abonnement Unibet Coolblue
pi_84501624
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:16 schreef June. het volgende:
Heeft de KRO al niet vaker zo'n serie uitgezonden? Kan me nog herinneren dat ik zoiets gekeken heb.
Twee thema avonden ja, maar dat waren andere personen. Hoeveel afleveringen zijn er nu geweest, na 1 niet meer gezien :@.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:35:15 #27
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_84512064
Er zijn twee afleveringen geweest; vorige week en gisteren.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58:04 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84558469
Ben de eerste aflevering aan het kijken. Die Lotte overleeft het denk ik niet..
pi_84560595
In de intro zegt Yvon dat er elke dag iemand sterft aan anorexia. Maar ze zegt er niet bij of dit wereldwijd geldt, of alleen voor Nederland?
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:49:21 #30
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84641290
Ik heb allebei de afleveringen gezien. Behoorlijk heftig.
Wat raar dat bv Lotte zo hardnekkig die gedachten heeft. Echt sneu voor haar zeg.
En wat raar ook dat Stella zichzelf vet zag worden in het raam..?!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_84650142
Ik vind die Fleur er echt ontzettend slecht uitzien. Je kunt echt zien dat ze al jaren met de ziekte kampt en dat haar lichaam het daar zwaar mee heeft.
Stella wist het allemaal goed uit te leggen vind ik, Lotte is echt nog zo'n onnozele tiener.
Toen Yvon in de voice-over zei: "gaat anorexia wel over afvallen of gaat het om iets anders?" Toen dacht ik: :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:21:37 #32
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84656108
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:19 schreef Fascination het volgende:
Toen Yvon in de voice-over zei: "gaat anorexia wel over afvallen of gaat het om iets anders?" Toen dacht ik: :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik vond dat niet zo'n rare vraag hoor.
Het gaat vaak ook niet over afvallen maar over een veel dieper liggend probleem waar die mensen niet mee kunnen handelen. Daar wordt het zelfbeeld door verstoord. Dun willen zijn is vaak slechts 1 uiting van dat probleem.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_84660552
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:21 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ik vond dat niet zo'n rare vraag hoor.
Het gaat vaak ook niet over afvallen maar over een veel dieper liggend probleem waar die mensen niet mee kunnen handelen. Daar wordt het zelfbeeld door verstoord. Dun willen zijn is vaak slechts 1 uiting van dat probleem.
Ja, maar zijn er ook mensen die dat niet weten? ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:48:12 #34
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84662204
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:59 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, maar zijn er ook mensen die dat niet weten? ;(
Tuurlijk, soms is t verleden TE pijnlijk en TE ver verdrongen dat er heel veel therapie voor nodig is om de oorzaak te achterhalen.. maar doelde je nu op de presentatrice?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:03:30 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_84749158
Het komt weer :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:06:28 #36
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84749309
Ik zit ook alweer klaar!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_84749313
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:03 schreef automatic_ het volgende:
Het komt weer :)
Oke dankje voor het melden, dan eerst maar eens even de vorige afleveringen terug kijken zo en dan morgen deze ;(.
pi_84750848
Heftig programma ...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_84751814
Zeker een heftig programma.
Ik verbaas me er elke keer weer over als ik zoiets over anorexia zie of hoor, terwijl ik het tegelijkertijd ook wel graag wil begrijpen. Enge maar ook interessante ziekte.
Ik vind het heel knap van ze dat ze er zo over praten, het is toch een heel persoonlijk probleem.
Misschien dat mensen op deze manier wat meer leren over de ziekte, ik denk dat bijna iedereen wel iemand kent die anorexia heeft (of je het dan wel of niet weet) en ik denk dat het heel belangrijk is dat er veel meer begrip voor de ziekte is.
Een kennis van me heeft het ook (of heeft gehad, in hoeverre je er vanaf kunt komen), ik zie haar niet zo heel vaak maar vind het dan wel moeilijk om haar te zien als we bijvoorbeeld ergens gaan eten, en hoe ik erop moet reageren, omdat ze er niet openlijk voor uitkomt, en ik vind niet dat ik close genoeg met haar ben om het er met haar over te hebben.

