abonnement Unibet Coolblue
pi_84962893
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:56 schreef AnneX het volgende:
Ja ja, wij zijn er nog niet.
Andere kant van het dorp een aantal maten en soorten leilindes.

Allereerst nog eens van de buurvrouw, omdat de tent weg is inmiddels.
De 3 bomen waren 7 jaar oud en staan er 15 jaar.
Komen van de kweker en kostten 800 gulden het stuk.
Onder de bomen staat een (bruin) bladhoudende beukenhaag of haagbeuk.
it makes a difference.
Dan deze.
Toen wij eindelijk aardgas kregen ergens in de jaren '80, haperde de werkzzaamheden hier, omdat de toenmalige bewoner weigerde om het gas voór zijn huis langs door het wortelstelsel te laten gaan.
Gokje: > 50 jaar oud ?

Guttegut had zij een thuiswerkdag en "moest" eigenlijk héeeel andere dingen doen.
Vet van mij. (En alle prachtige foto's voor de kortheid maar gewist.)
Maar hoe kan dat dan: bomen van 7 jaar oud die er al 15 jaar staan? :? :?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84966837
De bomen zijn gekocht toen zij 7 jaar bij de kweker stonden - in de tuin geplant waar de bomen nu 15 jaar staan.
Dus totaal omgeveer 22 jaar oud nu.

Duidelijker?
pi_85020617
*O* woensdag naar een plantenwinkel op aanraden van Sigme.
Zaadjes scoren :D en bloembollen.
Zal eens kijken voor plaatjes maar hieronder (lap tekst ) de namen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85035928
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 04:55 schreef AnneX het volgende:
De bomen zijn gekocht toen zij 7 jaar bij de kweker stonden - in de tuin geplant waar de bomen nu 15 jaar staan.
Dus totaal omgeveer 22 jaar oud nu.

Duidelijker?
OK, capice!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85070475
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:11 schreef Bluezz het volgende:
Sun ik moest nog aan je denken vanmiddag met het kopen van een chocoladeplant voor mijn jarige Utregse vriendinnetje waar ik morgen/straks naar toe ga, er stonden allemaal Afrikaner Lelies O+
Chocoladeplant?
Is dat zo'n klimmer waarvan de bloemen naar chocola ruiken?
Die kwam ik ooit tegen op internet maar toen ik later nog eens zocht, kon ik haar niet meer vinden.
Graag meer informatie, zoals Latijnse naam en aankoopadres of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85072542
Even bijpraten:
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 02:37 schreef Bluezz het volgende:
Het Akelei project _O_
Heb het akeleizaad uit tuinen van de buren geoogst, een week in de koelkast gehad, een dag of wat in de vriezer en nog een dag in de koelkast en toen gezaaid. Zie nog niet veel, behalve iets wat op muur lijkt.

quote:
Op woensdag 7 juli 2010 07:57 schreef rac het volgende:
Dank denk ik dat je het gewoon moet gaan proberen , anders kom je er nooit achter.

Je had het er over dat de zaden door de lucht gedragen kunnen worden? Dat hoef je ze niet te weken. Dit geld over het algemeen alleen voor zaden met een harde schil vlies (lathyrus andere boontjes De passiebloem)

Volgens mij heeft hij ook geen ouder bescherming nodig zoals je beuk (verbrand bij zon op de bast heeft dus beschermers nodig)

houd wel rekening met het feit dat ze niet tegen vorst kunnen, ook denk ik dat het vestandig zou zijn om ze pas in het voorjaar (begin februari )te zaaien een plant heeft licht nodig om te groeien nu zaaien zou betekenen dat je plantjes steeds minder licht krijgen en lang en sliertig worden niet heel bevorderlijk.
wat je wel zou kunnen doen is om een paar zaden anders te behandelen dmv kou een week of 4 in de koelkast laten liggen in een zakje zand of aarde met scherp zand

de diepte zou ik willen zeggen heel ondiep op het moment van kiemen moet hij zijn basis vinden dus niet dieper dan de dikte van het zaad

Vind nu al dat je engelengeduld hebt en ik neem mijn petje er voor af , en wie weet kweek je een soort dat niet of nauwelijks bloeit of anders de nieuwe CHELSEA Flower show winner met alle Oh's en ah's van medegroenevingers
en gaat jouw naam door tot in de eeuwigheid als nieuwe mooiste amaryllus. ;)
Ik heb kiempjes! *O*
Geoogst: rond 21 juni.
Zaadjes verdeeld in twee delen (het aantal, niet de zaadjes zelf 8)7 ) Ik dacht de eerste helft al snel te zaaien, de tweede helft als de moederplant verwelkt is.
1e zaai op 19 juli, verdeeld over drie melkpakken in potgrond: 1 in de zon in de vensterbank, met een spiegel erachter, 1 in de schaduw onder de vensterbank en 1 in een koffer in het donker. Flesje water in de vensterbank, zodat het water op temperatuur is en goed proberen bij te houden. Melkpak in de zon droogt nogal eens uit, de andere twee hoeven lang zoveel water niet.
En vandaag, 9 augustus: een kiempje boven de grond in de schaduwbak. En bij goed kijken: nog een paar neusjes meer, van zaadjes onder het oppervlak. Even gekeken in de koffer: ja hoor, een paar neusjes. Wit natuurlijk, dus dat melkpak heb ik maar naast het schaduwpak gezet. Denk er nu aan om het pak uit het donker even te merken met een ingeknipte W in de rand. Het pak in het licht geeft (nog) geen reactie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85073619
Wat leuk om het zo uitgebreid te doen :D
Ik heb 2 rijtjes akelei gezaaid :)

Oh en de heftig teruggesnoeide Hibiscus op stam (net een klein leuk boompje geworden) zit vol bloemen en knoppen _O_
Morgen pics :Y
pi_85074669
wedstrijdje ? over aantallen bloemen in de hibiscus ?
Het wordt een geweldige blauwe muur. At last.

