quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:34 schreef Xaobotnik het volgende:[..]
Let wel: Ik zeg niet dat De Gier of andere magnetiseurs geweldige helers zijn. Maar feit is wel dat ze mensen helpen. Het is misschien niet voor iedereen, maar er is een reden dat ze bestaan en dat er mensen terug blijven komen. Daarom vind ik dat je zelf misschien wel mag denken dat het niet werkt voor jouw, maar hoef je iemand nog niet wel te zetten als een charlatan zoals Derksen, of alles doodleuk onder de noemer van een placeboeffect te plaatsen.
Dat verhaal over Charisteas vond ik overigens ook tenenkrommend, en ik geloof zelf ook niet in dergelijke methodes voor mijzelf. Maar als ze mensen helpen, tsja, waarom niet? Er is een reden dat dergelijke alternatieve geneeswijze (valt een magnetiseur hier eigenlijk ook onder?) gewoon deel uit kunnen maken van een zorgverzekeringspakket.
Volgens mij begreep je niet zoveel van mijn post. Ik ben niet zo geïnteresseerd in 'werkt niet voor jou'. De werking van een behandeling is vrij simpel empirisch te onderzoeken. Dat is ook wel gedaan en keer op keer blijkt er bij dit soort geneuzel geen sprake te zijn van een een statistisch significant effect. Dan noemen we een eventueel effect gewoon een placebo effect.
Scorpio: You've managed to overcome a lot in order to become a senior marketing manager, primarily your hopes, aspirations, and dreams.