abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_83912605
Gisteren wilde ik een goedkoop sim-only abonnement bestellen, ter vervanging van mijn huidige abonnement. Maar even na de bestelling via internet kreeg ik een mailtje dat de order niet in behandeling genomen kon worden, omdat ik een registratie bij stichting Preventel zou hebben.

Even gegoogled, en het lijkt erop dat je die registratie krijgt als je ergens een schuld hebt lopen bij een andere telecomaanbieder. Maar bij mijn huidige provider staat helemaal niks open, en de vorige die ik had was prepaid. Wel heb ik een jaar of 3 geleden een keer een paar maanden achtergelopen op betalingen omdat mijn verhuiziing niet goed was verwerkt en er rekeningen op mijn oude adres binnenkwamen. Toen is zelfs mijn nummer een even geblokkeerd geweest. Dit is allemaal achteraf netjes betaald. Dit is het enige wat ik zou kunnen bedenken. Maar het is toch debiel dat zoiets, 3 jaar later, ervoor zorgt dat ik geen ander telefoonabonnement kan aanvragen??

Ik heb inmiddels al schriftelijk om informatie over de registratie gevraagd (via email of telefoon kan niet), maar ik heb zo'n gevoel dat dat wel even kan duren. Wie heeft er ervaring met stichting Preventel? Wanneer krijg je precies zo'n registratie en is er makkelijk vanaf te komen?
pi_83912812
Ik ben benieuwd, door laksheid ook een achterstandje ooit opgelopen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 11 juli 2010 @ 13:05:52 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83912945
Zo gauw je betaald hebt, zou de provider de registratie bij Preventel moeten doorhalen.

Dat is dus w.s. niet goed gebeurd. Het snelst lijkt mij contact opnemen met de oude provider. Zij kennen je dossier en kunnen de registratie zo verwijderen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83913002
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:05 schreef eleusis het volgende:
Zo gauw je betaald hebt, zou de provider de registratie bij Preventel moeten doorhalen.

Dat is dus w.s. niet goed gebeurd. Het snelst lijkt mij contact opnemen met de oude provider. Zij kennen je dossier en kunnen de registratie zo verwijderen.
Hmm ja, dat was dus Orange. Die bestaat niet meer.
pi_83913203
Goed klote weer. Mij zegt het niets, Preventel.

Toch te zot dat door toedoen van de belabberde administratie van je provider door een verhuizing, je jaren na dato met deze ellende zit?

Door wie is Orange overgenomen? En kan die partij niet wat voor je betekenen?
Weet je dat ook weer
pi_83913685
Orange is overgenomen door T-Mobile, daar loopt mijn huidige abo nu ook. Die bel ik morgen idd even op.

Off topic: coole sig!
pi_83951141
Bij T-Mobile kon men me helemaal niks vertellen. Nee, ik had geen enkele schuld, ook niet bij Orange. Nee, dan zou u geen registratie moeten hebben. Maar die heb ik dus wel! "Sorry meneer, we kunnen niets voor u doen. U moet dit zelf regelen met Preventel. Excuses voor het ongemak hoor!"

Bizarre vorm van klantenbinding is dit, nu kom ik dus niet van T-Mobile af omdat ik bij andere providers niet geaccepteerd word. Ik voel me onterecht gebrandmerkt.
pi_83952139
En de mevrouw bij Ben (waar ik mijn nieuwe abo wil hebben) wist me doodleuk te melden dat het wel eens is gebeurd dat mensen "per ongeluk" op die lijst terechtkwamen. Lekker dan.
Maar ook zij kon (cq mocht / wilde) me niks vertellen over waar mijn registratie vandaan kwam..

Mag dit zomaar?? Dan hebben we die mooie telecomwet die de rechten van consumenten goed zou moeten regelen en dan loop je hier tegenaan...
pi_83952519
Zelf geen ervaring met Stichting Preventel, maar prachtig is ook dat deze organisatie gewoon niet telefonisch bereikbaar is. Wil je contact opnemen, dan moet je ze een brief sturen. Dat is toch niet meer van deze tijd.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:48:24 #10
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_83952584
Net even de site van Preventel bekeken. Die is nou niet echt veel zeggend. Maar wat ik me dan afvraag, als je een betalingsachterstand hebt, dan komt dat ook in het BKR register. Daarmee zou je kunnen zeggen dat Preventel geen toegevoegde waarde heeft.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_83952730
0900-9888
0575-491597
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 12:55:36 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_83952860
Je kunt ze wel bellen:
quote:
Stichting Preventel
Wentholtweg 24
7214EG Epse
Tel. 0575491597
Maar goed, op de site staat duidelijk dat je daar geen antwoord op je vragen over registratie krijgt, dus of het zoveel zin heeft.

