Ik wil waarschuwen dat eind 2010 de tijdelijke belastingwetten van Bush verlopen. De dividendbelasting zal van 15% naar (-/+) 30% stijgen. De koers van typische dividendaandelen zal daarom waarschijnlijk dalen.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:29 schreef silenthill het volgende:
Ik wil in hoog dividend aandelen stappen voor de langere termijn.
Voornamelijk Amerikaanse bedrijven.
Het lijkt alsof je hier diversificatie wilt bereiken. Dat is op zich een goed streven, maar bij zulke lage bedragen werkt het tegen je vanwege de hogere transactiekosten.quote:Ik wil per maand voor 200 euro aandelen kopen.
Telkens 2 veschillende bedrijven. Voor 100 euro aan aandelen per bedrijf.
Hij zegt 'telkens' in 2 verschillende bedrijven. Zoals ik dat begrijp zou hij na 1 jaar 2400 euro in 24 fondsen hebben gestoken, nog even afgezien van de pakweg 240 (!) euro aan transactiekosten.quote:Op maandag 12 juli 2010 08:13 schreef AnneX het volgende:
Voor dit soort (grote) bedragen: don't put all your eggs in two baskets...
De aandelen kunnen wel dalen maar als je een W-8BEN form hebt ingevuld bij je broker dan krijg je volgens mij maar 15% belast, zoals in nederland.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik wil waarschuwen dat eind 2010 de tijdelijke belastingwetten van Bush verlopen. De dividendbelasting zal van 15% naar (-/+) 30% stijgen. De koers van typische dividendaandelen zal daarom waarschijnlijk dalen.
Los daarvan, heb je ook zelf met die extra belasting te maken, dus je krijgt netto slechts 70% van je dividend uitgekeerd. Waarom niet gewoon Nederlandse fondsen trouwens ? Dan heb je te maken met 15% dividendbelasting.
[..]
Het lijkt alsof je hier diversificatie wilt bereiken. Dat is op zich een goed streven, maar bij zulke lage bedragen werkt het tegen je vanwege de hogere transactiekosten.
Je geeft niet aan wat de doelstelling van je plan is. Als je door middel van dividendaandelen regelmatige inkomsten wilt genereren die boven de marktrente van je bank liggen, dan word je mogelijk teleurgesteld. Je plan heeft daarvoor teveel extra kosten en risico's.
Als je doelstelling is om jezelf in het beleggen te verdiepen en dividendaandelen zijn je beoogde strategie, dan zou ik eerst twee jaar sparen en dan met 4800 euro de markt betreden. Dat is een redelijk bedrag om een strategie uit te voeren.
Dat klopt. Met een W-8BEN identificeer je jezelf als inwoner van Nederland zodat het tarief van het belastingverdrag (15%) wordt toegepast. Die 15% kun je zelfs nog terugvragen via Box III op je jaaraangifte.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:04 schreef Toppiet het volgende:
[..]
De aandelen kunnen wel dalen maar als je een W-8BEN form hebt ingevuld bij je broker dan krijg je volgens mij maar 15% belast, zoals in nederland.
Nogmaals, dat is geen strategie maar de uitwerking/implementatie. Strategie is bijvoorbeeld dat je denkt dat bijvoorbeeld een biotech bedrijf succesvol zal zijn met het ontwikkelen van ziektebestendige granen, dat door de boom in China bijvoorbeeld grondstoffen veel gevraagd zullen zijn over 10 jaar, etc.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:50 schreef silenthill het volgende:
Mijn strategie is inderdaad zo dat ik over 1 jaar in 24 verschillende bedrijven heb belegd.
Dat is geen strategie...quote:Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef silenthill het volgende:
Mijn strategie is dat ik 1 bepaalde trader volg.
Hij geef advies qua aandelen.
Ik ga dan kijken wat het bedrijf de afgelopen jaren gepresteerd heeft op de beurs.
Bij een stabiele of stijgende lijn wil ik gaan kopen.
Verder let ik op de:
Bollinger bands
Pin Bars
en verder de stndaard patronen in de grafiek, zoals het kop schouder model
Mijn bedoeling is op over 1 jaar van 25 bedrijven aandelen te hebben.
De jaren daarna, wil ik de aandelen gewoon vergroten per bedrijf.
Op deze manier, hoop ik zo min mogelijk verlies te pakken.
Je corrigeert TS terecht dat hij geen strategie schetst, maar de voorbeelden die jij geeft zijn ook geen strategieen. Dat zijn onderliggende visies.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:32 schreef RdeV het volgende:
Nogmaals, dat is geen strategie maar de uitwerking/implementatie. Strategie is bijvoorbeeld dat je denkt dat bijvoorbeeld een biotech bedrijf succesvol zal zijn met het ontwikkelen van ziektebestendige granen, dat door de boom in China bijvoorbeeld grondstoffen veel gevraagd zullen zijn over 10 jaar, etc.
Zou ik ook doen ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:44 schreef Sokz het volgende:
Waarom dan niet gewoon alles in RDS. Gem. 6% en zonder fratsen.
WIl je uberhaupt verlies maken dan? 100 euro is nogal weinig. Je moet ook uit je transactie kosten uitkomen! Dus moeten de aandelen al een paar procenten stijgen als je winst wilt maken!quote:Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef silenthill het volgende:
Mijn strategie is dat ik 1 bepaalde trader volg.
Hij geef advies qua aandelen.
Ik ga dan kijken wat het bedrijf de afgelopen jaren gepresteerd heeft op de beurs.
Bij een stabiele of stijgende lijn wil ik gaan kopen.
Verder let ik op de:
Bollinger bands
Pin Bars
en verder de stndaard patronen in de grafiek, zoals het kop schouder model
Mijn bedoeling is op over 1 jaar van 25 bedrijven aandelen te hebben.
De jaren daarna, wil ik de aandelen gewoon vergroten per bedrijf.
Op deze manier, hoop ik zo min mogelijk verlies te pakken.
Zou dat niet nu al in de koers verwerkt zitten? Of denk je dat de andere aandeelhouders dit niet weten?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef jaco het volgende:
Ik wil waarschuwen dat eind 2010 de tijdelijke belastingwetten van Bush verlopen. De dividendbelasting zal van 15% naar (-/+) 30% stijgen. De koers van typische dividendaandelen zal daarom waarschijnlijk dalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |