abonnement Unibet Coolblue
pi_83672949


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Daventria - Deventer:
ewieee (jeugdwedstrijdroeister)

- Euros - Enschede

ocf81 (clubroeier)
virmes (coach barlid)
SeanFerdi (bestuurt)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
Staal_
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach EJD '10)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJD '10)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
De_Ananas (clubroeier)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (MGZ)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (coach)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (EJD 2010)

- Willem III - Amsterdam:
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien & Ergometeren #38 Herstel is de sleutel tot de winst!
Roeien en Ergometeren #37 Met mooie weken voor de boeg hihi
Roeien en Ergometeren deel 36: De spanning stijgt in Houten
Roeien en Ergometeren 35: De zon luidt het 2k-seizoen in!
Roeien en Ergometeren 34: Waar Tufte naar de HB komt
Roeien en Ergometeren 33: Roeiers zijn de beste ijsbrekers
Roeien en Ergometeren XXXII: Clubroeien hoogh!
Roeien en Ergometeren XXXI: Het eerste vaarverbod
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren
Roeien & Ergometeren #39 Nog maar een paar weken..


Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
www.toprow.nl - Toprow biedt u roeicursussen aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg en Rotterdam. We verwachten in de loop van het jaar ook in andere steden in het land een roeicentrum te beginnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_83674980
Iedereen is nog massaal aan het uitbrakken van de uittraining vermoed ik.

Ik heb gisteravond nog even gezellig gebarbecued op de bosbaan en toen weer heerlijk mijn eigen bedje opgezocht om wat slaapgebrek weg te werken.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_83675342
Nog maar eens dan, omdat 't topic daarna zo snel dicht was:

Eerste coachblik binnen; Triton EJZ in het B8-veld in een tijd van 5:55,52. Daarmee waren ze 0:00,2 sneller dan Gyas.. Geweldige race..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_83676575
pi_83677621
Nou, maar eens zien of ik volgend jaar nog wil wedstrijdroeien, wat een kloteweekend..

Eerst slaat een van mijn ploeggenoten tijdens de sprint een snoek, waardoor we vierde worden.
Zaterdag starten we n4+, verslaapt een ploeggenoot zich waardoor we maar n half u kunnen oproeien, en dus niet echt actief kunnen worden voor de race en dus al bij de vw worden uitgeschakeld.
Dan worden we op zondag na 150 m aangevaren door een andere boot, waar de kamprechter de wedstrijd gewoon door laat varen en de race na afloop goedkeurt. Protest ingediend, na twee uur wachten wordt ons verteld dat we inderdaad gelijk hadden, maar dat ze er niets meer aan kunnen doen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83679173
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:56 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Nou, maar eens zien of ik volgend jaar nog wil wedstrijdroeien, wat een kloteweekend..

Eerst slaat een van mijn ploeggenoten tijdens de sprint een snoek, waardoor we vierde worden.
Zaterdag starten we n4+, verslaapt een ploeggenoot zich waardoor we maar n half u kunnen oproeien, en dus niet echt actief kunnen worden voor de race en dus al bij de vw worden uitgeschakeld.
Dan worden we op zondag na 150 m aangevaren door een andere boot, waar de kamprechter de wedstrijd gewoon door laat varen en de race na afloop goedkeurt. Protest ingediend, na twee uur wachten wordt ons verteld dat we inderdaad gelijk hadden, maar dat ze er niets meer aan kunnen doen..
Ik had al zo'n idee dat je niet heel blij was.
Je moet nu lekker gewoon even gaan fietsen deze zomer en dan begint het roeien misschien wel weer te kriebbelen. Het zou zonde zijn als je niet doorgaat.

Daarbij moet je gewoon minder dik zijn.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_83680207
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een topafsluiting van het weekend, na vier keer trainen DO4+ winnen van allerlei 2ejaars ploegen

Echt superknap, gefeliciteerd!

op naar uittraining nummer 3
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 14:15:31 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_83680627
Wat een weekend weer!

Vrijdag lekker sprinten! Zaterdag coaches verbazen met een knetterende start om vervolgens helemaal leeg te zijn op het einde in het O2- veld en vervolgens knallen we het N2- veld in met veel goede moed om vervolgens gewoon lekker dood te gaan en uittraining te gaan. Meer zat er even niet in dit seizoen

Hoe dan ook, weer een raar jaar. Na vorig jaar al de acht die gesloopt werd halverwege, dit jaar de vier die uit elkaar viel daarna naar een andere vereniging en omboorden. Het was me het jaartje wel weer

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_83681036
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:05 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Echt superknap, gefeliciteerd!

op naar uittraining nummer 3
Ja! Echt wel! Ik heb wel weer wat geleerd: altijd starten. Toen we jullie over de finish zagen komen wilde ik eigenlijk dat wij meeroeide. Stom, achteraf.

*Zit op de bank moed te verzamelen *
pi_83681212
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik had al zo'n idee dat je niet heel blij was.
Je moet nu lekker gewoon even gaan fietsen deze zomer en dan begint het roeien misschien wel weer te kriebbelen. Het zou zonde zijn als je niet doorgaat.

Daarbij moet je gewoon minder dik zijn.
Mja, na twee jaar wedstrijdroeien geen blik geeft wel een duidelijke indicatie van hoe het er voor staat denk ik..
Ik denk dat het vrij weinig zin heeft om door te gaan..
Maar inderdaad, nu even lekker fietsen, voorbereiden op het rondje IJsselmeer in september! Ook mooi

Was trouwens een mooie eindsprint nog van je sjaars, ik had niet verwacht dat ze het vol konden houden toen ik zag dat Gyas tussen de 1000-1500 flink in liep op ze!

Trouwens, gisteren stelde Ananas me voor aan een andere Fok!er, maar wie dat nou was... Even vergeten..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 14:32:47 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_83681327
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:29 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Mja, na twee jaar wedstrijdroeien geen blik geeft wel een duidelijke indicatie van hoe het er voor staat denk ik..
Ik denk dat het vrij weinig zin heeft om door te gaan..
Maar inderdaad, nu even lekker fietsen, voorbereiden op het rondje IJsselmeer in september! Ook mooi

Was trouwens een mooie eindsprint nog van je sjaars, ik had niet verwacht dat ze het vol konden houden toen ik zag dat Gyas tussen de 1000-1500 flink in liep op ze!

Trouwens, gisteren stelde Ananas me voor aan een andere Fok!er, maar wie dat nou was... Even vergeten..
Ah joh, stel je niet aan. Gewoon even goed het jaar evalueren en aangeven wat je zelf anders zou willen zien om je prestaties te doen stijgen. Het ligt er met name aan hoe je zelf erin staat en wat je er voor op wilt geven en voor wilt laten. Door zelf te denken over oplossingen naar coaches, bestuur, plannen ed. kan je misschien voor jezelf meer voldoening halen uit het roeien dan de afgelopen twee jaar.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_83681416
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:29 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Mja, na twee jaar wedstrijdroeien geen blik geeft wel een duidelijke indicatie van hoe het er voor staat denk ik..
Ik denk dat het vrij weinig zin heeft om door te gaan..
Maar inderdaad, nu even lekker fietsen, voorbereiden op het rondje IJsselmeer in september! Ook mooi

Was trouwens een mooie eindsprint nog van je sjaars, ik had niet verwacht dat ze het vol konden houden toen ik zag dat Gyas tussen de 1000-1500 flink in liep op ze!

Trouwens, gisteren stelde Ananas me voor aan een andere Fok!er, maar wie dat nou was... Even vergeten..
Je startte dit jaar ook niet in de makkelijkste velden natuurlijk.
Er zijn ook mensen die in hun 2e jaar B4+ en N4+ gaan roeien om zo makkelijk overgangs te worden. om er vervolgens keihard afgevaren te worden in het O4- of O2- veld..
Blikken is leuk, niet meer dat dat.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 juli 2010 @ 14:37:06 #13
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_83681493
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:34 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Je startte dit jaar ook niet in de makkelijkste velden natuurlijk.
Er zijn ook mensen die in hun 2e jaar B4+ en N4+ gaan roeien om zo makkelijk overgangs te worden. om er vervolgens keihard afgevaren te worden in het O4- of O2- veld..
Blikken is leuk, niet meer dat dat.
Dat dus,

je moet niet gaan leven naar het ene blik wat je misschien doet besluiten om wel of niet door te gaan. Je moet roeien gewoon leuk vinden. Als je dat niet meer leuk vind puur gebaseerd op het roeien en niet direct prestaties aan te verbinden is het een ander verhaal natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_83681561
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:15 schreef Dark_Angelus het volgende:

Hoe dan ook, weer een raar jaar. Na vorig jaar al de acht die gesloopt werd halverwege, dit jaar de vier die uit elkaar viel daarna naar een andere vereniging en omboorden. Het was me het jaartje wel weer


Ja echt he, het lijkt wel of het onmogelijk is een normaal wedstrijdjaar te hebben. Zoveel ploegen vallen uit elkaar door blessures en andere ellende.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:29 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]
Trouwens, gisteren stelde Ananas me voor aan een andere Fok!er, maar wie dat nou was... Even vergeten..
Das het enige jammere van dat we niet naar Skoll gingen, dat ik Ananas niet kon irriteren met mijn dronken hoofd. Heb wel andere FOK-ers gezien vannacht maar ik hoop dat die ook vergeten zijn wie ik was
pi_83682433
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:34 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Je startte dit jaar ook niet in de makkelijkste velden natuurlijk.
Er zijn ook mensen die in hun 2e jaar B4+ en N4+ gaan roeien om zo makkelijk overgangs te worden. om er vervolgens keihard afgevaren te worden in het O4- of O2- veld..
Blikken is leuk, niet meer dat dat.
Het n4- veld is nou niet echt het meest uitdagende veld he.. maar miss kijk ik er ook wel te negatief naar.. ik heb nog tot oktober om er over na te denken...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83682590
oh, brak.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_83684099
Mooi:
zaterdag 1e in SA4- : Nederlands Student Kampioen!
zondag 1e in LSA8+: Nederlands Student Kampioen!
Wel mooie tijd gevaren: 5:46.62. Onze Triton-combi record is daarmee met 12honderdste verbeterd!

Nu; op naar de Bosbaan. Vraag me niet waarom maar we trainen deze week volle bak (2x per dag) om vervolgens 2 weken vrij te krijgen. Daarna weer 2 weken vol aan de bak en dan FISU WK. Rare planning hè..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 5 juli 2010 @ 20:25:28 #18
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_83695568
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Kluupkluup het volgende:
Eerste coachblik binnen:

Triton EJZ in het B8-veld in een tijd van 5:55,52. Daarmee waren ze 0:00,2 sneller dan Gyas.. Geweldige race..

Gefeliciteerd Kluup! Daarmee heb je mij van mijn eerste coachblik afgehouden. Mijn jongens waren devastated na het verlies tegen jullie. Wat wel veel heeft goedgemaakt is dat we het Gyas eerstejaarsrecord met driehonderdsten hebben aangescherpt... Record stond al twaalf jaar.

Echt bizar, wel recordhouder maar nog steeds beginneling zijn. Ga dat maar eens uitleggen aan je moeder...
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_83695856
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:25 schreef Boomrups het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Kluup! Daarmee heb je mij van mijn eerste coachblik afgehouden. Mijn jongens waren devastated na het verlies tegen jullie. Wat wel veel heeft goedgemaakt is dat we het Gyas eerstejaarsrecord met driehonderdsten hebben aangescherpt... Record stond al twaalf jaar.

Echt bizar, wel recordhouder maar nog steeds beginneling zijn. Ga dat maar eens uitleggen aan je moeder...
Het was ook echt krankzinnig spannend bij jullie
pi_83700864
Zo, zwaar weekendje gehad. Zaterdag na een goede voorwedstrijd de meest dramatische race van het seizoen gevaren. Eerste 1000 meter ofzo konden we nog wel een beetje meekomen, daarna was het compleet over. Mishalen, ongelijkheid, allemaal gekut van iedereen. Ging echt heel slecht, ernstig hard laatste geworden en we zaten er even doorheen.
Zondag O4+ ging de voorwedstrijd wel weer erg goed! Ging lekker, een van de beste races van het seizoen. Best bizar, zo na die zaterdag. In de finale 4e geworden, maar het seizoen goed afgesloten
In de 8 met Phocas hadden we vrijdag nog 2 eerstejaarsploegen d'r uit gesprint, was wel leuk. Zondag niet laatste in de SA8, dus dat viel ons ergens nog wel mee, was ook wel gewoon leuk om te doen, ook al hadden we niet getraind.

Wel een geniaal feestje gebouwd gisteren/vanmorgen. Hard gefeest, veel gezopen, niet eens een kater vanmorgen, fucking mooi!
Op de bosbaan nog een mini-FOK!meet gehad met Thrawn en ocf Altijd leuk om fokkers te ontmoeten!

Jammer dat het is afgelopen, maar ergens ook wel relaxed!
pi_83702039
Iedereen die geblikt heeft Gefeliciteerd!
Zelf niet geblikt maar wel lekker gevaren dit weekend, zaterdag het LDev4- veld nog even extra spannend gemaakt en 3x een nieuw pr geroeid Mooie afsluiting van het seizoen in ieder geval.
Mooi artikel weer over Henley trouwens Wan
  maandag 5 juli 2010 @ 23:38:44 #22
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_83704747
Ik ben niet brak van het feest, eerder brak van een nacht niet slapen door de terugreis vanuit Henley naar NL.

Nu morgen vrij, woensdag ergometertesten Minerva en donderdag seatraces. Hopen dat we er genoeg over houden. FISU
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83705261
Zo, het nationale seizoen voorbij, nu door naar de toernooien. Van het weekend even langs zwitserland en daarna weer door met wat meefietsen voor de fisu.

Maar eerst nog selectie voor de Laga Boston acht afronden,

Skollzwaar09, je kunt natuurlijk altijd in beroep gaan bij de KNRB tegen de beslissing van de jury, misschien zetten ze de lijn van velden uit de uitslag schrappen door. Denk overigens dat over die uitspraak nog niet het laatste woord gesproken is...
pi_83705857
Brakheid hier
Leuk laatste weekend gehad met de EJD. 3e in het klassement op zaterdag en zondag 5e in DSA8, als tweede Ej8.
Volgend jaar waars Dev4- coachen. Nu bijna vakantie!

Veel zuipplezier voor alle roeiers en natuurlijk succes voor AH_A, én gefeliciteerd met alle behaalde blikken.
pi_83711079
Mijn seizoen is een weekje langer geworden nu ik als coach met de lichte acht naar Luzern meega.

Beetje jammer dat er maar 2 ploegen zijn dit jaar maar ik ben wel te spreken over het niveau van deze groep roeiers eigenlijk. Er zit een boel talent tussen en dan weet ik dat er nog een en ander rondloopt.
In ieder geval vind ik het leuk om een weekje met een groep naar iets toe te werken. Na Luzern is het wel weer mooi geweest voor mij na dit seizoen.
Hoogtepunten waren voor mij de vijfde Varsity overwinning met Skadi, het doorbreken van de Skadi lichte dames dubbel die in februari door Jan werden overgenomen en de dubbele Nationale titel voor Carline en Annemiek in de 2- en 2x
Dieptepunt was het bondsgezeur met de Skollachten eerstedivisie achten op de H&H waarbij eerst de mannen acht onmogelijk werd doordat de muda's geacht werden in een lichte acht te starten en vervolgens de vrouwen acht vlak voor de Heineken werd getorpedeerd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_83714682
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:21 schreef pullup het volgende:
Mijn seizoen is een weekje langer geworden nu ik als coach met de lichte acht naar Luzern meega.

