abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:53:29 #226
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85340440
Oh, een aanvulling: Het gaat mij niet om Randi hoor. Zelfs als iemand die opmerking zou maken tegen M_Schtoppel of wie dan ook, zou ik vragen of het verwijderd kan worden.

Ik vind het gewoon een belachelijke opmerking. Dom ook vooral.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:13:20 #227
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85424518
Stomme troll die midden in de nacht verdwaalt is geraakt uit het Tiener en Puber forum.
Deze post mag uit dit goed lopende topic van mij wel weg eigenlijk:

Wtf

Aan dat soort idioten kan ik erg irriteren in de vroege ochtend, maar bij deze doe ik the right thing. :Y
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:40:06 #228
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_85467051
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:13 schreef Darkwolf het volgende:
Aan dat soort idioten kan ik erg irriteren
Je kunt je niet ergens aan irriteren.

Je kunt je ergens aan ergeren, of iets irriteert je.
Maar je kunt je niet "irriteren aan".

8-)
zzz
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:14:32 #229
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85468328
Ik dus wel. Kun je nagaan hoe erg het was. :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:10:38 #230
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_85470224
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:14 schreef Darkwolf het volgende:
Ik dus wel. Kun je nagaan hoe erg het was. :P
Dat soort fouten daar stoor ik me tegen !
zzz
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:56:05 #231
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85513263
Moderator fail? O-)

Indigo - heldervoelen

:s)

EDIT: zie nu dat het gefixed is en de daadwerkelijke post nu de edit heeft gekregen! ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:59:25 #232
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85513419
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:56 schreef Darkwolf het volgende:
Moderator fail? O-)

Indigo - heldervoelen

:s)
Eeeh nee, vind ik niet. Vogeltjesdans heeft gelijk. _Led_ is ook een :9 zaadstengel :9~

O+ :9 zaadstengels :9~ *;
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85517546
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:56 schreef Darkwolf het volgende:
Moderator fail? O-)

Indigo - heldervoelen

:s)

EDIT: zie nu dat het gefixed is en de daadwerkelijke post nu de edit heeft gekregen! ;)
Ja, was een fail schaam me diep :@
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:30:54 #234
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85598336
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:45 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, was een fail schaam me diep :@
Ach. Je bent maar een mens hoor. :*
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:28:32 #235
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85750170
Lavenderr en jogy: Wil een van jullie hier 249 van maken?

TRU OH #248: [..]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85752148
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
Lavenderr en jogy: Wil een van jullie hier 249 van maken?

TRU OH #249: [..]
Done.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:36:52 #237
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85947027
Uit: Metafoor to help somebody else

quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Trippii het volgende:
En direct weer opnieuw. Ik stelde een vraag, met een bedoeling. Gelijk een tip om eens te gaan leren lezen en daarbij proberen dingen te begrijpen. Dit bedoel ik in het algemeen btw, niet zo zeer op deze post. Je getrol voor jezelf dat je voor alles bewijs nodig hebt maakt dat jij niet uit je standaard cirkeltje kan komen. Ga eens binnen jezelf opzoek naar wat waarheid zou kunnen zijn ipv op de wetenschap of iets dergelijks te wachten. Als je dit niet wilt, prima, maar dat zal voor de rest niet meer betekenen dan dat je weer eens even langs komt trollen. Maar goed, dat zal je waarschijnlijk niet gek in de oren klinken sinds de meeste topics hier op een soortgelijke manier verlopen wanneer jij weer eens om de bocht komt.

Laat me raden. Deze post moet ook wetenschappelijk bewezen zijn voordat je er iets mee kan? Of ga je ook eens beginnen met helder waarnemen vanuit jezelf zoals anderen ook proberen? We zitten hier in TRU en BNW, niet in W&T. Ga maar eens na in jezelf waarom iets waar zou kunnen zijn. Als iets 100 % bewezen is door de wetenschap komen we dit vanzelf wel te weten.

-edit- Dit lijkt me zeer ontopic, niet? :)
Er was totaal geen probleem in het topic totdat jij met je persoonlijke aanval kwam:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef Trippii het volgende:
JoepiePoepie :').

Volgens mij heb je echt niet door dat je een trol voor jezelf bent he?
Ik was gewoon 'in gesprek' met Bastard. Dat Bastard en ik andere visies hebben, wil nog niet zeggen dat ik dan maar loop te trollen. Voor zover ik het kan inschatten had Bastard totaal geen probleem met het 'gesprekje' dat ik met hem had.

Dus jouw persoonlijke aanval naar mij is nergens voor nodig en erg offtopic en dus topicverstorend.

[ Bericht 40% gewijzigd door JoepiePoepie op 01-09-2010 16:26:19 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 1 september 2010 @ 13:43:30 #238
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85947290
Nu je het zegt.. ik voelde mij op mn tenen getrapt .
The truth was in here.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:45:23 #239
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85947360
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Bastard het volgende:
Nu je het zegt.. ik voelde mij op mn tenen getrapt .
Ik heb dan ook mijn rode laarzen met naaldhakken aan >:)
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 1 september 2010 @ 13:56:56 #240
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85947822
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Trippii het volgende:
Mijn reactie is ontopic, dus reageer gewoon ontopic in plaats van mijn reactie te ontwijken. Dit valt ook onder trol gedrag.

"Metaphor to help someone else". Dat jij mijn reactie nou interpreteert als aanval zegt meer over jou dan wat ik je probeer duidelijk te maken. Ook maak ik geen probleem, ik probeer je ergens op de wijzen.

Dus opnieuw: Leer lezen, begrijpen en doe wat je zelf verlangt van iedereen: Inhoudelijk reageren op wat er gezegd wordt.
Jogy en verzuurde Volkskrantlezende ex-mod Bastard hebben je vriendelijk verzocht dit soort posts in Feedback te plaatsen:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:04 schreef Bastard het volgende:
En dan wel in FB graag.. :)

Oh wacht..
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:08 schreef jogy het volgende:
Wat die bastard zegt, wannabe mod is het ook.....

Oh wacht..
En dat uit-de-hoogte-toontje van:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Trippii het volgende:
Gelijk een tip om eens te gaan leren lezen en daarbij proberen dingen te begrijpen.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Trippii het volgende:Dus opnieuw: Leer lezen, begrijpen
is ook nergens voor nodig.

En dit:
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Trippii het volgende:
Mijn reactie is ontopic, dus reageer gewoon ontopic in plaats van mijn reactie te ontwijken. Dit valt ook onder trol gedrag.
is ook onzin. Ten eerste ontwijk ik je posts niet, maar reageer ik op de plek waar het verzocht werd deze 'discussie' te voeren. Ten tweede is het niet verplicht om op alle posts te reageren (dat zou wat zijn zeg _O-), dus al zou ik niet reageren op je posts (wat ik dus wel doe) dan valt dat niet onder trollgedrag :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 1 september 2010 @ 13:58:28 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85947890
Helaas een beetje eenrichtingsverkeer zo JP :{
Bummer.
The truth was in here.
pi_85948032
Behoorlijke zwakte vertoning door niet te reageren JoepiePoepie.