Oh en als ik plek heb - die heb ik niet - zou ik een lavatera plaatsen.
Lijkt op hibiscus en ook royaal met rose óf paarsachtige bloemen.
Het stekkie van mijn vader was een reus geworden en is gerooid vanweg in de weg staan van het nieuwe tuinontwerp.

Heb jij plek?
pi_85074747
Hibiscuswedstrijdje? Ok *O*


Er is geen plek meer Anne :D
Alles volgebouwd O+ het mot alleen nog wat groeien jeweetzz :7
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:49:17 #111
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85078982
Wat mij nou opvalt hč?
Ik ben enorm betrokken bij mijn flora. Dagelijks zing en dans ik voor mijn plantjes en bewater ik ze met heel mijn hart. En al jaren wordt driekwart ervan geel en slap vlak na aankoop.

Dit jaar had ik een Frans intermezzo (lang verhaal), waardoor ik drie weken lang niet/nauwelijks naar de tuin heb omgekeken en werkelijk: het Hof van Eden is gereďncarneerd in Groningen. Alles bloeit en praalt dat het een lieve lust is. 8)7

Alsof alle planten zacht'kens fluist'ren: Ga weg! Enge vrouw met je roze gieter! Ga weg!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 10-08-2010 01:37:16 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_85080333
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:49 schreef Duderella het volgende:
Wat mij nou opvalt hč?
Ik ben enorm betrokken bij mijn flora. Dagelijks zing en dans ik voor mijn plantjes en bewater ik ze met heel mijn hart. En al jaren wordt driekwart ervan geel en slap vlak na aankoop.

Dit jaar had ik een Frans intermezzo (lang verhaal) waardoor ik drie weken lang niet/nauwelijks naar de tuin heb omgekeken en werkelijk: het Hof van Eden is gereďncarneerd in Groningen. Alles bloeit en praalt dat het een lieve lust is. 8)7

Alsof alle planten zacht'kens fluist'ren: Ga weg! Enge vrouw met je roze gieter! Ga weg!
Een roze gieter? Ja, hallo hé!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:36:01 #113
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85080470
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een roze gieter? Ja, hallo hé!
Denk je dat die dodelijk was? -O-
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_85080551
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:36 schreef Duderella het volgende:

[..]

Denk je dat die dodelijk was? -O-
Nou, dodelijk niet meteen. Maar remmend wel, denk ik. Maar dat is misschien projectie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85081610
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:49 schreef Duderella het volgende:
Wat mij nou opvalt hč?
Ik ben enorm betrokken bij mijn flora. Dagelijks zing en dans ik voor mijn plantjes en bewater ik ze met heel mijn hart. En al jaren wordt driekwart ervan geel en slap vlak na aankoop.

Dit jaar had ik een Frans intermezzo (lang verhaal), waardoor ik drie weken lang niet/nauwelijks naar de tuin heb omgekeken en werkelijk: het Hof van Eden is gereďncarneerd in Groningen. Alles bloeit en praalt dat het een lieve lust is. 8)7

Alsof alle planten zacht'kens fluist'ren: Ga weg! Enge vrouw met je roze gieter! Ga weg!
Je bewaterde ze teveel met je roze gieter. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85083632
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:49 schreef Duderella het volgende:
Wat mij nou opvalt hč?
Ik ben enorm betrokken bij mijn flora. Dagelijks zing en dans ik voor mijn plantjes en bewater ik ze met heel mijn hart. En al jaren wordt driekwart ervan geel en slap vlak na aankoop.

Dit jaar had ik een Frans intermezzo (lang verhaal), waardoor ik drie weken lang niet/nauwelijks naar de tuin heb omgekeken en werkelijk: het Hof van Eden is gereďncarneerd in Groningen. Alles bloeit en praalt dat het een lieve lust is. 8)7

Alsof alle planten zacht'kens fluist'ren: Ga weg! Enge vrouw met je roze gieter! Ga weg!
Als plantjes denken dat ze doodgaan gaan ze snel zaadjes maken om zich toch nog een voortbestaan te gunnen ;)= bloeien bij weinig water.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85083655
Oh wil iemand zaadjes van de ridderspoor?

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85083959
wat leuk allemaal! wij hebben hier een nog blanco project. ong 10m border in een hoek, 1,5 tot 2m breed. en in de voortuin ook nog een aantal vierkante meters. Er zijn achterin elk geval een olijf en een vlinderstruik gepland. en wat groen aan de schutting.
verder moet ik het nog eens goed uitzoeken :)
pi_85089478
De hibiscus - 4 struiken sinds mei 2003 -
Afgelopen Voorjaar behoorlijk gesnoeid omdat de onderkant te kaal was.
Dus ook onderin en zijkant gesnoeid en nu flink uitgelopen.
Ik verwacht nog veel meer bloemen, want de bovenkant zit vól met knoppen.
Opzij een kleintje van de Aldi - bleek roze : hullie zeiden blauw ! -.
Die krijgt te weinig zon naast de heg en onder de Kastanjeboom van de buren.





De verrassing van dit jaar: Cosmea:



En de buurvrouw heeft laagblijvende witte hortensias sinds 2 jaar langs de oude muur van de parochietuin ( aan de andere kant) .
Vooral 's avonds nog mooi(-er).



[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 10-08-2010 12:50:37 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:47:58 #120
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85090036
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wil iemand zaadjes van de ridderspoor?

