abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:19:21 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83869419
quote:
Werking Homeopathie wetenschappelijk aangetoond door Nobelprijswinnaar
In de week dat doktoren homeopathie hebben afgedaan als nonsens, heeft een Nobelprijswinnaar in de wetenschap een ontdekking gedaan over de aard van water dat aanduidt dat de therapie inderdaad een op wetenschappelijk gebaseerde methode is.

Professor Luc Montagnier, een Franse viroloog, die de Nobelprijs heeft gewonnen voor het ontdekken van een link tussen HIV en AIDS (en dus niet die doortrapte slechterik Dr. Gallo), heeft mede Nobelprijswinnaars geschokt door hen te vertellen dat water een geheugen heeft dat zelfs voortzet na vele malen van verdunning.

Het idee is een van de fundamenten van homeopathie, welke zegt dat de kracht van een substantie wordt versterkt door verdunning (potentiëren).

Montagnier heeft ontdekt dat de oplossing, die DNA van virussen en bacteriën bevat, "lage radiogolven kunnen uitzenden".

Deze golven beïnvloeden moleculen rondom hen, en veranderen deze in georganiseerde structuren. Op hun beurt, kunnen deze moleculen dan ook weer golven uitzenden.

Montagnier heeft ontdekt dat de golven in het water blijven, zelfs nadat het vele malen is verdund.

Professor Montagnier's verslag kon niet op een slechter moment naar buiten komen voor doktoren. Afgelopen week, heeft de UK's British Medical Association (BMA) - de vakbond van doktoren - een resolutie doorgevoerd om de beschikbaarheid van homeopathie te stoppen richting de Nationale Gezondheidsdienst.

Zij willen ook dat alle homeopathische middelen in een speciaal gemarkeerde sectie komen te staan in drogisterijen en apotheken, onder de naam Placebo's. De Nationale Gezondheidsdienst spendeert rond de 4 miljoen pond per jaar aan homeopathie, voornamelijk gefinancierd door vier homeopathische ziekenhuizen in het Verenigd Koninkrijk.

bron
De gewone BigPharma-artsen hebben het nakijken. Liegen en bedriegen komt eens een keer terug als boemerang. Zal eens tijd worden dat die hufters ontmaskerd worden. Hun onkunde zal blootgelegd worden.

Prachtig dat het nu eens is aangetoond.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:20:50 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_83869469
Alle meta-analyses geven aan dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo en alle meta-analyses die wel een effect aantonen laten de goede studies weg.

Homeopathie werkt, maar alleen omdat een placebo ook werkt.
pi_83869513
Waarschijnlijk heeft ie ze op zijn leeftijd niet allemaal meer op een rijtje .
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:22:36 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83869533
Homeopathie is passé. Een losse studie met een positief resultaat (wat je op grond van toeval regelmatig mag verwachten) kan de duizenden onderzoeken met sterke methodologie nooit meer teniet doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:23:18 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_83869565
En in welk wetenschappelijk blad is dit gepubliceerd?
pi_83869659
Neem jij vooral een homeopathisch middeltje als je een levensbedreigende ziekte hebt, TS.

Disclaimer: geen doodsbedreiging, want het werkt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_83869668
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:23 schreef Jojogirl het volgende:
En in welk wetenschappelijk blad is dit gepubliceerd?
De Kijk.
pi_83869696
Bron: niburu. TS: Lambiekje.

!!!

> TRU.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83869756
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

De Kijk.
Dat is nog altijd vele malen beter dan dit.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:31:05 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83869872
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:26 schreef heiden6 het volgende:
Neem jij vooral een homeopathisch middeltje als je een levensbedreigende ziekte hebt, TS.

Disclaimer: geen doodsbedreiging, want het werkt.
Je weet dat doodsoorzaak numero 3 je bigpharma-arts is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:31:24 #11
236046 NotYou
tigerblood
pi_83869887
BigPharma zit achter ons aan jongens! Op dit moment bouwt de FEMA concentratiekampen in de vs die gebruikt zullen worden om de bevolking aldaar onder controle te houden en waar nodig (verder) uit te dunnen! Ook in Europa zal het hiervan komen! Het begint allemaal met tolwegen mensen! OPEN JULLIE OGEN! HOGE HEREN IN DEN HAAG, WE ZIJN NIET JULLIE SLAVEN! FUCK BILDERBERG EN FUCK DE BANKIERS!
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:31:50 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83869905
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:28 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is nog altijd vele malen beter dan dit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:32:04 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83869916
Ik dacht dat TS niet geloofde in een link tussen Hiv en Aids??

Maar wel gaan schermen met onderzoek van de arts die die link ontdekt heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:33:21 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83869971
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:26 schreef teknomist het volgende:
Bron: niburu. TS: Lambiekje.

!!!

> TRU.
Nee Niburu is niet de bron. Niburu heeft alleen vertaald
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:33:37 #15
236046 NotYou
tigerblood
pi_83869987
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:32 schreef Leandra het volgende:
Ik dacht dat TS niet geloofde in een link tussen Hiv en Aids??

Maar wel gaan schermen met onderzoek van de arts die die link ontdekt heeft?
AIDS is net als bijv. Ebola gemaakt in een lab en dient enkel ter reductie van de wereldbevolking. OPEN JULLIE OGEN MENSEN!
Je suis Charlie Sheen
pi_83869999
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat doodsoorzaak numero 3 je bigpharma-arts is.
Volgens mij kun jij wel een dagelijkse dosis pillen gebruiken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:34:32 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_83870025
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee Niburu is niet de bron. Niburu heeft alleen vertaald
Maar welk blad is dan wel de bron?
pi_83870061
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee Niburu is niet de bron. Niburu heeft alleen vertaald
Ja, en die bron is weer WDDTY, What Doctors Don't Tell You.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:35:18 #19
236046 NotYou
tigerblood
pi_83870065
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij kun jij wel een dagelijkse dosis pillen gebruiken.
Mwoah, wat betreft psychofarmaca en de wijze waarop die momenteel voorgeschreven en gebruikt worden zou die debiel meneer eventueel nog een punt hebben. Al is dat uiteraard puur toeval.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:36:45 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83870129
Water met een geheugen wat radiogolven uitstoot... Jaja...
pi_83870170
TS, leg mij eens uit hoe ik ook zulke gekke dingen kan denken? Lijkt me echt tof.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:37:57 #22
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870174
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, en die bron is weer WDDTY, What Doctors Don't Tell You.
Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.

Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:39:04 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870208
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Water met een geheugen wat radiogolven uitstoot... Jaja...
jij zelf geeft ook signalen af.
Ons lichaam geeft licht.
Alles is energie en is dus trilling.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Donald Duck held vrijdag 9 juli 2010 @ 23:40:41 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83870253
Homeopathie is pseudowetenschap.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_83870258
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De gewone BigPharma-artsen hebben het nakijken. Liegen en bedriegen komt eens een keer terug als boemerang. Zal eens tijd worden dat die hufters ontmaskerd worden. Hun onkunde zal blootgelegd worden.

Prachtig dat het nu eens is aangetoond.
Je trekt verkeerde conclusies. Het geconstateerde feit zal best kloppen als het reproduceerbaar wetenschappelijk kan worden aangetoond. Wil niet zeggen dat alle - of ook maar een klein deel - van de homeopatische middelen dan ook werkt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:41:04 #26
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870267
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Paaskonijn het volgende:
TS, leg mij eens uit hoe ik ook zulke gekke dingen kan denken? Lijkt me echt tof.
Begin eens met een boek als dit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83870282
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.
Ik had een keer last van mijn kaken na een ongeval en toen ben ik naar een huisarts gegaan en die schreef mij homeopathische troep voor. Het ging niet over en ik ging voor een second opinion, toen bleek dat ik een gebroken kaak had. Je hebt gelijk, je kunt ze niet vertrouwen!

Lekker paranoia ben jij...
quote:
Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Precies, iemand met een medische studie van minimaal 6 jaar weet minder dan iemand die zich op internet "Lambiekje" noemt en ons komt waarschuwen voor het gezwel de huidige medische praktijk is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:41:54 #28
236046 NotYou
tigerblood
pi_83870301
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.

Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Ja Lambiekje, artsen weten niet hoe het lichaam werkt.

ZE HEBBEN HET OP ONS VOORZIEN! DE ARTSEN! ZE WILLEN ONS ALLEMAAL PAKKEN! OPEN JULLIE OGEN MENSEN!
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:43:12 #29
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870354
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Homeopathie is pseudowetenschap.
ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:43:43 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870373
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja Lambiekje, artsen weten niet hoe het lichaam werkt.
Exactement.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:44:20 #31
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_83870405
Aah, oude koeien uit de sloot. Helaas heeft het artikel niets, maar dan ook niets met homeopathie te maken.

Een uitgebreid verslag van alles wat er mis is met het artikel en de interpretatie ervan:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=2081

Edit: Zie ook een analyse van de volstrekte onkunde bij de EM-metingen zelf in deze comment. Jammer genoeg (of toch niet?) kan ik nergens meer het hele artikel vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 09-07-2010 23:53:18 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_83870429
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Exactement.
daarmee kun je nog wel onderzoeken in hoeverre x een bepaalde uitwerking heeft op y. en bij dat soort onderzoeken faalt homeopathie gewoon immer.
pi_83870430
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
Ja, en voodoo is ook al tienduizend jaar ouder. Maturiteit als argument gebruiken: logical fallacy.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83870492
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, en voodoo is ook al tienduizend jaar ouder. Maturiteit als argument gebruiken: logical fallacy.
Ik wilde precies hetzelfde zeggen en dacht, kom ik druk nog eens op F5.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  Donald Duck held vrijdag 9 juli 2010 @ 23:46:36 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83870495
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
Ja en dansjes doen om de goden te verzoeken om hulp zal nog wel ouder zijn
Moderne medicijnen zijn echte wetenschap. Het zijn daadwerkelijk werkzame stoffen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:47:02 #36
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870508
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik had een keer last van mijn kaken na een ongeval en toen ben ik naar een huisarts gegaan en die schreef mij homeopathische troep voor. Het ging niet over en ik ging voor een second opinion, toen bleek dat ik een gebroken kaak had. Je hebt gelijk, je kunt ze niet vertrouwen!
Zie hoe onkundig die huisarts is. Stelling bevestigd.
Die prutser ziet niet eens een kaakbreuk.

Dit heeft niets met homeopathie te maken. Dit is gewoon onkunde van een arts.
quote:
Lekker paranoia ben jij...
[..]

Precies, iemand met een medische studie van minimaal 6 jaar weet minder dan iemand die zich op internet "Lambiekje" noemt en ons komt waarschuwen voor het gezwel de huidige medische praktijk is.
Wat je niet leert is dat je lichaam geest en lichaam een geheel zijn. Daar wordt een expres een cruciale fout gemaakt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83870538
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Begin eens met een boek als dit.
Ik kan niet lezen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_83870559
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja en dansjes doen om de goden te verzoeken om hulp zal nog wel ouder zijn
Moderne medicijnen zijn echte wetenschap. Het zijn daadwerkelijk werkzame stoffen.
zoveel dingen bevatten werkzame stoffen.

het is de vraag of het ergens specifiek voor helpt. chinese kruiden: een aantal (weinig wetenschappelijk onderzoek, meestal farmaceuten die een werkzaam stofje eruit proberen te halen om rijk te worden). homeopathie: geen enkele serieuze aanwijzing dat het positief werkt behalve het placebo effect.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:48:48 #39
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870578
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja en dansjes doen om de goden te verzoeken om hulp zal nog wel ouder zijn
Moderne medicijnen zijn echte wetenschap. Het zijn daadwerkelijk werkzame stoffen.
nee, uit hun verband gerukte plantextract isolaties. Waarbij de kennis is vergaard van de verguisde homeopaat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83870603
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zie hoe onkundig die huisarts is. Stelling bevestigd.
Die prutser ziet niet eens een kaakbreuk.

Dit heeft niets met homeopathie te maken. Dit is gewoon onkunde van een arts.
[..]
Ja, als gevolg van niet wetenschappelijk bewezen zaken zoals dit ja.
Dit mag nog eens geen 'huisarts' genoemd worden...
quote:
Wat je niet leert is dat je lichaam geest en lichaam een geheel zijn. Daar wordt een expres een cruciale fout gemaakt.
Daar heb je gelijk in, maar dat staat verder los hiervan. Ook voor de psyche bestaat goede medicatie.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83870664
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

AIDS is net als bijv. Ebola gemaakt in een lab en dient enkel ter reductie van de wereldbevolking.
En werken dat het doet! :p
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:51:35 #42
236046 NotYou
tigerblood
pi_83870684
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee, uit hun verband gerukte plantextract isolaties. Waarbij de kennis is vergaard van de verguisde homeopaat.
Laat de farmaceutische industrie alle researchcentra dus maar opdoeken; wijsheid en genezing vindt men bij homeopaten!

Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:53:13 #43
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870745
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Lambiekje, de dorpsgek die vrijwel onophoudelijk onzin verkondigt over onderwerpen waar hij geen zak vanaf weet verwijt een arts die eens een keert iets niet ziet onkunde?
Ga eens verdiepen in hoe Bigpharma werkt. Waar het zijn eigen artsen bedonderd en misleid. En achter hun rug om ook nog eens beschimpt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83870754
Pharmacie is misschien niet de meest sluitende wetenschap ter wereld en zal ongetwijfeld af en toe wel goed gedijen onder omkoopschandalen, verdraaide statistieken, verkeerd ingelichte klanten e.d., maar om dan daarom maar heil in homeopatie te zoeken, is natuurlijk ook niet logisch.

Dat is dezelfde redenatie als een mes gebruiken om soep te eten omdat je vork niet werkt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83870797
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef rijsttafel het volgende:
Pharmacie is misschien niet de meest sluitende wetenschap ter wereld en zal ongetwijfeld af en toe wel goed gedijen onder omkoopschandalen, verdraaide statistieken, verkeerd ingelichte klanten e.d., maar om dan daarom maar heil in homeopatie te zoeken, is natuurlijk ook niet logisch.

Dat is dezelfde redenatie als een mes gebruiken om soep te eten omdat je vork niet werkt.
de farmaceuten zijn tuig, dat is wel duidelijk he.

maar idd, homeopathie
  Redactie Frontpage vrijdag 9 juli 2010 @ 23:54:46 #46
4530 crew  Crazy Harry
pi_83870801
quote:
Werking Homeopathie wetenschappelijk aangetoond door Nobelprijswinnaar
In de week dat doktoren homeopathie hebben afgedaan als nonsens, heeft een Nobelprijswinnaar in de wetenschap een ontdekking gedaan over de aard van water dat aanduidt dat de therapie inderdaad een op wetenschappelijk gebaseerde methode is.
Dit is al onzin om te beginnen want als homeapathie een op wetenschap gebaseerde methode was, was dit geen ontdekking geweest dat het op wetenschap gebaseerd was omdat er dan niets te ontdekken zou zijn omdat het bekend is hoe het werkt.
Dit is dus al een vlucht nemen met de term wetenschap.
quote:
ofessor Luc Montagnier, een Franse viroloog, die de Nobelprijs heeft gewonnen voor het ontdekken van een link tussen HIV en AIDS (en dus niet die doortrapte slechterik Dr. Gallo), heeft mede Nobelprijswinnaars geschokt door hen te vertellen dat water een geheugen heeft dat zelfs voortzet na vele malen van verdunning.

Het idee is een van de fundamenten van homeopathie, welke zegt dat de kracht van een substantie wordt versterkt door verdunning (potentiëren).
Nee, hij zegt niet dat water een geheugen heeft en al helemaal niet dat het door verdunning versterkt wordt. Dat het bij verdunning versterkt wordt (wat hij wel zegt) komt niet door de verdunning.
Dat is een vlucht nemen met causale verbanden.
quote:
Montagnier heeft ontdekt dat de oplossing, die DNA van virussen en bacteriën bevat, "lage radiogolven kunnen uitzenden".

Deze golven beïnvloeden moleculen rondom hen, en veranderen deze in georganiseerde structuren. Op hun beurt, kunnen deze moleculen dan ook weer golven uitzenden.

Montagnier heeft ontdekt dat de golven in het water blijven, zelfs nadat het vele malen is verdund.
Dit is het enige dat daadwerkelijk gezegd wordt en heeft dus absoluut niets te maken met homeopathie of de veronderstelde manier waarop homeopathie zou werken.

Daarzo kan je het (een beetje maar genoeg voor dit topic) nalezen: http://www.springerlink.c(...)/fulltext.pdf?page=1

En anders vraag je zijn stichting hoe hij denkt over homeopathie (verwacht geen positieve reactie):
http://montagnier.net/montagnier/index.php/en/about/
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_83870809
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef rijsttafel het volgende:
Dat is dezelfde redenatie als een mes gebruiken om soep te eten omdat je vork niet werkt.
Men had het niet beter kunnen zeggen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83870897
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Exactement.
Zomaar even een zijdelingse vraag, gebruik jij weleens homeopathische middeltjes, Biekske?

Op zich begrijp ik de kern van je kritiek altijd wel (zeker met de ellende en gevaar rondom het zomaar uitschrijven van bijv. antidepressiva, daarin vind ik dat je absoluut een goed punt hebt.) alleen sla je in mijn belevenis vaak te ver door. Zelf heb ik bijv. een fantastische huisarts waarmee goed te overleggen valt en die bijv. liever voor plaatselijke oplossingen kiest dan medicijnen die door je hele lichaam doordenderen. Ik geloof niet in homeopathie en ik verdenk juist producten van bijv. ene Dr. Vogel van kwakzalverij.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:02:11 #49
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871067
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Zomaar even een zijdelingse vraag, gebruik jij weleens homeopathische middeltjes, Biekske?
Echinaforce op zijn tijd.
quote:
Op zich begrijp ik de kern van je kritiek altijd wel (zeker met de ellende en gevaar rondom het zomaar uitschrijven van bijv. antidepressiva, daarin vind ik dat je absoluut een goed punt hebt.) alleen sla je in mijn belevenis vaak te ver door. Zelf heb ik bijv. een fantastische huisarts waarmee goed te overleggen valt en die bijv. liever voor plaatselijke oplossingen kiest dan medicijnen die door je hele lichaam doordenderen. Ik geloof niet in homeopathie en ik verdenk juist producten van bijv. ene Dr. Vogel van kwakzalverij.
Maar waarom wordt er wel geloofd in een industrie die een hoofdsponsor is van WO2 en nog steeds oorlogen initieert./sponsort Een industrie dat opgericht is door oliegiganten. Waarbij giftige nucleaire afvalproducten gebruikt worden. Waarom zijn apennieren en antivries wel goed voor je maar een kruidenextract niet. Dat is toch volkomen absurd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83871100
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:34 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Maar welk blad is dan wel de bron?
Electromagnetic signals are produced by aqueous nanostructures derived from bacterial DNA sequences
Journal Interdisciplinary Sciences: Computational Life Sciences
Publisher International Association of Scientists in the Interdisciplinary Areas, co-published with Springer-Verlag GmbH
ISSN 1913-2751 (Print) 1867-1462 (Online)
Issue Volume 1, Number 2 / June, 2009
DOI 10.1007/s12539-009-0036-7
Pages 81-90
Subject Collection Biomedical and Life Sciences
SpringerLink Date Thursday, March 05, 2009
Und ein frau ist ein frau
pi_83871146
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar waarom wordt er wel geloofd in een industrie die een hoofdsponsor is van WO2 en nog steeds oorlogen initieert. Een industrie dat opgericht is door oliegiganten. Waarbij giftige nuclaire afvalproducten gebruikt worden. Waarom zijn apennieren en antivries wel goed voor je maar een kruidenextract niet. Dat is toch volkomen absurd.
Je haalt hoofd- en bijzaken door elkaar en verder argumentum ad hominem.
quote:
De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:
A doet bewering 'B'.
Er is iets mis met A.
Dus bewering 'B' is onwaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83871147
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:20 schreef TNA het volgende:
Alle meta-analyses geven aan dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo en alle meta-analyses die wel een effect aantonen laten de goede studies weg.

