abonnement Unibet Coolblue
pi_83884555

















Opmerkelijke video's:



OP
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83884608
Wil iemand de TT even wijzigen in #34.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83884641


Beplant , nu hopen dat het stof snel wegtrekt

Komen nog extra planten uiteraard maar ze hadden niet alles.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83885559
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:06 schreef Joene het volgende:
Wil iemand de TT even wijzigen in #34.


Done
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:08 schreef Joene het volgende:
[ afbeelding ]

Beplant , nu hopen dat het stof snel wegtrekt

Komen nog extra planten uiteraard maar ze hadden niet alles.


Ben benieuwd wil zelf ook met terrassen gaan werken in mijn 180 liter hoekbak om meer diepte te creëren
pi_83885815
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Done
[..]



Ben benieuwd wil zelf ook met terrassen gaan werken in mijn 180 liter hoekbak om meer diepte te creëren
ik ben zelf vooral erg benieuwd naar morgen als het stof is gaan liggen ik zie nu al wat dingen die ik wil herschikken enzo
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:31:53 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83887110
Glaucus atlanticus hebben jullie deze al?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 19:57:53 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83891455
Hoe heb je deze terrassen eigenlijk geplaatst ? Zijn ze zo zwaar dat ze vanzelf op die plek op de bodem blijven staan of heb je het geheel vastgekit aan de onderkant van het aquarium ?
pi_83892068
Nieuw topic
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 20:47:24 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83893272
Vanaf welke leeftijd zijn platy's eigenlijk in staat om zichzelf voort te planten; ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik over enkele weken een bak vol baby platy's heb die zich ook weer binnen een maand kunnen voortplanten.
pi_83901842
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn platy's eigenlijk in staat om zichzelf voort te planten; ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik over enkele weken een bak vol baby platy's heb die zich ook weer binnen een maand kunnen voortplanten.
Na 3 a 4 maanden kunnen ze het al..
Als je platys wil, ik heb hier nog +- 50 jonkies zitten waar je er wel wat van mag hebben (normaal verkoop ik ze voor 25ct per stuk of ruilen voor wat voer of iets )
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83907007
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe heb je deze terrassen eigenlijk geplaatst ? Zijn ze zo zwaar dat ze vanzelf op die plek op de bodem blijven staan of heb je het geheel vastgekit aan de onderkant van het aquarium ?
Het zijn 3 delen welke alle 3 1 druppel kit bevatten. Eerst beetje spelen met de 3 terrasdelen , toen ze op de juiste plek stonden er een lijn achter getrokken met een stift. Kit op de de delen en vastdrukken idd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83907089
Plaatje van vanmorgen het stof is bijna weg



En wat ingezoomd :



Hopelijk morgen echt helemaal helder

[ Bericht 36% gewijzigd door Joene op 11-07-2010 08:30:19 ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83907610
Netjes Joene. Stof zakt al aardig

@Vonkenboer; er zijn ook van die delen die een paar kilo wegen, en daarom niet gekit hoeven te worden.
Ik heb ook zo'n stuk terras van enkele kilo's, maar het is net wat je wil. Als je zeker bent van je indeling, dan kun je het net zo goed kitten. Scheelt iig veel geld, want deze zogenaamde "handgemaakte" zware terassen zijn echt veel te duur..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83907739
Iemand nog een garnalen of hele kleine visjes bak nodig?
Dit zag ik net staan hier op fok (staat al een tijdje ); [TK] 2 aquaria + vele accessoires!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 10:26:04 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83908346
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Na 3 a 4 maanden kunnen ze het al..
Als je platys wil, ik heb hier nog +- 50 jonkies zitten waar je er wel wat van mag hebben (normaal verkoop ik ze voor 25ct per stuk of ruilen voor wat voer of iets )


Hmm, zo oud zijn ze hier nog niet.

Maar het wordt dan langzaam wel tijd dat ze uit mijn bak gezet worden.
Volgende week maar eens rond vragen bij de lokale dierenwinkel of die daar belang bij hebben, anders weet ik niet zo snel waar ik er mee heen moet
pi_83909527
Ik heb sinds enige tijd een koppeltje pauwooggrondeltjes, die spontaan nestjes kregen. Toch maar eens geprobeerd om de kleintjes groot te krijgen, en dat lukt behoorlijk goed. Ik voer dagelijks vers uitgekomen artemia, liquifry en/of spirulina poeder. Het spirulina poeder bleek een grote hit te zijn bij de garnalen, echt geweldig om te zien. de artemia zorgen ervoor dat het jongbroed goed groeit, maar ook de ouders eten er goed van, waardoor ik nu wekelijks een nieuw nestje heb. op dit moment zwemmen er 5 generaties incl de ouders rond, en er is alweer een nieuw nest gesignaleerd. Ik ben er maar eens even voor gaan zitten om alles te filmen:

Mannetje dat de eitjes bewappert (is dat een woord?)


Een paar generaties bij elkaar (de oudste zitten hier niet tussen, die zijn al een stuk groter)


Garnalen die spirulina eten (Op de achtergrond zie je de artemia heen en weer schieten)


Zal binnenkort nog wat filmpjes proberen te maken van het voeren van verse artemia
pi_83911820
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Netjes Joene. Stof zakt al aardig

@Vonkenboer; er zijn ook van die delen die een paar kilo wegen, en daarom niet gekit hoeven te worden.
Ik heb ook zo'n stuk terras van enkele kilo's, maar het is net wat je wil. Als je zeker bent van je indeling, dan kun je het net zo goed kitten. Scheelt iig veel geld, want deze zogenaamde "handgemaakte" zware terassen zijn echt veel te duur..


Ik heb gewoon van die lichte dingetjes van Jewel, maar die blijven gewoon op hun plaats door het gewicht van je grind.
pi_83912428
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Markster het volgende:

[..]



Ik heb gewoon van die lichte dingetjes van Jewel, maar die blijven gewoon op hun plaats door het gewicht van je grind.
Dat kan ook maar ik heb ze vastgezet
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83918728
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb sinds enige tijd een koppeltje pauwooggrondeltjes, die spontaan nestjes kregen. Toch maar eens geprobeerd om de kleintjes groot te krijgen, en dat lukt behoorlijk goed. Ik voer dagelijks vers uitgekomen artemia, liquifry en/of spirulina poeder. Het spirulina poeder bleek een grote hit te zijn bij de garnalen, echt geweldig om te zien. de artemia zorgen ervoor dat het jongbroed goed groeit, maar ook de ouders eten er goed van, waardoor ik nu wekelijks een nieuw nestje heb. op dit moment zwemmen er 5 generaties incl de ouders rond, en er is alweer een nieuw nest gesignaleerd. Ik ben er maar eens even voor gaan zitten om alles te filmen:

Mannetje dat de eitjes bewappert (is dat een woord?)


Een paar generaties bij elkaar (de oudste zitten hier niet tussen, die zijn al een stuk groter)


Garnalen die spirulina eten (Op de achtergrond zie je de artemia heen en weer schieten)


Zal binnenkort nog wat filmpjes proberen te maken van het voeren van verse artemia
Wat gaaf!


Ik heb een vraag. Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch
Als er een overloopkamer in een aquarium zit (in de hoek) met een gat voor biologisch filter, en je wilt deze eruit slopen (de kamer), is het dan mogelijk om dat gat (in de bodem) te dichten met een stuk dik aquariumglas? Ik probeerde google, maar kon zo snel niets vinden, gaat vooral over overloop maken, niet over slopen en dichten.

Ik *denk* dat het kan, maar er komt natuurlijk wel flink wat druk te staan op zo'n stuk glas, vandaar de vraag
pi_83919120
ja dat kan, maar waarom wil je dat? ik zou juist willen dat ik een overloop had in mn grote bak.
pi_83921109
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:43 schreef Byte_Me het volgende:
ja dat kan, maar waarom wil je dat? ik zou juist willen dat ik een overloop had in mn grote bak.
Omdat ik geen biologisch filter neem, en er dus enkele tientallen liters verloren zouden gaan in die hoek.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:23:31 #22
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_83946909
quote:
Op zondag 11 juli 2010 08:24 schreef Joene het volgende:
Plaatje van vanmorgen het stof is bijna weg

[ afbeelding ]

En wat ingezoomd :
[ afbeelding ]


Hopelijk morgen echt helemaal helder
Gaaf hoor!
pi_83947228
Vanochtend was die weer helderder , vanavond even foto maken moest vanmorgen werken.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83947476
nog wat foto's van de bak van m'n vriendin:

leeg:


rood wortelhout vastgemaakt aan stukken leisteen en op een stukje vijverfolie gezet:




het gewassen zand erin:


en zoals de bak nu staat te draaien met wat stekjes van planten uit mijn grote bak:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_83947725
Mooie bak Leipo
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83947783
Nice hoeveel water zit erin ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83948329
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mooie bak Leipo
hij is niet van mij
ik help alleen mee met tips en trucs die ikzelf al door de jaren heen geleerd heb.
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:47 schreef Joene het volgende:
Nice hoeveel water zit erin ?
de bak is 80x80x40 maar omdat we hem niet geheel tot de bovenkant vullen (kan ook niet vanwege droogkamer welke 3cm lager dan de rand is) zal er zo'n 200 liter inzitten

het is haar bedoeling dat de planten lekker uit de bak kunnen groeien (dat doet de Rotala indica ook in mijn bak op dit moment: ziet er grappig uit ) en dat er nog wat planten boven water aan het hout vastgemaakt gaan worden, daarvoor heeft ze al wat kokosnoten gescoord welke ze al in 2en gehakt heeft

wat ze er zelf van gezegt heeft op een guppenforum:
quote:
Omdat ik niet ook een dichte bak wilde heb ik ervoor gekozen om hem aan de bovenkant open te houden. Het leuke hiervan is dat ik er planten uit kan laten groeien en ook planten met bloemen kan gaan gebruiken. Eigenlijk wordt het dus een soort bloembak met een aquariumdeel eronder.
Op dit moment heb ik er nog geen vissen inzitten. Eerst de bak goed in laten draaien en dan langzaam aan steeds iets er aan toevoegen.
Ik wil beginnen met guppen. De blauw/groene king cobra vind ik heel erg mooi.
Verder is het plan om er een koppeltje L144 bij te doen, 5 oto's, 5 aziatische waaierhandgarnalen, crystal red's, en op de bodem of corydora's (weet nog niet welk soort) en/of grondels.
@Byte_me: hou je al die grondels zelf of wil je er ook een paar kwijt? aangezien mijn vriendin toch aan het kijken is voor grondels....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_83949211
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:01 schreef Leipo666 het volgende:
@Byte_me: hou je al die grondels zelf of wil je er ook een paar kwijt? aangezien mijn vriendin toch aan het kijken is voor grondels....
die mogen inderdaad weg, maar pas over een tijdje, ze zijn nu nog te klein.
pi_83954051
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef Leipo666 het volgende:
nog wat foto's van de bak van m'n vriendin:

leeg:
[ afbeelding ]

rood wortelhout vastgemaakt aan stukken leisteen en op een stukje vijverfolie gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

het gewassen zand erin:
[ afbeelding ]

en zoals de bak nu staat te draaien met wat stekjes van planten uit mijn grote bak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat ontzettend mooi!
pi_83967345
Dag 3



Andere hoek .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83967371
Zoals jullie zien ik moet geen fotograaf worden
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83974713
Blij dat ik nog geen vissen erin heb , thermostaat staat op 24 graden maar de temp in mn bak is ruim 28.