Weet iemand hoeveel afleveringen er gaan komen?

Ik wens de meiden en jongen die eraan meedoen in ieder geval heel veel sterkte, ik hoop dat het met ze allemaal goed gaat.
pi_84777263
Op de site staat 4 afleveringen. Maar ik denk dat er nog wel meer komen. Of misschien later een follow-up of heet zoiets?

Ik zat net naar de herhaling te kijken (gisteren helemaal vergeten) en ik zag Fleur weer voorbij komen, volgensmij een hartstikke leuke vrouw (allemaal hoor). Alleen die ziekte...oh oh, helemaal als d'r zieke moeder 't erover heeft. Ze klinkt ook alsof ze elk moment kan inzakken. Heel broos. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Hippos op 02-08-2010 17:14:24 ]
pi_85583591
niets vermoedend naar een arts gaan als je kind 36 kilo weegt :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:42:29 #42
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85598602
In de voorstukjes van volgende week komt Fleur niet meer voor...??? :{
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85623751
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:30 schreef roos85 het volgende:
niets vermoedend naar een arts gaan als je kind 36 kilo weegt :')
Hoezo niets vermoedend?
pi_85623858
Dat vond ik ook zo raar. We gingen toevallig toch voor controle naar de arts.
Het kind was bijna dood....

Het blijft iets onbegrijpelijks. Hoe kun je zo graag niks willen wegen totdat je dood gaat?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_85624765
Ik denk dat ze bedoelen onverwacht, omdat ze nóg dunner en lichter is geweest.
Dit was een paar dagen nadat ze besloten had toch maar weer af te vallen.
Ik denk dat ze het wel verwachtten, maar gewoon nog niet zo snel.

Ik vond het wel raar dat ze zei dat ze al heel veel afgevallen was - hoeveel kun je afvallen in een paar dagen? Toch niet zo heel veel?
pi_85828261
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:42 schreef NouMooiNiet het volgende:
In de voorstukjes van volgende week komt Fleur niet meer voor...??? :{
Ik heb het net teruggekeken (had het gemist) maar dat viel me ook op...ik hoop toch echt dat ze nog leeft. Vanavond zullen we het horen en zien :{
-Edit: fleur heeft onlangs nog gepost in het forum van XXS, dat is op zich een goed teken :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Hippos op 29-08-2010 13:43:35 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:52:30 #47
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85832951
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:16 schreef Hippos het volgende:

[..]

Ik heb het net teruggekeken (had het gemist) maar dat viel me ook op...ik hoop toch echt dat ze nog leeft. Vanavond zullen we het horen en zien :{
-Edit: fleur heeft onlangs nog gepost in het forum van XXS, dat is op zich een goed teken :)
Inderdaad! Ik ben toch wel erg benieuwd hoe het afloopt, vanavond ff kijken.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85844906
Ik heb net alle afleveringen gezien op ug, pff heftig hoor, ik hoop maar dat die Lotte nu echt een beetje tot inkeer is gekomen.

Ik vond het ook interessant toen Stella (leuke meid trouwens) vertelde over hoe ze dacht dat ze een mooi dun meisje zag lopen in de gang en toen ze realiseerde dat zij het zelf was die weerspiegeling opeens dik zag worden.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_85849895
Net de laatste aflevering gezien.
Was een mooi programma... Hoop dat er een vervolg komt.
pi_85851755
Knap hoe Yvonne het vertrouwen van die mensen wint. Wat jammer is dat het zo kort duurt (+- 20 min) en dan zoveel mensen dan hou je een paar minuten over per 'deelnemer'. Gevolg is dat je met veel vragen blijft zitten. Ik zou graag meer willen weten, ook omdat het voor mij zo moeilijk te begrijpen is. Met Yvonne blijft het hangen in het uitwisselen van beleefdheden, ook omdat het zoals gezegd zo kort duurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')