-edit- spuit 11
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83987127
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:37 schreef Farenji het volgende:
En de mevrouw bij Ben (waar ik mijn nieuwe abo wil hebben) wist me doodleuk te melden dat het wel eens is gebeurd dat mensen "per ongeluk" op die lijst terechtkwamen. Lekker dan.
Maar ook zij kon (cq mocht / wilde) me niks vertellen over waar mijn registratie vandaan kwam..

Mag dit zomaar?? Dan hebben we die mooie telecomwet die de rechten van consumenten goed zou moeten regelen en dan loop je hier tegenaan...
Mocht je er niet uitkomen, kun je nog altijd met beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens, je eigen dossier bij die stichting opvragen. Daar zijn ze verplicht aan mee te werken, en wellicht kun je met dat dossier er achter komen wat er mis is gegaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_84011028
En TS kan even nagaan of hij bij het BKR geregistreerd staat? Als zelfs de meest lullige bedrijfje dat kan opvragen, moet je dat als particulier / consument toch ook kunnen?
Weet je dat ook weer
pi_84396933
Nou, ik heb de brief binnen van preventel. Inderdaad een registratie bij Orange dat nu T-Mobile is. Verder geen info over het bedrag of reden, alleen een telefoonnummer van t-mobile incasso zaken.

Dus ik t-mobile bellen, op het nummer dat in de brief staat genoemd.

"Sorry meneer, daar kan ik u geen informatie over geven, daar moet u een brief over sturen. En daar moet een kopie van uw legitimatiebewijs en een kopie van een recent bankafschrift."

GODSKLOTE ZEG!!! Ik word er nu echt schijtziek van. Waarom doen ze zo moeilijk?

Ik ga dus maar een aangetekende brief sturen, waarin ik ze formeel in gebreke ga stellen als ze niet binnen 7 werkdagen volledige openheid geven. En anders ga ik een advocaat inschakelen. Ben het zat.
pi_84403752
quote:
"Sorry meneer, daar kan ik u geen informatie over geven, daar moet u een brief over sturen. En daar moet een kopie van uw legitimatiebewijs en een kopie van een recent bankafschrift."

GODSKLOTE ZEG!!! Ik word er nu echt schijtziek van. Waarom doen ze zo moeilijk?
Omdat dit privicy gevoelige informatie is. En wie zegt dat jij jij ook bent? Ik kan ook wel bellen namens jouw.....
quote:
Ik ga dus maar een aangetekende brief sturen, waarin ik ze formeel in gebreke
Dat mag, maar waarom zijn ze in gebreke? Ik zie nog geen grote problemen. Ze volgen gewoon hun procedures waarbij privicly gevoelige informatie afgeschermd wordt voor buitenstaanders.
quote:
g
a stellen als ze niet binnen 7 werkdagen volledige openheid geven.
Volgens mij is de standaard 14 dagen voor dit soort acties. En vergeet niet de kopietjes van je legitimatiebewijs en bankafschrift. Anders gaat deze vlieger nog niet op.
quote:
En anders ga ik een advocaat inschakelen.
Daar worden ze bang van.
quote:
Ben het zat.
Vergeet niet JIJ bent in gebreke geweest in het verleden door niet op tijd te betalen.Daar is het probleem mee begonnen. Als JIJ gewoon iedere keer netjes had betaald, dan had JIJnu geen probleem .

Maar de oplossing is gewoon zoals T-mobile aangeeft, een paar copietjes maken, en deze opsturen. En is het snelste opgelost.
Hoe langer jij deze informatie niet aanlevert, hoe langer jij moet wachten.
quote:
En TS kan even nagaan of hij bij het BKR geregistreerd staat? Als zelfs de meest lullige bedrijfje dat kan opvragen, moet je dat als particulier / consument toch ook kunnen?
"Het meest lullige bedrijfje", moet anders een hoop moeite hiervoor doen, voordat men dit mag.
Een bedrijf kan volgens mij alleen opvragen of je geregistreerd staat met een bepaalde code. Niet hoeveel of bij wie. Dat kan jij alleen aanvragen, via een "het papier werk".
pi_84404394
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:47 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Omdat dit privicy gevoelige informatie is. En wie zegt dat jij jij ook bent? Ik kan ook wel bellen namens jouw.....
Ik moest mijn telefoonnummer, adres, geboortedatum en klantnummer noemen. Ze hadden mijn paspoortnummer of sofinummer ook kunnen vragen. Hoeveel meer garantie geeft een kopie van mijn paspoort dan? Of een kopietje van een rekeningafschrift? Ik wil gewoon graag de rekening betalen! Maar dan moet ik weten wat die rekening is. Dit wordt me overdreven moeilijk gemaakt door allerlei bureaucratische shit.
quote:
Vergeet niet JIJ bent in gebreke geweest in het verleden door niet op tijd te betalen.Daar is het probleem mee begonnen. Als JIJ gewoon iedere keer netjes had betaald, dan had JIJnu geen probleem .
Misschien moet jij het topic eens lezen. Die gasten hadden mijn verhuizing niet goed verwerkt, terwijl ik deze tweemaail (telefonisch en schriftelijk) had doorgegeven. Er is dus het eea niet aangekomen en daar zat waarschijnlijk dan een rekening bij; daar wist ik dus niks van en er is nu ook niks meer van terug te vinden want heb al meerdere keren met de helpdesk gebeld en die melden keihard dat er helemaal niks openstaat aan rekeningen.

