abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83926853
Ik wil in hoog dividend aandelen stappen voor de langere termijn.
Voornamelijk Amerikaanse bedrijven.

Ik wil per maand voor 200 euro aandelen kopen.

Telkens 2 veschillende bedrijven. Voor 100 euro aan aandelen per bedrijf.

Wat zijn volgens jullie de plus en minpunten?
pi_83926863
En, wat vind jij van de nieuwe layout?
pi_83926894
Je wilt 200 euro verdelen over 2x100 dollar?
pi_83927010
Sorry, aangepast ;-)
  zondag 11 juli 2010 @ 22:10:00 #5
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_83931973
Wat is je beleggingsstrategie? Wat je beschrijft is de uitvoering, niet de strategie.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  maandag 12 juli 2010 @ 00:28:05 #6
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_83939738
Europese bedrijven keren sowieso al veel hogere dividenden uit, daar gaat je strategie...

Verder is het kansloos vanwege de transactiekosten.

Je bent afhankelijk van de broker tussen 6 en 10 euro kwijt aan elke transactie.

Dus dan ben je tussen 6 en 10% kwijt aan transactiekosten om 1000e te beleggen. Daar kan geen dividend tegenop.

[ Bericht 61% gewijzigd door JimmyJames op 12-07-2010 00:43:30 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_83944486
Voor dit soort (grote) bedragen: don't put all your eggs in two baskets...

Verder wat hierboven is gezegd.

heeft het t-shirt: éen veelbelovend fonds bestaat niet meer en de ander houdt het redelijk en is geen lor méer waard ( in 20 jaar!!!!)
pi_83946937
quote:
Op zondag 11 juli 2010 19:29 schreef silenthill het volgende:
Ik wil in hoog dividend aandelen stappen voor de langere termijn.
Voornamelijk Amerikaanse bedrijven.
Ik wil waarschuwen dat eind 2010 de tijdelijke belastingwetten van Bush verlopen. De dividendbelasting zal van 15% naar (-/+) 30% stijgen. De koers van typische dividendaandelen zal daarom waarschijnlijk dalen.

Los daarvan, heb je ook zelf met die extra belasting te maken, dus je krijgt netto slechts 70% van je dividend uitgekeerd. Waarom niet gewoon Nederlandse fondsen trouwens ? Dan heb je te maken met 15% dividendbelasting.
quote:
Ik wil per maand voor 200 euro aandelen kopen.

Telkens 2 veschillende bedrijven. Voor 100 euro aan aandelen per bedrijf.
Het lijkt alsof je hier diversificatie wilt bereiken. Dat is op zich een goed streven, maar bij zulke lage bedragen werkt het tegen je vanwege de hogere transactiekosten.

Je geeft niet aan wat de doelstelling van je plan is. Als je door middel van dividendaandelen regelmatige inkomsten wilt genereren die boven de marktrente van je bank liggen, dan word je mogelijk teleurgesteld. Je plan heeft daarvoor teveel extra kosten en risico's.

Als je doelstelling is om jezelf in het beleggen te verdiepen en dividendaandelen zijn je beoogde strategie, dan zou ik eerst twee jaar sparen en dan met 4800 euro de markt betreden. Dat is een redelijk bedrag om een strategie uit te voeren.
pi_83947389
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:13 schreef AnneX het volgende:
Voor dit soort (grote) bedragen: don't put all your eggs in two baskets...
Hij zegt 'telkens' in 2 verschillende bedrijven. Zoals ik dat begrijp zou hij na 1 jaar 2400 euro in 24 fondsen hebben gestoken, nog even afgezien van de pakweg 240 (!) euro aan transactiekosten.

Het effect van diversificatie is onderwerp van heftige debatten. Ik meen zelf dat het bij meer dan 15 fondsen al weinig voordelen meer biedt, zeker als je de fondsen in dezelfde categorie (amerikaanse dividendaandelen) koopt.
pi_83947709
oh, over telkens heb ik heen gelezen met mijn frusti bril op !

Wij hadden gewoon op de bank moeten laten staan.
Ik weet dat "middelen" een zg. goeie methode is.
Beleggen is geen hobby voor de gemiddelde mens, vind ik.
pi_83952677
Mijn strategie is inderdaad zo dat ik over 1 jaar in 24 verschillende bedrijven heb belegd.

Ik beleg dan voornamelijk in bedrijven die per maand en sommige per kwartaal dividend uitkeren.

In BDC wil ik ook gaan beleggen...

1) BDC’s moeten in staat zijn regelmatig dividend uit te keren. Bij voorkeur maandelijks. Ze moeten meer dan 90% van de winst uitkeren. In ruil hiervoor betalen ze geen vennootschapsbelasting.