[ afbeelding ]
Wow, wat mooi zeg. Een leuk plant voor in de tuin. :Y
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85091916
Wat een kleine plaatjes anne -O-
@ Mllletje ik wil wel zaadjes, zie PM *O*
pi_85091984
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:49 schreef Duderella het volgende:
Wat mij nou opvalt hč?
Ik ben enorm betrokken bij mijn flora. Dagelijks zing en dans ik voor mijn plantjes en bewater ik ze met heel mijn hart. En al jaren wordt driekwart ervan geel en slap vlak na aankoop.

Dit jaar had ik een Frans intermezzo (lang verhaal), waardoor ik drie weken lang niet/nauwelijks naar de tuin heb omgekeken en werkelijk: het Hof van Eden is gereďncarneerd in Groningen. Alles bloeit en praalt dat het een lieve lust is. 8)7

Alsof alle planten zacht'kens fluist'ren: Ga weg! Enge vrouw met je roze gieter! Ga weg!
Komt omdat het lekker nat was & de zon scheen tussendoor ;)
pi_85092324
Hibiscusrace :



pi_85093598
Jaaa win - win.
Bij jou zie ik ook overal knoppen.

Grote plaatjes zijn zo uhm gróot en aanwezig.
Plus dat de instellingen van het ( nieuwe) fototoestel moeten aangepast.
En dat ik niet tevreden ben over de scherpte in tegenstelling met de vorige overleden versie van hetzelfde merk.
Lastig klagen want het was een verjaarskadootje van mn. AnneX.
pi_85102397
Mmmm ja idd lastig :{
Zie je mijn foto's ook zo groot dan ? Ik verklein ze tot 1000 nog wat met irfan view en load ze dan op met picasa.
Photobucket gebruik ik niet meer, maar is ook een goed programmaatje.
Heb jij de viewer ingesteld op fok bij je opties?
pi_85103710
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:26 schreef Bluezz het volgende:
Mmmm ja idd lastig :{
Zie je mijn foto's ook zo groot dan ? Ik verklein ze tot 1000 nog wat met irfan view en load ze dan op met picasa.
Photobucket gebruik ik niet meer, maar is ook een goed programmaatje.
Heb jij de viewer ingesteld op fok bij je opties?
wie- wat- waar ?

Jouw fotoozz zijn middelgroot en prima scherp.
De fotoos van Sunny zijn subliem scherp.
De mijne komen uit de fotoemmer en zijn verkleind tot medium.
pi_85104173
Bij opties kan je de hendig sjieke viewer gebruiken!
http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs
Topicgallery - Alles op Ja
pi_85120024
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:06 schreef Bluezz het volgende:
Bij opties kan je de hendig sjieke viewer gebruiken!
http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs
Topicgallery - Alles op Ja
Komt mij vaag bekend voor.
Blijkbaar ben ik ooit daar geweest, gezien de huidige instellingen.
Thx for reminding.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:50:08 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_85146671
pvd wat een fraaie en scherpe fotoos !
Dat is geen eenvoudig toestelletje, vermoed ik.

Krijgen wij van Toscane in het topic óók van die mooie fotoos?
* jaloers.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:20:01 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_85147955
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:50 schreef AnneX het volgende:
pvd wat een fraaie en scherpe fotoos !
Dat is geen eenvoudig toestelletje, vermoed ik.

Krijgen wij van Toscane in het topic óók van die mooie fotoos?
* jaloers.
Thanks, ik heb een Canon EOS 1000D sinds ong. 2 jaar maar nooit echt in de camera verdiept. Ik gebruikte m alleen als een soort snapshotcamera. :@ Deze week is P. de Hoog zo behulpzaam geweest om me wat in te praten over sluitertijden, diafragma's en ISO waarden. Gisteren had ik een uurtje tijd en met een stoel onder mn kont op een aantal verschillende plaatsen in de tuin wat zitten pielen en ik krijg 't warempel aardig door. :D

De camera gaat btw ook mee naar Toscane ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:33:33 #132
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85204923
2 mooie bloeiers van uit mijn balkon pot. Excuus voor de oranje vlaggetjes maar die foto is inm al bijna 2 maanden oud. Ik heb net de zaden geoogst dus als er liefhebbers zijn dan hoor ik het wel. Let wel op met kinderen als je een vingerhoedskruid wil want die zijn erg giftig!

Akelei :



Vingerhoedskruid:



[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 12-08-2010 22:13:34 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85205122
Bluezz Dank je wel *O* dacht echt jeetje dan heb ik maar heel weinig zaadjes voor je maar je ahd er heel lief nog een zakje zomerbloeiers bij gedaan O+
Die komen volgend jaar langs het huis te staan :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85205180
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:33 schreef Outpost76 het volgende:
2 mooie bloeiers van uit mijn balkon pot. Excuus voor de oranje vlaggetjes maar die foto is inm al bijna 2 maanden oud. Ik heb net de zaden geoogst dus als er liefhebbers zijn dan hoor ik het wel. Let wel op met kinderen als je een vingerhoedskruid wil want die zijn erg giftig!

Akelei :

[ afbeelding ]

Vingerhoedskruid:

[ afbeelding ]
Mooi Outpost :Y wist niet welke plant dat was met die mooie kelken maar het is dus vingerhoedskruid :)
Is het ook giftig voor huisdieren (denk het wel maar vraag het maar ;) ).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:12:43 #135
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85206831
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Mooi Outpost :Y wist niet welke plant dat was met die mooie kelken maar het is dus vingerhoedskruid :)
Is het ook giftig voor huisdieren (denk het wel maar vraag het maar ;) ).
Thx :D ik ook niet maar daar heb ik een Natuur gids voor. Ze bloeien trouwens pas in het 2e jaar. Ik heb nu al weer plantjes groeien die volgend jaar een bloemen stok geven maar ik betwijfel of die zo groot gaan worden als dit jaar.