Beetje jammer dat er maar 2 ploegen zijn dit jaar maar ik ben wel te spreken over het niveau van deze groep roeiers eigenlijk. Er zit een boel talent tussen en dan weet ik dat er nog een en ander rondloopt.
In ieder geval vind ik het leuk om een weekje met een groep naar iets toe te werken. Na Luzern is het wel weer mooi geweest voor mij na dit seizoen.
Hoogtepunten waren voor mij de vijfde Varsity overwinning met Skadi, het doorbreken van de Skadi lichte dames dubbel die in februari door Jan werden overgenomen en de dubbele Nationale titel voor Carline en Annemiek in de 2- en 2x. Het coachen van een clubskiffeur
Dieptepunt was het bondsgezeur met de Skollachten eerstedivisie achten op de H&H waarbij eerst de mannen acht onmogelijk werd doordat de muda's geacht werden in een lichte acht te starten en vervolgens de vrouwen acht vlak voor de Heineken werd getorpedeerd.
Ik heb even iets toegevoegd
pi_83723496
Jonkman, wat is het verhaal bij deze foto?

http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-86261.html

Ziet eruit alsof het niet helemaal volgens het boekje ging nml.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:54:52 #28
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_83744169
Hing wier onder de boot. Daar heb ik het helaas niet over gehad in het verhaal, maar dat had misschien wel gemoeten. Het was overigens echt zo, maar Anne had in de eerste 100 meter al haar hand moeten opsteken, want toen zat het er al onder.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83754808
Beetje zuur.
pi_83758535
Kheb eindelijk toch maar een zitje aangeschaft voor mijn bips
pi_83758969
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:59 schreef De_Ananas het volgende:
Kheb eindelijk toch maar een zitje aangeschaft voor mijn bips
Je boot heeft geen voetenbord.

Jammer trouwens van de Damesacht, op zo'n manier verliezen is natuurlijk niet leuk.!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83760561
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:08 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Je boot heeft geen voetenbord.

Jammer trouwens van de Damesacht, op zo'n manier verliezen is natuurlijk niet leuk.!
Weet ik, één of andere mongool heeft hem gesloopt. Ik roei nu in een andere
pi_83790533
Communiceren en Lagaaiers. Het blijft een lastige combinatie. Ongelofelijk zeg, hoe krijg je het voor elkaar om op een test te verschijnen en dan halverwege doodleuk te vermelden dat de jongens waarschijnlijk niet beschikbaar zijn vanwege een verenigingsproject....
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83791384
Lagaaiers begrijpen het toch alleen als je ze op hun bek mept? En dat is toch ook hun normale manier van dingen duidelijk maken...
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_83791469
BBQ'en naast de lagaaiers na de NSRF is altijd mooi inderdaad...

zou de kofferbak van de witte limousine nog steeds naar vuilnis ruiken?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_83794647
Selectie voor de FISU gok ik?
Hoe is die verlopen? Zijn er een beetje leuke tijden getrapt?
Heb er nog heel even over nagedacht om ook mee te doen met de selectie, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.. Even vrij van roeien is ook fijn en ik denk dat ik er dit jr nog niets te zoeken had.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83842122
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83844622
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:18 schreef SkollZwaar09 het volgende:
http://www.worldrowing.co(...)ews.php?newid=324878

ben benieuwd!
Pff Nederland alleen genoemd voor de W8, wacht maar!

Gaan er nog mensen van hier naar Luzern toe?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juli 2010 @ 12:04:26 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_83844717
Ik blijf iig lekker thuis dit jaar
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_83846532
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
Communiceren en Lagaaiers. Het blijft een lastige combinatie. Ongelofelijk zeg, hoe krijg je het voor elkaar om op een test te verschijnen en dan halverwege doodleuk te vermelden dat de jongens waarschijnlijk niet beschikbaar zijn vanwege een verenigingsproject....
Misschien omdat de testen niet alleen voor de Minerva KNSRB achten project waren maar ook voor de FISU, en omdat degene die niet in de verenigingsacht komen dan nog met de KNSRB mee kunnen doen.
Dacht dat het doelstelling was van de KNSRB zoveel mogelijk mensen kans te geven om internationale ervaring op te doen, dus dan zal die het toch moeten toejuichen dat verenigingen ook zelf gaan met verenigingsachten.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:32:09 #41
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_83848066
door dat stomme hete weer worden m'n trainingen steeds gecanceld
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_83849939
Zonde! Met dit weer is een stukje roeien en n duik in t water toch wel fijn..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83850314
Roeien met dit weer is echt niet te doen hoor blokhoofd . Op de terugweg geen wind in m'n rug en de zon vol op m'n bakkes. Daar word je echt niet blij van
pi_83855929
Zag je woensdag nog in de boot stappen, maar je reageerde niet op mijn geschreeuw..

Dames 4X trouwens naar de repachage, Holland acht en LM2x ook.
Valt trouwens tegen, die tijd van de Holland acht! Zeker als je het vergelijkt met de winnaar van hun heat, bijna 10 sec verschil!

[ Bericht 55% gewijzigd door SkollZwaar09 op 09-07-2010 16:56:44 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83859636
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:51 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zag je woensdag nog in de boot stappen, maar je reageerde niet op mijn geschreeuw..

Dames 4X trouwens naar de repachage, Holland acht en LM2x ook.
Valt trouwens tegen, die tijd van de Holland acht! Zeker als je het vergelijkt met de winnaar van hun heat, bijna 10 sec verschil!
Als je na 500m / 1000m al ruim achter ligt op de nummer 1 en je moet 1e worden voor A-finale, dan ga je natuurlijk niet volle bak je race uitvaren.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_83863258
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef Pluizel het volgende:
door dat stomme hete weer worden m'n trainingen steeds gecanceld
2 dagen geleden zou het hier 32 graden zijn. Maar de meters zeiden 98 fahrenheid, wat ongeveer 36 graden is. Was blij dat ik even kon gaan roeien
Vandaag ook weer tegen de 29 graden.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_83864753
Oef Jonkman, het laatste zinnetje pakt me wel even hoor !
"De trein, normaal gezien een rood-witte boemel die gelieflijk langs de oevers van de Rotsee tuft, dendert nu voorbij. De keuze is aan oranje: aanhaken, of kijken hoe de locomotief in de horizon verdwijnt."

Kom je ook naar Hongarije halverwege augustus?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_83874352
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:28 schreef AHappelstroop het volgende:
Oef Jonkman, het laatste zinnetje pakt me wel even hoor !
"De trein, normaal gezien een rood-witte boemel die gelieflijk langs de oevers van de Rotsee tuft, dendert nu voorbij. De keuze is aan oranje: aanhaken, of kijken hoe de locomotief in de horizon verdwijnt."

Kom je ook naar Hongarije halverwege augustus?
Wat een taalromantiek (maar: lieflijk, of gerieflijk) en Hongarije is Heerlijk! Wanneer gaat dat allemaal gebeuren AH?

Verder wijze woorden over passie voor roeien en het "moeten-blikken".. Iets waar je zoveel voldoening uit haalt is zonde om mee te stoppen alleen omdat je iets niet bereikt, wat niet is kan nog komen.

(en met deze gedachte sluit ik deze zware dag af en ga ik lekker slapen!)
pi_83876174
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 03:00 schreef Bellah het volgende:

[..]

Wat een taalromantiek (maar: lieflijk, of gerieflijk) en Hongarije is Heerlijk! Wanneer gaat dat allemaal gebeuren AH?

Verder wijze woorden over passie voor roeien en het "moeten-blikken".. Iets waar je zoveel voldoening uit haalt is zonde om mee te stoppen alleen omdat je iets niet bereikt, wat niet is kan nog komen.

(en met deze gedachte sluit ik deze zware dag af en ga ik lekker slapen!)
Wij vertrekken 10 augustus. Het toernooi is van 13 tot en met 15 augustus. Ik blijf daarna ook even een weekje lekker daar! Beetje Boeda pesten enzo Kom jij dan ook kijken, Bellah?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_83878407
Haha, ik lag gisteravond in mijn bed en ik dacht "daar zal wel iemand over beginnen". Had geen internet op de camping om e.e.a. te verbeteren.

Vandaag weer een nieuw berichtje!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83905544
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 10:15 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Wij vertrekken 10 augustus. Het toernooi is van 13 tot en met 15 augustus. Ik blijf daarna ook even een weekje lekker daar! Beetje Boeda pesten enzo Kom jij dan ook kijken, Bellah?
Geen Sziget dus?

Zelf ben ik 4 aug. alweer uit Budapest weg, dus ik doe helaas ook geen Sziget aan. Baal ervan, maar heb nog een andere verplichting. Kwam even niet goed uit dus.

Maare, goed opletten voor Phocas stickers in Budapest
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 11 juli 2010 @ 09:53:45 #52
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_83907735
Berichtje op NLroei! Sorry voor de vertraging!

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2523.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83910068
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 10:15 schreef AHappelstroop het volgende:
Kom jij dan ook kijken, Bellah?
Mm nee, dan heb ik eindelijk ook vakantie in Frankrijk Tres bien!
  zondag 11 juli 2010 @ 13:34:39 #54
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_83913991
Hmm, niet al te best van de lichte vier-zonder.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83961963
Zouden de tegenvallende komen door t wegvallen van Boekel als sponsor, of is er meer aan de hand?
Dit is wel een erg tegenvallende wereldbeker, vorig jaar ging t toch een stuk beter meen ik me te herinneren..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_83982448
Leuk weekend Luzern gehad, wel vermoeiend. Vandaag nog 12 uur in de auto terug gezeten met de EJ4+ van Proteus, was wel gezellig. Jammer van de prestaties, maar 't was gezellig! Volgens mij heb ik trouwens ook nog met seekfaM staan praten van het weekend, maar dat weet ik niet zeker.

Oh, en WanEnOonlie, wat deed jij op de knorrencamping?
pi_83988962
Ik droomde dat ik was ingeselecteerd voor zwaar Met 78 kilo.
pi_83990556
Ach, dromen mag altijd
Wat doen jullie trouwens om op conditie te blijven?
Ik ga dit weekend n stukje fietsen in oost-belgie/luxemburg met ploeggenoten en begin weer met krachttrainen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 juli 2010 @ 11:14:45 #59
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_83990876
Hardlopen - tennissen - roeien.

En vakantie houden natuurlijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_83991747
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:03 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ach, dromen mag altijd
Wat doen jullie trouwens om op conditie te blijven?
Ik ga dit weekend n stukje fietsen in oost-belgie/luxemburg met ploeggenoten en begin weer met krachttrainen..
Je moet wel ook ff vakantie houden he?! Wij moeten iig minstens 2 weken chillen omdat ze bang zijn dat we anders volgens jaar overtraind raken ofzo. En omdat het goed is ff niet te roeien

Ik doe een poging tot fietsen en verder hardlopen en skiffen. Ik wil veel skiffen deze zomer want in september vertrek ik voor 4 maanden naar Engeland. Ik heb een stage waarbij ik geen tijd heb om te roeien roeivereniging is te ver weg.. wel is er een atletiekbaan, zwembad en... fitness met ergometers


@Ananas: misschien ben je nog in shock door het voetbal
pi_83993307
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:40 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Je moet wel ook ff vakantie houden he?! Wij moeten iig minstens 2 weken chillen omdat ze bang zijn dat we anders volgens jaar overtraind raken ofzo. En omdat het goed is ff niet te roeien

Ik doe een poging tot fietsen en verder hardlopen en skiffen. Ik wil veel skiffen deze zomer want in september vertrek ik voor 4 maanden naar Engeland. Ik heb een stage waarbij ik geen tijd heb om te roeien roeivereniging is te ver weg.. wel is er een atletiekbaan, zwembad en... fitness met ergometers


@Ananas: misschien ben je nog in shock door het voetbal

Als je gewoon 2 tot 4x in de week wat blijft doen is het niet slecht volgens mij hoor..

Tot nu toe heb ik alleen nog maar hardgelopen, maar ik ga ook nog racefietsen, spinnen, yoga-en (!!) en natuurlijk roeien en ik denk ook een beetje kracht/indoor af en toe. En ik heb zelfs ineens een raar gevoel van zin om te ergometeren haha, dus denk dat ik dat morgen maar ga doen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_83999701
Wat ik doe om fit te blijven: Wachten op een operatie zodat ik weer kan sporten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:59:38 #63
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_83999813
Mensen, mensen. Het is echt superbelangrijk om nu juist je rust te pakken. Volgens mij hebben jullie geen idee van de inspanningen die je lichaam levert als je wedstrijdroeit. Twee weken niks doen is prima, daarna 2-3 keer per week wat doen om de conditie wat te onderhouden. Eind augustus weer wat serieuzer beginnen en je bent op weg naar een prima vervolg.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 juli 2010 @ 15:03:04 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84000043
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mensen, mensen. Het is echt superbelangrijk om nu juist je rust te pakken. Volgens mij hebben jullie geen idee van de inspanningen die je lichaam levert als je wedstrijdroeit. Twee weken niks doen is prima, daarna 2-3 keer per week wat doen om de conditie wat te onderhouden. Eind augustus weer wat serieuzer beginnen en je bent op weg naar een prima vervolg.
En zo is het.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_84000542
Onze coaches zeggen juist dat het slecht is om direct te stoppen, dat juist moet afbouwen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_84000898
Och, die anderhalf u op hartslag 120-130 fietsen zullen mijn herstelproces vast niet zo hard beinvloeden..
En t is wel weer goed tegen het aanzettende vetlaagje!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:20:41 #67
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_84007201
Jullie coaches zeggen dat omdat ze uitgaan van het principe "hard trainen - helemaal niks meer doen". Het hele principe van dik worden (Erica Terpstra) of je lichaam een optater geven geldt alleen als je 0,0 gaat doen vanaf nu. Dat betekent dus lekker thuis voor de tv hangen, niet meer gezond eten, nooit meer op de fiets stappen ergens heen. Lekker rustig aan doen twee weken is genoeg. Je doet echt meer dan je denkt.

(Oja, natuurlijk mag je een keer sporten. Maar sorry, Tramposa, nu al weer 3-4 keer per week gaan trainen is de grootste mogelijke onzin en dan ben je in december overtraind).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84008057
Oke, mijn coaches hebben letterlijk in het schema gezet: Hou je lichaam gezond! Ga feestjes vieren maar blijf sporten en bouw het trainen af! C.a. 3/4 keer per week sporten is verstandig!
Maar goed ik ga toch vrijdag op surfvakantie dus dan komt die rust wel
Gaan jullie nog op vakantie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 juli 2010 @ 17:56:28 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84008799
Nu een tripje aan het boeken naar Berlijn aankomend weekend, Augustus naar Ierland, September naar Muse in Wembley London.