Now quess why they call you a troll :').
  woensdag 1 september 2010 @ 14:19:04 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_85948749
quote:
Laat me raden. Deze post moet ook wetenschappelijk bewezen zijn voordat je er iets mee kan? Of ga je ook eens beginnen met helder waarnemen vanuit jezelf zoals anderen ook proberen? We zitten hier in TRU en BNW, niet in W&T. Ga maar eens na in jezelf waarom iets waar zou kunnen zijn. Als iets 100 % bewezen is door de wetenschap komen we dit vanzelf wel te weten.
Spot on. Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_85948880
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Spot on. Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Second that.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:55:17 #245
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85950042
Onzin. Keesjeislief vroeg om onderbouwing voor de uitspraak dat verhaaltjes voorlezen allergieen kan wegnemen. Ik denk dat zo'n beetje iedereen wel iemand kent met een of meerdere allergieen, dus ook ik werd nieuwsgierig.

Vervolgens heeft Bastard het erover dat er wetenschappelijk bewijs is voor hypnose. Daar reageer ik dan op dat voor-zover-ik-weet daar geen wetenschappelijk bewijs voor is, maar dat ik nu geen tijd heb om alle bronnen door te nemen die in het artikel staan.

Bastard zegt dat iocob een onafhankelijke site is en ik zeg dat daar de meningen over verdeeld zijn. Dat was alles :).

Dat Trippii dan het topic komt binnenvallen om mij voor troll uit te maken en dat hij/zij vindt dat ik op dat scheldwoord inhoudelijk moet reageren, vind ik nogal dom eigenlijk :).

[ Bericht 3% gewijzigd door JoepiePoepie op 01-09-2010 15:18:34 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85951238
:')

Leer lezen mens.

Oja, en inhoudelijk reageren zoals je zelf altijd wenst.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:42:30 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_85951643
Tripii zegt volgens mij, herhaaldelijk, dat je een troll voor jezelf bent en dat je jezelf beperkt in je denken door de wetenschappelijke wereld als leidraad te nemen voor wat wel en niet waar is enkel omdat het daar nog niet bewezen is volgens de geldende regels. Nu kan je het daarmee oneens zijn uiteraard en dat zal ook vast wel maar het is niet perse een aanval, de manier waarop het gebracht wordt schoot je waarschijnlijk in het verkeerde keelgat maar ok, geschreven taal doet dat weleens. één van de consequenties van het aanhouden van de wetenschap in een subforum die daar niet meteen mee te maken heeft is dat het ook de topics in zichzelf beperkt wat de mogelijkheden betreft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 1 september 2010 @ 15:49:00 #248
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85951832
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:42 schreef jogy het volgende:
Tripii zegt volgens mij, herhaaldelijk, dat je een troll voor jezelf bent en dat je jezelf beperkt in je denken door de wetenschappelijke wereld als leidraad te nemen voor wat wel en niet waar is enkel omdat het daar nog niet bewezen is volgens de geldende regels. Nu kan je het daarmee oneens zijn uiteraard en dat zal ook vast wel maar het is niet perse een aanval, de manier waarop het gebracht wordt schoot je waarschijnlijk in het verkeerde keelgat maar ok, geschreven taal doet dat weleens. één van de consequenties van het aanhouden van de wetenschap in een subforum die daar niet meteen mee te maken heeft is dat het ook de topics in zichzelf beperkt wat de mogelijkheden betreft.
Oh, ik begreep het best en nee, het schoot me niet in het verkeerde keelgat. Ik vind het vooral dom en lachwekkend om met een scheldwoord een topic binnen te vallen.

En opmerkingen als 'leer lezen' vind ik altijd helemaal van een juf-vertelt-de-kleuter-niveau :'). Als ik het idee heb dat iemand mij niet begrijpt op een forum, dan leg ik het gewoon nog een keer uit in andere woorden.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85951973
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:42 schreef jogy het volgende:
Tripii zegt volgens mij, herhaaldelijk, dat je een troll voor jezelf bent en dat je jezelf beperkt in je denken door de wetenschappelijke wereld als leidraad te nemen voor wat wel en niet waar is enkel omdat het daar nog niet bewezen is volgens de geldende regels. Nu kan je het daarmee oneens zijn uiteraard en dat zal ook vast wel maar het is niet perse een aanval, de manier waarop het gebracht wordt schoot je waarschijnlijk in het verkeerde keelgat maar ok, geschreven taal doet dat weleens. één van de consequenties van het aanhouden van de wetenschap in een subforum die daar niet meteen mee te maken heeft is dat het ook de topics in zichzelf beperkt wat de mogelijkheden betreft.
True.

En daarbij zei ik ook nog eens (In mijn eerste reactie op JP); "Dit bedoel ik in het algemeen btw, niet zo zeer op deze post".
pi_85952061
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh, ik begreep het best en nee, het schoot me niet in het verkeerde keelgat. Ik vind het vooral dom en lachwekkend om met een scheldwoord een topic binnen te vallen.

En opmerkingen als 'leer lezen' vind ik altijd helemaal van een juf-vertelt-de-kleuter-niveau :'). Als ik het idee heb dat iemand mij niet begrijpt op een forum, dan leg ik het gewoon nog een keer uit in andere woorden.
Nee, je begrijpt het niet.

Daarbij heb je ook nog niet inhoudelijk gereageerd. Dit huillie huillie gedoe helpt je ook niet echt lekker verder.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:00:58 #251
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85952280
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:52 schreef Trippii het volgende:
True.

En daarbij zei ik ook nog eens (In mijn eerste reactie op JP); "Dit bedoel ik in het algemeen btw, niet zo zeer op deze post".
Nee nee, dat was je 2e reactie op mij. L-E-E-R L-E-Z-E-N!

quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:55 schreef Trippii het volgende:
Nee, je begrijpt het niet.

Daarbij heb je ook nog niet inhoudelijk gereageerd. Dit huillie huillie gedoe helpt je ook niet echt lekker verder.
Ik begrijp het wel. L-E-E-R L-E-Z-E-N!
Ik heb allang gereageerd. L-E-E-R L-E-Z-E-N!
Er loopt niemand huilie te doen. L-E-E-R L-E-Z-E-N!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 1 september 2010 @ 16:04:16 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85952402
Ik had er niks mee te maken he? :@ Ik las de post van trippii ook even verkeerd namelijk.. want ik voelde het niet als een troll post van JP jegens mijn persoontje. En als dat wel zo was geweest, ik kan mijn eigen boontjes wel doppen :P
The truth was in here.
pi_85952403
:') _O-
pi_85952426
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:04 schreef Bastard het volgende:
Ik had er niks mee te maken he? :@ Ik las de post van trippii ook even verkeerd namelijk.. want ik voelde het niet als een troll post van JP jegens mijn persoontje. En als dat wel zo was geweest, ik kan mijn eigen boontjes wel doppen :P
Haha, nee hoor :).
  woensdag 1 september 2010 @ 16:27:29 #255
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85953105
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:04 schreef Bastard het volgende:
Ik had er niks mee te maken he? :@ Ik las de post van trippii ook even verkeerd namelijk.. want ik voelde het niet als een troll post van JP jegens mijn persoontje. En als dat wel zo was geweest, ik kan mijn eigen boontjes wel doppen :P
Nee Bastard. L-E-E-R L-E-Z-E-N! Trippii beticht mij nergens van trollen danwel een troll te zijn:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef Trippii het volgende:
JoepiePoepie :').

Volgens mij heb je echt niet door dat je een trol voor jezelf bent he?
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Trippii het volgende:
Als je dit niet wilt, prima, maar dat zal voor de rest niet meer betekenen dan dat je weer eens even langs komt trollen.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:43 schreef Trippii het volgende:
Mijn reactie is ontopic, dus reageer gewoon ontopic in plaats van mijn reactie te ontwijken. Dit valt ook onder trol gedrag.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:01 schreef Trippii het volgende:
Now quess why they call you a troll :').
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85953258
Welk deel snap je niet?
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:20:24 #257
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_86008106
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Spot on. Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Ah. Dus in TRU mag je elke claim doen waar je zin in hebt ("een allergie bij een kind is te genezen door het een verhaaltje voor te lezen" was de bewering waar deze hele discussie uit voortkwam), zonder enig bewijs of enige onderbouwing? Wat is dan het verschil met ONZ nog precies? En als klap op de vuurpijl krijgt degene die vraagt om onderbouwing nog even de zwarte Piet toegespeeld? Als ik een topic open warin ik beweer dat kanker te genezen is door elke dag vijf keer te douchen, mag ik dan ook lekker aanschoppen tegen iedereen die om bewijs komt vragen en krijg ik dan ook hulp van het TRU(-ex)-mod-kliekje?

Dit is een patroon wat je keer op keer ziet hier: je mag de meest bizarre zaken claimen, zolang het maar voeding geeft aan het verlangen hier naar zweverige alternatieve visies. Dan word je liefdevol in de armen gesloten en hoef je heel beleefde kritische vragen niet te beantwoorden, dan draai je gewoon net zo lang om de brei heen tot de vragensteller een beetje gefrustreerd raakt en dan trek je in antwoord daarop de 'troll'-kaart, succes gegarandeerd. :'). Ik begrijp echt niet dat volwassen mensen zo ziende blind, horende doof en denkende (mogen we toch hopen) oerdom kunnen zijn...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:41:48 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86008648
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:20 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ah. Dus in TRU mag je elke claim doen waar je zin in hebt ("een allergie bij een kind is te genezen door het een verhaaltje voor te lezen" was de bewering waar deze hele discussie uit voortkwam), zonder enig bewijs of enige onderbouwing? Wat is dan het verschil met ONZ nog precies? En als klap op de vuurpijl krijgt degene die vraagt om onderbouwing nog even de zwarte Piet toegespeeld? Als ik een topic open warin ik beweer dat kanker te genezen is door elke dag vijf keer te douchen, mag ik dan ook lekker aanschoppen tegen iedereen die om bewijs komt vragen en krijg ik dan ook hulp van het TRU(-ex)-mod-kliekje?

Dit is een patroon wat je keer op keer ziet hier: je mag de meest bizarre zaken claimen, zolang het maar voeding geeft aan het verlangen hier naar zweverige alternatieve visies. Dan word je liefdevol in de armen gesloten en hoef je heel beleefde kritische vragen niet te beantwoorden, dan draai je gewoon net zo lang om de brei heen tot de vragensteller een beetje gefrustreerd raakt en dan trek je in antwoord daarop de 'troll'-kaart, succes gegarandeerd. :'). Ik begrijp echt niet dat volwassen mensen zo ziende blind, horende doof en denkende (mogen we toch hopen) oerdom kunnen zijn...
Het verschil is de insteek en de persoonlijke ervaringen. In ONZ bijvoorbeeld kan je dingen verzinnen tot je blauw ziet en maak het vooral grappig door het in het bizarre te trekken en er lol over te hebben. Als we hier het vermoeden hebben dat iemand de draak aan het steken is met bepaalde onderwerpen zoals bijvoorbeeld alternatieve methodes van kankergenezing kunnen er meerdere dingen gebeuren op basis van het topic: 1 het topic wordt naar ONZ geschopt, have fun,2 het topic wordt gesloten zonder enige gevolgen of 3 de topicstarter wordt erbij geband. Allemaal aan de hand van de willekeur en beoordelingsvermogen van de desbetreffende moderator en eventueel FA wat de ban betreft. Mensenwerk dus.

Iemand die daadwerkelijk gelooft dat door jezelf met kippenstront in te smeren dat je van de kanker afkomt krijgt hier heus wel een tegenwoord op basis van hun eigen wereldbeeld en geeft aan dat het toch best smerig is op zich. Zelfregulerend dus.

TRU is niet per definitie een samenscholing van mensen die ALLES geloven maar enkel een alternatief wereldbeeld hebben, geloof in de esoterie staat niet per definitie gelijk aan geloven dat Mike Quinsey (google maar :') ) daadwerkelijk een channeling doet van de galactic federation oid. De meeste mensen die hier serieus (proberen) te posten doen het vanuit hun eigen ervaringen. Ja, ook websites en andere zaken worden hier gedeeld en beoordeeld op een andere basis (dan bijvoorbeeld de wetenschappelijke kant) maar wel met een kritisch blik op basis van hun eigen wereldbeeld inclusief hun ervaringen.

De wereld is niet zwart wit, esoterie staat niet voor goedgelovigheid en rationaliteit is niet zaligmakend al heeft het zijn nut in veel zaken. In plaats van het zwart wit te zien nodig ik je uit om de rest van het spectrum inclusief de kleuren eens te bezichtigen zonder dogma of een vooringenomen mening.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:15:54 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86011082
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:20 schreef keesjeislief het volgende:

Dit is een patroon wat je keer op keer ziet hier: je mag de meest bizarre zaken claimen, zolang het maar voeding geeft aan het verlangen hier naar zweverige alternatieve visies. Dan word je liefdevol in de armen gesloten en hoef je heel beleefde kritische vragen niet te beantwoorden, dan draai je gewoon net zo lang om de brei heen tot de vragensteller een beetje gefrustreerd raakt en dan trek je in antwoord daarop de 'troll'-kaart, succes gegarandeerd. :'). Ik begrijp echt niet dat volwassen mensen zo ziende blind, horende doof en denkende (mogen we toch hopen) oerdom kunnen zijn...
Nee niet het meest bizarre, bullshit is bullshit, maar de grens voor wat voor jou bullshit is ligt veel dichterbij dan voor een ander.