2) Leningen moeten een voorkeurstatus hebben zoals het geval is bij senior loans en preferente aandelen.

3) BDC’s moeten bestand zijn tegen een economische crisis door de mogelijkheid zich tussentijds terug te kunnen trekken uit risicovolle operaties.

4) Risico’s moeten gespreid worden en een investering mag nooit meer dan 25% van de totale portfolio uitmaken. Doorgaans bestaat een portfolio uit zo’n vijftig investeringen.

5) De verhouding tussen vreemd vermogen en eigen vermogen heet ‘leverage’. Hoe lager het eigen vermogen, hoe hoger de leverage. Een leverage van 10 houdt in dat tegenover elke euro eigen vermogen er tien geleende staan. Bij BDC’s moet de verhouding 1:1 zijn. Bij banken bijvoorbeeld kan dit oplopen tot 30:1.

6) BDC’s hebben kapitaal beschikbaar om tijdens een herstelperiode aan de toegenomen vraag te kunnen voldoen. Dat kapitaal kan onder andere verkregen worden door opgebouwde reserves (zie punt 3) en kapitaal dat de overheid ter beschikking stelt via het SBIC (Small Business Investment Corporation). Zo kan het met een lage rente vergaarde kapitaal via de overheid, tegen een veel hogere rente weer uitgeleend worden.

7) Steeds meer BDC’s ontwikkelen nieuwe bronnen van inkomsten door bijvoorbeeld aan vermogensbeheer te gaan doen. Sommige BDC’s gaan meer en meer als bank opereren.

8) BDC’s groeien in aantal en worden steeds populairder. Acht jaar geleden waren er nog maar vier van dit soort ondernemingen op de beurs genoteerd. Momenteel zijn dat er drieëntwintig. Dit aantal zal verder groeien. Een zelfde populariteit geniet de Real Estate Investment Trust (REIT). Ook hier wordt de mogelijkheid gecreëerd om particuliere beleggers te kunnen laten investeren. In dit geval in vastgoed.

9) Steeds meer grote vermogensbeheerders gaan een samenwerking aan met de Business Development Companies. De combinatie BlackRock – Kelso is een relatief nieuwe speler op deze markt. Andere bekende namen zijn Kohlberg Capital, Apollo Investment en NGP Capital Resources. Door dergelijke combinaties ontstaat een grote concentratie aan kennis en kapitaal.

10) Transparantie is een sleutelwoord. BDC’s verstrekken veel informatie over hun financiële situatie, acquisities, de portfolio en hun strategie.

Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik wil waarschuwen dat eind 2010 de tijdelijke belastingwetten van Bush verlopen. De dividendbelasting zal van 15% naar (-/+) 30% stijgen. De koers van typische dividendaandelen zal daarom waarschijnlijk dalen.

Los daarvan, heb je ook zelf met die extra belasting te maken, dus je krijgt netto slechts 70% van je dividend uitgekeerd. Waarom niet gewoon Nederlandse fondsen trouwens ? Dan heb je te maken met 15% dividendbelasting.
[..]

Het lijkt alsof je hier diversificatie wilt bereiken. Dat is op zich een goed streven, maar bij zulke lage bedragen werkt het tegen je vanwege de hogere transactiekosten.

Je geeft niet aan wat de doelstelling van je plan is. Als je door middel van dividendaandelen regelmatige inkomsten wilt genereren die boven de marktrente van je bank liggen, dan word je mogelijk teleurgesteld. Je plan heeft daarvoor teveel extra kosten en risico's.

Als je doelstelling is om jezelf in het beleggen te verdiepen en dividendaandelen zijn je beoogde strategie, dan zou ik eerst twee jaar sparen en dan met 4800 euro de markt betreden. Dat is een redelijk bedrag om een strategie uit te voeren.
De aandelen kunnen wel dalen maar als je een W-8BEN form hebt ingevuld bij je broker dan krijg je volgens mij maar 15% belast, zoals in nederland.
pi_83954804
Waarom zou je die in de VS willen kopen. Hier in nederland heb je er ook vast wel een paar (Vastned Retail bijvoorbeeld)
pi_83956925
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:04 schreef Toppiet het volgende:

[..]

De aandelen kunnen wel dalen maar als je een W-8BEN form hebt ingevuld bij je broker dan krijg je volgens mij maar 15% belast, zoals in nederland.
Dat klopt. Met een W-8BEN identificeer je jezelf als inwoner van Nederland zodat het tarief van het belastingverdrag (15%) wordt toegepast. Die 15% kun je zelfs nog terugvragen via Box III op je jaaraangifte.

