abonnement Unibet Coolblue
pi_83999244


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Links

  • Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

    Tips
    quote:
    Goedkoop vliegen naar Thailand

    Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

  • Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
  • Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
  • Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
  • Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
  • AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
  • quote:
    Vaccinaties

    Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

  • Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
  • Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

    Meer informatie: GGD
  • quote:
    Visa en aankomst-informatie

  • Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
  • Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
  • Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
  • Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

    Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

  • Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
  • Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
  • Kopie van vluchtgegevens
  • 2 gelijke recente pasfoto's
  • 30 euro per visum dat je aanvraagt

    Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
  • quote:
    Met de bus naar Bangkok

    Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
  • AE1: Silom
  • AE2: Khao San Road
  • AE3: Sukhumvit
  • AE4: Hua Lamphong-treinstation
  • Er is een aparte bus naar Pattaya.
  • quote:
    Feestdagen in Thailand

  • Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
  • Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
  • 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
  • 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

    Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
  • Bezienswaardigheden



  • Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



  • King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province





  • Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



  • Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla



  • Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai



  • Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong



  • Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)
  • pi_83999277
    Vorig topic : Thailand #26
      dinsdag 13 juli 2010 @ 15:00:51 #3
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_83999886


    Er staat 10 jaar, daar rechts.
    Maar ik zie 3x een hepatitis ding, is dat dan niet zo'n twintrix?

    Zover ik het kan zien dus alleen weer een DTP-prik?

    (Nog maar een keertje, misschien is er een dokter in de zaal. )
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_84002938
    Volgend jaar wil ik misschien met mijn vrouw en kind gaan.
    Tot nu toe ben ik alleen maar in mijn eentje gegaan, nu denken we erover een klein rugzakje erbij te kopen en met zijn drieen op pad te gaan.
    Ze is 4 jaar, volgend jaar wanneer we zouden gaan 5 jaar.

    ik ben wel benieuwd, zelf denk ik dat plaatsen als Bangkok niets voor mijn vrouw en kind zijn, maar de Chiang Mai omgeving, en natuurlijk de eilanden wel leuk.
    Alhoewel ik 2 jaar geleden op Koh Tao ( het leukste eiland waar ik ben geweest) volgens mij geen enkel kind heb gezien, alleen maar backpackers.

    Iemand ervaring om daar met kinderen te reizen ?
      dinsdag 13 juli 2010 @ 17:40:20 #5
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84008148
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Xlarge het volgende:

    Iemand ervaring om daar met kinderen te reizen ?
    Op Koh Chang staan tegenwoordig de wielsporen van de (Zweedse) kinderwagens in het zand, dus het zal wel te doen zijn.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 13 juli 2010 @ 18:30:07 #6
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_84010075
    We hebben 3 nachten in NewSiam 2 geboekt; zal bij terugkomst wel een review schrijven. Voor de rest zien we ter plekke wel wat we hoe gaan doen! Nog 3 nachtjes!!!
    pi_84012152
    Over 19 dagen is het zover
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_84058442
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 19:23 schreef Jor_Dii het volgende:
    Over 19 dagen is het zover
      woensdag 14 juli 2010 @ 22:38:24 #9
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_84069529
    Nog 2 nachten slapen!!! Eerste keer Zuid-Oost-Azie!! Ben benieuwd!!!!
      donderdag 15 juli 2010 @ 01:48:18 #10
    20758 Stringer
    You have a nice day
    pi_84076098
    Iemand vroeg in het vorige deel naar goedkope tickets van DUS naar BKK, voor in augustus: Emirates gooit er opeens weer wat absolute dumpprijzen door heen: vanaf ¤455 inc. tax voor vertrek in in augustus.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Stringer op 15-07-2010 01:53:29 ]
    "Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
    pi_84076578
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 15:00 schreef APK het volgende:
    [ afbeelding ]

    Er staat 10 jaar, daar rechts.
    Maar ik zie 3x een hepatitis ding, is dat dan niet zo'n twintrix?

    Zover ik het kan zien dus alleen weer een DTP-prik?

    (Nog maar een keertje, misschien is er een dokter in de zaal. )
    Als je korter dan 2 maanden gaat, hoef je inderdaad alleen de DTP opnieuw te halen (die is idd 10 jaar geldig). Je hebt trwz geen Twinrix (hepatitis A én B) gehad, maar alleen de 2 vaccinaties tegen hepatitis A (de volledige serie dus; dit zijn de onderste 2 in je boekje); tegen hepatitis A ben je dus 25 jaar beschermd. Van de DTP-prik krijg je overigens wel spierpijn! :p
      donderdag 15 juli 2010 @ 02:55:13 #12
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84076720
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 02:34 schreef Edhoom het volgende:

    [..]