Homeopathie werkt, maar alleen omdat een placebo ook werkt.
Als je even moeite doet dan kan je een boek vinden over meta-analyse's, geschreven door een expert op dat gebied, een gerespecteerd wetenschapper, alleen verteld dat boek vooral over hoe onbetrouwbaar meta-analyse's eigenlijk wel niet zijn, behalve natuurlijk diegene van die ene gast

Serieus, er zitten rare dingen in, bv kleine spelfouten die niets aan de inhoud veranderen die meegenomen worden om onderzoeken als minder betrouwbaar te betitelen(fouten in onderzoek).
Je kan niet zomaar zeggen dat meta analyse's ok zijn, dan moet je wel heel presies uitpluizen waarop ze allemaal geselecteerd hebben, welke onderzoeken ze meegenomen hebben en welke niet en hoe al het geselecteerde in de praktijk uitvalt, in hoeverre dat inhoudelijk wat betekend.

Nu zeg ik niet dat die meta analyse's fout zijn, maar als je niet presies hebt uitgepluisd hoe ze samen zijn gesteld weet je weinig behalve dat ze zeer vatbaar zijn voor eigen sturing, je kan er vrijwel altijd uitkrijgen wat je wil.

Nu weet ik van homeopathie dat er wel aparte resultaten bestaan waarbij het onderzoek als onbetrouwbaar werd neergezet(terrecht), maar niet meer herhaald werd onder de juiste omstandigheden.
Zo bestaat er een onderzoek bij een kalverziekte, waarbij de zieke dieren diarree hadden.
Omdat de verstrekkers van het medicijn en het placebo wisten wat wat was is het onderzoek afgedaan als onbetrouwbaar, maar er werden meer kalveren beter dan op het reguliere medicijn en nog heel veel meer dan op het placebo.
Wat daar gebeurd is weet ik niet, maar het zou nog een onderzoek waard zijn zou je denken.

Zo zijn er wel meer die twijvelachtig zijn om zomaar weg te gooien, maar absoluut opnieuw getest zouden moeten worden onder de juiste omstandigheden en bij voorkeur in de eigen setting(dus niet alleen 1 vast medcijn voor dezelfde kwaal, maar netjes aangemeten aan het persoon, met dan verschillende personen met dezelfde kwaal).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_83871150
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar waarom wordt er wel geloofd in een industrie die een hoofdsponsor is van WO2 en nog steeds oorlogen initieert. Een industrie dat opgericht is door oliegiganten. Waarbij giftige nuclaire afvalproducten gebruikt worden. Waarom zijn apennieren en antivries wel goed voor je maar een kruidenextract niet. Dat is toch volkomen absurd.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Overigens geloof ik wel in de heilzame en ook vergiftigende werking van kruidenextracten alleen niet in die eindeloze waterverdunning.
pi_83871208
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
En mensen tienduizend jaar geleden leefden zoveel langer en gezonder ja

Ze haalden zelden de 30 en overleden aan een ingegroeide teennagel, maar het was beter dan nu
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:06:53 #55
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871222
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Overigens geloof ik wel in de heilzame en ook vergiftigende werking van kruidenextracten alleen niet in die eindeloze waterverdunning.
Volgens mij beseft men niet wat de kracht van water is op zichzelf
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83871245
En Lambiekje, als je denkt dat de homeopathie een onschuldig goedbedoeld marktje is vergeleken 'big pharma' moet je eens kijken welke winsten daar gemaakt worden op wat in feite niet meer is dan water of melkpoeder.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:08:17 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871260
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:06 schreef Azijnproever het volgende:

[..]

En mensen tienduizend jaar geleden leefden zoveel langer en gezonder ja

Ze haalden zelden de 30 en overleden aan een ingegroeide teennagel, maar het was beter dan nu
Niet waar. Dat is falikante onzin. Als je eenmaal je vijfde verjaardag gepasseerd was kon je met gemak 80/90 worden. De hoge babysterfte trekt het gemiddelde omlaag.

Er dient op z'n minst naar het gewogen gemiddelde gekeken worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83871272
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Overigens geloof ik wel in de heilzame en ook vergiftigende werking van kruidenextracten alleen niet in die eindeloze waterverdunning.
Ah, iemand met verstand. Ik hoorde laatst dat na ca. 38x verdunnen er een statistische kans is op 1 atoom van de "werkende" stof die overblijft in het water. De meeste homeopathische producten zijn 5000x verdund

Overigens is elke stof giftig, het ligt er maar aan wat voor dosering je neemt
Und ein frau ist ein frau
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:09:19 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871290
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:07 schreef Azijnproever het volgende:
En Lambiekje, als je denkt dat de homeopathie een onschuldig goedbedoeld marktje is vergeleken 'big pharma' moet je eens kijken welke winsten daar gemaakt worden op wat in feite niet meer is dan water of melkpoeder.
Ook binnen de homeopathie heb je kwakzalvers maar dat maakt theorie erachter nog niet onwaar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83871304
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
De hoge babysterfte trekt het gemiddelde omlaag.

Maar het aantal baby's was relatief ook veel hoger dan nu.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83871330
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ook binnen de homeopathie reguliere geneeskunde heb je kwakzalvers "BigPharma's" maar dat maakt theorie erachter nog niet onwaar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83871341
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens mij beseft men niet wat de kracht van water is op zichzelf
Het slaat nergens op, als water de herinnering van een molecule werkzame stof zou 'onthouden', waarom dan niet van de moleculen stof en andere deeltjes die onvermijdelijk ook in aanraking komen met dat water? En waarom hebben die dan geen werking, maar net dat ene andere moleculetje dat er vaak niet eens meer in zit wel?
pi_83871364
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ook binnen de homeopathie heb je kwakzalvers maar dat maakt theorie erachter nog niet onwaar.
Natuurlijk wel, het is compleet zwakzinnig voor iedereen die minimaal scheikunde op de HAVO heeft gehad.

ALLE homeopathen zijn kwakzalvers. Door de infinitesmale verdunningen koop je voor flinke bedragen in feite water of melkpoeder waar geen molecuul van de werkzame stof meer in is te bekennen.

Maar dat is niet erg, want het water houdt de energie vast van de werkzame stof.

En het maakt ook niet uit dat ze met een dergelijke opmerking eigenschappen aan water toeschrijven waar zelfs de meest fantasierijke science-fiction schrijver kromme tenen van krijgt, want je moet er gewoon in geloven.

Wat een achterlijke treurigheid. En die idioten mogen in Nederland ook nog gewoon adverteren alsof ze geneesmiddelen aanbieden.
pi_83871392
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens mij beseft men niet wat de kracht van water is op zichzelf
Nou, er zijn zat dijken gebouwd dacht ik zo. .

Tjah, dit soort lege antwoorden kan ik ook geven hoor. Je bent gewoon niet discussiewaardig, want er zijn hier genoeg mensen die met sterke tegenargumentatie komen en dat negeer je allemaal gewoon.
Je hebt kennelijk een missie maar schiet keer op keer je doel voorbij. Beetje jammer.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:17:12 #66
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871534
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:12 schreef Stali het volgende:

[..]

Nou, er zijn zat dijken gebouwd dacht ik zo. .
Niet op die manier het wordt kracht.

Hier een docu over water

En lees ook even in over Victor Schauberger.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83871558
Und ein frau ist ein frau
pi_83871597
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.

Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
van toeten noch blazen weten.. Normaal corrigeer ik geen taalfouten maar dit is te erg
En ik ben het niet met je eens. Ze weten best veel. Alleen dat er andere belangen meespelen in de farmaceutische industrie ben ik met je eens. Dat is zo onderhand gemeengoed
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:21:09 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83871643
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.

Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Ga eens een weekje college meelopen met geneeskunde studenten. Ga eens een keer meelopen in een ziekenhuis.

Maar ga niet dit soort dingen zeggen zonder dat je ook maar enige kennis van zaken hebt.
pi_83871923
Nou goed, onderzoek zal eerst moeten worden gereviewed, gerepliceerd en pas daarna kun je verder met onderzoek naar andere verbanden.

De TT slaat dan ook helemaal nergens op.
Und ein frau ist ein frau
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:31:51 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83871941
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ga eens een weekje college meelopen met geneeskunde studenten. Ga eens een keer meelopen in een ziekenhuis.
Ziekmaakhuis ammenooitniet.
Dat heeft zembla gedaan. Als je ziek bent is het de laatste plaats waar je wezen moet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:35:39 #72
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83872042
quote:
Artsen en homeopaten moeten samenwerken
In de krant van 5 oktober viel dr. Aleman onderzoekers bij die in een artikel in het medisch tijdschrift de Lancet kritiek uitten op de homeopathie. H. van Petersen vindt dat er voldoende overtuigend bewijs is voor homeopathie en dat juist in de reguliere medicijnen gevaren schuilen.

[..]

Het zou hartverwarmend zijn als reguliere artsen, homeopaten en natuurgeneeskundigen eindelijk eens gingen samenwerken. Elkaar bestrijden is verspilde energie. Reguliere artsen zouden eens moeten nadenken over Rockefeller, die jaarlijks miljarden dollars verdient aan zijn reguliere medicijnen, maar zelf alleen homeopathische middelen gebruikt.

bron
En kijk dat is nu briljant.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 01:14:20 #73
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_83872919
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En kijk dat is nu briljant.
Hij was inderdaad een briljante investeerder maar geen arts! Vaak zijn mensen die op een bepaald gebied geniaal zijn op andere gebieden debiel en jouw voorbeeld laat dat duidelijk zien. Fout voorbeeld dus.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 10 juli 2010 @ 01:25:36 #74
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_83873145
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 01:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hij was inderdaad een briljante investeerder maar geen arts! Vaak zijn mensen die op een bepaald gebied geniaal zijn op andere gebieden debiel en jouw voorbeeld laat dat duidelijk zien. Fout voorbeeld dus.
Vertel erbij waaraan dat te zien is dan, jij kent hem persoonlijk? Bij ernstige kwalen niet het ziekenhuis opzoeken is natuurlijk niet slim, maar de farmaceutische industrie is voor geen flikker te vertrouwen. Een goed voorbeeld daarvan is de manier waarop ze mensen tijdens dat vogelgriep gezeik als schapen een gif injectie gaven als vaccin, terwijl het virus al geregistreerd gemuteerd was meerdere malen. Zij sponsoren politici, politici doen dingen voor hun. Je kan iemand 100% vertrouwen of niet, zij zijn niet te vertrouwen.
pi_83873158
Jacques Beneviste claimde ook te kunnen bewijzen dat water geheugen had. Na herhalingsonderzoeken is hij keihard door de mand gevallen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 01:29:11 #76
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83873212
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ziekmaakhuis ammenooitniet.
Dat heeft zembla gedaan. Als je ziek bent is het de laatste plaats waar je wezen moet.
Ik bedoel niet om er te gaan liggen, maar om eens te gaan kijken. Zeg dat je student bent ofzo.

En waarom is Zembla nu ineens wel geloofwaardig? Normaal geloof je de 'reguliere' media toch niet?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 01:39:28 #77
236046 NotYou
tigerblood
pi_83873393
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 01:25 schreef Relko het volgende:

[..]

Vertel erbij waaraan dat te zien is dan, jij kent hem persoonlijk? Bij ernstige kwalen niet het ziekenhuis opzoeken is natuurlijk niet slim, maar de farmaceutische industrie is voor geen flikker te vertrouwen. Een goed voorbeeld daarvan is de manier waarop ze mensen tijdens dat vogelgriep gezeik als schapen een gif injectie gaven als vaccin, terwijl het virus al geregistreerd gemuteerd was meerdere malen. Zij sponsoren politici, politici doen dingen voor hun. Je kan iemand 100% vertrouwen of niet, zij zijn niet te vertrouwen.
Hebben we nog zo'n loser met een hoedje van aluminiumfolie strak op 't hoofd. De griep muteert nou eenmaal, niets aan te doen. De seizoensgriep kan ook muteren en vaccins daartegen garanderen ook niet (volledig) dat je de griep niet zult krijgen, wel verkleinen ze de kans. Blijkbaar dusdanig dat het loont jaarlijks risicogroepen te blijven vaccineren. Door gelijk van een gif injectie te spreken maak je jezelf overigens tot niet veel meer dan een grap. Of betrof het hier een zeer gevaarlijk gif dat slachtoffers een dagje een stijve arm bezorgde?

Nu niet weer gaan huilen he? Als je je deken maar ver genoeg over je hoofd trekt zal Big Pharma je niet kunnen vinden!

[ Bericht 2% gewijzigd door NotYou op 10-07-2010 01:44:52 ]
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 01:55:40 #78
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_83873701
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 01:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hebben we nog zo'n loser met een hoedje van aluminiumfolie strak op 't hoofd. De griep muteert nou eenmaal, niets aan te doen. De seizoensgriep kan ook muteren en vaccins daartegen garanderen ook niet (volledig) dat je de griep niet zult krijgen, wel verkleinen ze de kans. Blijkbaar dusdanig dat het loont jaarlijks risicogroepen te blijven vaccineren. Door gelijk van een gif injectie te spreken maak je jezelf overigens tot niet veel meer dan een grap. Of betrof het hier een zeer gevaarlijk gif dat slachtoffers een dagje een stijve arm bezorgde?

Nu niet weer gaan huilen he? Als je je deken maar ver genoeg over je hoofd trekt zal Big Pharma je niet kunnen vinden!
Samenzwering? Dat is hoe bedrijven werken, simpele ziel. En ja er zat gif in, net als in jouw thermometer, ga je inlezen, dom blaag met je veel te grote bek. En waarom denk je dat die mensen elk jaar weer een spuit moeten? Het was een propaganda circus om medicijnen van Novartis en Baxter met in Nederland verboden adjuvanten door de strot van burgers te duwen. Trek jij de dekens van je zachte bedje bij je moeder thuis maar over je bolletje, de echte wereld is cruw en er is geen samenzwering, dit zijn zaken.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:09:13 #79
236046 NotYou
tigerblood
pi_83873862
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 01:55 schreef Relko het volgende:

[..]

Samenzwering? Dat is hoe bedrijven werken, simpele ziel. En ja er zat gif in, net als in jouw thermometer, ga je inlezen, dom blaag met je veel te grote bek. En waarom denk je dat die mensen elk jaar weer een spuit moeten? Het was een propaganda circus om medicijnen van Novartis en Baxter met in Nederland verboden adjuvanten door de strot van burgers te duwen. Trek jij de dekens van je zachte bedje bij je moeder thuis maar over je bolletje, de echte wereld is cruw en er is geen samenzwering, dit zijn zaken.
Heb ik 't woord samenzwering gebruikt dan?

En goh, waarom zouden die mensen jaarlijks nou een griepprik moeten hebben? Lees vooral m'n post nog eens na en kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander dom noemt.

Verder:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1385
http://www.nrc.nl/wetensc(...)bel_over_weinig_kwik
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031

Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:15:49 #80
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_83873930
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 02:09 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heb ik 't woord samenzwering gebruikt dan?

En goh, waarom zouden die mensen jaarlijks nou een griepprik moeten hebben? Lees vooral m'n post nog eens na en kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander dom noemt.

Verder:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1385
http://www.nrc.nl/wetensc(...)bel_over_weinig_kwik
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031


Wij van wc eend adviseren... Denk je nou echt een overwinning te hebben geboekt door 3 google links te spammen? Ik heb je post grondig doorgelezen en afgezien van wat dommigheid kan ik geen graantje correcte informatie bespeuren. Mensen hebben jaarlijks de griepprik nodig omdat influenza muteert, net als het zwijnenvirusje. Dat wil zeggen dat het vaccin voor H5N1 niet werkt tegen H1N1, dat is geen raketwetenschap, maar van een doorgewinterde troll als jij hoef ik dan ook geen diepgang te verwachten.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:26:57 #81
236046 NotYou
tigerblood
pi_83874045
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 02:15 schreef Relko het volgende:

[..]

Wij van wc eend adviseren... Denk je nou echt een overwinning te hebben geboekt door 3 google links te spammen? Ik heb je post grondig doorgelezen en afgezien van wat dommigheid kan ik geen graantje correcte informatie bespeuren. Mensen hebben jaarlijks de griepprik nodig omdat influenza muteert, net als het zwijnenvirusje. Dat wil zeggen dat het vaccin voor H5N1 niet werkt tegen H1N1, dat is geen raketwetenschap, maar van een doorgewinterde troll als jij hoef ik dan ook geen diepgang te verwachten.
..Denk je nou werkelijk dat je me iets nieuws vertelt? Verder raad ik iedereen die de posts van deze clown serieus neemt van harte aan eens een blik te werpen op zijn veel te korte postgeschiedenis.

Persoonlijk acht ik deze artikelen een stuk betrouwbaarder dan enkele amateuristische, vaak merkbaar domme, grapjurken die van huis uit zelf voor (onderzoeks)journalistje/wetenschappertje spelen, zich bijvoorbeeld baseren op dom gejank van ouders van kinderen met autisme. Ja het aantal autisten is behoorlijk toegenomen; maar zou dit niet eerder dan aan de vaccins liggen aan de vandaag de dag heersende cultuur in de geestelijke gezondheidszorg en het onderwijs?

Maar goed. Blijf me vooral uitschelden. Stoer man.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 10-07-2010 19:13:59 ]
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:30:37 #82
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_83874078
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 01:25 schreef Relko het volgende:

[..]

Vertel erbij waaraan dat te zien is dan, jij kent hem persoonlijk? Bij ernstige kwalen niet het ziekenhuis opzoeken is natuurlijk niet slim, maar de farmaceutische industrie is voor geen flikker te vertrouwen. Een goed voorbeeld daarvan is de manier waarop ze mensen tijdens dat vogelgriep gezeik als schapen een gif injectie gaven als vaccin, terwijl het virus al geregistreerd gemuteerd was meerdere malen. Zij sponsoren politici, politici doen dingen voor hun. Je kan iemand 100% vertrouwen of niet, zij zijn niet te vertrouwen.
Hij is dood dus die homeopathische middelen hebben niet gewerkt. Duidelijk genoeg toch.
Verder ga ik hier niet serieus op in want in de farmaceutische industrie gaan miljarden in om en als ze met homeopathie geld zouden kunnen verdienen dan zouden ze dat zeker niet nalaten want waarom zou je miljarden in onderzoek stoppen terwijl je ook gratis een nieuw geneesmiddel zou kunnen verzinnen (iets met een geheugen ofzo).

