abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:21:08 #1
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_83845345
Vorige deel: [Centraal] Cavia's met foto's deel 26

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.

laatste foto's
Geeuw!

Luieren


Nomnomnomnom



Bewijs dat cavia's ook eten kunnen delen:

Toch wel wat moe

Kleintjes:

Turbocaafje


Samen met z'n 2 in 1 hok:


[ Bericht 3% gewijzigd door Sjowhan op 09-07-2010 21:28:15 ]
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:21:56 #2
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_83845380
Foto's uit OP worden nog geupdate door nieuwe fotootjes uit het vorige topic

Laatste reply:
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag net op marktplaats iemand die van 2 heeeeeeeeeele mooie caafjes af wilde..
Straks eens bellen.
Zat een kooi bij, maar die vind ik te klein (80cm zo te zien), dus ik zorg voor een mooie 120cm kooi

Maar het zijn 2 mannetjes uit hetzelfde nest. Zou dat alsnog problemen op kunnen leveren, terwijl ze al een jaartje bij elkaar zitten?

pi_83845662
Oeh, ik zag niet dat ik de 300ste post had..
Maarre ik heb net eens gebeld voor die caafjes, maar helaas; die zijn al weg.
Wel zag ik een leuke 120cm kooi, en die heb ik net 'gekocht' en vanavond ga ik die ophalen.

De eerste stap tot caafjes houden is gezet
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 12:41:59 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_83846110
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag net op marktplaats iemand die van 2 heeeeeeeeeele mooie caafjes af wilde..
Straks eens bellen.
Zat een kooi bij, maar die vind ik te klein (80cm zo te zien), dus ik zorg voor een mooie 120cm kooi

Maar het zijn 2 mannetjes uit hetzelfde nest. Zou dat alsnog problemen op kunnen leveren, terwijl ze al een jaartje bij elkaar zitten?

[Centraal] Cavia's met foto's deel 27
Onze beide heren, ook afdankertjes, zijn ook twee broertjes. Er wordt wel eens wat macho gedaan, maar eigenlijk is het altijd dikke mik. En dat is maar goed ook, ze zijn heel bang en motten ons niet. Alleen als het voertijd is, maar aaien is echt een no-go. Jammer, maar zo hebben ze in ieder geval elkaar. En ze hebben een beter leven dan waar ze vandaan kwamen.

Goed, met twee mannetjes heb je nooit helemaal de garantie dat het goed gaat, maar ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden.

Dit zijn ze toen ze bij ons aankwamen, op stro en in een vies oud hok:


Op schoot vinden ze een beetje eng (ze vinden eigenlijk alles eng).


Inmiddels genieten ze van hun nieuwe hok. En soms komt het konijn ook even op visite, om daarna weer eruit gehaald te worden, want die wordt veels te dik van dat cavia-voer:


Oh, en in de zomer is dit hun look. Kaalgeknipt, tegen de warmte. Onder luid protest, want ze vonden het niet zo leuk, dat knippen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:05:06 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_83846906
Is het niet gewenning? Gewoon proberen om elke dag ze even te pakken (al is het voor 5 minuten) zodat ze er aan kunnen wennen.
De cavia's Sammie en Boeffie kwamen van de kinderboerderij af, en waren ook niet veel gewend. Maar nu is Boef zelf nu zo dat-ie om eten gaan smeken af en toe (pieppen )
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 13:07:21 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_83846995
We proberen het ook wel, maar met op schoot, aaien in het hok of vrij rondlopen doen we ze echt geen plezier. Maar we halen ze wel elke dag even aan, om ze toch een beetje te laten wennen. En we vinden het eigenlijk ook wel goed, ze hebben zoveel lol met zn tweeen Ze stuiteren soms echt het hok door
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83847226
Oeh, nieuw topic.

@ Perry: ik heb geen ervaring met beertjes, ik heb alleen zeugjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:20:30 #8
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_83847569
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
We proberen het ook wel, maar met op schoot, aaien in het hok of vrij rondlopen doen we ze echt geen plezier. Maar we halen ze wel elke dag even aan, om ze toch een beetje te laten wennen. En we vinden het eigenlijk ook wel goed, ze hebben zoveel lol met zn tweeen Ze stuiteren soms echt het hok door

Pieppen ze wel als je met zakken schud? Of dat nog niet helemaal?
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 13:25:55 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_83847811
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:20 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Pieppen ze wel als je met zakken schud? Of dat nog niet helemaal?
Oh ja, dat wel Krakende zakjes of een hap van een appel vinden ze heel cool, en dan piepen ze erop los. Maar als je het dan komt brengen vinden ze het wel een beetje eng. Dan kruipen ze weg, en kijken ze vanuit het huisje wat je doet. En soms komen ze ook wel een stukje uit je hand pakken Heel dapper
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83849740
Hier fluiten ze als ik:
- De wc doortrek
- De voordeur open doe
- De gordijnen dicht doe

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 14:27:07 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_83850482
Laatst floten ze hier ook toen mn vriend thuiskwam
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83853657
Oppascaaf
Tap tap tap
pi_83855628
Twee broertjes kan prima hoor, garantie heb je nooit maar beertjes zijn vaak toch veel leuker dan zeugjes....

Wat voor ras/soort Ben je naar op zoek Perry?
I had a signature once. It was awful.
pi_83856430
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Laatst floten ze hier ook toen mn vriend thuiskwam
Ze vinden je vriend leuk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_83856442
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:55 schreef CherryLips het volgende:
Oppascaaf
[ afbeelding ]
Ahw, oppascaafje ziet er lief uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 17:05:42 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_83856469
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze vinden je vriend leuk.
Klopt, ze vinden hem leuker dan mij Omdat ik altijd de nagels en haren knip, haten ze mij. En hij komt altijd met witlof enz aanzetten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83856531


"Ownee, daar komt dat nagel en harenknipmens weer."
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 17:10:21 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_83856628
Ja, zo'n kop trekken ze dan ook

Terwijl ik ook het hok schoonmaak, water geef en voor brokjes zorg! Maar goed, dat staat niet in verhouding tot de lekkere groentes blijkbaar...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83864404
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Twee broertjes kan prima hoor, garantie heb je nooit maar beertjes zijn vaak toch veel leuker dan zeugjes....

Wat voor ras/soort Ben je naar op zoek Perry?
Naar 2 gladharen
Ik heb nu een mooi koppeltje gevonden (creme + zwart), maar ik ben bang dat ze gaan fokken als een stelletje konijnen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:39:11 #20
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:41:24 #21
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_83865365
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Naar 2 gladharen
Ik heb nu een mooi koppeltje gevonden (creme + zwart), maar ik ben bang dat ze gaan fokken als een stelletje konijnen

Is de beer niet geholpen dan?
pi_83865806
Nope, die is niet geholpen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83866705
Om even terug te komen op het oogje van mijn cavia, het kliertje moest er wel uit omdat het anders kon gaan ontsteken en irriteren. En het was wel verdoofd met oogdruppels, maar ik denk dat ze het wel een beetje merkte. Maar het viel echt reuze mee, het klinkt denk ik erger dan dat het is. Het bloedde wel een beetje, maar eventjes een watje er op en dat stopte ook gelijk. Een ontsteking bij het oog wou ik voorkomen, lijkt me ook niet prettig.

Nu 2x per dag zalf er in, laat ze prima doen, lief diertje is het .
pi_83868526
Ik heb een cavia die al drie jaar zo'n kleirtje heeft en nooit geen last van gehad hoor

Enne, Perry, een koppeltje zonder geholpen beer echt niet doen, dat is zeker niet de bedoeling. (zwart x creme is sowieso al geen goede combi qua kleur).
I had a signature once. It was awful.
pi_83868648
Tis gewoon een leuke kleurcombo, maar niet de bedoeling om te fokken
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 10:27:03 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_83876371
Kun je de beer dan niet alsnog laten helpen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83944326
Kan wel, maar persoonlijk vind ik dat weer niks..
Dus ik kijk nog wel ff rond

Opzich heb ik er ook geen haast bij
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83958613
Sjors in de OP!

Wij gaan toch een grotere kooi regelen voor de boys. Of tenminste. We denken aan een creatievere oplossing: het verbinden van twee kooien aan elkaar dmv een buis. We hebben de ideeen nog niet helemaal uitgewerkt. Maar één ding is zeker: ze moeten meer ruimte.
Liej
  maandag 12 juli 2010 @ 22:53:41 #29
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_83979417
Hou ons op de hoogte van hoe er dat uit gaat zien zou ik zeggen

Even een tvp-foto-post:
Mopke en Lucas:


Mopke in fotomodel-pose
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_83979485
Leuke foto's
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_83979640
Wat lief ^^
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:13:10 #32
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84023965
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier fluiten ze als ik:
- De wc doortrek
- De voordeur open doe
- De gordijnen dicht doe


- Nies
- Er een leuk geluid is op tv.
- Opsta
- Mn grote teen beweeg (nee geen grapje, Elvis vind dat prima reden om een bler op te zetten)
- De boodschappentas pak.



@ Perry. Zo zie ik t graag. Veel beter rustig je cavia te zoeken dan belazerd te worden. Zodra je ze hebt zul je er heel veel plezier van hebben.

Met goedkeuring van de cavia's heb ik een komkommer en tomatenplant gekocht. Ze vallen echt aan op de verse tomaatjes en minikomkommertjes. En nu is het geluid van de tuindeur ook een prima reden om de hele buurt bij elkaar te gillen.
pi_84026018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:13 schreef Queen_Minny het volgende:

- Nies
- Er een leuk geluid is op tv.
- Opsta
- Mn grote teen beweeg (nee geen grapje, Elvis vind dat prima reden om een bler op te zetten)
- De boodschappentas pak.


Met goedkeuring van de cavia's heb ik een komkommer en tomatenplant gekocht. Ze vallen echt aan op de verse tomaatjes en minikomkommertjes. En nu is het geluid van de tuindeur ook een prima reden om de hele buurt bij elkaar te gillen.
Haha, jouw cavia's hebben ingebouwde bewegingsensoren.

Hier lusten ze ineens geen tomaat meer, echt... wat is dit nou weer voor onzin?
Komkommer gaat er nog wel in, verwende prinsesjes.

Ik probeer nu buiten gras te kweken in twee potten, na 1,5e week heb ik wel 3 grassprietjes.
Het gaat de goede kant op.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84031151
Hmm als je veel licht binnen hebt, kun je ze dan ook kweken, of lukt dat echt alleen buiten?

@4Ever; hoe kweek je gras? Als ik hier wat kanarievoer in een bak met grond duw, staat er binnen een paar dagen een compleet bos namelijk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84031623
Wat een lieve foto van Mopke
pi_84039565
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 07:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm als je veel licht binnen hebt, kun je ze dan ook kweken, of lukt dat echt alleen buiten?

@4Ever; hoe kweek je gras? Als ik hier wat kanarievoer in een bak met grond duw, staat er binnen een paar dagen een compleet bos namelijk
Ik had bij de oude Knoevelshop wat biologische Timothy graszaadjes besteld en dat in een enorme plantenbak gedaan.
Elke dag wat water erbij geven, met deze temperaturen en de laatste dagen hoeft dat niet, ivm hoosbuien
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84041827
Ja ok, dan krijg je echt gras.. Wellicht als je gewoon groenvoer wilt wat kanarievoer planten? Dat gaat super snel haha

En doe je die in gewoon zand, of in potgrond ofzo?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84043204
Ik had speciaal potgrond gekocht.

Jammer dat ik geen kanaries heb
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84046900
Haha ok, dat doe ik met mijn gras ook (kanarie voer )
pm je adres, en ik gooi wel wat in een zakje en dat in een envelop voor je
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:26:04 #40
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_84053593
Ik heb hier ook twee tomatenplanten en één komkommerplant neergezet en die groeien echt belachelijk snel en hoog.. Helaas nog geen komkommertjes in zicht, wel een aantal knalgroene mini-tomaatjes..
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:28:17 #41
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84085228
Ik laat me ook maar weer eens zien Hebben inmiddels een leuk stukje gras voor de beestjes, dus die vermaken zich wel op een mooie zomerdag. De pics komen later nog. Heb alleen een iets ander probleem, namelijk vliegen! Hoe houden jullie die klote-beesten weg bij de caviakooi. Ging hem nl. net schoonmaken en ja hoor...het was weer zover. Een aantal maaien gevonden Heb de bak nu schoongemaakt met chloor, maar het liefst hou ik die vliegen gewoon weg. Nadeeltje is dat ik tuindeuren heb en ze dus gewoon naar binnen komen. Elke avond mep ik ze allemaal neer, maar ze blijven komen. Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen? Heb al een zakje water in de deuropening gehangen, maar dat heeft 2 dagen geholpen en nu lijken ze er wel aan gewend.
To infinity…and beyond!
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:36:29 #42
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84091051
Kun je niet met hor-gaas de kooi bedekken? Zo houden de cavia's lucht en licht, maar blijven de vliegen buiten.

Bij bouwmarkten en woonsupers word je nu doodgegooid met voorzethorren en rollen gaas.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:52:10 #43
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84091670
De kooi bedekken is wel een optie. Die horren voor voor de deur zijn lastig te vinden of heel duur, aangezien het om tuindeuren gaat. Moet dus iets hebben wat vanaf 2 kanten naar het midden toe sluit en dat is bijna niet te vinden of dus belachelijk prijzig.
To infinity…and beyond!
pi_84094391
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:28 schreef ivetje het volgende:
Ik laat me ook maar weer eens zien Hebben inmiddels een leuk stukje gras voor de beestjes, dus die vermaken zich wel op een mooie zomerdag. De pics komen later nog. Heb alleen een iets ander probleem, namelijk vliegen! Hoe houden jullie die klote-beesten weg bij de caviakooi. Ging hem nl. net schoonmaken en ja hoor...het was weer zover. Een aantal maaien gevonden Heb de bak nu schoongemaakt met chloor, maar het liefst hou ik die vliegen gewoon weg. Nadeeltje is dat ik tuindeuren heb en ze dus gewoon naar binnen komen. Elke avond mep ik ze allemaal neer, maar ze blijven komen. Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen? Heb al een zakje water in de deuropening gehangen, maar dat heeft 2 dagen geholpen en nu lijken ze er wel aan gewend.
Het schijnt een vliegenplaag te zijn buiten, echt overal zijn die smerige rotbeesten.

Bij mij in de huiskamer valt het wel mee en die drie vliegen sla ik wel dood met de elektrische vliegenmepper.

Wat je eventueel kan proberen is een tas met lokstof ophangen in de volle zon, naderhand gooi je de tas gewoon in de vuilniszak.
Kost een 10,- tje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:09:24 #45
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84095078
Zo'n zak is wel een idee. Alleen weet ik nog niet waar ik hem op kan hangen. Het liefst eigenlijk in de deuropening ofzo, maar heb een zonnescherm dus dan hangt ie niet in de zon.
Ik blijf met de mepper echt aan de gang. Op een gewone dag heb ik er wel 10 in huis rondvliegen. Ga in de avond dan wel ff meppen, maar de volgende dag is het weer hetzelfde. En het zijn vaak ook van die kleintjes die je zowat niet ziet en die heel snel zijn. Ik ga iig eens achter zo'n zak aan! Want daar kan ik wel wat mee denk ik Zouden ze die ook bij het tuincentrum hebben denk je?
To infinity…and beyond!
pi_84099127
10? Ik heb er in de zomer vaak wel 40 of meer.... Hopeloos. Ik heb toen Bio-Kill gekocht en tegen de ramen gesprayd, want daar gaan ze toch veel opzetten en dat werkt erg goed: kon elke dag tien vliegen van de vensterbank vegen. Maar wat tot op heden het beste werkt: de katten die ik sinds november heb. Heb nu echt maar een paar vliegen, en die verdwijnen ook snel weer!

(Bio-Kill en katten is overigens weer geen goede combi, maar als je het niet op de kooi van de cavia's smeert is het voor de cavia's wel volstrekt veilig)
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:16:32 #47
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84102037
Denk toch dat ik maar voor die zak ga. Heb niet zo heel veel zin in allemaal dode vliegen in huis En een kat...dat gaan we ook niet doen
To infinity…and beyond!
pi_84110261
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:09 schreef ivetje het volgende:
Zo'n zak is wel een idee. Alleen weet ik nog niet waar ik hem op kan hangen. Het liefst eigenlijk in de deuropening ofzo, maar heb een zonnescherm dus dan hangt ie niet in de zon.
Ik blijf met de mepper echt aan de gang. Op een gewone dag heb ik er wel 10 in huis rondvliegen. Ga in de avond dan wel ff meppen, maar de volgende dag is het weer hetzelfde. En het zijn vaak ook van die kleintjes die je zowat niet ziet en die heel snel zijn. Ik ga iig eens achter zo'n zak aan! Want daar kan ik wel wat mee denk ik Zouden ze die ook bij het tuincentrum hebben denk je?
Ik heb eigenlijk geen idee, je zou het wellicht kunnen vragen in zo'n centrum.
Zelf heb ik ze alleen op (paarden)webshops gezien: Silva Outdoor Vliegenzak.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84125572
Die cavia drops zijn best lekker.
pi_84145935
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:30 schreef VaderVanJezus het volgende:
Die cavia drops zijn best lekker.
?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:29:17 #51
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84152133
Haha, ik heb vroeger die gewone witte variant ooit op. Die met melk! Zijn idd best lekker, al lijken me die groene (waar ze hier zo dol op zijn) niet echt smakelijk.
To infinity…and beyond!
pi_84161544
Een vroegere vriendin had een hamster waar ze die drops aan gaf.
Ze roken wel lekker, maar ik heb ze nog nooit geproefd.