Visualisatie is een onderwerp wat ook door diverse wetenschappers getracht is te doorgronden, de kracht van de geest en of het mogelijk zou zijn om daarmee krachten uit te oefenen waar het lichaam mee veranderd.
Het antwoord is ja daarop, denk aan holistische zorg waarbij uitgaat van een eenheid in geest, sociaal en lichamelijk, als op 1 van die plekken een kink in de kabel is heeft het gevolg op de andere.
Als ik nu ga denken.. goh wat voel ik mij naar, wat ben ik misselijk kan ik je garanderen dat ik vanmiddag over de wc pot hang. (uitgeprobeerd inderdaad).
Maar goed, als je hier komt met een knuppel in de hand, en iedereen die over jou grens van het aannemelijke gaat een hengst voor zn hoofd wil geven, krijg je wel tegengas ja. :*
The truth was in here.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:07:02 #260
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86013345
Wat is Keesje toch lief he O+!

En Bastard, dit:

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:20 schreef keesjeislief het volgende:
En als klap op de vuurpijl krijgt degene die vraagt om onderbouwing nog even de zwarte Piet toegespeeld?
kan geen toeval zijn :D!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_86055101
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:20 schreef keesjeislief het volgende:

[..] Ik begrijp echt niet dat volwassen mensen zo ziende blind, horende doof en denkende (mogen we toch hopen) oerdom kunnen zijn...
Ja, vervelend he :').
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:54:22 #262
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_86074204
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee niet het meest bizarre, bullshit is bullshit, maar de grens voor wat voor jou bullshit is ligt veel dichterbij dan voor een ander.

Visualisatie is een onderwerp wat ook door diverse wetenschappers getracht is te doorgronden, de kracht van de geest en of het mogelijk zou zijn om daarmee krachten uit te oefenen waar het lichaam mee veranderd.
Het antwoord is ja daarop, denk aan holistische zorg waarbij uitgaat van een eenheid in geest, sociaal en lichamelijk, als op 1 van die plekken een kink in de kabel is heeft het gevolg op de andere.
Als ik nu ga denken.. goh wat voel ik mij naar, wat ben ik misselijk kan ik je garanderen dat ik vanmiddag over de wc pot hang. (uitgeprobeerd inderdaad).
Sorry, maar dat is niet het geval. Dat er holistische zorg wordt aangeboden komt omdat er vraag naar is, absoluut, maar globaal bewijs dat het beter werkt dan placebo is nog nooit geleverd. Dat betekent niet dat individuen er geen baat bij kunnen hebben, maar het betekent dat de (goede) wetenschappelijke onderzoeken die ernaar gedaan zijn geen significant positief effect meten over grote groepen mensen.

Er is bijv. behoorlijk wat goed onderzoek naar homeopathie gedaan, omdat dat een van de meest prominente voorbeelden van alternatieve zorg is, en het bewijs dat het niets bijzonders doet is overweldigend. Ik noem homeopathie omdat ik dat een lichtend voorbeeld vind van het soort kwakzalverij dat je helaas veel tegenkomt binnen de alternatieve geneeskunde. Namelijk, ondanks het feit dat a) de filosofie van homeopathie al aan alle kanten rammelt (bijv. het zo sterk verdunnen van het 'medicijn' dat de kans enorm is dat jouw potje medicijn enkel watermoleculen bevat) en b) zoals gezegd het gedane empirische onderzoek aantoont dat het geen effect heeft draait er toch een gigantische industrie op.

Misschien vind je homeopathie geen goed voorbeeld van holistische zorg zoals jij dat voor ogen hebt, in dat geval ben ik bijzonder benieuwd naar de onderbouwing van je claim. Laat me erbij zeggen dat het denk ik wel een algemeen geaccepteerde waarheid is dat er lastig verklaarbare zaken kunnen plaatshebben in de categorie 'mind over matter', zoals goed gedocumenteerde gevallen van mensen die de kracht vinden om een zwaar object op te tillen dat op hun kind is gevallen terwijl ze dat normaal eigenlijk niet zouden kunnen. Maar dat zijn incidenten en heeft m.i. niets met holistische zorg in het algemeen te maken.

quote:
Maar goed, als je hier komt met een knuppel in de hand, en iedereen die over jou grens van het aannemelijke gaat een hengst voor zn hoofd wil geven, krijg je wel tegengas ja. :*
Ik ben een wetenschapper, en dus geneigd sterk analytisch te denken. Anderzijds ben ik oprecht geinteresseerd in een hele hoop zaken die buiten het huidige wetenschappelijke bereik liggen en sluit niet uit dat er 'meer' is. Het is niet mijn bedoeling met een knuppel in de hand bezig te gaan, maar een discussie op basis van feiten en argumenten, zonder aansziens des persoons, moet toch mogelijk zijn zou ik zeggen.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:08:31 #263
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_86074621
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ja, vervelend he :').
Nee hoor, iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat hij of zij wil. :).

Maar waar ik wel erg veel moeite mee heb is de quasiwetenschappelijke benadering die tegenwoordig erg in de mode lijkt in de alternatieve hoek, om het maar even zo te zeggen. Dat heeft een heel gevaarlijke kant, omdat een hele hoop mensen niet in staat te zijn het te ontmaskeren als onzin. Neem bijv. de New Age-achtige interpretatie van moderne inzichten in de natuurkunde, waar de film 'What the bleep do we know' een typisch voorbeeld van is. Het is op grafisch en filmtechnisch gebied slim genoeg gedaan om er een heel fijn en warm gevoel van te krijgen, maar als je er even echt kritisch naar kijkt blijft er weinig of niets over van de claims die gedaan worden. Een hele hoop mensen maken die stap niet (meer), en ik vind het geweldig kwalijk dat de makers van 'What the bleep ...' en anderen die zich van soortgelijke technieken bedienen niet terugschrikken voor het bedonderen van mensen en het misbruiken van de goede reputatie van wetenschap voor hun doeleinden.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_86077500
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:08 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Nee hoor, iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat hij of zij wil. :).

Maar waar ik wel erg veel moeite mee heb is de quasiwetenschappelijke benadering die tegenwoordig erg in de mode lijkt in de alternatieve hoek, om het maar even zo te zeggen. Dat heeft een heel gevaarlijke kant, omdat een hele hoop mensen niet in staat te zijn het te ontmaskeren als onzin. Neem bijv. de New Age-achtige interpretatie van moderne inzichten in de natuurkunde, waar de film 'What the bleep do we know' een typisch voorbeeld van is. Het is op grafisch en filmtechnisch gebied slim genoeg gedaan om er een heel fijn en warm gevoel van te krijgen, maar als je er even echt kritisch naar kijkt blijft er weinig of niets over van de claims die gedaan worden. Een hele hoop mensen maken die stap niet (meer), en ik vind het geweldig kwalijk dat de makers van 'What the bleep ...' en anderen die zich van soortgelijke technieken bedienen niet terugschrikken voor het bedonderen van mensen en het misbruiken van de goede reputatie van wetenschap voor hun doeleinden.
Dat jij bepaalde dingen niet kan begrijpen ligt toch echt aan jezelf. Dat 'deze' dingen vanuit jou perspectief een 'heel gevaarlijke' kant hebben, is slechts een gevolg daarvan. Als jij bepaalde dingen nog niet kan bevatten en je daarom enge ideeën in je hoofd krijgt of iets dergelijks, dan zou ik serieus wegblijven hier. Je snapt het klaarblijkelijk allemaal nog niet.

