abonnement Unibet Coolblue
pi_83997505
Pand Anti-Kraak BV opnieuw vernield

Een kantoor van Anti-Kraak BV in Zuid is dit weekeinde vernield. Bijna alle ruiten werden ingegooid en er werden gaten in het dak geboord.
Het pand heeft door dat laatste forse waterschade opgelopen. Het is al de vierde keer dat het anti-kraakbureau doelwit is van acties. Het bedrijf verhuurt panden aan studenten om zo kraken te voorkomen. De daders van de vernielingen moeten vermoedelijk in de kraakwereld worden gezocht. Op de krakerswebsite Indymedia staat dat de aanval is uitgevoerd door woedende woningzoekenden. Volgens de website is de directe aanleiding voor de aanval een eerdere onruiming van een aantal woningen in de Dapperbuurt.
Al zeker drie keer eerder werd Anti-Kraak BV het doelwit van terreur. Ook werden in het verleden medewerkers geïntimideerd. Het bedrijf doet aangifte bij de politie.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/44516/antikraak

Waarom zijn die krakers zo agressief? Ik lees altijd dat het rustige jongens zijn die goede dingen voor de maatschappij doen. Zo runnen ze kunstenaarwinkeltjes en delen ze soep uit enzo. Waarom zo agressief? Zo krijg je dat mensen een hekel aan krakers krijgen en dat willen we natuurlijk niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:10:34 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_83997633
Vooroordeel bevestigd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:12:41 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83997734
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Waarom zijn die krakers zo agressief? Ik lees altijd dat het rustige jongens zijn die goede dingen voor de maatschappij doen. Zo runnen ze kunstenaarwinkeltjes en delen ze soep uit enzo. Waarom zo agressief? Zo krijg je dat mensen een hekel aan krakers krijgen en dat willen we natuurlijk niet.
Waar lees jij dat?
Over het algemeen lees ik over veldslagen met ME, vernieling, bedreigen, etc.
Om het maar niet te hebben over het feit dat ze vooral niet willen werken, hun haar laten groeien, etc.

Het blijft dan ook raar dat kraken van panden, wat in strijd is met de fundamentele rechten van de mens op eigendom, zo lang toegestaan is in Nederland.
censuur :O
pi_83997746
LOL maar gaten prikken in het dak gaat wel erg ver.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:13:26 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83997769
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef mstx het volgende:
Vooroordeel bevestigd.


Vooroordelen zijn er dan ook niet voor niets, meestal kloppen ze gewoon .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_83997803
quote:
De daders van de vernielingen moeten vermoedelijk in de kraakwereld worden gezocht.
Ik ga nog maar even van het woord vermoedelijk uit.

Wat ik wel ronduit belachelijk vind is deze
quote:
Ook werden in het verleden medewerkers geïntimideerd.
Kan hier niets over terug vinden. Was het via mail, of intimidatie in het gewone leven?
En qua straf? Alles laten betalen. je hebt vast nog wel een paar schoenen aan je voeten die een euro waard zijn. Sokken mag je houden. De mensen die eigendommen van anderen bewust vernielen, maar gewoon laten betalen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_83997851
krakers volgen blijkbaar weerberichten
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:09 #8
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:41 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_83997874
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef mstx het volgende:
Vooroordeel bevestigd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_83997909
Antikraakbureaus selecteren 'representatieve' en 'flexibele' bewoners die op basis van bruikleencontracten het pand tijdelijk bewaken en beheren voor een vastgoedeigenaar. Bewoners kunnen bovendien geen aanspraak maken op de verregaande rechtsbescherming voor 'gewone' huurders.

In de antikraakcontracten staan allerlei bepalingen die in een huurcontract niet kunnen en mogen staan. Het is antikrakers verboden om feestjes te houden. De bewoners moeten de panden representatief houden voor potentiële huurders of kopers. In de contracten is standaard opgenomen dat de controleurs te allen tijde toegang hebben tot de woning.

Door bewoners wordt het vaak als een inbreuk op hun privacy ervaren als controleurs onaangekondigd in de woonkamer staan of instructies achterlaten over het doen van de vaat of het onderhouden van het gazon. De contractuele bepaling dat antikraakbureaus te allen tijde toegang hebben is daarnaast in strijd is met artikel 12 van de Grondwet die het recht op huisvrede garandeert. Dat hier nooit tegen is opgetreden komt wellicht doordat er geen enkele instantie is die toeziet op antikraak.

Net als huurders betalen antikrakers een maandelijks bedrag, alleen heet het hier een 'bruikleenvergoeding'. De hoogte is veelal volstrekt willekeurig. Vaak wordt verondersteld dat het een vergoeding is voor gas, water en licht maar uit onderzoek voor een door mij gemaakte reportage blijkt dat de eigenaar dat betaalt of dat antikrakers het zelf overmaken aan de nutsbedrijven.

Waar betalen bewoners dan wel voor? Antikraakbureaus weigeren doorgaans het bedrag te specificeren. Als ze dat wel zouden doen, zou blijken dat zij de vergoeding grotendeels zelf opstrijken. Ze zijn vaak begonnen als stichtingen maar zijn uitgegroeid tot bedrijven met omzetten die kunnen oplopen tot miljoenen. Het gaat dus niet om een gebruikersvergoeding maar simpelweg om huur. Assertieve antikrakers hebben bij de rechter met succes bepleit dat zij feitelijk huur betalen en dus recht hebben op huurbescherming.

De meeste antikrakers durven echter niets te doen tegen de antikraakbureaus omdat zij in de knel zitten. Het is bewoners niet toegestaan contact op te nemen met de eigenaar van het pand of te spreken met de pers. Zodra iemand aanstalten maakt om overijverige controleurs, hoge vergoedingen of belabberde woonomstandigheden aan te kaarten, kan het contract zonder opgaaf van reden ontbonden worden en staan bewoners binnen twee weken op straat. Ook biedt geen enkel antikraakbureau de garantie voor herhuisvesting na contractopzegging; zo worden duizenden mensen per jaar gedwongen op straat gezet.

Antikrakers zijn rechteloze huurders. Sterker nog, van bewoners wordt verwacht dat zij allerlei taken op zich nemen, zoals onderhoud van het gazon of ontvangst van potentiële kopers of huurders. Ze mogen niet langer dan een week op vakantie en ze worden soms uitgerust met een 'smurfenspray' om ongewenste bezoekers blauw te spuiten.

Alles opgeteld wordt er veel meer van bewoners verlangd dan van een goed bruiklener verwacht kan worden.


Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
pi_83997972
^^

Daar kiezen de bewoners dan toch zelf voor ?
M'n signature, wat doe je :{
pi_83998019
quote:
Stukje ervan
quote:
fgelopen nacht is het kantoor van Anti-Kraak BV aan de Vliegtuigstraat 26 in Amsterdam door woedende woningzoekenden aangevallen. De stukken vlogen in het rond. Dit in reactie op de situatie die ontstaan is in de Amsterdamse Dapperbuurt waar Anti-Kraak BV enkele woningen bewaakt voor woningbouwcorporatie de Key.

De Dapperbuurt was altijd een gezellige buurt met een goede mix van bewoners en woningtypen. In een grootschalig stadvernieuwings project heeft woningbouwcorporatie de Key meer dan 1000 sociale-huurwoningen in duurdere huur en voornamelijk koopappartementen omgezet. Afspraak tussen de woningbouwcorporaties en de gemeente Amsterdam is dat sociale-huurwoningen die een jaar in de verkoop hebben gestaan terug in de verhuur gebracht moeten worden.
En dan nog...blijf van de eigendommen van een ander af. Snap dat je boos bent, en demonstreren mag. Vernielen niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:26:35 #13
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_83998337
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:
Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
Eigen rechter spelen door vernieling en bedreiging OOK!

Krakers verdienen een dagelijkse afranseling door de ME, net zo lang tot ze in de pas lopen met wat de maatschappij van ze verlangt. Onderdrukken, vernederen en intimideren tot ze volledig tot grijze kantoormuizen zijn gereduceerd lijkt me een prachtig passende straf voor dat stinkende, luie uitschot.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_83998369
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:
Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
Kraken is ook in strijd met de wet.
Kantoren vernielen is ook in strijd met de wet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:28:51 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83998438
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:
Antikraakbureaus selecteren 'representatieve' en 'flexibele' bewoners die op basis van bruikleencontracten het pand tijdelijk bewaken en beheren voor een vastgoedeigenaar. Bewoners kunnen bovendien geen aanspraak maken op de verregaande rechtsbescherming voor 'gewone' huurders.

In de antikraakcontracten staan allerlei bepalingen die in een huurcontract niet kunnen en mogen staan. Het is antikrakers verboden om feestjes te houden. De bewoners moeten de panden representatief houden voor potentiële huurders of kopers. In de contracten is standaard opgenomen dat de controleurs te allen tijde toegang hebben tot de woning.

Door bewoners wordt het vaak als een inbreuk op hun privacy ervaren als controleurs onaangekondigd in de woonkamer staan of instructies achterlaten over het doen van de vaat of het onderhouden van het gazon. De contractuele bepaling dat antikraakbureaus te allen tijde toegang hebben is daarnaast in strijd is met artikel 12 van de Grondwet die het recht op huisvrede garandeert. Dat hier nooit tegen is opgetreden komt wellicht doordat er geen enkele instantie is die toeziet op antikraak.

Net als huurders betalen antikrakers een maandelijks bedrag, alleen heet het hier een 'bruikleenvergoeding'. De hoogte is veelal volstrekt willekeurig. Vaak wordt verondersteld dat het een vergoeding is voor gas, water en licht maar uit onderzoek voor een door mij gemaakte reportage blijkt dat de eigenaar dat betaalt of dat antikrakers het zelf overmaken aan de nutsbedrijven.

Waar betalen bewoners dan wel voor? Antikraakbureaus weigeren doorgaans het bedrag te specificeren. Als ze dat wel zouden doen, zou blijken dat zij de vergoeding grotendeels zelf opstrijken. Ze zijn vaak begonnen als stichtingen maar zijn uitgegroeid tot bedrijven met omzetten die kunnen oplopen tot miljoenen. Het gaat dus niet om een gebruikersvergoeding maar simpelweg om huur. Assertieve antikrakers hebben bij de rechter met succes bepleit dat zij feitelijk huur betalen en dus recht hebben op huurbescherming.

De meeste antikrakers durven echter niets te doen tegen de antikraakbureaus omdat zij in de knel zitten. Het is bewoners niet toegestaan contact op te nemen met de eigenaar van het pand of te spreken met de pers. Zodra iemand aanstalten maakt om overijverige controleurs, hoge vergoedingen of belabberde woonomstandigheden aan te kaarten, kan het contract zonder opgaaf van reden ontbonden worden en staan bewoners binnen twee weken op straat. Ook biedt geen enkel antikraakbureau de garantie voor herhuisvesting na contractopzegging; zo worden duizenden mensen per jaar gedwongen op straat gezet.

Antikrakers zijn rechteloze huurders. Sterker nog, van bewoners wordt verwacht dat zij allerlei taken op zich nemen, zoals onderhoud van het gazon of ontvangst van potentiële kopers of huurders. Ze mogen niet langer dan een week op vakantie en ze worden soms uitgerust met een 'smurfenspray' om ongewenste bezoekers blauw te spuiten.

Alles opgeteld wordt er veel meer van bewoners verlangd dan van een goed bruiklener verwacht kan worden.


Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
Anti-kraak heeft stom genoeg minder rechten dan krakers...
Zonder krakers zou het hele probleem van anti-kraak niet bestaan. En als de overheid net zo veel (t.o.v. de vraag) bouwvergunningen voor woningen zou geven als voor bedrijfspanden, zou het woningtekort ook niet meer bestaan.
Krakers willen gewoon gratis wonen. Dat het vaak "kunstenaars" betreft is wel logisch: dat is een beroepsgroep die over het algemeen leeft van een uitkering, waarbij de overheid om mij onbekende reden speciale regelingen heeft voor "kunstenaars"...
Kortgeleden kwam ik een programma tegen over hoe dat "vroeger" ging. Zo'n ex-kunstenaar legde uit dat-ie wat klodders op papier gooide, zeg maar een half uur per kliederwerkje, en dat de overheid ALLES opkocht voor de vraagprijs. M.a.w. hij had zoveel geld tot z'n beschikking als-ie wou. De overheid sloeg alle kliederwerken op, en besloot uiteindelijk ze terug te geven (gratis) aan de maker...
censuur :O
pi_83998468
Goed bezig .
Moeten die egoisten maar niet 10000en m2 aan prima woonruimte jaren leeg laten staan .
pi_83998472
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Eigen rechter spelen door vernieling en bedreiging OOK!

Krakers verdienen een dagelijkse afranseling door de ME, net zo lang tot ze in de pas lopen met wat de maatschappij van ze verlangt. Onderdrukken, vernederen en intimideren tot ze volledig tot grijze kantoormuizen zijn gereduceerd lijkt me een prachtig passende straf voor dat stinkende, luie uitschot.
ik moest lachen
En ja, vernieling ook.
Demonstratie was uiteraard beter geweest.
Maar ik geloof dat oog om oog hier op Fok! toch heel normaal is?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:30:12 #18
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998506
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Over het algemeen lees ik over veldslagen met ME, vernieling, bedreigen, etc.
Om het maar niet te hebben over het feit dat ze vooral niet willen werken, hun haar laten groeien, etc.

Het blijft dan ook raar dat kraken van panden, wat in strijd is met de fundamentele rechten van de mens op eigendom, zo lang toegestaan is in Nederland.
Kom er maar in opa Mussert
Intelligent, but fucked up.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 14:31:08 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83998538
Kunnen ze niet op de terroristenlijst geplaatst worden?
Dan kan er keihard worden opgetreden tegen die losers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:31:21 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998551
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef ElectricEye het volgende:

Krakers verdienen een dagelijkse afranseling door de ME, net zo lang tot ze in de pas lopen met wat de maatschappij van ze verlangt. Onderdrukken, vernederen en intimideren tot ze volledig tot grijze kantoormuizen zijn gereduceerd lijkt me een prachtig passende straf voor dat stinkende, luie uitschot.
Zegt het werkpaard, trots als ie is op de oogkleppen die de grote baas hem heeft geschonken
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:32:25 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998592
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef Netsplitter het volgende:
Kunnen ze niet op de terroristenlijst geplaatst worden?
Dan kan er keihard worden opgetreden tegen die losers.
Dat lijkt me wel passend in de devaluatie van de term terrorisme. Eigenlijk zouden ze iedereen met een afwijkende mening of uiterlijk op die lijst moeten zetten, toch?

Maar verder eens met de OP. Aanpakken die hap.
Intelligent, but fucked up.
pi_83998747
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Het blijft dan ook raar dat kraken van panden, wat in strijd is met de fundamentele rechten van de mens op eigendom, zo lang toegestaan is in Nederland.
Het recht op eigendom is geen fundamenteel recht.
Het recht op een dak boven je hoofd wel. Zoals vastgelegd in "de rechten van de mens" waar alle westerse landen voor getekend hebben deze te waarborgen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:35:43 #23
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_83998768
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zegt het werkpaard, trots als ie is op de oogkleppen die de grote baas hem heeft geschonken
Ik ben daardoor iig beter dan die untermenschen.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:36:40 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83998813
Als je je niet wilt wassen en niet wilt werken moet je dat helemaal zelf weten.

Maar blijf met je poten van andermans bezit af.

"Woonruimte is niet te betalen !"
Nee, niet als je in het centrum van amsterdam wilt wonen nee.
De rest van de mensen heeft geen enkel probleem om een appartementje te huren in de omstreken.
Als ik op funda kijk zie ik geen gebrek aan woningen in elke prijscategorie.
Waar het om gaat is dat mensen zich te goed voelen om te wonen in buurten die ze kunnen betalen.
(Of in het geval van de meeste krakers : "ik ga niet zo ver buiten de stad wonen, dat is veel te ver van de feesten vandaan !")
Liever dan te beseffen dat ze gewoon goed moeten gaan verdienen om goed / leuk te gaan wonen, gaan ze zeiken op de maatschappij en willen ze een shortcut nemen door zich andermans spullen toe te eigenen.

Dat, en ze stinken natuurlijk gewoon.
zzz
pi_83998832
krakers doen alsof ze een toevoeging voor de buurt zijn. Ik heb nog nooit mensen gehoord die blij waren met een kraakpand in de omgeving omdat ze er meestal een groe, lawaaierige, rommelige teringzooi van maken. Er zijn uitzonderingen maar niet veel is mijn ervaring in Groningen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:38:00 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83998870
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Zegt het werkpaard, trots als ie is op de oogkleppen die de grote baas hem heeft geschonken


Oogkleppen, hzzz die zie ik toch niet terug op mijn salarisspecificatie. Wel een bak geld waar ik een huis van BETAAL!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:38:25 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998889
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:35 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik ben daardoor iig beter dan die untermenschen.
Dat zeg ik, beretrots op je oogkleppen
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:38:55 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998925
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Oogkleppen, hzzz die zie ik toch niet terug op mijn salarisspecificatie. Wel een bak geld waar ik een huis van BETAAL!
Jij bent gewoon stekeblind idd, want ik had het niet tegen jou
Intelligent, but fucked up.
pi_83998964
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:35 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik ben daardoor iig beter dan die untermenschen.
Je bent een mongool met een grote bek.
En als je denkt tof te zijn mag je wel eens langskomen bij Vrankrijk , koffie staat klaar
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 juli 2010 @ 14:40:48 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83998996
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel passend in de devaluatie van de term terrorisme. Eigenlijk zouden ze iedereen met een afwijkende mening of uiterlijk op die lijst moeten zetten, toch?

Maar verder eens met de OP. Aanpakken die hap.


Afwijkende mening vind ik te ver gaan.
Maar het moedwillig slopen van andermans eigendommen als "organisatie" vind ik belachelijk.
En zeker als dit ook nog eens vaker voor komt en er intimidaties plaats vinden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:41:38 #31
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83999023
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:39 schreef Righteous het volgende:

[..]

Je bent een mongool met een grote bek.
En als je denkt tof te zijn mag je wel eens langskomen bij Vrankrijk , koffie staat klaar
En een stuk steigerpijp om iemand z'n hersens tot yoghurt te slaan, toch ?
zzz
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:41:58 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83999033
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Afwijkende mening vind ik te ver gaan.
Maar het moedwillig slopen van andermans eigendommen als "organisatie" vind ik belachelijk.
En zeker als dit ook nog eens vaker voor komt en er intimidaties plaats vinden.
Het is dan ook ten strengste verboden
Intelligent, but fucked up.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juli 2010 @ 14:45:17 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83999177
quote:
Het bedrijf verhuurt panden aan studenten om zo kraken te voorkomen. De daders van de vernielingen moeten vermoedelijk in de kraakwereld worden gezocht. Op de krakerswebsite Indymedia staat dat de aanval is uitgevoerd door woedende woningzoekenden
Oppakken en laten opdraaien voor de schade die is ontstaan lijkt mij een logisch gevolg na zo'n actie.
pi_83999482
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Oppakken en laten opdraaien voor de schade die is ontstaan lijkt mij een logisch gevolg na zo'n actie.
Laat ze ervoor werken en sluit ze op in de gevangenis in Tilburg die toch leeg schijnt te staan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_83999671
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Fok

Als ik ze pauper of tuig noem krijg ik altijd te horen dat het studenten zijn of kunstenaars met goede sociale contacten. Ik merk het zelf ook niet maar het schijnt zo te zijn
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:57:56 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83999704
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Fok

Als ik ze pauper of tuig noem krijg ik altijd te horen dat het studenten zijn of kunstenaars met goede sociale contacten. Ik merk het zelf ook niet maar het schijnt zo te zijn
Als je iets minder selectief leest, lees je ook dat er wordt gezegd dat de ene kraker de andere niet is
Intelligent, but fucked up.
pi_83999791
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo krijg je dat mensen een hekel aan krakers krijgen en dat willen we natuurlijk niet.
Te laat.
Ja, ik generaliseer.
pi_83999860
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Laat ze ervoor werken en sluit ze op in de gevangenis in Tilburg die toch leeg schijnt te staan.
gewoon afwachten tot hij een jaar leeg staat..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:04:30 #39
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_84000107
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:39 schreef Righteous het volgende:

[..]