Mijn cavia's lustte gelukkig nooit snoep, behalve die knaagstengels.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 14:16:17 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_84168086
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:28 schreef ivetje het volgende:
Heb alleen een iets ander probleem, namelijk vliegen! Hoe houden jullie die klote-beesten weg bij de caviakooi. Ging hem nl. net schoonmaken en ja hoor...het was weer zover. Een aantal maaien gevonden Heb de bak nu schoongemaakt met chloor, maar het liefst hou ik die vliegen gewoon weg. Nadeeltje is dat ik tuindeuren heb en ze dus gewoon naar binnen komen. Elke avond mep ik ze allemaal neer, maar ze blijven komen. Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Gadver jakkes bah, hier ook!! Ik maak de kooi normaal één per week schoon, op zaterdag. Maar ik denk dat ik de komende weken ook maar eens op woensdag de natte plek eruit schep... Vliegen vang ik weg zodra ik ze zie, maar blijkbaar hebben ze toch kans gezien erbij te komen. Toen we aan het werk waren vast.

Wat is dat smerig zeg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84169763
Man, ik heb de oppascaaf drie keer in een week schoongemaakt, plus pisvlekken eruit geschept. Hoe doen jullie dat? Want dit weerhoudt me er dus wel van om cavia's te nemen. Na twee, drie dagen hangt er al zo'n lucht om die kooi heen.
Tap tap tap
  zaterdag 17 juli 2010 @ 15:42:18 #55
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84170137
Ik heb maar een zak besteld tegen de vliegen. Ben benieuwd! De kooi maak ik altijd op donderdag schoon, maar ga nu idd de natte plekken even in de gaten houden. Stinken doet ie niet echt, maar dat komt denk ik ook doordat hij bij ons in de woonkamer met open keuken staat en niet in een kleine ruimte. En de caafs zitten ook regelmatig buiten op het gras, dus hij wordt wel wat minder vuil dan in de winter. Alleen die vliegen is zo ranzig. Hopelijk werkt die zak een beetje, aangezien ik 14,20 kwijt was inclusief verzenden.
To infinity…and beyond!
pi_84170349
Ik gebruik met dit weer enkel aubiose en kom nog steeds met 1 keer per week verschonen zonder stank en vliegennesten toe.
I had a signature once. It was awful.
pi_84172838
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:42 schreef ivetje het volgende:
Ik heb maar een zak besteld tegen de vliegen. Ben benieuwd! De kooi maak ik altijd op donderdag schoon, maar ga nu idd de natte plekken even in de gaten houden. Stinken doet ie niet echt, maar dat komt denk ik ook doordat hij bij ons in de woonkamer met open keuken staat en niet in een kleine ruimte. En de caafs zitten ook regelmatig buiten op het gras, dus hij wordt wel wat minder vuil dan in de winter. Alleen die vliegen is zo ranzig. Hopelijk werkt die zak een beetje, aangezien ik 14,20 kwijt was inclusief verzenden.
Zou je kunnen laten weten of de zak effectief is?
Misschien kan ik hem dan ook bestellen voor de paarden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84172867
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:25 schreef CherryLips het volgende:
Man, ik heb de oppascaaf drie keer in een week schoongemaakt, plus pisvlekken eruit geschept. Hoe doen jullie dat? Want dit weerhoudt me er dus wel van om cavia's te nemen. Na twee, drie dagen hangt er al zo'n lucht om die kooi heen.
In wat voor kooi zit oppascaaf?
Ik heb een draadkooi wat de ventilatie ten goede komt.
Vroeger had ik zo'n dichte plastic kooi (met de bovenkant open) en die rook ik wat minder dan mijn draadkooi.

Verder wat zoeperzazke zegt: aubiose, daar red ik het makkelijk een week mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:52:42 #59
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84173388
Ik laat weten of die zak werkt natuurlijk! En ik heb idd een half dichte kooi dus misschien dat ie daardoor minder ruikt. En wat is aubiose? Waar kan ik dat halen en is het duur?
To infinity…and beyond!
pi_84173668
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:52 schreef ivetje het volgende:
Ik laat weten of die zak werkt natuurlijk! En ik heb idd een half dichte kooi dus misschien dat ie daardoor minder ruikt. En wat is aubiose? Waar kan ik dat halen en is het duur?
Aubiose is hennepvezel en wordt meestal verpakt in pakken van zo'n 20 kg.
Dus als je de ruimte hebt voor zo'n baal dan is dat ideaal.

Ik betaal per baal 9,95 +4 nog wat aan verzendkosten, maar als ik het bij het veevoerbedrijf haal (waar ik balen hooi haal) dan kost het me 18 of 20 euro.

Ik heb in begin maart besteld en heb nu nog zo'n 5 kilo strooisel over.
Maximaal 5 maanden doe ik ermee.
3 cavia's en 1 kooi.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84174068
Hij zit in zo'n duna kooi. Met zaagsel, en hij ligt gewoon op het stro, dat hij onder kakt en vervolgens niet meer hoeft het is echt een schat van een beest, kan hem wel de hele dag knuffelen en hij zat gisteren tijdens popstars bijna de hele tijd te wheepen
Tap tap tap
pi_84174132
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:18 schreef CherryLips het volgende:
hij ligt gewoon op het stro, dat hij onder kakt en vervolgens niet meer hoeft
Ja, dat klinkt herkenbaar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84180034
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Aubiose is hennepvezel en wordt meestal verpakt in pakken van zo'n 20 kg.
Dus als je de ruimte hebt voor zo'n baal dan is dat ideaal.

Ik betaal per baal 9,95 +4 nog wat aan verzendkosten, maar als ik het bij het veevoerbedrijf haal (waar ik balen hooi haal) dan kost het me 18 of 20 euro.

Ik heb in begin maart besteld en heb nu nog zo'n 5 kilo strooisel over.
Maximaal 5 maanden doe ik ermee.
3 cavia's en 1 kooi.
Hoe groot is jou kooi, en hoe hoog maak je de bodembedekking?
Ik kan in de Meern een pak gaan halen morgenmiddag. Iemand heeft het eerder deze week voor me opgehaald, want we treffen elkaar morgen daar toch namelijk..

Wellicht ga ik het mengen met gewone zaagsel om het toch maar een week vol te houden
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84181830
Cvaia's mogen niet op stro, stro is te ruw voor de voetjes en kan de oogjes lelijk verwonden. Bovendien gaat stro in no-time enorm stinken van de urine waardoor je inderdaad jezelf gek loopt te verschonen.

Leg aubiose in het hok en geef het losse hooi in een ruif of hooibal en je zult zien dat de kooi zeker 3 keer langer schoon blijft.

Omdat aubiose wat duurder is gebruik ik normaal hennepvezel (6 euro per baal versus 11 euro per baal). Ik gebruik steeds ca 2/3e baal per keer verschonen. Hoewel mijn dieren uiteraard evenveel plassen en keutelen, ziet mijn flat er na een week met hennepvezel echt wel uit naar dat hij nodig verschoond moet worden. Met aubiose na een week zou je ook geloven dat het er pas een dag of 4 in ligt in plaats van 7. Echt superspul. En als je maar 1 kooi hebt doe je natuurlijk véél langer met zo'n baal, dus dan is het zeker rendabel, al gebruik je het - net als ik- alleen maar in tijden van hittegolven. (bij koud weer vind ik hennepvezel ook prima voldoen ivm de prijs)
I had a signature once. It was awful.
pi_84185918
Excuus, ik bedoelde hooi, haal die twee altijd door elkaar (ik ben meer van de hamsters enzo ).
Tap tap tap
pi_84190999
Hamsters hebben toch ook geen stro?

(en hooi op de bodem is weliswaar ongevaarlijk maar gaat evengoed heel hard stinken als ze het onderpissen)
I had a signature once. It was awful.
pi_84193140
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Hoe groot is jou kooi, en hoe hoog maak je de bodembedekking?
Ik kan in de Meern een pak gaan halen morgenmiddag. Iemand heeft het eerder deze week voor me opgehaald, want we treffen elkaar morgen daar toch namelijk..

Wellicht ga ik het mengen met gewone zaagsel om het toch maar een week vol te houden
1 meter denk ik.

De bodembedekking doe ik meestal gewoon op gevoel, ongeveer 4 cm, iig dat er een lekkere laag in het hok ligt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84195718
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Hamsters hebben toch ook geen stro?

(en hooi op de bodem is weliswaar ongevaarlijk maar gaat evengoed heel hard stinken als ze het onderpissen)
Nee, ik gebruik bij hamsters geen van beide, daarom haal ik ze door elkaar
Tap tap tap
  zondag 18 juli 2010 @ 17:34:51 #69
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84203749
Oke, maar die aubiose is dus niet via de winkel te krijgen. Dan moet ik het bestellen? Waar bestellen jullie en komt het dan gewoon met de postbode?
To infinity…and beyond!
  zondag 18 juli 2010 @ 17:58:00 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84204448
Aubiose..dat klinkt wel als goed spul!
Caafje zit nu buiten op het gras, het beest is helemaal in z`n hum Lekker in de schaduw en de bovenkant van de ren dicht zodat er niks in of uit kan wat niet de bedoeling is
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84204451
Ik koop het gewoon bij Ranzijn. Er zijn genoeg verkooppunten hoor, op hun website staan nu alle adressen.

http://www.aubiosenl.nl/aubiose/nl/dealerlijst-kleindieren
I had a signature once. It was awful.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:21:57 #72
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84205108
Ah, nieuwegein! Lekker vlakbij. Ga daar komende donderdag eens even kijken. Zaagsel is toch bijna op!
To infinity…and beyond!
pi_84211110
Hier hebben ze het zelfs in het dorp zie ik
OK, daar ga ik het de volgende keer wel halen.

Heb nu 20 liter hier staan haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84218339
Dubbel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84218371
Foutje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84218448
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier hebben ze het zelfs in het dorp zie ik
OK, daar ga ik het de volgende keer wel halen.

Heb nu 20 liter hier staan haha
Das boffen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84222665
Ik hoop wel dat ze dezelfde prijs aanhouden (10,40)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84222667
wow vet, der is dus ook gewoon een cavia topic ik zal straks een foto maken van mijn schatje
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_84244672
quote:
Op maandag 19 juli 2010 06:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik hoop wel dat ze dezelfde prijs aanhouden (10,40)
Dat is wel voordelig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84317887
Oppascaaf is weer naar z'n bazinnetje .
Tap tap tap
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:38:26 #81
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84325781
Onze Jack was gisteren ineens erg stil, niet eten en drinken, niet lopen, alleen maar stil in een hoekje zitten. Vanmorgen kwam ik beneden en was het vies rond zijn neusje en mond. Oogjes dof, niet eten, helemaal niks. Beetje reutelend ademen...heel zielig. Vriend is nu met em bij DA en het is een longontsteking Hopelijk komt ie er weer bovenop, maar las al dat het wel goed te behandelen is. Hij is zo zielig!!

De vliegenzak kan ik morgen ophalen op het postkantoor. Hang em dan meteen op, dus ben benieuwd
To infinity…and beyond!
pi_84326009
Dat is behoorlijk zwaar ja. Zorg dat hij niet op zaagsel zit de komende tijd en goed blijft eten, als hij zelf niet eet voer dan bij met science recovery of critical care, te krijgen bij de DA. Dat eten is héél belangrijk.

Verder neem ik aan dat je enrofloxoral drops/baytril hebt gehad, in combi met carprofen: dit is de beste combi. Evt kun je bij de DA om een injectie primperid vragen als hij echt niet wil eten om zijn eetlust wat op te wekken.

En verder natuurlijk zo koel mogelijk houden met dit weer, de hitte van de laatste dagen is echt verschrikkelijk voor een caaf met longontsteking...

Sterkte met Jack, duimen draaien....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:48:03 #83
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84326152
Vriend is nog bij DA, dus weet nog niet wat ie krijgt. DA had een spoedgeval tussendoor, dus hij zit nu even te wachten daar. Ik ga morgen zowiezo aubiose halen, dat kan wel neem ik aan? En dat bijvoeren, die voeding is via de DA te krijgen neem ik ook aan?
To infinity…and beyond!
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:53:54 #84
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84326384
Dat Science Recovery, is dat ook van Gerty (paars/roze zak)? Zag zakken van dat spul liggen bij de dierenzaak hier in het dorp, maar dat kostte 24 euro voor 5kg ofzo. Behoorlijk duur
pi_84326653
@Ivetje, aubiose is al een stuk beter. Als hij erg zwaar ademt kun je hem ook tijdelijk op fleece/handdoeken zetten, dan weet je zeker dat hij zo stofvrij mogelijk zit. Ook handig om het hooi niet los in het hok te doen maar in een ruif of hooibal zodat hij daar niet met zijn neus inzit.

Dwangvoer is als het goed is altijd verkrijgbaar bij de DA, science recovery of critical care dus. Vraag gelijk of je een paar 1ml spuitjes mee kunt krijgen. Het makkelijkste is om er een dikke pap van te maken (met water), het tuutje van een 1ml spuitje af te knippen en dan het papje op te zuigen en in het bekje leeg te maken richting de wang, nooit rechtstreeks in de keel.

@Sjowhan: je bent in de war met Science Selective. Science Selective is gewoon hardvoer. Inderdaad erg prijzig maar verreweg het beste caviavoer op de markt. Science Recovery is poeder, de meeste dierenwinkels verkopen het niet, dierenartsen wel, en maak je aan met water om je cavia te voeren in tijden dat hij zelf niet kan of wil eten.
De fabrikant heet trouwens Supreme, en is zowel van de Science Selective als van Gerty guinea pig, en ook van Science Recovery.

(adviesverkoopprijs is trouwens ca. 49 euro voor 10 kilo, maar ik koop het altijd op de ECC-show met de aanbiedingen, dan betaal je ca. 30 euro voor een grote zak)
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:09:52 #86
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84327017
Hij heeft idd wat jij zegt allemaal gekregen. Alleen nog iets erbij. Het ene is ontstekingsremmer, dan nog antibiotica en een darmopwekker. En ik heb idd dwangvoer gekregen. En we moeten elke dag vitamine c geven.
To infinity…and beyond!
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:15:14 #87
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84327293
En ik heb zelf een 10ml spuitje meegenomen van het werk. Daar zit een wat langer tuitje aan. We hebben hem net alles gegeven en hij doet het opzich goed. Hij is ook weer wat levendiger gelukkig Vanmorgen was ie erg zielig, maar nu kijkt ie weer wat helderder. En ga gewoon aubiose halen, dan zien we wel hoe het gaat. Hij rateld iig niet zo heel erg.
To infinity…and beyond!
pi_84328393
10ml spuitjes kunnen maar hebben een dun tuutje. Een dikke pap is het beste om te geven en die zuig je niet zo makkelijk op met 10ml, dan moet je het erg waterig maken en dan nog heb je kans dat de grotere stukjes uit het dwangvoer het tuutje verstoppen. En tweede voordeel is dat je met 1ml nooit teveel in 1 keer geeft, met 10ml is het veel lastiger doseren en spuit je al snel 2ml in een keer in zijn bekje, wat de kans op verslikken erg groot maakt.

Carprofen is trouwens ontstekingsremmend en pijnstillend, beetje wat ibuprofen voor mensen is.

Een darmstimulerend middel is ook prima, metacloral, cisaral of primperan? Ik vind zelf primperan altijd het fijnste werken. Als hij maar goed blijft eten en niet al te koppig is met het nemen van zijn medicijnen.... dan komt het hopelijk snel weer goed!!
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:54:50 #89
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84329029
Metacloral volgens mij. En hij neemt de medicatie prima. Zal komende vrijdag op het werk even 1ml spuitjes meenemen. Ga er niet voor naar de DA, werk is net zo makkelijk En heb nu 1 zakje aangemaakt zoals op het pakje stond. Met 70ml water. Het is een beetje tussen vloeibaar en dik in. Niet heel waterig, maar ook geen klonten ofzo
To infinity…and beyond!
pi_84329370
De cavia van mijn broertje heeft een knaagsteen, met stukjes wortel erop. Op het doosje staat zelfs een plaatje van een cavia..dus ik probeer even te begrijpen waarom zo'n ding slecht is voor ze
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84333500
@Ivetje, was even vergeten dat je in een apotheek werkt, dan is het idd net zo makkelijk als je met het afknippen van het tuutje gewoon 1 lange huls overhoudt, dan maakt het ook niet uit ook. Het aanmaken van dwangvoer doe ik persoonlijk altijd op gevoel, en als je nu iets met 70ml water aanmaakt dan heb je ook wel hééél erg veel, ik weet niet of het wel zo lang goed blijft? Ik maak gewoon iedere keer een kleine portie aan, die ik probeer op te maken per keer geven zodat ik het altijd vers geef....
Een cavia hoeft maar 20-40ml dwangvoer op een dag te hebben, dus ik maak per keer vaak een ml of 5-7 (op gevoel dan he) klaar....
Nouja, je merkt snel genoeg wat handig is

@ DjinN: tsja. Er zijn ook loopballen waar een cavia in afgebeeld staat. En de blokker verkoop hamsterkooitjes van 25x25cm waar een goudhamster in afgebeeld staat. Het is pure commercie, met geen enkel belang voor dierenwelzijn. Helaas trappen onwetende mensen er met open ogen in, maar vanaf heden weet je hopelijk dat je dat dus niet meer moet doen.... Een cavia heeft behalve hooi en goed hardvoer (echt caviavoer, geen gemengd knaagdierenvoer waar alweer zo leuk een konijn, cavia en hamster op staan afgebeeld - er bestaat geen voer dat alle drie deze dieren in 1 keer goed kan voeden) niets te eten nodig uit een dierenwinkel, een knaagsteen is totaal overbodig. Geef ze liever een verse wortel om hun tandjes op te laten slijten Daar zijn ze ook gek op en dat is tenminste 100% gezond en goed!