Nog even voor de duidelijkheid waar je post op neerkomt hoor.. Je kan een heel fijn en warm gevoel krijgen van What The Bleep, maar dan ga je als het ware ''kritisch'' naar dat fijne en warme gevoel kijken, en dan zie je dat dat fijne gevoel eigenlijk nergens op slaat. Maar goed, het kritische kijken (wat niet meer is dan een mening) zal in jou geval wel belangrijker zijn dan dat fijne en warme gevoel dat iets je kan geven.
  zondag 5 september 2010 @ 01:37:59 #265
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_86079056
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:36 schreef Trippii het volgende:

[..]

Dat jij bepaalde dingen niet kan begrijpen ligt toch echt aan jezelf. Dat 'deze' dingen vanuit jou perspectief een 'heel gevaarlijke' kant hebben, is slechts een gevolg daarvan.
Het is absoluut waar dat ik niet alles begrijp, zoals dat voor elk mens geldt, voor jou ook neem ik aan.

quote:
Als jij bepaalde dingen nog niet kan bevatten en je daarom enge ideeën in je hoofd krijgt of iets dergelijks, dan zou ik serieus wegblijven hier. Je snapt het klaarblijkelijk allemaal nog niet.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik iemand die het niet met me eens is op een discussieforum proberen te overtuigen, niet proberen weg te jagen.

quote:
Nog even voor de duidelijkheid waar je post op neerkomt hoor.. Je kan een heel fijn en warm gevoel krijgen van What The Bleep, maar dan ga je als het ware ''kritisch'' naar dat fijne en warme gevoel kijken, en dan zie je dat dat fijne gevoel eigenlijk nergens op slaat. Maar goed, het kritische kijken (wat niet meer is dan een mening) zal in jou geval wel belangrijker zijn dan dat fijne en warme gevoel dat iets je kan geven.
Nee, je hebt het verkeerd begrepen. Het gaat om kritisch nadenken over de feitelijke beweringen die gedaan worden in What the bleep, en tot de conclusie komen dat die gewoon niet kloppen. Dat is geen kwestie van interpretatie of een nunaceverschil, het is hetzelfde als wanneer iemand je probeert wijs te maken dat 1+1=3 is en jij weet dat dit nonsens is.

Je kunt niet allerlei natuurkundige termen gebruiken voor een eigen verhaal dat helemaal niets te maken heeft met de theorie die bij die termen horen. Dat is namelijk net zoiets als wat sommige maffe sekteleiders plegen te doen: verhalen uit de bijbel aanhalen om je volgers over te halen tot allerlei zaken die helemaal niets met het christendom te maken hebben, maar die puur voor eigen gewin - en erger - zijn. Net zoals christenen zulk gedrag ultiem verwerpelijk vinden, omdat de autoriteit van hun bijbel wordt misbruikt, vinden wetenschappers What the bleep verwerpelijk, omdat (de status van) hun werk misbruikt wordt om een boodschap te brengen die helemaal niets met hun werk te maken heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door keesjeislief op 05-09-2010 01:43:41 ]
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 5 september 2010 @ 08:02:53 #266
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86081594
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:36 schreef Trippii het volgende:
Dat jij bepaalde dingen niet kan begrijpen ligt toch echt aan jezelf.
Als iemand ergens een andere visie op heeft en/of een bepaald geloof niet aanhangt, wil dat nog niet per definitie zeggen dat diegene het niet begrijpt.

quote:
Als jij bepaalde dingen nog niet kan bevatten en je daarom enge ideeen in je hoofd krijgt of iets dergelijks, dan zou ik serieus wegblijven hier.
Op een discussieforum is het normaal dat er mensen zitten met verschillende visies en ideeen. Ik zou niet weten waarover ik moet discussieren als ik een groep mensen tref die 100% dezelfde visies en ideeen hebben als ik.

quote:
Je snapt het klaarblijkelijk allemaal nog niet.
Tja, ik vind dit toch echt weer een uit-de-hoogte-toontje dat nergens voor nodig is.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 5 september 2010 @ 08:24:30 #267
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86081654
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:54 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is niet het geval. Dat er holistische zorg wordt aangeboden komt omdat er vraag naar is, absoluut, maar globaal bewijs dat het beter werkt dan placebo is nog nooit geleverd. Dat betekent niet dat individuen er geen baat bij kunnen hebben, maar het betekent dat de (goede) wetenschappelijke onderzoeken die ernaar gedaan zijn geen significant positief effect meten over grote groepen mensen.
Dan stel ik mij toch hardop de vraag waarom er vanuit zorginstellingen (ziekenhuizen, verpleeghuizen) gewerkt word vanui een holsitische zorgvisie zeker als het wetenschappenlijk niet zou bestaan, kwakzalverij (placebo) zeg je er over?

quote:
Er is bijv. behoorlijk wat goed onderzoek naar homeopathie gedaan, omdat dat een van de meest prominente voorbeelden van alternatieve zorg is, en het bewijs dat het niets bijzonders doet is overweldigend. Ik noem homeopathie omdat ik dat een lichtend voorbeeld vind van het soort kwakzalverij dat je helaas veel tegenkomt binnen de alternatieve geneeskunde. Namelijk, ondanks het feit dat a) de filosofie van homeopathie al aan alle kanten rammelt (bijv. het zo sterk verdunnen van het 'medicijn' dat de kans enorm is dat jouw potje medicijn enkel watermoleculen bevat) en b) zoals gezegd het gedane empirische onderzoek aantoont dat het geen effect heeft draait er toch een gigantische industrie op.

Misschien vind je homeopathie geen goed voorbeeld van holistische zorg zoals jij dat voor ogen hebt, in dat geval ben ik bijzonder benieuwd naar de onderbouwing van je claim. Laat me erbij zeggen dat het denk ik wel een algemeen geaccepteerde waarheid is dat er lastig verklaarbare zaken kunnen plaatshebben in de categorie 'mind over matter', zoals goed gedocumenteerde gevallen van mensen die de kracht vinden om een zwaar object op te tillen dat op hun kind is gevallen terwijl ze dat normaal eigenlijk niet zouden kunnen. Maar dat zijn incidenten en heeft m.i. niets met holistische zorg in het algemeen te maken.
Homeopathie, jaa daar zeg je wat.. hoe kan een druppel van een druppel, van een druppel opgelost met water nu een uitwerking hebben? Dat moet wel placebo zijn er is wetenschappelijk geen ondergrond voor die het kan ondersteunen. Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Ik persoonlijk ook niet, maar wel mijn naaste omgeving en daar zag ik toch goede uitwerkingen.
Neem alleen voor mij het recente voorbeeld van homeopathische druppels van VSM, tegen darmkrampjes (bij baby's). 3 druppeltjes waren voldoende om al direct rustiger te worden, en na 2 dagen gebruik moesten we gewoon even stoppen met de druppels omdat de ergste klachten voorbij leken te zijn.
Zojuist even gezocht op internet, eerste hit ook een voorzichtig succesverhaal
Wel verbluffend niet, placebo effect bij baby's, ze hebben nog geen controle over hun armen of benen, maar een paar druppels water tegen darmkrampen hou je ze wel mee voor de gek..
Dwalen we nu wel af van visualisatie, of de kracht van de geest om gezond of zieker te worden.

