190
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_199106719


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 13 oktober 2021 @ 13:27:10 #191
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_201740819
Is al een paar weken uit, maar ik ontdek dat pas deze week!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_201801246
Van de radioreeks Nooit Meer Slapen wordt ook elke keer een podcastaflevering gemaakt. Voor de liefhebbers: Brusselmans was daar op 24 augustus 2021 te gast.

Vermakelijk interview om te luisteren.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 april 2022 @ 19:27:04 #193
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_204455617


Ben ik de enige die 'm gekocht en gelezen heeft?
Korte verhalen, dit keer.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:49:26 #194
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_206240295
Eindelijk. Hij is er!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_206240815
Hoeveel zal Brusselmans eigenlijk verkopen per boek?
  Redactie Frontpage zaterdag 17 juni 2023 @ 20:57:58 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_209546481


:o
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 30 juli 2023 @ 23:28:04 #197
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_210101882
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:57 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]

:o
Godverdomme, het staat hem nog goed ook.
  Redactie Frontpage zondag 1 oktober 2023 @ 16:15:46 #198
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_210805863


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 25 december 2023 @ 10:28:35 #199
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211740211


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')