Technisch gezien: een knaagsteen bestaat oa uit calcium. Een cavia is heel gevoelig voor een verkeerde calcium.fosfor balans en kan teveel calcium niet goed verwerken. De kalk hoopt op in de blaas en voila, blaasgruis en blaasstenen (die bij cavia's gewoon uit calcium bestaan) zijn het gevolg. En echt, daar wordt je totaal niet blij van want blaasproblemen zijn slopend en vaak chronisch....
I had a signature once. It was awful.
pi_84334831
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef CherryLips het volgende:
Oppascaaf is weer naar z'n bazinnetje .
Awh... rustig in huis zeker?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84334922
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:53 schreef Sjowhan het volgende:
Dat Science Recovery, is dat ook van Gerty (paars/roze zak)? Zag zakken van dat spul liggen bij de dierenzaak hier in het dorp, maar dat kostte 24 euro voor 5kg ofzo. Behoorlijk duur
Dat is wel aan de prijzige kant.

Ik betaal voor mijn SS 39 euro / 10 kilo.
Jij komt toch ook uit Den Haag, of ben ik nu in de war?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:59:09 #94
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84335268
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is wel aan de prijzige kant.

Ik betaal voor mijn SS 39 euro / 10 kilo.
Jij komt toch ook uit Den Haag, of ben ik nu in de war?

Nouja, ik werk in den haag, maar kom uit Teylingen
pi_84343975
Overigens, er bestaan geen 5 kilo zakken van SS, deze worden verpakt in 300 (proefverpakking), 850 (kleine verpakking), 2 kilo (gewone verpakking) en 10 kilo (grootverbruikersverpakking). 2 kilo heeft een adviesverkoop rond de 10 euro, 10 kilo dus rond de 49 euro.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:25:58 #96
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84344491
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 07:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, er bestaan geen 5 kilo zakken van SS, deze worden verpakt in 300 (proefverpakking), 850 (kleine verpakking), 2 kilo (gewone verpakking) en 10 kilo (grootverbruikersverpakking). 2 kilo heeft een adviesverkoop rond de 10 euro, 10 kilo dus rond de 49 euro.

Hmm, dan maar volgende keer als ik bij de dierenwinkel ben even goed kijken. Weet wel dat de prijs 24,95 was
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:39:56 #97
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84344652
@zoeper : ik zal eens kijken hoe ik dat doe met het voer. Hij vind het nou niet bepaald lekker en zijn hele bekkie is groen na het eten heb nu een 3ml spuitje genomen en de punt eraf geknipt idd. Werkt wel beter. Masr het probleem is vooral dat het voer in het spuitje uitdroogt en dan zit het vast heel irritant. Hopelijk gaat ie snel weer uit zichzelf eten. Want dit vind ie ook niet echt leuk. Sjlebby doet overigens wel heel lief voor em! En hij likt het dwangvoer van jack zijn mondje
To infinity…and beyond!
pi_84345476
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Awh... rustig in huis zeker?
Ja Vooral als ik 's ochtends beneden kom .
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:38:48 #99
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84345741
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja Vooral als ik 's ochtends beneden kom .

Wat let je
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:40:51 #100
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84349420
Ik ben even op pad geweest voor aubiose, maar dat is alleen in pakken van 22 kilo te krijgen! Werd em dus niet op de scooter Heb nu mini-hemp meegenomen, dat was wel in een handzame verpakking verkrijgbaar. En heb een ruifje gekocht voor het hooi, want die had ik niet meer. Net Jack weer eten gegeven en hij doet er al minder moeilijk over gelukkig
En de vliegenzak is binnen!! Heb hem 3 kwartier geleden opgehangen en sindsdien geen vlieg meer gezien in huis. Al denk ik telkens wel dat er 1 zit, omdat ik denk dat ik em hoor. Ben gewend geraakt aan dat gezoem denk ik Er zitten in de zak ook al wat vliegen volgens mij. En er komt een hele zoete geur uit. Verder is het een veel kleiner zakje dan ik had gedacht Hij is maar 30cm lang ongeveer! Ik had echt een grote zak verwacht, maar dat is dus niet zo. Ik heb een hele gezellige met bloemetjes erop, daarin zie je die vliegen ook niet zo goed zitten. Is wel zo smakelijk op je terras. Maar goed, ik ben er nu dus eigenlijk tot op heden al wel tevreden over. Hopelijk blijft het zo!
To infinity…and beyond!
pi_84350956
Kon je aubiose niet op je scooter vastbinden? ::D
Zie je ineens een scooter de hoek om komen met zo'n grote pak aubiose erachter

Ik ga zondag kijken voor caafjes
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 12:26:40 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_84351141
Wat leuk! Waar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:53:27 #103
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84352088
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kon je aubiose niet op je scooter vastbinden? ::D
Zie je ineens een scooter de hoek om komen met zo'n grote pak aubiose erachter

Ik ga zondag kijken voor caafjes
Heb het toch maar wel meegenomen en heb er een foto van laten maken

To infinity…and beyond!
pi_84352310
hahaha
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat leuk! Waar?
Gewoon bij mensen, dus geen speciale fokkerij oid. Laten we het beste ervan hopen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84354419
Als je de geslachten dan maar heel goed checkt en zorgt dat de broertjes met uiterlijk 4 weken bij hun zusjes weggegaan zijn!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:40:48 #106
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84407778
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:53 schreef ivetje het volgende:

[..]

Heb het toch maar wel meegenomen en heb er een foto van laten maken

[ afbeelding ]


Succes met het caafjes kijken! Wees voorzichtig... voor je het weet neem je ze allemaal mee.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:57:07 #107
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84415716
Ben eigenlijk gek ook. Heb door noodkreet van iemand me laten verleiden om nog 2 caafjes in huis te nemen . Ze zei dat het 2 dames waren, maar zover ik kan zien zijn het 2 mannetjes.
Heb dus nu 6 cavia's .

Morgen grotere kooi bij de Hano halen, nu zitten ze in een tijdelijk kooitje


pi_84416982
Wat een verschrikkelijk leuke beestjes! Je kunt evt ook een fot van de geslachten maken,d an kan ik je wel zeggen of het beertjes of zeugjes zijn. Het is wel handig om dat zeker te weten voor je met n og meer caafs zit opgescheept ;)

(en hoewel dat echt never nooit een garantie is hoor, vind ik dat ze wel redelijk zeugenkopjes hebben, maar daar moet je nooit op vertrouwen ;))
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 07:59:24 #109
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84427861
Jack is helaas gisteravond laat alsnog overleden :'( Zijn darmpjes zijn nooit meer op gang gekomen. Hij at het dwangvoer niet en toen we gisteravond thuis kwamen lag hij, nog wel ademend, op zijn zij. Achterpootjes zat geen leven meer in, hij had geen enkele kracht meer over. Het leek alsof hij op ons gewacht had met dood gaan, want we hebben de DA gebeld om hem weg te brengen maar in de auto is hij op mijn schoot overleden. We zouden hem zowiezo een spuitje geven, want het was zo ontzettend zielig. We hadden het eigenlijk al door, want ik zag het dwangvoer van de vorige dag nog gewoon in zijn mondje zitten. Hij kreeg het niet weg....
Er zijn hier al meer cavia's dood gegaan, maar om deze moet ik toch echt heel erg huilen. Hij was zo verschrikkelijk lief, deed nooit iemand kwaad en je kon echt met em knuffelen. Als je hem oppakte en je armen op hem heen deed en hem knuffelde vond ie het heerlijk. Hij is ongeveer 2,5 jaar gworden en daarom vind ik het ook zo erg. Hij was nog zo jong en had eigenlijk nog een heel leven voor zich. We hebben met medicatie enzo gedaan wat we konden, ben gisteren nog vanaf mijn werk naar huis gegaan om hem te verzorgen maar het was helaas al te laat. Ik mis hem zo! Dag lieve Jack met je schattige tweekleurige mondje. Doe de groeten aan alle andere caafjes na de regenboogbrug O+





We hebben nu Sjlebby nog over. We nemen geen nieuwe cavia, want we wilden er uiteindelijk toch helemaal mee stoppen. We gaan kijken of hij het red in zijn eentje. Misschien vind ie het heerlijk en geen probleem, aar als hij weg kwijnt zo alleen dan willen we iemand zoeken die hem opvangt. Misschien iemand van hier ofzo. Ik wil hem eigenlijk gewoon niet weg doen, want Sjlebby heeft echt een apart plekje in mijn hart en ik vind hem ook echt een schat! Maar om voor mijn eigen plezier een cavia weg te laten kwijnen doe ik gewoon niet. Hopelijk heeft ie er vrede mee zo alleen, anders mag ie naar andere caafjes :)

@ Zoeper : Ik heb nu een aantal flesjes medicijnen staan en nog een aantal zakjes dwangvoer. Kan jij er zelf iets mee toevallig of weet je er iemand voor? Het is toch voor 90 euro aan spullen en zo laten staan is ook zonde. Ik kijk het wel even aan met Sjlebby of die geen longontsteking heeft, maar hij eet en drinkt nog goed dus denk het niet. Maar anders wil ik er graag iemand blij mee maken :)
To infinity…and beyond!
pi_84427945
Aw, arme Jack ;( Wat jammer dat het niet zo mocht zijn, je hebt in ieder geval je best gedaan!! Slaap zacht lief knulletje!

Sjlebby is natuurlijk gewend om samen te zitten en het is echt geen goed idee om hem alleen te laten zitten. Hij redt zich misschien wel,maar hij zal nooit zo happy worden in zn uppie als ie was mét een vriendje....

Met de medicijnen kan ik niets, ik heb zelf alles in huis. Je kunt op een caviaforum wel een oproepje zetten, bv www.caviagids.nl, of iemand er nog wat aan heeft om over te nemen? Dan ben je het zo kwijt.

Caprofen en 1 zakje dwangvoer is overigens wel handig om zelf in huis te houden hoor, mocht je het nodig hebben en de da is dicht of onbereikbaar of het is midden in de nacht dan heb je in ieder geval iets in huis en hoef je je niet zo machteloos te voelen....

(longontsteking is meestal niet besmettelijk hoor, maak je daar geen zorgen om)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:21:48 #111
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84427957
We kijken het met Sjlebby gewoon even aan. Ik heb wel vaker het idee gehad dat ie liever alleen zat soms dan met iemand erbij :P Zeker wat eten betreft wil ie het liefst alles zelf hebben haha!! Maar we wachten het gewoon even af.

Ik zal de medicatie idd even op het forum zetten als ik zin/tijd heb. Het dwangvoer laat ik dan maar hier staan. Dat bederft volgens mij toch niet.
To infinity…and beyond!
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 09:48:57 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_84428680
Wat verdrietig Ivetje... Nooit leuk om een beestje te verliezen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:41:31 #113
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84429558
Nee idd, ik heb het nu toch wel het moeilijkst van alle cavia's die zijn dood gegaan. Jack was gewoon echt onze kleine, lieve knuffelbeer. Hij heeft ook echt nooit vervelend gedaan of gebeten ofzo. Hij was echt heel lief :{
To infinity…and beyond!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:57:49 #114
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84429792
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:23 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat een verschrikkelijk leuke beestjes! Je kunt evt ook een fot van de geslachten maken,d an kan ik je wel zeggen of het beertjes of zeugjes zijn. Het is wel handig om dat zeker te weten voor je met n og meer caafs zit opgescheept ;)

(en hoewel dat echt never nooit een garantie is hoor, vind ik dat ze wel redelijk zeugenkopjes hebben, maar daar moet je nooit op vertrouwen ;))

De caafjes komen zeker uit een nest, de kleurenpatroon is bijna identiek van beide beestjes. Enkel kan ik ze onderscheiden via de neus, een heeft een bruin/wit neusje, en de andere een zwart/wit neusje :).

Maar zal vanavond wel fotootjes maken om te checken, heb via hier (volgens mij) een site gezien waarop de verschillen (vrouwtje/mannetje) te zien was, en kwam eigenlijk als 2 beren overeen..
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:04:00 #115
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84429909
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:57 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


De caafjes komen zeker uit een nest, de kleurenpatroon is bijna identiek van beide beestjes. Enkel kan ik ze onderscheiden via de neus, een heeft een bruin/wit neusje, en de andere een zwart/wit neusje :).

Bij die op de bovenste pic loopt het wit verder door over zijn rug. Bij de onderste is dat bruin. Daaraan zie je het dus ook heel makkelijk ;)
To infinity…and beyond!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:04:46 #116
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84429926
Wat jammer Ivetje ;(. 2.5 jaar is inderdaad te jong om te overlijden, en je hebt nog zo je best gedaan om hem op te peppen :{.
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:41 schreef ivetje het volgende:
Nee idd, ik heb het nu toch wel het moeilijkst van alle cavia's die zijn dood gegaan. Jack was gewoon echt onze kleine, lieve knuffelbeer. Hij heeft ook echt nooit vervelend gedaan of gebeten ofzo. Hij was echt heel lief :{

Dan raak je ook meer aan hem gehecht als-ie ook zo lief is. Ik denk dat Jack ook je heel erg dankbaar is voor hoe je hem hebt proberen te helpen met eten, en heeft daarom ook op je gewacht heeft voordat hij de regenboogbrug op ging zoeken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:17:55 #117
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84430192
Het leek idd echt alsof hij gewacht heeft. Dat was ook zo lief eigenlijk...we zaten nog geen 5 minuten in de auto toen hij ging. Was heel zielig om te zien, want hij had wat stuipjes en het was gebeurt. Hoefde gelukkig bij de DA ook geen consultkosten te betalen. We hebben hem daar gelaten. Kon wel naar huis rijden, maar dan zat ik hier met hem. Dat wilde ik ook niet. Had nog wel zijn nageltjes geknipt toen ik thuis kwam. Hij is dus wel mooi gegaan :)
Maar we hadden het al wel zien aankomen. Hij at het dwangvoer niet en normaal vinden ze het heerlijk. Had sjlebby een klein beetje gegeven en die was er dol op :P Jack moest er niets van hebben, dus het was eigenlijk al duidelijk. We hebben gedaan wat we konden...jammer dat het niet geholpen heeft :{
To infinity…and beyond!
pi_84430301
Dwangvoer heet niet voor niets dwangvoer... Als cavia's het graag willen is het mooi meegenomen, maar eigenlijk is het juist voor cavia's die niets willen eten en er dus geen zin in hebben. Dat hoeft niet per se te zeggen dat ze ten dode zijn opgeschreven, gelukkig helpt goed dwangvoeren ook juist veel dieren te herstellen, maar bij zo'n acute longontsteking doe je gewoon erg wienig.
Ik heb het enkele jaren terug gehad bij mijn grappige Pipi. Overdag mankeerde ze niets, 's avonds begon ze ineens zwaar te ademen, had haar gelijk AB gegeven, de volgende ochtend stonden we om half 12 bij de DA en daar was haar longontsteking al zo ver gevorderd dat ze bij de DA is overleden.... ze hadden alles geprobeerd, aan het zuurstof gelegd etc, maar haar luchtwegen waren gewoon volgelopen en ze is gestikt... zo naar, je zag ook alle kleur uit haar oortjes en lipjes verdwijnen ;( Dat was echt een verschrikkelijk nare dood, gelukkig ging het wel héél snel. De DA stond ook perplex dat ze ineens zó wegschoot....

Kortom, soms doe je nog zó je best en doe je echt echt álles wat binnen je macht ligt, in mijn geval was ik zelfs precies op tijd met de AB gestart, en toch haal je het niet. Zo sneu, onze Pip was ook maar 1,5 jaar oud. Dat komt toch gewoon heel hard aan ;(
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:50:49 #119
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84430942
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:04 schreef ivetje het volgende:

[..]

Bij die op de bovenste pic loopt het wit verder door over zijn rug. Bij de onderste is dat bruin. Daaraan zie je het dus ook heel makkelijk ;)

Niet helemaal :+
pi_84431147
Wat zijn ze leuk O+ Heb je de geslachten al op de foto? :)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:10:54 #121
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84431426
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat zijn ze leuk O+ Heb je de geslachten al op de foto? :)

Niet echt. Ze stribbelden gisteren beide erg tegen toen ik ze omdraaide om het geslacht te checken, dus wil dat vanavond samen met lief doen.. Een vasthouden en ander foto :P
pi_84457145
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:57 schreef Sjowhan het volgende:

Heb dus nu 6 cavia's :').

_O-

Wat een leukjes :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84457225
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 07:59 schreef ivetje het volgende:
Jack is helaas gisteravond laat alsnog overleden :'( Zijn darmpjes zijn nooit meer op gang gekomen. Hij at het dwangvoer niet en toen we gisteravond thuis kwamen lag hij, nog wel ademend, op zijn zij. Achterpootjes zat geen leven meer in, hij had geen enkele kracht meer over. Het leek alsof hij op ons gewacht had met dood gaan, want we hebben de DA gebeld om hem weg te brengen maar in de auto is hij op mijn schoot overleden. We zouden hem zowiezo een spuitje geven, want het was zo ontzettend zielig. We hadden het eigenlijk al door, want ik zag het dwangvoer van de vorige dag nog gewoon in zijn mondje zitten. Hij kreeg het niet weg....
Er zijn hier al meer cavia's dood gegaan, maar om deze moet ik toch echt heel erg huilen. Hij was zo verschrikkelijk lief, deed nooit iemand kwaad en je kon echt met em knuffelen. Als je hem oppakte en je armen op hem heen deed en hem knuffelde vond ie het heerlijk. Hij is ongeveer 2,5 jaar gworden en daarom vind ik het ook zo erg. Hij was nog zo jong en had eigenlijk nog een heel leven voor zich. We hebben met medicatie enzo gedaan wat we konden, ben gisteren nog vanaf mijn werk naar huis gegaan om hem te verzorgen maar het was helaas al te laat. Ik mis hem zo! Dag lieve Jack met je schattige tweekleurige mondje. Doe de groeten aan alle andere caafjes na de regenboogbrug O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

;( Veel sterkte...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:52:59 #124
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84471636
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 07:59 schreef ivetje het volgende:
Jack is helaas gisteravond laat alsnog overleden :'( Zijn darmpjes zijn nooit meer op gang gekomen. Hij at het dwangvoer niet en toen we gisteravond thuis kwamen lag hij, nog wel ademend, op zijn zij. Achterpootjes zat geen leven meer in, hij had geen enkele kracht meer over. Het leek alsof hij op ons gewacht had met dood gaan, want we hebben de DA gebeld om hem weg te brengen maar in de auto is hij op mijn schoot overleden. We zouden hem zowiezo een spuitje geven, want het was zo ontzettend zielig. We hadden het eigenlijk al door, want ik zag het dwangvoer van de vorige dag nog gewoon in zijn mondje zitten. Hij kreeg het niet weg....
Er zijn hier al meer cavia's dood gegaan, maar om deze moet ik toch echt heel erg huilen. Hij was zo verschrikkelijk lief, deed nooit iemand kwaad en je kon echt met em knuffelen. Als je hem oppakte en je armen op hem heen deed en hem knuffelde vond ie het heerlijk. Hij is ongeveer 2,5 jaar gworden en daarom vind ik het ook zo erg. Hij was nog zo jong en had eigenlijk nog een heel leven voor zich. We hebben met medicatie enzo gedaan wat we konden, ben gisteren nog vanaf mijn werk naar huis gegaan om hem te verzorgen maar het was helaas al te laat. Ik mis hem zo! Dag lieve Jack met je schattige tweekleurige mondje. Doe de groeten aan alle andere caafjes na de regenboogbrug O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je hebt gedaan wat je kon. En hij heeft wel een goed leven gehad bij je.
Dag lieve Jack. Doe de groeten aan mijn caafjes op de brug. :*

En welkom nieuwe cavia's van sjowhan. Wat zijn ze leuk! Hebben ze al namen?
  zondag 25 juli 2010 @ 20:42:23 #125
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84480499
Goed, de geslachtjes. Ze komen uit Juli 2009, en heb net met moeite de heren (of dames?) kunnen vastpakken en omgedraaid. Een hels luchtalarm ging af :'). Vriendinnetje heeft de foto's genomen.

Caafje 1:


En caafje 2:


Misschien iets duidelijker:


quote:
http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 25 juli 2010 01:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Wat een leukjes :D
Heb al behoorlijk om ze moeten lachen. Zitten nu in een grotere kooi (gekocht bij de caviaopvang, voor 20 euro was ik eigenaar van een 100cm-kooi), en hebben ook eerst de kooi goedkeurd voordat ze echt gingen eten.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:52:44 #126
52016 Lyssa
music <3
pi_84481008
Volgens mij zijn het dames! Bij heren moet je echt wel ballen zien zitten, en een piemeltje ;) Dat zie ik hier allebei niet echt.

Geniale foto's trouwens :')
  zondag 25 juli 2010 @ 20:55:37 #127
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84481159
En natuurlijk de beestjes in de nieuwe kooi-foto's :P. Ook gemaakt door vriendinnetje :)















pi_84481167
Het geslachtsdeel is alsnog vrij slecht zichtbaar ivm vrij overbelicht en verre afstand, maar zo te zien zijn het wel dames, ik zie idd geen piemel of ballen. Als het beren zijn op deze leeftijd, dan is dat echt niet te missen, een volwassen berenpiemel is toch best groot, zelfs al zouden de ballen erg klein zijn zou je dat hier wel zien. Zo ziet een gemiddelde caviapiemel in rust eruit (wat een praat he ;))



Edit na het zien van de nieuwe foto's: ze zijn echt héél erg leuk!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:04:35 #129
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84481660
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Het geslachtsdeel is alsnog vrij slecht zichtbaar ivm vrij overbelicht en verre afstand, maar zo te zien zijn het wel dames, ik zie idd geen piemel of ballen. Als het beren zijn op deze leeftijd, dan is dat echt niet te missen, een volwassen berenpiemel is toch best groot, zelfs al zouden de ballen erg klein zijn zou je dat hier wel zien. Zo ziet een gemiddelde caviapiemel in rust eruit (wat een praat he ;))

[ afbeelding ]

Edit na het zien van de nieuwe foto's: ze zijn echt héél erg leuk!
Mja, maar ze vonden het ook niet heel erg fantastisch om op de rug te 'liggen'. De tweede spartelde meer tegen dan de eerste. En nav het zien van jouw foto, ga ik er vanuit dat ik dames heb. Probeerde ook zachtjes op de buik te drukken zodat het piemeltje eruit zou komen, maar dat was ook niet het geval.
Hebben de dames trouwens ook 2 tepeltjes? Dacht dat een dame (bijv bij honden is dit ook het geval) meerdere tepeltjes had :o

Moet wel bekennen dat ik wel voer meegekregen heb, maar dat zeker niet kan tippen aan Gerty. 't zijn deze zakken (maar dan cavia ipv konijnenvoer):

Ik zit eraan te denken om 't helemaal weg te gooien, maar vind dat eigenlijk wel zonde; wat vermengen van dat voer met Gerty misschien zodat ik 't alsnog op kan maken?

Ohja, het valt me wél op (ondanks dat de dames er tiptop uit zien, ook nageltjes zijn niet heel lang) dat ze wat vaker 'jeuken' als mijn mannetjes doen. Zou dit door de ondergrond kunnen komen? Hoe kan ik erachter komen dat het geen schurft is?
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:06:52 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_84481773
Weggooien is inderdaad zonde... Wat ik zou doen is het inderdaad voorlopig mengen. Dan hoeven ze ook niet in een keer over te stappen op Gerty. Maar daarna zou ik iemand zoeken met konijnen, die het misschien wil hebben?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 25 juli 2010 @ 21:10:34 #131
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84481932
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Weggooien is inderdaad zonde... Wat ik zou doen is het inderdaad voorlopig mengen. Dan hoeven ze ook niet in een keer over te stappen op Gerty. Maar daarna zou ik iemand zoeken met konijnen, die het misschien wil hebben?
Had al een edit gedaan, maar dat is toch niet geheel correct; op de zak staat 'gemengd knaagdierenvoer', met vit.c.
Ze had het (zover ik mij herinnerde) het bij de boerenbond gehaald.
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:20:07 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_84482361
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:10 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Had al een edit gedaan, maar dat is toch niet geheel correct; op de zak staat 'gemengd knaagdierenvoer', met vit.c.
Ze had het (zover ik mij herinnerde) het bij de boerenbond gehaald.
Nou ja, op zich kan het geen kwaad om het op te maken. Maar als je toch over wilt stappen op Gerty zou ik dat voer gebruiken om te mengen. Dan is de overgang ook niet zo abrupt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84482612
Ik heb nu 2 jonge dames in huis ;) De eigenaar kon het me allemaal laten zien qua geslacht.
Ik merk nu dat één van de twee echt schuw is, en nog niet echt eet..

Die andere heeft z'n draai gevonden en gaat volle vaart op het groenvoer af :')
Ze proberen op te pakken is echt nog geen goed idee, aangezien ze dan als idioten door de kooi ren.
Als ik fluit of een vreemd geluid maak bibberen ze ook :') Is dit puur gewenning?

Foto's komen nog :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 25 juli 2010 @ 21:46:56 #134
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84483630
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb nu 2 jonge dames in huis ;) De eigenaar kon het me allemaal laten zien qua geslacht.
Ik merk nu dat één van de twee echt schuw is, en nog niet echt eet..

Die andere heeft z'n draai gevonden en gaat volle vaart op het groenvoer af :')
Ze proberen op te pakken is echt nog geen goed idee, aangezien ze dan als idioten door de kooi ren.
Als ik fluit of een vreemd geluid maak bibberen ze ook :') Is dit puur gewenning?

Foto's komen nog :D
Bibberen is inderdaad angst. Gaat zeker over als je ze tijd gunt om te wennen aan de nieuwe 'omgeving' :)
pi_84484138
Ja, net als bij mensen zijn bij cavia's ook het aantal tepels gelijk voor beer en zeug.

Bibberen is niet per se angst, maar kan ook meer onwennigheid zijn. Zo van oei, dat op schoot zitten is wel heel gek zeg, wat moet ik nu eigenlijk doen?

En gemengd knaagdierenvoer: weggooien. Johannesbrood is erg hard en kan van binnen schade aanrichten, zonnebloempitjes en andere graansoorten kunnen om de kiezen/tanden klem komen te zitten met alle gevolgen van dien. Je kunt het nog aan een hamster geven, maar cavia's en konijnen maak je er echt niet blij mee, het is waardeloos spul voor cavia's. Jammer van het geld, maar helaas....

Leuk dat je twee dames hebt Perry, ben erg benieuwd naar de foto's en hoe het je gaat bevallen :)
I had a signature once. It was awful.
pi_84486963
Ik laat ze nu ook maar in de kooi zitten, en doe er weinig aan.. Af en toe een keer kijken, en gewoon lekker wat geluid van tv aan. verder doe ik alles wat ik normaal doe, om ze een betje te laten wennen aan de omgeving.

Ik heb ze wat extra hooi en groenvoer gegeven, zodat ze lekker hun gangetje kunnen gaan.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84493705
Vanmorgen nog even gekeken, maar ze lijken het nog allemaal een beetje vreemd te vinden. Ik zag dat hun hooi + groenvoer compleet op was, en gister zat de dappere al in de voerbak :')

Dus ik vermoed dat ze echt wel serieus honger hebben gehad.. Ik heb ze weer nieuwe hooi + groenvoer gegeven voordat ik ging, dus ik ben benieuwd vanavond.

Tot nu toe laat ik ze in de kooi zitten, vanavond wel even met de hand door de bak, en ze zachtjes laten wennen aan 'de mens'. Verder aai ik ze dan een keer, en laat ze dan met rust.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 10:10:55 #138
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_84495655
Sjowhan: voer wat ik "over" heb (of verkeerd besteld zoals de laatste keer :') ) breng ik altijd naar de kinderboerderij hier. Die zijn er altijd erg blij mee !
En wat een leuke nieuwe caafjes O+ Ga je er een grotere groep van maken of heb je verder alleen heren ?

Hier zijn het allemaal blije caafjes, Koffieboontje is helemaal op dr plek buiten in de ren, en er loopt een kapper in het hok, Paolo Carla en Cloe hebben een half kaalgegeten kont :')
Pinkie en Walnootje zitten nog samen binnen te chaggarijnen, het leek me geen goed idee om ze met die bloedhitte naar buiten te doen :D ik denk dat ik maar opzoek ga naar een nog langer hok en dat ze binnen blijven tot volgend jaar.
Walnootje dr voetjes zijn bijna creme, tis toch niet te geloven hoe smerig die beesten geweest moeten zijn 8)7 Zelfs in bad wou het er niet af, het slijt 8)7 er langzaam af door de hemparade. Tis wel een klein heksje want ze bijt :D
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_84495687
Knaagsteen van cavia Bob weggehaald ^O^ Hij heeft een nieuw rieten gevlochten huisje gekregen O+ Hij is er zo blij mee dat ie er de hele dag in zit :@ Als je met z'n doosje met snoepjes rammelt weet ie niet hoe snel ie tevoorschijn moet komen O+ :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84496381
Snappen die beesten eigenlijk dat ze water uit die fles kunnen halen? :') :') Want daar ben ik nog steeds erg bang voor.. Hun mondje tegen die tuut aanhouden is me nog niet echt gelukt, want ze proberen dan steeds te vluchten voor mij :') :')

Straks is er dus hopelijk wel wat water uit de fles :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 11:27:07 #141
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_84497785
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Snappen die beesten eigenlijk dat ze water uit die fles kunnen halen? :') :') Want daar ben ik nog steeds erg bang voor.. Hun mondje tegen die tuut aanhouden is me nog niet echt gelukt, want ze proberen dan steeds te vluchten voor mij :') :')

Straks is er dus hopelijk wel wat water uit de fles :P
Ik weet niet hoe degene de caafjes water heeft/had gegeven voordat ze bij jou kwamen? Mijn dametjes weten al hoe ze water uit het flesje krijgen, waardoor ik het probleem niet gehad heb.

Ze zullen vanzelf wel uitproberen hoe ze water kunnen drinken, en het wegrennen is niet meer dan nog bang zijn van de nieuwe omgeving (en jij natuurlijk, die waarschijnlijk ook anders ruikt dan hun vorige baasje). Zijn ze net uit hun nest? Of had de vorige eigenaar de dames al een tijdje?
  maandag 26 juli 2010 @ 11:27:41 #142
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84497812
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Snappen die beesten eigenlijk dat ze water uit die fles kunnen halen? :') :') Want daar ben ik nog steeds erg bang voor.. Hun mondje tegen die tuut aanhouden is me nog niet echt gelukt, want ze proberen dan steeds te vluchten voor mij :') :')

Straks is er dus hopelijk wel wat water uit de fles :P
Dat hebben ze snel genoeg door hoor. (Behalve als je Simply Red heet en waterflesjes eng vind :') )
Gewoon beestje even oppakken en snoetje tegen de tuut houden. Kunnen ze gelijk wennen aan worden opgepakt. :)
Als je niet zeker weet of ze drinken kan je ook gewoon de groenten even onder de kraan houden en kleddernat in het hok gooien. Gewoon de fles laten hangen tot ze t snappen.


Nog 1.5 week en dan word mijn Simply echt 8 jaar. O+
Mn vriend wilt de kooi versieren met slierten wortel :')
pi_84498148
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Queen_Minny het volgende:


Nog 1.5 week en dan word mijn Simply echt 8 jaar. O+
Mn vriend wilt de kooi versieren met slierten wortel :')
:D

Wat een gezegende leeftijd, trouwens.
Ik hoop dat ik ook ooit een cavia 8 kan laten worden. :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84498178
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Snappen die beesten eigenlijk dat ze water uit die fles kunnen halen? :') :') Want daar ben ik nog steeds erg bang voor.. Hun mondje tegen die tuut aanhouden is me nog niet echt gelukt, want ze proberen dan steeds te vluchten voor mij :') :')

Straks is er dus hopelijk wel wat water uit de fles :P
Ging bij mij helemaal vanzelf. :)
Bovendien krijgen de jouwe groenvoer, dus echt heel erg uitdrogen zal wel niet gebeuren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84499043
Ik zal ze straks proberen hun mond tegen die tuut te houden, als ik zie dat er niks uit de fles is.
Groenvoer vinden ze ook erg lekker volgens mij. Een handvol groenvoer + hooi hebben ze binnen een avond opgegeten met z'n tweetjes :') vreetzakken

quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

(Behalve als je Simply Red heet en waterflesjes eng vind :') )
Gewoon beestje even oppakken en snoetje tegen de tuut houden. Kunnen ze gelijk wennen aan worden opgepakt. :)
:') Nee zo heet er bij mij in huis niemand haha
8 jaar alweer.. Das een flinke leeftijd zeg haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 12:17:16 #146
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84499313
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D

Wat een gezegende leeftijd, trouwens.
Ik hoop dat ik ook ooit een cavia 8 kan laten worden. :9
Eten, slapen, wassen, bedelen om meer eten, slapen, eten, wassen bedelen, tussendoor schootje zitten... Hij slijt niet echt he op die manier. :+

Van mij mag ie 100 worden. Hij is echt een vriendje in huis. O+ . Altijd zin in een knuffel of een aai, Als je opstaat staat ie vrolijk te wachten op een aai, en als je naar bed gaat wilt ie er nog een. Doe je dat niet... kijkt ie je de volgende dag niet aan tenzij je wel iets heel lekkers bij je hebt. :')
Als je verdrietig bent gaat ie in je oor zitten piepen en likt je gezicht af, is er niks aan de hand en wil je gewoon even kroelen... pist ie je het liefst helemaal onder. :')

Beest is gek, maar wel erg lief. O+
pi_84499553
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Eten, slapen, wassen, bedelen om meer eten, slapen, eten, wassen bedelen, tussendoor schootje zitten... Hij slijt niet echt he op die manier. :+

Van mij mag ie 100 worden. Hij is echt een vriendje in huis. O+ . Altijd zin in een knuffel of een aai, Als je opstaat staat ie vrolijk te wachten op een aai, en als je naar bed gaat wilt ie er nog een. Doe je dat niet... kijkt ie je de volgende dag niet aan tenzij je wel iets heel lekkers bij je hebt. :')
Als je verdrietig bent gaat ie in je oor zitten piepen en likt je gezicht af, is er niks aan de hand en wil je gewoon even kroelen... pist ie je het liefst helemaal onder. :')

Beest is gek, maar wel erg lief. O+
Beestje met karakter O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 12:33:52 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_84499852
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Dat hebben ze snel genoeg door hoor. (Behalve als je Simply Red heet en waterflesjes eng vind :') )
Gewoon beestje even oppakken en snoetje tegen de tuut houden. Kunnen ze gelijk wennen aan worden opgepakt. :)
Als je niet zeker weet of ze drinken kan je ook gewoon de groenten even onder de kraan houden en kleddernat in het hok gooien. Gewoon de fles laten hangen tot ze t snappen.


Nog 1.5 week en dan word mijn Simply echt 8 jaar. O+
Mn vriend wilt de kooi versieren met slierten wortel :')
Wat lief O+

Mijn eerste cavia werd ook 8 :) Ook niks voor hoeven doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84503994
Dronken jouw caafjes bij hun vorige eigenaren uit een flesje? Of, als de jong zijn, deed hun moeder dat? Heel veel cavia's wekken de indruk dat ze niet drinken, maar geen zorgen, ze doen het echt. Mijn cavia Jewel, helaas inmiddels overleden, heeft een half jaar bij me gezeten zonder dat ik haar ook maar ééén keer heb zien drinken. Ze was werkelijk een half jaar oud toen ik haar de eerste keer aan de fles zag hangen. En ze was echt niet uigedroogd
Juist als je nu veel groenvoer geeft, zullen ze al helemaal weinig behoefte hebben om te drinken. Cavia's hebben niet zoveel nodig... Maar maak je daar geen zorgen om, je hoeft ze echt niet grondig te analyseren hierop, ze gaan vanzelf drinken, zeker als ze dat hiervoor ook gewend waren.

Overigens Perry, moet je wel opletten dat je niet te weinig hooi geeft. Je geeft wel erg weinig hooi als ze dat in 1 avond op hebben. Hooi moet permanent aanwezig zijn in het hok, dus geef ze alsjeblieft wat meer

Mijn oudste caaf is in april 6 geworden, m'n lieve Owen. Hij is wat magerder en zijn vacht is echt niet meer wat het geweest is, maar verder is hij nog steeds een heellieve, actieve vent die op deze manier nog echt wel een tijdje meegaat.... Ik hoop het maar
I had a signature once. It was awful.
pi_84504425
Ja ik heb nu gemerkt dat ik meer hooi moet geven zoeperzazke, dus dat krijgen ze nu ook
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 juli 2010 @ 19:23:58 #151
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84516195
Hier alsnog de beloofde pics van onze tuin met gras :) Heeft Jack toch nog mooi meegekregen gelukkig! Sjlebby lijkt zijn vriendje niet echt te missen, die vind het zo ook prima lijkt het wel. Hij gedraagt zich niet anders dan anders en eet en drinkt prima. We geven hem wel extra veel aandacht nu hij alleen is, maar ik merk eigenlijk niets aan hem gelukkig.









Overigens verdenken we Sjlebby er nog steeds van dat ie een killer-caaf is :P Alles wat bij hem in een hok heeft gezeten is dood gegaan :') Inmiddels al 3 cavia's, dus een nieuwe zou helaas ook ten dode zijn opgeschreven zijn we bang. Hij is gewoon liever alleen denk ik :)
To infinity…and beyond!
pi_84525281
Met telefoon gemaakte foto's...



:D Mijne caafjes haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84529396
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:23 schreef ivetje het volgende:
Hier alsnog de beloofde pics van onze tuin met gras :) Heeft Jack toch nog mooi meegekregen gelukkig! Sjlebby lijkt zijn vriendje niet echt te missen, die vind het zo ook prima lijkt het wel. Hij gedraagt zich niet anders dan anders en eet en drinkt prima. We geven hem wel extra veel aandacht nu hij alleen is, maar ik merk eigenlijk niets aan hem gelukkig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens verdenken we Sjlebby er nog steeds van dat ie een killer-caaf is :P Alles wat bij hem in een hok heeft gezeten is dood gegaan :') Inmiddels al 3 cavia's, dus een nieuwe zou helaas ook ten dode zijn opgeschreven zijn we bang. Hij is gewoon liever alleen denk ik :)
Wat een vredig gezicht was dat...
Tevreden bekjes en eigenlijk hoor je ze zo smekken als je die foto's ziet. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84529446
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Met telefoon gemaakte foto's...

[ afbeelding ]

:D Mijne caafjes haha
* Allemaal in koor: aawh O+
Wat een kleintjes.

Ik heb je vogelvoer ontvangen, heb het gelijk in een pot gestopt.
Nog heel erg bedankt daarvoor. ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84535766
Ja ze zijn echt klein, en schattig ook :P
Gister kwam de dapperste (de linkse), even mijn hand inspecteren. Het voer was lekker, maar toen moest ze even kijken wat die hand toch was. Meteen was het hap in mijn vinger :') Maar volgens mij had ze wel in de gaten dat het niet eetbaar was.

Ze zijn erg snel gewend dat hun groenvoer in een plastic tas zitten. Als ze nu een plastic tas horen beginnen ze keihard te piepen. Gister voordat ik naar bed ging was hun groenvoer ineens op, en ze begonnen me toch een partij te roepen _O-

Maar nu ga ik ze nog ff heel blij maken voordat ik naar het werk ga :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84543426
Wat leuk, fluitende caafjes.

Hier blehren Kookai en Oryx enkel als ze een acute hongeraanval hebben en anders niet.
Oh ja, behalve als ik de wc doortrek. 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84543763
oppascaaf floot tijdens Popstars :')
Tap tap tap
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:25:05 #158
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84546434
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Met telefoon gemaakte foto's...

[ afbeelding ]

:D Mijne caafjes haha
O+ Wat een snoepjes! Vooral de lichte vind ik erg snoezig. O+
pi_84546733
Die lichtere (truusje2) is de schijtluis van de 2.. Verbergt zich altijd achter de dappere truusje1 :P
Maar die kuren beginnen nu lichtjes aan weg te trekken. Gister stond truusje2 al helemaal vooraan toen ik groenvoer kwam brengen.

Truusje2 is ook super snoezig :D Eerst had ik een andere snoezige erbij gevonden, maar dat was een beer :') En ik wil niet nog 10 snoezige jonge cavia's binnen no-time, dus dat werd em niet. Truusje1 kan wel lief kijken, maar niet als ze op de foto moet. Beetje eigenwijs :')

En vanmorgen kon ik mijn tas nog niet aanraken of ze zaten alweer te fluiten dat ik eens wat moest komen brengen _O-
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84548310
Truusje1 en Truusje2 :') :D _O-
I had a signature once. It was awful.
pi_84549641
:') Ja ik kreeg ff niks beters verzonnen hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:48:36 #162
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84555782
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:') Ja ik kreeg ff niks beters verzonnen hahaha
_O-
Krijgen ze nog andere namen? of zijn ze gedoemd tot truusje 1 en 2? :D
pi_84556762
Ik doem ze gewoon tot truusje1 en truusje 2 :') hahahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84556867
:')

Haha.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84557052
Tis nog makkelijker om ze dan gewoon Een en Twee te noemen, Trussje-een en truusje-twee klinkt niet lekker :P
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:59:24 #166
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84678203
De vliegenzak werkt als een gek! Hij zit al stampvol met vliegen en je ziet ze er gewoon heen trekken met z'n allen. Enige nadeel : Dat ding stinkt als een bunzing :( Denk dat ik dus weer gedoemd ben tot de vliegen, want die stank is niet te harden helaas. Zal in de wei prima werken, want daar ruik je die lucht toch niet. Maar voor thuis ie het dus helaas geen succes door de geur. De vliegen zijn wel weg, maar ja.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:05:46 #167
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_84678445
Had Pinkie en Walnootje net allebei een braam gegeven, nou heeft Walnootje een hele paarse snoet
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:05:52 #168
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84678447
Elvis en Prestly zijn weer even een uurtje op bezoek geweest bij Simply. Simply hing de gastheer uit en zorgde voor vers hooi, water en een flinke bak eten. De dames waren vooral blij met het hooi. Terwijl Simply zich te goed deed aan al het lekkers in de voerbak. Ze hielden hele discussies, de inhoud blijf ik jullie helaas schuldig aangezien mijn caviaans niet zo vloeiend is als ik zou willen.
Maar zoals met alles is er een tijd van komen en gaan. Elvis en Prestly bedanke hun gastheer en verlieten luid gillend van het lachen zijn kooi om terug te keren naar hun eigen.





  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:08:29 #169
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_84678542
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:59 schreef ivetje het volgende:
De vliegenzak werkt als een gek! Hij zit al stampvol met vliegen en je ziet ze er gewoon heen trekken met z'n allen. Enige nadeel : Dat ding stinkt als een bunzing Denk dat ik dus weer gedoemd ben tot de vliegen, want die stank is niet te harden helaas. Zal in de wei prima werken, want daar ruik je die lucht toch niet. Maar voor thuis ie het dus helaas geen succes door de geur. De vliegen zijn wel weg, maar ja.
wat is een vliegenzak ?
heb hier gewoon zo'n plakstrip boven de kooi hangen, geen prettig gezicht maar zeer effectief, en ik maak nu 2x per week dat hok schoon ipv 1x. En vreemd genoeg bij de chinchilla's geen vlieg te bekennen alleen bij die cavia's en ze staan er pal naast zo'n beetje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:15:39 #170
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_84678778
Een vliegenzak is dus een zak met lokstof, maar dat ruik je dus helaas. Het trekt vliegen aan en dat werkt ook wel, maar die geur is dus jammer.
Ik heb nu van die strips besteld die je op het raam kan plakken en dan vangt ie vliegen met een plakstrip. Maar die vliegen zitten wel binnenin dat ding, zodat je ze niet meteen ziet. Ik vind die slierten met vastgeplakte vliegen zo vies staan. Dus hopelijk werkt mijn nieuwe bestelling wel
Ik maak de kooi nog steeds maar 1 keer per week schoon, maar ja. Wat wil je ook met 1 caaf
To infinity…and beyond!
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 20:17:22 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_84678842
Normaal doe ik het ook maar 1x per week, maar nu het vliegentijd is, doe ik het twee keer. Want twee weken terug vond ik maden in de kooi, gadverdamme!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:36:39 #172
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84684826
Caafje houdt van buitenspelen O+


En hij is zo schattig als hij zich wast O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84686738
Ik zal snel weer een foto posten, nu ik deze mooie foto's zie :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:18:26 #174
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_84686827
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Caafje houdt van buitenspelen O+
[ afbeelding ]

En hij is zo schattig als hij zich wast O+
[ afbeelding ]
O+ Wat is het toch een droppie om te zien.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:21:57 #175
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84689662
mooie fotos!
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_84699585
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:59 schreef ivetje het volgende:
De vliegenzak werkt als een gek! Hij zit al stampvol met vliegen en je ziet ze er gewoon heen trekken met z'n allen. Enige nadeel : Dat ding stinkt als een bunzing :( Denk dat ik dus weer gedoemd ben tot de vliegen, want die stank is niet te harden helaas. Zal in de wei prima werken, want daar ruik je die lucht toch niet. Maar voor thuis ie het dus helaas geen succes door de geur. De vliegen zijn wel weg, maar ja.
Oh die geur is wat minder in de wei/ stal zal ie wel een succes zijn ja :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84699623
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:05 schreef Queen_Minny het volgende:
Elvis en Prestly zijn weer even een uurtje op bezoek geweest bij Simply. Simply hing de gastheer uit en zorgde voor vers hooi, water en een flinke bak eten. De dames waren vooral blij met het hooi. Terwijl Simply zich te goed deed aan al het lekkers in de voerbak. Ze hielden hele discussies, de inhoud blijf ik jullie helaas schuldig aangezien mijn caviaans niet zo vloeiend is als ik zou willen.
Maar zoals met alles is er een tijd van komen en gaan. Elvis en Prestly bedanke hun gastheer en verlieten luid gillend van het lachen zijn kooi om terug te keren naar hun eigen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+

Voorbeeldige gastheer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84748405
Mijn truusjes :D

Helaas niet allemaal even goede foto's. Me telefoon kan dat niet zo :P



Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84748468
Ze zijn wel cute hoor O+ O+
I had a signature once. It was awful.
pi_84749225
Ja echt he :D
Ik haal ze er nu ook maar gewoon dagelijks uit de kooi, zodat ze toch aan de mens kunnen wennen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84752556
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn truusjes :D

Helaas niet allemaal even goede foto's. Me telefoon kan dat niet zo :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vast het verhaal gemist, maar zijn het zusjes? O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 22:17:25 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_84752663
Kennismaking met gras!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84753316
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb vast het verhaal gemist, maar zijn het zusjes? O+
Jep, en Truusje1 is een trutje en duwt soms Truusje2 gewoon aan de kant, of loopt er overheen.
Toenstraks heb ik toen ze langs me zaten op de bank een corrigerende tik uitgedeeld aan 1..
Toen werd ze bang, en daarna deed ze net of ze aan me vinger ging ruiken..
*HAP!* En ik werd teruggepakt haha

Daarna deed ze het iig niet meer, dus het werkte wel tijdelijk :P
Ik heb ze beide beloond met groenvoer, en daarna weer in de kooi geplaatst.

Het zijn 2 leuke dames hier in huis haha, en vol energie iig.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84753376
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Jep, en Truusje1 is een trutje en duwt soms Truusje2 gewoon aan de kant, of loopt er overheen.
Toenstraks heb ik toen ze langs me zaten op de bank een corrigerende tik uitgedeeld aan 1..
Toen werd ze bang, en daarna deed ze net of ze aan me vinger ging ruiken..
*HAP!* En ik werd teruggepakt haha

Daarna deed ze het iig niet meer, dus het werkte wel tijdelijk :P
Ik heb ze beide beloond met groenvoer, en daarna weer in de kooi geplaatst.

Het zijn 2 leuke dames hier in huis haha, en vol energie iig.
_O-
Je hebt je handen vol met de opvoeding hoor ik. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_84753550
:') ik doe me best haha
Maar het is wel leuk zo :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:20:39 #186
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85096642
En, hoe gaat het met de dames? :+

Oh, klopt het trouwens dat er op 3 oktober (geloof ik) weer zo'n caviashow is? Wil daar een keertje heen :Y
pi_85096954
ja, op 2 oktober organiseren we de volgende show in Harderwijk! Op www.eccshow.nl kun je alle info vinden die je nodig hebt :) En anders vraag je maar!
I had a signature once. It was awful.
pi_85127489
Ik heb geweldig nieuws :') :') :D :D

Mijn truusje1 en truusje2 deden laatst een beetje vreemd. Truusje1 was Truusje2 ongewenst aan het misbruiken.. Toen toch es opnieuw gekeken, maar het is duidelijk een mannetje..

Voor de zekerheid even bij Truusje2 gekeken, en wat blijkt... OOK een mannetje :')

Dus eigenlijk is het Bertje1 en Bertje2, maar omdat ze eerst echt vrouwtjes leken te zijn houden ze hun eigen naam gewoon :D Verder is 1 soms eeen beetje gemeen tegen 2 :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85127788
Weet je de geslachten heel zeker? Als je een scherpe foto kunt maken kan ik het nog eens extra voor je checken? Het is wel belangrijk om zeker te weten :)

het verklaart wel waarom ze zo bazig naar elkaar bezig zijn. uitzoeken wie de dominantste is he :) Hopelijk stabiliseert het snel en heb je daar daarna geen last meer van. Als ze gaan puberen kan dat nog even een hoop gekibbel opleveren, maar na een jaar is dat toch vaak weer definitief bepaald. Tenzij de dominantste eens ziek wordt of een grote dip in zijn weerstand krijgt, dan wil er wel weer eens ruzie ontstaan.... maar dat is een kweste van afwachten, je weet dan in ieder geval wat je kunt verwachten.

En ach, ze merken zelf toch niets van hun namen, dus het zal ze weinig uitmaken of ze nu Truus of Bert heten :P
I had a signature once. It was awful.
pi_85128011
Pfff ik merk hier wel dat Carmita aan het puberen is.
Continu rijden op Oryx en af en toe Kookai, maar die trapt haar in het gezicht.

Ik moet zeggen dat het hier wel voor onrust zorgt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85128299
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Weet je de geslachten heel zeker? Als je een scherpe foto kunt maken kan ik het nog eens extra voor je checken? Het is wel belangrijk om zeker te weten :)

het verklaart wel waarom ze zo bazig naar elkaar bezig zijn. uitzoeken wie de dominantste is he :) Hopelijk stabiliseert het snel en heb je daar daarna geen last meer van. Als ze gaan puberen kan dat nog even een hoop gekibbel opleveren, maar na een jaar is dat toch vaak weer definitief bepaald. Tenzij de dominantste eens ziek wordt of een grote dip in zijn weerstand krijgt, dan wil er wel weer eens ruzie ontstaan.... maar dat is een kweste van afwachten, je weet dan in ieder geval wat je kunt verwachten.