Vanavond al wat vroeger de verlichting uitgedaan ,en morgen de verlichting wat later aan ofzo. Eigenlijk weinig zin om nu al water te gaan verversen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83976097
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:25 schreef Joene het volgende:
Dag 3

[ afbeelding ]

Andere hoek .
[ afbeelding ]
Ziet er al goed uit zeg!

Hier is de bak ook rond de 27/28 graden Straks maar weer een emmer koud water erbij gooien
  maandag 12 juli 2010 @ 23:28:09 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_83981286
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef Leipo666 het volgende:
nog wat foto's van de bak van m'n vriendin:

leeg:
[ afbeelding ]

rood wortelhout vastgemaakt aan stukken leisteen en op een stukje vijverfolie gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

het gewassen zand erin:
[ afbeelding ]

en zoals de bak nu staat te draaien met wat stekjes van planten uit mijn grote bak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk idee om de planten er uit te laten groeien!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_83991365
Mijn vissen vinden een hogere temperatuur wel lekker, heb ik het idee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_83995510
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn vissen vinden een hogere temperatuur wel lekker, heb ik het idee.
Hier lijken ze d'r gek genoeg ook niet zo'n last van te hebben
Maar toch maar geen risico's nemen en af en toe wat koud water erbij!
De tip om de bak op een kier te laten staan doet al wonderen trouwens, scheelt makkelijk 2 a 3 graden!
pi_84012832
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn vissen vinden een hogere temperatuur wel lekker, heb ik het idee.
same here. Is nu al een week 32graden, het water. Zwemmen eigenlijk mooier in schooltjes en veel relaxeter dan ooit
pi_84012863
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hier lijken ze d'r gek genoeg ook niet zo'n last van te hebben
Maar toch maar geen risico's nemen en af en toe wat koud water erbij!
De tip om de bak op een kier te laten staan doet al wonderen trouwens, scheelt makkelijk 2 a 3 graden!
zou het alleen niet doen als je katten op je aqua kunnen komen, zoals bij mij
pi_84013449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:41 schreef Markster het volgende:

[..]

same here. Is nu al een week 32graden, het water. Zwemmen eigenlijk mooier in schooltjes en veel relaxeter dan ooit
Zeker geen waterpest in je bak ? want die trekt bij mij de 29 graden al niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84013752
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Zeker geen waterpest in je bak ? want die trekt bij mij de 29 graden al niet.
jawel, zelfs groeiende
@ weken geleden me bak opnieuw gedaan, 4 pf 5 korte stekjes erin gezet en zijn nu alweer bij het wateroppervlak
pi_84013878
Mijn waterpest (in dus nieuwe bak) trekt de warmte niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84014044
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:41 schreef Markster het volgende:

[..]

zou het alleen niet doen als je katten op je aqua kunnen komen, zoals bij mij
Hihi Nee, die kunnen er niet op
Staat ook maar op een kiertje open (zo'n 15 centimeter, gok ik), en de kap is nog vrij zwaar!

We hebben inmiddels besloten dat het 130 x 60 x 60 er gaat komen!
We gaan hem neerzetten op een plek waar dikke steunbalken onder de vloer zitten

Schrik niet:


Het meubel staat er al. We hebben de deuren en steunbalken er even uitgesloopt, omdat alles even goed schoongemaakt moest worden, en hij staat inmiddels ook opnieuw in de lak.
Het aquarium zelf staat nog bij m'n schoonmoeder. Teeeerrrrring wat zwaar
Acht trappen, geen lift.
pi_84014094
heb nieuw voer, soort brokjes die meteen naar beneden zinken, zijn me bodembewonertjes erg blij mee :

beetje overbelichte albino

en vorige week zag ik iets raars:

dat is me gewone pleco met een neon tetraatje aan ze bek! Maar het rare is, dat hij volgens mij nog leeft. Want ik tel net zoveel neons als na de verbouwing.
pi_84020524
@Faith; tipje voordat jij hetzelfde krijgt als ik met mijn 160x60x60..
In het midden moet je em echt ondersteunen vrees ik.

Ik had hier van die dikke eiken bladen (was ook een kast), maar na 2 dagen was ie in het midden al 2cm lager dan aan de zijkant. Boog dus zachtjes aan gewoon door. Dus kans op instortingsgevaar..

Zelf heb ik er nu een 40x40 stalen kokerframe onder zitten dat meer dan het dubbele aan gewicht aan kan, maar als je het hout goed ondersteund in het midden (dus tot op de vloer), dan moet het helemaal goedkomen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84021330
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Faith; tipje voordat jij hetzelfde krijgt als ik met mijn 160x60x60..
In het midden moet je em echt ondersteunen vrees ik.

Ik had hier van die dikke eiken bladen (was ook een kast), maar na 2 dagen was ie in het midden al 2cm lager dan aan de zijkant. Boog dus zachtjes aan gewoon door. Dus kans op instortingsgevaar..

Zelf heb ik er nu een 40x40 stalen kokerframe onder zitten dat meer dan het dubbele aan gewicht aan kan, maar als je het hout goed ondersteund in het midden (dus tot op de vloer), dan moet het helemaal goedkomen.
Er zitten hele dikke steunbalken in het midden
Alleen eruit getrokken voor reiniging binnenkant. Komt goed, houd jullie op de hoogte!
pi_84022435
Ah ok, dan is het goed
Ik wilde je iig ff behoeden, want anders krijg je hetzelfde als wat ik heb gehad, en das niet fijn (gelukkig niks stuk, maar wel 3 dagen spierpijn gehad omdat we hier +- 150 a 200 liter water in hadden zitten + 70kg steen + het glas zelf, en dat samen met 3 andere mensen moeten tillen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84022931
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ah ok, dan is het goed
Ik wilde je iig ff behoeden, want anders krijg je hetzelfde als wat ik heb gehad, en das niet fijn (gelukkig niks stuk, maar wel 3 dagen spierpijn gehad omdat we hier +- 150 a 200 liter water in hadden zitten + 70kg steen + het glas zelf, en dat samen met 3 andere mensen moeten tillen..
Kan ik me voorstellen!
Zal ook wel even schrikken zijn als je ziet dat het gaat doorbuigen Gelukkig een dikke ramp voorkomen

Wat een prachtige algeneters, Markster!
pi_84026695
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:09 schreef Markster het volgende:
heb nieuw voer, soort brokjes die meteen naar beneden zinken, zijn me bodembewonertjes erg blij mee :
[ afbeelding ]
beetje overbelichte albino

en vorige week zag ik iets raars:
[ afbeelding ]
dat is me gewone pleco met een neon tetraatje aan ze bek! Maar het rare is, dat hij volgens mij nog leeft. Want ik tel net zoveel neons als na de verbouwing.
Je albino geeft licht

Wat een mooie algie's
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84031165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:55 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen!
Zal ook wel even schrikken zijn als je ziet dat het gaat doorbuigen Gelukkig een dikke ramp voorkomen
Ik wist 's morgens niet hoe snel ik die 600liter moest leegtanken
Met alle geluk is er niks gebroken, anders had ik een schadeclaim van de buren tegemoet gezien waarschijnlijk..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84045154
Zo vandaag 20 ml profito erin gedaan.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:43:01 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84072543
http://link.marktplaats.nl/361331146

leuke kast met een mooi aquarium en mooiste nog, gratis!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84077296
Leuk aquarium
Niet heel erg diep, maar toch leuk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:25:32 #53
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84077416
Zeker leuke kast zeker voor niks.
Je moet er alleen wel wat ruimte voor hebben
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84080967
Komen veel mooie foto's langs, leuk om te zien

Maar wat ben ik dom, laks, onvoorzichtig pffffffff
Gisteren ging ik even wat veranderen in de nano cube, wat planten eruit zodat het wat rustiger wordt. Afijn, de bodem schoon gemaakt, veel planten eruit gehaald, alles weer gevuld en wou nog wat planten veranderen. Ging er met beide handen in en de nano was al aardig gevuld. Hierdoor viel er veel water uit, en met de nodige crystal blacks 4 dode en 1tje had er zelfs eitjes, gvd :(

Nadat alles was opgeruimd ging ik even goed kijken in de cube en zag een paar hele jonge cb's van 1mm Dus heb voor het eerst jonge, laat de cube zoveel met rust en dit werkt erg goed.
pi_84084301
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:35 schreef versteegrob het volgende:
Komen veel mooie foto's langs, leuk om te zien

Maar wat ben ik dom, laks, onvoorzichtig pffffffff
Gisteren ging ik even wat veranderen in de nano cube, wat planten eruit zodat het wat rustiger wordt. Afijn, de bodem schoon gemaakt, veel planten eruit gehaald, alles weer gevuld en wou nog wat planten veranderen. Ging er met beide handen in en de nano was al aardig gevuld. Hierdoor viel er veel water uit, en met de nodige crystal blacks 4 dode en 1tje had er zelfs eitjes, gvd :(

Nadat alles was opgeruimd ging ik even goed kijken in de cube en zag een paar hele jonge cb's van 1mm Dus heb voor het eerst jonge, laat de cube zoveel met rust en dit werkt erg goed.
zonde dat ze dood zijn
ik heb ook weleens garnalen over de vloer gehad, maar ze kunnen best wel wat hebben. als je ze opraapt en terug gooit dan redden ze het wel hoor.

