abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:10:23 #1
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84082049


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47
Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Superher0 op 15-07-2010 11:22:47 ]
  • Superhero to the rescue!
    pi_84082129
    Hier ook erg veel wind ja. En er schijnen nog overal takken/bomen/andere troep overal op de wegen en fietspaden te liggen van die storm gisteren dus vandaag ga ik maar niet fietsen... misschien vanavond als er dan een groot deel is opgeruimd....
      donderdag 15 juli 2010 @ 11:20:50 #3
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_84082416
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 00:20 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag weer heerlijk 'n rondje met de club gereden. Lekker rustig aan en af en toe ook ff flink doortrekken, waarbij ook mag worden aangemerkt dat Yankee erg hard kan rijden
    Ik doe m'n best Was inderdaad een lekker tochtje!
    .
    pi_84082438
    Oh, gooi die van mij maar dicht dus.. nog verkeerd nummer ook!

    mis wel
    is de OP
      donderdag 15 juli 2010 @ 11:23:35 #5
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84082532
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 11:21 schreef Oksel het volgende:
    Oh, gooi die van mij maar dicht dus.. nog verkeerd nummer ook!

    mis wel [ afbeelding ]
    is de OP
    OP aangepast .Wat is trouwens creatief wielrennen?
    Superhero to the rescue!
      donderdag 15 juli 2010 @ 11:28:15 #6
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84082715
    Bah, heb ik het verkeerde nummer gebruikt, moet 48 zijn ipv 47, maar even een mod vragen.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 15 juli 2010 @ 11:35:59 #7
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_84083023
    Ook hier ff zwaaien
    pi_84084098
    Oh, ik had dus wel het goede nummer..

    En ik weet niet wat Creatief wielrennen is, vond het wel leuk klinken!

    Weet iemand wat voor fiets dit is? En wat voor wielen / groep?
      donderdag 15 juli 2010 @ 12:02:40 #9
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_84084186
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 12:00 schreef Oksel het volgende:
    Oh, ik had dus wel het goede nummer..

    En ik weet niet wat Creatief wielrennen is, vond het wel leuk klinken!

    Weet iemand wat voor fiets dit is? En wat voor wielen / groep? [ afbeelding ]
    Volgens mij een racefiets.
    pi_84084214
    Morgen op vakantie, 3 weken fietsen op en rond het Ibiriach schiereiland
    pi_84084742
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 12:02 schreef ursel het volgende:

    [..]

    Volgens mij een racefiets.
    Dankje Ursel

    Ik ben er ondertussen al uit..
    pi_84085060
    Raleigh zie ik staan volgens mij
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_84085596
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 12:03 schreef Snuf. het volgende:
    Morgen op vakantie, 3 weken fietsen op en rond het Ibiriach schiereiland
    Fijne vakantie!
    Maar waar ligt het Ibiriach schiereiland?
      donderdag 15 juli 2010 @ 13:42:43 #15
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84088480
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 12:37 schreef 045represent het volgende:

    [..]

    Fijne vakantie!
    Maar waar ligt het Ibiriach schiereiland?
    Spanje en Portugal. Groot rondje
    Superhero to the rescue!
    pi_84088736
    Die Rabo shirtjes vallen trouwens erg groot!

    Ik heb eens voor de lol gepast, en moet echt 'n maatje S hebben. Ondertussen misschien wel XS.
      donderdag 15 juli 2010 @ 13:59:44 #17
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84089287
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 13:48 schreef Tommeke het volgende:
    Die Rabo shirtjes vallen trouwens erg groot!

    Ik heb eens voor de lol gepast, en moet echt 'n maatje S hebben. Ondertussen misschien wel XS.
    Agu en Bioracer vallen groot. Ik moet ook een S'je. En zelfs deze vallen soms nog eens wat ruim.
    Superhero to the rescue!
    pi_84090017
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 12:37 schreef 045represent het volgende:

    [..]

    Fijne vakantie!
    Maar waar ligt het Ibiriach schiereiland?
    iPhone toetsenbord faal >.<

    BTW, heeft iemand nog tips om te fietsen voor mij als ik in Frankrijk zit? We zitten een stukje ten zuiden van Lourdes. Zelf wil ik iig de Tourmalet fietsen, maar d'Aubisque en de col du Soulor liggen daar ok in de buurt. Iemand nog tips voor mij?