En ach, ze merken zelf toch niets van hun namen, dus het zal ze weinig uitmaken of ze nu Truus of Bert heten :P
Nu is het wel zeker, omdat er nu bij beide een piemeltje uitkomt als je drukt :P Toch bedankt voor het aanbod ;)
Kan het zijn dat ze nog zo jong waren toen ik ze kocht, dat er nog amper iets te zien was?

Ja, nummer 1 rent vaak kei hard rond in de kooi en loopt dan expres tegen nummer 2 (beduiddend de rustigste) aan. Soms rent 1 er tegenaan, soms er bovenop :') en heel soms klapt ie em net tegen z'n gezicht aan.. Best zielig, en ik heb em al eens een tik verkocht, omdat nummer 2 daar zo zielig zat en "klappen" kreeg.

Verder doen ze wel lief tegen elkaar, en eten ze saampjes groenvoer, en soms staan ze beide rechtop tegen de etensbak..

Ik wacht gewoon af, of het rustiger wordt.
Het oppakken blijven ze niet fijn vinden, want als ik ze wil oppakken willen ze vaak wegrennen (wat natuurlijk niet altijd lukt :D), ik hoop dat dit echt een kwestie van gewenning is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:14:56 #192
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85132228
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:30 schreef zoeperzazke het volgende:
ja, op 2 oktober organiseren we de volgende show in Harderwijk! Op www.eccshow.nl kun je alle info vinden die je nodig hebt :) En anders vraag je maar!
oh top is dat weer met zo'n voeractie ? *O*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85148771
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nu is het wel zeker, omdat er nu bij beide een piemeltje uitkomt als je drukt :P Toch bedankt voor het aanbod ;)
Kan het zijn dat ze nog zo jong waren toen ik ze kocht, dat er nog amper iets te zien was?
Noop. Ik (en veel ervaren cavialiefhebbers/fokkers met mij) kan de geslachten al bepalen zodra ze net een halve minuut op deze wereld zijn. Is helemaal niet zo moeilijk als je weet waar je op moet letten. Met 4 weken, als ze uit het nest wegmogen, dan is het al helemaal appeltje eitje, maar nogmaals, een beetje ervaring is wel een pré.

Nonneke, er is weer een voeractie ja, maar deze komt binnenkort online! Kom je het nu weer zelf halen? ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_85163255
Ahh ok :P Zolang het een beetje zoals dit blijft, is het goed, anders gaan er maatregelen komen denk ik zo :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:12:56 #195
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85222401
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:14 schreef Nonneke het volgende:

[..]

oh top is dat weer met zo'n voeractie ? *O*
Ik hoop van wel. Ga dan zeker bestellen, aangezien ik nu de 6 beestjes eten moet geven, gaat het (veel) harder :')
pi_85267372
1 cavia heeft bij mij aan 1 oortje allemaal schilfertjes zitten.. lijkt op schurft..
Wat kan ik nu het beste doen? Z'n hele oortje is nu helemaal hard aan 1 kant
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85272163
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1 cavia heeft bij mij aan 1 oortje allemaal schilfertjes zitten.. lijkt op schurft..
Wat kan ik nu het beste doen? Z'n hele oortje is nu helemaal hard aan 1 kant
Naar de dierenarts om te bekijken of het schurft of schimmel is. Schimmel begint namelijk ook vaak op de oortjes. Als het schurft is, kan de DA ivomec injecteren (dit moet totaal 3x met een week ertussen) of je bv iverquantel drops meegeven omm oraal te geven. is het schimmel, dan kun j bij www.knoevelshop.nl producten vinden die ze er helemaal vanaf helpen. De miracle 3 lotion is bijvoorbeeld een erg fijn product.
I had a signature once. It was awful.
pi_85285217
Vandaag kwam ik thuis, en zag dat het nu aan 2 oren zit, maar dat ene oor is weer bijna gezond :7 :7 Vage shizzle.. Iemand bekend met een DA in de buurt van Eindhoven? Of kan iedere DA dit beoordelen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85285498
Schimmel/schurft moet iedere DA toch wel kunnen hoor :)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:50:14 #200
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_85286437
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag kwam ik thuis, en zag dat het nu aan 2 oren zit, maar dat ene oor is weer bijna gezond :7 :7 Vage shizzle.. Iemand bekend met een DA in de buurt van Eindhoven? Of kan iedere DA dit beoordelen?
Toch vind ik dit wel een goede vraag. Ik kan me voorstellen dat sommige dierenartsen meer ervaring hebben met cavia's dan anderen.

Een dierenarts krijgt tenslotte gedurende zijn opleiding van heel veel dieren een klein beetje kennis, zonder dat een diersoort helemaal uitgediept wordt. Het komt dan aan op ervaring en/of eigen interesse van de DA.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_85288535
Dat is helemaal waar. Voor veel zaken is het zeer belangrijk dat je op zoek gaat naar een ervaren dierenarts die weet hoe je een beer van een zeug onderscheidt. En al helemaal als het om operaties of zieke dieren gaat, is het fijn als je weet waar je terecht kunt.

Gelukkig is schimmel/schurft bij vrijwel iedere dierenarts bekend en de behandeling ook (ivomec of imaverol, hoewel er voor imaverol ook een veel prettiger alternatief is dat dierenartsen niet kennen, de microneem & 3 oliën uit de knoevelshop), dus is het een goed moment om een DA te zoeken en kennis te maken, dan weet je gelijk of je er nog eens terug zou willen komen als er een dier ziek is.

Een dierenarts krijgt van de 4 jaar opleiding maar 1 kwartaal besteed aan knaagdieren, waar er eigenlijk alleen maar basics behandeld worden (en dna vooral van konijnen enzo, cavia's, hamsters etc krijgen helaas maar zeer weinig aandacht). Het kan daarom ook de moeite waard zijn om de sites vooraf te bekijken, daar valtvaak uit op te maken hoe ervaren een DA is met knagers of dat er ook echt een gezelschapsdierenarts speciaal is, die hebben sowieso vaak al wat meer ervaring.

Ik ken helaas geen goede dierenartsen in regio Eindhoven, anders had ik het direct gemeld.

Edit, voorbeeldje:
http://www.dikkertjedap.c(...)560@McjMbiRaRifNedQa

Heeft vrij veel belangrijke en goede info op de site staan, zoals het blaasgruis van knaagstenen, en de wachttijd na een castratie, en de wormen. Helaas staat er wel verkeerd wanneer een cavia vruchtbaar is: dit is bij beren en zeugjes met 4 weken. Maar dit is ook iets waar dierenartsen vaak minder ervaring mee hebben, als ze op het gebied van ziektes al wat belangrijke feiten kennen is dat toch belangrijk.

http://www.dierendokters.com/verzorging-cavia.html
Deze site heeft vrij veel juiste info over een cavia en weinig schokkende fouten. Het is echter wel een grote groep dierenartsen, dus de vraag is of deze kennis ook even actueel is bij de dierenarts die je aan zal treffen in Eindhoven.

http://www.dierenklinieknederlandplein.nl/
Deze DA klinkt ook heel fijn met veel goede middelen en mogelijkheden, maar daar heb je weinig aan ivm vakanties. Ondanks het gebrek aan specifieke cavia-info op de site, oogt het wel als een praktijk die zich ook richt op kleine huisdieren.

maargoed, dat zijn allemaal speculaties op basis van de site, ik ken geen een dierenarts en weet niet hoe dit in het echt zal zijn :)

[ Bericht 39% gewijzigd door zoeperzazke op 14-08-2010 21:14:52 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_85288742
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat is helemaal waar. Voor veel zaken is het zeer belangrijk dat je op zoek gaat naar een ervaren dierenarts die weet hoe je een beer van een zeug onderscheidt. En al helemaal als het om operaties of zieke dieren gaat, is het fijn als je weet waar je terecht kunt.

Ja, daar had ik nog even een vraagje over...
Bij veel dierenartsen krijgen cavia's eerst een injectie en daarna gaan ze over op gas.
Is dit per definitie slecht?

Ik heb de dierenarts hierover uitleg gevraagd en hij had geantwoord dat ze hiermee de beste resultaten boekten.

En op hoeveel manieren kan je klappertanden interpreteren?
Het wordt vooral omschreven als boos, maar kan het ook: ongeduld betekenen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85289016
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, daar had ik nog even een vraagje over...
Bij veel dierenartsen krijgen cavia's eerst een injectie en daarna gaan ze over op gas.
Is dit per definitie slecht?
Veel DA's kiezen hiervoor. Het is niet nodig, maar de argumenten die ik van DA's hoor zijn ofwel dat het fijner is voor het dier omdat ze het opdoen van het kapje heel erg eng vinden, ofwel dat hierbij zoveel gas ontsnapt dat het niet verantwoord is voor de dierenarts/assistente. Dat laatste is onzin, met goede afzuiging zou je daar weinig tot geen last van moeten hebben voor die paar seconden dat het duurt.

Een inleidende narcose is feitelijk ook gewoon spuitnarcose. Hier gebruiken ze gewoon domitor, wat dus ook gegeven wordt als ze niet overgaan op gas. Het punt is echter dat spuitnarcose in het helelichaam van een cavia wordt opgenomen en wat ook niet snel uit het bloed verdwijnt. De risico's zijn dan groter: een cavia blijft lang misselijk en wankel, terwijl dat absoluut niet goed is, want ze moeten eigenlijk alweer bijna gelijk (afhankelijk van de ernst van de operatie) rondlopen en eten. Ik ken de minimale dosering niet, maar vraag of je DA altijd een zo licht mogelijke dosering neemt. Mijn vorige DA deed het altijd prima, maar haar collega castreerde eens een beertje van me die de hele nacht misselijk is geweest en niet wilde eten, och wat was hij ziekjes. De dag erop bleek toen ik belde dat zij inderdaad een hogere dosering inleidende narcose had gegeven.

Na de operatie worden de dieren weer op de been geholpen met antisedan, dat heft de werking van de domitor op.

Kortom, er komen twee keer extra best zware stoffen in een cavialijfje, die niet helemaal noodzakelijk zijn. Een volwassen cavia in redelijk tot goede conditie zal daar wel tegenkunnen mits laag gedoseerd, maar de risico's zijn mij duidelijk. Hoewel mijn beren na een castratie vrij snel weer de oude waren (op die ene keer na), zag ik gelijk verschil toen ik enkele beren bij een andere da liet castreren die enkel gasnarcose gebruikte: aan die beren merkte je gewoonweg niets. Je zou echt niet zeggen dat ze net geopereerd waren.....

Dus zeker voor zieke en zwakke dieren altijd vragen of ze het zonder inleidende narcose willen doen en als dat niet kan, of ze echt zo licht mogelijk kunnen doseren. En dus altijd om een injectie primperid vragenm als ze dit niet standaard geven, om de darmen teurg op gang te brengen.


Klappertanden tussen cavia's onderling is altijd een teken van dominantie/ruzie. Klappertanden zonder andere cavia's in de buurt is een teken van pijn. Klappertanden op schoot kan inderdaad ook een ongeduldigheid aanduiden, maar vaak gaan ze dan even klappertanden en dan wat knarsen, dat herken ik wel van mijn eigen caafs die terugwillen. gaat ook vaak gepaard met aan kleding trekken enzo :)
I had a signature once. It was awful.
pi_85289267
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:24 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Veel DA's kiezen hiervoor. Het is niet nodig, maar de argumenten die ik van DA's hoor zijn ofwel dat het fijner is voor het dier omdat ze het opdoen van het kapje heel erg eng vinden, ofwel dat hierbij zoveel gas ontsnapt dat het niet verantwoord is voor de dierenarts/assistente. Dat laatste is onzin, met goede afzuiging zou je daar weinig tot geen last van moeten hebben voor die paar seconden dat het duurt.

Een inleidende narcose is feitelijk ook gewoon spuitnarcose. Hier gebruiken ze gewoon domitor, wat dus ook gegeven wordt als ze niet overgaan op gas. Het punt is echter dat spuitnarcose in het helelichaam van een cavia wordt opgenomen en wat ook niet snel uit het bloed verdwijnt. De risico's zijn dan groter: een cavia blijft lang misselijk en wankel, terwijl dat absoluut niet goed is, want ze moeten eigenlijk alweer bijna gelijk (afhankelijk van de ernst van de operatie) rondlopen en eten. Ik ken de minimale dosering niet, maar vraag of je DA altijd een zo licht mogelijke dosering neemt. Mijn vorige DA deed het altijd prima, maar haar collega castreerde eens een beertje van me die de hele nacht misselijk is geweest en niet wilde eten, och wat was hij ziekjes. De dag erop bleek toen ik belde dat zij inderdaad een hogere dosering inleidende narcose had gegeven.

Na de operatie worden de dieren weer op de been geholpen met antisedan, dat heft de werking van de domitor op.

Kortom, er komen twee keer extra best zware stoffen in een cavialijfje, die niet helemaal noodzakelijk zijn. Een volwassen cavia in redelijk tot goede conditie zal daar wel tegenkunnen mits laag gedoseerd, maar de risico's zijn mij duidelijk. Hoewel mijn beren na een castratie vrij snel weer de oude waren (op die ene keer na), zag ik gelijk verschil toen ik enkele beren bij een andere da liet castreren die enkel gasnarcose gebruikte: aan die beren merkte je gewoonweg niets. Je zou echt niet zeggen dat ze net geopereerd waren.....

Dus zeker voor zieke en zwakke dieren altijd vragen of ze het zonder inleidende narcose willen doen en als dat niet kan, of ze echt zo licht mogelijk kunnen doseren. En dus altijd om een injectie primperid vragenm als ze dit niet standaard geven, om de darmen teurg op gang te brengen.


Klappertanden tussen cavia's onderling is altijd een teken van dominantie/ruzie. Klappertanden zonder andere cavia's in de buurt is een teken van pijn. Klappertanden op schoot kan inderdaad ook een ongeduldigheid aanduiden, maar vaak gaan ze dan even klappertanden en dan wat knarsen, dat herken ik wel van mijn eigen caafs die terugwillen. gaat ook vaak gepaard met aan kleding trekken enzo :)
Bedankt voor je goede uitleg :D

Tja, hier wordt er weleens naar me geklappertand als ik niet snel genoeg ben met de vitamine C tabletjes. Ongeduldjes. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 15 augustus 2010 @ 09:45:25 #205
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_85301009
Heeft dat knarsen een andere betekenins dan het klapperen? Dat doet Mopke, een van onze cavia's, volgens mij vooral als ze het ergens niet mee eens is.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_85301164
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:45 schreef BillsGate het volgende:
Heeft dat knarsen een andere betekenins dan het klapperen? Dat doet Mopke, een van onze cavia's, volgens mij vooral als ze het ergens niet mee eens is.
Ligt eraan wanneer ze het doet. Knarsen is soms verveling, soms ongemak en soms inderdaad een beetje dwars doen. Is lastig te omschrijven als je de situatie niet ziet :)
I had a signature once. It was awful.
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:27:46 #207
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_85301419
Meestal als we haar oppakken, dan zit ze de eerste paar tellen op de arm even te knarsen.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_85301428
Kan een soort 'oh hellup, wat gaan we doen, ik lag zo lekker te maffen!' zijn ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_85301752
Bij mij vinden ze het helemaal niet fijn als ze uit de kooi gepakt worden.. Dan gaan ze allemaal tegenspartelen :P

Als ik ze op bank zet, dan vinden ze het wel goed volgens mij. Ze piepen nu ook aardig..

Maarre dr is geen enkele DA beschikbaar op zondag he?
En bij de ene waar ik de schurft/schimmel als eerste heb gevonden, merk ik nu ook een plekje op z'n rug.
Ik denk dat ik er niks tegen kan doen he? Kan ik em eventueel nog wassen zonder speciale middelen? Want dat hebk niet in huis.. (bijv. gewoon met lauw/half warm water ofzo?)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 10:52:19 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_85301789
Er zijn wel DA's op zondag, dan kom je bij een spoeddierenarts, die dan dienst heeft. Nummer staat meestal op het bandje wat je eigen DA nu aan heeft staan. Je kunt dus bellen als je wilt. Bedenk alleen wel dat je een weekend/spoedtarief betaalt ;)

Je kunt overigens meestal ook bellen voor advies.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85302038
Ze doen nog normaal, dus ik hou het wel in de gaten.
Maar dan kijk ik of ik kan wachten tot morgen..

Eten/drinken doen ze beide nog goed, dus ik verwacht dat het goed blijft gaan tot morgen.
Maar dan ga ik morgen meteen een DA bellen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85302098
edit
Tap tap tap
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 11:12:19 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_85302247
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar dan ga ik morgen meteen een DA bellen.
Volgens mij een prima plan :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85302383
Ik zou ook tot morgen wachten hoor, hoewel het niet de bedoeling is caafs hier onnodig lang onbehandeld mee rond te laten lopen zijn het geen dingenwaar je het driedubbele voor neer hoeft te tellen.