Dus genoeg leuke dingen te doen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_84014269
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:38 schreef La_Tramposa het volgende:

Maar goed ik ga toch vrijdag op surfvakantie dus dan komt die rust wel

Surfen kan je ook zwaar maken!
Al eens eerder gedaan? Echt een topsport!
Ben de afgelopen twee jaar wezen surfen in frankrijk, het is bijna leuker dan roeien, chill in de zee wachten op die ene mooie golf... Veel plezier!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84016007
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:13 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Surfen kan je ook zwaar maken!
Al eens eerder gedaan? Echt een topsport!
Ben de afgelopen twee jaar wezen surfen in frankrijk, het is bijna leuker dan roeien, chill in de zee wachten op die ene mooie golf... Veel plezier!
En dát is dus precies wat ik ga doen over 3 weken (afgezien van zwaarder worden..)

Verder hardlopen en af en toe wat 2xen, en de trap nemen
pi_84047593
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mensen, mensen. Het is echt superbelangrijk om nu juist je rust te pakken. Volgens mij hebben jullie geen idee van de inspanningen die je lichaam levert als je wedstrijdroeit. Twee weken niks doen is prima, daarna 2-3 keer per week wat doen om de conditie wat te onderhouden. Eind augustus weer wat serieuzer beginnen en je bent op weg naar een prima vervolg.
O f*ck, ik doe al meer dan een jaar niks meer ..
Ik krijg tietjes

Mwah, valt ook eigenlijk wel mee.. Bløkker, die's pas dik..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_84048325
Haha, na twee en een half jaar niets doen kan ik nog altijd inwegen. Met een ietsie pietsie moeite zelfs compenseren!

Maar groot gelijk, vakantie is om uit te rusten, dan kan je in september weer aan de bak.

Weet trouwens iemand of de U8 dit jaar weer serieus genomen gaat worden?Afgelopen jaar was dat zo'n schrale bende dat ik me nu afvraag of we daarvoor wel gaan trainen/starten.
pi_84166933
Ik denk dat ik straks maar eens op een ergometer ga stappen
pi_84167099
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:35 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik denk dat ik straks maar eens op een ergometer ga stappen
Skiffen!
pi_84167379
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:40 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Skiffen!
Jaa, kan ook nog, maar ergometeren is ergens ook wel makkelijk.
pi_84169986
De motivatie van de KNRB over de Ej8 finale van de Martini staat online.
pi_84181743
Pullup ik heb je verhaaltje voor de Arbok 2000 gelezen over het coachen met Pieta !
pi_84204730
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:11 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ik heb je verhaaltje voor de Arbok 2000 gelezen over het coachen met Pieta !
Dan ga ik dat ook maar weer eens lezen want ik was allang vergeten dat ik dat ooit gebrouwen heb.

Is weer een beetje aan het bijkomen van het seizoen dat helaas is afgesloten met de tweede keer dat mijn ploeg op een wereldbeker wegwoei
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84212373
Ik roei anders nog vrolijk door.
Gister 13km en vandaag weer 23km op te teller gezet!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_84279420
Geen reacties op de knrb beslising eerstejaars?
Aldus de mijne: als het ingewikkeld is het waarchijnlijk onzin.
pi_84281127
Het was een fuckup door de kamprechters en Nereus als ik het zo lees. Eigenlijk had Nereus uitgesloten moeten worden zoals de initiële besligging was, maar de KNRB doet krom en verwerpt de hele uitslag.
pi_84303446
Zonde voor de okeanos sjaars wel..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84314046
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:49 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zonde voor de okeanos sjaars wel..
Inderdaad, probleem zit hem nu erin dat Nereus fouten heeft gemaakt, dat de organisatie (kamprechters) fouten hebben gemaakt en dat voor deze fouten Njord, Okeanos en Laga werden gestraft op deze manier. Het wordt hoog tijd dit eens kritisch onder de loep te nemen om te kijken in hoeverre de beroepsprocedures in de reglementen voldoen. Denk dat over deze zaak nog niet het laatste woord is gesproken, alhoewel ik niet verwacht dat de huidige beslissing wordt terurgedraaid.
pi_84314069
Voor degene die 6 augustus nog een leuke tocht door Amsterdam willen roeien, www.rowingpride.nl
pi_84317994
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:05 schreef jw3 het volgende:
Voor degene die 6 augustus nog een leuke tocht door Amsterdam willen roeien, www.rowingpride.nl
Ik wil wel een lesbische dames 4 sturen
pi_84319856
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik wil wel een lesbische dames 4 sturen
pi_84319869
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:49 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zonde voor de okeanos sjaars wel..
Ach, dat blik pakken ze niet meer af, en denk dat die officiële uitslag ze wat minder uit zal maken. Ze weten immers wie er gewonnen heeft.
pi_84322509
Waarom staat er trouwens nog niets op de site van de KNRB over het WK U23 terwijl dit morgen begint..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84331742
Morgen roeien met een goede coach en er wordt gelijk een filmpje van mij gemaakt vanaf de Skollem 3
pi_84343266
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik wil wel een lesbische dames 4 sturen
Dat is ook altijd mijn motto: ik stuur alleen topless vrouwen (en de Oude Vier als die zich aandient). Blijft nog erg rustig sinds ik die regel heb ingesteld.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_84346161
Het grote mysterie van mijn pijnlijke reet is opgelost, bleek dat het bankje waar ik nu mee roeide veel kleiner was dan ik gewend was

Verder zij de coach dat mijn houding goed is, dus jammer JW3, geen apenfoto's van mij tijdens de Abcoude-Amsterdam !

En ik weet ook waardoor ik pijn krijg in mijn armen, daar kan ik als ik terug kom van vakantie aan werken en dat duurt wel een tijdje
pi_84346519
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:55 schreef De_Ananas het volgende:
Het grote mysterie van mijn pijnlijke reet is opgelost, bleek dat het bankje waar ik nu mee roeide veel kleiner was dan ik gewend was

Verder zij de coach dat mijn houding goed is, dus jammer JW3, geen apenfoto's van mij tijdens de Abcoude-Amsterdam !

En ik weet ook waardoor ik pijn krijg in mijn armen, daar kan ik als ik terug kom van vakantie aan werken en dat duurt wel een tijdje
Je was er vroeg bij vanochtend dan

Had je niet ook al last van je reet toen je nog in verschillende boten roeide dan ?
Ik meen me te herinneren dat je het hier al eens vroeg en dat er toen al werd gemeld dat et wel eens aan de maat van je bankje kon liggen. Maar goed, als je een ander bankje met dezelfde spoorbreedte kan vinden waar je geen last aan overhoud is dat mooi

JW is goed in het maken van charmante foto's. Ik heb daar voor de komende Abcoude - Amsterdam alle vertrouwen in.

Met wie was je mee overigens ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84347112
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef pullup het volgende:

[..]

Je was er vroeg bij vanochtend dan

Had je niet ook al last van je reet toen je nog in verschillende boten roeide dan ?
Ik meen me te herinneren dat je het hier al eens vroeg en dat er toen al werd gemeld dat et wel eens aan de maat van je bankje kon liggen. Maar goed, als je een ander bankje met dezelfde spoorbreedte kan vinden waar je geen last aan overhoud is dat mooi

JW is goed in het maken van charmante foto's. Ik heb daar voor de komende Abcoude - Amsterdam alle vertrouwen in.

Met wie was je mee overigens ?
Om 8 uur, anders kon Robin niet Hij heeft ook filmpje van me gemaakt maar die moet ik nog krijgen. In deze boot kreeg ik HELE erge pijn aan m'n reet, in de Fenya waar ik normaal in roei gingen mijn benen slapen. Ik heb nu ook een kussentje dus hoop dat dat er ook tegen helpt als ik weer in de Fenya kan roeien (voetenbank is kapot). Nu roeide ik met een bankje uit de Bert Staal maar ik weet niet of ik die vast mag gebruiken, vast niet

En jij roeit de Abcoude toch ook? JW had je toch al ingeschreven vorig jaar? Bedoeling is dat we dit jaar in de single Wherry gaan starten, hij zal dan vast wel foto's van me kunnen maken waar ik huilend om mijn moeder schreeuwend op sta
pi_84347498
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:55 schreef De_Ananas het volgende:
Het grote mysterie van mijn pijnlijke reet is opgelost, bleek dat het bankje waar ik nu mee roeide veel kleiner was dan ik gewend was

Verder zij de coach dat mijn houding goed is, dus jammer JW3, geen apenfoto's van mij tijdens de Abcoude-Amsterdam !

En ik weet ook waardoor ik pijn krijg in mijn armen, daar kan ik als ik terug kom van vakantie aan werken en dat duurt wel een tijdje
Die foto's gaan wel goed komen inderdaad
pi_84347748
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]
Nu roeide ik met een bankje uit de Bert Staal maar ik weet niet of ik die vast mag gebruiken, vast niet

Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84365512
Zo te zien is er nog niemand direct door op de SB Wk.

Het programma is om de een of andere reden onderbroken
Ik kom er zo snel niet achter waarom, zit jij daar ook Wan ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:22:02 #98
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_84365616
onweer volgens knrb.nl
pi_84365736
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:22 schreef Pikhoofd het volgende:
onweer volgens knrb.nl
Ik zie het nu ook En de Muda's zijn natuurlijk wel door
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84379149
Ik zit daar niet, nee, maar ik heb begrepen dat het noodweer is geweest. Morgenochtend stukje denk ik.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84390992
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:26 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zie het nu ook En de Muda's zijn natuurlijk wel door
Er waren er wel meer direct door toch?
LM4x en LW2x waren 3de en eerste 3 gingen rechtstreeks door.
En inmiddels alle ploegen behalve de M4x door.
pi_84398096
Zondag naar Budapest
Skiff afstellen en dan de 30ste stukkie roeien op de Donau tot aan Baja.
Ben wel beetje bang dat het niet zo goed zal gaan op de één of andere manier. Maar we zien wel waar de skiff strandt
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_84400151
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:25 schreef Sjobber het volgende:
Zondag naar Budapest
Skiff afstellen en dan de 30ste stukkie roeien op de Donau tot aan Baja.
Ben wel beetje bang dat het niet zo goed zal gaan op de één of andere manier. Maar we zien wel waar de skiff strandt
Is dat die tocht van 170km?
pi_84440720
Ja, die van 165km.
Knijp 'm wel.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_84461961
Hey NL roeiers :)
Check de ubergave Njord promofilms dan!

pi_84463792
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:26 schreef roeier26 het volgende:
Hey NL roeiers :)
Check de ubergave Njord promofilms dan!

Ik zou bijna 'spam' roepen! :P
  zondag 25 juli 2010 @ 15:15:30 #107
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_84468792
Ik weet hier niks van (ergo: ik ben niet betrokken bij de promotie van de filmpjes hier, ook al zijn ze inderdaad best gaaf).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84469867
Netjes trouwens dat de Muda's wereldkampioen zijn *O*
pi_84470156
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:20 schreef Sjobber het volgende:
Ja, die van 165km.
Knijp 'm wel.
Nice! Succes :Y
pi_84494302
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:52 schreef Leso_Varen het volgende:
Netjes trouwens dat de Muda's wereldkampioen zijn *O*
Resultaat van de Muda's inderdaad geweldig, helaas valt de rest van de equipe ook dit jaar weer (erg) tegen. Zeker als je bedenkt hoeveel er vanuit de roeibond in het SB roeien is geinvesteerd. Wat zou er wel met het SB roeien moeten gebeuren om wel weer tot resultaten met de hele SB equipe te komen?
pi_84494908
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:50 schreef jw3 het volgende:

[..]

Resultaat van de Muda's inderdaad geweldig, helaas valt de rest van de equipe ook dit jaar weer (erg) tegen. Zeker als je bedenkt hoeveel er vanuit de roeibond in het SB roeien is geinvesteerd. Wat zou er wel met het SB roeien moeten gebeuren om wel weer tot resultaten met de hele SB equipe te komen?
De Muda's waren top *O*
Niemand van de equipe deed hier verder eigenlijk mee voor de knikkers helaas.
Kleine lichtpuntjes waren Dirk die in een erg zwaar veld gewoon A finale haalde en de mannen acht die de A finale bereikte in plaats van op een plekje in de achterhoede te belanden zoals de laatste jaren gebruikelijk was.

Overigens werd de dames 4- 5e van de 8 deelnemers Wan.

Dat SB roeien hoort gewoon weer voornamelijk terug te worden gegeven aan de verenigingen waarbij er vanuit de bond na de Holland beker een selectie week georganiseerd word en pas dan ploegen gevormd gaan worden die zich een week later in een time trial kunnen bewijzen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84495917
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef pullup het volgende:

[..]

...

Dat SB roeien hoort gewoon weer voornamelijk terug te worden gegeven aan de verenigingen waarbij er vanuit de bond na de Holland beker een selectie week georganiseerd word en pas dan ploegen gevormd gaan worden die zich een week later in een time trial kunnen bewijzen.
En denk jij dat die verenigingen de vereiste kwaliteit kunnen leveren in hun trainingsparogramma's en ondersteuning qua personeel etc.? (ik heb niet zo'n goed beeld van het reilen en zeilen bij de bond, maar het lijkt me dat die ondersteuning bij de bond beter is)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 10:21:48 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 10:42:04 #113
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_84496468
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef pullup het volgende:

[..]

De Muda's waren top *O*
Niemand van de equipe deed hier verder eigenlijk mee voor de knikkers helaas.
Kleine lichtpuntjes waren Dirk die in een erg zwaar veld gewoon A finale haalde en de mannen acht die de A finale bereikte in plaats van op een plekje in de achterhoede te belanden zoals de laatste jaren gebruikelijk was.

Overigens werd de dames 4- 5e van de 8 deelnemers Wan.

Dat SB roeien hoort gewoon weer voornamelijk terug te worden gegeven aan de verenigingen waarbij er vanuit de bond na de Holland beker een selectie week georganiseerd word en pas dan ploegen gevormd gaan worden die zich een week later in een time trial kunnen bewijzen.
Waar staat het verkeerd dan?

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2527.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84496893
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:20 schreef ocf81 het volgende:

[..]

En denk jij dat die verenigingen de vereiste kwaliteit kunnen leveren in hun trainingsparogramma's en ondersteuning qua personeel etc.? (ik heb niet zo'n goed beeld van het reilen en zeilen bij de bond, maar het lijkt me dat die ondersteuning bij de bond beter is)
Ja, dat is in bv 2007 prima gegaan.
pi_84497488
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:20 schreef ocf81 het volgende:

[..]

En denk jij dat die verenigingen de vereiste kwaliteit kunnen leveren in hun trainingsparogramma's en ondersteuning qua personeel etc.? (ik heb niet zo'n goed beeld van het reilen en zeilen bij de bond, maar het lijkt me dat die ondersteuning bij de bond beter is)
Dat is een interessante vraag.

Trainingsprogramma's zijn natuurlijk snel te leveren en over het algemeen is wel bekend wat er nodig is om op Internationaal niveau mee te kunnen komen zowel qua omvang als intensiteit. Ook de krachttraining programma's zijn uitgewerkt en beschikbaar.

