abonnement Unibet Coolblue
pi_84914505
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Erg mooi, is dat een soort HDR ?
Het is een HDR maar dan een beetje vals gespeeld; normaal maak je die van meerdere foto's maar in Photomatix Pro kun je ook één RAW bestand tonemappen, met best wel goeie resultaten (mits het origineel goed belicht is natuurlijk)!
pi_84914832
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ mooi, eenvoudig beeld, leuk dat de horizon wat glooiend loopt
+ mooie lucht
- ik zou hem anders croppen (boven- en onderkant stukje eraf)

Ik heb een foto van een paar maanden terug opnieuw bewerkt dmv tonemapping in Photomatix (klikbaar voor groter).

[ link | afbeelding ]
-Teveel contrast
-Halos om de bomen...

+Leuke sfeer
+Velle kleuren...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84918881
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:21 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ Mooie zwartwit omzetting. Het water lijkt wel van zilver, erg mooi.
+ De lucht is ook fijn
- Er is niet zo veel in de foto wat echt de aandacht trekt. De blokken links onder in beeld zijn niet echt prominent en aan de horizon "gebeurt" ook niet echt iets.

Mijn foto:

[ afbeelding ]
Zeer fraai _O_
Prachtige belichting, mooi scherp en goede focus ^O^
pi_84925953
Er moet toch een nieuwe foto komen.
Hier weer eentje uit mijn botenobsessiecollectie

Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:39:53 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84926214
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Er moet toch een nieuwe foto komen.
Hier weer eentje uit mijn botenobsessiecollectie

[ afbeelding ]
Ik mis een beoordeling van de vorige foto. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84926391
Excuses ik dacht dat dat al gedaan was door iemand anders. Alleen had die persoon geen foto geplaatst.

+ Mooie heldere kleuren
+ veel te zien op de foto
- Iets teveel bewerkt
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_84947181
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Er moet toch een nieuwe foto komen.
Hier weer eentje uit mijn botenobsessiecollectie

[ afbeelding ]
+ Lekker scherp en vanuit een mooie hoek genomen. Schip staat er helemaal op! Grappig ook dat je nog net een volledige zeilboot kan zien links, achter het schip :)
- Veel te veel contrast toegevoegd. Veel stukken zijn naar mijn idee echt te zwart wat het er niet mooier op maakt.

Vanmorgen genomen toen het eindelijk eens wind stil was. Ik fiets daar zo vaak langs maar telkens stond er wel een beetje wind.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2010 18:07:46 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:36:45 #133
13368 NiGeLaToR
pi_84952733
@Wiebeldak

+ reflectie
+ contrast
+ voorgrond gras is mooie, goede compositie
- onderwerp is .. tjah.. niet boeiend zo
- te krap uitgesneden? Ik zie dat ding en denk, technisch leuke plaat, maar vertelt geen verhaal.

Van de week mini handleiding hoe doe ik zwart-wit-met-kleur in fotoshop en deze onder handen genomen. Ben er niet zo'n fan van, maar ik vond 'm toch wel leuk geworden. Ben benieuwd wat jullie vinden:



En mocht je ook zoiets willen knutselen, hier de extragratis handleiding.
pi_84953295
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
@Wiebeldak

+ reflectie
+ contrast
+ voorgrond gras is mooie, goede compositie
- onderwerp is .. tjah.. niet boeiend zo
- te krap uitgesneden? Ik zie dat ding en denk, technisch leuke plaat, maar vertelt geen verhaal.

Van de week mini handleiding hoe doe ik zwart-wit-met-kleur in fotoshop en deze onder handen genomen. Ben er niet zo'n fan van, maar ik vond 'm toch wel leuk geworden. Ben benieuwd wat jullie vinden:

[ afbeelding ]

En mocht je ook zoiets willen knutselen, hier de extragratis handleiding.
Erg leuk! Vooral het detail in het midden waar iemand op een rots staat (of zie ik dat verkeerd?)