[ Bericht 2% gewijzigd door Opa2012 op 10-07-2010 02:44:59 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:33:08 #83
236046 NotYou
tigerblood
pi_83874104
NEWSFLASH! TE VEEL WATER IS OOK DODELIJK! OPEN JE OGEN!

GIF UIT DE KRAAN!
Je suis Charlie Sheen
pi_83874323
Leuke docu die ik iedereen aan kan raden http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
  zaterdag 10 juli 2010 @ 02:57:16 #85
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83874332
Een duidelijk geval van transferred expertise (hij zal het wel weten omdat hij een expert is in iets anders), waarbij het ook nog eens klinkt als stierenpoep.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 05:57:55 #86
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83874821
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 02:33 schreef NotYou het volgende:
NEWSFLASH! TE VEEL WATER IS OOK DODELIJK! OPEN JE OGEN!

GIF UIT DE KRAAN!
Ja in Nederland komt er rotzooi uit de kraan. Je kunt het gerust prozac-kraanwater noemen. Oke het is misschien dan nog relatief schoon te noemen, maar toch.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 05:59:22 #87
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83874822
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 02:26 schreef NotYou het volgende:

[..]

..Denk je nou werkelijk dat je me iets nieuws vertelt? Verder raad ik iedereen die de posts van deze clown serieus neemt van harte aan eens een blik te werpen op zijn veel te korte postgeschiedenis.

Persoonlijk acht ik deze artikelen een stuk betrouwbaarder dan enkele amateuristische, vaak merkbaar domme, grapjurken die van huis uit zelf voor (onderzoeks)journalistje/wetenschappertje spelen, zich bijvoorbeeld baseren op dom gejank van ouders van kinderen met autisme. Ja het aantal autisten is behoorlijk toegenomen; maar zou dit niet eerder dan aan de vaccins liggen aan een de vandaag de dag heersende cultuur in de geestelijke gezondheidszorg en het onderwijs?

Maar goed. Blijf me vooral uitschelden. Stoer man.
pfff duidelijk dat je de issues van waarom varkensgriep-vaccins volstrekt onzinnig waren. Eerder kwalijk dan dat het voor iets zou beschermen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 13:06:48 #88
8781 crew  Frutsel
pi_83880017
--> TRU

Niburu niet als bron voor NWS gebruiken aub, verder geen nieuwsberichten te vinden.
Try it there
pi_83882180
Grappig dat degene die daadwerkelijk de moeite hebben genomen om dat artikel van Lamiekje inhoudelijk te ontkrachten (Gebraden_Wombat en Crazy Harry) en duidelijk maken dat 't onderzoek van Montagnier compleet uit zijn verband is gerukt, dat dit de enige posters zijn die Lambiekje toevallig compleet over het hoofd lijkt te zien.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aah, oude koeien uit de sloot. Helaas heeft het artikel niets, maar dan ook niets met homeopathie te maken.

Een uitgebreid verslag van alles wat er mis is met het artikel en de interpretatie ervan:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=2081

Edit: Zie ook een analyse van de volstrekte onkunde bij de EM-metingen zelf in deze comment. Jammer genoeg (of toch niet?) kan ik nergens meer het hele artikel vinden.
Post Crazy Harry
pi_83882324
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:06 schreef Frutsel het volgende:
--> TRU

Niburu niet als bron voor NWS gebruiken aub, verder geen nieuwsberichten te vinden.
Try it there
Niburu is niet de bron, Einstein. Zie mijn eerdere post.
Und ein frau ist ein frau
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:45:31 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_83884127
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:23 schreef Westsidee het volgende:
Grappig dat degene die daadwerkelijk de moeite hebben genomen om dat artikel van Lamiekje inhoudelijk te ontkrachten (Gebraden_Wombat en Crazy Harry) en duidelijk maken dat 't onderzoek van Montagnier compleet uit zijn verband is gerukt, dat dit de enige posters zijn die Lambiekje toevallig compleet over het hoofd lijkt te zien.
[..]

Post Crazy Harry
Ik vermoed dat hij gewoon een andere mening heeft en het voor hem niet zo overtuigend klonk of zelfs ontkracht en voor jou persoonlijk wel , ieder zijn eigen waarheid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:33:11 #92
139330 TNA
For the stars that shine
pi_83890619
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je even moeite doet dan kan je een boek vinden over meta-analyse's, geschreven door een expert op dat gebied, een gerespecteerd wetenschapper, alleen verteld dat boek vooral over hoe onbetrouwbaar meta-analyse's eigenlijk wel niet zijn, behalve natuurlijk diegene van die ene gast

Serieus, er zitten rare dingen in, bv kleine spelfouten die niets aan de inhoud veranderen die meegenomen worden om onderzoeken als minder betrouwbaar te betitelen(fouten in onderzoek).
Je kan niet zomaar zeggen dat meta analyse's ok zijn, dan moet je wel heel presies uitpluizen waarop ze allemaal geselecteerd hebben, welke onderzoeken ze meegenomen hebben en welke niet en hoe al het geselecteerde in de praktijk uitvalt, in hoeverre dat inhoudelijk wat betekend.

Nu zeg ik niet dat die meta analyse's fout zijn, maar als je niet presies hebt uitgepluisd hoe ze samen zijn gesteld weet je weinig behalve dat ze zeer vatbaar zijn voor eigen sturing, je kan er vrijwel altijd uitkrijgen wat je wil.

Nu weet ik van homeopathie dat er wel aparte resultaten bestaan waarbij het onderzoek als onbetrouwbaar werd neergezet(terrecht), maar niet meer herhaald werd onder de juiste omstandigheden.
Zo bestaat er een onderzoek bij een kalverziekte, waarbij de zieke dieren diarree hadden.
Omdat de verstrekkers van het medicijn en het placebo wisten wat wat was is het onderzoek afgedaan als onbetrouwbaar, maar er werden meer kalveren beter dan op het reguliere medicijn en nog heel veel meer dan op het placebo.
Wat daar gebeurd is weet ik niet, maar het zou nog een onderzoek waard zijn zou je denken.