De eerste vraag is of een individuele atleet gebaat is in zijn ontwikkeling door centraal te gaan trainen, dus op de Bosbaan met betere atleten en veelal in grotere boten.
Mijn ervaring is dan dat het roeien in betere ploegen op de Bosbaan in veel gevallen niet opweegt tegen het gebrek aan individuele begeleiding die atleten op hun verenigingen wel zouden kunnen krijgen.
Natuurlijk zijn de coaches die dit soort SB projecten begeleiden veelal beter dan de coaches op de verenigingen maar deze coaches blijken vooral gefocust op de ploeg en niet zozeer op de individuele roeier en juist daar ligt op het SB niveau nog veel winst te halen. Ik denk dus dat de ploegen harder zullen gaan als het individuele niveau van de roeiers op een hoger niveau gebracht word

De tweede vraag is dan of de periode vanaf de Holland beker tot aan de SB WK niet te kort is om de ploegen op het juiste niveau te krijgen. Het is inderdaad erg kort en er zouden in ieder geval in de winter wel gezamenlijke trainingen moeten plaatsvinden om het basisconcept duidelijk te krijgen maar ik heb meerdere malen gezien dat de ploegen die gevormd werden uit de selectieweken erg scherp voeren en snel waren. Het laatste voorbeeld is de net gevormde Fisu Dames 4- die op de slotwedstrijden die de al het hele jaar samen trainende DSB 4- klopte.

Echte SB projecten blijken de laatste jaren toch een moeizaam verlopende weg te zijn en de successen die er zeker zijn geweest hebben vaak als grondslag toch een individuele coach die zich op een paar roeiers richtte.
Ik heb ook begrepen dat er de komende jaren ook vanuit de bond initiatieven zijn om de coaching wat te decentraliseren en talentcentra met bijbehorende coaching in de regio te plaatsen. Dit in combinatie met iemand centraal om het een en ander aan te sturen en de coaching van de talenten op de vereniging lijkt me voor de komende jaren ook de beste weg.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84497516
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:42 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waar staat het verkeerd dan?

http://www.nlroei.nl/displayarticle-2527.html
De wereldtitel van de Muda’s was over het hele toernooi gezien de enige oogst van de toch vrij forse uitzending van Nederland naar het Wit-Russische Brest. De andere ploegen die de finale haalden kwamen niet er niet direct aan te pas. De dames vier-zonder, een niet-Olympisch nummer, kwam nog het meest in de buurt met een vierde plek.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84499972
In het blad roeien staat ook een mooi interview met Diederik de Boorder, die vroeger verantwoordelijk was voor de talent ontwikkeling. Hij geeft hier ook duidelijk de visie dat het belangrijk is de verenigingen erbij te betrekken. De selectieweek waar Pulp het over heeft is inderdaad ook toen gebruikt, en leverde zeer goede resultaten op.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:45:43 #118
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84533263
Hopelijk kan ik er een beetje tussen komen in dit topic, had een paar vraagjes namelijk over Aegir dan wel Gyas. :) Ik wil graag gaan roeien omdat ik bij een studentenvereniging wil en dan graag met een bepaald doel erbij en niet alleen de gezelligheid. Het liefst teamsporten dus dan kom je al snel bij roeien uit (hele leven gevoetbald, door 2x gescheurde enkelbanden maar besloten om te stoppen). :)

Mijn broer heeft afgelopen jaar bij de lichte vier van Boreas geroeid (vrij succesvol dit jaar :)) en heb ook een wedstrijd gezien op de Bosbaan, erg leuke sfeer en daardoor raakte ik ook enthousiast.

Afijn, ik vroeg mij dus af wat de verschillen zijn tussen Aegir en Gyas. Vorig jaar voetbalde ik nog, ben dus niet tijdens de keiweek bij de sportmarkt geweest. Weet nog niet zeker of ik daar dit jaar wel kan zijn en zou graag er wat meer over willen weten zodat ik er wat over na kan denken of ik het echt wil. Is het trouwens ook zo dat alleen eerstejaars zich in kunnen schrijven? Ik word tweedejaars HBO.

Alvast bedankt :) En wie weet blijf ik wel in dit topic hangen ;)
pi_84538003
Het grote verschil tussen Aegir en Gyas is dat Aegir corporaal is en Gyas niet.
Dat betekent oa dat je bij Aegir een ontgroening hebt en meer tradities en bij Gyas niet. Of dat je ligt hangt natuurlijk van jezelf af, voor beiden valt wel iets te zeggen.
Natuurlijk kan je dit jaar ook nog lid worden, ik ben zelf in mijn vierde jaar HBO lid geworden bij Skoll...
Ze organiseren beiden vast wat feesten en activiteiten eind augustus, ga dan gewoon bij beide verenigingen langs en kijk wat je het meeste aantrekt. Bij beiden kan je met veel plezier roeien.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84541324
Wil je wedstrijdroeien of wil je recreatief aan de slag? Ik denk dat sportief gezien Gyas waarschijnlijk de betere keuze is. Hoe dat qua gezelligheid zit moet je zelf maar uitzoeken, dat is heel persoonlijk.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:16:59 #121
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_84546055
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:17 schreef pullup het volgende:

[..]

De wereldtitel van de Muda's was over het hele toernooi gezien de enige oogst van de toch vrij forse uitzending van Nederland naar het Wit-Russische Brest. De andere ploegen die de finale haalden kwamen niet er niet direct aan te pas. De dames vier-zonder, een niet-Olympisch nummer, kwam nog het meest in de buurt met een vierde plek.
OK. Zal het straks verbeteren. Nu op mijn werk.

Vermoed dat ik nog wel een berichtje zal moeten maken vandaag of morgen. Wat een verschrikkelijk nieuws ;(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84546806
Ik hoor overal dat er iets verschrikkelijks is gebeurt in de roeiwereld, maar wat?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84547819
Is Cracknell dood? (nieuwsbericht over ongeluk)

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2010 13:56:30 ]
pi_84548992
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:48 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Het grote verschil tussen Aegir en Gyas is dat Aegir corporaal is en Gyas niet.
Dat betekent oa dat je bij Aegir een ontgroening hebt en meer tradities en bij Gyas niet. Of dat je ligt hangt natuurlijk van jezelf af, voor beiden valt wel iets te zeggen.
Natuurlijk kan je dit jaar ook nog lid worden, ik ben zelf in mijn vierde jaar HBO lid geworden bij Skoll...
Ze organiseren beiden vast wat feesten en activiteiten eind augustus, ga dan gewoon bij beide verenigingen langs en kijk wat je het meeste aantrekt. Bij beiden kan je met veel plezier roeien.
Aegir heeft geen ontgroening, kan ik je melden. Aegir bestaat al ruim 130 jaar en is als subvereniging van vindicat een traditionele vereniging. Veel historie, mooie verhalen, oude gebruiken. Qua roeien kun je bij allebei prima terecht, de sfeer is het grootste verschil. Afgelopen jaar een aantal keer op gyas geweest en je merkt dat het er daar veel braver en burgelijker aan toe gaat dan de mooie gekkigheid die ik gewend ben op Aegir. Ik zou bij beide verenigingen even gaan kijken, de verschillen zijn vrij groot, dus je zal er vrij snel uit zijn waar je lid wordt schat ik. Ben er helaas niet met de keiweek, anders had ik je even rond kunnen leiden ;)

Het wedstrijdroeien op Aegir is afgelopen jaren vrij succesvol geweest, trouwens.

Gyaspromofilmpje: Aegirpromofilmpje:edit:
Olympian and TV adventurer James Cracknell is in hospital with a skull fracture after being knocked off his bike in the US.

A spokeswoman for the star said: "He is conscious and his condition is stable. Doctors have said he is making very good progress."


[ Bericht 3% gewijzigd door Mankatans op 27-07-2010 14:33:07 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:40:04 #125
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84549817
M'n broer raadde mij ook Aegir aan, gewoon omdat daar meer een studentensfeer is en hij de mensen van Aegir meer bij mij vond passen dan van Gyas. Ik twijfel nog wel een beetje want Aegir is een subvereniging van Vindicat en als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het de meeste leden van Vindicat. Vorig jaar tijdens de Keiweek ook slechte ervaringen mee gehad, klote lui daar.

Maar dan ga ik tijdens de komende keiweek maar eens wat rondkijken. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :)

@ocf81; Wat bedoel je precies met dat Gyas sportief gezien beter is? Qua prestaties enzo de afgelopen jaren? Ik weet nog niet of ik echt helemaal op het roeien ga storten als in wedstrijdroeien of toch alleen maar recreatief ga roeien.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:40:12 #126
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_84552806
Skollzwaar, wat een onzin van die ontgroening. Als je het niet zeker weet, ga dan vooral geen indianenverhalen de wereld in helpen.

Gyas is los daarvan de laatste jaren wat beter aan het presteren dan Aegir. Rogier Blink, Jan-Willem Gabriëls, Joris Pijs, Paul Drewes, etc. Aegir kan daar Henk-Jan Scholten, Thom v/d Anker en Reinder Lubbers tegenover zetten.

Als toproeien je niet interesseert zijn beide verenigingen interessant zat. Op eerstejaars gebied (zeker zwaar roeien) presteren ze allebei naar behoren.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84553215
Het lijkt trouwens (naar omstandigheden natuurlijk) goed te gaan met Cracknell (bron)
pi_84560486
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:40 schreef Slickk het volgende:
M'n broer raadde mij ook Aegir aan, gewoon omdat daar meer een studentensfeer is en hij de mensen van Aegir meer bij mij vond passen dan van Gyas. Ik twijfel nog wel een beetje want Aegir is een subvereniging van Vindicat en als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het de meeste leden van Vindicat. Vorig jaar tijdens de Keiweek ook slechte ervaringen mee gehad, klote lui daar.

Maar dan ga ik tijdens de komende keiweek maar eens wat rondkijken. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :)

@ocf81; Wat bedoel je precies met dat Gyas sportief gezien beter is? Qua prestaties enzo de afgelopen jaren? Ik weet nog niet of ik echt helemaal op het roeien ga storten als in wedstrijdroeien of toch alleen maar recreatief ga roeien.
Hey Sjoerd, ik heb je een keer ontmoet op een ouderdag bij Boreas, maar dat zal je niet meer weten :D Leuk dat je ook gaat roeien!

Aegir of Gyas is nogal een persoonlijke keuze. De één is volgens mij niet beter dan de ander, voor kwaliteit zal het dus niet veel uitmaken. Dat je broer Aegir aanraadt is nogal wiedes, de lichte heren hadden een indrukwekkende Aegircoach met een grote bek en machtig mooie verhalen over de corporale "gekkigheden" die ze altijd uithaalden op de vereniging. Je broer vindt dat prachtig en wie weet jij ook. De beste manier om daar achter te komen is denk ik door een keer naar beide verenigingen toe te gaan. Je zal het verschil meteen wel merken O-) Ik kom zelf uit Groningen en had ook een altijd hekel aan Vindicaters, maar het zal wel schelen of je een buitenstaander bent of dat je zelf bij zo'n corporale club zit. Ik zie tenminste zo voor me dat je je dan vanzelf laat meeslepen en de lol ervan gaat inzien. Vraag is of je dat wil ;)

Je kan het bij beide verenigingen leuk hebben lijkt me, succes met kiezen en roeien!! *O*


@ Pullup: Waar is je stoere plaatje gebleven?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06:04 #129
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84562985
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:05 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Hey Sjoerd, ik heb je een keer ontmoet op een ouderdag bij Boreas, maar dat zal je niet meer weten :D Leuk dat je ook gaat roeien!

Aegir of Gyas is nogal een persoonlijke keuze. De één is volgens mij niet beter dan de ander, voor kwaliteit zal het dus niet veel uitmaken. Dat je broer Aegir aanraadt is nogal wiedes, de lichte heren hadden een indrukwekkende Aegircoach met een grote bek en machtig mooie verhalen over de corporale "gekkigheden" die ze altijd uithaalden op de vereniging. Je broer vindt dat prachtig en wie weet jij ook. De beste manier om daar achter te komen is denk ik door een keer naar beide verenigingen toe te gaan. Je zal het verschil meteen wel merken O-) Ik kom zelf uit Groningen en had ook een altijd hekel aan Vindicaters, maar het zal wel schelen of je een buitenstaander bent of dat je zelf bij zo'n corporale club zit. Ik zie tenminste zo voor me dat je je dan vanzelf laat meeslepen en de lol ervan gaat inzien. Vraag is of je dat wil ;)

Je kan het bij beide verenigingen leuk hebben lijkt me, succes met kiezen en roeien!! *O*


@ Pullup: Waar is je stoere plaatje gebleven?
Haha oké, ik weet niet precies meer wie jij bent maar kan me die dag nog wel herinneren hoor, mede daardoor wil ik eigenlijk gaan roeien. :) Tsja, dan zal hij wel erg enthousiast zijn gemaakt door die coach inderdaad ;)

Ik vind tradities en dergelijke wel wat hebben en daar ben ik wel voor, maar heb een aantal keren met een paar Vindicaters staan praten maar zijn nogal schreeuwerige types en het enige wat ze kunnen is opscheppen over hun vader en dan moest ik ook maar even gaan vertellen wat m'n zoal vader doet want dat was heel stoer. Afijn, dat soort opscheppers heb ik het niet zo op :) Leuk om te zien dat er ook een aantal Boreas-leden actief zijn in dit topic. En nu is het uiteraard afwachten of het roeien mij daadwerkelijk bevalt ;)
pi_84568313
Hallo allemaal!
Is alweer even geleden dat ik wat plaatste! Na 2 weken vrij gehad te hebben ben ik nu weer aan de slag voor het FISU WK. A.s. 13 augustus begint het toernooi in Szeged, Hongarije. Vandaag m'n Holland pakje gekregen, wat een onwijs lelijk ding zeg. Maarja, moet maar ;) Ondertussen weer even op gewicht komen, lijkt mij ook wel essentieel ;)
Iedereen leuke vakantie enzo? Wan, kom je langs in Szeged? Wie komen er eigenlijk kijken en/of coachen?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_84569933
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Slickk het volgende:

[..]

Haha oké, ik weet niet precies meer wie jij bent maar kan me die dag nog wel herinneren hoor, mede daardoor wil ik eigenlijk gaan roeien. :) Tsja, dan zal hij wel erg enthousiast zijn gemaakt door die coach inderdaad ;)

Ik vind tradities en dergelijke wel wat hebben en daar ben ik wel voor, maar heb een aantal keren met een paar Vindicaters staan praten maar zijn nogal schreeuwerige types en het enige wat ze kunnen is opscheppen over hun vader en dan moest ik ook maar even gaan vertellen wat m'n zoal vader doet want dat was heel stoer. Afijn, dat soort opscheppers heb ik het niet zo op :) Leuk om te zien dat er ook een aantal Boreas-leden actief zijn in dit topic. En nu is het uiteraard afwachten of het roeien mij daadwerkelijk bevalt ;)
Heb het zelf ook niet op die types hoor, kom ze niet zoveel tegen, behalve die paar feesten in het jaar op de kroeg (die dan juist weer supermooi zijn)
pi_84616759
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:16 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]
Vermoed dat ik nog wel een berichtje zal moeten maken vandaag of morgen. Wat een verschrikkelijk nieuws ;(
Wat is er gebeurd dan?
pi_84617346
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2529.html

Bij deze de gebeurtenis jongens. Zijn ouders waren er nog niet van op de hoogte, vandaar dat het nog niet op internet werd gezet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84618703
Hmm, dat is droevig nieuws idd.
pi_84619729
Altijd triest nieuws, zeker bij zo'n leeftijd..!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84621830
Wat erg zeg.. was het een auto-ongeluk?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_84622327
Zeer triest en ontzettend emotioneel nieuws. Persoonlijk ken ik Daan niet maar mijn ploeggenoot wel die er aardig kapot van is.
Ik kreeg het al snel te horen wat er allemaal gebeurt is en ik vind niet dat dit digitaal getoond mag worden, sorry.