Ik ga er zonder meer van uit maar de meeste dieren weten zelf wel via hun instinkt dat iets giftig is. Mijn kat knaagt graag aan planten maar hier is ie (gelukkig) vanaf gebleven.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85207776
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
Bluezz Dank je wel *O* dacht echt jeetje dan heb ik maar heel weinig zaadjes voor je maar je ahd er heel lief nog een zakje zomerbloeiers bij gedaan O+
Die komen volgend jaar langs het huis te staan :Y
Graag gedaan. Had nl net vorige week een overschot van dat soort zakjes van mijn zus gekregen, dus dacht meteen dat ik daar op een leuke manier weer vanaf kon komen :D ;)
pi_85207843
Weet iemand hier hoe het met de Lupines zal vergaan volgend jaar? Ze zijn helemaal dood, opgevroten en uitgebloeit, alle blaadjes eraf. Dus heb het maar tot de grond toe afgeknipt ;(
pi_85207965
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:12 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Thx :D ik ook niet maar daar heb ik een Natuur gids voor. Ze bloeien trouwens pas in het 2e jaar. Ik heb nu al weer plantjes groeien die volgend jaar een bloemen stok geven maar ik betwijfel of die zo groot gaan worden als dit jaar.

Ik ga er zonder meer van uit maar de meeste dieren weten zelf wel via hun instinkt dat iets giftig is. Mijn kat knaagt graag aan planten maar hier is ie (gelukkig) vanaf gebleven.
Ze zijn erg gaaf maar weet even niet waar ze te zetten met hun hoogte en de felle zon hier.
Hoop dat je er iemand gelukkig mee kunt maken :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85207988
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef Bluezz het volgende:
Weet iemand hier hoe het met de Lupines zal vergaan volgend jaar? Ze zijn helemaal dood, opgevroten en uitgebloeit, alle blaadjes eraf. Dus heb het maar tot de grond toe afgeknipt ;(
Afdekken als het gaat vriezen en dan komen ze weer op :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85208061
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Graag gedaan. Had nl net vorige week een overschot van dat soort zakjes van mijn zus gekregen, dus dacht meteen dat ik daar op een leuke manier weer vanaf kon komen :D ;)
:P het is echt onkruid dus je moet het de ruimte geven.
Zal morgen eens een foto maken van het resultaat van het vorige zakje.
Meeste mensen vinden het niet mooi maar ik hou wel van wat wildgroei op de plekken waar ik dat wil ;)
Kan ik meteen de leilindes voor Anne fotograferen :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85208175
Snoeien:
Knip van de planten die geen zaad hoeven te leveren direct na de bloei de uitgebloeide bloemen af, zodat ze voor een tweede bloei zorgen in augustus.Snoei de planten in het najaar circa 10 cm boven de grond af.

Ik vrees het ergste voor onze als in jouw en mijn lupineplanten: tweede bloei ? haha
Volgend jaar opnieuw - want het is een mooie plant - en dan ruim met eierschalen en/of schelpen rondom strooien als anti slak.
pi_85208281
Heb ze tot nu toe ieder jaar zo kort moeten snoeien ondanks dat ze in een schelpentuin stonden.
En ieder jaar weer mooi O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85208299
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef Ml-etje het volgende:




:P het is echt onkruid dus je moet het de ruimte geven.
Zal morgen eens een foto maken van het resultaat van het vorige zakje.
Meeste mensen vinden het niet mooi maar ik hou wel van wat wildgroei op de plekken waar ik dat wil ;)
Kan ik meteen de leilindes voor Anne fotograferen :@
Ja, ik ook. Ga het vlg jaar denk ik op de plek zaaien waar nu een bijna inelkaargestort oud stoeltje staat waar nog nét 1 plant oppast (bij de voordeur).

En ga idd nog wel even naar het strand, AnneZ, voor het gaat vriezen *)
pi_85208567
oh ja, en even verder gegoocheld op Cosmea.
Die had ik als twee vaste planten gekocht dit jaar int wit. Leuk in de border.
Het zijn - jammergenoeg - éen jarigen.
In de agenda gezet voor april 2011 om zaaigoed te kopen en eens kijken wat dat dan wordt.
pi_85209248
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:44 schreef AnneX het volgende:
oh ja, en even verder gegoocheld op Cosmea.
Die had ik als twee vaste planten gekocht dit jaar int wit. Leuk in de border.
Het zijn - jammergenoeg - éen jarigen.
In de agenda gezet voor april 2011 om zaaigoed te kopen en eens kijken wat dat dan wordt.
Zonde is dat dan hé.
Ben nav een tip van Sigme naar Vreeken geweest en die heeft ieg zaad ervan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:18:42 #146
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85215016
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Ze zijn erg gaaf maar weet even niet waar ze te zetten met hun hoogte en de felle zon hier.
Hoop dat je er iemand gelukkig mee kunt maken :Y
Ze staan hier ook op een balkon hoor ;) Ze zijn trouwens wel hoger geworden dan verwacht. Daardoor niks van mn lupines gezien...... Maar misschien dat die een 2e bloei gaan redden als ik het hier zo lees.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85217064
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