ik wil in een van mijn aquaria de achterwand bekleden met javamos. in deze bak zit geen achterwand, en op glas hecht geen javamos. nu zat ik te denken om zoiets te gaan doen, maar ik kan echt nergens zulk gaas vinden. iemand een idee of een alternatief?
pi_84084682
bouwmarkt: hordeuren?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84085126
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef Leipo666 het volgende:
bouwmarkt: hordeuren?
te fijne mazen, het moet ongeveer 0.5 - 1 cm zijn.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:32:53 #58
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84085419
Ziet er wel mooi uit zo net!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84085972
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

te fijne mazen, het moet ongeveer 0.5 - 1 cm zijn.
auto(tuning)zaken: racegaas (wat die Sjonnies dus in hun bumper verwerken )?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:03:00 #60
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84086727
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

auto(tuning)zaken: racegaas (wat die Sjonnies dus in hun bumper verwerken )?
Gaat dat niet roesten? En gooid dat je water waardes niet door elkaar heen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84086826
Ik ben die gaasplaten gewoon tegen gekomen in de Hornbach
Volledig plastic dus geen last van roest
pi_84089063
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben die gaasplaten gewoon tegen gekomen in de Hornbach
Volledig plastic dus geen last van roest
ah, de hornbach, daar ben ik inderdaad nog niet geweest. maar eens gaan kijken als ik in de buurt kom. tnx voor de tip!
pi_84089403
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ah, de hornbach, daar ben ik inderdaad nog niet geweest. maar eens gaan kijken als ik in de buurt kom. tnx voor de tip!


ben zelf namelijk ook aan het spelen met die gedachte alleen op 1 of andere manier wil er haast geen mos groeien bij mij in de bak, of heeeeel langzaam. Heb zitten denken om dat gaas zo te vervormen dat het lijkt als er een soort rotswand zit dat volgegroeid is met mos maar dat is nog maar een idee
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:33:46 #64
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84090924
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



ben zelf namelijk ook aan het spelen met die gedachte alleen op 1 of andere manier wil er haast geen mos groeien bij mij in de bak, of heeeeel langzaam. Heb zitten denken om dat gaas zo te vervormen dat het lijkt als er een soort rotswand zit dat volgegroeid is met mos maar dat is nog maar een idee
Ik heb het zelfde probleem. Alles groeid als een gek op me mos na!

Zwaar kut
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84091004
mos in die achterwand doen en deze in een emmer zetten: groeit het de pan uit

heb ooit een klein plukje mos in een overwarmde en verder lege juwel 60 gedaan: paar maanden later zat de gehele bak vol met mos
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:06:42 #66
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84092307
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:35 schreef Leipo666 het volgende:
mos in die achterwand doen en deze in een emmer zetten: groeit het de pan uit

heb ooit een klein plukje mos in een overwarmde en verder lege juwel 60 gedaan: paar maanden later zat de gehele bak vol met mos
Dus in koud water in de zon moet flink groeien?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:11:05 #67
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_84092506
Standaard-klein-superfish-brom-rommel-filtertje deed het niet meer dus een vervanger zoeken.

De Eheim Pick up 2006:


Wat is dat ding stil

Ook de stroming is veel beter te doseren dus geen vliegende garnalen meer in mn kleine bakje
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_84092632
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:06 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dus in koud water in de zon moet flink groeien?
bij mij in ieder geval wel
in mijn grote verwarmde bak groeit ook alles snel behalve het mos (gedeelte van dezelfde pluk uit die kleine onverwarmde bak)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84092889
[TR]Ik heb een groot aquarium, ik zoek een klein aquarium.

Ik zet hier maar een linkje neer, misschien dat iemand er wat aan heeft

Oja en zo groot is het niet
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:30:24 #70
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_84093314
Groot
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_84093584
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:43 schreef ook_gek het volgende:
http://link.marktplaats.nl/361331146

leuke kast met een mooi aquarium en mooiste nog, gratis!
heb het geprobeerd, maar waarschijnlijk is ie al weg
zaterdag nog even checken.
pi_84093615
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heb het geprobeerd, maar waarschijnlijk is ie al weg
zaterdag nog even checken.


Niet baggeren in V&A he
pi_84093774
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Niet baggeren in V&A he
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 16:45:54 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_84096645
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:26:19 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84098255
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heb het geprobeerd, maar waarschijnlijk is ie al weg
zaterdag nog even checken.
Bied gewoon 50 euro

Vind het een mooiebkast. Alleen de raampjes boven in vind ik niks!

Ennik heb er geen ruimte voor

[ Bericht 16% gewijzigd door ook_gek op 15-07-2010 17:57:47 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:48:06 #77
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_84101023
Ook goed gelezen dat die bak ws lek is?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_84106050
Slechte fotograaf

Maar zo ziet de bak er nu uit

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84106399
mooi
vooral omdat die terrace zo goed bij je achtergrond passen. iets wat bij mij dus niet het geval is
pi_84106465
Die shit is duur men.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:56:56 #81
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84106911
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:37 schreef Joene het volgende:
Slechte fotograaf

Maar zo ziet de bak er nu uit

[ afbeelding ]
Ziet er netjes uit alleen vind ik die hout kleur niet mooi. Maar dat is puur smaak.

en dat terras is dat nou hoger dan de rest of niet? Kan dat moeilijk zien.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:48 schreef Prowl het volgende:
Ook goed gelezen dat die bak ws lek is?
kwestie van opnieuw kitten
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84106980
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:48 schreef Prowl het volgende:
Ook goed gelezen dat die bak ws lek is?
och, een aquarium kitten draai ik mn hand niet voor om
pi_84107084
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:56 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit alleen vind ik die hout kleur niet mooi. Maar dat is puur smaak.

en dat terras is dat nou hoger dan de rest of niet? Kan dat moeilijk zien.
[..]

kwestie van opnieuw kitten
Dat terras is een dikke 5 cm hoger dan de voorgrond idd

Over dat hout , hmmm ja in de winkel vond ik het qua kleur ook mooier maar goed aan de andere kant het ziet er nu uit als een stuk vermolmt hout het is echt niet lelijk in het echt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:18:19 #84
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84107823
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:01 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat terras is een dikke 5 cm hoger dan de voorgrond idd

Over dat hout , hmmm ja in de winkel vond ik het qua kleur ook mooier maar goed aan de andere kant het ziet er nu uit als een stuk vermolmt hout het is echt niet lelijk in het echt
vind het een mooie bak. Die plant rechts vind ik ook erg mooi en vol!

En dat terras gebeuren is zeker duur, had er ook al naar zitten kijken.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:38:08 #85
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84108834
Mocht iemand interesse hebben in een mooi aquarium van ruim 750 liter met accessoires, ik heb er 1 te koop staan in Vraag en Aanbod op Fok.
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84109097
Sorry maar is dit opeens een soort topic om je v&a aanbiedingen te spuien ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84109121
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:38 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Mocht iemand interesse hebben in een mooi aquarium van ruim 750 liter met accessoires, ik heb er 1 te koop staan in Vraag en Aanbod op Fok.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dit is een aquarium
[TK] Mooi, groot aquarium van ruim 750 liter inhoud



Je bak ziet er prachtig uit Joene!

Enne, Guppyfriend... Stop je ermee?
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:44:04 #88
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84109183
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef Joene het volgende:
Sorry maar is dit opeens een soort topic om je v&a aanbiedingen te spuien ?
Misschien dat het voor sommigen in dit topic interessant kan zijn?
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84109188
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef Joene het volgende:
Sorry maar is dit opeens een soort topic om je v&a aanbiedingen te spuien ?
Hij spreekt hier in ieder geval de goede doelgroep aan Mensen die in dit topic kijken, zitten niet altijd ook in V&A. Dus ik heb er niet zoveel problemen mee, zo lang het maar over aquaria gaat
pi_84109204
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:44 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Misschien dat het voor sommigen in dit topic interessant kan zijn?
Je was niet de enige.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:45:38 #91
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84109278
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Je was niet de enige.
Geen idee, ik heb dit topic verder niet doorgelezen, aangezien ik geen tijd meer heb voor de hobby
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84109319
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Je was niet de enige.
Jammer van die arrogante smiley alleen
Leuk volk om een aquarium bij aan te schaffen
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:46:57 #93
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84109367
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:46 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Jammer van die arrogante smiley alleen
Leuk volk om een aquarium bij aan te schaffen
Ik ben heel lief hoor
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84109457
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:46 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Ik ben heel lief hoor
Vooruit
Prachtige bak (en vissen) overigens!


Updateje van de kast hier:


In de lak
pi_84109471
Najah laten we er maar overop houden, ik dacht alleen dat dit niet een advertentie topic moest worden maar juist een ervaringen en foto topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:49:26 #96
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84109529
ik kan me er niet aan storen. Er s regelmatig wel iemand aan het zoeken naar een bak.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84109530
Kastje knapt mooi op
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84109572
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:49 schreef ook_gek het volgende:
ik kan me er niet aan storen. Er s regelmatig wel iemand aan het zoeken naar een bak.
Najah omdat je in elk ander topic op foK! gelijk oftopic gezeik krijgt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84109725
Kheb er een geldbesparende tip bij gezet.
Dit heb ik gemeten omdat er hier een stroommeter tussen hangt, en het werkt echt
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Geldbesparende tip voor de mensen met een groot aquarium; als je zorgt dat je omgevingstemperatuur net een tikkie hoger is dan normaal, hoeft je verwarming niet zo hard te stoken in de grote bak. Dit scheelt je enorm in kosten. Tevens hoef je niet steeds je complete huis op te warmen, dus is het sowieso kostenbesparend
Mooie bak Joene!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:53:25 #100
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84109771
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:50 schreef Joene het volgende:

[..]

Najah omdat je in elk ander topic op foK! gelijk oftopic gezeik krijgt.
zie nog altijd het probleem niet
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84109786
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:49 schreef Joene het volgende:
Kastje knapt mooi op
Ik ben er ook erg blij mee!

Iemand nog tips wat inrichten betreft?
Ik had deze pagina al gevonden, maar snap die plattegrondjes nooit zo, en met sterke punten en zo. Zeg maar, wat Joene wel kan zien en ik dus absoluut niet zie

Ik gooi alles dus gewoon altijd op gevoel erin. Ziet er zo rommelig uit
pi_84109822
Net ff een watertest gedaan met strip. Alles leek ok. Morgen even water laten testen bij de aquaboer. Dan ken er misschien het weekend al vis in.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:54:21 #103
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84109839
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik ben er ook erg blij mee!

Iemand nog tips wat inrichten betreft?
Ik had deze pagina al gevonden, maar snap die plattegrondjes nooit zo, en met sterke punten en zo. Zeg maar, wat Joene wel kan zien en ik dus absoluut niet zie

Ik gooi alles dus gewoon altijd op gevoel erin. Ziet er zo rommelig uit
ik gooi het er altijd maar in en dan weer verzetten en weer verranderen tot ik blij ben
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84109924
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik ben er ook erg blij mee!

Iemand nog tips wat inrichten betreft?
Ik had deze pagina al gevonden, maar snap die plattegrondjes nooit zo, en met sterke punten en zo. Zeg maar, wat Joene wel kan zien en ik dus absoluut niet zie

Ik gooi alles dus gewoon altijd op gevoel erin. Ziet er zo rommelig uit
Ehm aquaplantsonline (voor / midden / achtergrondplanten) mooie uitzoeken en van laag naar hoog werken met de opbouw
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84111935
Mooie kast Faith!! Is leuk zo.