Rechts zit nog wel een nutteloos arm wat wel weggeshopt kan worden :)
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:58:50 #135
13368 NiGeLaToR
pi_84953564
Die arm zie ik net ook pas, terwijl ik die foto vaak genoeg heb gezien. Dank u :)
Die monnik stond te kijken hoe jongelui van de hoogste rots afsprongen en daarna op de kleine klommen. Helaas geen spring-foto van de hoge rots. Het was er overigens maar een meter diep, je ziet de bodem.. best knap dus :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:50:04 #136
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85055210
+ Geslaagde bewerking
+ Mooi uitzicht.
- Compositie werkt niet zo voor mij. Ik heb mij zo vrij gevoeld wat te spelen met de croptool, dit vind ik persoonlijk een stuk prettiger: http://i33.tinypic.com/25kou9x.jpg


Vers van de straten van Shanghai:



[ Bericht 2% gewijzigd door problematiQue op 09-08-2010 16:59:03 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:58:09 #137
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_85055564
+uitstraling/sfeer van de foto
-foto is scheef
-op veel punten overbelicht of onderbelicht (weet niet of dit door de bewerking komt vanwege die erg rode huidskleur?) Hierdoor verliest de foto veel detail op bepaalde plekken

Gister eind van de middag gemaakt :

pi_85057430
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:58 schreef DrD00m het volgende:
+uitstraling/sfeer van de foto
-foto is scheef
-op veel punten overbelicht of onderbelicht (weet niet of dit door de bewerking komt vanwege die erg rode huidskleur?) Hierdoor verliest de foto veel detail op bepaalde plekken

Gister eind van de middag gemaakt :

[ afbeelding ]
+ Lucht is erg mooi van kleur. Erg mooi strookje bomen en flatgebouwen onderin als silhouet.
- Maar ik heb het idee dat het erin geplakt is. Althans zo ziet het eruit. Alsof het niet thuis hoort in de foto omdat die wolken zo ver doorlopen. Maar toch staat het wel mooi :)



Mister croc.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:54:20 #139
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_85057969
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Lucht is erg mooi van kleur. Erg mooi strookje bomen en flatgebouwen onderin als silhouet.
- Maar ik heb het idee dat het erin geplakt is. Althans zo ziet het eruit. Alsof het niet thuis hoort in de foto omdat die wolken zo ver doorlopen. Maar toch staat het wel mooi :)
Het is niet geplakt ;) was bij het maken van de foto begonnen bij de kust aan de overkant zodat de lucht wat verder doorliep. Misschien had ik er toch een klein beetje water bij moeten fotograferen?
Dit is ongeveer hetzelfde plekje (foto)

---

overigens : vette croc _O_
pi_85059227
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Het is niet geplakt ;) was bij het maken van de foto begonnen bij de kust aan de overkant zodat de lucht wat verder doorliep. Misschien had ik er toch een klein beetje water bij moeten fotograferen?
Dit is ongeveer hetzelfde plekje (foto)

---

overigens : vette croc _O_
Als dat beetje water niet ook zwart uit pakt maar als spiegel fungeert voor de wolken dan zou dat prachtig zijn geweest. Misschien een tip voor de volgende keer: Als je nou zo een soort onderwerp heb is het misschien handig om een stuk of 5 verschillende composities te schieten waarna je thuis kan bepalen welke je het mooist vind. Dat doe ik sowieso bijna met alle foto's :) Ik heb al een aantal keer meegemaakt in het verleden dat ik toch iets miste als ik maar 1 foto had geschoten van het onderwerp.
Alhoewel ik deze ook mooi vind daar niet van, alleen het zier er wat raar uit ;) Beetje mierenneuken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2010 18:24:34 ]
  FOK!fotograaf maandag 9 augustus 2010 @ 19:50:55 #141
13368 NiGeLaToR
pi_85062710
@Wiebeldak:

+ Mooie details
+ Goede scherpte/DOF
+ oog kijkt mooi aan
- ik moet paar keer kijken om te zien dat je de bovenkaak eraf geknipt hebt, compositie is beetje vreemd. Misschien nog meer croppen zodat de focus echt op het oog ligt ipv de halve bek? :)

http://www.imgby.me/wp-content/uploads/2010/08/Hoenderdaell-1.jpg

Heerlijk dagje in de regen staan foto's maken zondag...