    Als je korter dan 2 maanden gaat, hoef je inderdaad alleen de DTP opnieuw te halen (die is idd 10 jaar geldig). Je hebt trwz geen Twinrix (hepatitis A én B) gehad, maar alleen de 2 vaccinaties tegen hepatitis A (de volledige serie dus; dit zijn de onderste 2 in je boekje); tegen hepatitis A ben je dus 25 jaar beschermd. Van de DTP-prik krijg je overigens wel spierpijn! :p
    Bedankt voor de reactie.
    Ik ga een maand in december en kan mij nauwelijks voorstellen dat de DTP opeens op 4 december stopt met functioneren.
    Effe over nadenken.

    Nog een vraag voor de frequente ZO-Azie reizigers: Vorig jaar zijn wij (vanuit BKK) eerst een dag of 9 naar Vietnam (Phu Qouc) gegaan voor we kerst en oud en nieuw in Thailand vierden.
    Dit jaar zoeken wij weer zoiets, maar dan in een ander land dat goedkoop per Air Asia -of een andere goedkope maatschappij- te bereiken is.

    Dus: Eerst weekje hutje in de buurt van een strand in een ander land dan Thailand, backpacker-prijzen en niet al te moeilijk gedoe omdat je westers bent.
    Geen tempels ofzo, gewoon een nachtje overnachten in een stad en dan doorreizen naar iets rustigs met een strand.
    Brommertje huren, een of twee dagen een beetje rondrijden zou een leuke bijkomstigheid zijn.

    Maleisië?
    Indonesië?

    Laos heeft geen strand en Cambodia trekt ons niet echt, hoewel daar ook best leuke eilanden schijnen te zijn.

    Elk advies is welkom.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      donderdag 15 juli 2010 @ 09:22:42 #13
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84078961
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 02:55 schreef APK het volgende:

    [..]
    Dus: Eerst weekje hutje in de buurt van een strand in een ander land dan Thailand, backpacker-prijzen en niet al te moeilijk gedoe omdat je westers bent.
    Geen tempels ofzo, gewoon een nachtje overnachten in een stad en dan doorreizen naar iets rustigs met een strand.
    Brommertje huren, een of twee dagen een beetje rondrijden zou een leuke bijkomstigheid zijn.

    Laos heeft geen strand en Cambodia trekt ons niet echt, hoewel daar ook best leuke eilanden schijnen te zijn.

    Elk advies is welkom.
    Op elke trip probeer ik toch wel een paar dagen naar Sihanoukville te gaan vanwege de relaxte sfeer. Helaas zijn de vliegtijden van AirAsia vanaf BKK nu niet meer zo (aankomst 15:30) dat je in één dag via Phnom Penh naar SHV kan reizen, en je dus een nacht in PP moet verblijven. Met een goede busmaatschappij (Mekong Express) ben je echter wel binnen 3,5 uur van PP in SHV. Ik zal begin oktober latewn weten hoe het er momenteel is want er schijnt nogal wat strand verdwenen te zijn de afgelopen tijd. Overigens zal ik voor het eerst van SHV via Koh Kong terug naar Thailand over land reizen want die weg door de Cardamom Mountains schijnt perfect te zijn aangelegd nu.

    Ik heb geen idee of je veel met de bus wilt reizen maar, hoe gek het ook klinkt, vanuit Rayong zijn er enorm veel directe busverbindingen naar elders in Thailand.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_84086827
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 01:48 schreef Stringer het volgende:
    Iemand vroeg in het vorige deel naar goedkope tickets van DUS naar BKK, voor in augustus: Emirates gooit er opeens weer wat absolute dumpprijzen door heen: vanaf ¤455 inc. tax voor vertrek in in augustus.
    Die is er nu niet meer
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:52:57 #15
    20758 Stringer
    You have a nice day
    pi_84101201
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 13:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Die is er nu niet meer
    Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar als je bijv 29 aug boekt tot 14 sep, dan krijg je ¤455.
    Toegegeven, het is niet bepaald volledig in augustus
    "Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
      vrijdag 16 juli 2010 @ 15:48:42 #16
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84135647
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 09:22 schreef buzz1291 het volgende:

    Op elke trip probeer ik toch wel een paar dagen naar Sihanoukville te gaan vanwege de relaxte sfeer. Helaas zijn de vliegtijden van AirAsia vanaf BKK nu niet meer zo (aankomst 15:30) dat je in één dag via Phnom Penh naar SHV kan reizen, en je dus een nacht in PP moet verblijven. Met een goede busmaatschappij (Mekong Express) ben je echter wel binnen 3,5 uur van PP in SHV. Ik zal begin oktober latewn weten hoe het er momenteel is want er schijnt nogal wat strand verdwenen te zijn de afgelopen tijd. Overigens zal ik voor het eerst van SHV via Koh Kong terug naar Thailand over land reizen want die weg door de Cardamom Mountains schijnt perfect te zijn aangelegd nu.

    Ik heb geen idee of je veel met de bus wilt reizen maar, hoe gek het ook klinkt, vanuit Rayong zijn er enorm veel directe busverbindingen naar elders in Thailand.
    Welk strand verblijf jij meestal in Sihanoukville?
    En ik lees dit op travelfish:
    quote:
    Ochheuteal also has more than its fair share of con-men, dodgy moto drivers and other lowlife, so exercise care at night. Staggering down the beach at 1am stoned or drunk is not recommended. Rapes, stabbings and muggings have all been reported here -- both at the rocky end near Serendipity, but also along the other end of the beach -- be careful people! Remember, Cambodia is barely recovering from three decades of war, poverty is desperate and there's a pretty chronic drug scene among Sihanoukville local youth.
    Is het echt zo erg of een beetje overdreven?

    Het lijkt op zich wel een optie, we zouden daarna via de weg naar Trat kunnen reizen als dat nu een beetje beter te doen is, of gaat dat ook ondanks de nieuwe weg een enorme operatie worden?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_84140123
    Ik ga waarschijnlijk in het najaar weer een weekje langs bij vrienden. Wonen ergens onderin Phuket in een rustig gebied met klein strandje. Enorm relaxed om daar te blijven (zwembad, strandje, eigen huis, etc...), maar uiteindelijk ben ik er al eens geweest en ben je toch niet helemaal alleen met de vriendin. Dus wilde ik eigenlijk de 9 dagen maar deels besteden in Phuket en verder ergens andere vertoeven.

    Het liefst bezoek ik een nieuwe stad in ZO Azie, maar zoveel makkelijker verbindingen met Phuket zijn er nu ook weer niet. Iets in Vietnam, Cambodja of Indonesie zou ideaal zijn, maar het moet een beetje prettige verbinding met Phuket hebben. Iemand nog tips toevallig?

    Andere optie is om nog 4 dagen in een top-hotel op een klein eilandje te zitten. Dus eigen villa-tje, strandje, enz. Ik las dat Phi Phi goeie verbindingen met Phuket heeft per boot, maar dat lijkt me stiekem alweer wat massaal. Iemand toevallig nog wat magische tips? Het mag best wat kosten, zo vaak ga ik niet op vakantie namelijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 16 juli 2010 @ 20:14:30 #18
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_84145080
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 18:52 schreef Stringer het volgende:

    [..]

    Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar als je bijv 29 aug boekt tot 14 sep, dan krijg je ¤455.
    Toegegeven, het is niet bepaald volledig in augustus
    Vroegâh was het verstandig om vliegtickets naar Azie vooraf te boeken en betalen voor de beste prijs, zeker met de steeds stijgende kerosineprijzen.
    Door de vele concurrentie is daar grote verandering in gekomen, zelf boek ik nog maar 1 tot 2 maanden voor vertrek en betaal goede prijzen, met KLM, 2x al in de 400 euro catogorie alsmede Emirates in de 380-500 euro catogorie.