Qua planten moet je het ook op gevoel doen, zodat je het zelf mooi vind
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84112644
Onze zoon gaat me bijstaan hoor ik net een beetje tegen wil en dank
Dus het gaat helemaal goedkomen.

Hopelijk vindt hij deze onzin niet.
pi_84112739
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:45 schreef Faithfulness het volgende:
Onze zoon gaat me bijstaan hoor ik net een beetje tegen wil en dank
Dus het gaat helemaal goedkomen.

Hopelijk vindt hij deze onzin niet.
Verschrikkelijk idd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84113446
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:45 schreef Faithfulness het volgende:
Onze zoon gaat me bijstaan hoor ik net een beetje tegen wil en dank
Dus het gaat helemaal goedkomen.

Hopelijk vindt hij deze onzin niet.
Auw mijn ogen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84113794
Jullie weten gewoon niet wat kunst is!



  donderdag 15 juli 2010 @ 23:44:24 #110
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84115618
Gooi er een spons bob in
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84120554


Hartstikke mooi toch
Laatst had ik een echte gevonden die er wel in wilde liggen
Nou, dat zou mijn aquarium ten goede komen. Ineens veel mannelijk bekijks hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84120677
Mogguh
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84120760
Goedemorgen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:27:03 #114
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84122264
Goedemorgen!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 09:33:00 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_84122390
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:43 schreef Faithfulness het volgende:

Enne, Guppyfriend... Stop je ermee?
Mja, ik weet t nog niet... Stoppen, of niet stoppen.

Feit is dat ik al meer dan anderhalf naar niks aan het aquarium heb gedaan, behalve water verversen en voeren... Het aquarium staat een beetje te verstoffen op de eettafel, achter de printer Dat vind ik zonde... Dan kan iemand anders veel meer plezier hebben van die bak.

Maar goed, als je op marktplaats kijkt staat het vol met die dingen, en ik vermoed dus dat ik hem aan de straatstenen niet kwijtraak. Met stoppen zal het dus wel zo'n vaart niet lopen, denk ik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 juli 2010 @ 10:40:15 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_84123896
1 van mijn 2 dwergkreeftjes lag ineens dood in de bak. . Binnen 24 uur was ie compleet opgegeten, daar stond ik wel ff van te kijken.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:53:14 #117
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84124339
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mja, ik weet t nog niet... Stoppen, of niet stoppen.

Feit is dat ik al meer dan anderhalf naar niks aan het aquarium heb gedaan, behalve water verversen en voeren... Het aquarium staat een beetje te verstoffen op de eettafel, achter de printer Dat vind ik zonde... Dan kan iemand anders veel meer plezier hebben van die bak.

Maar goed, als je op marktplaats kijkt staat het vol met die dingen, en ik vermoed dus dat ik hem aan de straatstenen niet kwijtraak. Met stoppen zal het dus wel zo'n vaart niet lopen, denk ik.
Wat voor bak is het dan? En gooi hem anders op aquaforum.nl?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 11:07:30 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_84124790
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:53 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat voor bak is het dan? En gooi hem anders op aquaforum.nl?
Het is een doorsnee Juwel Rekord 60, niks speciaals dus. Compleet met toebehoren. Zal vanavond eens naar aquaforum gaan ja
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 juli 2010 @ 11:17:37 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84125116
Het is dat ik en geen plaats meer heb en het ook vast niet mag. Anders had ik hem zo overgenomen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84134573
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij scheelt het wel aanzienlijk in stroomverbruik, en mijn gasverbruik wordt er niet echt meer door waardoor het gemiddelde omhoog gaat.

Als jij een huis telkens op moet warmen 's avonds van 20 tot 23 graden, of van 15 naar 23 graden. Telkens bijstoken zodat het 20 blijft is goedkoper dan telkens je hele huis compleet te moeten verwarmen. Daar is ook ooit een onderzoek naar geweest.

Nu moet ik zeggen dat ik bovenin een 2laags appartement woon, en dat het sowieso altijd wat warmer is dan bij anderen. Dus wellicht dat dat ook nog meespeelt in mijn tip

(zullen we deze 'discussie' verder houden in het aqua topic? )
is inderdaad hier beter op zijn plek.

de reden dat je beter je thermostaat 's nachts omlaag kan draaien, is dat hoe warmer je huis is, hoe groter de verliezen. dus doordat je huis 's nachts afkoelt, verlies je minder warmte dan wanneer het huis warm blijft. dat je 's ochtends je huis weer op moet warmen doet er niet toe, je hebt gewoon minder warmte verloren, dus hoeft er minder warmte aangevuld te worden door de CV. alleen in extreem goed geïsoleerde huizen kan ik me voorstellen dat de besparing op je aquariumverwarming de extra gaskosten kan compenseren. maar ik denk dat je dan echt een onrealistisch goed geisoleerd huis moet hebben.
pi_84135441
Ik heb een huis 2laagappartement uit 84, en ik woon boven.. Daar is het sowieso altijd warm (in de winter +- 17 a 18 graden zonder verwarming )

Maar er is ooit onder naar gedaan en daar stond in dat het per definitie goedkoper was om je temperatuur wat hoger te houden, zodat je maar minimaal hoeft bij te stoken ipv ineens weer 7/8 graden omhoog moet.

Bij mij scheelt het iig als ik me huis 20 graden houdt in de winter (en geen 29 zoals nu zonder verwarming )
Maargoed, bij een normaal huis kan ik me voorstellen (ivm groter oppervlakte) dat het minder veel scheelt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84135925
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb een huis 2laagappartement uit 84, en ik woon boven.. Daar is het sowieso altijd warm (in de winter +- 17 a 18 graden zonder verwarming )

Maar er is ooit onder naar gedaan en daar stond in dat het per definitie goedkoper was om je temperatuur wat hoger te houden, zodat je maar minimaal hoeft bij te stoken ipv ineens weer 7/8 graden omhoog moet.

Bij mij scheelt het iig als ik me huis 20 graden houdt in de winter (en geen 29 zoals nu zonder verwarming )
Maargoed, bij een normaal huis kan ik me voorstellen (ivm groter oppervlakte) dat het minder veel scheelt.
tsja, ik heb zo mijn vraagtekens bij dat onderzoek, omdat het thermodynamisch gezien gewoon niet klopt. je moet niet kijken naar hoeveel je bij moet stoken 's ochtends, al is het erg logisch dat je 's nachts sowieso al gestookt hebt wat je anders 's ochtends bij zou moeten stoken. uiteindelijk draait het om de warmteverliezen, die moeten worden aangevuld, en die zijn hoger bij een warmer huis, oftewel een huis wat 's nachts verwarmd wordt.

heb wel een linkje, maar dat vind ik helaas geen echt betrouwbare bron. ik zoek nog even verder.
http://www.cvtuning.nl/zo-werkt-dat/warmte
pi_84136511
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:40 schreef Kreator het volgende:
1 van mijn 2 dwergkreeftjes lag ineens dood in de bak. . Binnen 24 uur was ie compleet opgegeten, daar stond ik wel ff van te kijken.
RIP Kreator's dwergkreeftje.
pi_84141678
ik heb 18 bewoners Kardinaaltetra's
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84145713
Zal is kijken of ik ze goed op de foto krijg morgen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 juli 2010 @ 20:54:07 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_84146962
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef Faithfulness het volgende:
RIP Kreator's dwergkreeftje.
De ander is depri en hangt al uren ondersteboven aan een blaadje te huilen...
(hele bak vol tranen..)

On the bright side: De modderkruipers zijn sinds z'n dood ineens weer mega-actief.
pi_84147396
Klote Kreator
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84148270
mn bewonertjes


En mn 2 nieuwe valisneria plantjes aan de linkerkant
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84148662
Oeh, dat aquarium ziet er heel gezellig uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84148927
Ik doe mn best
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84152079
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:54 schreef Kreator het volgende:

[..]
(hele bak vol tranen..)




Joene! Ziet er goed uit!
pi_84153963
zo, even me terrace gemaakt:


en nou groeien, plantjes !!
kale zooi
pi_84160728
Tering Groot stuk hout
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84162755
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:05 schreef Markster het volgende:
zo, even me terrace gemaakt:
[ afbeelding ]

en nou groeien, plantjes !!
kale zooi
Wat leuk, een huisje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84163667
wow, ik kwam een mooi plaatje tegen van een aquarium, denk dat ik ook zoiets ga proberen. moet ik wel eerst een geschikt stukje hout vinden
pi_84164003
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 07:22 schreef Joene het volgende:
Tering Groot stuk hout
Ik kon dat hout niet laten liggen
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat leuk, een huisje
Zat te twijfelen of ik die er weer in wilde doen, maar me albino ancistrusje vind hem zo leuk
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 juli 2010 @ 11:56:08 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_84164160
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:38 schreef Byte_Me het volgende:
wow, ik kwam een mooi plaatje tegen van een aquarium, denk dat ik ook zoiets ga proberen. moet ik wel eerst een geschikt stukje hout vinden
[ afbeelding ]
Dat ziet er zeker wel tof uit.
pi_84165139
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:38 schreef Byte_Me het volgende:
wow, ik kwam een mooi plaatje tegen van een aquarium, denk dat ik ook zoiets ga proberen. moet ik wel eerst een geschikt stukje hout vinden
[ afbeelding ]
Haha, is dat op de eerste foto nou een mini - harkje?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84165167
vind het trouwens wel mooi, maar niet voor een aquarium

het is meer een minilandschapje
pi_84166618
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:54 schreef Kreator het volgende:

[..]
On the bright side: De modderkruipers zijn sinds z'n dood ineens weer mega-actief.
Die vieren feest denk ik

Zo'n minilandschap is wel mooi, maar dan moet je niks qua planten hebben wat ook maar enigsinds hoog wordt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84166673
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Haha, is dat op de eerste foto nou een mini - harkje?
Ik heb d'r ook zo eentje! Werd verkocht als rugkrabber
pi_84169643
Vrouwlief heeft een filmpje gemaakt :


A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator zondag 18 juli 2010 @ 11:25:13 #143
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84195748
ik weet niet hoe ik hier foto's op het forum moet zetten want dit is pas mijn eerster post, als je hier http://www.aquaforum.nl/u(...)/4973/11.html#000261
kijkt zie je een hoop foto's van mijn bak
We should take care for the planet and not only think about ourselves
  zondag 18 juli 2010 @ 13:19:59 #145
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84195778
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:38 schreef Byte_Me het volgende:
wow, ik kwam een mooi plaatje tegen van een aquarium, denk dat ik ook zoiets ga proberen. moet ik wel eerst een geschikt stukje hout vinden
[ afbeelding ]
Kawaii
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84196453
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:18 schreef pulutje het volgende:
ik weet niet hoe ik hier foto's op het forum moet zetten want dit is pas mijn eerster post, als je hier http://www.aquaforum.nl/u(...)/4973/11.html#000261
kijkt zie je een hoop foto's van mijn bak