Kippenvel bij het lezen van het verhaal op de Nereus website..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:16:38 #138
301897 Mafrap
Stuur Thêta EJZ 2011
pi_84623925
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2529.html

Bij deze de gebeurtenis jongens. Zijn ouders waren er nog niet van op de hoogte, vandaar dat het nog niet op internet werd gezet.
Enig idee hoe de ouders uiteindelijk zijn bereikt? Ik vind het wel netjes dat het nieuws nu pas naar buiten wordt gebracht zonder de gruwelijke details.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 juli 2010 @ 13:29:45 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84624409
Brr, vorig jaar die PE dame en heren, nu dit. ;(
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_84626634
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:16 schreef Mafrap het volgende:

[..]

Enig idee hoe de ouders uiteindelijk zijn bereikt? Ik vind het wel netjes dat het nieuws nu pas naar buiten wordt gebracht zonder de gruwelijke details.
Er is volgens mij een boot achteraan gegaan. En nee, het was geen auto-ongeluk. Misschien dat het zo overkomt op NLroei, maar veel beter kan het niet omschreven worden zonder in details te treden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84626695
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:34 schreef AHappelstroop het volgende:
Zeer triest en ontzettend emotioneel nieuws. Persoonlijk ken ik Daan niet maar mijn ploeggenoot wel die er aardig kapot van is.
Ik kreeg het al snel te horen wat er allemaal gebeurt is en ik vind niet dat dit digitaal getoond mag worden, sorry.

Kippenvel bij het lezen van het verhaal op de Nereus website..
Dat de details niet digitaal hoeven lijkt mij ook niet wenselijk. Vandaar ook dat het zo opgetekend staat.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_84626706
Zo, bizar bericht zeg :{ Heel triest.
pi_84744078
Mooie resultaten op de coupe.. :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84753379
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Mooie resultaten op de coupe.. :)
Absoluut. Mooi dat er vandaag wel medailles waren voor de ploegen die gisteren 4de werden. Ik ben er gisteren geweest en het was wel erg leuk om te zien. Met name de skifffinale van de jongens was erg gaaf. En heel stoer dat de raw potential dames zilver in de 4- hebben gehaald.

Ik zit inmiddels in Praag. Deze week kijken naar het junioren WK.
pi_84767021
FISU WK gaat niet door voor mij.
Steven (boeg) heeft een peesschede ontsteking en vervanger is niet te vinden.
Dáag internationale uitzending..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_84768425
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:57 schreef AHappelstroop het volgende:
FISU WK gaat niet door voor mij.
Steven (boeg) heeft een peesschede ontsteking en vervanger is niet te vinden.
Dáag internationale uitzending..
WOW, dat is echt klote zeg. als die tijd getrained en dan moet het zo eindigen. I feel sorry for you.
pi_84773854
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:57 schreef AHappelstroop het volgende:
FISU WK gaat niet door voor mij.
Steven (boeg) heeft een peesschede ontsteking en vervanger is niet te vinden.
Dáag internationale uitzending..
Wat een ellende!! Echt niemand te vinden die op gewicht kan zijn? Is natuurlijk wel kort dag. Nu op vakantie naar Tziged festival omdat je je ticket toch al had?
pi_84777131
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:05 schreef jw3 het volgende:
Wat een ellende!! Echt niemand te vinden die op gewicht kan zijn? Is natuurlijk wel kort dag. Nu op vakantie naar Tziged festival omdat je je ticket toch al had?
En aldaar pizza eten?

Balen man..

Overigens vind ik 't promofilmpje van Skøll erg mooi, maar wel wedstrijdroeigericht. Terechte opmerking daaronder dan ook dat je op Skøll ook bier kunt zuipen...

[ Bericht 15% gewijzigd door Bellah op 03-08-2010 00:17:21 ]
pi_84805155
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef Bellah het volgende:

[..]

En aldaar pizza eten?

Balen man..

Overigens vind ik 't promofilmpje van Skøll erg mooi, maar wel wedstrijdroeigericht. Terechte opmerking daaronder dan ook dat je op Skøll ook bier kunt zuipen...
Bier drinken kun je overal !!

Dat is een flinke tegenvaller AH, is er echt niemand te vinden ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_84809703
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:54 schreef pullup het volgende:

[..]

Bier drinken kun je overal !!

Dat is een flinke tegenvaller AH, is er echt niemand te vinden ?
Nee helaas, niet op zo'n korte termijn indd en sowieso hebben we een écht licht iemand nodig, aangezien Steven ons compenseerde. Maarja, stekker is eruit en gaat er niet meer in.
JW; Peter, Steven en ik gaan sowieso als toeschouwer en aangezien onze ticket ietsje eerder is dan het toernooi, heb ik wel voorgesteld een dagje naar Sziget te gaan ja :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_84816114
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:23 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Nee helaas, niet op zo'n korte termijn indd en sowieso hebben we een écht licht iemand nodig, aangezien Steven ons compenseerde. Maarja, stekker is eruit en gaat er niet meer in.
JW; Peter, Steven en ik gaan sowieso als toeschouwer en aangezien onze ticket ietsje eerder is dan het toernooi, heb ik wel voorgesteld een dagje naar Sziget te gaan ja :)
Gezellig, en gelukkig hebben ze er ook wodka die door de cola light heen kan.
pi_84819975
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:23 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Nee helaas, niet op zo'n korte termijn indd en sowieso hebben we een écht licht iemand nodig, aangezien Steven ons compenseerde. Maarja, stekker is eruit en gaat er niet meer in.
JW; Peter, Steven en ik gaan sowieso als toeschouwer en aangezien onze ticket ietsje eerder is dan het toernooi, heb ik wel voorgesteld een dagje naar Sziget te gaan ja :)
Wát een kut-situatie! Máár: Sziget is zó tof! Heel veel plezier! oO<
pi_84842979
He allemaal,

het bloed kruipt waar het niet gaan kan bij mij, ik krijg toch wel erg veel zin om wat met roeien te doen als ik langs het Merwedekanaal fiets.

Orca is wel bekend voor mij en zeker positief. Al wil ik niet zoveel tijd aan roeien besteden dat iets met wedstrijdroeien/coachen/whatever mogelijk is en comporoeien trekt me niet.

Kan iemand wat meer over Viking vertellen? Ik weet enkel dat de vloot er goed is, er veel leden zijn en veel regeltjes :). Kun je daar terecht als je bijvoorbeeld 2 a 3x in de week wil roeien. Hard trainen, kein geluhl en toffe wedstrijden starten om ze te winnen? Zal toch wel?
pi_84846656
Kun je daar terecht als je bijvoorbeeld 2 a 3x in de week wil roeien. - ja natuurlijk.
Hard trainen, kein geluhl en toffe wedstrijden starten om ze te winnen? - nee, daar kom je niet met 2-3 keer in de week trainen. De concurrentie is moordend.
pi_84853672
Voor wedstrijden moet je even navragen.. Senioren starten vaak niet zoveel wedstrijden dus ze zullen niet altijd een botenwagen hebben rijden. Maar wel natuurlijk de Head & Heineken, in een club of veteranenacht.. En veel marathontochten en zo, dus als je dat leuk vindt is het zeker een optie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_84856453
Starten de burgerverenigingen eigenlijk op de clubwedstrijden?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84870264
Kak. Kom je terug, lees je al deze droevenis. Balen man.


Goed, wel wat leuks te melden. Die 165km van Budapest naar Baja is in de pocket!
Officieel 11uur en 5 minuten. Gemiddelde snelheid van 14.9km/u. In een skiffveld van 7 ben ik 2de geeindigd op een half uurtje achterstand van de nummer 1.

Aanradertje? Alleen als je van 165km bos houdt. Nee, was wel onwijs tof, maar de route van de Ringvaart is wel wat leuker omdat daar nog wat te zien valt. En je hebt niet echt water refill stations of plaatsen waar je even aan land kan om je benen te strekken.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_84872923
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:52 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Starten de burgerverenigingen eigenlijk op de clubwedstrijden?
Burgers/ veteranen starten uiteraard head/heineken, verder zijn bijvoorbeeld Linge (rv Leerdam), Zwarte water, Alkmaar-Akersloot, Moordregatta, Dommelregatta, IJsselregatta en Peil populair bij rv de laak. Daar gaat dus in elk geval boottransport naartoe. Weet niet wat 'clubwedstrijden' precies zijn.
pi_84874742
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:52 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Starten de burgerverenigingen eigenlijk op de clubwedstrijden?
onze HCl2- had wel telkens een burgervereniging (die overigens niet zo heel oud waren, ik denk net student af) in hun veld zitten. Dus moet het prima kunnen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_84877970
Afscheid genomen van Daan, indrukwekkend zoveel roeiers bij elkaar.
pi_84935162
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:44 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

onze HCl2- had wel telkens een burgervereniging (die overigens niet zo heel oud waren, ik denk net student af) in hun veld zitten. Dus moet het prima kunnen.
Ja, ik heb inderdaad als burger wel eens 2- gestart in het clubveld. Altijd wel vermakelijke wedstrijden.
pi_84962119
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:33 schreef wvdwest het volgende:
Ik zit inmiddels in Praag. Deze week kijken naar het junioren WK.
Dat was er dus, zag de voltallige jeugdploeg van Nieuw-Zeeland lopen :P

Donderdag weer beginnen met roeien, er zijn flink wat kilo's aangekomen bij mij :')
pi_85009357
Interessant bericht op NLroei over de bondsperikelen Wan :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85076305
Dank u. Was wel weer wat tijd voor iets nieuws.

Ik ben eigenlijk nog iets vergeten te verwerken in het artikeltje; René Mijnders wist niets van de semi-serieuze optie om Jaap met Duncan Grant in de boot te stoppen. Bewijst maar weer 1) hoe weinig die man op de hoogte is van het wel en wee in zijn roeigroep (hij is immers technisch directeur); 2) hoe weinig hij NLroei leest als het hem niet persoonlijk aangaat. Reken maar dat hij me snel weet te vinden als ik hem affakkel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85084258
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
Dank u. Was wel weer wat tijd voor iets nieuws.

Ik ben eigenlijk nog iets vergeten te verwerken in het artikeltje; René Mijnders wist niets van de semi-serieuze optie om Jaap met Duncan Grant in de boot te stoppen. Bewijst maar weer 1) hoe weinig die man op de hoogte is van het wel en wee in zijn roeigroep (hij is immers technisch directeur); 2) hoe weinig hij NLroei leest als het hem niet persoonlijk aangaat. Reken maar dat hij me snel weet te vinden als ik hem affakkel.
Stond er dan iets over eventuele plannen van Jaap om met Duncan te gaan dubbelen op NLroei ? Dat had ik dan ook gemist.

Qua timing lijkt het me eigenlijk toch al een slecht idee om hem alleen in de skiff te laten gaan omdat het bouwen aan een eventuele dubbel die wel de spelen gaat halen nu weer een paar maanden vertraging oploopt en die kwalificatie WK komt nu snel dichterbij. Maar goed zo kijk ik er naar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85084749
Vandaag gaat het vliegtuigje van Schiphol naar Boedapest! Helaas wel met enkele roeiers, maar niet een volledige roeiploeg. Doel van het tripje is niet het behalen van Goud maar vooral het vele eten van zout! Bier, cocktails, wodka met JW, pizzabar en de andere FISU-ploegen aanmoedigen staan op ons te wachten in Hongarije!

Wie van jullie ontmoet ik a.s. 16 oktober in het LH1x op de Tromp? :D
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85088635
Pullup ben je al aan het trainen voor de Abcoude-Amsterdam?

En Appel doe ook mee *O*
pi_85089530
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:09 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ben je al aan het trainen voor de Abcoude-Amsterdam?

En Appel doe ook mee *O*
Het is een mooie wedstrijd om te zien en dat ga ik zo houden. :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85094045
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:09 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ben je al aan het trainen voor de Abcoude-Amsterdam?

En Appel doe ook mee *O*
Ik moet beter leren lezen.. dacht dat je aangaf dat je de tromp zou starten... :')

al een tijdje niet meer op het water geweest trouwens..! Is het de afgelopen week ook niet echt het weer voor geweest..

[ Bericht 18% gewijzigd door SkollZwaar09 op 10-08-2010 15:17:03 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85094661
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:09 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ben je al aan het trainen voor de Abcoude-Amsterdam?

En Appel doe ook mee *O*
Met 65 kilo? ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85106496
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:38 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Met 65 kilo? ;)
Je mag een paar kilo van mij lenen, dan komt het wel goed.
pi_85138192
7 minuten filmpje gekregen van m'n fysio van m'n roeien *O*. Ziet er echt raar uit om jezelf te zien roeien :') Maar ik kan er wel weer mee aan de slag *O*
pi_85141659
Weet iedereen al een beetje wat ze komend jaar gaan doen?
Ikzelf ga MGZ coachen (Dev4-) en zoek nog een bescheiden roeidoel voor komend jaar. Iets met H4k & Head.
pi_85143803
Ik hoop MGZ te gaan roeien. Hoop dat we een beetje een fatsoenlijke middengroep overhouden...
Wel eerst maar eens langs de sportarts, omdat ik al een half jaar last heb van m'n knie en hij de laatste tijd weer meer opspeelt :r
pi_85148869
Ik wist er al deels vanaf maar Daan Brühl staat vandaag op de voorpagina van Het Parool. Minder voor de familie dat het er zo moet staan maar met de huidige media ben ik toch niet echt verbaasd dat het er nu staat.
pi_85149630
Ik ga weer clubskiffen. Doel: Blessurevrij blijven nu eindelijk :P
pi_85153392
Ik ga dit keer hopelijk wél succesvol DB1x roeien. Wellicht licht. Maar ik ben nu zo dik dat ik eerst moet kijken hoe haalbaar dat is. Mijn doel is in ieder geval op tijd beginnen :)

Hmmm, ik heb zin om weer te roeien!
pi_85154040
Bij welke vereniging ga je roeien ewieee?

