abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:36:58 #1
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83752619
Weet iemand een handige / nette manier om kit resten te verwijderen? Het gaat hier om de kit resten welke achtergebleven zijn, nadat wij gekit hebben en hier met een (geel) driehoekje langs zijn gegaan om het af te werken.

We hebben het al geprobeerd met een ruitenkrabber en kitverwijderaar, maar er blijft een plak laagje (dus niet het gladde kit laagje) van 1 a 2 cm uit de kanten zitten.
pi_83756889
Volgende keer aftapen van wat je niet gekit wilt hebben, krijg je ook een hele mooie strakke lijn!

En om het nu weg te krijgen, zou je een glaskrabber kunnen proberen ( steekmesje om verf van glas af te schrapen)

edit: heb je al geprobeerd zie ik. Heb je een nieuw mesje gebruikt?
pi_83763215
Goedkoopste oplossing: Boenen met een schuursponsje (flink kracht zetten) met schoonmaakmiddel, kwartiertje wachten, opnieuw nat maken en droog wrijven met een handdoek, wederom flink kracht zetten.

Werkt dit niet; Voor 10 euro kan je kitverwijderaar halen bij de bouwmarkt. Dit heb ik toevallig gister gebruikt in het aquarium, en als je het lang genoeg laat inwerken, werkt dat goedje wel. Ik heb alleen ervaring met de variant met kwastje. Er schijnen ook doekjes te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:04:44 #4
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83766079
quote:
edit: heb je al geprobeerd zie ik. Heb je een nieuw mesje gebruikt?
Yup (daarom ligt me hand half open ).

Dan nog maar eens een paar keer proberen met kitverwijderaar in combinatie met het mesje.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties.
pi_83797343
Waar zit de kit op? Ik heb wel eens gelezen dat je siliconenkit met aceton kunt verwijderen. Mits de ondergrond daar tegenkan.
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:39:29 #6
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_83799939
Probeer eens pure alcohol
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:25:11 #7
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83801887
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Kwameisje het volgende:
Waar zit de kit op? Ik heb wel eens gelezen dat je siliconenkit met aceton kunt verwijderen. Mits de ondergrond daar tegenkan.
Kit zit op de badkamer tegels (muur en vloer), zal eens kijken of het met aceton of alcohol lukt.
pi_83804777
Bij mij zat het eens in mijn haar... Dat hebben we eruit gekregen met kitverwijderaar, aceton pakte helemaal niet.
pi_83815887
bij de bouwmarkt kun je kitverwijderaar kopen (staat bij de reinigingsmiddelen). afhankelijk van de duur dat de kit al zit kun je kiezen tussen twee varianten. heb ze allebei eens gehad. inderdaad ééntje leek aceton, de ander leek me eerder petroleum
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:18:42 #10
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_83821860
Mijn kitter adviseerde het te doen met slappe cola, dus cola waar de prik af is. Bij mij werkte het.
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:55:00 #11
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83823327
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:18 schreef Coolfool het volgende:
Mijn kitter adviseerde het te doen met slappe cola, dus cola waar de prik af is. Bij mij werkte het.
Kan geen kwaad om het te proberen lijkt mij even de cola uit de koelkast halen en het een paar dagen in de zon zetten
pi_83861068
Gooi er 1 mentosje in, en je hebt ook slappe cola ( alleen niet meer in de fles )
  vrijdag 9 juli 2010 @ 19:51:22 #13
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_83861147
Probeer het anders met een scheermesje!
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_83861788
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:51 schreef Blue-eyes het volgende:
Probeer het anders met een scheermesje!
pi_83868414
Ik heb hier ervaring mee, ik heb dezelfde fout gemaakt door niet af te plakken
Ik ben 3 maanden bezig geweest om de kit zo goed mogelijk te verwijderen, maar helemaal verwijderen lukt niet.

Verfkraber, waarmee je verf van ramen kan krabben werkt het beste. Die kitverwijderaar werkt trouwens totaal niet. Je blijft altijd nog iets zien. Afkrabben werkt het beste.
Zoals op de kitverpakking staat moet je gedroogde kit mechanisch verwijderen. Aceton werkt alleen als de kit nog nat is.
Mijn ervaring is dat je de kit nooit helemaal kan verwijderen. Je blijft altijd iets zien, iets van een vieze gloed of vaag.
Volgende keer afplakken met tape, dat werkt echt zo goed. Je krijgt dan echt een super scherpe kitrand.

Gebruikt NOOIT een schuursponsje, want dan schuur je de glazuur van de tegels af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_83868751
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

Gebruikt NOOIT een schuursponsje, want dan schuur je de glazuur van de tegels af.

Ik schrob mijn badkamer al jaren met schuurspons. Glazuur zit er nog prima op.
pi_83878116
oh ok, ik heb altijd geleerd dat je dat niet moet doen omdat je dan krassen krijgt en na langdurig schrobben glazuur verliest...
Daarom dus ook nooit gedaan, dus geen idee of het klopt. Ik heb dat alleen altijd zo geleerd en gehoord.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_83878274
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
oh ok, ik heb altijd geleerd dat je dat niet moet doen omdat je dan krassen krijgt en na langdurig schrobben glazuur verliest...
Daarom dus ook nooit gedaan, dus geen idee of het klopt. Ik heb dat alleen altijd zo geleerd en gehoord.
Misschien als je oude tegels hebt, zo'n oma's wijsheid
En misschien ligt het eraan wat voor schuurspons je gebruikt. Gewoon van die euroshopper dingetjes richten in ieder geval niet veel schade aan!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:14:35 #19
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83997824
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb hier ervaring mee, ik heb dezelfde fout gemaakt door niet af te plakken
Ik ben 3 maanden bezig geweest om de kit zo goed mogelijk te verwijderen, maar helemaal verwijderen lukt niet.

Verfkraber, waarmee je verf van ramen kan krabben werkt het beste. Die kitverwijderaar werkt trouwens totaal niet. Je blijft altijd nog iets zien. Afkrabben werkt het beste.
Zoals op de kitverpakking staat moet je gedroogde kit mechanisch verwijderen. Aceton werkt alleen als de kit nog nat is.
Mijn ervaring is dat je de kit nooit helemaal kan verwijderen. Je blijft altijd iets zien, iets van een vieze gloed of vaag.
Volgende keer afplakken met tape, dat werkt echt zo goed. Je krijgt dan echt een super scherpe kitrand.

Gebruikt NOOIT een schuursponsje, want dan schuur je de glazuur van de tegels af.
Daar was ik dus al bang voor, ach ja we blijven proberen tot het kitverwijderaar potje leeg is . Hadden we maar wat slimmer moeten zijn tijdens het kitten .

Bedankt voor alle tips mensen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:02:45 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_101254003
Heb nu zelfde probleem met oude kit die ik heb weggesneden; blijven nu van die vegen zitten van nog flink elastische kit :(
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_101258110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2010 21:55 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Kan geen kwaad om het te proberen lijkt mij :) even de cola uit de koelkast halen en het een paar dagen in de zon zetten :)
Zout of suiker erin doen werkt ook, ik ben vergeten welke het was
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101261787
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Heb nu zelfde probleem met oude kit die ik heb weggesneden; blijven nu van die vegen zitten van nog flink elastische kit :(
Waarom schop je dit topic omhoog na meer dan een jaar? Alleen om ons dit te vertellen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')