Je bent een mongool met een grote bek.
En als je denkt tof te zijn mag je wel eens langskomen bij Vrankrijk , koffie staat klaar
Oké!
Neem ik de ME mee, of bestel je die zelf?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:09:34 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84000346
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:35 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Het recht op eigendom is geen fundamenteel recht.
Het recht op een dak boven je hoofd wel. Zoals vastgelegd in "de rechten van de mens" waar alle westerse landen voor getekend hebben deze te waarborgen.
Rechten van de Mens:
Artikel 17
Een ieder heeft recht op eigendom, hetzij alleen, hetzij tezamen met anderen.

Niemand mag willekeurig van zijn eigendom worden beroofd.
censuur :O
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:10:21 #41
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84000379
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:04 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Oké!
Neem ik de ME mee, of bestel je die zelf?
Neem jij de ME mee, bestel ik m'n aso vrienden
Intelligent, but fucked up.
pi_84000398
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:37 schreef Deetch het volgende:
krakers doen alsof ze een toevoeging voor de buurt zijn.
Vooral dit... in hun eigen kringetje zien ze zichzelf als de Robin Hoods van de maatschappij, en ze denken dat de rest van het land dat ook zo ziet. Dit terwijl de meeste mensen er niets van moeten hebben.
Ja, ik generaliseer.
pi_84000980
Oh bah, ze zijn nog agressiever dan ik dacht...

http://www.eenvandaag.nl/(...)kers_vs_anti_krakers

Waarschijnlijk zijn dit allemaal uitzonderingen.....
pi_84001008
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Neem jij de ME mee, bestel ik m'n aso vrienden
pi_84001224
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Oh bah, ze zijn nog agressiever dan ik dacht...

http://www.eenvandaag.nl/(...)kers_vs_anti_krakers

Waarschijnlijk zijn dit allemaal uitzonderingen.....
Ja, dit is het zogenaamde 'kleine groepje dat het voor de rest verpest'
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84001883
Hmm, wel opvallend dat dezelfde discussie in KLB (of all subfora) veel constructiever is dan deze in NWS.....
Hier worden door de eeuwige NWS-trollen de standaard stok[paardjes weer opgedreund. Ik noem de stinkende langharige werkschuwe paupers, de kunstenaars, vrije flats in de Bijlmer, vastgoedmaffiosi, etc. De knieschijven die kapot geschoten moeten worden zijn geloof ik nog niet langs geweest.

Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_84002173
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Oh bah, ze zijn nog agressiever dan ik dacht...

http://www.eenvandaag.nl/(...)kers_vs_anti_krakers

Waarschijnlijk zijn dit allemaal uitzonderingen.....
Oud filmpje en bovendien, als je kijkt naar de krakers in de jaren 80 zijn de weinige krakers die er nu nog over zijn lieverdjes! Het probleem is helemaal niet zo ernstig als de media wil doen geloven. Bovendien is het kraakverbod er nu doorheen dus dat is al een goede ontwikkeling voor veel mensen toch?

Feit: als je goed naar het filmpje kijkt kun je zien hoe onbewoonbaar het betreffende pand is (te zien aan totaal geruïneerd plafond)
Feit: een organisatie als antikraak BV zet daar dan geen burgers in met een bruikleenovereenkomt maar inderdaad kraakwachten, beveiligers (gewapend) zoals de kraker beweerd in het filmpje.

Echter zijn de geweldadige krakers inderdaad uitzondering in deze tijd. Als alle krakers zo zouden zijn dan zag Nederland er heel anders uit. Believe me.
De Amsterdamse kraakscene is de harde, onvriendelijke kern van de algemene kraakscene en dus niet te vergelijken. Waar ik fijne ervaringen heb met krakers elders moet ik in Amsterdam niets van ze hebben. Ze zijn vaak arrogant, agressief en kortzichtig. Maar dus wel een uitzondering op 'de rest'.
pi_84002204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:42 schreef Kentoet het volgende:
Hmm, wel opvallend dat dezelfde discussie in KLB (of all subfora) veel constructiever is dan deze in NWS.....
Nou inderdaad, ik heb even gelezen maar juist daar gaat het over paupers etc. Niet dat ik dat erg vind hoor
pi_84002537
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Together__ het volgende:

[..]

Oud filmpje en bovendien, als je kijkt naar de krakers in de jaren 80 zijn de weinige krakers die er nu nog over zijn lieverdjes! Het probleem is helemaal niet zo ernstig als de media wil doen geloven. Bovendien is het kraakverbod er nu doorheen dus dat is al een goede ontwikkeling voor veel mensen toch?

Feit: als je goed naar het filmpje kijkt kun je zien hoe onbewoonbaar het betreffende pand is (te zien aan totaal geruïneerd plafond)
Feit: een organisatie als antikraak BV zet daar dan geen burgers in met een bruikleenovereenkomt maar inderdaad kraakwachten, beveiligers (gewapend) zoals de kraker beweerd in het filmpje.

Echter zijn de geweldadige krakers inderdaad uitzondering in deze tijd. Als alle krakers zo zouden zijn dan zag Nederland er heel anders uit. Believe me.
De Amsterdamse kraakscene is de harde, onvriendelijke kern van de algemene kraakscene en dus niet te vergelijken. Waar ik fijne ervaringen heb met krakers elders moet ik in Amsterdam niets van ze hebben. Ze zijn vaak arrogant, agressief en kortzichtig. Maar dus wel een uitzondering op 'de rest'.
Waarom gaan ze dan niet in de Tokkiewijken zitten, waar huizen ook lang leegstaan? Alleen maar in de mooiere wijken of de industrieterreinen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84002563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Together__ het volgende:
Echter zijn de geweldadige krakers inderdaad uitzondering in deze tijd. Als alle krakers zo zouden zijn dan zag Nederland er heel anders uit. Believe me.
Dan had de publieke opinie zich nog verder tegen ze gekeerd en woonden ze nu allemaal in een gevangenis?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:56:11 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002628
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:

Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
Wie weet. Maar die mensen gaan er toch zelf mee akkoord?
pi_84002656
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Together__ het volgende:

[..]

Oud filmpje en bovendien, als je kijkt naar de krakers in de jaren 80 zijn de weinige krakers die er nu nog over zijn lieverdjes! Het probleem is helemaal niet zo ernstig als de media wil doen geloven. Bovendien is het kraakverbod er nu doorheen dus dat is al een goede ontwikkeling voor veel mensen toch?

Feit: als je goed naar het filmpje kijkt kun je zien hoe onbewoonbaar het betreffende pand is (te zien aan totaal geruïneerd plafond)
Feit: een organisatie als antikraak BV zet daar dan geen burgers in met een bruikleenovereenkomt maar inderdaad kraakwachten, beveiligers (gewapend) zoals de kraker beweerd in het filmpje.

Echter zijn de geweldadige krakers inderdaad uitzondering in deze tijd. Als alle krakers zo zouden zijn dan zag Nederland er heel anders uit. Believe me.
De Amsterdamse kraakscene is de harde, onvriendelijke kern van de algemene kraakscene en dus niet te vergelijken. Waar ik fijne ervaringen heb met krakers elders moet ik in Amsterdam niets van ze hebben. Ze zijn vaak arrogant, agressief en kortzichtig. Maar dus wel een uitzondering op 'de rest'.
Mensen die weten waar ze t over hebben...
wat doe jij hier..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84002762
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wie weet. Maar die mensen gaan er toch zelf mee akkoord?
klopt, omdat er geen alternatief is voor anti-kraak.
als antikraak op die punten aangepast zou worden, zou het totaal geen slecht idee zijn
pi_84002847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:29 schreef Righteous het volgende:
Goed bezig .
Moeten die egoisten maar niet 10000en m2 aan prima woonruimte jaren leeg laten staan .
Wordt er gekraakt omdat krakers geen woonruimte kunnen vinden of omdat ze het niet kunnen betalen?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:02:30 #55
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84002906
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Wordt er gekraakt omdat krakers geen woonruimte kunnen vinden of omdat ze het niet kunnen betalen?
Of omdat ze niet in een dorpje willen wonen maar gewoon op een A-locatie in het centrum van een grote stad dicht bij alle feestjes ?
zzz
pi_84003137
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Of omdat ze niet in een dorpje willen wonen maar gewoon op een A-locatie in het centrum van een grote stad dicht bij alle feestjes ?
Dus het niet kunnen betalen Ik wil een Jaguar, mag ik die nu zo pakken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84003224
als die een jaar zonder eigenaar voor je deur staat.. zou ik m pakken
pi_84003276
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Of omdat ze niet in een dorpje willen wonen maar gewoon op een A-locatie in het centrum van een grote stad dicht bij alle feestjes ?
Er staan momenteel zo'n 213.090 woningen te koop in dit land (klik), vast niet allemaal in een afgelegen dorpje.
Ik moet de eerste kraker in maat-pak, met een carriere en een goed inkomen nog tegenkomen die kraakt onder het mom van: "Ik kan geen woning vinden op een A-locatie".
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:26 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84003377
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:09 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Er staan momenteel zo'n 213.090 woningen te koop in dit land (klik), vast niet allemaal in een afgelegen dorpje.
Ik moet de eerste kraker in maat-pak, met een carriere en een goed inkomen nog tegenkomen die kraakt onder het mom van: "Ik kan geen woning vinden op een A-locatie".
Dat klopt. Die mensen zijn meestal wel tot inzicht gekomen dat ze moeten werken voor zo`n locatie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_84003733
De knuppel over dat werkschuwe tuig
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84003943
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus het niet kunnen betalen Ik wil een Jaguar, mag ik die nu zo pakken?
En vervolgens roep je gewoon dat er niet genoeg Jaguars geproduceerd worden om je actie goed te praten.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_84005029
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Skazminko het volgende:

[..]

