abonnement Unibet Coolblue
pi_84158235
Als ik bijvoorbeeld een smsje wil sturen naar iemand in Zweden, en ik heb een abonnement bij Hi, gaat dit vanuit NL naar zweden dan binnen of buiten m'n bundel?
Kan er bar weinig over vinden en op Hi.nl staat alleen maar vanuit landen behalve dan NL.
Do you think you will walk away untested?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:52:46 #2
309793 Red----One
dfvgbnhjk,l;.
pi_84158272
naar het buitenland kost altijd geld, dus buiten je bundel !!!!
';lkjuhygtfr
pi_84158320
Buiten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_84158481
Oke thanks, nouja 't is maar 13 cent per, dus dat is-nog-wel-te-doen.

Slotje
Do you think you will walk away untested?
pi_84158526
Is dat naar een Nederlands nummer?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 01:03:53 #6
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_84158585
Als het naar een Nederlands nummer is dan betaal je hetzelfde als in Nederland oftewel betaal je dan vanuit je bundel. De ontvanger moet dan een paar cent extra betalen.,
pi_84158823
Precies, anders is het dus gewoon 'naar het buitenland bellen/smsen'
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_84166350
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 01:03 schreef Dlocks het volgende:
Als het naar een Nederlands nummer is dan betaal je hetzelfde als in Nederland oftewel betaal je dan vanuit je bundel. De ontvanger moet dan een paar cent extra betalen.,
Ja het is naar iemand die op vakantie is, dus gewoon een 06 nummer.

dus toch vanuit bundel
Do you think you will walk away untested?
  zondag 18 juli 2010 @ 01:39:46 #9
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_84188659
Let op tis geen 13cent zo als op de site staat maar 33cent per sms.
Volgens de kpn geld die aktie nl niet van uit nederland....
Enkel van uit een ander buitenlands land dus bv van duidsland naar italie enz enz

Van uit nederland naar elk ander europees land zijn de kosten 33ct per sms ......
Als je ook in het lijstje kijkt staat staat er geen nederland tussen (glad jakkers)
Was een aangename verrassing +40 euro op mn rekening voor smsen naar het buitenland ....
uiteindelijk na veel gezeur wel 20 euro terug gekregen om dat het zo gebrekkig op de site staat.


Weet je het niet zeker bel de klanten service.
Ik zag nl laatst die reclame ook op tv maar kennelijk klopt dat dus niet!
#Gomorra
O’ terremot è vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchè o s’ libera e sfoga, o mor!
  zondag 18 juli 2010 @ 12:19:43 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_84193915
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:39 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
Let op tis geen 13cent zo als op de site staat maar 33cent per sms.
Volgens de kpn geld die aktie nl niet van uit nederland....
Enkel van uit een ander buitenlands land dus bv van duidsland naar italie enz enz

Van uit nederland naar elk ander europees land zijn de kosten 33ct per sms ......
Als je ook in het lijstje kijkt staat staat er geen nederland tussen (glad jakkers)
Was een aangename verrassing +40 euro op mn rekening voor smsen naar het buitenland ....
uiteindelijk na veel gezeur wel 20 euro terug gekregen om dat het zo gebrekkig op de site staat.


Weet je het niet zeker bel de klanten service.
Ik zag nl laatst die reclame ook op tv maar kennelijk klopt dat dus niet!
Op de website van Hi staat toch echt iets anders:
quote:
Tarief

Voor het versturen van een sms'je naar een Nederlands nummer in het buitenland betaal je hetzelfde als naar een Nederlands nummer in Nederland. Dit valt binnen de bundel. Het versturen van een sms'je naar een buitenlands nummer valt niet binnen de bundel.

Bron: http://www.hi.nl/Klantenservice/Verlengen-met-korting.htm?faqid=8
SMS ontvangen in het buitenland is overigens gratis.
pi_84196231
Overigens dat Hi van KPN is wil niet zeggen dat dezelfde voorwaarden gelden, maar iig beide bedankt! Dat stukje van Dlocks van hi is precies wat mijn hoop bevestigde
Do you think you will walk away untested?
pi_84197584
Het is eigenlijk heel simpel, als je maar een paar basisregels kent:

- Jij kunt als afzender niet weten of de ontvanger in het buitenland is of niet, dus jij betaalt altijd het normale tarief voor bellen en sms'sen en de normale in/uit bundel regels zijn van toepassing.
- De ontvanger is bewust naar het buitenland gegaan dus hij/zij draait op voor de extra kosten die een gesprek of SMS kost. Jij betaalt dus totaan de NL grens en de ontvanger betaalt vanaf de NL-grens naar zijn lokatie in het verre buitenland.
- Het was de europese unie een doorn in het oog dat er exorbitante bedragen gevraagd werden voor internationale telefoongesprekken naar het thuisland, daarom hebben zij maximum tarieven opgelegd voor bellen en sms'sen VANUIT het buitenland NAAR je eigen land.
- Wil jij vanut binnen of buitenland een buitenlands nummer bellen dan gelden die maximumtarieven NIET.

Daarnaast hebben een aantal providers nog een aantal 'voordelen' zoals:
- Ontvangen van SMS in het buitenland is gratis (verzenden dus NIET)
- Kosten in het buitenland kun je vaak reduceren door je aan te melden op een alternatief tariefplan als vodafone passport of t-mobile grenzeloos. Je hebt dan een hoger starttarief, maar een lager tarief per minuut. En voor inkomende gesprekken wordt dan ook een hoog starttarief gevraagd.


Maar hoe je het ook went of keert, internationaal bellen is schreeuwend duur. Met een belgische vriendin heb ik dat op een harde manier geleerd Gelukkig is het ontvangen van SMS gratis, dus ik heb haar een NL-sim kado gedaan en voor mezelf heb ik een belgische sim. Nu stuur ik altijd naar het NL nummer van haar, en zij antwoord dan naar mijn BE nummer. En als we elkaar willen spreken dan doen we dat voornamelijk op skype. En als skype even niet voorhanden is, heb ik een chippie-world abonnement waarbij ik 10 uur per maand wereldwijd binnen de bundel mag bellen. Alleen die is met 60 euro per maand ook niet goedkoop.
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')