:P het is echt onkruid dus je moet het de ruimte geven.
Zal morgen eens een foto maken van het resultaat van het vorige zakje.
Meeste mensen vinden het niet mooi maar ik hou wel van wat wildgroei op de plekken waar ik dat wil ;)
Kan ik meteen de leilindes voor Anne fotograferen :@
Hé - wat - lees ik eerder overheen !!!
De leilindes zijn er ? het is toch nog geen plantseizoen? MX ?
pi_85218438
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hé - wat - lees ik eerder overheen !!!
De leilindes zijn er ? het is toch nog geen plantseizoen? MX ?
Hihi neee die van de buren ;) Die van ons komen pas in oktober.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85269270
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Mooi Outpost :Y wist niet welke plant dat was met die mooie kelken maar het is dus vingerhoedskruid :)
Is het ook giftig voor huisdieren (denk het wel maar vraag het maar ;) ).
Ja!
Ik heb een oude Farmacopee en daarin staat een voorschrift om de sterkte van digitaliskruid (vingerhoedskruid) te testen. Je maakt een tinctuur (oplossing in alcohol) en laat die in de bloedstroom van een kat met een vast gewicht lopen, met een vaste snelheid. Dan hou je bij, hoe lang het duurt voor die kat dood is.
Dat is een maat voor de sterkte van die tinctuur.
Die sterkte gebruik je dan om de dosering voor mensen met hartkwalen te bepalen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:31:20 #150
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85272831
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja!
Ik heb een oude Farmacopee en daarin staat een voorschrift om de sterkte van digitaliskruid (vingerhoedskruid) te testen. Je maakt een tinctuur (oplossing in alcohol) en laat die in de bloedstroom van een kat met een vast gewicht lopen, met een vaste snelheid. Dan hou je bij, hoe lang het duurt voor die kat dood is.
Dat is een maat voor de sterkte van die tinctuur.
Die sterkte gebruik je dan om de dosering voor mensen met hartkwalen te bepalen.
Maar goed dat t een oud boekje is want testen op katten!!! :o :o

:{w :{w
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:36:30 #151
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85284521
Zijn er meer mensen die het opvalt dat er deze zomer veel meer rupsen zijn of lijkt dat maar zo?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85289205
nou hier zijn het slakken !!!
pi_85291059
Wij hebben engerlingen in de grond. Brrr..
pi_85291855
Engerlingen?
pi_85291876
Zo te lezen zijn die echt eng.

* gaat niet goochelen.
pi_85294276
Nodig een groepje wilde zwijnen uit in je tuin, die vinden ze heerlijk ^O^
pi_85295525
Ik heb gegoogeld -O-
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 07:26:49 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_85300434
Brr, engerlingen. Blij dat ik niet verder kom dan bladluizen op mn balkon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85300557
Hier juist veel last van snuitkevers, weet iemand hier misschien nog een goed HTK-middel tegen?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 15 augustus 2010 @ 09:20:43 #160
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_85300828
Cosmea zaad is overal goed verkrijgbaar, je kunt het zelf ook heel makkelijk oogsten.
Vind je deze plant mooi probeer dan ook een verbena bonariensis een ontzettend mooie plant die bloeit in paars blauwige bloemen erg luchtig en valt niet snel om, perfect om kleine gaten in je border mee te vullen. Zijn soms winterhard maar ook erg makkelijk te zaaien.
Of Kattensnor ,Cleome spinosa een erg leuke plant ook eenjarig kan van diep roze tot wit zijn als je de bloemen ziet weet je waarom ze zo heten.

en als je vind dat je clematis te klein vind en je wil eens een eenjarige klimmer , Ipomea (winde ) of de Jacobina
is een iets grotere gok maar bij het juiste weer diep paars blauwe bloemen :9

En die chocolade plant is wellicht ook een cosmea maar dan een iets ander soort leuk maar meer geschikt voor in de pot vind ik ( omdat hij vrij klein blijft en aardig kostbaar is )

en kennen jullie viola hederacea al? Prachtig dit rankend viooltje erg leuk om potten met stam planten mee af te werken, en hij overleeft de winter makkelijk op een licht plaats binnen.
pi_85302888
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb gegoogeld -O-
Vies hč?

We hebben er nu een stuk of 20-25 uit het zand gehaald. Hopelijk is dat het zo'n beetje.
pi_85307417
Ik ga de lavendelbossen maar eens snoeien straks.
Ze zijn een beetje verwaarloosd doordat het huis lang heeft leeggestaan en we daarna verbouwd hebben.
Ik las dat we ze in het voorjaar dan kunnen verplanten en dieper in de grond kunnen zetten.
De onderkant is nu helemaal houterig.

Het is alleen een hele mooie paarse kleur, dus ik hoop dat ze het overleven ;)
pi_85310614


Bluezz dit komt er oa uit die zakjes zomerbloeiers.
Best mooie bloempjes tussen en ook flinke woekeraars ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 15:34:21 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_85310653
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:34 schreef LieLie het volgende:

[..]

Vies hč?

We hebben er nu een stuk of 20-25 uit het zand gehaald. Hopelijk is dat het zo'n beetje.
Brrr...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85312137
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:20 schreef rac het volgende:
Cosmea zaad is overal goed verkrijgbaar, je kunt het zelf ook heel makkelijk oogsten.
Vind je deze plant mooi probeer dan ook een verbena bonariensis een ontzettend mooie plant die bloeit in paars blauwige bloemen erg luchtig en valt niet snel om, perfect om kleine gaten in je border mee te vullen. Zijn soms winterhard maar ook erg makkelijk te zaaien.
Of Kattensnor ,Cleome spinosa een erg leuke plant ook eenjarig kan van diep roze tot wit zijn als je de bloemen ziet weet je waarom ze zo heten.

en als je vind dat je clematis te klein vind en je wil eens een eenjarige klimmer , Ipomea (winde ) of de Jacobina
is een iets grotere gok maar bij het juiste weer diep paars blauwe bloemen :9

