Na 4 jr niet gevlogen te hebben, ga ik voor het eerst met mijn laptop op reis naar Barcelona. De jaren voorheen nam ik geen laptop mee [
cut lang verhaal waarom ik dit jaar wel mijn laptop meeneem maar wat niemand boeit]
Maar ok, mijn vraag is dus: ik las dat de accu apart verpakt moest worden? is dat inderdaad zo en zo ja, hoe verpakt? Geldt dit ook voor de accu van mijn fotocamera, aangezien ik daar vroeger nooit opgelet heb (en de regels elke keer veranderen).
Bovendien heb ik ook een externe Hardeschijf, wat raden jullie me aan wat ik daarmee moet doen. Het is best een onhandig ding om mee te nemen, maar het zit vol belangrijke documenten/backups (en een aantal films

) etc wat ik sadly daar wel nodig heb.
En moet ik de laptop in de laptoptas laten of echt eruit halen bij het inchecken (en waar laat ik al die kabels? Met treinreizen propte ik het allemaal in mijn laptoptas (past echt net), maar nu wel onhandig, dus verstandig in mijn ruimbagage, right? of word ik dan opeens opgepakt als terrorist

het zijn er nml een behoorlijk stel

)
Bah, wat klink ik als een nitwit, vroeger elk jr 2x reizen (met ouders

Spanje, UK of VS en goedkoop) maar toen waren de regels een heel stuk soepeler.. en minder gezeik, al had je toen ook die schoenen uittrek gedoe in de States
Alvast bedankt!