    [ Bericht 21% gewijzigd door Snuf. op 15-07-2010 14:35:14 ]
    pi_84094338
    Lidl heeft weer wat fietsspul liggen. Oa brilletjes en horloge met hartslagmeter voor geen geld. Misschien dat ik dat hartslagmetertje wel gaan aanschaffen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_84097569
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 14:14 schreef Snuf. het volgende:

    [..]

    iPhone toetsenbord faal >.<

    BTW, heeft iemand nog tips om te fietsen voor mij als ik in Frankrijk zit? We zitten een stukje ten zuiden van Lourdes. Zelf wil ik iig de Tourmalet fietsen, maar d'Aubisque en de col du Soulor liggen daar ok in de buurt. Iemand nog tips voor mij?
    op zo'n 50 KM heb je de Aspin, niet met de bovengenoemde te vergelijken maar wel een mooie col
    pi_84102497
    nog een klein vraagje, wat vinden jullie van de Vuelta Superlites?
    It is fatal to enter any war without the will to win it.
    Voor Skøll en het Erevlot!
      donderdag 15 juli 2010 @ 19:32:28 #22
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_84102700
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
    nog een klein vraagje, wat vinden jullie van de Vuelta Superlites?
    Qua looks vind ik ze wel cool. Zijn voor ongeveer 200 euro te koop toch? De beoordelingen de ik over deze set gelezen heb waren geloof ik ook niet negatief ofzo.
    .
    pi_84102785
    Ja, kan ze krijgen voor 200,-. Maar ben benieuwd of jullie er ervaring mee hebben..
    Ben namelijk 2m00 en rond de 90 kg, dus ze moeten wel een beetje stevig zijn.. Iemand enig idee of dit setje dan past..?
    It is fatal to enter any war without the will to win it.
    Voor Skøll en het Erevlot!
      donderdag 15 juli 2010 @ 19:40:27 #24
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_84103022
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 19:34 schreef SkollZwaar09 het volgende:
    Ja, kan ze krijgen voor 200,-. Maar ben benieuwd of jullie er ervaring mee hebben..
    Ben namelijk 2m00 en rond de 90 kg, dus ze moeten wel een beetje stevig zijn.. Iemand enig idee of dit setje dan past..?
    Lui op fiets forum zeggen dat ze stevig zijn en prima geschikt voor een dergelijk gewicht: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=29&TID=24192

    Maar ik zou dan wel de versie nemen met de meeste spaken, 20/20 is dat geloof ik.
    .
    pi_84104338
    TT aangepast naar #48.
    sig verwijderd door FA
    pi_84108073
    Heb dat hartslagmetertje direct maar aangeschaft. Werkt goed, en stoort niet met mn tellertje. Stuur is nu wel vol trouwens: belletje, horloge op het stuur en tellertje op de pen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_84108413
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 21:23 schreef marcodej het volgende:
    Heb dat hartslagmetertje direct maar aangeschaft. Werkt goed, en stoort niet met mn tellertje. Stuur is nu wel vol trouwens: belletje, horloge op het stuur en tellertje op de pen.
    Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?
    Ik kan op de officiele Lidl site niets vinden hierover
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_84108946
    Ik wielren dus ook sinds een jaar of 2. Vorig jaar heb ik (vrijwel) nieuwe fiets van marktplaats afgeplukt. Een Intersens met Tiagra spullen erop. Prima fiets en veel schik mee, d'r is alleen 1 puntje: er tikt iets.

    Ik verdenk de trapas ervan dan er ergens iets niet helemaal lekker zit. Als mijn rechterpedaal ongeveer op 8 uur staat, hoor je soms een tik. Ik heb het idee dat het minder wordt als ik 20 a 30 km heb gefietst. Dan verdwijnt het vaak helemaal De tik voel ik ook niet bij het trappen. Als ik ga klimmen wordt het ook erger.

    Ik heb dit al nagevraagd bij de fietsenmaker en die gaf aan dat de lagers er wel eens verkeerd in konden zitten. Ik heb vervolgens zo'n sleutel gekocht waarmee je ze los kan halen. Alles even goed schoongemaakt, montage pasta erop en alles weer vast gezet. Het demonteren en monteren ging goed (niets beschadigd, geen speling) maar je raadt het al: de tik is er nog.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    Wir haben es gewusst
    pi_84109633
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 21:30 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?
    Ik kan op de officiele Lidl site niets vinden hierover
    Wil ik eigenlijk ook wel weten. Anders fiets ik morgen even langs.
    pi_84110160
    Ben ook wel benieuwd naar de prijs van dat hartslagmetertje ja
      FOK!fotograaf donderdag 15 juli 2010 @ 22:14:01 #31
    73911 ultra_ivo
    pi_84110971
    Zo, mijn werk voor de Lowlands 1200 zit erop. 27 uur lang de controle draaiend gehouden. Begonnen gistermiddag 12 uur, vanmiddag ging de laatste weg na 15 uur. Die waren 4 uur te laat binnen en nog veel later weg. Op zich niet zo'n punt, op het moment dat ze over de 600km gaan (ik zat op 556km) verandert het voorgeschreven gemiddelde en krijgen ze er in 1x 5 uur bij. Ben wel behoorlijk plat. Gisteravond ging als gevolg van de onweersbui de keuken eruit (boom omgevallen). Dus snel overlegd met de JH in hoeverre de regels aangepast zouden worden, snel naar de Appie en voldoende eten ingeslagen. We hadden verwacht dat van de 75 deelnemers er 25 zo rond middernacht al door waren. Dat waren er uiteindelijk 4. Dus de druk lag veel meer op de nacht dan vewacht. Gelukkig op het laatste moment nog een 5e vrijwilliger spontaan erbij gekregen dus er was genoeg volk aanwezig. De eerste grote groepen komen nu in de buurt van Zwolle. De snelste mannen zitten al in Groningen of Friesland.
    pi_84111893
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 21:30 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Hoe duur was ie nou? En die brilletjes?
    Ik kan op de officiele Lidl site niets vinden hierover
    Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_84112762
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 22:31 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.
    Geweldig!

    Ik had 2 mooie brilletjes, bij de ene is het glas (plastic) een beetje afgebroken bovenaan, de andere daar ben ik een pinnetje van verloren in het pootje en die heb ik toen uit frustratie maar ergens weggesmeten.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      donderdag 15 juli 2010 @ 23:00:01 #34
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_84113451
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 22:31 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Hartslagmetertje 15,-, brilletje iets van 3 of 4,-. Heb ook tellertjes en sokjes zien liggen.
    Was er toevallig vandaag.
    Brilletje gehaald en sokjes voor de kleine.
    pi_84113645
    wuhuhaha
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_84118687
    Hmm, moet ook maar ff voor zo'n metertje gaan

    Ik had vandaag 'n oefenkoersje. Voor 't eerst in maanden!
    't Ging nog niet eens zo slecht. Ik ben lekker achterin gaan hangen, maar door een valpartij van 'n stel kinderen zat ik meteen lekker op achterstand.. Vervolgens kwam ik wel in 'n aardig groepje en ben maar op kop gaan sleuren om weer bij 't peloton te komen. We kwamen steeds dichterbij en ik gebaarde na bijna 'n vol rondje op kop te hebben gereden dat er wel mag worden overgenomen. Dat was men niet van plan, ik hoorde iemand zeggen: niet overnemen, we laten ons wel terugzakken..
    Heb toen meteen flink in de remmen geknepen om ze af te remmen, om vervolgens erbij weg te fietsen.. Wat een naaiers zeg. Het is naar mijn idee een training, dan mag je best wel eens diep gaan ofzo
    pi_84118983
    Een behoorlijk tijdje terug heb ik ( ik weet niet of ik dat in deze reeks gemeld had ) een stevig ongeluk gehad
    6 weken gips ( kapotte knie ) en 6 wkn revalidatie en.....................smartegeld a 900 euro
    Dat heb ik samen met een paar euro's extra in een nieuw frame gestoken , het frame van mijn Bulls nighthawk vertrouw ik ook niet meer nadat mijn zadelpen naar binnen dook en daar het bevestigingspuntje voor de bidonhouder compleet uit het frame ragde samen met wat carbon vezels.
    Mooi klote want ik wilde het frame eigenlijk verpatsen