quote:
[quote]
Ik ben een wetenschapper, en dus geneigd sterk analytisch te denken. Anderzijds ben ik oprecht geinteresseerd in een hele hoop zaken die buiten het huidige wetenschappelijke bereik liggen en sluit niet uit dat er 'meer' is. Het is niet mijn bedoeling met een knuppel in de hand bezig te gaan, maar een discussie op basis van feiten en argumenten, zonder aansziens des persoons, moet toch mogelijk zijn zou ik zeggen.
Zonder wetenschap waren wij nergens, dat weet ik, maar ik ben zelf iemand die het moet hebben van de praktijk als het om deze zaken gaat, daar wil ik mij niet verschuilen achter boeken, geschreven door mensen die zich weer verschuilen achter andere boeken.
Ik heb een open visie, en probeer een antwoord te vinden op een hoop vragen, net als wetenschappers dat ook doen. Het verschil is tussen die mensen en mij, zij zien een lijn, ik zie een punt.
The truth was in here.
  zondag 5 september 2010 @ 21:34:29 #268
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_86104005
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan stel ik mij toch hardop de vraag waarom er vanuit zorginstellingen (ziekenhuizen, verpleeghuizen) gewerkt word vanui een holsitische zorgvisie zeker als het wetenschappenlijk niet zou bestaan, kwakzalverij (placebo) zeg je er over?
Ik zei ook al dat er zeker vraag naar is, (bepaalde) mensen vinden dat (blijkbaar) prettig. Daar is uiteraard helemaal niets mis mee, en ik kan het me nog goed voorstellen ook, het zijn over het algemeen mooie en warme benaderingen die je het gevoel geven dat je als mens een bijzonder wezen bent :). Maar dat laat toch onverlet dat de metingen die gedaan zijn vertellen dat de effecten niet significant beter zijn dan placebo. Dat is een feitelijke vaststelling, geen waardeoordeel, ik heb het woord 'kwakzalverij' in dit verband niet in de mond genomen hoor.

quote:
Homeopathie, jaa daar zeg je wat.. hoe kan een druppel van een druppel, van een druppel opgelost met water nu een uitwerking hebben? Dat moet wel placebo zijn er is wetenschappelijk geen ondergrond voor die het kan ondersteunen. Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Ik persoonlijk ook niet, maar wel mijn naaste omgeving en daar zag ik toch goede uitwerkingen.
Neem alleen voor mij het recente voorbeeld van homeopathische druppels van VSM, tegen darmkrampjes (bij baby's). 3 druppeltjes waren voldoende om al direct rustiger te worden, en na 2 dagen gebruik moesten we gewoon even stoppen met de druppels omdat de ergste klachten voorbij leken te zijn.
Zojuist even gezocht op internet, eerste hit ook een voorzichtig succesverhaal
Wel verbluffend niet, placebo effect bij baby's, ze hebben nog geen controle over hun armen of benen, maar een paar druppels water tegen darmkrampen hou je ze wel mee voor de gek..
Het lijkt erop dat je niet zo goed weet wat een placebo-effect is vanwege je opmerking over je baby, vandaar: een placebo-effect kan uitstekend voorkomen bij baby's, je moet het niet verwarren met een bewust 'voor de gek hou'-effect. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het met je baby beter ging die niets met het medicijn te maken hebben, zoals de warme aandacht die het van jou kreeg tijdens het toedienen van het medicijn (ook versterkt door jouw vertrouwen in het medicijn), het feit dat de meeste aandoeningen sowieso overgaan etc.

Om die effecten uit te sluiten bij het meten van het effect van een medicijn worden wetenschappelijke proeven op een zorgvuldige manier in elkaar gezet: er wordt (in goede onderzoeken althans) dubbelblind, gerandomiseerd gewerkt. Dat wil zeggen dat een grote groep patienten op basis van het lot in twee groepen ingedeeld worden, waarvan de ene groep het te testen medicijn ontvangt en de andere groep een nepmedicijn, vaak een suikerpilletje oid. Het dubbelblinde eraan is dat zowel patienten als hun behandelende artsen niet weten welke patient tot welke groep behoort, hiermee wordt oneigenlijke beinvloeding voorkomen. Er zijn behoorlijk wat grote onderzoeken van dit type gedaan op het gebied van homeopathie, en ze wijzen allemaal in dezelfde richting: het homeopathische medicijn werkt niet beter dan het nepmedicijn.

Dit betekent dat met heel grote waarschijnlijkheid je baby even goed(/slecht) had gereageerd wanneer jij het (met dezelfde toewijding) druppeltjes kraanwater had toegediend.

quote:
Dwalen we nu wel af van visualisatie, of de kracht van de geest om gezond of zieker te worden.
Dat is waar. En dat is een interessant fenomeen. :).

quote:
Zonder wetenschap waren wij nergens, dat weet ik, maar ik ben zelf iemand die het moet hebben van de praktijk als het om deze zaken gaat, daar wil ik mij niet verschuilen achter boeken, geschreven door mensen die zich weer verschuilen achter andere boeken.
Je weet dat homeopathie gebaseerd is op schrijfsels van ene meneer Hahnemann, en dat de huidige homeopaten aan hun kennis komen door het lezen van boeken die weer door andere homeopaten zijn geschreven etc.? Dat is qua vorm nauwelijks anders dan de manier waarop reguliere artsen aan hun kennis komen lijkt me?

quote:
Ik heb een open visie, en probeer een antwoord te vinden op een hoop vragen, net als wetenschappers dat ook doen. Het verschil is tussen die mensen en mij, zij zien een lijn, ik zie een punt.
Zou je willen uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  donderdag 9 september 2010 @ 18:16:25 #269
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86249847
Lieve Bastard Lavenderr & jogy,

Ik heb weer eens iets stoms gedaan ;(.

Wil een van jullie deze topictitel:

[TRU OH #251] TRU tieten en GOES J!

Door middel van jullie paranormale krachten, veranderen in:

[TRU OH #251] Tieten en GOES J!

Alvast bedankt :)!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator donderdag 9 september 2010 @ 18:17:30 #270
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86249880
Whehehe TRU tieten 8-)

Slechte tvp :')

[ Bericht 33% gewijzigd door senesta op 09-09-2010 18:27:07 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_86251613
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Lieve Bastard Lavenderr & jogy,

Ik heb weer eens iets stoms gedaan ;(.