Zo zijn er wel meer die twijvelachtig zijn om zomaar weg te gooien, maar absoluut opnieuw getest zouden moeten worden onder de juiste omstandigheden en bij voorkeur in de eigen setting(dus niet alleen 1 vast medcijn voor dezelfde kwaal, maar netjes aangemeten aan het persoon, met dan verschillende personen met dezelfde kwaal).
Het blijkt uit letterlijk iedere meta-analyse, behalve de meta-analyses waarin overduidelijk uitsluitend studies zijn weggelaten waaruit blijkt dat het niet zou werken. Gerenommeerde journals kunnen het zich niet permitteren om consequent slechte meta-analyses te plaatsen.

Ik weet dat de meta-analyses dubieus kunnen zijn met groepen, uitsluitingen van studies en correcties voor bepaalde artefacten, maar ik weet geen meer betrouwbare bron dan gerenommeerde journals.
pi_83915082
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:45 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij gewoon een andere mening heeft en het voor hem niet zo overtuigend klonk of zelfs ontkracht en voor jou persoonlijk wel , ieder zijn eigen waarheid .
Dan ken je Lambiekje niet. Zijn topics verlopen altijd volgens een vast patroon. Hij komt met een stelling, schoffeert hele bevolkings/beroepsgroepen, onderbouwt dat met een vaag stukje tekst van een vage bron, welke 9 van de 10 keer niets met zijn stelling te maken heeft of op zijn minst flink uit zijn verband is getrokken, blijft dan vage one liners roepen, maar komt nooit, maar dan ook nooit terug op vragen en of opmerkingen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 11 juli 2010 @ 17:30:47 #94
37769 erodome
Zweefteef
pi_83923045
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:33 schreef TNA het volgende:

[..]

Het blijkt uit letterlijk iedere meta-analyse, behalve de meta-analyses waarin overduidelijk uitsluitend studies zijn weggelaten waaruit blijkt dat het niet zou werken. Gerenommeerde journals kunnen het zich niet permitteren om consequent slechte meta-analyses te plaatsen.

Ik weet dat de meta-analyses dubieus kunnen zijn met groepen, uitsluitingen van studies en correcties voor bepaalde artefacten, maar ik weet geen meer betrouwbare bron dan gerenommeerde journals.
Ik heb er gezien waarbij idd kleine spelfoutjes die inhoudelijk niets veranderde gebruikt werden, dat terwijl dat wel gerenommeerde studie's werden genoemd.
Het aparte is dat dit bij reguliere medicijnen niet gebeurd bij die meta analyse's en dat geeft gewoon te denken.

Ik zeg hiermee niet dat de uiteindelijke conclusie zou veranderen, ik heb die krengen niet zelf gemaakt uit die grote vergaarbak van onderzoeken noch heb ik ze helemaal uitgeplozen en langs de gebruikte onderzoeken gelegd, maar het blijft een meer dan apart gegegeven dat er bij meta analyse's over homeopathie gegrepen wordt naar dingen als niet inhoudelijke spelfoutjes en dat die specifcatie niet wordt meegenomen als het over reguliere medicatie gaat.
Ik zou er mee oppassen het zomaar voor zoete koek te slikken zonder echt te controleren, dat boek over meta analyse's had het dan ook niet over die van de homeopathie onderzoeken, maar over meta analyse's in het algemeen en hoe daarmee gespeeld werd, dat van een insider die als specialist meta analyse's wordt gezien.
Als daar in andere takken ook al discussie over de betrouwbaarheid is, hoe leidend moet je dat dan nemen?

Dan heb je ook nog dat er enkele onderzoeken bestaan die officieel afgekeurd zijn (terrecht), maar waar de resultaten toch wel zo waren dat een nieuw onderzoek wensbaar zou zijn, maar dat niet gebeurd of helemaal niet serieus meer genomen wordt(been there done that, got the t-shirt).

Als laatste erbovenop krijgt de eigenlijke manier waarop homeopathie wordt bedreven amper onderzoek, dus geen vast middel voor een kwaal, maar een persoonlijk samengesteld middel voor het persoon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84104680
Zie hier, schijnt dat er nauwelijks peer review is voor dat tijdschrift, en dat het tijdschrift waarin het gepubliceerd is nota bene van de man zelf is:
http://www.quackometer.ne(...)-montagnier-for.html

Volgens wetenschappelijke standaarden is het erg slecht geschreven en niet reproduceerbaar, dus het lijkt erop dat homeopathie weer eens als ongefundeerde kwakzalverij door de mand is gevallen...
pi_84155876
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 05:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja in Nederland komt er rotzooi uit de kraan. Je kunt het gerust prozac-kraanwater noemen. Oke het is misschien dan nog relatief schoon te noemen, maar toch.
Er komt in Nederland zelfs DHMO uit de kraan!!!

Schande. Zie wetenschappelijke info
pi_84158278
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:46 schreef tjakkad het volgende:

[..]

Er komt in Nederland zelfs DHMO uit de kraan!!!

Schande. Zie wetenschappelijke info
Penn & Teller
  zaterdag 17 juli 2010 @ 16:52:07 #98
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_84171803
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat doodsoorzaak numero 3 je bigpharma-arts is.
Dus zonder 'bigpharma-artsen' zouden er minder doden vallen.

En waar toont Luc Montagnier aan dat homeopathie werkt in de zin van dat het als medicijn zou werken waar je beter van wordt? Juist, nergens.

Wél zijn er talloze onderzoeken waaruit keer op keer op keer blijkt dat homeopathie niet beter werkt dan een willekeurig placebo.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 16:53:06 #99
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_84171819
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ziekmaakhuis ammenooitniet.
Dat heeft zembla gedaan. Als je ziek bent is het de laatste plaats waar je wezen moet.
Dus zonder ziekenhuizen gaan er minder mensen dood?
pi_84171853
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:52 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dus zonder 'bigpharma-artsen' zouden er minder doden vallen.

En waar toont Luc Montagnier aan dat homeopathie werkt in de zin van dat het als medicijn zou werken waar je beter van wordt? Juist, nergens.

Wél zijn er talloze onderzoeken waaruit keer op keer op keer blijkt dat homeopathie niet beter werkt dan een willekeurig placebo.
Die onderzoeken doen ze om je te misleiden. Dat snap je hopelijk toch wel en zo niet dan moet je eens op onderzoek uitgaan denk ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')