En vervolgens roep je gewoon dat er niet genoeg Jaguars geproduceerd worden om je actie goed te praten.
Ja. Ik wil ook een slaaf. En een eigen jumbojet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:43:09 #63
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_84005203
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:09 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Er staan momenteel zo'n 213.090 woningen te koop in dit land (klik), vast niet allemaal in een afgelegen dorpje.
Ik moet de eerste kraker in maat-pak, met een carriere en een goed inkomen nog tegenkomen die kraakt onder het mom van: "Ik kan geen woning vinden op een A-locatie".
Ik heb het letterlijk gehoord hier van krakers :
Na dat geleuter over woningnood gewoon gevraagd waarom ze geen appartement in diemen ofzo zouden kunnen huren : "Ja DAT kan wel, maar dat is te ver weg, da's 45 minuten fietsen voor je in het centrum bent, dat is toch niet te doen man. Ik wil gewoon in de stad wonen."
zzz
pi_84005324
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gehoord hier van krakers :
Na dat geleuter over woningnood gewoon gevraagd waarom ze geen appartement in diemen ofzo zouden kunnen huren : "Ja DAT kan wel, maar dat is te ver weg, da's 45 minuten fietsen voor je in het centrum bent, dat is toch niet te doen man. Ik wil gewoon in de stad wonen."
Dus het centrum moet groter. Veel groter. Tuig
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84006089
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gehoord hier van krakers :
Na dat geleuter over woningnood gewoon gevraagd waarom ze geen appartement in diemen ofzo zouden kunnen huren : "Ja DAT kan wel, maar dat is te ver weg, da's 45 minuten fietsen voor je in het centrum bent, dat is toch niet te doen man. Ik wil gewoon in de stad wonen."
Sterker nog, ik had in een van de vorige topics nog. "Joh waarom huur je geen flat in ??,.." antwoord was: "ik ga toch geen 600 euro betalen als ik gratis in de hoofdstad kan wonen" , ...nou dan weet je dat je puur met profiteurs te maken hebt.
pi_84008632
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:42 schreef Kentoet het volgende:
Hmm, wel opvallend dat dezelfde discussie in KLB (of all subfora) veel constructiever is dan deze in NWS.....
Hier worden door de eeuwige NWS-trollen de standaard stok[paardjes weer opgedreund. Ik noem de stinkende langharige werkschuwe paupers, de kunstenaars, vrije flats in de Bijlmer, vastgoedmaffiosi, etc. De knieschijven die kapot geschoten moeten worden zijn geloof ik nog niet langs geweest.


Onder invloed van de tijden van crisis anno 2010 zoeken ze al schuimbekkend naar de boeman van het hele krakersdebacle en dat is natuurlijk de 'profiterende' kraker. De speculerende (werkschuwe) grootgraaiers die bewust panden jarenlang leeg laten staan om de prijs op te drijven zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.
pi_84008810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Onder invloed van de tijden van crisis anno 2010 zoeken ze al schuimbekkend naar de boeman van het hele krakersdebacle en dat is natuurlijk de 'profiterende' kraker. De speculerende (werkschuwe) grootgraaiers die bewust panden jarenlang leeg laten staan om de prijs op te drijven zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.
Daar hebben we Atatroll weer
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84011070
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Onder invloed van de tijden van crisis anno 2010 zoeken ze al schuimbekkend naar de boeman van het hele krakersdebacle en dat is natuurlijk de 'profiterende' kraker. De speculerende (werkschuwe) grootgraaiers die bewust panden jarenlang leeg laten staan om de prijs op te drijven zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.
Gelul, 'men' heeft al jaren een hekel aan krakers , heeft niets met anno 2010 en/of crisis te maken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:34:56 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84018305
Ach, als je benzine op een kampvuurtje gooit kun je vlammen verwachten..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:35:40 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84018351
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Gelul, 'men' heeft al jaren een hekel aan krakers , heeft niets met anno 2010 en/of crisis te maken.
Nee, men heeft een hekel aan de boeman die ze krakers noemen.

Oh, dat was al gezegd
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:37:07 #71
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84018430
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Sterker nog, ik had in een van de vorige topics nog. "Joh waarom huur je geen flat in ??,.." antwoord was: "ik ga toch geen 600 euro betalen als ik gratis in de hoofdstad kan wonen" , ...nou dan weet je dat je puur met profiteurs te maken hebt.
Profiteur?

Of realisme, idealisme, voc mentaliteit, kapitalisme?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:38:43 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84018528
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk gehoord hier van krakers :
Na dat geleuter over woningnood gewoon gevraagd waarom ze geen appartement in diemen ofzo zouden kunnen huren : "Ja DAT kan wel, maar dat is te ver weg, da's 45 minuten fietsen voor je in het centrum bent, dat is toch niet te doen man. Ik wil gewoon in de stad wonen."
Ik doe stoer mee:

Ik heb een aantal keer gehoord dat niet krakers wel hun eigendom gaan beschermen, en ze dood zullen trappen..


Nou eens kijken wie hem snapt..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:41:57 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84018723
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:09 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Er staan momenteel zo'n 213.090 woningen te koop in dit land (klik), vast niet allemaal in een afgelegen dorpje.
Ik moet de eerste kraker in maat-pak, met een carriere en een goed inkomen nog tegenkomen die kraakt onder het mom van: "Ik kan geen woning vinden op een A-locatie".
Ik niet.
pi_84018999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:
[riedeltje over de verschrikkelijke onderdrukking van mensen die anti-kraak wonen]

Anti-kraak bedrijven zijn in strijd met de wet!
Grappig, ik heb echt nog nooit iemand horen klagen over antikraak wonen en ik ken toch redelijk wat mensen die dat doen. Het punt is dat je gewoon weet waar je aan begint. Je krijgt goedkoop over het algemeen royale woonruimte, vaak ook nog op mooie locaties, de wachtlijsten zijn korter dan voor reguliere huur, enzovoort. Daar staat tegenover dat je minder rechten hebt.

Je riedeltje is bovendien nogal kort door de bocht. Vaak wordt er inderdaad verwacht dat je de boel in fatsoenlijke staat houdt, maar eisen als 'geen feesten' e.d. ben ik nog niet tegengekomen. Dit verhaal lijkt eerder op een verzameling incidenten dat volkomen gegeneraliseerd is tot een of ander schrikbeeld, dan een realistische afspiegeling van de situatie van mensen die antikraak wonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_84019177
krakers die denken dat ze wereldverbeteraars zijn
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:52:08 #76
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84019363
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef juxtaposition het volgende:

Net als huurders betalen antikrakers een maandelijks bedrag, alleen heet het hier een 'bruikleenvergoeding'. De hoogte is veelal volstrekt willekeurig. Vaak wordt verondersteld dat het een vergoeding is voor gas, water en licht maar uit onderzoek voor een door mij gemaakte reportage blijkt dat de eigenaar dat betaalt of dat antikrakers het zelf overmaken aan de nutsbedrijven.

Waar betalen bewoners dan wel voor? Antikraakbureaus weigeren doorgaans het bedrag te specificeren. Als ze dat wel zouden doen, zou blijken dat zij de vergoeding grotendeels zelf opstrijken. Ze zijn vaak begonnen als stichtingen maar zijn uitgegroeid tot bedrijven met omzetten die kunnen oplopen tot miljoenen. Het gaat dus niet om een gebruikersvergoeding maar simpelweg om huur. Assertieve antikrakers hebben bij de rechter met succes bepleit dat zij feitelijk huur betalen en dus recht hebben op huurbescherming.


Dit laatste klopt. Maar volgens mij alleen als de vergoeding dermate hoog is dat het redelijkerwijs als huur kan worden gezien. Ik had in ieder geval buren in Amsterdam die met 10 man een pand deelden op basis van anti-kraak. ZIj moesten echter wel 300,- de man als "bruikleenvergoeding" betalen voor een kamer in een vervallen pand met 1 wc. Dat bedrag zou je volgens het puntenstelsel nog niet eens op uitkomen.

Aangezien 300,- voor zo'n kamer dus een meer dan normale huurprijs is hebben ze dit met succes bevochten voor de rechter en werden ze officieel huurder.

Als je anti-kraak 100,- per maand voor een appartement betaald dan kan je dat volgens mij niet als "huur" laten aanmerken omdat het te ver afligt van de marktprijzen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:05:13 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84020151
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Grappig, ik heb echt nog nooit iemand horen klagen over antikraak wonen en ik ken toch redelijk wat mensen die dat doen. Het punt is dat je gewoon weet waar je aan begint. Je krijgt goedkoop over het algemeen royale woonruimte, vaak ook nog op mooie locaties, de wachtlijsten zijn korter dan voor reguliere huur, enzovoort. Daar staat tegenover dat je minder rechten hebt.

Je riedeltje is bovendien nogal kort door de bocht. Vaak wordt er inderdaad verwacht dat je de boel in fatsoenlijke staat houdt, maar eisen als 'geen feesten' e.d. ben ik nog niet tegengekomen. Dit verhaal lijkt eerder op een verzameling incidenten dat volkomen gegeneraliseerd is tot een of ander schrikbeeld, dan een realistische afspiegeling van de situatie van mensen die antikraak wonen.
Minder rechten, je hebt gewoon geen huurrechten. En gevallen waar zelfs het ophangen van een poster als verboden is zijn mij helaas wel bekend
pi_84021033
het is toch niet van jouw? gek dat t niet mag dan.

On topic: vies volk, laat ze eerst maar is werken ipv allerlei excuses te bedenken om niet te hoeven werken.
pi_84021802
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:05 schreef fs180 het volgende:

[..]

Minder rechten, je hebt gewoon geen huurrechten.
Je hebt vaak nog wel bepaalde rechten zoals een bepaalde notificatietermijn wanneer je eruit moet. Daarnaast zijn er ook genoeg antikraakbedrijven / -verenigingen die vrij snel vervangende woonruimte weten te regelen.
quote:
En gevallen waar zelfs het ophangen van een poster als verboden is zijn mij helaas wel bekend
'Er zijn mij gevallen bekend' is dus precies wat ik bedoel. Ik betwijfel helemaal niet dat er misstanden zjin, maar ik ken genoeg mensen die antikraak wonen en hoor zelf eigenlijk weinig klachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_84021868
Kraken moet kunnen zeker als mensen niets doen met gebouwen.
Als iemand een jaar lang een gebouw leeg heeft staan, mag het daarna minimaal een jaar lang gebruikt worden voor kraken of
bijvoorbeeld voor dagopvang voor zwervers en andere daklozen, moet te doen zijn nietwaar.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:46:21 #81
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84022355
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt vaak nog wel bepaalde rechten zoals een bepaalde notificatietermijn wanneer je eruit moet. Daarnaast zijn er ook genoeg antikraakbedrijven / -verenigingen die vrij snel vervangende woonruimte weten te regelen.
[..]