Wil een van jullie deze topictitel:

[TRU OH #251] TRU tieten en GOES J!

Door middel van jullie paranormale krachten, veranderen in:

[TRU OH #251] Tieten en GOES J!

Alvast bedankt :)!
Done :)

Hey Senesta, gezellig ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 10:11:29 #272
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_86269987
tieten ?
zzz
  vrijdag 10 september 2010 @ 10:29:59 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86270465
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:11 schreef _Led_ het volgende:
tieten ?
Klik

En nu weer ontopic, TRU gerelateerde feedback dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_86313112
Vannacht heb ik een topic gemaakt over een programma wat foto's in geluid omzet, dat is op slot gegooid .
Zou ik mogen weten waarom, het was serieus bedoeld..
^
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:33:45 #275
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86313339
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:26 schreef liveevil het volgende:
Vannacht heb ik een topic gemaakt over een programma wat foto's in geluid omzet, dat is op slot gegooid .
Zou ik mogen weten waarom, het was serieus bedoeld..
Pff die mods. hier :N
The truth was in here.
pi_86314267
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:26 schreef liveevil het volgende:
Vannacht heb ik een topic gemaakt over een programma wat foto's in geluid omzet, dat is op slot gegooid .
Zou ik mogen weten waarom, het was serieus bedoeld..
Ja, dat topic is dicht. De OP was onduidelijk, met een foto die op het randje is en de twee reacties daarna bestonden alleen uit een overdosis smileys.

Probeer het nog maar een keer, met een goede OP :)
pi_86315186
Wat is er onduidelijk dan?, ik ben niet zo'n ster in OP's maken, zit ook niet zoveel op het forum..

De foto heb ik expres onder een spoiler geplaatst voor mensen die er misschien niet naar willen kijken, maar het was geen gore ofzo, die foto zal vast al eens eerder gepost zijn op fok.

En wat betreft die 2 reacties, daar kan ik toch ook niks aan doen, had je beter die 2 kunnen verwijderen.
^
pi_86316011
Hij staat er weer, opgeschoond en wel.
pi_86316220
Plaats ik net een nieuwe ;(
^
pi_86316678
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:28 schreef liveevil het volgende:
Plaats ik net een nieuwe ;(
Opgelost :)
  zondag 12 september 2010 @ 10:53:37 #281
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86336453
Naar aanleiding van dit topic:

Wondermiddel Mono-Atomic Gold

Ik vind het eigenlijk erg gevaarlijk dat zo'n middel als 'MMS' zo gepromoot wordt in dat topic, aangezien ik erg veel van dit soort artikelen erover gevonden heb:

Medicalfacts.nl - FDA waarschuwt voor gebruik MMS (Miracle Mineral Supplement)

quote:
...Het product dat, indien gebruikt zoals voorgeschreven, een industrieel bleekwater produceert,...
quote:
...De FDA heeft verschillende meldingen ontvangen van consumenten, die na het drinken van dit product, met ernstige misselijkheid, braken, en levensbedreigende lage bloeddruk en uitdroging te kampen hadden...
Pro-MMS-sites verdedigen zich dan weer door te beweren dat het braken juist goed is, omdat dat het lichaam reinigt. Nou, de meeste mensen weten wel dat braken altijd slecht voor je lichaam (en tanden) is. Bovendien is braken ook gewoon een teken dat je lichaam iets afstoot wat het niet wil hebben.

Zelf geloof ik niet in bijvoorbeeld homeopathische middelen, maar als dat soort dingen gepromoot worden, heb ik nog zoiets van:

"Als iemand zoveel geld wil neerleggen voor een paar druppels water, ach, moet hij/zij lekker zelf weten :)."

Maar met middelen zoals MMS is het gewoon gevaarlijk en ik vind dat je in dit geval echt niet kunt zeggen:

"Het is iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid om het te nemen."

Mensen die een erge ziekte hebben, kunnen wanhopig zijn, daardoor niet meer helder kunnen denken, en daardoor alles aangrijpen.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 12 september 2010 @ 13:56:57 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86341470
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
Naar aanleiding van dit topic:

Wondermiddel Mono-Atomic Gold

Ik vind het eigenlijk erg gevaarlijk dat zo'n middel als 'MMS' zo gepromoot wordt in dat topic, aangezien ik erg veel van dit soort artikelen erover gevonden heb:
[...]
Moet je eens naar UVT gaan om te zien waar ze daar voor drugstopics hebben :). We zijn hier op FOK geen kinderoppas, 'MMS' staat niet op de illigale drugslijst dus daar hoeven we ook niet bang voor te zijn (maar nogmaals, kijk eens in UVT dus dat is nog niet eens een voorwaarde) dus wat mij betreft blijft het topic gewoon open.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 12 september 2010 @ 14:06:05 #283
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86341763
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:56 schreef jogy het volgende:
Moet je eens naar UVT gaan om te zien waar ze daar voor drugstopics hebben :).
Ik vind het wat anders als er over recreatiedrugs wordt gepraat als recreatiemiddel en niet om erge ziektes te genezen. Van drugs is algemeen bekend dat er gezondheidsrisico's zijn. MMS wordt niet gepromoot als recreatieve drug, maar als geneesmiddel tegen erge ziektes.

Als er een topic op FOK zou zijn dat heroine kanker zou genezen, zou het ook gesloten worden neem ik aan.

quote:
'MMS' staat niet op de illigale drugslijst
Het FDA zegt er dit over:

Miracle Mineral Solution (MMS): Product as consumed produces a potent bleach
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 12 september 2010 @ 14:11:38 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86341948
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:06 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik vind het wat anders als er over recreatiedrugs wordt gepraat als recreatiemiddel en niet om erge ziektes te genezen. Van drugs is algemeen bekend dat er gezondheidsrisico's zijn. MMS wordt niet gepromoot als recreatieve drug, maar als geneesmiddel

Als er een topic op FOK zou zijn dat heroine kanker zou genezen, zou het ook gesloten worden neem ik aan.
[..]

Het FDA zegt er dit over:

Miracle Mineral Solution (MMS): Product as consumed produces a potent bleach
Zitten we hier in de VS? Die middelen zijn nou eenmaal te vinden op teh interwebs en kijk zelf in het topic, liever dat ze er hier over lezen inclusief de tegenargumenten dan op een advertentiesite zelf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 12 september 2010 @ 14:29:02 #285
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86342633
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:11 schreef jogy het volgende:
Zitten we hier in de VS?
Middelen die in de VS zware gezondheidsschade veroorzaken, veroorzaken in Nederland geen zware gezondheidsschade?

quote:
Die middelen zijn nou eenmaal te vinden op teh interwebs
Er zijn zoveel goede en slechte dingen te vinden op internet, ik vind dat heen argument.

quote:
en kijk zelf in het topic, liever dat ze er hier over lezen inclusief de tegenargumenten dan op een advertentiesite zelf.
Oh, maar dankzij de spam in het topic wordt de pagerank van al die spamsites die het verkopen, wel verhoogd en veel serieuze tegenargumenten staan er niet. Daarentegen wordt het wel gepromoot.