    Maar goed , ik heb dus een Cervelo S2 2009 op de kop getikt en ben die nu langzaam maar zeker aan het opbouwen met van alles en nog wat
    Als ie klaar is ga ik weer beginnen met trainen , het zal wel D1 , D1 en nog eens D1 worden met een hoge cadans want ik mag de knie nog niet zwaar belasten.
    Ik denk dat ik het rustig aan ga doen en gewoon lekker tot volgend jaar zo bezig blijf.

    Fiets in aanbouw

    Stuur moet nog gedaan worden hoor , das nog zoals ie van de Bulls afkwam

    PS , ik rij binnen een paar dagen weer wekelijks een aantal malen over Voorne Putten, helaas zal dat voorlopig niet hard gaan ben ik bang , ik heb echt heel veel conditie verloren en ben flink aangekomen
    Nog een Fokker in de buurt ?

    [ Bericht 4% gewijzigd door Martinovibes op 16-07-2010 01:40:15 ]
      vrijdag 16 juli 2010 @ 08:16:16 #38
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_84121115
    Post om het niet af te leren...enkel is bijna genezen van het perron incident dus de fiets lonkt maar we hebben met z'n allen een maaginfectie opgelopen in Tropicana, dus even nu niet op de racer, normale fiets is al bijna overgeven in de struiken
    Kut zwembad, afgeleefde boel, bladderende verf, 5 uur geweest en niet 1 keer mensen zien schoonmaken, een fietser hoort ook niet in het water, ben ja geen vis!
    Ongeloofelijk hoe snel een stad achteruit holt als je er een PvdA burgemeester neer zet, ik mis Opstelten
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 16 juli 2010 @ 09:34:03 #39
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84122416
    Mijn fietsenmaker gaat proberen om vanavond mijn fiets klaar te hebben. Weeeh... Gaat het toch nog een mooie dag worden!

    gisteren trouwens chinees gegeten. Valt niet goed, fietst niet lekker. vandaag met de fiets naar het werk, beetje de benen bewegen. Laatste keer was dinsdag dat ik op de fiets zat, zou bijna ontwenningsverschijnselen krijgen!
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 16 juli 2010 @ 09:50:04 #40
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_84122758
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 21:40 schreef trekhengel het volgende:
    Ik wielren dus ook sinds een jaar of 2. Vorig jaar heb ik (vrijwel) nieuwe fiets van marktplaats afgeplukt. Een Intersens met Tiagra spullen erop. Prima fiets en veel schik mee, d'r is alleen 1 puntje: er tikt iets.

    Ik verdenk de trapas ervan dan er ergens iets niet helemaal lekker zit. Als mijn rechterpedaal ongeveer op 8 uur staat, hoor je soms een tik. Ik heb het idee dat het minder wordt als ik 20 a 30 km heb gefietst. Dan verdwijnt het vaak helemaal De tik voel ik ook niet bij het trappen. Als ik ga klimmen wordt het ook erger.

    Ik heb dit al nagevraagd bij de fietsenmaker en die gaf aan dat de lagers er wel eens verkeerd in konden zitten. Ik heb vervolgens zo'n sleutel gekocht waarmee je ze los kan halen. Alles even goed schoongemaakt, montage pasta erop en alles weer vast gezet. Het demonteren en monteren ging goed (niets beschadigd, geen speling) maar je raadt het al: de tik is er nog.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    Cassette achter (was het geval bij mij, tik leek echter van voren te komen)
    Pedaaltjes
    Zadel/zadelpen
    pi_84124535
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Cassette achter (was het geval bij mij, tik leek echter van voren te komen)
    Pedaaltjes
    Zadel/zadelpen
    Zou misschien ook kunnen idd. Wat zou je aan de cassette kunnen doen?
    Wir haben es gewusst
    pi_84124749
    Een paar fotootjes van dinsdag:


    Ik met #1


    De middelste


    (misschien leuke foto voor in de OP? )