Ik moet maar even zien wat het gaat worden. Het lig er een beetje aan of ik mijn been weer op tijd op orde kan krijgen om een beetje leuk mee te kunnen doen in het clubveld. 1x, 2-, 2x of misschien een 4+
Een 8+ die ook nog eens vaak genoeg gaan trainen om leuk mee te doen zal er waarschijnlijk niet komen bij Euros, dus daar reken ik niet op. (maar zou wel leuk zijn)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 20:07:28 ]
pi_85155605
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik hoop MGZ te gaan roeien. Hoop dat we een beetje een fatsoenlijke middengroep overhouden...
Wel eerst maar eens langs de sportarts, omdat ik al een half jaar last heb van m'n knie en hij de laatste tijd weer meer opspeelt :r
Ga er maar van uit dat we in ieder geval weer twee viertjes op het water kunnen leggen :)

Ik ben eerlijk gezegd verder niet erg bezig met roeien, vind het wielrennen stiekem ook wel erg prettig..
Doen er nog mensen mee aan het rondje van Nereus?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85155684
Ik heb net voor het eerst getweezonderd! Ik vond het zoooo cool!
Gewoon voor de lol, en mijn roeimaatje moest zelfs voor het eerst omboorden maar het ging echt best wel goed! Dus nu gaan we oefenen en hopen we dat we de hel in de 2- mogen starten :p Of anders is het ook gewoon leuk.
Alleen helaas werden we in de laatste bocht aangevaren door een 8, en dat vonden de boot en mijn rug niet zo leuk :s hoop dat het alleen bij die blauwe plekken en schrammen blijft en dat ik morgen niet te stijf ben.
En voor de rest beginnen de trainingen bij ons weer 1 september, maar hoe of wat ik heb geen idee!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85156693
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:05 schreef ocf81 het volgende:
Bij welke vereniging ga je roeien ewieee?

Ik moet maar even zien wat het gaat worden. Het lig er een beetje aan of ik mijn been weer op tijd op orde kan krijgen om een beetje leuk mee te kunnen doen in het clubveld. 1x, 2-, 2x of misschien een 4+
Een 8+ die ook nog eens vaak genoeg gaan trainen om leuk mee te doen zal er waarschijnlijk niet komen bij Euros, dus daar reken ik niet op. (maar zou wel leuk zijn)
We klussen er wel weer eentje in elkaar voor op de heineken en de head, denk dat het daarna weer zoals altijd gaat :)
pi_85158907
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:05 schreef ocf81 het volgende:
Bij welke vereniging ga je roeien ewieee?
Komend jaar nog steeds bij Daventria. Niet ideaal trainingsklimaat, helaas, maar het moet lukken :)

Oh en 2- is niiiice! Onze superstrakke Hudson 2- is helaas laatst doormidden gevaren , dus het is niet heel waarschijnlijk dat ik hierin op wedstrijden zal verschijnen... Hoop nog wel een combi te klussen voor Heineken/Head. Ik wil ze dit jaar niet wéér meefietsen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 augustus 2010 @ 21:57:25 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85159110
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85160064
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:05 schreef Thrawn het volgende:

[..]

We klussen er wel weer eentje in elkaar voor op de heineken en de head, denk dat het daarna weer zoals altijd gaat :)
Dat wel ja, maar eigenlijk zou het leuk zijn als een oud wedstro acht iedereen eens een poepie liet ruiken

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net voor het eerst getweezonderd! Ik vond het zoooo cool!
Gewoon voor de lol, en mijn roeimaatje moest zelfs voor het eerst omboorden maar het ging echt best wel goed! Dus nu gaan we oefenen en hopen we dat we de hel in de 2- mogen starten :p Of anders is het ook gewoon leuk.
Alleen helaas werden we in de laatste bocht aangevaren door een 8, en dat vonden de boot en mijn rug niet zo leuk :s hoop dat het alleen bij die blauwe plekken en schrammen blijft en dat ik morgen niet te stijf ben.
2'en is ook leuk ja. Hopelijk gaat gaat het de volgende keer beter. Wat ging er fout? niet op tijd gekeken, of was de stuur van de 8 gewoon een flagrant incompetente trut ~O> ?
quote:
En voor de rest beginnen de trainingen bij ons weer 1 september, maar hoe of wat ik heb geen idee!
gooi doen naar een plekje in de U8? of had je dan nu al aan het trainen gemoeten?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 22:21:20 ]
pi_85163211
Oja, wat zou ik graag de H&H starten in een 8 dit jaar O+
pi_85174344
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:24 schreef De_Ananas het volgende:
Oja, wat zou ik graag de H&H starten in een 8 dit jaar O+
Even stoppen met eten en alvast oefenen op de hoerenbocht! :9
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85181954
Gek idee: een Fok! acht op de H4k en Head?
pi_85183840
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Even stoppen met eten en alvast oefenen op de hoerenbocht! :9
Ook al heb je geen humor maar ik moest toch lachen :') :') :')

Net naar de Betonbrug geweest, ging goed, bijna geen last van m'n arm of andere zaken *O*

En Brok, FOK!8 is al vaak een idee geweest maar er kwam nooit wat van. Zou wel tof zijn verder hoor en ik zou wel mee willen doen mits ik niet geblesseerd ben :P
pi_85187275
Nog zo;n leuk idee we gaan met z'n allen over 1½ week hierheen in een FOK! mix 8 ^O^ : http://www.ruderverein-leer.de/
(maar die wedstrijd is wel leuk om eens gedaan te hebben)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2010 14:49:08 ]
pi_85191503
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:51 schreef De_Brok het volgende:
Gek idee: een Fok! acht op de H4k en Head?
Moeten we wel even allemaal lid worden van dezelfde vereniging, anders mag je geen club8 starten ;)
pi_85192025
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:15 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar eigenlijk zou het leuk zijn als een oud wedstro acht iedereen eens een poepie liet ruiken
[..]

2'en is ook leuk ja. Hopelijk gaat gaat het de volgende keer beter. Wat ging er fout? niet op tijd gekeken, of was de stuur van de 8 gewoon een flagrant incompetente trut ~O> ?
[..]

gooi doen naar een plekje in de U8? of had je dan nu al aan het trainen gemoeten?
Het ging nu ook heel goed! Maar het was in een bocht, en ik keek een beetje laat om, maar het was ook iemand die nog nooit gestuurd had in die 8 en die zag ons pas heel laat, er werd ook helemaal niet geschreeuwd voordat we botsten.. We zaten allebei in het midden van het kanaal dus tja.
Ik heb nu wel een riem in mijn rug staan en dat doet een beetje zeer, maarja..
En uhm, ik denk eigenlijk niet dat er een U8 is vanuit Utrecht.. Want de Lustrumwedstrijden van Triton zijn die dag erna.. want anders hadden we met de hele 8 nog het oud eerstejaars8en veld kunnen starten, maar dat kan dus niet ivm botentransport denk ik.
En de orca eerstejaarsdames zijn nu aan t trainen voor het studentenEK dus dat zal er ook niet inzitten voor hen denk ik..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85193400
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:21 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Moeten we wel even allemaal lid worden van dezelfde vereniging, anders mag je geen club8 starten ;)
oops, forgot about that :D
pi_85193570
Dat kan nooit het grootste probleem zijn. Lid voor een weekend moet te regelen zijn toch!?
pi_85219551
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:46 schreef ocf81 het volgende:
Nog zo;n leuk idee we gaan met z'n allen over 1½ week hierheen in een FOK! mix 8 ^O^ : http://www.ruderverein-leer.de/
(maar die wedstrijd is wel leuk om eens gedaan te hebben)
Huilend_Komeetje en ik starten in Leer in de dubbel *O* dus wij zijn er al!

Over komend jaar: ik heb deze zomer geskifft. 1 september vertek ik voor een half schooljaar naar Engeland en kan daar waarschijnlijk niet roeien, alleen in het weekend misschien. Dat wordt 4 maanden hardlopen, fietsen en ergometeren. (Zul je zien dat er ijs ligt als ik terugkom.)
Wil graag 2k wedstrijden starten in de skiff, maar omdat ik pas vanaf eind januari weer in de boot train zal het niet bepaald een optimaal seizoen zijn :') het is ook nog eens mijn eerste jaar in de skiff en de techniek is toch wel heel anders.

Maar wie weet kom ik je dus tegen op de wedstrijden ewieee!!! :W
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:04:21 #195
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_85233662
Brühl heeft helaas de frontpage gehaald. En wat een kansloze reacties.
Roeier pleegt zelfmoord na joints
pi_85235455
Ja ik zag het al. Ongelofelijk wat een kansloze boel daar....
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85280143
Tot nu toe goede resultaten bij de FISU, alle ploegen op de lichte dames dubbeltwee na in de finale. Velden zijn goed bezet en het zijn mooie wedstrijden. Wel te merken dat het echt een uitzending op eigen gelegenheid is, wordt nergens verder aandacht aan besteed terwijl het echt een aardig niveau toernooi is. w/

Edit:
Aardig stukje op NLroei inmiddels, mooi voorbeeld van scorebordjournalistiek

[ Bericht 24% gewijzigd door jw3 op 14-08-2010 17:48:19 ]
pi_85287805
Dat is, gezien de site van de organisatie niet heel handig leesbaar is, niet verkeerd ;)
pi_85294486
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:16 schreef jw3 het volgende:
Tot nu toe goede resultaten bij de FISU, alle ploegen op de lichte dames dubbeltwee na in de finale. Velden zijn goed bezet en het zijn mooie wedstrijden. Wel te merken dat het echt een uitzending op eigen gelegenheid is, wordt nergens verder aandacht aan besteed terwijl het echt een aardig niveau toernooi is. w/

Edit:
Aardig stukje op NLroei inmiddels, mooi voorbeeld van scorebordjournalistiek
Scorebordjournalistiek heeft een wat negatieve bijklank. Ben benieuwd of je dat echt bedoelde.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85294516
Voor de goede orde: ik ben al sinds vrijdag bezig met een stukje. Ik heb even de herkansingen afgewacht, en vond het onzin om een voorbeschouwing te geven. Morgen komt er weer een stukje en dat is voor een toernooi als de FISU al meer dan er normaal wordt neergezet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85303982
Het punt was meer dat er tot gister nergens uitslagen te vinden leken te zijn denk ik. Maar het is zeker een goed stuk hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85305963
Hehe, niet te veel door Co je laten opnaaien. Als niemand weet hoe het is gegaan (zoals in dit geval) is scorebordjournalistiek bijzonder nuttig. Het krijgt alleen een negatieve lading als je er wel (relatief) makkelijk bij had kunnen zijn en je vervolgens de ploegen zou gaan afzeiken.
En nu: start intro!
pi_85313332
Met scoreboard journalistiek bedoelde ik dat het een keurig stukje was samengesteld uit de uitslagen die online staan, maar dat ook wel te zien was dat het gewoon een remote geschreven stuk was. Als je dat een negatieve bijklank vind dan laat ik die conclusie geheel aan jezelf.

Vandaag finale's geweest, die voor de Nederlanders niet helemaal naar wens zijn verlopen. Door de zware tegenwind was het duidelijk dat het merendeel van de NL ploegen niet met de moeilijke omstandigheden om konden gaan. Ook de baanindeling hielp dit keer niet echt mee, maar ja dan had er gewoon harder gevaren moeten worden in de halve finale's. Er is lange tijd discussie geweest over het verschuiven van de baanindeling, maar daar is uiteindelijk niet voor gekozen. Ondanks de tegenvallende finale resultaten wel mooi dat er zoveel ploegen in de finale zaten, en het niveau van de ploegen op de FISU is inmiddels best aardig geworden. Diverse Worldcup en WU23 roeiers kwamen we hier weer tegen.
pi_85316164
Hoorde inderdaad dat je roeier 6e in de a-finale is geworden, JW.
Wel tevreden over het toernooi?

Wij zijn nu bezig met de voorbereidingen van de ledenwerving! Doel: zoveel mogelijk lange gasten lid maken..
Ben benieuwd of dat gaat lukken!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85316895
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:23 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hoorde inderdaad dat je roeier 6e in de a-finale is geworden, JW.
Wel tevreden over het toernooi?

Wij zijn nu bezig met de voorbereidingen van de ledenwerving! Doel: zoveel mogelijk lange gasten lid maken..
Ben benieuwd of dat gaat lukken!
Op zich wel tevreden op de finale na. De voorwedstrijd een mega snoek net nadat de Australier voorbij gevaren was, daardoor in de bloedhitte een herkansing. Die race ging vrij makkelijk, maar een hele dag op de baan hangen was toch weer wat minder. De halve finale een aardige race gevaren. De finale ging niet goed, dat was gewoon jammer. Er had meer in gezeten. Het toernooi was in ieder geval leuk en zeker de mannen skif, maar ook andere velden hadden goede tegenstanders. Trouwens wel opvallend dat Karsten het tegen de Italiaan heeft moeten afleggen, maar dat was weer echt het baanvoordeel.
pi_85318275
Waarom is zij eigenlijk buitengewoon erelid van Skoll? Weet jij daar iets van?
pi_85326926
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:28 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom is zij eigenlijk buitengewoon erelid van Skoll? Weet jij daar iets van?
Dit gaat niet om Ekaterina Karsten, maar om Karsten Brodowski, de Duitse skiffeur.

En dat ze erelid is van Skøll heeft vermoedelijk - maar daar weet ik niet het fijne van - te maken met haar grote aantal overwinningen op de Holland Beker. Die wedstrijd wordt door Skøll georganiseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 15-08-2010 22:24:56 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85327926
c_/
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:19 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dit gaat niet om Ekaterina Karsten, maar om Karsten Brodowski, de Duitse skiffeur.

En dat ze erelid is van Skøll heeft vermoedelijk - maar daar weet ik niet het fijne van - te maken met haar grote aantal overwinningen op de Holland Beker. Die wedstrijd wordt door Skøll georganiseerd.
Oh mijn fout :P

Maar zou toch raar zijn om haar vanwege dat buitengewoon erelid te maken? Bij de Maas doen ze dat toch ook niet :')

En dat wij de KHB organiseren weet ik ook wel :D!
pi_85337912
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:38 schreef De_Ananas het volgende:
c_/
[..]

Oh mijn fout :P

Maar zou toch raar zijn om haar vanwege dat buitengewoon erelid te maken? Bij de Maas doen ze dat toch ook niet :')

En dat wij de KHB organiseren weet ik ook wel :D!
Skøll doet wel meer rare dingen ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85339110
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:38 schreef De_Ananas het volgende:
c_/
[..]

Oh mijn fout :P

Maar zou toch raar zijn om haar vanwege dat buitengewoon erelid te maken? Bij de Maas doen ze dat toch ook niet :')

En dat wij de KHB organiseren weet ik ook wel :D!
Daarom is ze ook buitengewoon lid geworden en niet buitengewoon erelid
pi_85339312
Ben weer terug van vakantie! Ben je nog op Sziget geweest AH? En naar om te lezen dat dat bericht toch op de fp is gekomen..

Introweek in Utrecht. Ik moest hartelijk lachen toen ik de grasmat voor Triton lag liggen.. Groener bij de buren? Ik had er bijna ORCA uit gesneden. ;) Deze week in 't promoteam, lange mannen versieren en feestjes vieren!
pi_85341052
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:05 schreef Bellah het volgende:
Ben weer terug van vakantie! Ben je nog op Sziget geweest AH? En naar om te lezen dat dat bericht toch op de fp is gekomen..