'Er zijn mij gevallen bekend' is dus precies wat ik bedoel. Ik betwijfel helemaal niet dat er misstanden zjin, maar ik ken genoeg mensen die antikraak wonen en hoor zelf eigenlijk weinig klachten.
Ik bedoel dus uit eigen kringen, geen telegraaf/via via verhalen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:48:17 #82
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84022481
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef DeParo het volgende:
Kraken moet kunnen zeker als mensen niets doen met gebouwen.
Als iemand een jaar lang een gebouw leeg heeft staan, mag het daarna minimaal een jaar lang gebruikt worden voor kraken of
bijvoorbeeld voor dagopvang voor zwervers en andere daklozen, moet te doen zijn nietwaar.
Wil je ook even uitleggen waarom dat zou mogen?

Ik neem aan dat jij niet toevallig op dit moment al een paar maanden je huis te koop hebt staan overigens. En als dat wel zo is, ga ik er morgen gratis in zitten
pi_84022733
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik bedoel dus uit eigen kringen, geen telegraaf/via via verhalen
Wat ik bedoelde is dan ook dat ik uit eigen ervaring niet het beeld krijg dat het structureel zo verschrikkelijk is en dat al die arme antikrakers uit doodsangst voor repercussies maar hun mond houden. Er zijn misstanden en daar mag misschien best regelgeving voor moet komen, maar het doembeeld dat er geschetst wordt lijkt toch wel lichtelijk beïnvloed te worden door een krakersachtergrond bij betreffende persoon.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_84022855
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef DeParo het volgende:
Kraken moet kunnen zeker als mensen niets doen met gebouwen.
Als iemand een jaar lang een gebouw leeg heeft staan, mag het daarna minimaal een jaar lang gebruikt worden voor kraken of
bijvoorbeeld voor dagopvang voor zwervers en andere daklozen, moet te doen zijn nietwaar.
Als iemand een auto een jaar lang op de oprit heeft staan mag ik die dus ook jatten? En als iemand spullen een jaar lang ergens in opslag heeft staan is het ook geen probleem als ik die meepak? Staat immers toch maar te verstoffen...
Ja, ik generaliseer.
pi_84023264
oppakken aanpakken uitzetten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:04:10 #86
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84023440
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:48 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Wil je ook even uitleggen waarom dat zou mogen?

Ik neem aan dat jij niet toevallig op dit moment al een paar maanden je huis te koop hebt staan overigens. En als dat wel zo is, ga ik er morgen gratis in zitten
Je bent niet bekend met kraken?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:06:54 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84023609
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:54 schreef Northside het volgende:

[..]

Als iemand een auto een jaar lang op de oprit heeft staan mag ik die dus ook jatten? En als iemand spullen een jaar lang ergens in opslag heeft staan is het ook geen probleem als ik die meepak? Staat immers toch maar te verstoffen...
Dat is diefstal gekkie
pi_84023901
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef fs180 het volgende:
Dat is diefstal gekkie
Zelfde rare logica.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:22:09 #89
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84024521
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:06 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat is diefstal gekkie
En wat is precies het verschil met iemands auto jatten "omdat ie er toch al een jaar niks mee doet" of iemands huis?

Of gaat het je begrip te boven dat iemand een huis zou kunnen bezitten (itt tot bezetten)?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:29:45 #90
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84024980
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Zelfde rare logica.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:22 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

En wat is precies het verschil met iemands auto jatten "omdat ie er toch al een jaar niks mee doet" of iemands huis?

Of gaat het je begrip te boven dat iemand een huis zou kunnen bezitten (itt tot bezetten)?
Nee. Diefstal is het wegnemen van iets. Het stichten van huisvrede staat niet gelijk aan diefstal.
pi_84025771
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:54 schreef Northside het volgende:

[..]

Als iemand een auto een jaar lang op de oprit heeft staan mag ik die dus ook jatten? En als iemand spullen een jaar lang ergens in opslag heeft staan is het ook geen probleem als ik die meepak? Staat immers toch maar te verstoffen...
Een auto is een heel andere zaak en valt niet onder dit soort goederen. Een pand is een eerste levensbehoefte, een pand vergt veel ruimte, een pand brengt verantwoordelijkheid met zich mee.
pi_84025806
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:48 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Wil je ook even uitleggen waarom dat zou mogen?

Ik neem aan dat jij niet toevallig op dit moment al een paar maanden je huis te koop hebt staan overigens. En als dat wel zo is, ga ik er morgen gratis in zitten
Als je je huis te koop zet dan doe je er dus wel degelijk iets mee, onder dat geval telt het dus niet, wanneer jij echter minstens een jaar lang een pand hebt leegstaan, zonder plan of toekomst dan kan het bovenstaande.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:45:16 #93
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84025887
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:29 schreef fs180 het volgende:

[..]


[..]

Nee. Diefstal is het wegnemen van iets. Het stichten van huisvrede staat niet gelijk aan diefstal.
Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet zodra de eigenaar het terug wil. Dan kom je toch wel behoorlijk dicht tegen diefstal aan lijkt me. Je neemt iets af van iemand en geeft het niet terug...
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je je huis te koop zet dan doe je er dus wel degelijk iets mee, onder dat geval telt het dus niet, wanneer jij echter minstens een jaar lang een pand hebt leegstaan, zonder plan of toekomst dan kan het bovenstaande.
Waarom zou ik voor mijn bezittingen een plan of toekomst moeten hebben ?
pi_84025987
Kraken verbieden prima, maar zorg dan ook dat mensen normaal kunnen wonen in dit land. En niet tien jaar op een wachtlijst moeten staan, om dan alsnog een grote pauperwoning toegewezen te krijgen. En asielzoekers? Tien jaar op een wachtlijst? Nee tuurlijk niet joh gekkie! Asielzoekers krijgen onmiddelijk urgentie. Wat een puinhoop!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:49:37 #95
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84026111
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:45 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet zodra de eigenaar het terug wil. Dan kom je toch wel behoorlijk dicht tegen diefstal aan lijkt me. Je neemt iets af van iemand en geeft het niet terug...
[..]

Waarom zou ik voor mijn bezittingen een plan of toekomst moeten hebben ?
Je neemt niets weg, de eigenaar heeft nog steeds zijn pand in zijn bezit. De eigenaar heeft niet veel te willen als hij niets met het pand wil doen, zodra er plannen zijn moeten ze er wel uit en dat gaat desnoods met harde hand ja.
pi_84026140
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:45 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet zodra de eigenaar het terug wil. Dan kom je toch wel behoorlijk dicht tegen diefstal aan lijkt me. Je neemt iets af van iemand en geeft het niet terug...
[..]

Waarom zou ik voor mijn bezittingen een plan of toekomst moeten hebben ?
Omdat ze de publieke en openbare ruimte in beslag nemen. Panden zonder gebruik kunnen heel goed gebruikt worden voor sociale doeleindes, niet alleen kraken, maar ook hulpverlening voor daklozen etc etc.
pi_84026294
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Je neemt niets weg, de eigenaar heeft nog steeds zijn pand in zijn bezit. De eigenaar heeft niet veel te willen als hij niets met het pand wil doen, zodra er plannen zijn moeten ze er wel uit en dat gaat desnoods met harde hand ja.
Waarom kopen/huren krakers zelf niet een huis?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:55:29 #98
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84026428
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:29 schreef fs180 het volgende:

[..]


[..]

Nee. Diefstal is het wegnemen van iets. Het stichten van huisvrede staat niet gelijk aan diefstal.
Dus als iemand in jouw auto gaat wonen mag het wel
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:04:55 #99
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84026920
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat ze de publieke en openbare ruimte in beslag nemen. Panden zonder gebruik kunnen heel goed gebruikt worden voor sociale doeleindes, niet alleen kraken, maar ook hulpverlening voor daklozen etc etc.
Wat is er publiek en openbaar aan privaat bezit van een huis ?
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:07:36 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84027061
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:53 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Waarom kopen/huren krakers zelf niet een huis?
waarom denken negers dat ze in een ghetto wonen?


Vraag het ze!
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:08:28 #101
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84027091
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:55 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dus als iemand in jouw auto gaat wonen mag het wel
Mijn auto heeft geen woonruimte als bestemmingsplan.. hoop ik
pi_84027152
Als een kraker dit leest: Waarom koop/huur je zelf niet een huis?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:10:44 #103
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84027157
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:45 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet zodra de eigenaar het terug wil. Dan kom je toch wel behoorlijk dicht tegen diefstal aan lijkt me. Je neemt iets af van iemand en geeft het niet terug...
1. Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet.
Bron? Ongefundeerde opmerkingen zijn er niet om op een publiek forum gepost te worden.

2. Behoorlijk dicht tegen diefstal
Pak de definitie van diefstal er eens bij, gaarne. Je gebruikt iets, je neemt niets weg. Zodra er een bestemmingsplan is, of als de kraak onrechtmatig is, krijg een huiseigenaar zijn pand netjes terug. Uitzonderingen daargelaten die ontruimd moeten worden door de politie.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:10 schreef Skazminko het volgende:
Als een kraker dit leest: Waarom koop/huur je zelf niet een huis?
Omdat ik als student zijnde geen woonruimte kan vinden voor een schappelijke prijs (dit met een baan naast mijn studie).

[ Bericht 1% gewijzigd door feelsgoodman op 14-07-2010 00:16:10 ]
pi_84027286
Weet je wat diefstal is? Al die woningbouwverenigingen die met publiek geld zichzelf verrijken en zorgen dat de huurmarkt POTDICHT zit! Dat is pas diefstal!

En wat dacht je van de overheid, met het opdrijven van grondprijzen? Maar nee, daar kijkt niemand naar! Iedereen kijkt naar die paar krakers die een paar pandjes per jaar kraakt. Ik vind het triest, echt heel triest. En het werkelijke probleem blijft alleen maar in stand.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mercer op 14-07-2010 00:27:23 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:22:12 #105
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84027486
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:10 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

1. Alleen verlaten krakers doorgaans het pand niet.
Bron? Ongefundeerde opmerkingen zijn er niet om op een publiek forum gepost te worden.