Welkom

Heb even een foto uit je topic hierheen gehaald, 1 van je laatste updates zodat andere ook een idee hebben



Je foto's kan je hier plaatsen door het linkje van je foto's tussen de [img]link van foto[/img] te plaatsen

Toevallig heb ik eergister een paar stekjes HC Cuba besteld, hoop dat het een beetje wil aanslaan bij mij
pi_84207709
Mooie kleur groen, super fel, ziet er goed uit
  zondag 18 juli 2010 @ 23:21:44 #148
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84216269
Zo mooie bak zeg!

die lange plant stengels helemaal acher in heb ik ook. Die groeien echt als een gek!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 19 juli 2010 @ 10:09:32 #149
250386 hecoson
gek op f1
pi_84225103
weet iemand hoe je de tl buis van een juwel record 60 moet vervangen .
ik ben de boekjes kwijt
pi_84225160
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:09 schreef hecoson het volgende:
weet iemand hoe je de tl buis van een juwel record 60 moet vervangen .
ik ben de boekjes kwijt
meestal is het: dopjes aan zijkanten losdraaien (die ringen die om de uiteinden van de lamp zitten) lamp een kwartslagdraaien en eruit halen

kind kan de was doen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84225437
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo mooie bak zeg!

die lange plant stengels helemaal acher in heb ik ook. Die groeien echt als een gek!
Hoe heet die plant ?
pi_84225961
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:24 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hoe heet die plant ?
ik gok Rotala indica, al vind ik de afstand tussen de bladkronen wel een beetje groot. bij mij blijft hij veel compacter
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84226789
Heb even wat hulp nodig.

Heb onlangs mijn bak (juwel rekord) opnieuw ingericht. Heb de behuizing voor de filter, verwarming en pomp naar de andere zijde verplaatst. Dit omdat ik de behuizing erg in het zicht zat en dit niet heel mooi was met de algenaanslag er tussen. Een dikke fout gemaakt. Heb hem gewoon een-op-een overgezet. Dus het gat waardoor de pomp naar buitenkwam zit nu tegen het glas aan. Kwam er pas achter toen ik de bak al vol had. Helaas past de pomp er maar op een manier in. Heb nu een halli galli oplossing waarbij ik een stuk flexible slang op de pomp heb gezet en via het andere gat naar buiten ga. Dit is echter geen ideale oplossing. Het enige alternatief wat ik kan bedenken is een externe pomp of toch een interne pomp, maar dan in de behuizing plaatsen. Iemand nog een ander alternatief of wat tips?
pi_84227551
Maak is een fotootje ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84230562

En nog eentje van mijn Kersenbuikje met jongen. Gewoon, omdat het kan.
pi_84244649
Oeps, een stuk komkommer wat langer in het aquarium laten zitten.
Nu is het water wat mistig
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84245095
Iemand nog een goede tip qua vissen naast mijn kardinaaltetra's en mn belgische vlagzalmpjes ?

liefst iets wat groter en geen scholenvis .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84245321
zowiezo buitenfilter nemen.
binnenfilters
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef Joene het volgende:
Iemand nog een goede tip qua vissen naast mijn kardinaaltetra's en mn belgische vlagzalmpjes ?

liefst iets wat groter en geen scholenvis .
ik heb zelf voor 2 diamantgourami's gekozen. erg leuke visjes, zwemmen voornamelijk aan het oppervlak.
pi_84245585
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:24 schreef Markster het volgende:
zowiezo buitenfilter nemen.
binnenfilters
[..]

ik heb zelf voor 2 diamantgourami's gekozen. erg leuke visjes, zwemmen voornamelijk aan het oppervlak.
Dat buitenfilter idee heb ik ook al najah ik ga er sowieso 1 naast nemen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84249897
Heeft er toevallig iemand een suggestie voor een vis die vooral bij de bodem zwemt, een beetje de bodem opruimt en samen met chinese danio kan? De bak is ongeveer 40 liter.
Alvast bedankt!
pi_84250514
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:18 schreef Manchot het volgende:
Heeft er toevallig iemand een suggestie voor een vis die vooral bij de bodem zwemt, een beetje de bodem opruimt en samen met chinese danio kan? De bak is ongeveer 40 liter.
Alvast bedankt!
hm opruimt is lastig. Maar Corydoras zijn erg leuke bodembewonertjes! worden niet al te groot (5cm ofzo) en zijn lekker aktief!
Tevens groepsvisje
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 21:37:41 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84250847
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef Joene het volgende:
Iemand nog een goede tip qua vissen naast mijn kardinaaltetra's en mn belgische vlagzalmpjes ?

liefst iets wat groter en geen scholenvis .


Honing gourami's zijn wel iets groter en zijn geen scholenvis.
Zijn erg leuk vind ik !
pi_84251078
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Honing gourami's zijn wel iets groter en zijn geen scholenvis.
Zijn erg leuk vind ik !
beetje zelfde idee als de diamantgourami, maar die vind ik net ietsje mooier
  maandag 19 juli 2010 @ 22:05:18 #164
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84252399
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:24 schreef Markster het volgende:
zowiezo buitenfilter nemen.
binnenfilters

ik heb een binnen filter in me jewel zitten en het werkt prima.
Maar het is ZO lelijk in me bak

Als er ooit een grote bak komt zal deze ook een andere plek krijgen dan waar hij nu staat en komt er zeker een buiten filter
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84252468
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:05 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik heb een binnen filter in me jewel zitten en het werkt prima.
Maar het is ZO lelijk in me bak

Als er ooit een grote bak komt zal deze ook een andere plek krijgen dan waar hij nu staat en komt er zeker een buiten filter
ze werken ook wel. Maar schoonmaken / filtermateriaal vervangen etc is veel makkelijk met een externe.
Daarbij is zo een ding in je aqua idd nou niet bepaald mooi.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:16:03 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84253003
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:06 schreef Markster het volgende:

[..]

ze werken ook wel. Maar schoonmaken / filtermateriaal vervangen etc is veel makkelijk met een externe.
Daarbij is zo een ding in je aqua idd nou niet bepaald mooi.
Als je geen natuurlijke uitstraling wil moet je inderdaad een interne filter nemen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84254750
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:31 schreef Markster het volgende:

[..]

hm opruimt is lastig. Maar Corydoras zijn erg leuke bodembewonertjes! worden niet al te groot (5cm ofzo) en zijn lekker aktief!
Tevens groepsvisje
Ja!
Corydorassen zijn leuke vissen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84277023




Schoonmaken is een hels karwei als je er NET niet bij kan
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:03:01 #169
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84277885
Zo ziet er netjes uit!

Hoe breed is die bak nou dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84278456
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Zo ziet er netjes uit!

Hoe breed is die bak nou dan?
Ik word er blijer en blijer van

Hij is 130 (x 60 x 60). Moet nog heel wat aan gebeuren, maar dat maakt het juist leuker!
En liever in één keer goed natuurlijk!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:38:20 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84279378
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik word er blijer en blijer van

Hij is 130 (x 60 x 60). Moet nog heel wat aan gebeuren, maar dat maakt het juist leuker!
En liever in één keer goed natuurlijk!
Wow mooi hoor! Mooie achterwand in maken. Slangen in wegwerken en filer onder in het kastje!

Ideaal hoor!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84280044
Leuke bak Faith!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84281724
Vandaag voor het eerst water ververst 55 - 60 l denk ik Water temp lekker gedaald een graadje of 3 door het nieuwe water. Even wat stipstop erin , en 20ml profito ! en de filteruitgang iets meer omhoog gebracht,
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84285414
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Joene het volgende:
Vandaag voor het eerst water ververst 55 - 60 l denk ik Water temp lekker gedaald een graadje of 3 door het nieuwe water. Even wat stipstop erin , en 20ml profito ! en de filteruitgang iets meer omhoog gebracht,
Doen je vissies het ook goed? En groeien je plantjes lekker?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wow mooi hoor! Mooie achterwand in maken. Slangen in wegwerken en filer onder in het kastje!

Ideaal hoor!

Das de bedoeling ja Manlief ( ) gaat een mal maken, even groot als (de binnenkant van) het aquarium. Hoef ik niet elke keer te passen in het aquarium, met alle gevolgen van dien (krassen, epoxyhars op de ruit, etc.)


Nog eentje om het af te leren: Aquamania @ Faith's



En nu 24 uur wachten tot de kit droog is.
pi_84285652
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:20 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Doen je vissies het ook goed? En groeien je plantjes lekker?
[..]

Ja althans ze vertonen "normaal" gedrag, planten groeien als een malle
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84287444
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:27 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja althans ze vertonen "normaal" gedrag, planten groeien als een malle

Mooi Das natuurlijk het belangrijkste


admiraal_anaal & Joene staan in de volgende OP! Plaatjes zijn verplaatst (kortere URL) en miniem aangepast!
pi_84289579
Overigens ik heb een licht vermoeden van vorming van baard of penseelalg.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84289593
Mn crypto wat doe je .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84290477
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:31 schreef Markster het volgende:

[..]

hm opruimt is lastig. Maar Corydoras zijn erg leuke bodembewonertjes! worden niet al te groot (5cm ofzo) en zijn lekker aktief!
Tevens groepsvisje
Bedankt!
pi_84303244
Ok het is baardalg , zal van het weekend Easy Life Carbo gaan halen en voorts dagelijks wat easy life carbo in mn bak moeten doen om de baardalg de baas te zijn. Huis Tuin Keuken middeltjes met koude thee enzo zie ik niet zitten.

Iemand betere tip dan Easy Life Carbo ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84303290
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:37 schreef Joene het volgende:
Ok het is baardalg , zal van het weekend Easy Life Carbo gaan halen en voorts dagelijks wat easy life carbo in mn bak moeten doen om de baardalg de baas te zijn. Huis Tuin Keuken middeltjes met koude thee enzo zie ik niet zitten.

Iemand betere tip dan Easy Life Carbo ?
meet je waterwaarden en dan vooral nitraat (no3), fosfaat (po4) en ijzer (fe). doe dit wel moet goede nauwkeurige testsetjes

mijn baardalg vroeger kwam door teveel fosfaat welke mijn planten niet konden verwerken omdat ik te weinig nitraat en ijzer in mijn water had. het toevoegen van kaliumnitraat (kno3) en Profito (fe) was bij mij toen de oplossing

maar iedere bak is anders dus meten is weten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84303336
Ik doe al elke week profito , zal zaterdag even een druppeltest laten uitvoeren.