Introweek in Utrecht. Ik moest hartelijk lachen toen ik de grasmat voor Triton lag liggen.. Groener bij de buren? Ik had er bijna ORCA uit gesneden. ;) Deze week in 't promoteam, lange mannen versieren en feestjes vieren!
Ik ga vandaag met busjes rijden van Janskerkhof naar de groenere grasmat ;)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_85401946
Er stond vandaag trouwens een uitgebreid artikel in de Volkskrant over Daan Bruhl, met z'n ouders en vriendin aan het woord. Wel een bizar verhaal op zich.
pi_85402091
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:43 schreef Leso_Varen het volgende:
Er stond vandaag trouwens een uitgebreid artikel in de Volkskrant over Daan Bruhl, met z'n ouders en vriendin aan het woord. Wel een bizar verhaal op zich.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1409967.ece. Hier een link naar het verhaal.
pi_85418130
Ik vond het eigenlijk te schokkend.. Zo vroeg na zn dood en dan zo'n minute-to-minute beschrijving..
Ik snap dat ze duidelijkheid wilden scheppen, maar vond dit verhaal wel erg persoonlijk..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_85420027
misschien is het ook juist wel goed, dat ze dit doen. vanavond ook weer bij Knevel & van den Brink het ging weer puur en alleen over het verbieden van wiet. misschien dat door dit verhaal een wat ander licht op de zaak komt.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_85421211
Denk dat het een reactie is op het artikel uit het Parool dat inderdaad slecht en tendentieus was.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85489215
Was er stil van..
pi_85611245
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:05 schreef Bellah het volgende:
Ben weer terug van vakantie! Ben je nog op Sziget geweest AH? En naar om te lezen dat dat bericht toch op de fp is gekomen..

Introweek in Utrecht. Ik moest hartelijk lachen toen ik de grasmat voor Triton lag liggen.. Groener bij de buren? Ik had er bijna ORCA uit gesneden. ;) Deze week in 't promoteam, lange mannen versieren en feestjes vieren!
Zeker en het was écht onwijs gaaf!! Peter Kromdrijk en Steven van Dooren zijn ook 2 lullo's die even hard als ik kan zuipen; na 3 bier al kneiterlam zijn! ;)

Vorig jaar had Triton ook een grasmat, jammer helaas dit jaar niet iets anders. Jaar dáárvoor namelijk de Tritonbeach, hele terrein lag vol met zand :) Wel een helse karwei om dat op te ruimen, gelukkig hadden we daar de USC-ers voor. Qua Orca eruit snijden; 'het gras is altijd groener dan bij de buren, stelletje knor knor' ;) :*
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85613061
Het was misschien niet origineel maar het stond wel gezellig :o En de botenwagen was cool!
Ik begin weer een beetje energie te krijgen gelukkig na een futloze zomer, dus doe het nog 1 weekje rustig aan zodat ik hopelijk weer helemaal fit aan het nieuwe jaar kan beginnen! Heb er zin in!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85621782
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Ik ga singlewherry roeien tijdens Abcoude Amsterdam *O* Maar die maat van me die 3de werd bij de Ringvaart in de skiff heeft z´n arm gebroken :') Hij zegt wel dat ie op tijd terug is dus dat wordt lachen :D! Zit er nog aan te denken om een zo zwaar mogelijke stuur te regelen maar dat ligt een beetje aan de zwaarte van de race, nog nooit in een wherry geroeid _O-
pi_85642992
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:19 schreef De_Ananas het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Ik ga singlewherry roeien tijdens Abcoude Amsterdam *O* Maar die maat van me die 3de werd bij de Ringvaart in de skiff heeft z´n arm gebroken :') Hij zegt wel dat ie op tijd terug is dus dat wordt lachen :D! Zit er nog aan te denken om een zo zwaar mogelijke stuur te regelen maar dat ligt een beetje aan de zwaarte van de race, nog nooit in een wherry geroeid _O-
Gast, ik dacht dat je meer wilde gaan roeien dan alleen de AA... Dan moet je geen zware stuur in een single wherry nemen. Hoewel het wel vet is natuurlijk, maar niet goed voor je :P

Maar misschien wil JW wel sturen?
pi_85645962
This just in via de euros mailinglijst: http://www.redbull.com/cs(...)=Related&refmodpos=0

Briljante vorm van roeien, meten we in NL ook een keer organiseren!
pi_85652021
Bizar momentje gisteravond... Zaten we met MGZ te overleggen kwam opeens de weegschaal in de kamer: bleek ik voor het eerst in m'n leven niet meer in te kunnen wegen. Nooooooooooo, nu móet ik wel gaan sporten
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:21:00 #225
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_85654056
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:31 schreef De_Brok het volgende:
Bizar momentje gisteravond... Zaten we met MGZ te overleggen kwam opeens de weegschaal in de kamer: bleek ik voor het eerst in m'n leven niet meer in te kunnen wegen. Nooooooooooo, nu móet ik wel gaan sporten
Zou je zelfs na een paar dagen vol vieze lichtepikken-trucjes niet kunnen inwegen? :)
pi_85655701
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:13 schreef Thrawn het volgende:
This just in via de euros mailinglijst: http://www.redbull.com/cs(...)=Related&refmodpos=0

Briljante vorm van roeien, meten we in NL ook een keer organiseren!
Vreselijk! Die boordranden zijn zo scherp in je schouder, wij zaten allemaal al te piepen als we de boot bij Willem III om het gebouw heen moesten dragen :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85668707
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vreselijk! Die boordranden zijn zo scherp in je schouder, wij zaten allemaal al te piepen als we de boot bij Willem III om het gebouw heen moesten dragen :9
Je moet het natuurlijk ook in een heel nieuwe boot doen, en niet in zo'n ouwe zware praam. :)

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:21 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Zou je zelfs na een paar dagen vol vieze lichtepikken-trucjes niet kunnen inwegen? :)

Daar gaat het natuurlijk niet om, echte compensatiepikken zoals brok en ik moeten op ieder moment kunnen inwegen, anders ben je vadsig aan het worden. >:)
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_85671537
juist. Dat je op de NKIR aankomt en met sporttas en winterjas op de weegschaal gaat staan om je in te laten wegen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:23:51 #229
301897 Mafrap
Stuur Thêta EJZ 2011
pi_85727511
Je moet bij de NKIR wel je schoenen uitdoen voordat je op de weegschaal stapt, toch?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:50:56 #230
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_85728808
Ik moest ooit van een arelaxte kamprechter de weegschaal schoonpoetsen omdat ik het waagde hem aan te raken met m'n schoenen :(
pi_85730422
Lichte pikken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85741183
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:26 schreef De_Ananas het volgende:
Lichte pikken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kommaarop :P
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85741504
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:22 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Kommaarop :P
Uitdaging geaccepteerd. Wanneer?
pi_85751599
Op de Hel!!! hihi
pi_85752205
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:56 schreef De_Brok het volgende:
Op de Hel!!! hihi
Zou graag willen maar die mag ik toch niet starten.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:20:27 #236
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_85764566
In september éin-de-lijk weer zo vaak roeien als ik al het hele jaar zou willen <3
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_85789999
Zo, de komkommertijd komt langzaam op z'n eind. Binnenkort weer meer stukjes op Nlroei. Hoop wat meer achtergronddingen te kunnen maken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_85793449
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
Zo, de komkommertijd komt langzaam op z'n eind. Binnenkort weer meer stukjes op Nlroei. Hoop wat meer achtergronddingen te kunnen maken.
Nog bedankt voor je 'cheerleader'-benoeming ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85799531
Ik ben ook weer terug na een kleine twee weekjes als 'vliegende keep' :') te fungeren in Mulhouse met het zware gedeelte van de SA equipe.

Mooi trainingswater hoor en niet al te ver en er zijn al plannen om daar vaker heen te gaan, maar of men zover vooruit kan plannen om dat ook daadwerkelijk te effectueren is natuurlijk altijd de vraag. :P

De achten voor de EK zijn pas in Amsterdam definitief gemaakt.

Nu weer beginnen aan het reguliere seizoen. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85799649
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zou graag willen maar die mag ik toch niet starten.
Nereus lustrum dan....
pi_85799968
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 08:43 schreef jw3 het volgende:

[..]

Nereus lustrum dan....
Ja ik zag er een poster van, even kijken hoe en wat :P En anders de Triton Bumping *O*
pi_85810682
Niet verkeerd Pullup!

Wij beginnen volgende week weer met trainen...

Doen er mensen van hier trouwens mee met het rondje?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85811455
SRFje wat deed je trouwens op de Amstel?
pi_85813028
Weet iemand hier wanneer de tweedejaarsroeidag is? Op de site van de KNSRB staat alleen de datum van vorig jaar...
pi_85825434
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:27 schreef De_Brok het volgende:
Weet iemand hier wanneer de tweedejaarsroeidag is? Op de site van de KNSRB staat alleen de datum van vorig jaar...
Volgens de Nereus bosbaan kalender op 10 oktober.

http://www.nereus.nl/agenda/bosbaankalender/
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85843710
Iemand die weet wat het plan van de KNRB is voor 2020 ivm die top10 plek op de Spelen?
pi_85845514
zo te zien is shimano serieus bezig met de roeiwereld: http://boat.shimano.com/

Braas en Gobel roeien er al mee, ben benieuwd of het een hit gaat worden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 augustus 2010 @ 20:40:42 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85846235
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
zo te zien is shimano serieus bezig met de roeiwereld: http://boat.shimano.com/

Braas en Gobel roeien er al mee, ben benieuwd of het een hit gaat worden..
Ik heb het toen in Luzern geprobeerd, was eigenlijk best heel relaxt roeien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85847862
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
zo te zien is shimano serieus bezig met de roeiwereld: http://boat.shimano.com/

Braas en Gobel roeien er al mee, ben benieuwd of het een hit gaat worden..
Wat goed! Zó logisch dat zij wel iets kunnen met die schoenen. Wij hebben alleen soepele zolen nodig en fietsers niet. Verder lijkt het verschil me niet groot. van een fiets wil je ook weg kunnen komen als je valt!
pi_85853963
Ze zijn ook op Triton geweest, die systemen zijn er allang en werken prima, maar het is zo duur...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_85862549
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
zo te zien is shimano serieus bezig met de roeiwereld: http://boat.shimano.com/

Braas en Gobel roeien er al mee, ben benieuwd of het een hit gaat worden..
Ziet er eigenlijk wel goed uit zo op het eerste gezicht. Dit soort systemen zijn er natuurlijk al een tijd, ik geloof dat Irene Eijs toen ze samen met Eeke in de Optimix ( bestaat die boot nog Wan?) voer al iets dergelijks had gemonteerd, maar dat betrof een wat simpelere versie van het klikpedaal.
Het prijskaartje zal wel bepalend zijn of het gaat aanslaan want om nu te zeggen dat de huidige systemen prettig werken en zijn uitgeëvolueerd :N

Als ze dan toch bezig zijn met innoveren laat ze dan ook even naar het systeem van verstelbaarheid van bv de riggers, dollen en voetenboorden kijken.

Botenbouwers lijken de laatste jaren vooral bezig met malvormen en riggervorm aanpassingen.
Als coach loop ik voornamelijk tegen de ergernissen aan dat het me een halve dag kost om een acht goed af te stellen, het simpele wisselen van twee personen binnen een ploeg kost vaak weer een kwartier om gewoon de voetenboorden en dollen te verzetten ( die dingen schuiven al na een paar maanden niet meer soepel)

Er zijn natuurlijk wel wat kleine verbeteringen zoals clips, ringetjes om de hoeken van de dolpennen bij te stellen en klikringen voor de hoogte van de dol ingevoerd de laatste jaren en ook de afstelbaarheid van de conceptriemen is duidelijk verbeterd maar het voelt toch aan als lapmiddelen voor een totaal verouderd systeem waarbij je vaak nog niet af bent van het met een buigharrie gewoon mishandelen van de zooi.

Zeker opvallend als je dan zelf als fietstoerist in de zomer op je (middencategorie qua prijs) fietsje stapt waarbij je zo ongeveer met 1 inbussleutel alles soepel bij kan stellen en het schakelen zo soepel gaat dat je er nauwelijks over hoeft na te denken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85865270
Hoe zit het eigenlijk met ongeplande evacuatie uit de boot bij deze schoenen?
pi_85891178
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:07 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Wat goed! Zó logisch dat zij wel iets kunnen met die schoenen. Wij hebben alleen soepele zolen nodig en fietsers niet. Verder lijkt het verschil me niet groot. van een fiets wil je ook weg kunnen komen als je valt!
\


Ik kan uit ervaring vertellen dat je niet zomaar uit wielrenschoentjes klikt als je dreigt om te vallen... O-)

Er loopt trouwens een kabel over beide klittebandsluitingen, ik neem aan dat die bedoelt is als noodlijn om de schoenen snel uit te krijgen..

Shimano stond overigens ook al op de KHB. Iemand enig idee hoeveel zo'n set kost?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85894614
Kan aan mij liggen hoor, zoveel roei ik niet, maar wat is er nou precies mis met de huidige adidas schoenen die in de boot vastzitten? Je moet alleen zorgen dat je de juiste maat erin hebt en eens in de tien jaar het schoenplaatje vervangen (á 1,50 euro).
Barlid - "want van roeien word je moe"
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:03:25 #255
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_85902112
Sjoerd Hamburger in de Holland 8! :)
'Triton de Edelste'
pi_85903620
Jammer dat Nanne het niet gehaald heeft. Heel benieuwd of dit dan ook het eind is van die gyas2-
pi_85907289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:43 schreef Virmes het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, zoveel roei ik niet, maar wat is er nou precies mis met de huidige adidas schoenen die in de boot vastzitten? Je moet alleen zorgen dat je de juiste maat erin hebt en eens in de tien jaar het schoenplaatje vervangen (á 1,50 euro).
Het is lastig als je met meerdere mensen een boot deelt. Welke maat schoenen doe je erin. Daarnaast vinden mensen het ook prettig voor de hygiëne. En je kan gewoon uitstappen en houdt droge voeten.

Verder zijn deze schoenen wel gewoon stijf zodat je beter kan afzetten. Althans dat is wat mij is verteld. Ik heb de spullen in de boot van Gobel mogen bewonderen en hij heeft het een en ander verteld. Maar de spullen zijn wel erg duur.
pi_85909846
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:56 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Het is lastig als je met meerdere mensen een boot deelt. Welke maat schoenen doe je erin. Daarnaast vinden mensen het ook prettig voor de hygiëne. En je kan gewoon uitstappen en houdt droge voeten.