2. Behoorlijk dicht tegen diefstal
Pak de definitie van diefstal er eens bij, gaarne. Je gebruikt iets, je neemt niets weg. Zodra er een bestemmingsplan is, of als de kraak onrechtmatig is, krijg een huiseigenaar zijn pand netjes terug. Uitzonderingen daargelaten die ontruimd moeten worden door de politie.
[..]

Omdat ik als student zijnde geen woonruimte kan vinden voor een schappelijke prijs (dit met een baan naast mijn studie).
Als je mijn punten niet volledig overneemt en reacties gaat geven op delen er van, moet je mij niet beschuldigen van het doen van ongefundeerde opmerkingen.

Maargoed, we zullen je helpen in dit topic. Waar werk je en waar studeer je, dan vinden we vanavond nog een geschikte woning.
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:24:23 #106
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84027561
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:22 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Als je mijn punten niet volledig overneemt en reacties gaat geven op delen er van, moet je mij niet beschuldigen van het doen van ongefundeerde opmerkingen.

Maargoed, we zullen je helpen in dit topic. Waar werk je en waar studeer je, dan vinden we vanavond nog een geschikte woning.
Ik ben reeds voorzien. Niettemin bedankt voor het gebaar.
pi_84028043
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Vooroordelen zijn er dan ook niet voor niets, meestal kloppen ze gewoon .
pi_84028074
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:10 schreef Skazminko het volgende:
Als een kraker dit leest: Waarom koop/huur je zelf niet een huis?
Waarom laat je een huis een half jaar leeg staan terwijl er woningnood is?

Een huis is geen klomp goud ofzo. Er moeten mensen in wonen.
pi_84028612
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom laat je een huis een half jaar leeg staan terwijl er woningnood is?

Een huis is geen klomp goud ofzo. Er moeten mensen in wonen.
Omdat het te koop staat en niemand wil het hebben voor de gevraagde prijs.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:59:03 #110
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84028720
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom laat je een huis een half jaar leeg staan terwijl er woningnood is?

Een huis is geen klomp goud ofzo. Er moeten mensen in wonen.
Anti-krakers bijvoorbeeld. En dan zijn we weer terug bij de TS.
pi_84028840
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Pand Anti-Kraak BV opnieuw vernield

Waarom zijn die krakers zo agressief? Ik lees altijd dat het rustige jongens zijn die goede dingen voor de maatschappij doen. Zo runnen ze kunstenaarwinkeltjes en delen ze soep uit enzo. Waarom zo agressief? Zo krijg je dat mensen een hekel aan krakers krijgen en dat willen we natuurlijk niet.
weet niet of dat hier speelde maar er woonden de laatste tijd veel oostblokkers en illegalen via kraak die het allemaal radicaler aanpakten
Jusqu'ici tout va bien...
pi_84032215
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:10 schreef feelsgoodman het volgende:


Omdat ik als student zijnde geen woonruimte kan vinden voor een schappelijke prijs (dit met een baan naast mijn studie).
Krijgen jullie zodra je besluit kraker te worden allemaal een boekje met domme uitspraken die je moet volhouden? Onder het motto; als we gewoon allemaal hetzelfde blijven herhalen gaan ze ons wel geloven?
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:16:21 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84032461
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:22 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

En wat is precies het verschil met iemands auto jatten "omdat ie er toch al een jaar niks mee doet" of iemands huis?

Of gaat het je begrip te boven dat iemand een huis zou kunnen bezitten (itt tot bezetten)?
Nogmaals: Artikel 17 van de Rechten van de Mens!
censuur :O
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:47:07 #114
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84033137
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Krijgen jullie zodra je besluit kraker te worden allemaal een boekje met domme uitspraken die je moet volhouden? Onder het motto; als we gewoon allemaal hetzelfde blijven herhalen gaan ze ons wel geloven?
You got me red-handed! Krakers ruleset, en zulks!

Er is inderdaad totaal geen woningnood, dit is duidelijk zo'n fabeltje dat de wereld is ingeholpen door de linkse kerk.
pi_84034597
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:10 schreef feelsgoodman het volgende:
Je gebruikt iets, je neemt niets weg. Zodra er een bestemmingsplan is, of als de kraak onrechtmatig is, krijg een huiseigenaar zijn pand netjes terug.
Ah, Joyriden mag dus wel?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:39:12 #116
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84034771
Denk nou eens na en post niet als je geen benul hebt over de rechten die wij als mens hebben in Nederland. Dat is vergelijkbaar met het argument dat het stelen van een auto gelijk staat aan het kraken van woonruimte. Gebruik dan in ieder geval de redenering dat het schending van eigendomsrecht is, of iets in die trant.

Daarnaast is het sociaal en moreel compleet onverantwoord om bruikbare woonruimte in een overbevolkt gebied, waar helemaal niets mis mee is, leeg te laten staan voor aanzienlijke tijd. Dan ben je crimineel bezig.

Solidariteit en broederschap, vrienden.

[ Bericht 5% gewijzigd door feelsgoodman op 14-07-2010 10:52:39 ]
pi_84035296
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:47 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

You got me red-handed! Krakers ruleset, en zulks!

Er is inderdaad totaal geen woningnood, dit is duidelijk zo'n fabeltje dat de wereld is ingeholpen door de linkse kerk.
Er is geen woningnood in Nederland. Er is wellicht wat krapte in de Randstad maar hé, daar hóef je niet te gaan wonen.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef feelsgoodman het volgende:
Denk nou eens na en post niet als je geen benul hebt over de rechten die wij als mens hebben in Nederland.
Rechten? Volgens mij hebben we ook een wet waar iedereen (zei ik iedereen....oh dan bedoel ik OOK krakers) aan moet houden. Kraken is tegen de wet.
pi_84036134
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef feelsgoodman het volgende:
Daarnaast is het sociaal en moreel compleet onverantwoord om bruikbare woonruimte in een overbevolkt gebied, waar helemaal niets mis mee is, leeg te laten staan voor aanzienlijke tijd. Dan ben je crimineel bezig.
Wat ik met mijn eigendom doe moet ik zelf weten, zolang ik niemand kwaad doe.
quote:
Solidariteit en broederschap, vrienden.
Knuppel in je nek als je aan mijn eigendom komt.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:20:27 #119
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84036395
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er is geen woningnood in Nederland. Er is wellicht wat krapte in de Randstad maar hé, daar hóef je niet te gaan wonen.
Nee, inderdaad. Zeer realistisch om de stad te verlaten waar ik ben geboren, al mijn vrienden heb, en werk/studeer.
quote:
Rechten? Volgens mij hebben we ook een wet waar iedereen (zei ik iedereen....oh dan bedoel ik OOK krakers) aan moet houden. Kraken is tegen de wet.
Kraken is nog legaal tot 1 oktober. Beetje naïef trouwens, als je denkt dat de grote steden mankracht vrij gaan maken om dit probleem aan te pakken. Er zijn problemen voor de gemeentes die een hogere prioriteit hebben, zoals betaalbare studenten woningen om maar een voorbeeld geven.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat ik met mijn eigendom doe moet ik zelf weten, zolang ik niemand kwaad doe.
[..]

Knuppel in je nek als je aan mijn eigendom komt.
Vooral doen, dan zit ik des te langer in jouw woning.

Daarnaast doe je indirect mensen kwaad, je stimuleert daarmee namelijk de leegstand.
pi_84036509
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat ik met mijn eigendom doe moet ik zelf weten, zolang ik niemand kwaad doe.
[..]

Knuppel in je nek als je aan mijn eigendom komt.
Dit ja. Gebouwen die compleet vernield worden, en daarna moeten worden gesloopt, zijn geen uitzondering.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:55 #121
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84036634
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit ja. Gebouwen die compleet vernield worden, en daarna moeten worden gesloopt, zijn geen uitzondering.
Ja, enkele voorbeelden gebruiken als afspiegeling voor de gehele kraakbeweging. Oogkleppen, anyone? Er zijn duizenden kraakpanden in Nederland, natuurlijk is er wel eens mot. Er zit altijd tuig tussen dat lekker de Anarchist wil uithangen.
pi_84036735
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Ja, enkele voorbeelden gebruiken als afspiegeling voor de gehele kraakbeweging. Oogkleppen, anyone? Er zijn duizenden kraakpanden in Nederland, natuurlijk is er wel eens mot. Er zit altijd tuig tussen dat lekker de Anarchist wil uithangen.
Er zijn niet voor niets antikraakbedrijven, dus er zal wel veel en veel meer overlast door krakers worden veroorzaakt dan dat jij toe wil geven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:47 #123
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84036926
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er zijn niet voor niets antikraakbedrijven, dus er zal wel veel en veel meer overlast door krakers worden veroorzaakt dan dat jij toe wil geven.
Anti-kraak is er niet om overlast tegen te gaan, maar om het kraken zelf te voorkomen. Het principe anti-kraak heeft helemaal _niets_ te maken met het tegengaan van de overlast van krakers.

Dit is de reden waarom het verbod er is, onwetendheid.
pi_84037027
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Anti-kraak is er niet om overlast tegen te gaan, maar om het kraken zelf te voorkomen. Het principe anti-kraak heeft helemaal _niets_ te maken met het tegengaan van de overlast van krakers.
Als je kraken wil voorkomen, zal je er vast negatieve ervaringen mee hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84037052
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Zeer realistisch om de stad te verlaten waar ik ben geboren, al mijn vrienden heb, en werk/studeer.
Dus je bent er geboren en je hebt er al je vrienden en familie? Kun je niet meer thuiswonen? Als ik het niet zou kunnen betalen mag ik altijd bij mijn ouders terugkomen. Dan hoef ik niet andermans bezit te roven.

