quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Kaas- het volgende:Als het niet teveel kost is het in papiervorm wel aardig voor de contactpersonen daar lijkt me. Maar je kunt het ze uiteraard ook gewoon letterlijk vragen.
Ik stuur wel gewoon de papieren variant, is wel wat leuker voor de lezer denk ik.

quote:
Ik vind dat je tof werk hebt uitgekozen overigens. Hoewel ik waarschijnlijk niet voor de master Port Economics ga kiezen lijkt het me een van de gaafste gebieden om mee bezig te houden. Wellicht romantiseer ik het, maar als ik door de Rotterdamse haven vaar denk ik altijd weer na over hoe vet het zou moeten zijn om die haven te 'runnen'.

Er is weinig romantisch aan hoor. Het is een harde business met lage winstmarges, veel concurrentie en overcapaciteit die altijd op de loer ligt. Maar ik ben het wel met je eens hoor.

Het is een imposant werkterrein, alles is groot, groter, grootst en je kunt je werk goed laten zien aan andere mensen, het is tastbaarder dan handelen op een beurs bijvoorbeeld.
De master heet trouwens Urban, Port and Transport Economics. Vervoerseconomie, ruimtelijke economie en logistiek zijn de onderwerpen die behandeld gaan worden op het terrein van de havens, maar ook voor het wegverkeer, de luchtvaart en ook het spoor.