    De middelste
    pi_84125354
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 08:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Post om het niet af te leren...enkel is bijna genezen van het perron incident dus de fiets lonkt maar we hebben met z'n allen een maaginfectie opgelopen in Tropicana, dus even nu niet op de racer, normale fiets is al bijna overgeven in de struiken
    Kut zwembad, afgeleefde boel, bladderende verf, 5 uur geweest en niet 1 keer mensen zien schoonmaken, een fietser hoort ook niet in het water, ben ja geen vis!
    Ongeloofelijk hoe snel een stad achteruit holt als je er een PvdA burgemeester neer zet, ik mis Opstelten
    Dat heeft nou echt helemaal niks te maken met een PvdA burgemeester. Tropicana was ook al een verpauperd zwembad onder Opstelten. Daar moet je gewoon absoluut niet komen. Tikibad is beter

    @045: Ziet er goed uit

    Mijn fiets is inmiddels vanochtend naar de FM gebracht. Even een servicebeurt en die zag ook meteen dat het stuur een klein tikje heeft gehad, waardoor het leek alsof alles er scheef in stond. Was een kleine moeite, kon ie zo maken Zaterdag op de middag kan ik hem weer ophalen
    pi_84125761
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 11:05 schreef 045represent het volgende:
    Een paar fotootjes van dinsdag:

    [ afbeelding ]
    Ik met #1

    [ afbeelding ]
    De middelste

    [ afbeelding ]
    (misschien leuke foto voor in de OP? )

    [ afbeelding ]
    De middelste
    Toffe foto's!
    pi_84126566
    Ben net bij de Lild (Selwerd, Groningen) geweest. En ja hoor, alweer te laat. Heb ik altijd met die leuke fietsaanbiedingen. Brillen waren er nog wel genoeg, maar die hoef ik dus niet. Volgende keer als ik hier wat in het topic lees, zal ik gelijk op de fiets stappen.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 11:58:35 #46
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_84126750
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 11:54 schreef Goldmund het volgende:
    Ben net bij de Lild (Selwerd, Groningen) geweest. En ja hoor, alweer te laat. Heb ik altijd met die leuke fietsaanbiedingen. Brillen waren er nog wel genoeg, maar die hoef ik dus niet. Volgende keer als ik hier wat in het topic lees, zal ik gelijk op de fiets stappen.
    Er zit toch ook nog een lidl in Groningen zuid ergens? Misschien die nog even proberen...
    .
    pi_84129704
    Net weer stukje gefietst voor het eerst in 2 weken. Pff. Teveel achter de computer gezeten voor mijn studie de laatste tijd, dat helpt bepaald niet bij het fietsen. Wat ik ook merk: als ik weinig fiets ben ik onzeker op de fiets, dan ga ik als een ouwe oma door de bochten en soms ben ik juist extreem zeker op de fiets, dan haal ik de gevaarlijkste toeren uit zonder dat ik ten val kom. Het is allemaal een mentale kwestie hè.


    Hoelang duurt het trouwens voordat jullie warm zijn? Bij mij 45 min tot een uur, vraag me af of dat normaal is.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_84130164
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 13:11 schreef JohnDDD het volgende:

    Hoelang duurt het trouwens voordat jullie warm zijn? Bij mij 45 min tot een uur, vraag me af of dat normaal is.
    Half uurtje max denk ik.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_84130455
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 13:22 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Half uurtje max denk ik.
    Gaat dat sneller naarmate je conditie verbetert?
    Is het verstandig denk je in het begin rustig aan te doen of juist meteen even tot max. hartslag te gaan?

    Verschil bij mij tussen begin van een rit en het eind is iig heel groot. Aan het eind rijd ik met gemak 7-8 km/u harder dan in het begin.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 13:32:41 #50
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_84130616
    Bij Aldi ook een interessante fiets-related aanbieding vanaf morgen, fietslift voor weinig:
    http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_28/OFF08.SHTML

    Ik heb nu een grote schuur met hele dikke balken aan het plafond, dus ik ga er 2 kopen. Kan ik de fietsen én 2 lagen dik boven elkaar hangen, én er nog een stuk of wat bijkopen.

    Voor klussen aan de fiets is het ook wel prettig als je m op schouderhoogte kunt ophangen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')