En die chocolade plant is wellicht ook een cosmea maar dan een iets ander soort leuk maar meer geschikt voor in de pot vind ik ( omdat hij vrij klein blijft en aardig kostbaar is )

en kennen jullie viola hederacea al? Prachtig dit rankend viooltje erg leuk om potten met stam planten mee af te werken, en hij overleeft de winter makkelijk op een licht plaats binnen.
Leuk rac om te lezen.
De cosmea bloemen ben ik eruit gaan knippen en hou daarmee de bloei in stand.
Zélluf uitgevonden ( * trots)
Heb jezelf ervaring met de genoemde planten?
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:01:53 #166
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_85313650
Ja dat heb ik wel, uitgebloeide bloemen weghalen geld voor bijna alle eenjarigen en ook voor vaste planten. Bevorderd herbloei en behoud de kracht voor het groei proces en niet in de zaad vorming.
Er zijn ook nog nicotiana's die echt prachtig zijn, vooral de lime groene is :9 maar de witte daarvan geurt 's avonds vooral erg sterk eenjarig dat wel maar een grote aanwinst voor je tuin.
pi_85315122
en kan ik daarvan plantjes vinden bij een tuincentrum??
of moet ik gaan zaaien - verspenen - uitplanten....? mmm
Hier in de buurt zit een grote kweker van vooral bloeiende eénjarigen.
Daarvan heb ik al eens fotoos laten zien.

Volgend voorjaar nog eens door dit topic scrollen voor namen en rugnummers.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:18 #168
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_85317186
Bij tuincentra zoals intra tuin meestal niet (of ze staan in enorme potten en betaal je echt heel veel) niet maar vaak wel kleine kwekerijen en zaaien gaat natuurlijk altijd. Of samen met een paar andere planten mensen zaden selecteren om samen te kopen zodat iedereen een mooie aanvulling in de tuin heeft. Vaak zijn pakjes zaad zo ontzettend te veel voor je eigen tuin of zaai bed.
pi_85317243
Hebben jullie ook verstand van kamerplanten? Mijn ficus groeit de verkeerde kant op.
pi_85317518
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:57 schreef LieLie het volgende:
Hebben jullie ook verstand van kamerplanten? Mijn ficus groeit de verkeerde kant op.
Omdraaien, groeit ie weer naar het licht ----> de andere kant op.

Vlinderstruik vanmiddag tot bijna op de grond toe gesnoeid >:)
Overwoekerde inmiddels heel erg lelijk alle andere planten van het hoekje & bovendien paar takken gebroken en de bloemen inmiddels zo hoog als de coniferen bij de buren.
Eens kijken hoe het vlg jaar is :s)
pi_85317700
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Omdraaien, groeit ie weer naar het licht ----> de andere kant op.

Vlinderstruik vanmiddag tot bijna op de grond toe gesnoeid >:)
Overwoekerde inmiddels heel erg lelijk alle andere planten van het hoekje & bovendien paar takken gebroken en de bloemen inmiddels zo hoog als de coniferen bij de buren.
Eens kijken hoe het vlg jaar is :s)
Ja?

Hij groeit zeg maar niet 'toren van pisa' scheef. Maar hij heeft z'n groei voortgezet aan een zijtak, en niet aan de bovenkant.
pi_85317850
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:29:48 #173
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_85318326
Heel simpel LieLie wegknippen ook een ficus kan gesnoeid worden , Let op er komt wel latex (wit sap ) uit drupt even maar is niet schadelijk
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:24:05 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_85366327
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:57 schreef LieLie het volgende:
Hebben jullie ook verstand van kamerplanten? Mijn ficus groeit de verkeerde kant op.
de verkeerde kant op groeien is inherent aan kamerplanten :{w
pi_85372346
Het lijkt ook lichter te zijn aan die kant?
Hele mooie vloer trouwens.

Knippen/snoeien en iedere maand draaien misschien?
pi_85396964
Ik denk dat ik de zijtak er maar afknip, zoals rac zegt. En m dan weer recht op zet met de stokjes.
Kijken hoe het dan gaat :)

AnneX, op deze foto lijkt het aan die kant lichter inderdaad, maar dat ligt er maar net aan op welk moment van de dag je kijkt. Al zat de scheve tak oorspronkelijk wel aan de kant van het voorraam geloof ik, dus het kan best met licht te maken hebben. En bedankt voor het compliment over de vloer ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:27:08 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85462373
Ik heb hier in een soepkom met potgrond wat oregano staan, echter verkeren de plantjes al een paar weken in het zaailing stadium. Hoort dat zo lang te duren of doe ik wat verkeerd?
pi_85463108
Iets vergelijkbaars heb ik gedaan met de geplastificeerde zakjes kruidenzaaigoed van ah.
Iedere dag een lepel vocht erbij en na een paar weken uitzetten in een pot.
Daarna ging het best snel richting plantje ...
Volgend jaar koop ik gewoon een kluitje bij het tuincentrum.
Het zijn leuke kadootjes en niet voor mijzelf.

In een soepkom kan het water niet weg - uitdampen via de poreuze wand.
Misschien staan de worteltjes te verdrinken?
En kun je het nog redden door het over te potten?
Of is het daar het verkeerde seizoen voor?
pi_85463363
onze clematis is nu uitgebloeid en ik hoop dat hij (of eigenlijk zij) de winter gaat (gaan) overleven.

Moeten we nog iets doen met hem ? Moet die nog gesnoeid worden ofzo in t voorjaar? (ik weet echt niets van planten :D)

Dit is hem:

klik

met deze bloemen:

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85463375
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:36 schreef Outpost76 het volgende:
Zijn er meer mensen die het opvalt dat er deze zomer veel meer rupsen zijn of lijkt dat maar zo?
Ja! wij hebben ook rupsen (we hebben een dakterras) , van die hele groene..