Bovendien:

quote:
Op zondag 12 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
Mensen die een erge ziekte hebben, kunnen wanhopig zijn, daardoor niet meer helder kunnen denken, en daardoor alles aangrijpen.
Dat is juist het punt. Die mensen lezen allerlei positieve verhalen erover en nu ook op FOK. Maar het is natuurlijk nooit positief om een bleekmiddel aan te prijzen als geneesmiddel tegen bijvoorbeeld kanker. Een middel dat je zelfs doet overgeven.

"Oh, maar door te overgeven wordt je lichaam juist gereinigd hoor!"
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 12 september 2010 @ 14:47:55 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86343420
Joepie, het topic blijft open wat mij betreft, erg verschrikkelijk van die pagerank natuurlijk. Er staan genoeg waarschuwingen binnen het topic dat die MMS kutspul is en als er dan nog steeds mensen zijn die het tot zich willen nemen moeten ze dat lekker doen. We zijn hier niet om mensen bij hun handje te pakken en te behoeden voor alle stommiteiten die ze zouden kunnen begaan want dan hebben we er een dagtaak aan. Het topic heeft zichzelf goed gereguleerd en hopelijk is voor iedereen wel duidelijk dat je MMS in het zwembad moet gooien en niet in je keel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 12 september 2010 @ 15:06:00 #287
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86344139
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:47 schreef jogy het volgende:
Joepie, het topic blijft open wat mij betreft, erg verschrikkelijk van die pagerank natuurlijk. Er staan genoeg waarschuwingen binnen het topic dat die MMS kutspul is en als er dan nog steeds mensen zijn die het tot zich willen nemen moeten ze dat lekker doen. We zijn hier niet om mensen bij hun handje te pakken en te behoeden voor alle stommiteiten die ze zouden kunnen begaan want dan hebben we er een dagtaak aan. Het topic heeft zichzelf goed gereguleerd en hopelijk is voor iedereen wel duidelijk dat je MMS in het zwembad moet gooien en niet in je keel.
Ik kwam wel met meer argumenten dan alleen het pagerank-gedeelte hoor. Dat was alleen maar als reactie op jou, omdat jij vond dat het zo goed is dat er ook op FOK gepraat wordt over MMS. Met dat stukje over pagerank geef ik alleen maar aan dat het inderdaad goed is voor de promotie van de sites die het middel verkopen.

Maar goed, het is verder jouw verantwoordelijkheid. Ik vind dat je er erg licht over denkt.

Ik denk dat ik een artikel op een van mijn sites ga zetten dat motorolie kaalheid tegengaat. Ik noem het dan alleen geen motorolie, maar magic-anti-bald en ga het verkopen voor 40 dollar per 20 cl. Ik ga daar allemaal positieve reacties bij zetten en foto's van mannen plaatsen met heel veel haar en vervolgens een topic erover openen op FOK ^O^!

Of zou dat belachelijk zijn?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Admin zondag 12 september 2010 @ 19:20:14 #288
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86352671
Ik ga niet alle zut nalzen, maar dat topic wat ik net heb dichtgegooid is iets uit 2003, geopend door de toenmalige bevolking van TRU.
Niets ten nadele over de bevolking van toen, maar ik geloof nu eenmaal graag dat we met TRU en FOK! ietwat geevolueerd zijn sinds 2003...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 26 september 2010 @ 16:02:59 #289
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86863040
Hoi jogy, Lavenderr, senesta, yvonne:

Wil een van jullie deze topictitel veranderen van:

[TRU OH #254] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...

naar:

[TRU OH #253] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...

Ik heb het al eerder aan Bastard gevraagd om 'm te veranderen van:

[TRU OH #252] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...

naar:

[TRU OH #253] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...

Maar toen heeft hij er:

[TRU OH #254] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...

van gemaakt.

Dus eigenlijk vind ik dat Bastard geen moderator meer mag zijn, want als hij zoiets simpels al niet eens kan... :{w
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 26 september 2010 @ 16:39:58 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86864519
Aangepast.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 26 september 2010 @ 16:44:02 #291
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86864656
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:39 schreef jogy het volgende:
Aangepast.
:{ Jogy mag ook geen moderator meer zijn, vind ik.

[TRU OH #251] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 26 september 2010 @ 16:47:32 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86864788
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

:{ Jogy mag ook geen moderator meer zijn, vind ik.

[TRU OH #251] 'k Heb de hele nacht lucide liggen dromen...
Dan krijgt lavenderr het wel heel erg druk zo in d'r eentje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 26 september 2010 @ 16:48:53 #293
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_86864830
Maar nu echt aangepast, en nu maar hopen dat je de volgende keer in 1 keer goed krijgt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_86881368
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:47 schreef jogy het volgende:

[..]



Dan krijgt lavenderr het wel heel erg druk zo in d'r eentje.
Plus dat zonder jou en Bastard TRU TRU niet is.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:49:28 #295
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87026802
Hoi :W

Ik weet niet wie deze topictitel aangepast heeft (zal Bastard wel weer gedaan hebben ;)) van:

Geesten of ontzchtbaar vriendinnetje

naar:

Geesten of ontzichtbaar vriendinnetje

Maar doe het dan meteen goed, zo dus:

Geesten of onzichtbaar vriendinnetje

:)
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 30 september 2010 @ 17:53:48 #296
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87029525
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:49 schreef JoepiePoepie het volgende:
Hoi :W

Ik weet niet wie deze topictitel aangepast heeft (zal Bastard wel weer gedaan hebben ;)) van:

Geesten of ontzchtbaar vriendinnetje

naar:

Geesten of ontzichtbaar vriendinnetje

Maar doe het dan meteen goed, zo dus:

Geesten of onzichtbaar vriendinnetje

:)
Ik heb niks gedaan dit keer.
The truth was in here.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:54:45 #297
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87034273
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Bastard het volgende:
Ik heb niks gedaan dit keer.
Geesten of onzichtbaar vriendinetje

Ah fijn, nu klopen ale leters, dan kan ik straks tenminste ook weer leker piten :z!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 30 september 2010 @ 19:58:31 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87034432
Ik weet niet wat je bedoeld.
The truth was in here.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:59:02 #299
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87050559
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Bastard het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld.
_O-

[TRU-FB] Jut a hide

_O-

Maak er dan meteen:

[TRU-SC] Jut a hide

van. Want het Wolter Kroes-topic is bijna vol :).

Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:38:39 #300
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_87053027
Waarom is mijn magische geneesmiddelen topic gesloten ?
Het leek mij een prima idee om een verzameltopic te maken waarin we kunnen lezen wat we allemaal tot ons kunnen nemen om onze gezondheid te bevorderen ! (Buiten de peperdure middelen waarvan Big Pharma natuurlijk wil dat je ze koopt)
zzz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')