Dus wat is mijn aandeel hier dan in? Moet ik lijden onder het feit dat t-mobile de administratie niet op orde heeft? Ze willen gewoon niet meewerken omdat ze weten dat zodra die registratie weg is, ik ook weg ben als klant. Ik noem dat klantengijzeling. Hebben we net zo'n mooie telecom-wet die dit soort praktijken verbiedt, proberen ze de boel te traineren met deze kut-truukjes.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 03:37:16 #18
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84535054
pre-pay.....

loop ff de winkel in klaar!
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_84537489
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 03:37 schreef WallOfStars het volgende:
pre-pay.....

loop ff de winkel in klaar!
Ja, zit ik ook aan te denken als deze grap te lang duurt. Echter ik wil wel mijn telefoonnummer behouden, nou kan dat natuurlijk met prepay maar zit er dik in dat ze dan ook een check doen.
Bovendien wil ik hoe dan ook gewoon van die registratie af.
pi_84635917
Nou, de mevrouw van Ben had dus achteraf gelijk; heb van t-mobile vandaag een antwoord op mijn brief gekregen.

quote:
Aangezien u geen betaalachterstand heeft bij T-Mobile, de rechtsopvolger van Orange, bevestig ik u langs deze weg dat ik zojuist uw registratie hebt laten verwijderen bij Preventel.
Onterecht gebrandmerkt dus. Of "vergeten" om mijn registratie eerder te verwijderen. Stelletje lijers.

Maar goed, ik ben nu geen telecom-melaatse meer, ik kan eindelijk weg bij T-Mobile. *O*
pi_84636224
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik moest mijn telefoonnummer, adres, geboortedatum en klantnummer noemen. Ze hadden mijn paspoortnummer of sofinummer ook kunnen vragen. Hoeveel meer garantie geeft een kopie van mijn paspoort dan? Of een kopietje van een rekeningafschrift? Ik wil gewoon graag de rekening betalen! Maar dan moet ik weten wat die rekening is. Dit wordt me overdreven moeilijk gemaakt door allerlei bureaucratische shit.
Je sofinummer en paspoortnummer kunnen ze niet controleren, dus het heeft weinig zin om daar naar te vragen. Dit soort procedures zijn idd (extreem) strak, maar dat heeft gewoon volledig met je privacy te maken. Volgens mij is het BKR nog stenger met het verstrekken van gegevens.
pi_85155223
Goed. Twee weken verder en nog steeds hebben die preventel-honden mijn onterechte registratie niet verwijderd. Kan nog steeds geen telefoonabo aanvragen, wordt nog steeds keihard geweigerd. Nog steeds een melaatse dus. Voorzover dat nog niet het geval was begin ik nu echt mijn geduld te verliezen. Hoe lang moet dit nog duren??

Maar goed, ik gooi er maar weer een formele brief tegenaan. }:|
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:20:03 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_85157346
Stuur een rekening naar T-Mobile: een schadevergoeding voor het onterecht gemarkeerd staan als wan-betaler.
So we just called him Fred
pi_85185636
Heb je al een briefje met een copie van de brief die je gekregen hebt gestuurt naar Preventel?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_85186013
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:10 schreef geevee het volgende:
Heb je al een briefje met een copie van de brief die je gekregen hebt gestuurt naar Preventel?
Ja, dat heb ik gisteren meteen gedaan. Met het zeer dringende verzoek om de registratie zo snel mogelijk te verwijderen. Uiteraard ook weer met kopie van mijn paspoort en alle andere benodigdheden want anders gaan ze daar natuurlijk weer over miepen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')