    Helaas kan je dit dan weer niet voor garantie aannemen, alles kan veranderen, je moet ook een beetje nagaan wat je zelf een goede prijs vindt. Als ik een ticket 6 maanden voor vertrek vindt rond de 550 euro met vertrek vanaf Amsterdam zou ik niet twijfelen om te boeken, als je een ticket vindt vanaf Dusseldorf voor 650 euro zou ik het weer niet doen.
    Met de budgetmaatschappijen in Azie ben je ook als consument wat flexibeler in bestemming omdat je gemakkelijk en goedkoop van een Hong Kong, Singapore, Kuala Lumpur of Bangkok naar de gewenste bestemming kan vliegen, door het grote aanbod van vluchten en de A380 van Emirates zullen over het algemeen de prijzen onder druk blijven staan is de verwachting.
    (Zeker gezien de mogelijkheden vanaf London, Brussel, Dusseldorf en dergelijke, al blijft de echte rechtstreekse vlucht natuurlijk niet super goedkoop, daar loont het wel voor om wat eerder vooraf te boeken).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 20:46:56 #19
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_84146607
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 17:56 schreef Drive-r het volgende:
    Ik ga waarschijnlijk in het najaar weer een weekje langs bij vrienden. Wonen ergens onderin Phuket in een rustig gebied met klein strandje. Enorm relaxed om daar te blijven (zwembad, strandje, eigen huis, etc...), maar uiteindelijk ben ik er al eens geweest en ben je toch niet helemaal alleen met de vriendin. Dus wilde ik eigenlijk de 9 dagen maar deels besteden in Phuket en verder ergens andere vertoeven.

    Het liefst bezoek ik een nieuwe stad in ZO Azie, maar zoveel makkelijker verbindingen met Phuket zijn er nu ook weer niet. Iets in Vietnam, Cambodja of Indonesie zou ideaal zijn, maar het moet een beetje prettige verbinding met Phuket hebben. Iemand nog tips toevallig?

    Andere optie is om nog 4 dagen in een top-hotel op een klein eilandje te zitten. Dus eigen villa-tje, strandje, enz. Ik las dat Phi Phi goeie verbindingen met Phuket heeft per boot, maar dat lijkt me stiekem alweer wat massaal. Iemand toevallig nog wat magische tips? Het mag best wat kosten, zo vaak ga ik niet op vakantie namelijk.
    Phi Phi heeft ook rustige delen, maar volgens mij zitten daar juist weer niet de top hotels maar de eenvoudige hutjes. Loh Dalum en Tonsai vormen samen zeg maar het centrum van Phi Phi en dat is inderdaad heel erg massaal. Ik vind persoonlijk Railey (Krabi) leuker. Daar vind je ook een aantal tophotels waaronder http://www.rayavadee.com/ en http://www.bhungathani.com/. Alleen ligt die laatste dan weer niet aan een mooi strand. En anders is Koh Lipe misschien een optie. Wat verder van Phuket vandaan, maar het schijnt een mooi rustig eiland te zijn.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 21:03:04 #20
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84147483
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef ozzietukker het volgende:

    Vroegâh was het verstandig om vliegtickets naar Azie vooraf te boeken en betalen voor de beste prijs, zeker met de steeds stijgende kerosineprijzen.
    Door de vele concurrentie is daar grote verandering in gekomen, zelf boek ik nog maar 1 tot 2 maanden voor vertrek en betaal goede prijzen, met KLM, 2x al in de 400 euro catogorie alsmede Emirates in de 380-500 euro catogorie.
    Wij hebben 800¤ betaald voor een rechtstreekse vlucht in december, net voor de deadline van 8 december (die steeds vroeger lijkt te liggen)
    Dat vind ik best een goede deal voor high season.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 16 juli 2010 @ 21:54:07 #21
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84150142
    quote:
    Het liefst bezoek ik een nieuwe stad in ZO Azie, maar zoveel makkelijker verbindingen met Phuket zijn er nu ook weer niet.
    Met AirAsia zijn er vanuit Phuket toch heel wat bestemmingen direct te bereiken in geheel Z.O. Azie.
    quote:
    Welk strand verblijf jij meestal in Sihanoukville?
    En ik lees dit op travelfish:
    Ochheuteal also has more than its fair share of con-men, dodgy moto drivers and other lowlife, so exercise care at night.
    Is het echt zo erg of een beetje overdreven?

    Het lijkt op zich wel een optie, we zouden daarna via de weg naar Trat kunnen reizen als dat nu een beetje beter te doen is, of gaat dat ook ondanks de nieuwe weg een enorme operatie worden?
    Ik ben ooit eens terecht gekomen in Markara GH aan Ochheuteal Beach en daar al een paar keer teruggekomen. Spotless clean, goed restaurant, straat oversteken en een paar bars direct aan het strand. Wel uit de buurt van enig stads vertier maar gewoon prima stek. Ik denk dat je nergens in Cambodja om 1 uur 's nachts over straat of strand moet lopen. Dat doen nogal veel badgasten daar die op Serendipity Beach verblijven en 's avonds naar Ochht. B komen. Maar og het overdreven is? Ja en nee. Bij de guesthouse staan altijd wel een paar motobikes op klanten te wachten. Even een praatje mee maken en laten merken dat je bekend bent met de MTB prijzen van 0,5 tot 1 dollar ipv de 3 die ze de eerste keer altijd proberen te vragen. Ooit eens een aardig betrouwbaar uitziende motobike uit de stad gevraagd om mij de volgende ochtend op te pikken. Dat vonden de lokale MTB's niet echt leuk. Ik heb zelf echter nog nooit wat vervelends meegemaakt.