Wassen zou ik niet doen, water droogt de huid uit. Je kunt een beetje uierzalf oid op de plekjes smeren om het vet te houden (geen vaseline), en als je dat niet hebt kun je een beetje plantaardige olie pakken (zonnebloem of olijfolie). Geeft een beetje een kliederboel, maar daarmee houdt je de huid in ieder geval soepel waardoor hij minder pijn doet.
I had a signature once. It was awful.
pi_85302629
Tbanks. Uierzalf heb ik hier wel staan :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85302758
Uierzalf is ook niet je-van-het hoor, het doet namelijk helemaal niks genezends voor de plekjes, het enige dat je nu doet is de huid soepel houden waardoor deze niet zo trekt en jeukt voor de caafjes, maar het is fijn als je nu in ieder geval íéts kunt doen :)
I had a signature once. It was awful.
pi_85340603
Ik verschoot me net kapot aan de telefoon.
Ff naar 2 cavia's kijken, en dan bepalen of het schurft of schimmel is + eenmalige behandeling werd geschat op 85 euro :')

Dan te bedenken dat ik 8 euro voor de beestjes betaald heb..
Damn..

Maargoed, als ze daarna beter zijn vind ik het best.

Straks mag ik langskomen met beiden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:51:30 #218
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85344595
Was (ongeveer) ook zoiets kwijt bij mijn schurft/schimmel behandeling voor mijn caafje hoor :o (even teruggezocht, 77 euro was ik kwijt). Zie [centraal] cavia's met foto's deel 21
Ik weet nu wel hoe schurft eruit ziet, dus mocht een van mijn beestjes er weer last van hebben, kan ik buiten de da nodig te hebben spulletje halen bij de dierenwinkel :)

Een caafje kost gewoon geld, en naast de standaard dingen ook eventuele behandeling(en)
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:54:53 #219
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85344741
Zaterdagavond trouwens alle 4 de caafjes (behalve de dames, die wil ik nog een weekje laten wennen) kunnen knippen. Vriendinnetje hield de caafjes vast waardoor ik ze kon knippen.

Ze zette ze allemaal op de kont, met de voorpootjes in de lucht, en alle beestjes hadden daar geen problemen mee :D.
Wel helaas een nageltje iets te kort geknipt van boeffie, toen piepte-ie wel wat.. En als cadeautje voor alle caafjes een groot blad sla die ze erg snel op hadden _O-
pi_85365490
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik verschoot me net kapot aan de telefoon.
Ff naar 2 cavia's kijken, en dan bepalen of het schurft of schimmel is + eenmalige behandeling werd geschat op 85 euro :')

Dan te bedenken dat ik 8 euro voor de beestjes betaald heb..
Damn..

Maargoed, als ze daarna beter zijn vind ik het best.

Straks mag ik langskomen met beiden.
Eh vrij duur? :o
Werd er van de schimmel een kweekje gezet oid?

Voor alle drie de cavia's (consult en 2x schurftbehandeling = injectie) betaalde ik 49 euro.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85365647
85 euro :{ Allemachtig heej :{ Ik zou bijna zeggen post maar een foto, dan kun je nog beter op de gok gaan behandelen 8)7 Maar het is niet altijd even gemakkelijk te zien. Ligt er een beetje aan hoe de oren eruit zien, als er echt wondjes ontstaan en deze ook rond de neus en ogen zitten kun je er de donder op zeggen dat het schurft is. Bestel voor 10 euro iverquantel drops online en klaar ben je :@ (en een fijne zalf om de plekken te verzorgen zoals de Miracle 3 lotion)

Niet het beste advies hoor :@ maar ik vind 85 euro wel een enorme smak met geld voor een simpel schurtf/schimmel advies :{
I had a signature once. It was awful.
pi_85365782
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:51 schreef Sjowhan het volgende:
Ik weet nu wel hoe schurft eruit ziet, dus mocht een van mijn beestjes er weer last van hebben, kan ik buiten de da nodig te hebben spulletje halen bij de dierenwinkel :)
Schurft en schimmel kan soms erg verwarrend zijn, ook schimmel kan lelijke wonden geven, daar vergissen mensen zich vaak in. Maar schurft herken je vaak een een droge, bobbelige huid en het feit dat de wonden veel rond de ogen, neus en oren zitten. En dan kun je beter geen middeltje bij de dierenwinkel halen, die schurft-spray is heel agressief en echt niet fijn voor de huid. Als je zelf beginnende schurft wilt behandelen (in een erger stadium moet je echt naar de DA voor injecties, die werken het snelst) kun je online op diverse plekken iverquantel drops bestellen. Die gebruik ik altijd, een stuk goedkoper en werkt altijd goed. Maar voor grotere plekken heb je iets nodig dat sneller werkt, injecties bij de DA dus.
I had a signature once. It was awful.
pi_85371937
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:10 schreef zoeperzazke het volgende:
85 euro :{ Allemachtig heej :{ Ik zou bijna zeggen post maar een foto, dan kun je nog beter op de gok gaan behandelen 8)7 Maar het is niet altijd even gemakkelijk te zien. Ligt er een beetje aan hoe de oren eruit zien, als er echt wondjes ontstaan en deze ook rond de neus en ogen zitten kun je er de donder op zeggen dat het schurft is. Bestel voor 10 euro iverquantel drops online en klaar ben je :@ (en een fijne zalf om de plekken te verzorgen zoals de Miracle 3 lotion)

Niet het beste advies hoor :@ maar ik vind 85 euro wel een enorme smak met geld voor een simpel schurtf/schimmel advies :{
Me vader vertelde ik vanmiddag hoe het met de caafjes was, en hij heeft gekeken, en zei dus ook dat ik er donder op kon zeggen dat het schurft was. Het plekje op de oren lijkt overigens wel iets minder te worden. Kan dit uit zichzelf verbeteren/verdwijnen??

Ik ben toen straks naar de winkel geweest en anti-schurft gekocht.
De caafjes leken het fijn te vinden toen ik het erop smeerde.. Is dat een goed teken? :+
Nu laat ik ze maar met rust, maar morgen ga ik iig hun hele kooi zwaar ontsmetten..

85 euro vind ik zelf ook erg gortig zeg..
Iverquantel drops? Daar ga ik es ff naar kijken samen met Miracle 3 lotion.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:42:26 #224
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85433837
ZoeperZake of iemand anders die ook balen gebruiken voor de caafjes: hoelang doe jij met een baal (20kg) aubiose? Gisteravond de beestjes weer verschoond, maar merk toch dat het zaagsel eigenlijk teveel stoft voor het mooie :{ (en vooral we nu 4 kooien moeten doen :+).
Wil nu een grote baal aubiose/hemparade halen, maar dan haal ik liever 3 balen zodat ik even vooruit kan, dan dat ik binnen 2 weken weer moet rijden :P
pi_85434094
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:42 schreef Sjowhan het volgende:
ZoeperZake of iemand anders die ook balen gebruiken voor de caafjes: hoelang doe jij met een baal (20kg) aubiose? Gisteravond de beestjes weer verschoond, maar merk toch dat het zaagsel eigenlijk teveel stoft voor het mooie :{ (en vooral we nu 4 kooien moeten doen :+).
Wil nu een grote baal aubiose/hemparade halen, maar dan haal ik liever 3 balen zodat ik even vooruit kan, dan dat ik binnen 2 weken weer moet rijden :P
Die balen van mij zijn 22 kg, met drie caafjes en 1 maal per week verschonen doe ik ongeveer een half jaar/ 7 maanden.
De baal waar ik nu mee bezig ben is bijna op en die heb ik begin maart gekocht.

Persoonlijk vind ik de balen ideaal, omdat je dan niet continu nieuwe pakjes bodembedekking hoeft te kopen. Nadeel is wel dat je een auto en bergruimte moet hebben. :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:07:11 #226
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85434827
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die balen van mij zijn 22 kg, met drie caafjes en 1 maal per week verschonen doe ik ongeveer een half jaar/ 7 maanden.
De baal waar ik nu mee bezig ben is bijna op en die heb ik begin maart gekocht.

Persoonlijk vind ik de balen ideaal, omdat je dan niet continu nieuwe pakjes bodembedekking hoeft te kopen. Nadeel is wel dat je een auto en bergruimte moet hebben. :)
Gelukkig heb ik een bergruimte van 10m2 waar enkel 2 fietsen (als dinnetje bij me is) en wat andere zooi in staan, dus ruimte zat :+.
En precies, zit nu steeds met 35L-pakken te sjouwen, ook niet heel fijn :').
pi_85434889
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:07 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Gelukkig heb ik een bergruimte van 10m2 waar enkel 2 fietsen (als dinnetje bij me is) en wat andere zooi in staan, dus ruimte zat :+.
En precies, zit nu steeds met 35L-pakken te sjouwen, ook niet heel fijn :').
Hoef je niet meer naar de sportschool. :+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:13:50 #228
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85435106
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoef je niet meer naar de sportschool. :+
Doe ik zonder dat ik aan het sjouwen ben ook wel hoor! :P
pi_85435133
:+ Ik heb nog steeds geen goeie plek voor de aubiose gevonden. Ding staat nu maar in de gang :')
Maar eerdaags ff frotten, en dan gaat ie op een klein kamertje haha

Me caafjes vinden mij sinds gister eng volgens mij :P Ze rennen nu kei hard weg als ik eraan kom :') Wrs door het smeren van die anti-schurft :')
Het oortje zag er gister stukken beter uit. Straks ff van dichtbij goed bekijken :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85450230
Ehm, dat is met mijn verbruik lastig te zeggen he... Met 16 caafjes :) Ik gebruik iedere week zo'n driekwart baal bodembedekking, dat is voor zeg zo'n 7 'normale' kooien.... Ik vind het in ieder geval geweldig spul.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:00:26 #231
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85465814
Ja in Harderwijk kom ik het uiteraard zelf halen, kan ik ook nog ff rondkijken :D

Oh schurft :X kzag gisteravond dat Cloë een rond kaal plekje op dr rug had, maar ze was te snel en had toch niet genoeg licht, dus die gaan we zo eens in dr kladden grijpen om te kijken })
Denk dat ik ook maar een flesje drops ga bestellen alvast :')

edit; heeft er iemand ervaring met dit hok ? Het loopt nog altijd niet vlekkenloos tussen Pinky en Walnootje, zij prrrrt :( nog altijd veel, dus ik denk dat nog wat extra ruimte ze goed zal doen, en dit is zo'n beetje de grootste die ik kan vinden :D :')

[ Bericht 31% gewijzigd door Nonneke op 19-08-2010 11:05:42 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:11:53 #232
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_85466149
Ik vind die spijlen altijd een nadeel. Ze gaan eraan zitten bijten (die van ons iig) en het zaagsel valt er tussendoor dus geeft veel rommel. Ik heb zelf eigenlijk altijd dichte kooien gehad en heb er nu 1 zoals deze :

Ben daar zelf heel tevreden over.
To infinity…and beyond!
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 11:13:27 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_85466202
Die hebben wij ook, voor zowel de cavia's als de konijnen. Tophok ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85468737
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:00 schreef Nonneke het volgende:


edit; heeft er iemand ervaring met dit hok ? Het loopt nog altijd niet vlekkenloos tussen Pinky en Walnootje, zij prrrrt :( nog altijd veel, dus ik denk dat nog wat extra ruimte ze goed zal doen, en dit is zo'n beetje de grootste die ik kan vinden :D :')
Ik heb een vergelijkbaar hok en ik ben er tevreden mee.

Ze knagen niet aan de spijlen en er komt soms wel wat aubiose of hooi tussendoor, maar dat is niet schrikbarend veel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85469663
Ik moet even wat delen. :')


Bolletje Oryx gaat al richting de 4 jaar.


Onze ' bejaarde ' van 5.


En de druktemaker van 1,5.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 12:58:10 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_85469780
Wat ziet de bejaarde er mooi uit :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85469839
Hehe, dank je :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:00:18 #238
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85469864
ik vind die blauwe niet zo mooi :@ en de grootste maat die ik van die kooi kan vinden is nog 2cm kleiner dan wat ze nu hebben :D en een stuk lager

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb een vergelijkbaar hok en ik ben er tevreden mee.

Ze knagen niet aan de spijlen en er komt soms wel wat aubiose of hooi tussendoor, maar dat is niet schrikbarend veel.
werkt die schuifla ook een beetje ? of is dat toch onhandig ?
mwah troepjes op de vloer geeft niet, stofzuigen moet ik toch elke dag ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85469982
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Nonneke het volgende:
ik vind die blauwe niet zo mooi :@ en de grootste maat die ik van die kooi kan vinden is nog 2cm kleiner dan wat ze nu hebben :D en een stuk lager
[..]

werkt die schuifla ook een beetje ? of is dat toch onhandig ?
mwah troepjes op de vloer geeft niet, stofzuigen moet ik toch elke dag ;)
Oh sorry, ik zie nu pas dat er een frame omheen zit.
Ik heb toch niet dezelfde :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 13:08:39 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_85470159
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Nonneke het volgende:
ik vind die blauwe niet zo mooi :@ en de grootste maat die ik van die kooi kan vinden is nog 2cm kleiner dan wat ze nu hebben :D en een stuk lager
[..]

werkt die schuifla ook een beetje ? of is dat toch onhandig ?
mwah troepjes op de vloer geeft niet, stofzuigen moet ik toch elke dag ;)
Wij hebben een andere kleur blauw, kijk maar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:36:48 #241
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85481428
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben een andere kleur blauw, kijk maar
[ link | afbeelding ]
in een andere kleur is hij idd al beter !

Nou even gekeken bij Cloë dr plekje, maar tis egaal roze, geen schilfertjes oid dus ik kijk het nog wel even aan, en anders heb ik volgende week toch al een afspraak bij de DA kan ze gelijk mee mocht het nodig zijn :')
Ze zit(ten) iig niet overdreven veel te krabben ofzo ^O^


Fossieltje Carla :Y)

Vriendinnetjes O+ Koffieboontje mist tegenwoordig een paar hapjes uit dr oren :')

Paolo betrapt :7

Cloë had geen zin in een fototje nadat ik dr gevangen had :{w

Koffieboontje is nog steeds zo'n blij meisje buiten O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85518384

Sjors wacht geduldig tot z'n kooi schoon is.
Nou ja... geduldig? :D
Liej
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:35:24 #243
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85544390
_O-
Schitterend :D.

Ik ben net weer (half uurtje) terug van de rit naar de Meern. 't Was ff zoeken, maar heb nu 2 balen in de berging en 1 baal hier, daar doe ik wel ff mee :').
Zie trouwens dat er 2 soorten aubiose zijn? Heb opdruk met paarden gekocht :') ;(. Nouja, ik doe 't er maar mee.
pi_85544744
2 soorten? Ik ken er maar 1 hoor.... wat is de andere dan?
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:51:37 #245
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85544810
Je ziet 't direct op de site van Thielen, onder de intro. Links voor kleine dieren, rechts voor paarden.
Of ben ik gewoon scheel en is het beide hetzelfde? (misschien doordat ik nu grote balen gekocht heb dat dit normaal gesproken voor paardenboxen bedoeld is?)
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:11:43 #246
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85545305
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:51 schreef Sjowhan het volgende:
Je ziet 't direct op de site van Thielen, onder de intro. Links voor kleine dieren, rechts voor paarden.
Of ben ik gewoon scheel en is het beide hetzelfde? (misschien doordat ik nu grote balen gekocht heb dat dit normaal gesproken voor paardenboxen bedoeld is?)
staat ook op die van mij, van de Hemparade dan, voor paarden en pony's :7 (grote balen, kleine baaltjes heb ik niks aan :P )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85545799
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:51 schreef Sjowhan het volgende:
Je ziet 't direct op de site van Thielen, onder de intro. Links voor kleine dieren, rechts voor paarden.
Of ben ik gewoon scheel en is het beide hetzelfde? (misschien doordat ik nu grote balen gekocht heb dat dit normaal gesproken voor paardenboxen bedoeld is?)
Linkje?

Edit: oh, je bedoelt de link van aubiose zelf.... Lol, dat heb ik nog nooit eerder gezien, dat is dan nieuw :) maar durf te wedden dat het hetzelfde spul is!
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:40:55 #248
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85547446
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Linkje?

Edit: oh, je bedoelt de link van aubiose zelf.... Lol, dat heb ik nog nooit eerder gezien, dat is dan nieuw :) maar durf te wedden dat het hetzelfde spul is!
Gelukkig. Dan ben ik weer gerust gesteld.