Want ik heb zelf alleen zo een debiel teststripsetje en dat is me toch ff te onnauwkeurig
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84303354
uiteraard zit die gore baardalg op mn Crypto Want de rest van mn planten groeit snel zat.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84303471
Meten = weten inderdaad.

Als je gaat werken met easycarbo, kun je hetgene wat je in je bak doet, ook in een spuit doen (kun je bij de apotheek halen), en dat rechtstreeks op de alg spuiten (onder water ja )

Je zult na enkele dagen zien dat de alg afsterft en verdwijnt.
Natuurlijk neemt het niet weg dat het je oorzaak niet oplost, maar zo ben je er wel snel vanaf
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84303528
Nou omdat het voorlopig alleen nog maar op mn crypto zit vind ik het geen ramp nog en het is niet heel lelijk maar ik wil echt voorkomen dat het een uitbraak wordt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84304044
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:54 schreef Joene het volgende:
Nou omdat het voorlopig alleen nog maar op mn crypto zit vind ik het geen ramp nog en het is niet heel lelijk maar ik wil echt voorkomen dat het een uitbraak wordt
waterwaarden goed = geen alg
waterwaarden fout = alg

ergo = waterwaarden

overigens zeg ik dit nu zo mooi, maar zelf verslons ik mijn aquarium de laatste tijd ook waardoor ik weer algen gekregen heb heb even geen tijd om het weer allemaal tiptop in orde te krijgen.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84304264
mwah het hoeft niet alleen waterwaarde te zijn hoor Ik lees bij baardalg bijvoorbeeld ook stroming van het water teveel of teveel of tekort licht etc.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84304393
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:34 schreef Joene het volgende:
mwah het hoeft niet alleen waterwaarde te zijn hoor Ik lees bij baardalg bijvoorbeeld ook stroming van het water teveel of teveel of tekort licht etc.
als je waterwaarden goed zijn doet dat er niet zoveel toe: alg krijgt dan gewoonweg geen kans omdat je planten de voedingsstoffen wegkapen voor de neus van de algen

wel kan de hoeveelheid licht boven je bak ervoor zorgen dat je minder makkelijk je waterwaarden constant kan houden (doordat planten niet genoeg licht krijgen of omdat je (rode) planten hebt met een hogere lichtbehoefte)

dat de baardalg een voorkeur heeft voor stroming wil nog niet zeggen dat stroming deze veroorzaakt. er is dan al iets mis met je waterwaarden waardoor de baardalg uberhaupt al zijn kop opsteekt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84304463
Maar goed ik ga ervanuit dat het allemaal wel inorde komt zaterdag even goed meten

En volgende maand een duppelsetje kopen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84304510
het heeft soms wat tijd nodig, maar ik ben ervan overtuigt dat je elke bak algvrij kan krijgen. mijn oude bak ving via de zijkant heel veel zonlicht en toch wist ik hem prima algvrij te krijgen (duurde wel 3 maanden voordat alle algresten wegwaren, maar het is daarna niet meer teuggekomen)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84304536
ik kom er wel gelukkig is baardalg niet de ergste soort wel hardnekkig maar het is niet heel lelijk. omdat het nu alleen nog op mn crypto projecteerd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 10:28:18 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84305702
Is het mogelijk dat bij vissen de staartvin vanzelf weer terug groeit ? Ik heb namelijk een honing gourami waarvan het lijkt of het puntje van zijn staartvin weer terug komt. Die is ie ooit in al zijn onbenulligheid verloren toen hij ergens klem zat
pi_84305710
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Is het mogelijk dat bij vissen de staartvin vanzelf weer terug groeit ? Ik heb namelijk een honing gourami waarvan het lijkt of het puntje van zijn staartvin weer terug komt. Die is ie ooit in al zijn onbenulligheid verloren toen hij ergens klem zat
Dat groeit vanzelf terug ja
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84306269
het kan teruggroeien, maar het gebeurt niet altijd jammer genoeg...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84306295
Ik ben nu bezig met mijn juwel60 opnieuw op te starten
Kwam er 2 dagen geleden achter dat er ineens een groot aantal garnalen, 4 ruby tetra's en 1 oto het loodjes hadden gelegd PH was veels te hoog en ik zag schimmel op een stuk hout wat ik al een jaar in die bak heb zitten ofzo. Dus maar besloten alles uit te vangen en richting mijn quarantaine bak te doen die al 2 maanden draait.
Nieuwe bodem maar meteen erin gedaan, nieuwe co2 set gekocht, nieuw stuk hout en maar kijken hoe het zich gaat ontwikkelen...
pi_84306327
WTF een co2set in een 60 liter bak
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84306426
CO2 in een 60liter kan heel goed hoor. Zeker als je het er een plantenbak van wilt maken.
Met 60liter kun je zelfs een bioco2 setje neerknallen, maar ik zou er dan ook een deftige co2 set op zetten als ik toch met co2 aan de gang ging

In mijn plantenkweek bak heb ik bio co2 om te proberen. Werkt verdomd goed haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84306577
En dan heb je dus uit je BIO CO2 fles een slang die je weer in je aquarium hebt hangen ? heb je daar nog iets in om de hoeveelheid te regelen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84306787
Dat is best gebruikelijk Joene, voor sommige planten heb je co2 nodig. Er zijn genoeg speciale co2 nano sets
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:04:30 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84306849
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
pi_84307019
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
zoiets?





BioCO2 is leuk om mee te beginnen om te zien of het wat uitmaakt in je bak (zo ben ik ook begonnen: liter water, wat suiker en gist en de rest gaat vanzelf ), maar de afgifte is niet consistent en dus niet echt te regelen. ik liet het in een soort duikersklok geval lopen in mijn aquarium zodat het vanzelf opgenomen werd. een eventueel teveel aan co2 liep er dan aan de onderkant uit en kon zo uit het water verdwijnen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84307073
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
je moet de KH en de pH meten, dan weet je het CO2 gehalte. normaal geproken kies je een gewenst CO2 gehalte, ligt je KH vast, en stuur je aan op de pH die daaruit volgt.

http://www.tubanti.nl/co2tab.html

edit: net te laat
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Leipo666 het volgende:
BioCO2 is leuk om mee te beginnen om te zien of het wat uitmaakt in je bak (zo ben ik ook begonnen: liter water, wat suiker en gist en de rest gaat vanzelf ), maar de afgifte is niet consistent en dus niet echt te regelen. ik liet het in een soort duikersklok geval lopen in mijn aquarium zodat het vanzelf opgenomen werd. een eventueel teveel aan co2 liep er dan aan de onderkant uit en kon zo uit het water verdwijnen
als je eenmaal het juiste recept hebt, hoef je niks te regelen. het enige dat ik hoef te doen is eens per 2 weken een nieuwe fles klaarmaken en een dag later aansluiten. pH is altijd 6.8
pi_84307975
hmm bij mij schommelde de hoeveelheid bubbels per minuut toch wel redelijk. af en toe een slinger aan de fles geven gaf dan weer een co2 explosie in het aquarium
moet wel zeggen dat ik de PH toen niet zoveel controleerde dus geen idee of die veel schommelde, de planten en vissen deden het echter perfect
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:37:11 #204
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84308115
Wat is een leuke co2 oplossing zonder een hele fles neer te zetten.

Is er niet een leuk setje om te kijken hoe je planten er op reageren?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84308200
Er komt wel meer kijken bij co2 toevoegen dan alleen een flesje aansluiten.
Bij een grote bak is het al moeilijk om de co2 overal te krijgen in je aquarium

Het is daarom goed om de co2 test van Dennerle aan te schaffen. Hier kan je hier goed zien wat je co2 niveau is in je aquarium. Zou me ook niet blind staren op de ph/kh tabel

Verder is het aan te raden om een co2 te hebben met een ph-controller, dan gaat die altijd vanzelf aan/uit
pi_84308224
Carbo+ heeft geen fles en werkt ook prima maar is een heel ander principe

JBL heeft dacht ik wel van die BioCO2 setjes met een literfles waar het water/suiker/gist mengsel in moet en een diffusor

ik heb het toen zelf gemaakt van een 1,5 en 0,5 liter cola fles. grote fles voor het water/suiker/gist mengsel. kleine fles met schoon water om restjes suikergistwater op te vangen zodat dit niet in het aquarium terecht kan komen

dit idee maar dan met 1 grote fles:
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84308506
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:55 schreef Joene het volgende:
En dan heb je dus uit je BIO CO2 fles een slang die je weer in je aquarium hebt hangen ? heb je daar nog iets in om de hoeveelheid te regelen ?
Je kan het regelen dmv een afsluitkraantje, maar dan moet je hopen dat de druk in de fles niet te hoog wordt, anders klapt ie uit elkaar..
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
Met bio co2 (zelf te maken) kun je echt veel te veel co2 in je bak krijgen. Verkeerde verhoudingen mengen en het lijkt net of je een zuurstofpomp erop hebt hangen

Maar als je het netjes bijhoudt hoeveel je erin doet, dan kun je het echt goed geregeld krijgen met bio co2. Kost ff wat tijd, maar dan heb je wel goedkoop een goede co2 installatie.

Misschien handig om die tabel in de OP te zetten? ik kan niet meer in de wiki.. Zal me eerdaags daarin opnieuw aanmelden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84309650
Mijn setup is:
- een pH sensor (geeft vrijwel altijd 6.8 aan)
- een fles voor bioCO2 (1,9l aquariumwater, 200g suiker, 1g gist)
- 1 wasfles
- de CO2 laat ik in mijn filterpomp stromen, zodat ie goed oplost
- mijn KH is al jaar en dag 5, dus prima CO2 gehalte op deze manier
- elke 2 weken verwissel ik de fles

ik heb ook een magneetventiel klaarliggen, deze wil ik gaan gebruiken. magneetventiel open: CO2 in aquarium, magneetventiel dicht: CO2 de lucht in. een gistfles afsluiten moet je echt niet doen, dat kan gevaarlijk zijn. als je lang genoeg wacht ontploffen ze gegarandeerd, tenzij ze scheuren. maar troep krijg je sowieso.

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 21-07-2010 12:20:56 ]
pi_84320081
Sriptest van tetra gedaan

ph 7,2
Kh 6
Gh tussen 10 en 16

GH is dus vrij hoog.....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84320197
Al zou GH 12 normaal zijn.


Ik ga zaterdag een "goede' test laten doen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84320366
Volgens deze berekening http://members.home.nl/fredskoisite/berekenen.htm
10 mg / CO2
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84320599
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:43 schreef Joene het volgende:
Sriptest van tetra gedaan

ph 7,2
Kh 6
Gh tussen 10 en 16

GH is dus vrij hoog.....
Och GH... ligt eraan welke vissen je houdt. pH mag iets lager voor je CO2, voor de planten, maar dat ligt ook weer aan je vissen.
pi_84321287
Het verklaard in elk geval niet mn baardalg
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84322340
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:18 schreef Joene het volgende:
Het verklaard in elk geval niet mn baardalg
nee dat zal eerder met no3 en po4 te maken hebben, en daarnaast natuurlijk belichting
pi_84323298
We gaan het zien zaterdag in de druppeltest
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84324715
Ohhhhh

Ik ben helemaal verliefd:



Iemand toevallig ervaring met deze Centromochlus perugiae?
pi_84334945
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:05 schreef Faithfulness het volgende:
Ohhhhh

Ik ben helemaal verliefd:
[ afbeelding ]


Iemand toevallig ervaring met deze Centromochlus perugiae?
Mooi patroontje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84338093
Deze co2 set heb ik trouwens. Is tot 150 liter bakken



Enige waar ik bij mijn Juwel Rekord 60 verschrikkelijk van baal is de slechte (in mijn ogen) stroming dus ik twijfel om die hele interne handel eruit te slopen en gewoon mijn externe eheim erop aan te sluiten.
pi_84344148
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Deze co2 set heb ik trouwens. Is tot 150 liter bakken

[ afbeelding ]

Enige waar ik bij mijn Juwel Rekord 60 verschrikkelijk van baal is de slechte (in mijn ogen) stroming dus ik twijfel om die hele interne handel eruit te slopen en gewoon mijn externe eheim erop aan te sluiten.
niet twijfelen, gewoon doen!
het scheelt ook meteen lekker veel onderhoud aangezien zo'n binnenfilter vaak al binnen een week de helft van zijn capaciteit kwijt is en een extern filter toch wel enkele maanden mee kan zonder schoon te maken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:45:35 #220
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84399424
Jeeeeeeeeeeej
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84412310
Morgen even lekker winkelen bij Aqua Fauna in alkmaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84437126
Waterwaarde's laten meten :

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

Volgens de aquariumzaak prima op de fosfaat na :)

Dit gaan we oplossen door een filteraanpassing te doen.

Resultaat winkel uit met koppel Apistogramma cacatuoides
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84437927
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef Joene het volgende:
Waterwaarde's laten meten :

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

Volgens de aquariumzaak prima op de fosfaat na :)

Dit gaan we oplossen door een filteraanpassing te doen.

Resultaat winkel uit met koppel Apistogramma cacatuoides
nitraat is te laag, een nitraatgehalte rond de 10mg/l is ideaal voor plantengroei. als je nitraat gaat toevoegen gaat geheid je fosfaat omlaag., dus dan is die filteraanpassing (typische winkeloplossing: hier koop dit maar) helemaal niet nodig.
pi_84443585
Jep, klopt helemaal..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:19:16 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84444719
Iemand die me wat kan vertellen over Gastropex?

Ik ben namelijk van mening dat het de garnalen geen goed gaat doen als dit in het water wordt gedaan om de slakken te bestrijden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:26:05 #227
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84444955
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:19 schreef Samzz het volgende:
Ik ben namelijk van mening dat het de garnalen geen goed gaat doen als dit in het water wordt gedaan om de slakken te bestrijden.


Had ik maar wat meer slakken! De kogeltjes vinden 't heerlijk! *)

Helaas ken ik het middel niet, althans, niet in combi met garnalen...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:31:34 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84445130
Kom ze maar halen ;( Hier zitten echt veel te veel slakken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84446156
Kan iemand me misschien uitleggen hoe je van liters naar centimeters omrekent?
Bijv dat 60 cm 55 liter is ofzo?
Alvast bedankt!
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 20:26:29 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_84446900
Lengte x breedte x hoogte = antwoord

Antwoord / 1000 = inhoud in Liters


Van liters omrekenen naar centimeters kan niet, want de inhoud is afhankelijk van lengte, breedte èn hoogte.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84448231
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
Kom ze maar halen ;( Hier zitten echt veel te veel slakken.
Enschede is me iets te ver weg :'(


* Zet Jaws muziekje in*


pi_84449975
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef Joene het volgende:
Waterwaarde's laten meten :

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

Volgens de aquariumzaak prima op de fosfaat na :)

Dit gaan we oplossen door een filteraanpassing te doen.

Resultaat winkel uit met koppel Apistogramma cacatuoides
precies wat ik ook had: geen nitraat en wel fosfaat. Toen ik kno3 toe ging voegen en mijn nitraat op 5mg/l hield verdween zowel de fosfaat als de algen.

Geen filteraanpassingen maken dus ;)

wel wat plantenvoeding toevoegen: die mag 1.0mg/l zijn
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84461255
Zo. En toen werd ik wakker en lag er 450 liter water op de vloer.

:W Bodem

}:|
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 10:54:17 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_84461320
:o damn, da's schrikken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84461387
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:54 schreef Guppyfriend het volgende:
:o damn, da's schrikken!
Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk! ^O^ }:|

Zal proberen zo eens een foto te maken van de barst :(

*edit*



Van links naar rechts dus (op de foto van boven naar onder) Bah :) Maar goed, nieuwe bodemplaat bestellen is zo gedaan. Met een beetje geluk zal de verzekering het vergoeden.
Ik laat deze mooie zondag niet verpesten door dit geintje! :s)

[ Bericht 13% gewijzigd door Faithfulness op 25-07-2010 11:12:37 ]
pi_84462214
WOW klote zeg :{ hoe kan dit gebeuren te weinig steun ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84462345
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:37 schreef Joene het volgende:
WOW klote zeg :{ hoe kan dit gebeuren te weinig steun ?
Nee, het aquarium staat al jaren op deze kast, en zou dus ook prima ondersteuning moeten hebben.
Mijn vermoeden is dat er toch iets onder het aquarium gezeten heeft.

Ik heb uiteraard de plank (met steun-matje erop) helemaal schoongemaakt, maar toen mijn man en zijn broer het aquarium hebben geplaatst, hebben we niet eerst de bodem van het aquarium nagekeken/schoon gemaakt. Dus ik vrees dat daar toch iets onder heeft gezeten. Een klein steentje of wat dan ook.

Probleem: Ik kan het aquarium niet optillen. Dat ding is zo insane zwaar :') Dus we zullen moeten wachten tot m'n man's broer weer in de buurt is voor we kunnen checken wat er is misgegaan.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:22:00 #239
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84463240
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:57 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk! ^O^ }:|

Zal proberen zo eens een foto te maken van de barst :(

*edit*

[ afbeelding ]

Van links naar rechts dus (op de foto van boven naar onder) Bah :) Maar goed, nieuwe bodemplaat bestellen is zo gedaan. Met een beetje geluk zal de verzekering het vergoeden.
Ik laat deze mooie zondag niet verpesten door dit geintje! :s)
Dat is niet best!
pi_84482362
Fuck zeg.. Dat zou ff schrikken zijn :(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84483281
ik wil mn apisto's zijn zo cool :D fotograferen is alleen drama :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:50:13 #242
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84484201
Ik zal m'n leed wat duidelijker delen.



De barst loopt dus van het rode streepje naar het andere rode streepje.

Morgen bellen we even een ervaren aquariumbouwer, en vragen we een offerte voor een nieuwe, verstevigde bodem. :)
De verzekerings-miep (Yayyyy, die werken gewoon op zondag *O* ) zei dat het aquarium zelf gewoon verzekerd is, dus dat is mooi meegenomen :)

De kast is wel flink beschadigd. Van de week even kijken HOE ernstig de schade is, en dan bepalen of we een nieuwe kast laten maken of dat we deze gewoon gaan fixen. Ik hoop op het laatste, want ik ben stiekem helemaal dol op de kast :@

Helaas geen foto's van de vloer onder water e.d. We hebben een massief houten vloer, dus we hebben alles zo snel mogelijk op staan dweilen :') Gelukkig heeft de vloer dus geen beschadiging opgelopen. De vloer moet wel even opnieuw in de olie worden gezet, maar dat is te overzien.

Ik lach d'r maar om op het moment. Ben blij dat het in de indraaifase gebeurde, en niet met al m'n visjes, plantjes, etc. erin. Ben natuurlijk niet heel blij, maar bekijk het maar positief; Het komt allemaal wel goed.
  zondag 25 juli 2010 @ 22:09:32 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84484713
Damn, Faith :o Dikke barst!

Wel top dat je de bodem vergoed krijgt van de verzekering... Pfff, schrikken of niet :o Alles met de vissen goedgegaan?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 25 juli 2010 @ 22:10:08 #245
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84484742
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:07 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Enschede is me iets te ver weg :'(


* Zet Jaws muziekje in*


[ afbeelding ]
_O-
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84487174
Damn Faith..
Ben idd maar blij dat het nu gebeurd is ipv later.
Ik hoop dat je vloer later ook geen schade hiervan ondervindt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 25 juli 2010 @ 23:15:21 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84487381
Oh wacht! *Lichtje gaat aan*

Dit is die combi bak zeker! Pfff...

Even wat anders he. Wat gaan de garnalen doen als er een bepaalde hoeveelheid zout aan het aquarium water wordt toegevoegd om de slakken plaag aan te pakken?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84488040
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:15 schreef Samzz het volgende:
Oh wacht! *Lichtje gaat aan*

Dit is die combi bak zeker! Pfff...