[ Bericht 9% gewijzigd door Netsplitter op 10-08-2010 08:12:20 (Gaarne resizen, max 1024pixels.) ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:40:43 #142
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_85072501
+ mooi genomen, vliegende schotels vogels zijn heel lastig scherp te krijgen.
- Doordat je de vliegsnelheid van de vogel niet ziet, is het net of de vogel stil ligt op de groene achtergrond


Foto genomen in het duingebied nabij Schoorl. Deze boom staat aan de rand van het gebied waar de duinbranden hebben gewoed.
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_85079687
@tuvokki ben ik het niet mee eens. Doordat de achtergrond een blur is zie je duidelijk dat hij vliegt. Vind het een erg mooie foto geworden NiGeLaToR

Mag dit wel in dit topic eigenlijk? Ga ik niet in overtreding?
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 02:12:07 #144
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_85081270
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:10 schreef Mr.Spaceman het volgende:
@tuvokki ben ik het niet mee eens. Doordat de achtergrond een blur is zie je duidelijk dat hij vliegt. Vind het een erg mooie foto geworden NiGeLaToR

Mag dit wel in dit topic eigenlijk? Ga ik niet in overtreding?
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg mooie foto waar het moeilijk was een negatief puntje op te verzinnen. Ik had liever gezien dat de blur op de achtergrond wat meer beweging gaf, snelheid.

Discussie mag toch? :D
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_85084086
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:40 schreef tuvokki het volgende:
+ mooi genomen, vliegende schotels vogels zijn heel lastig scherp te krijgen.
- Doordat je de vliegsnelheid van de vogel niet ziet, is het net of de vogel stil ligt op de groene achtergrond

[ afbeelding ]
Foto genomen in het duingebied nabij Schoorl. Deze boom staat aan de rand van het gebied waar de duinbranden hebben gewoed.
+ Mooie decentrale compositie.
+ Technisch dik in orde: licht, detail, scherpte, contrast
- Beetje saai

Mijn foto:

Groter op Flickr
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:36:49 #146
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85085667
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:24 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ Mooie decentrale compositie.
+ Technisch dik in orde: licht, detail, scherpte, contrast
- Beetje saai

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Dat beetje saai zie ik juist als een pluspunt van zijn foto. Precies wat die moet uitstralen.
Maar als dat een pluspunt is zou ik geen ander minpunt weten.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_85087137
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:36 schreef Heintje het volgende:

[..]

Dat beetje saai zie ik juist als een pluspunt van zijn foto. Precies wat die moet uitstralen.
Maar als dat een pluspunt is zou ik geen ander minpunt weten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je wilt met een foto toch iets interessants of unieks aan je publiek laten zien. Om dat te doen moet je je onderscheiden van andere foto's van dat onderwerp; een andere invalshoek, standpunt, bewerking, uitsnede of wat dan ook. Dat kan hartstikke smaakgebonden zijn, wat de één saai vindt, vindt de ander juist heel boeiend. Daarom is dit topic ook zo leuk.

Tenzij je met saai juist bedoelt: less is more. Dan ben ik het met je eens. Maar dan wel op een originele of creatieve manier in beeld gebracht.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:50:10 #148
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85090118
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je wilt met een foto toch iets interessants of unieks aan je publiek laten zien. Om dat te doen moet je je onderscheiden van andere foto's van dat onderwerp; een andere invalshoek, standpunt, bewerking, uitsnede of wat dan ook. Dat kan hartstikke smaakgebonden zijn, wat de één saai vindt, vindt de ander juist heel boeiend. Daarom is dit topic ook zo leuk.

Tenzij je met saai juist bedoelt: less is more. Dan ben ik het met je eens. Maar dan wel op een originele of creatieve manier in beeld gebracht.
Een foto die zich onderscheid van de rest kan een geweldige foto zijn. Maar een foto die dat niet doet kan nog steeds een erg goede foto zijn.

Ook kun je foto's maken om een verhaal te verduidelijken. In dat geval is niet belangrijk om een originele foto te hebben.

Nou denk ik niet dat de betreffende foto gemaakt is om bij een verhaal te horen, Die foto is niet mega bijzonder, maar wel een goede foto.Jammer dat er niet toevallig net een zwerm vogels in V-formatie over kwam vliegen.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:20:21 #149
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_85091345
+ Mooie HDR
+ Veel detail in gebouw.
- Beetje onnatuurlijke bewerking voor dit onderwerp.
- Mensen storen mij een beetje.

------------------
pi_85093174
is dit in Edam?
Ja dus.. stond op flickr!

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:24 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ Mooie decentrale compositie.
+ Technisch dik in orde: licht, detail, scherpte, contrast
- Beetje saai

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')