Kostte trouwens echt niets :o. 20kg voor 10 euro ofzo :{
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:28:30 #249
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85679533
Hé da's jammer. Dacht dat er op de ECC show ook de 15kg zakken te koop waren, maar blijkbaar dit jaar helaas niet.
Nouja, dan maar binnenkort een hoop 5kg zakken bestellen. Is altijd nog (in verhouding) 20 euro goedkoper dan in de normale dierenzaak :P
pi_85681582
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef Leigh het volgende:
[ afbeelding ]
Sjors wacht geduldig tot z'n kooi schoon is.
Nou ja... geduldig? :D
Ik ken die blik maar al te goed... :')

Ze zeggen weleens dat cavia's veel meer slapen naarmate ze ouder worden, maar mijn 3jarige en 1,5 jarige kunnen er ook wat van. :z
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:22:32 #251
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85683652
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ken die blik maar al te goed... :')

Ze zeggen weleens dat cavia's veel meer slapen naarmate ze ouder worden, maar mijn 3jarige en 1,5 jarige kunnen er ook wat van. :z
Af en toe liggen de cavia's bij mij ook voor pampus.. De oudste (een beer) wel het meest , maar een van de jonkies die ik nu een aantal weken heb, heb ik er ook al op kunnen betrappen:
pi_85683802
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:22 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Af en toe liggen de cavia's bij mij ook voor pampus.. De oudste (een beer) wel het meest , maar een van de jonkies die ik nu een aantal weken heb, heb ik er ook al op kunnen betrappen:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo schattig als ze in een bochtje liggen. O+ !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:33:11 #253
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85684016
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind het zo schattig als ze in een bochtje liggen. O+ !
Ze doen dat bijna allemaal wel. Niet telkens, maar wel met grote regelmaat :D. Ben er zelf niet zo blij mee, omdat ik vaak dan dubbel check of ze nog ademen _O- ;(

Had trouwens als test het nachthok van de 2 beren weggehaald.. De Lunkarya vond dat echt niet kunnen, en heeft gisteravond de hele avond lopen miepen. Hok terug en stil wassie _O-
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:03:25 #254
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85685135
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:28 schreef Sjowhan het volgende:
Hé da's jammer. Dacht dat er op de ECC show ook de 15kg zakken te koop waren, maar blijkbaar dit jaar helaas niet.
Nouja, dan maar binnenkort een hoop 5kg zakken bestellen. Is altijd nog (in verhouding) 20 euro goedkoper dan in de normale dierenzaak :P
:o :{ ;(
Hm dan moet ik er nog eens hard overna denken, bij zooplus zijn de 15kg zakken 44,90.
Jammer zeg dit jaar geen grote zakken !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:22:12 #255
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85686014
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:03 schreef Nonneke het volgende:

[..]

:o :{ ;(
Hm dan moet ik er nog eens hard overna denken, bij zooplus zijn de 15kg zakken 44,90.
Jammer zeg dit jaar geen grote zakken !
Ze hebben zover ik gezien heb wel de 5kg zakken. Die kostten 9,99/st, dus 15kg = 30 euro :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:26:32 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85686212
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:22 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Ze hebben zover ik gezien heb wel de 5kg zakken. Die kostten 9,99/st, dus 15kg = 30 euro :)
:D :@ :') ik keek bij de Selective Cavia 5kg die is 20 euro 8)7
misschien moest ik maar eens een brilletje :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:57:49 #257
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85687520
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:26 schreef Nonneke het volgende:

[..]

:D :@ :') ik keek bij de Selective Cavia 5kg die is 20 euro 8)7
misschien moest ik maar eens een brilletje :')
:D :D

Heb ik even mazzel dat ik al een leesbril draag :+.
Maar selective is volgens mij (corrigeer mij maar als het niet zo is Zoeperzake/4everblackeyed) voor cavia's die niet goed (meer) willen eten, soort dwangvoedsel.. Echt het middel als het bakje vol blijft zeg maar.
pi_85702286
Nee, dat is Science Recovery ;) (zelfde fabrikant) Dat is een poeder voor dieren die door ziekte niet meer kunnen of willen eten en gedwangvoerd moeten worden om in leven te blijven.

Science Selective is een goede brok voor cavia's met gevoelige darmen. Het is één brok, dus geen gemengd voer, maar het is geen saaie biks waarin alle voedingsstoffen gepompt zijn. Het is een perfect uitgebalanceerde brok voor iedere cavia. Ik geef mn caafs niks anders ;)

En 15kg-zakken bestaan niet, dat zijn altijd 10-kg zakken geweest :) We hebben nog wel om de 10kg gevraagd maar dat zat er helaas niet in ditkeer.... maar hopelijk volgend jaar weer :)
I had a signature once. It was awful.
pi_85703613
Ja, hier ook een fan van SS!
Nou ja, degene die in het hok zitten...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:02:41 #260
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_85704031
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, dat is Science Recovery ;) (zelfde fabrikant) Dat is een poeder voor dieren die door ziekte niet meer kunnen of willen eten en gedwangvoerd moeten worden om in leven te blijven.

Science Selective is een goede brok voor cavia's met gevoelige darmen. Het is één brok, dus geen gemengd voer, maar het is geen saaie biks waarin alle voedingsstoffen gepompt zijn. Het is een perfect uitgebalanceerde brok voor iedere cavia. Ik geef mn caafs niks anders ;)
Zie je wel.. Moet me er ook niet mee bemoeien :P

quote:
En 15kg-zakken bestaan niet, dat zijn altijd 10-kg zakken geweest :) We hebben nog wel om de 10kg gevraagd maar dat zat er helaas niet in ditkeer.... maar hopelijk volgend jaar weer :)
heel zeker weten? Van de Gerty Supreme?
pi_85704189
Gerty zijn 12,5 kilo zakken. Science 10 kilo.

Edit - nee, niet waar: Gery carrot & cranberry was 12,5e, de gewone wel 15. En Science dus 10.
I had a signature once. It was awful.
pi_85717551
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:22 schreef Sjowhan het volgende:

[..]


Ze hebben zover ik gezien heb wel de 5kg zakken. Die kostten 9,99/st, dus 15kg = 30 euro :)
Waar zie jij dat staan?
Bij zooplus zie ik Supreme Science Selective Guinea Pig 2kg voor 9,90
Maar geen andere formaat zakken :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85717656
I had a signature once. It was awful.
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 09:56:20 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_85719721
Wat leuk, de European Cavie Club :D nooit van gehoord, hahaha.

Ik zal binnenkort weer eens foto's maken van mijn stel, ze hebben weer behoorlijk lang haar! En ze worden ook steeds minder bang, als mn vriend op zn buik voor de kooi gaat liggen, popcornen ze van enthousiasme de kooi door, zo lollig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85722483
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 07:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Waar zie jij dat staan?
Bij zooplus zie ik Supreme Science Selective Guinea Pig 2kg voor 9,90
Maar geen andere formaat zakken :P
Bij de dierenarts hier verkopen ze ook 10 kg zakken.
Altijd veel bekijks als ik met zo'n zak binnen kom in de bus.
Die zak is bijna net zo groot als ik. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85744895
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat leuk, de European Cavie Club :D nooit van gehoord, hahaha.
*schudt hand* aangenaam, ik ben tegenwoordig een derde van het bestuur ;) :D
I had a signature once. It was awful.
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 20:54:25 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_85745186
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:49 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

*schudt hand* aangenaam, ik ben tegenwoordig een derde van het bestuur ;) :D
Hoe cool :D

Die ECC dagen, is dat ook leuk om te zien voor een 'gewone' cavia bezitter?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85745998
Absoluut. In tegenstelling tot officiele caviashows richten wij ons volledig op iedere cavialiefhebber: de serieuze fokker kan zijn dieren even kundig laten keuren als bij een officiele show, maar de rassenkeuring is ook toegankelijk voor startende fokkers die zich nog niet bij officiele clubs hebben aangesloten. Daarnaast is er een knuffelkeuring die toegankelijk is voor iedere liefhebber, dus ook jij kan daar met je cavia's inschrijven. Je cavia's worden dan gekeurd op verzorging in plaats van hun uiterlijk en bouw. Daarbij zoeken wij altijd zoveel mogelijk caviagerelateerde stands zodat er heel veel te zien en te ontdekken is. Daarbij is het voor de 'gewone' caviabezitter op de rassenkeuring altijd erg leuk om te zien wat voor cavia's er zijn en de verkoophoek is ook altijd erg verleidelijk ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_85845575
Ik meld me in dit topic, cavialiefhebber!


Denk dat m'n kleine meisje een beginnend gebroken ruggetje heeft (heel klein plekje waar een korstje op zat) dus dat gaan we maar eens verzorgen. Ze staat in de loop dus even kijken of we een andere plek voor d'r kunnen fixen; misschien helpt het voor de stress.
pi_85847470
Hai! Nagels en cavia's gaan bij meer mensen samen 8-)

Eh, bedoel je nu een schimmelplekje of een gebroken ruggengraat? Klein verschilletje ;) En plekje uit de loop (minder tocht ook) is altijd goed om stress te verminderen, net zoals een vriendinnetje :) Cavia's horen niet alleen te zitten.
I had a signature once. It was awful.
pi_85862823
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Hai! Nagels en cavia's gaan bij meer mensen samen 8-)

Eh, bedoel je nu een schimmelplekje of een gebroken ruggengraat? Klein verschilletje ;) En plekje uit de loop (minder tocht ook) is altijd goed om stress te verminderen, net zoals een vriendinnetje :) Cavia's horen niet alleen te zitten.
Zo'n plekje! Er kwam zaterdag een korstje af met wat haartjes en er zit een wittig plekje onder ;(

Ik zat er al over te denken om een vriendinnetje te halen, dat ga ik maar eens overleggen hier ;) Ben al een bezig met een nieuwe plek voor mevrouw! Ik wilde eerst Beer laten castreren zodat ze samen kunnen (ze zijn hevig verliefd) maar ik durf het niet aan omdat hij al best 'oud' is, 3 jaar.
pi_85869060
Even wat foto's spammen O+



Roosje die er binnenkort waarschijnlijk een vriendinnetje bij krijgt. Kleine dame die het nodig vind om haar nieuwe huisje helemaal kapot te knagen :N



Beer, onze luiwammes. Hij is grooot, weegt 1800 gram en deze is 3 jaar.
pi_85899419
Cavia's O+ . Helaas 11 jaar geleden afscheid moeten nemen van de laatste (stierf aan harfalen op 7 jarige leeftijd) en sindsdien niet meer doordat ik ze door de aanwezigheid van mijn katten niet meer los zou kunnen laten lopen (helaas zit er een echte jager tussen). Ik droom nog regelmatig 's nachts van cavia's (treurig ik weet het :') ) dus zodra het weer kan zullen ze wel weer komen, het hok staat immers nog steeds op zolder, wachtend op nieuwe bewoners. O-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85899661
Lieve foto's! En 3 jaar is echt neit zo oud voro een castratie hoor, als je DA met gasnarcose werkt kan er weinig misgaan. Lijkt me een nog veel betere oplossing :)
I had a signature once. It was awful.
pi_85901863
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 07:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Lieve foto's! En 3 jaar is echt neit zo oud voro een castratie hoor, als je DA met gasnarcose werkt kan er weinig misgaan. Lijkt me een nog veel betere oplossing :)
Ik ga meteen bellen :o
EDIT: ze werken niet met gasnarcose. Dan houdt het op.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:56:12 #276
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85901897
:D die cavia met zn knuffelbeertje ! O+ O+
Werkt dat trapje nou op dat huisje ? het lijkt zo stijl (of heeft de cavia het nog niet getest ? :P Hier hebben ze al weken een trapje om op het huisje te komen, maar verder dan erop leunen met hun voorpootjes komen ze niet, de luiaards :') )

Als het goed is komt vanmiddag mn nieuwe hok *O* oude hok gaat dan weg dus als er nog iemand opzoek is ? :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85901942
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:56 schreef Nonneke het volgende:
:D die cavia met zn knuffelbeertje ! O+ O+
Werkt dat trapje nou op dat huisje ? het lijkt zo stijl (of heeft de cavia het nog niet getest ? :P Hier hebben ze al weken een trapje om op het huisje te komen, maar verder dan erop leunen met hun voorpootjes komen ze niet, de luiaards :') )

Als het goed is komt vanmiddag mn nieuwe hok *O* oude hok gaat dan weg dus als er nog iemand opzoek is ? :P
Haha dat knuffelbeertje is zijn kussentje maar hij doet er ook heftig op rijen :')
Trapje is inderdaad te stijl, ze gebruikt het niet: ze springt gewoon. Wel leuk om aan te knagen, natuurlijk :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:03:42 #278
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85902118
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:57 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Haha dat knuffelbeertje is zijn kussentje maar hij doet er ook heftig op rijen :')
Trapje is inderdaad te stijl, ze gebruikt het niet: ze springt gewoon. Wel leuk om aan te knagen, natuurlijk :P
echt cute O+ ja als echte beer moet je toch wat te rijden hebben :7
mijn vorige beertje was ook al wat ouder toen hij geholpen werd, met gasnarcose, allemaal prima gegaan en nog zeker 2 jaar daarna met een hele harem dames buiten gewoont :Y
jammer van het trapje ! knagen is ook prima natuurlijk :D ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85902151
De praktijk hier werkt niet met gasnarcose dus dan houdt het op :N Stomme praktijk *schud met vuist*

Haar huisje heeft ook al een enorm gat erin, want mevrouw denkt wss dat ze er van die kant kan ontsnappen ofzo :')
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:13:21 #280
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85902399
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:05 schreef DeltaCephei het volgende:
De praktijk hier werkt niet met gasnarcose dus dan houdt het op :N Stomme praktijk *schud met vuist*

Haar huisje heeft ook al een enorm gat erin, want mevrouw denkt wss dat ze er van die kant kan ontsnappen ofzo :')
wat een pauperpraktijk :{w ;)
geen andere dierenartsen in de buurt ? wij rijden ruim een half uur voor de dierenarts :') , de da's hier durven nog geen nageltje te knippen (serieus !) dus noway dat ik ze dan voor andere dingen nog zou brengen :D

hopen dat mn knoevelpakketje vandaag ook komt dan kunnen Pinkie en Walnootje helemaal gedesinfecteerd en geoxy-sprayed hun nieuwe huis in *O* het hok spray ik in hé niet de beesten :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:15:43 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_85902474
Ik zou inderdaad ook eens wat andere DA's bellen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85902993
Ik sta in de wacht bij een andere 'heeft u een ogenblikje'.. 10 minuten later nog steeds in de wacht :')

EDIT: Deze doet wel gasnarcose *O* 60 euro voor castratie, valt me mee. Even thuis overleggen :s)
pi_85903869
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:06 schreef DeltaCephei het volgende:
Even wat foto's spammen O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Roosje die er binnenkort waarschijnlijk een vriendinnetje bij krijgt. Kleine dame die het nodig vind om haar nieuwe huisje helemaal kapot te knagen :N

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beer, onze luiwammes. Hij is grooot, weegt 1800 gram en deze is 3 jaar.
Ik zou zweren dat Beer op de laatste foto glimlacht. _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85903908
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 04:22 schreef trovey het volgende:
Cavia's O+ . Helaas 11 jaar geleden afscheid moeten nemen van de laatste (stierf aan harfalen op 7 jarige leeftijd) en sindsdien niet meer doordat ik ze door de aanwezigheid van mijn katten niet meer los zou kunnen laten lopen (helaas zit er een echte jager tussen). Ik droom nog regelmatig 's nachts van cavia's (treurig ik weet het :') ) dus zodra het weer kan zullen ze wel weer komen, het hok staat immers nog steeds op zolder, wachtend op nieuwe bewoners. O-)
Volgens mij heb ik nog nooit over mijn cavia' s gedroomd.
Als ik er nu zo over nadenk. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:15:09 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_85904215
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:34 schreef DeltaCephei het volgende:
Ik sta in de wacht bij een andere 'heeft u een ogenblikje'.. 10 minuten later nog steeds in de wacht :')

EDIT: Deze doet wel gasnarcose *O* 60 euro voor castratie, valt me mee. Even thuis overleggen :s)
Jeuh, bellen loont *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85905038
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat Beer op de laatste foto glimlacht. _O-
:') Dat zie ik nu pas _O-
pi_85914789
Looookie hereeee




Sneeuwwitje!

[ Bericht 19% gewijzigd door DeltaCephei op 31-08-2010 16:48:46 ]
pi_85916651
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:25 schreef DeltaCephei het volgende:
Looookie hereeee

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sneeuwwitje!
O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85918776
Wat een lieve foto's!
I had a signature once. It was awful.
pi_85919437

  woensdag 1 september 2010 @ 22:29:52 #291
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85967336
lieve foto's ! O+

Nou het hok is binnen, maar iets groter uitgevallen dan het leek toen ik het ging opmeten :D _O- _O-
Hij is echt kolossaal haha als ze nou ooit nog durven te prr-prr-prr :( 'en omdat ze mekaar in de weg lopen zet ik er een schot tussen _O-
Van het weekend ga ik em in elkaar zetten, dan krijgen ze allebei een eigen huis, een eigen bakje en een eigen flesje en wil ik ze niet meer horen :') dan kunnen ze ruim een meter bij elkaar vandaan zitten :')

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 2 september 2010 @ 08:50:46 #292
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_85975963
Maak je ook wat foto's als ie in elkaar staat neergezet en ingericht is? Deze foto kenden we al ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door BillsGate op 03-09-2010 12:02:48 ]
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_85978168
Wow! Dat is wel een mooi hok Nonneke!!

Lieve foto's ook van alle caafjes die voorbij kwamen!! :)
  donderdag 2 september 2010 @ 20:10:14 #294
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_85996520
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:50 schreef BillsGate het volgende:
Maak je ook wat foto's als ie in elkaar staat? Deze foto kenden we al ;)
Speciaal voor jou even wat foto's gemaakt.... van de doos dan alvast hé :P


en met 6 bolletjes, een poppenbuggy, en met 6 doosjes hondenkoekjes :7
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_85996668
:') Juist.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 20:15:09 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_85996714
Die foto's met spullen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86010864
:D :D :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:08:28 #298
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:03:29 #299
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_86016641
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:50 schreef BillsGate het volgende:
Maak je ook wat foto's als ie in elkaar staat neergezet en ingericht is? Deze foto kenden we al ;)
Vraag toch maar even aangepast :@
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:07:25 #300
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_86069201
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Vraag toch maar even aangepast :@
;)


Staat *O* verdiepinkje is er weer uit :P


prima kattenbench ^O^




*O*

Moet alleen nog even een extra flesje halen, die erbij zat was lek :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_86069236
Wauw dat is een grote kooi :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')