Even wat anders he. Wat gaan de garnalen doen als er een bepaalde hoeveelheid zout aan het aquarium water wordt toegevoegd om de slakken plaag aan te pakken?
Wat voor zout? En waarom geen ander middel tegen slakken? Bijv de anatoma helena oftewel de slaketende slak, heb er nu 5 in mijn bak zitten en moet zeggen dat mijn slakken zo goed als allemaal weg zijn :D
  zondag 25 juli 2010 @ 23:34:41 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488188
Welk middel raad je aan dan? Al die chemische slakkentroep is slecht voor garnalen en komkommer en pruttel helpt niet afdoende.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84488293
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:34 schreef Samzz het volgende:
Welk middel raad je aan dan? Al die chemische slakkentroep is slecht voor garnalen en komkommer en pruttel helpt niet afdoende.
De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snel
  zondag 25 juli 2010 @ 23:37:48 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488331
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snel
Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84488457
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:37 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.
Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak ( :') ) met wat restgarnalen erin en voor velen liepen alle middeltjes niet goed af dus ik doe het liever op de natuurlijke manier als het lukt
  zondag 25 juli 2010 @ 23:44:11 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488560
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak ( :') ) met wat restgarnalen erin en voor velen liepen alle middeltjes niet goed af dus ik doe het liever op de natuurlijke manier als het lukt
Zout is toch een redelijk natuurlijk middel :+

Maar goed, dan maar eens kijken of we wat anatoma helena ergens weg kunnen toveren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 26 juli 2010 @ 00:55:18 #254
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84491209
Mijn slak etende slakken hebben echt alles opgegeten.
Echt helemaal perfect en snel ook!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84493620
anatoma helena heb ik er 3 in zitten, alleen ik heb het idee dat ze op 600 liter wel effect hebben, maar wel op langer termijn :P Dus binnenkort nog eens 3 bij zetten denk ik zo ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84493874
teveel slakken = teveel voeren

niet gaan klooien met middeltjes, maar gewoon minder voeren aan je vissen!

daarnaast zijn slakken hele nuttige diertjes dus je moet ze niet helemaal weg willen hebben :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84493961
Bij mij werd het een plaag na het plaatsen van de laatste paar planten..
Niet goed genoeg uitgespoeld en te weinig handmatig verwijderd toen ik ze zag.
Maargoed, de anatoma's hebben genoeg te doen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 12:47:52 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84500421
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:16 schreef Leipo666 het volgende:
teveel slakken = teveel voeren

niet gaan klooien met middeltjes, maar gewoon minder voeren aan je vissen!

daarnaast zijn slakken hele nuttige diertjes dus je moet ze niet helemaal weg willen hebben :N
Werkte dat maar zo ja :')
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84500579
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Werkte dat maar zo ja :')
Het is een veelgehoorde mythe :)

Mijn ervaring is dat slakken toch wel blijven fokken. Veel voer, weinig voer... Ze eten ook alg, dus het maakt feitelijk niet echt uit.

Het valt mij wel op dat ik in bepaalde periode's ineens veel meer slakken heb (van diverse formaten) dan andere periodes. Ik vang ze uit door 's avonds laat een stukje komkommer in de bak te gooien, daar komen de schooiers als parasieten op af. :P
pi_84501278
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Werkte dat maar zo ja :')
zo werkt dat ja :Y

als er geen grote hoeveelheden voer overblijft voor de slakken dan hebben ze geen eten en alle dieren hebben eten nodig om te overleven ;)

maargoed: je kan ook lekker met allerlei (dure) spulletjes in de weer gaan om zo de stabiliteit van je bak om zeep te helpen... ben je wel (tijdelijk) van je slakken af
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 26 juli 2010 @ 14:10:18 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84503651
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zo werkt dat ja

als er geen grote hoeveelheden voer overblijft voor de slakken dan hebben ze geen eten en alle dieren hebben eten nodig om te overleven

maargoed: je kan ook lekker met allerlei (dure) spulletjes in de weer gaan om zo de stabiliteit van je bak om zeep te helpen... ben je wel (tijdelijk) van je slakken af
Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 26 juli 2010 @ 14:12:39 #262
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84503749
Koop slak etende slakken en je plaag is zo weg.

Heb er 4 in me 60cm bak zitten en binnen 2 weken alle slakken weg.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84504175
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.
Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roept
"Ohhh, we weten de oorzaak niet, nou, dan zal het wel overvoering zijn". Zie je ook veel geroepen worden als men een algenprobleem heeft.

Zodra men geen idee heeft wat er loos is roept men "overvoering!"
  maandag 26 juli 2010 @ 14:55:34 #264
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84505494
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roept
"Ohhh, we weten de oorzaak niet, nou, dan zal het wel overvoering zijn". Zie je ook veel geroepen worden als men een algenprobleem heeft.

Zodra men geen idee heeft wat er loos is roept men "overvoering!"
Dat weet ik. Maar in ons geval is het dus geen over voering
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 26 juli 2010 @ 15:00:58 #265
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84505659
Samzz ik denk dat je te veel voert!

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 26 juli 2010 @ 15:04:53 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84505783
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:00 schreef ook_gek het volgende:
Samzz ik denk dat je te veel voert!

Hahaha
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_84510523
Morgen komt mn maanlicht lamp O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84511829
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Joene het volgende:
Morgen komt mn maanlicht lamp O+
Oeeee *O*
Willen we wel even een resultaatfoto'tje zien he! *O*
pi_84511926
Jaaa ! en mn alg verdwijnt als sneeuw voor de zon Easy Carbo FTW O+

Ik wil overigens ook mn apisto's nog steeds op de foto zetten maar dat is een beetje drama.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:32:33 #270
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84511958
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Joene het volgende:
Morgen komt mn maanlicht lamp O+
Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.
Wat heb jij dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84512083
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:31 schreef Joene het volgende:
Jaaa ! en mn alg verdwijnt als sneeuw voor de zon Easy Carbo FTW O+

Ik wil overigens ook mn apisto's nog steeds op de foto zetten maar dat is een beetje drama.
Nog meer goed nieuws ^O^

Ja, dat heb je met sommige visjes :D Of ze gaan als debielen door de bak zwemmen op het moment dat jij met je camera aankomt, of ze besluiten dat het onder/achter de steen toch wel ook erg lekker ligt. Ze doen het met opzet. }:|

De mijne zijn van het laatste soort;

pi_84512092
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.
Wat heb jij dan?
Hydor Aqua Moonlight , 4 leds die je in elke hoek kan manouvreren die je wilt .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84512100
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:47:23 #274
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84512513
quote:
Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belicht

En je ziet heel lichtjes de stralen van het licht in me bak schijnen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84512616
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belicht

En je ziet heel lichtjes de stralen van het licht in me bak schijnen :)
ik ben ook benieuwd, weet nog niet of ik hem op de reflector richt of met een straal het water in zegmaar.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84520527
Apisto O+

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:38:13 #277
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84522882
Vind hem zelf ook erg gaaf :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84523036
Hij is prachtig inderdaad :) Niet agressief naar andere visjes?
pi_84523130
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:46 schreef Faithfulness het volgende:
Hij is prachtig inderdaad :) Niet agressief naar andere visjes?
totaal niet :) 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:17:58 #281
80089 kres
Komt goed...
pi_84527616
Nog eventjes over slakken...

Waarom is iedereen er zo op tegen? Ik heb er best veel in een van mijn bakken zitten maar ze doen geen kwaad.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_84528538
Als er genoeg 'afval' is, is dat zeker geen probleem en doen ze geen kwaad.
Maar als je bak niet veel alg en afgestorven planten heeft, dan is er een kans dat ze aan goede planten beginnen te knagen, en dat wil je voorkomen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 23:45:52 #283
80089 kres
Komt goed...
pi_84528697
Het is niet zo dat ik nu ga roepen dat je ongelijk heb maar bij mij is is de bak netjes en geen afval er in,,

Ach geen bak ik het zelfde.
Ook al staan ze naast elkaar dan heb je nog dat de ene het beter zal doen dan de andere... :)

Besef me net ook dat het beetje een zinloze discussie is van mijn kant uit.. ;)
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_84532421
Mja, ik plet overtollige slakjes en mijn corydorassen hebben dan vers voer, ze zijn er dol op.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84532425
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

pi_84535772
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:45 schreef kres het volgende:
Het is niet zo dat ik nu ga roepen dat je ongelijk heb maar bij mij is is de bak netjes en geen afval er in,,

Ach geen bak ik het zelfde.
Ook al staan ze naast elkaar dan heb je nog dat de ene het beter zal doen dan de andere... :)

Besef me net ook dat het beetje een zinloze discussie is van mijn kant uit.. ;)
Elke bak is anders, dat ben ik zeer zeker met je eens :D

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:14 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

[ afbeelding ]
Wrs zitten ze straks weer in je filter hehe :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:55:17 #287
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84536168
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:14 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

[ afbeelding ]
FF een panty over je filter heen ;)
pi_84536206
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:14 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

[ afbeelding ]
Nee , want ik heb geen garnalen in mn bak !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84536412
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:55 schreef JortK het volgende:

[..]

FF een panty over je filter heen ;)
Vind die JBL e1500 niet zo leuk kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Bij het minste of geringste vuil wat aan die panty hangt, zie je de uitstroom sterk verminderen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:22:46 #290
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84536512
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:22 schreef JortK het volgende:
Zaterdag weer nieuwe planten halen voor in me bak O+
Wat voor ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84536517
ik heb overigens voor mensen nog wel een stekje "eikenblad" varen althans van de Varen die hier boven is afgebeeld bij mn Apisto.

Mocht iemand intresse hebben ik verpak ze in een plasticzakje met een natte prop keukenpapier en dan kunnen ze gewoon met de post.

Tegen de verzendkosten.

Graag even PMen bij intresse.

[ Bericht 35% gewijzigd door Joene op 27-07-2010 08:41:01 ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84536578
mijn vriendin heeft gisteren dit leuke ding van JBL gekocht:
mooi bakje om artemia in te kweken :Y

kan ze mooi voer kweken voor haar nieuwe Blue Grass guppen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:35:37 #294
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84541679
Als je extra lucht in je bak wil, kan je dan een strip met ledjes er bij plaatsen om zo meer licht te krijgen.

Of werkt dat niet zo met je planten?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:39:03 #295
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84541815
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:32 schreef Leipo666 het volgende:
mijn vriendin heeft gisteren dit leuke ding van JBL gekocht:
mooi bakje om artemia in te kweken :Y

kan ze mooi voer kweken voor haar nieuwe Blue Grass guppen :P
Tof :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:34:53 #296
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84555157
Iemand een idee of je door middel van led verlichting je aquarium kan verlichten.

En welke controler je nodig hebt om zons opgang en ondergang kan regelen. Dus langzaam licht aan en langzaam licht uit en overgaan op maan licht?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84555858
ik heb mn moonlight (white) overigens want ik had geen zin an blauw licht. Ben benieuwd vanavond om 21:30 gaan mn tl's uit en mn moonlight aan :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00:30 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_84556301
Zo. 3 anatoma helena's in m'n bakkie boven.

Gisteren wilde ik mijn visjes voeren, doe ik de bak open, vliegt zo'n klein visje van 1cm eruit (rand van 5cm minimaal), over het hele aquarium (25 cm), op de tafel en daarna vastgeplakt op de muur. :'). Hij zwemt weer ondertussen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:01:24 #299
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84556340
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:50 schreef Joene het volgende:
ik heb mn moonlight (white) overigens want ik had geen zin an blauw licht. Ben benieuwd vanavond om 21:30 gaan mn tl's uit en mn moonlight aan :)
Pics!
pi_84556431
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef JortK het volgende:

[..]

Pics!
Vanavond.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84556463
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:00 schreef Kreator het volgende:
Zo. 3 anatoma helena's in m'n bakkie boven.

Gisteren wilde ik mijn visjes voeren, doe ik de bak open, vliegt zo'n klein visje van 1cm eruit (rand van 5cm minimaal), over het hele aquarium (25 cm), op de tafel en daarna vastgeplakt op de muur. :'). Hij zwemt weer ondertussen.
Verrassingsaanval. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')