abonnement Unibet Coolblue
pi_83945769
Allummmaaal,

Ik wil mijn tuin (zo'n 30 m2) low budget opknappen maar dan wel met een frissen 2010 look . De keuze is gemaakt om twee groenstrook(jes) te houden en de rest te betegelen (tuin is grof 5 bij 7m)

Ik heb " een mannetje" voor wat betreft de sierbestrating (ophogen, leggen etc) dus dat is het probleem niet. De uitdaging ligt hem in het kiezen van de juiste combinatie aan tegels.

Het makkelijkst en ook wel het goedkoopst is het gebruik van betontegels over de gehele tui (uitgezonder twee " groen" strooken aan beide kanten). Ik denk dan aan 50x50 of 60x60 en kleur antraciet/zwart zoals hier:

voorbeeldje

Nu is de GROTE twijfel of het niet te egaal/strak/saai wordt en of er misschien in het midden van de tuin een soort (terras) afbakening moet komen met een andere kleur/soort tegels in de vorm van een rechthoek (+/- 1.5 m2). En zo ja..moet dit dan een wilverband zijn van kleinere tegels door elkaar of zelfde stenen betontegels in andere kleur?!

Ook blijft het beton..het ziet er erg mooi uit bij aanschaf maar geen idee hoe het blijft na 5 zomer/winters.

Aan de zijkant lijkt het me wel geinig om een strook te houden van zo'n 20 cm witte kiezel/grind om het te breken.


Ben benieuwd naar jullie mening wat betreft tuinidee + ervaring met betontegels.
pi_83945975
vette tegels!

waar haal je zoiets?
is dat bij elke tuintegelboer te verkrijgen?
pi_83946684
Ik ben ook wel benieuwd waar je zulke mooie betontegels kunt halen.
Qua kleur ben ik ook altijd wel huiverig voor beton. Ligt er heel erg aan hoe ze gekleurd zijn heb ik wel eens begrepen. En dat ze lichter worden, maar dat heb ik niet zelf ervaren dus.
pi_83949655
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:15 schreef lezzer het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd waar je zulke mooie betontegels kunt halen.
Qua kleur ben ik ook altijd wel huiverig voor beton. Ligt er heel erg aan hoe ze gekleurd zijn heb ik wel eens begrepen. En dat ze lichter worden, maar dat heb ik niet zelf ervaren dus.
nouwww het is wel een heel mooi platje hoor..maar betontegels zien er allemaal wel zo uit hoor. Je moet niet denken aan straattegels maar echt een siertegel..
pi_83950465
Wij hebben net een terras laten leggen met natuursteen, ziet er super goed uit, en koste maar 20 euro de vierkante meter. Misschien ook het overwegen waard?
Geen referral hier.
pi_83950622
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wij hebben net een terras laten leggen met natuursteen, ziet er super goed uit, en koste maar 20 euro de vierkante meter. Misschien ook het overwegen waard?
20 euro? dat is vrijwel evenveel als betontegel. Toch zie ik maar weinig mooie natuursteen voor dat geld..kan je vertellen wat voor soort je hebt gekocht?

Toch blijft de vraag..hoe ziet een 30 vierkante meter antraciete tegel eruit....is dat niet te saai?
pi_83959221
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:58 schreef kloink het volgende:

[..]

20 euro? dat is vrijwel evenveel als betontegel. Toch zie ik maar weinig mooie natuursteen voor dat geld..kan je vertellen wat voor soort je hebt gekocht?

Toch blijft de vraag..hoe ziet een 30 vierkante meter antraciete tegel eruit....is dat niet te saai?
Chinees hardsteen. Ziet er erg mooi uit.


In de aanbieding gekocht bij Jan Groen in Bleiswijk, weet echter niet of deze aanbieding nog steeds geldt.
Geen referral hier.
pi_83967453
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Chinees hardsteen. Ziet er erg mooi uit.
[ afbeelding ]

In de aanbieding gekocht bij Jan Groen in Bleiswijk, weet echter niet of deze aanbieding nog steeds geldt.
Ziet er inderdaad mooi en luxe uit. Maar is het wel slijtvast? ik bedoel even schuiven met een stoel en een paar krassen,
pi_83984046
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:29 schreef Huttenkloas87 het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad mooi en luxe uit. Maar is het wel slijtvast? ik bedoel even schuiven met een stoel en een paar krassen,
Geen idee, het ligt er pas een week in.
Geen referral hier.
pi_83987604
Denk niet dat 30 vierkante meter saai is, je zet er toch tuinmeubels op en potten ed. Mooie tegels!
pi_83999243
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Geen idee, het ligt er pas een week in.
Het is inderdaad wel krasgevoelig, de kunst is om daar even doorheen te gaan. Na een tijdje is het overal enigszins bekrast en stoort het niet meer.

Overigens zijn die tegels in 1 x 1 m wel te krijgen voor ¤ 25-30 per stuk.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:11:29 #12
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_84014199
Betontegels heb je met kleur en met uitgewassen natuurstenen toplaag, de gekleurde tegels zijn niet kleur vast en zullen langzaam vervagen, met natuurstenen toplaag komt de kleur van natuursteen(tjes) en die behoud uiteraard veel langer zijn kleur maar zijn wel wat duurder.

Ik heb Eoliet van Facade beton uit maastricht(natuursteen toplaag) in 40x40 en 20x20en ben er wel erg content mee, de kleuren zijn erg mooi en de grijs graniet en gele tegels tegels hebben een soort spikeltjes met zwart en grijs waardoor ze meer leven
+/- 20 tot 25 eu /vierkante meter;






Ik wilde eerst ook van die hele grote maar vergis je niet in het leggen; de ondergrond moet echt vlak en heel goed getrild zijn met voldoende draagkracht want anders word het na een paar jaar een hobbelbaan.
Het kan wel goed maar dan moet je echt wel een goede vakman hebben en voldoende willen investeren in de ondergrond , als je dergelijke grote tegels op 10 cm zand legt gaat het mis.

Overigens; ik ben geen designer, het ontwerp komt rechtstreeks uit de gids van facade , het lijkt Escher (mijn grote liefde) en zodoende was ik meteen verkocht

[ Bericht 2% gewijzigd door robber57 op 13-07-2010 20:17:53 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')