    Duur van de trip naar Trat is moeilijk in te schatten. Bus tot aan de grens duur 4 uur. Wachttijd aan de grens ligt aan de drukte maar ik heb er nooit langer dan een half uur over gedaan. Dan minibus naar Trat die vertrekt indien vol en duurt een uur. Trat-BKK(Ekkamai) met 1st class bus van Cherdchai Tour duurt 5,5 uur incl 30 minuten stop om te laven. Neem niet de 10 bt goedkopere government bus want die komt echt een uur later aan en is bagger. Dus ja het kan in een dag, maar ik heb het nooit gedaan want ik blijf dan lekker een nacht in Trat (Ploy GH).
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      vrijdag 16 juli 2010 @ 22:01:16 #22
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_84150547
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Vroegâh was het verstandig om vliegtickets naar Azie vooraf te boeken en betalen voor de beste prijs, zeker met de steeds stijgende kerosineprijzen.
    Door de vele concurrentie is daar grote verandering in gekomen, zelf boek ik nog maar 1 tot 2 maanden voor vertrek en betaal goede prijzen, met KLM, 2x al in de 400 euro catogorie alsmede Emirates in de 380-500 euro catogorie.

    Helaas kan je dit dan weer niet voor garantie aannemen, alles kan veranderen, je moet ook een beetje nagaan wat je zelf een goede prijs vindt. Als ik een ticket 6 maanden voor vertrek vindt rond de 550 euro met vertrek vanaf Amsterdam zou ik niet twijfelen om te boeken, als je een ticket vindt vanaf Dusseldorf voor 650 euro zou ik het weer niet doen.
    Ozzie, jouw toegang tot de goedkoopste prijzen is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. En daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat de meeste mensen niet willen gokken op nog lagere tarieven, wanneer je ziet dat die ook zo maar 200 euro de hoogte in kunnen schieten. Op dit moment denk ik dat alles beneden de 650 euro all in voor het laagseizoen, en 850 euro voor het hoogseizoen gewoon hele goede prijzen zijn. Kijk maar eens wat zo'n ticket tot 3 jaar geleden kostte, toen was de rockbottom prijs toch al 800 euro vanaf Amsterdam.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_84152084
    quote:
    Ik las dat Phi Phi goeie verbindingen met Phuket heeft per boot,
    Idd ongeveer 1 1/2 uur reizen vanaf phuket naar phi phi.. Vanaf krabi ongeveer hetzelfde, iets korter geloof ik.
    Prijzen rond de 500B~ voor pont. Op phi phi heb je een paar dure resorts op wat rustige stranden, 1 daarvan is
    paradise resort ; http://www.paradiseresort.co.th/

    Ik geloof dat de prijs voor een 3persoonskamer rond de 1800b/2000 p/n kost.
      zaterdag 17 juli 2010 @ 03:32:21 #24
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84160299
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 21:54 schreef buzz1291 het volgende:

    Ik denk dat je nergens in Cambodja om 1 uur 's nachts over straat of strand moet lopen.
    Even een hele selectieve quote uit een lang bericht..
    Zo erg is het toch niet?

    Wij hebben net zin in BKK naar Phom Dinges en dan door naar Sihanoukville.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 17 juli 2010 @ 10:31:58 #25
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_84162133
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 21:54 schreef buzz1291 het volgende:

    Ik denk dat je nergens in Cambodja om 1 uur 's nachts over straat of strand moet lopen.
    From Karn, not APK (!)

    Dat is best wel eng inderdaad....

    Maar goed, thanks lots for the tip about Sihanoukville. We (APK has the questionable pleasure of my traveling company) are going to give it a try.
    One night beside a toxic lake in Phnom Penh, a bus the next day to Serendipity (dictionary definition: "an aptitude for making desirable discoveries by accident", if you can call hours of online research 'by accident') and then get robbed, ripped off by motorbike youths and mugged a few times before heading for the Thai border for 'Christmas' on good old Koh Chang.

    Unfortunately we still have to wait almost 5 months for this pleasure, but again, thanks so much for the tip!
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')