Daarnaast,..... het is dus jouw eigen keuze om te blijven op die plek waar je nu zit.
pi_84037372
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef feelsgoodman het volgende:
Anti-kraak is er niet om overlast tegen te gaan, maar om het kraken zelf te voorkomen.
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:47:42 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84037676
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]
Kraken is nog legaal tot 1 oktober. Beetje naïef trouwens, als je denkt dat de grote steden mankracht vrij gaan maken om dit probleem aan te pakken. Er zijn problemen voor de gemeentes die een hogere prioriteit hebben, zoals betaalbare studenten woningen om maar een voorbeeld geven.
Ik zie de politie geen studentenwoningen bouwen, dus begrijp je vergelijking niet helemaal...
Dat gemeenten het lef hebben om te zeggen dat ze landelijk beleid niet gaan uitvoeren is redelijk schandalig. Als kraken niet meer mag is het simpelweg huisvredebreuk/diefstal, waarbij de dader te vinden is. Ideale zaak voor de politie dus!
censuur :O
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:49:10 #128
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84037750
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus je bent er geboren en je hebt er al je vrienden en familie? Kun je niet meer thuiswonen? Als ik het niet zou kunnen betalen mag ik altijd bij mijn ouders terugkomen. Dan hoef ik niet andermans bezit te roven.

Daarnaast,..... het is dus jouw eigen keuze om te blijven op die plek waar je nu zit.
Deze optie is voor mij niet reëel.

Daarnaast, als ik keurig wacht op bijvoorbeeld een appartement van Woningnet, ik nog minimaal tot mijn dertigste bij pap en mams woon. Dat is an sich al een indicatie dat er niet genoeg woningen voorradig zijn.

Uit huis gaan is een stap naar volwassenheid. Geen enkel probleem dat er mensen zijn die van mam en paps teren, absoluut niet. Echter moet de optie er zijn voor de toekomst van Nederland om betaalbaar een woning te huren in de stad -vul zelf in-

De gemeentes zelf promoten dit, en doen er nar eigen zegens alles aan om studenten woningen te creëren. Dit gebeurt echt nauwelijks, in ieder geval de quota's worden bij lange na niet gehaald.

Zolang er woningnood is, laten we het voor het gemak op studenten woningnood houden, blijf ik kraken. Of laat ik het beter formuleren; support ik het kraken.

Dat is mijn opinie.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je kraken wil voorkomen, zal je er vast negatieve ervaringen mee hebben.
Ik heb ook nog wel wat opinies.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zie de politie geen studentenwoningen bouwen, dus begrijp je vergelijking niet helemaal...
Dat gemeenten het lef hebben om te zeggen dat ze landelijk beleid niet gaan uitvoeren is redelijk schandalig. Als kraken niet meer mag is het simpelweg huisvredebreuk/diefstal, waarbij de dader te vinden is. Ideale zaak voor de politie dus!
Slechte formulering van mijn kant. Niettemin komt het allemaal uit het zelfde potje.

Ideale zaak voor de politie? Niet echt. Het OM heeft al toegezegd om krakers onder de nieuwe wet niet te vervolgen.
pi_84037872
En toch vind ik het vreemd dat ik in de Randstad binnen 1 jaar een woning met voor en achtertuin kon gaan huren... voor nog geen 360 euro! Nieuwbouw! op een km of 8 van mijn werk.....Maar inderdaad,...het is geen Amsterdam.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:53:31 #130
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84037964
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En toch vind ik het vreemd dat ik in de Randstad binnen 1 jaar een woning met voor en achtertuin kon gaan huren... voor nog geen 360 euro! Nieuwbouw! op een km of 8 van mijn werk.....Maar inderdaad,...het is geen Amsterdam.
Locatie? En als je zo iets zegt moet je het natuurlijk wel even helemaal toelichten, bijvoorbeeld het minimale inkomen dat verplicht is voor zo een woning.

Er zijn zat panden in de vrije sector die eventueel een optie zouden zijn voor een student. Echter dan moet je het huren met iemand die een full time job heeft, of het laten huren door een kennis met de benodigde classificaties. Volgens mij is het laatste ook illegaal, dus dat lijkt mij nou ook geen geweldige optie.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:55:22 #131
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84038064
Waarom zouden die krakers die ook doen trouwens. Anti-kraak is er toch juist voor om leegstaande panden voor een spotprijs te verhuren?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:57:58 #132
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84038201
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:55 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom zouden die krakers die ook doen trouwens. Anti-kraak is er toch juist voor om leegstaande panden voor een spotprijs te verhuren?
Anti-kraak is er vanuit origine om het kraken tegen te gaan. Ergo; met het anti-kraak verbod creëer je meer woningnood. Anti-kraak is in een utopie niet meer nodig, en daarnaast is het kraken ook weg.

Doordacht besluit.
pi_84038476
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Anti-kraak is er vanuit origine om het kraken tegen te gaan. Ergo; met het anti-kraak verbod creëer je meer woningnood. Anti-kraak is in een utopie niet meer nodig, en daarnaast is het kraken ook weg.

Doordacht besluit.
In de misselijke krakers-gedachte (zoals ik dat hier lees) liggen alle woningen dicht bij het centrum van Amsterdam?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84038528
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:53 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Locatie? En als je zo iets zegt moet je het natuurlijk wel even helemaal toelichten, bijvoorbeeld het minimale inkomen dat verplicht is voor zo een woning.
Lokatie is Den Haag,... wat de eisen qua inkomen zijn weet ik niet maar ik heb wel al 15 jaar onafgebroken een werkgever en derhalve een vast inkomen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:14:08 #135
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84038912
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In de misselijke krakers-gedachte (zoals ik dat hier lees) liggen alle woningen dicht bij het centrum van Amsterdam?
Nee, geen idee waar jij dit op baseert.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Lokatie is Den Haag,... wat de eisen qua inkomen zijn weet ik niet maar ik heb wel al 15 jaar onafgebroken een werkgever en derhalve een vast inkomen.
Geen optie voor de gemiddelde student dus.
pi_84039119
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:14 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Nee, geen idee waar jij dit op baseert.
[..]

Geen optie voor de gemiddelde student dus.
Er is zat voor studenten hier....
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:22:43 #137
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84039228
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb echter niet genoeg kijk op de situatie in Den Haag om daar een objectief oordeel over te vellen.

Deze discussie is zo oud als de weg naar Rome, derhalve lijkt mij dit het perfecte punt om dan nu toch eindelijk aan mijn boek te beginnen in het zalige Vondelpark.

Kraken blijft, om er nog maar een kek slogan in te gooien.
pi_84039376
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:22 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb echter niet genoeg kijk op de situatie in Den Haag om daar een objectief oordeel over te vellen.

Deze discussie is zo oud als de weg naar Rome, derhalve lijkt mij dit het perfecte punt om dan nu toch eindelijk aan mijn boek te beginnen in het zalige Vondelpark.

Kraken blijft, om er nog maar een kek slogan in te gooien.
Je hebt je er nooit in verdiept dus. En dan zit je hier wat commentaar te leveren op "de aannames van de domme mensen met oogkleppen".
Ja, ik generaliseer.
pi_84039438
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef feelsgoodman het volgende:
Anti-kraak is er vanuit origine om het kraken tegen te gaan. Ergo; met het anti-kraak verbod creëer je meer woningnood. Anti-kraak is in een utopie niet meer nodig, en daarnaast is het kraken ook weg.

Doordacht besluit.
Dat is weer zo'n stelling die nergens op slaat.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:28:17 #140
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_84039445
Ik vind dat je zo niet met elkaar om zou moeten gaan.
Dit, dus.
pi_84039555
Krakers hebben hun eigen ruiten ingegooid. Het zijn allang niet meer die idealistische jongelui die soep uitdelen en cultureel veel dingen doen. Het zijn inmiddels de verslaafden, criminelen en de versmeerden. De panden zijn vaak ook volledig uitgeleefd. Ik snap de frustraties van de mensen wel. De krakers hebben het allemaal aan zichzelf te danken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:30:51 #142
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84039560
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef Northside het volgende:

[..]

Je hebt je er nooit in verdiept dus. En dan zit je hier wat commentaar te leveren op "de aannames van de domme mensen met oogkleppen".
Pardon? Ik heb het heel deze discussie specifiek over de situatie in Amsterdam, voortaan wat beter de tekst lezen.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n stelling die nergens op slaat.
Onderbouw je meningen nou eens.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:30 schreef Big-Ern het volgende:
Krakers hebben hun eigen ruiten ingegooid. Het zijn allang niet meer die idealistische jongelui die soep uitdelen en cultureel veel dingen doen. Het zijn inmiddels de verslaafden, criminelen en de versmeerden. De panden zijn vaak ook volledig uitgeleefd. Ik snap de frustraties van de mensen wel. De krakers hebben het allemaal aan zichzelf te danken.
Weer zo iemand die zijn mening baseert op 5 incidenten jaarlijks die in de media komen.
pi_84039608
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef feelsgoodman het volgende:
Daarnaast, als ik keurig wacht op bijvoorbeeld een appartement van Woningnet, ik nog minimaal tot mijn dertigste bij pap en mams woon. Dat is an sich al een indicatie dat er niet genoeg woningen voorradig zijn.
Weet je wat je ook gewoon zou kunnen doen? Je zou gewoon na je opleiding kunnen gaan werken zoals normale mensen, dan kan je ruimschoots voor je 30e zelf iets betalen. Heeft dus niets met de voorraad woningen te maken, meer met het feit dat je geen cent hebt.
quote:
Uit huis gaan is een stap naar volwassenheid. Geen enkel probleem dat er mensen zijn die van mam en paps teren, absoluut niet. Echter moet de optie er zijn voor de toekomst van Nederland om betaalbaar een woning te huren in de stad -vul zelf in-
Weet je wat ook een stap naar volwassenheid is? Een baan zoeken. Zoals ik al zei, baan = inkomen = betaalbaar woning huren in stad x.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:33:29 #144
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84039664
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Weet je wat je ook gewoon zou kunnen doen? Je zou gewoon na je opleiding kunnen gaan werken zoals normale mensen, dan kan je ruimschoots voor je 30e zelf iets betalen. Heeft dus niets met de voorraad woningen te maken, meer met het feit dat je geen cent hebt.
[..]

Weet je wat ook een stap naar volwassenheid is? Een baan zoeken. Zoals ik al zei, baan = inkomen = betaalbaar woning huren in stad x.
Ik werk 3 dagen per week naast mijn studie.

Nonargumenten en drogreden, wat een feest.