Ik las eerder dat een W-8BEN niet beschikbaar is via Binck. Ook bij ABN AMRO vind ik er niets over terug. Bij Interactive Brokers vul je standaard een W-8BEN in, maar bij deze broker geldt een minimum belegging van enkele duizenden euro's. Vandaar dat ik het buiten mijn antwoord had gelaten.
  maandag 12 juli 2010 @ 14:32:54 #15
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_83957337
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:50 schreef silenthill het volgende:
Mijn strategie is inderdaad zo dat ik over 1 jaar in 24 verschillende bedrijven heb belegd.
Nogmaals, dat is geen strategie maar de uitwerking/implementatie. Strategie is bijvoorbeeld dat je denkt dat bijvoorbeeld een biotech bedrijf succesvol zal zijn met het ontwikkelen van ziektebestendige granen, dat door de boom in China bijvoorbeeld grondstoffen veel gevraagd zullen zijn over 10 jaar, etc.

Zonder strategie zul je straks precies krijgen wat je hebt uitgestippeld: namelijk niets.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_83962038
Mijn strategie is dat ik 1 bepaalde trader volg.

Hij geef advies qua aandelen.

Ik ga dan kijken wat het bedrijf de afgelopen jaren gepresteerd heeft op de beurs.
Bij een stabiele of stijgende lijn wil ik gaan kopen.

Verder let ik op de:

Bollinger bands
Pin Bars
en verder de stndaard patronen in de grafiek, zoals het kop schouder model

Mijn bedoeling is op over 1 jaar van 25 bedrijven aandelen te hebben.
De jaren daarna, wil ik de aandelen gewoon vergroten per bedrijf.

Op deze manier, hoop ik zo min mogelijk verlies te pakken.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:59:06 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_83982648
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef silenthill het volgende:

Ik ga dan kijken wat het bedrijf de afgelopen jaren gepresteerd heeft op de beurs.

Verder let ik op de:

Bollinger bands
Pin Bars

Dat is geen strategie...

En verder vind ik die laatste zin wel frapant
The more debt, the better
pi_83992300
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:32 schreef RdeV het volgende:
Nogmaals, dat is geen strategie maar de uitwerking/implementatie. Strategie is bijvoorbeeld dat je denkt dat bijvoorbeeld een biotech bedrijf succesvol zal zijn met het ontwikkelen van ziektebestendige granen, dat door de boom in China bijvoorbeeld grondstoffen veel gevraagd zullen zijn over 10 jaar, etc.
Je corrigeert TS terecht dat hij geen strategie schetst, maar de voorbeelden die jij geeft zijn ook geen strategieen. Dat zijn onderliggende visies.

Een beleggings strategie doet nog een stap verder terug. Een strategie noemt de beleggingsdoelstelling (bijvoorbeeld een regelmatig inkomen) en brengt die in verband met het te lopen risico (bijvoorbeeld maximaal 1% kans op een waardedaling van meer dan 25%).
pi_83998365
Pfff, mijn strategie is om in ongeveer in 25 bedrijven aandelen te hebben en beleggen voor op zijn minst 15 jaar, zonder tussends geld van mijn rekening te halen.

Ik wil dus graag een groter inkomen bereiken over minimaal 15 jaar.

Beleggen in solide bedrijven, die maandelijks dividend uitkeren.

Bijvoorbeeld energie, telecom,
ING enzovoort.
pi_84011313
Als je 't voor zo lang ziet kan je best de strips ook kopen, dat spaart roerende voorheffing. Voor de rest zou ik minimaal 1000 euro per bedrijf doen vanwege de aankoopkosten.

Wbt grote dividenden keert Belgacom jaarlijks tussen de 5 en 8% uit geloof ik.
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:44:13 #21
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84091371
Waarom dan niet gewoon alles in RDS. Gem. 6% en zonder fratsen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:45:22 #22
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84091414
En ING solide?
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:22:28 #23
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_84095677
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:44 schreef Sokz het volgende:
Waarom dan niet gewoon alles in RDS. Gem. 6% en zonder fratsen.
Zou ik ook doen ja.

Of net voor dat een aandeel ex dividend gaat het kopen en dan hopen dat die met minder zakt dan je dividend.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_84098305
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef silenthill het volgende:

Verder let ik op de:

Bollinger bands
Pin Bars

WIl je uberhaupt verlies maken dan? 100 euro is nogal weinig. Je moet ook uit je transactie kosten uitkomen! Dus moeten de aandelen al een paar procenten stijgen als je winst wilt maken!
  zondag 18 juli 2010 @ 10:15:33 #25
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_84191521
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef jaco het volgende:

Zou dat niet nu al in de koers verwerkt zitten? Of denk je dat de andere aandeelhouders dit niet weten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')