De katten vinden het bar interessant :')
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85466670
http://www.groenrijk.nl/w(...)-van-clematissen.htm

Zelf blijf ik er nog even vanaf.
Het valt mij tegen dat-ie al is uitgebloeid hiero.
Buurman vond het vanzelfsprekend.
Ik had gerekend tot september, temeer omdat hij dit seizoen volop gebloeid heeft.
Overigens heb ik hem teruggesnoeid tot 20 cm. boven de grond op eigen initiatief.
Jammer dat ik alleen niet meer weet of dat vóor de winter of vroeg in het voorjaar was !!
pi_85466674
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:28 schreef AnneX het volgende:
http://www.groenrijk.nl/w(...)-van-clematissen.htm

Het is weer een studie op zich!

Zelf blijf ik er nog even vanaf.
Het valt mij tegen dat-ie al is uitgebloeid hiero.
Buurman vond het vanzelfsprekend.
Ik had gerekend tot september, temeer omdat hij dit seizoen volop gebloeid heeft.
Overigens heb ik hem teruggesnoeid tot 20 cm. boven de grond op eigen initiatief.
Jammer dat ik alleen niet meer weet of dat vóor de winter of vroeg in het voorjaar was !!
haha. foutje .
pi_85467069
Hier is hij ook uitgebloeid idd, op t kaartje stond bloeit vanaf mei tot en met sept dus ik vond het ook wat vroeg.

iig valt hij, volgens de info uit je link, onder categorie drie dus in het voorjaar moeten we drastisch snoeien. :o ben benieuwd dan!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:06:52 #184
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85468056
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:27 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ja! wij hebben ook rupsen (we hebben een dakterras) , van die hele groene..

De katten vinden het bar interessant :')
Ik dacht dat we door de strenge winter minder last zouden hebben van ongedierte maar het lijkt wel of er meer zijn dan voorgaande jaren...... :{ :{
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:33:12 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_85492081
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
onze clematis is nu uitgebloeid en ik hoop dat hij (of eigenlijk zij) de winter gaat (gaan) overleven.

Moeten we nog iets doen met hem ? Moet die nog gesnoeid worden ofzo in t voorjaar? (ik weet echt niets van planten :D)

Dit is hem:

klik

met deze bloemen:

[ afbeelding ]
Volgens mij is dat een Clematis "Nelly Moser" DE. Deze Clematis is een bekend oud grootbloemig soort en behoort tot de Patens groep. Tamelijk vroege bloeier, de bloemekes verbleken een beetje naarmate de bloem verouderd. Volgens de snoei-info link Clematisgroep 2 dus.

Kort samengevat vertelt de snoeilink dat je na de bloei het beste kan snoeien, en dat mag best rigoreus want het is net onkruid. Vergeet m ook niet bij de mesten want hij slurpt voeding.
pi_85493867
Nichtje heeft een snoeicursus gedaan van de winter: motto: "Snoeien is bloeien"
En passant heeft zij ook haar relatie "gesnoeid".
Later pas hadden wij door dat dat ook rigoreus en symbolisch is.

Met dat in mijn achterhoofd heb ik fors de hibiscus gesnoeid.
Vooral onderin en zijtakken, met het gewenste resultaat; onderkant uitgelopen ( en dichtgegroeid) en hééél veel bloemen dit jaar.
Ja, durven.
pi_85493908
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:12 schreef AnneX het volgende:
Nichtje heeft een snoeicursus gedaan van de winter: motto: "Snoeien is bloeien"
En passant heeft zij ook haar relatie "gesnoeid".
Later pas hadden wij door dat dat ook rigoreus en symbolisch is.

Met dat in mijn achterhoofd heb ik fors de hibiscus gesnoeid.
Vooral onderin en zijtakken, met het gewenste resultaat; onderkant uitgelopen ( en dichtgegroeid) en hééél veel bloemen dit jaar.
Ja, durven.
Ja! Dat heb ik dus ook gedaan en ik weet niet wat me overkomt, hij Hibiscust zich echt een slag in de rondte _O_

En snoeien in een relatie kan voordeel opleveren, of er dan meer gaat bloeien is op (lange-)termijn pas te zien ;)
pi_85494491
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:06 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik dacht dat we door de strenge winter minder last zouden hebben van ongedierte maar het lijkt wel of er meer zijn dan voorgaande jaren...... :{ :{
In elk geval waren het er in het voorjaar veel meer: ze kwamen hier met hele pelotons uit de bomen abseilen.
Zachte winters zijn goed voor schimmels en bacteriën, misschien dat dat een verklaring kan zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85494891
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In elk geval waren het er in het voorjaar veel meer: ze kwamen hier met hele pelotons uit de bomen abseilen.
Zachte winters zijn goed voor schimmels en bacteriën, misschien dat dat een verklaring kan zijn.
Alleen hadden wij toch géen zachte winter?
Herinnert zich iets van sneeuw en glad en koud voor maandenlang...
pi_85494925
Vandaag eens wat beter naar een paar Amaryllis-zaailingen gekeken. Ik dacht dat er alleen zaadjes die bedekt waren opgekomen waren en dat sommige door bovenliggende vliesjes heenprikten, maar dat is niet zo.
Het iets dikkere stukje in het zwarte vliesje is dikker geworden en heeft toen een uitstulping of knop naar beneden gevormd, naar de potgrond daaronder en daarna is een blaadje naar boven gekomen. Daardoor leek het alsof een onderliggende kiem door een vliesje heen prikte. Of er een worteltje onder de uitstulping groeit, durf ik niet te kijken, want dan gaat de kiem waarschijnlijk dood.
Nou ja, morgen kan ik er misschien wel een opofferen in het belang van de wetenschap: ik heb er inmiddels wel een stuk of 20!
Maar nog geeneen van de bak die in de felle zon stond!
Heb de andere twee bakken inmiddels wel voor het raam op het zuiden gezet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85495020
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Alleen hadden wij toch géen zachte winter?
Herinnert zich iets van sneeuw en glad en koud voor maandenlang...
Ja, en dat was dus slecht voor de schimmels en bacteriën, die daardoor de kracht misten om de eitjes van rupsen aan te vallen.
Overigens: toen ik ijverig rupsen in mijn beukenzaailingen aan het bestrijden was, wees een vriendin mij erop, dat rupsen eigenlijk babyvlindertjes zijn. Vertedering op vertedering! Maar die krengen vraten wel mijn zaailingen aan!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85495288
Ok I snap.
Logisch toch...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:46:04 #193
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85497635
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In elk geval waren het er in het voorjaar veel meer: ze kwamen hier met hele pelotons uit de bomen abseilen.
Zachte winters zijn goed voor schimmels en bacteriën, misschien dat dat een verklaring kan zijn.
Ja das ook nog een optie idd. Ik zat zelf al te denken dat de strenge winter misschien mijn planten zwakker heeft gemaakt waardoor hun weerstand tegen ongedierte minder sterk is. Ik denk dat jou verklaring all1 wat dichter tegen de realiteit ligt. Of misschien een combinatie van de 2. Nouja ik baal er iig wel van want nou zijn mn kruiden dus bespoten ipv biologisch. :P

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:48 schreef AnneX het volgende:
Ok I snap.
Logisch toch...
Eerst lezen voor je gaat roepen. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85497881
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:46 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja da's ook nog een optie idd. Ik zat zelf al te denken dat de strenge winter misschien mijn planten zwakker heeft gemaakt waardoor hun weerstand tegen ongedierte minder sterk is. Ik denk dat jouw verklaring all1 wat dichter tegen de realiteit ligt. Of misschien een combinatie van de 2. Nouja ik baal er iig wel van want nou zijn mn kruiden dus bespoten ipv biologisch. :P
Kan ook een factor zijn. Voor bomen geldt dat minder, denk ik. Maar waarom je dan zou gaan spuiten met gif is me een raadsel.
quote:
[..]

Eerst lezen voor je gaat roepen. ;)
Vanwaar deze sneer?
Ik was me er van bewust dat mijn post vragen zou oproepen! Had haar ook expres zo geformuleerd!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:00:39 #195
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85498103
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kan ook een factor zijn. Voor bomen geldt dat minder, denk ik. Maar waarom je dan zou gaan spuiten met gif is me een raadsel.
Mja stom van me. Ik laat de volgende keer wel alles op eten want dat is de natuur.

quote:
Vanwaar deze sneer?
Ik was me er van bewust dat mijn post vragen zou oproepen! Had haar ook expres zo geformuleerd!
Ik geef geen sneer. Ik geef bewust aan t einde een ;) dus is het plagerig bedoeld en niet als sneer.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85498473
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:00 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Mja stom van me. Ik laat de volgende keer wel alles op eten want dat is de natuur.
Hangt natuurlijk van de schaal af, maar ik heb de rupsen in mijn zaailingen gewoon elke dag verwijderd.
quote:
[..]

Ik geef geen sneer. Ik geef bewust aan t einde een ;) dus is het plagerig bedoeld en niet als sneer.
OK, sorry!
Gaat me ook eigenlijk niet aan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:21:11 #197
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85498660
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk van de schaal af, maar ik heb de rupsen in mijn zaailingen gewoon elke dag verwijderd.
Klopt dat scheelt qua schaal maar als je 1 rups verwijderd heb je grote kans dat zn broertjes en zusjes nog als iniminie ergens op je plant verborgen zitten. Vandaar mijn rigoreuze maatregel om er meteen korte mette mee te maken. Ik heb die plantjes voor mezelf en niet voor een rups met zn hele familie. ;)

quote:
OK, sorry!
Gaat me ook eigenlijk niet aan.
Geeft niet. Ik voel me niet aangevallen oid. Juist in het tegendeel je doet me weer even extra na denken tot ik een reactie geef. Reacties als die van jou houden me juist positief scherp. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85498806
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:21 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Klopt dat scheelt qua schaal maar als je 1 rups verwijderd heb je grote kans dat zn broertjes en zusjes nog als iniminie ergens op je plant verborgen zitten. Vandaar mijn rigoreuze maatregel om er meteen korte mette mee te maken. Ik heb die plantjes voor mezelf en niet voor een rups met zn hele familie. ;)
[..]

Geeft niet. Ik voel me niet aangevallen oid. Juist in het tegendeel je doet me weer even extra na denken tot ik een reactie geef. Reacties als die van jou houden me juist positief scherp. ^O^
Ik had een overzichtelijk aantal van 50 tot 60 kiemplantjes.
Verder: *;
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:40:50 #199
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85499093
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik had een overzichtelijk aantal van 50 tot 60 kiemplantjes.
Verder: *;
En dat noem jij een overzichtelijk aantal? :') Ik raak de kluts al kwijt omdat ik meer dan 20 potentiële bonsai's en een stuk of 10 kruiden heb staan. _O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_85502300
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Vanwaar deze sneer?
Ik was me er van bewust dat mijn post vragen zou oproepen! Had haar ook expres zo geformuleerd!
Happerdehap. en dank jewel.
pi_85556305
en weer eens wat fotos op ware grootte nu - van een hobbyist- hovenier.

Vijf jaar geleden was hier ook de buurtbbq.
Toen was het een besloten tuin en nu heeft hij de achterkant gerooid en een open zicht gemaakt op de polder met schapen.
Op allerlei plaatsen zijn beschutte hoekjes en terrassen.
Achter de schapen en het maďs en vóor de rij bomen ligt het Amsterdam-Rijnkanaal.
En dan zie je daar de beetje grote schepen door het weiland varen !

Grappige was dat later op de avond de waterleleis dicht gingen. weet ik veel.









En de laatste foto vanwege de bijzondere hemelwaterafvoer. _O_

pi_85556492
Wauw wat een weidsheid _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')