Nu echt weg, de onwetendheid loopt op naar een kritiek punt.
pi_84039791
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:30 schreef feelsgoodman het volgende:
Onderbouw je meningen nou eens.
Pardon? Jij gooit er zo'n losse flodder in als "Ergo; met het anti-kraak verbod creëer je meer woningnood." en dan moet ik mijn mening gaan onderbouwen?

Je stelling is totale bullshit, anti-kraak creeert helemaal geen woningnood. Anti-kraak zorgt er wel voor dat de krakers op straat komen te staan ja, maar verschaft daarentegen wel woonruimte voor mensen die zich aan de regels houden.
Ja, ik generaliseer.
pi_84039822
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:33 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik werk 3 dagen per week naast mijn studie.
Dan kan je MAKKELIJK woonruimte betalen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:37:37 #147
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84039851
Begrijpend lezen, dear christus. Anti-kraak verbod, de aangenomen wet. Echt vermoeiend om alles tot in den treuren uit te leggen.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan kan je MAKKELIJK woonruimte betalen.
Woonruimte is op zich wel te doen, alleen zit ik dan met het probleem dat ik de rest van de maand niet meer kan eten, en 's winters bevries door het ontbreken van een verhitte radiator.
pi_84040013
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Er is zat voor studenten hier....

Je weet toch, studenten willen alleen in hippe steden zitten! Het is ook wel een beetje de goden verzoeken. Je zal en moet in Amsterdam studeren.........en dan klagen dat je geen betaalbare woonruimte kan vinden!
pi_84040090
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:37 schreef feelsgoodman het volgende:
Begrijpend lezen, dear christus. Anti-kraak verbod, de aangenomen wet. Echt vermoeiend om alles tot in den treuren uit te leggen.
[..]

Woonruimte is op zich wel te doen, alleen zit ik dan met het probleem dat ik de rest van de maand niet meer kan eten, en 's winters bevries door het ontbreken van een verhitte radiator.
En met die 200 euro extra van de staat kan dit wel?
pi_84040097
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:37 schreef feelsgoodman het volgende:
Begrijpend lezen, dear christus. Anti-kraak verbod, de aangenomen wet. Echt vermoeiend om alles tot in den treuren uit te leggen.
Oh god, wat ben je ook superieur he. Iedereen is gek behalve jij. Nou, geniet van je vrije leefstijl en je verlichte denkwijze. Mocht je ooit door de ME je hok uitgeknuppeld worden, dan ben ik een van die mensen die aan de zijkant staat te glimlachen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:55:31 #151
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84040702
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En met die 200 euro extra van de staat kan dit wel?
200 euro is zelfs nog laag ingeschat:
quote:
hoger onderwijs
uitwonend
basisbeurs
259,76
aanvullende beurs
231,43
lening
284,19
totaal
775,38
260 dus, en als zijn ouders niet zo veel verdienen 490. Werk daar 3 dagen in de week bij en je bent een rijk student.
pi_84040860
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:04 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Wat is er publiek en openbaar aan privaat bezit van een huis ?
De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:11:34 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84041422
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.
Ga je toch eens inlezen
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:30 #154
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84041948
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.
De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.

Dat het een eerste levensbehoefte is, zegt nog niet dat jij als eigenaar zomaar anderen moet toestaan dat huis in te gaan. Dan zou ik mijn blik tonijn van meer dan een jaar oud wat ik in de kast heb liggen ook moeten afstaan?

En er zit nog een tussenweg tussen op straat moeten leven of in een kapitaal grachtenpand in hartje Amsterdam.

Feelsgoodman kan met zijn stufi en driedaagse werkweek met gemak iets huren, maar dan kom je buiten loopafstand van het vondelpark en waarschijnlijk op een kleiner aantal vierkante meters uit. Op kamernet.nl zie ik bijvoorbeeld dat je voor 215 inclusief gas/water/licht in den Haag al een kamertje hebt, of voor 250 p/m in Amsterdam zuidoost.

En volgens jaap.nl staan er nog 250 000 huizen te koop en ruim 100 000 te huur... dus voor elke prijsklasse wat wils. Alleen waarschijnlijk niet op de spuistraat in Amsterdam voor minder dan 150 per maand. Zeker met een studenten-ov moet het echter geen probleem zijn om wat verder weg te gaan wonen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:33:46 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84042493
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:43:17 #156
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84043059
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:46:51 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84043292
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.
Nee dat zeg je wel. 250 is namelijk geen redelijke prijs en zelfs goedkoop in amsterdam, maarja, jij zal het beter weten natuurlijk
pi_84043461
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.

Dat het een eerste levensbehoefte is, zegt nog niet dat jij als eigenaar zomaar anderen moet toestaan dat huis in te gaan. Dan zou ik mijn blik tonijn van meer dan een jaar oud wat ik in de kast heb liggen ook moeten afstaan?

En er zit nog een tussenweg tussen op straat moeten leven of in een kapitaal grachtenpand in hartje Amsterdam.

Feelsgoodman kan met zijn stufi en driedaagse werkweek met gemak iets huren, maar dan kom je buiten loopafstand van het vondelpark en waarschijnlijk op een kleiner aantal vierkante meters uit. Op kamernet.nl zie ik bijvoorbeeld dat je voor 215 inclusief gas/water/licht in den Haag al een kamertje hebt, of voor 250 p/m in Amsterdam zuidoost.

En volgens jaap.nl staan er nog 250 000 huizen te koop en ruim 100 000 te huur... dus voor elke prijsklasse wat wils. Alleen waarschijnlijk niet op de spuistraat in Amsterdam voor minder dan 150 per maand. Zeker met een studenten-ov moet het echter geen probleem zijn om wat verder weg te gaan wonen.
De grond en ruimte die het in bezit neemt behoren eveneens allemaal toe tot de publieke sector.
Daarom mag jij ook niet zomaar elk willekeurig pand bouwen op jouw grond vergelijk Belgie.
Wanneer iemand meerdere panden in bezit heeft, er enkele of een niet gebruikt minimaal een jaar, het niet te koop heeft staan etc etc dan mag het minstens, of zou moeten, een jaar lang gebruikt worden voor opvang etc. Daarvoor zijn huizen te belangrijk, nemen ze een te groot deel van de openbare ruimte in beslag, en moet er iets mee worden gedaan.
Hoe zou jij het vinden in een wereld waar een paar buitenlanders al onze huizen hadden opgekocht, ze niet gebruikten, maar wij er dus ook niet in kunnen wonen.
In Amsterdam en Utrecht geldt een wachttijd van 2 tot 3 jaar wil je een kamer vinden.
Ja, er zijn genoeg rijkeluitjes die voor hun kindjes ff een huisje kopen, of iets weten te vinden.
Maar niet iedereen heeft dat geluk zie bv ondergetekende.
Ohja ik ben alles behalve een kraker mocht je dat denken.
pi_84043758
Hoe zit het eigenlijk met kraken in andere landen? België, Duitsland, USA mag daar ook gekraakt worden?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_84043817
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

De grond en ruimte die een huis bvb inneemt.
NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.
pi_84043856
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
Eindelijk zie je het ook!
pi_84044919
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.
Dat snap ik...., maar als je verder leest zie je hoe ik het verder specifieer,
dus ok.
pi_84045695
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef fs180 het volgende:
Ga je toch eens inlezen
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.

Kraken veroorzaakt altijd overlast voor de rechtmatige eigenaar, al is het maar omdat hij er niet meer mee kan doen wat hij wil. Anti-kraken is in het leven geroepen om de overlast van kraken te voorkomen. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn. Waar zit de fout in de logica?
Ja, ik generaliseer.
pi_84047225
Kraken is tegenwoordig toch bij wet verboden ?
pi_84113409
Ik was al negatief over krakers en ik stel mijn mening niet bij zo haha
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:11:08 #166
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84114008
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.

Kraken veroorzaakt altijd overlast voor de rechtmatige eigenaar, al is het maar omdat hij er niet meer mee kan doen wat hij wil. Anti-kraken is in het leven geroepen om de overlast van kraken te voorkomen. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn. Waar zit de fout in de logica?
Klok en klepel..

1) Dat is geen overlast. Harde muziek is overlast, teveel rook bij bbq-en, dat zou overlast kunnen zijn.
2) Er is geen onrechtmatige eigenaar, alleen een rechtmatige.
3) Anti kraak is niet om overlast te verhelpen maar om kraken voor te zijn, omdat krakers legaal zijn kun je ze er niet zomaar uitgooien, dit werkt speculatie tegen, dus winstverlies.
4) Je beredenatie is fout.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:11:25 #167
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84114021
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:05 schreef Bazenbaas het volgende:
Kraken is tegenwoordig toch bij wet verboden ?
Voor het eind van het jaar, ja.
pi_84116973
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:11 schreef fs180 het volgende:
Klok en klepel..

1) Dat is geen overlast. Harde muziek is overlast, teveel rook bij bbq-en, dat zou overlast kunnen zijn.
2) Er is geen onrechtmatige eigenaar, alleen een rechtmatige.
3) Anti kraak is niet om overlast te verhelpen maar om kraken voor te zijn, omdat krakers legaal zijn kun je ze er niet zomaar uitgooien, dit werkt speculatie tegen, dus winstverlies.
4) Je beredenatie is fout.
Als ik vanwege andere mensen niet met mijn eigendom kan doen wat ik wil is dat overlast. Als er iemand op het dak van mijn auto kampeert zodat ik er niet mee kan rijden is dat overlast. Als er iemand in mijn gebouw woont zodat ik er niet mee kan doen wat ik wil (ook leegstaan kan iets zijn dat ik met mijn pand wil doen!) dan is dat overlast. Alles dat mij als eigenaar beperkt in mijn opties met mijn eigendom is overlast.

Anti-kraak is er om overlast van krakers te voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_84120174
Voor de zoveelste keer al? Ik zeg gewoon een keer met rubberen kogels neermaaien en een maand of 5 de gevangenis in. En daarna natuurlijk werken voor het geld om de duizenden euro's schade te vergoeden. Stelletje randdebielen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_84120633
Oppakken, wegstoppen, schade laten vergoeden en dikke boetes. Laat die onrendabelen maar eens boeten voor hun acties. Oprotten met die kutkrakers.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')