abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84209290
Momenteel heb ik een Roland juno g gewoon beetje oefenen/knuttselen enzo later wil ik voor een Roland phantom Maar wat voor voorkeur hebben julie via Pc software(fruityloops) of gewoon via Synthesizer?

Maar waarom zo een artiest vele duizende euros uitgeven aan een paar Synthesizer als ie gewoon 1 pc kan gebruiken daarvoor
pi_84209498
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:36 schreef Athlon64x het volgende:
Momenteel heb ik een Roland juno g gewoon beetje oefenen/knuttselen enzo later wil ik voor een Roland phantom Maar wat voor voorkeur hebben julie via Pc software(fruityloops) of gewoon via Synthesizer?

Maar waarom zo een artiest vele duizende euros uitgeven aan een paar Synthesizer als ie gewoon 1 pc kan gebruiken daarvoor
Je bedoelt Vst-plugin V.S synthesizer

Met het tweede heb ik nog geen ervaring, wel kan ik vertellen dat bijvoorbeeld een plug-in als Omnisphere meer kan dan een synth, maar dat komt om de combinatie van analog + vette samples

Maar als je gewoon een normale synth hebt moet een goede hardware synth beter zijn
zelf zit ik te denken om ooit een Waldorf Blofeld te kopen, maar ik denk er nog even over na. Omdat mijn sylenth1 en omnisphere plugins het nog goed doen.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:41:12 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84209522
Tja, je kan je ook afvragen waarom film en tv producenten allerlei dure videoapparatuur kopen, terwijl ze ook een computer kunnen gebruiken...
So we just called him Fred
pi_84209538
ja bedoel plug in fruity loops
pi_84209545
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef FredvZ het volgende:
Tja, je kan je ook afvragen waarom film en tv producenten allerlei dure videoapparatuur kopen, terwijl ze ook een computer kunnen gebruiken...
zit erin een pc een camera dan
pi_84209592
Plug in fruity loops
Fruity loops is een sequencer en heeft standaart allemaal plug-ins er in zitten
maar de meeste zuigen.
Ik heb zelf Ableton Live 8 met nog flink wat goede losse plugins
pi_84209609
sequencer =tijdbalk ?
pi_84209613
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

zit erin een pc een camera dan
wat lees ik?
pi_84209672
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:43 schreef Athlon64x het volgende:
sequencer =tijdbalk ?
een sequencer is een programma waar je je muziek kan arrangeren, met de benodigde plug-ins, Midi ondersteuning etc.

een vst-plugin is een digitale synthesizer of effect.

btw: ik weet niet welke muziek je maakt, maar als je spaart voor een phantom, kijk dan ook nog eens naar de Access Virus TI2

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 20:47:05 ]
pi_84228049
Grootste probleem om 't via je pc te gaan harken zijn vaak de latency's die er optreden. Je zult dus een goede audio-kaart moeten hebben om dat te minimaliseren. Een echt goede audiokaart kan je flink wat stuivers gaan kosten, afhankelijk van de specs uiteraard.... En je PC moet uiteraard ook aan wat knappe systeemeisen voldoen. Daarnaast is 't nu ook meestal niet het meest mobiele platform dat je je kan bedenken, dus mocht je op verschillende locaties aan de knutsel willen, dan wordt 't al gauw lastig. Dan moet je je nog maar eens gaan afvragen of het wel de moeite is om het via de PC nog te willen gaan doen natuurlijk.
pi_84232420
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:49 schreef kroegtijger het volgende:
Grootste probleem om 't via je pc te gaan harken zijn vaak de latency's die er optreden. Je zult dus een goede audio-kaart moeten hebben om dat te minimaliseren. Een echt goede audiokaart kan je flink wat stuivers gaan kosten, afhankelijk van de specs uiteraard.... En je PC moet uiteraard ook aan wat knappe systeemeisen voldoen. Daarnaast is 't nu ook meestal niet het meest mobiele platform dat je je kan bedenken, dus mocht je op verschillende locaties aan de knutsel willen, dan wordt 't al gauw lastig. Dan moet je je nog maar eens gaan afvragen of het wel de moeite is om het via de PC nog te willen gaan doen natuurlijk.
Pc is wel stuk goedkoper en met de Asio4all driver komt je al aardig ver
en je zult toch altijd een sequencer nodig hebben als je iets wilt opnemen
pi_84233116
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:40 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Pc is wel stuk goedkoper en met de Asio4all driver komt je al aardig ver
en je zult toch altijd een sequencer nodig hebben als je iets wilt opnemen
PC kan je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Vergeet ook de software-licenties niet natuurlijk. Het is niet alleen de hardware die je dan moet rekenen. Daarnaast blijf je met de mobiliteit zitten... Iedere toepassing heeft zn eigen specifieke hardware; daar moet je 't op afstemmen. Eerst kijken wat je nu precies ermee wilt doen, en op basis daarvan zoek je de meest geschikte hardware in combinatie met het budget uiteraard
pi_84239498
Ik ben niet echt into dat hele audio gebeuren, maar is 1 PC met of andere synth applicatie (bv. Reason o.i.d.) + geile geluidskaart niet mobieler dan een heel rack aan equivalente hardware?
pi_84248968
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:49 schreef Henno het volgende:
Ik ben niet echt into dat hele audio gebeuren, maar is 1 PC met of andere synth applicatie (bv. Reason o.i.d.) + geile geluidskaart niet mobieler dan een heel rack aan equivalente hardware?
monitor ? rand apparatuur ? laptop heeft brake geluids kaart
  maandag 19 juli 2010 @ 23:51:58 #15
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_84257568
Ik denk ook dat een heleboel mensen de PC gebruiken voor muziek
Als het niet realtime hoeft is dat ook het beste, maar ga je realtime is aparte hardware een must.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_84277648
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:51 schreef HiDiHo het volgende:
Ik denk ook dat een heleboel mensen de PC gebruiken voor muziek
Als het niet realtime hoeft is dat ook het beste, maar ga je realtime is aparte hardware een must.
bij pc moet je wel een serieuse geluidskaart hebben en echt geen creative ding van 100 euro
pi_84280345
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:56 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

bij pc moet je wel een serieuse geluidskaart hebben en echt geen creative ding van 100 euro
Da's natuurlijk afhankelijk van hoe serieus je met je muziek bezig bent... Als t voor de lol thuis een beetje prutsen is, kan 't prima. Ga je echt serieus aan de gang, dan kom je bij de high-end markt terrecht waarbij je rustig 800 tot 1000,- voor een kaartje betaald. Die dingen van Sek'd destijds waren bijvoorbeeld erg goed, maar daar hing dan ook wel een prijskaartje aan waar je u tegen zei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')