Verder zijn deze schoenen wel gewoon stijf zodat je beter kan afzetten. Althans dat is wat mij is verteld. Ik heb de spullen in de boot van Gobel mogen bewonderen en hij heeft het een en ander verteld. Maar de spullen zijn wel erg duur.
Ik denk dat het een zeer goede ontwikkeling is, echter dat het op het moment nog niet uitontwikkeld is. Het idee dat iedere roeier gewoon zijn eigen schoenen heeft is wel een stuk makkelijker. Ben op dit moment nog niet overtuigd van voldoende duurzaamheid, dus wacht de ontwikkeling nog even af voordat we er echt mee gaan experimenteren. Vooral benieuwd hoe het systeem 2 jaar Roel gaat overelven. Zeker wel iets wat toekomst heeft.
pi_85911803
Die Holland 4 lijkt wel verdacht veel op een bepaald Skadi viertje... Leuk!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:00:24 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85911816
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:00 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Die Holland 4 lijkt wel verdacht veel op een bepaald Skadi viertje... Leuk!
Derk zit er toch ook in?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85912695
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:08 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een zeer goede ontwikkeling is, echter dat het op het moment nog niet uitontwikkeld is. Het idee dat iedere roeier gewoon zijn eigen schoenen heeft is wel een stuk makkelijker. Ben op dit moment nog niet overtuigd van voldoende duurzaamheid, dus wacht de ontwikkeling nog even af voordat we er echt mee gaan experimenteren. Vooral benieuwd hoe het systeem 2 jaar Roel gaat overelven. Zeker wel iets wat toekomst heeft.
Absoluut mee eens. Het is te duur om early adaptor te zijn. Over een paar jaar is het voldoende door ontwikkeld om interessant te zijn. Maar het is in ieder geval een goede ontwikkeling. Enige innovatie in de roeisport is mooi meegenomen.
pi_85914478
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Derk zit er toch ook in?
Ja, dat is de enige die er in april niet in zat..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85962103
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:03 schreef Lucas0 het volgende:
Sjoerd Hamburger in de Holland 8! :)
Hé pssst Lucas, waarom zit je een Orcaan aan te moedigen terwijl onze geliefde Kaj ook diezelfde 8 zit..?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_85991280
Vanavond is de lichte vier van Boreas bij Blootgewoon!
pi_85998418
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:30 schreef ewieee het volgende:
Vanavond is de lichte vier van Boreas bij Blootgewoon!
Bedankt voor de waarschuwing, je zal er tijdens het zappen toch maar langskomen...
pi_86004112
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:30 schreef ewieee het volgende:
Vanavond is de lichte vier van Boreas bij Blootgewoon!
Ik heb het gezien, wat grappig haha :D
Maar die jongens zagen er niet slecht uit bloot hoor :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86006290
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:55 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing, je zal er tijdens het zappen toch maar langskomen...
We hebben met z'n allen in de kroeg gekeken. Zes zenuwachtige jongens met een badjas zaten vooraan. :D
pi_86021718
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:22 schreef Fiekie het volgende:

[..]

We hebben met z'n allen in de kroeg gekeken. Zes zenuwachtige jongens met een badjas zaten vooraan. :D
Hahahaha grappig hoor, heb het net even doorgespoeld doorgekeken via de streamer.
Vraagje; zijn dit ook die gasten van Boreas die het eerst-tellende blik binnen trokken afgelopen seizoen?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:04:41 #269
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_86026541
Dat was trouwens m'n broer die de hersenaandoening heeft gehad.

Vorige week ingeschreven bij Aegir, komende dinsdag bekendmaking van de groepjes voor de BLIKperiode. :)
pi_86030062
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:04 schreef Slickk het volgende:
Dat was trouwens m'n broer die de hersenaandoening heeft gehad.

Vorige week ingeschreven bij Aegir, komende dinsdag bekendmaking van de groepjes voor de BLIKperiode. :)
In het programma zeiden ze dat hij weer opgenomen was in het ziekenhuis met een epileptische aanval of iets, is dat weer goedgekomen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:01:23 #271
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_86031065
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

In het programma zeiden ze dat hij weer opgenomen was in het ziekenhuis met een epileptische aanval of iets, is dat weer goedgekomen?
Mja, dat was heel raar en had heel fout af kunnen lopen. Hij zat in de auto en volgens ooggetuigen (hij wist er zelf niks meer van af) kreeg hij een epileptische aanval. Uit al die onderzoeken en MRI-scan konden ze niet afzien maar hij mocht de eerste 3 maanden niet autorijden. Hij heeft ongeveer een week op een speciale afdeling gezeten in het ziekenhuis waar hij niet naar buiten mocht vanwege een mogelijk epileptische aanval en dus ook niet bij de tv opname van het programma...

Uiteindelijk wel weer helemaal goed gekomen maarja, wel raar dat ze niet weten wat het precies is.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:10 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]
Vraagje; zijn dit ook die gasten van Boreas die het eerst-tellende blik binnen trokken afgelopen seizoen?
Jup. :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:12:39 #272
301897 Mafrap
Stuur Thêta EJZ 2011
pi_86031593
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:32 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

\


Ik kan uit ervaring vertellen dat je niet zomaar uit wielrenschoentjes klikt als je dreigt om te vallen... O-)

Er loopt trouwens een kabel over beide klittebandsluitingen, ik neem aan dat die bedoelt is als noodlijn om de schoenen snel uit te krijgen..

Shimano stond overigens ook al op de KHB. Iemand enig idee hoeveel zo'n set kost?
In Luzern heb ik met een kerel van Shimano staan praten en volgens mij was het zo'n €600 per plaats. Wat kost een normaal voetenbord + Adidas schoenen eigenlijk? Rond de €250 toch?
pi_86045959
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:25 schreef pullup het volgende:

[..]

Ziet er eigenlijk wel goed uit zo op het eerste gezicht. Dit soort systemen zijn er natuurlijk al een tijd, ik geloof dat Irene Eijs toen ze samen met Eeke in de Optimix ( bestaat die boot nog Wan?) voer al iets dergelijks had gemonteerd, maar dat betrof een wat simpelere versie van het klikpedaal.
Het prijskaartje zal wel bepalend zijn of het gaat aanslaan want om nu te zeggen dat de huidige systemen prettig werken en zijn uitgeëvolueerd :N

De Optimix is er uiteraard nog steeds. Wij zijn zo'n vereniging die dat soort boten nog lang gebruikt als topmateriaal!! Heb er twee jaar geleden nog de Ringvaart mee gevaren.

Overigens (en dit slaat op de rest van je post, maar ik wilde niet alles quoten) had Mijnders het tijdens de persconferentie vandaag nog over de innovaties. Hij noemde de bob van de OS in Vancouver (door Nederlandse bedrijven ontwikkeld, en schijnbaar de snelste bob ter wereld) als voorbeeld voor de roeibond en zei daarbij vrij letterlijk dat het streven van de roeibond ook daar lag. Waar hebben we dat eerder gezien? O ja, in 1996, toen de Duitse acht een zogenaamde superboot had (maar die niet in de finale werd gebruikt).

Hoe dan ook ben ik benieuwd of het allemaal uit gaat pakken. Ben misschien in mijn stukje wat kritisch voor zo'n mooie dag (want dat is het), maar er klopten gewoon bepaalde dingen niet aan het verhaal van René. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij dit verhaal acht maanden geleden (want in januari) al een keer gehouden heeft, grafiekjes incluis.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86046009
Sorry trouwens voor de radio silence op NLroei de laatste anderhalve week. Ik heb het erg druk met een nieuwe baan / stage waar ik nu mee bezig ben (en dat heeft prioriteit, het spijt me), en ook de afspraak die gemaakt was met andere redacteuren over de zomerperiode is de mist in gegaan. Helaas.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86048044
Ik vind die nieuwe pakjes trouwens wel heel erg blauw. Van mij had er nog wel iets oranjes tussen mogen zitten. Maar op zich wel mooie dingen :)
pi_86048084
Echt belachelijk lelijke pakjes zeg, net alsof het Italianen zijn :')
pi_86053160
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:36 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

De Optimix is er uiteraard nog steeds. Wij zijn zo'n vereniging die dat soort boten nog lang gebruikt als topmateriaal!! Heb er twee jaar geleden nog de Ringvaart mee gevaren.

Overigens (en dit slaat op de rest van je post, maar ik wilde niet alles quoten) had Mijnders het tijdens de persconferentie vandaag nog over de innovaties. Hij noemde de bob van de OS in Vancouver (door Nederlandse bedrijven ontwikkeld, en schijnbaar de snelste bob ter wereld) als voorbeeld voor de roeibond en zei daarbij vrij letterlijk dat het streven van de roeibond ook daar lag. Waar hebben we dat eerder gezien? O ja, in 1996, toen de Duitse acht een zogenaamde superboot had (maar die niet in de finale werd gebruikt).

Hoe dan ook ben ik benieuwd of het allemaal uit gaat pakken. Ben misschien in mijn stukje wat kritisch voor zo'n mooie dag (want dat is het), maar er klopten gewoon bepaalde dingen niet aan het verhaal van René. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij dit verhaal acht maanden geleden (want in januari) al een keer gehouden heeft, grafiekjes incluis.
Leuk van de Optimix :) Hebben Jacobine en Nicole er ook nog in gevaren of is er al wel een nieuwer model op Njord ondertussen ?

Ik wist inderdaad van die plannen om een nieuwe boot te ontwikkelen, voorlopig staat dat nog wel in de kinderschoenen meen ik.

Voor wat betreft die plannen. Het is al een verbetering ten opzichte van het gootsteen/vijver verhaal dat vNol een aantal jaren geleden nog ophing terwijl er absoluut geen stappen werden gezet om het totale roeipotentieel te verhogen, integendeel de begeleiding werd gecentraliseerd en vooral de persoonlijke begeleiding van de talenten leed daaronder.

Jammer vind ik dat er steeds vooral naar het buitenland gekeken word ter toetsing van het eigen programma om vervolgens te constateren dat we daar nog lang niet zijn. Hetzelfde zag je bij het verhaal van de Boorder na het Junioren WK.

Sommige dingen horen simpel te zijn en dat kan alleen als je de eigen situatie grondig evalueert waardoor je je eigen doelen kunt stellen:
Een plek bij de beste 5 roeinaties -> daar horen zoveel medailles bij. Dat is wel simpel te bepalen
Aantal medailles op een WK -> daar horen zoveel ploegen WK waardig te zijn, met een goed trainingsprogramma verhoog je de kansen op medailles vervolgens natuurlijk.
Aantal ploegen op het WK -> daar hoort een bepaalde betaalde SA coach-staf bij ( Ik ben er van overtuigd dat elke potentieel succesvolle ploeg een eigen coach moet hebben bijvoorbeeld)
Aantal ploegen op het WK -> daar hoort een bepaald roeiers potentieel bij om uit te kunnen putten.
Roeiers potentieel -> daar hoort in het land voldoende goede (professionele) begeleiding voorradig te zijn.

Maak de sommetjes maar, vergelijk dat eens met de huidige Nederlandse situatie om te beoordelen waar de zwakste punten liggen en maak vervolgens hier beleid op, met alleen ergens geld in pompen zonder richting te geven ga je er niet sneller komen.

Ik vind dat men wel op de goede weg is en een aantal dingen begint te begrijpen en ben het met je eens dat deze nieuwe sponsorovereenkomst erg gunstig is voor het roeien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86053307
Mooi dat je dat zo benoemt Pullup. Op de vraag waar het geld heen ging, en wat Mijnders nu kon gaan doen kon hij geen antwoord geven. Het 'alleen ergens geld in pompen zonder richting' komt zo wel heel dichtbij.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86053912
In Utrecht zijn ze nu druk bezig met het opstarten van een talent centrum, is dat op andere plaatsen ook gaande? Of lopen wij juist erg achter.
Wij (MGD) hebben trouwens nog steeds geen coachkader dus het is nog onduidelijk wanneer wij weer kunnen beginnen met trainen :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 september 2010 @ 10:14:50 #280
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86053954
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
In Utrecht zijn ze nu druk bezig met het opstarten van een talent centrum, is dat op andere plaatsen ook gaande? Of lopen wij juist erg achter.
Wij (MGD) hebben trouwens nog steeds geen coachkader dus het is nog onduidelijk wanneer wij weer kunnen beginnen met trainen :(
Gewoon zelf actie ondernemen, trainingsschema's vragen en aan de bak.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86055098
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:27 schreef De_Ananas het volgende:
Echt belachelijk lelijke pakjes zeg, net alsof het Italianen zijn :')
Het lijkt meer alsof de bondroeiers zijn overgestapt op het bedrijfsroeien en in een aegonboot zijn beland.


We hebben een toppromo gedraaid op Skoll! Al wat zwaar potentieel langs zien komen, mannelijk en vrouwelijk, ik zie het dit jaar helemaal goed komen met onze sjaars :Y

In Amsterdam hebben we naar mijn weten geen talent center. Mja, het Okeanos Talent Centre, maar dat is (natuurlijk) alleen van okeanos.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86055182
Maar de hamvraag, zijn er ook lekkere wijven bijgekomen? *O*

Gelukkig heeft Aegon het heilige shirt niet verneukt 8-)

  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 september 2010 @ 13:01:48 #283
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86057848
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Het lijkt meer alsof de bondroeiers zijn overgestapt op het bedrijfsroeien en in een aegonboot zijn beland.


We hebben een toppromo gedraaid op Skoll! Al wat zwaar potentieel langs zien komen, mannelijk en vrouwelijk, ik zie het dit jaar helemaal goed komen met onze sjaars :Y

In Amsterdam hebben we naar mijn weten geen talent center. Mja, het Okeanos Talent Centre, maar dat is (natuurlijk) alleen van okeanos.
Okeanos Talent Center is niet alleen van Okeanos hoor :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86060148
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:30 schreef De_Ananas het volgende:
Maar de hamvraag, zijn er ook lekkere wijven bijgekomen? *O*

Wat moet jij nou met lekkere dames?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86076640
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Het lijkt meer alsof de bondroeiers zijn overgestapt op het bedrijfsroeien en in een aegonboot zijn beland.


We hebben een toppromo gedraaid op Skoll! Al wat zwaar potentieel langs zien komen, mannelijk en vrouwelijk, ik zie het dit jaar helemaal goed komen met onze sjaars :Y

In Amsterdam hebben we naar mijn weten geen talent center. Mja, het Okeanos Talent Centre, maar dat is (natuurlijk) alleen van okeanos.
Ik dacht dat Coen E en Jeroen S de talentencoaches zijn geworden van Amsterdam, maar hoe het precies zit weet ik niet. In Delft / Rotterdam en in Groningen worden nu ook centra opgestart.
pi_86077188
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:19 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Wat moet jij nou met lekkere dames?
Meer dan jij :Y
pi_86111582
Vandaag bij mijn broertje op de Bosbaan gekeken. Hij had het NK vlakwater (kano). Echt grappig dat het op de helling voor Okeanos het helemaal vol lag met kano's. (hij is 9 x laatste geworden maar hij traint voor kanopolo, niet voor vlakwater :P)
pi_86177852
Zoow, trainen is vermoeiend! :o
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 september 2010 @ 21:15:41 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86180846
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:22 schreef Leso_Varen het volgende:
Zoow, trainen is vermoeiend! :o
Stel je niet aan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86201692
Pullup ben je al aan het trainen?

http://www.onzeploeg.nl/abcams/inschrijf.html
:+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86204392
Zeg, spreek voor jezelf.
pi_86221172
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:20 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ben je al aan het trainen?

http://www.onzeploeg.nl/abcams/inschrijf.html
:+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou jij niet in een wherry met vaste bank starten? Lafbek ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86223267
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Zou jij niet in een wherry met vaste bank starten? Lafbek ;)
Deze inschrijving heeft JW3 er al een jaar staan, heb al gemaild dat het anders moet :P En het is geen vaste bank wat ik ga roeien, nooit gezegd :6

Overigens heb ik nog geen vervangende dikzak voor je gevonden ;( -O-
pi_86271623
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:20 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup ben je al aan het trainen?

http://www.onzeploeg.nl/abcams/inschrijf.html
:+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86311636
Wij gaan maandag eindelijk beginnen! Heb vandaag voor het eerst weer geergoed, 3x15 om te kijken hoe het met mijn conditie gaat en zodat ik niet mogelijk een poepfiguur sla bij die coaches :P Het ging op zich wel goed maar zo langzaam! Maarja ik heb geen idee hoe hard je hoort te gaan na de zomer..
Verder krijg ik dinsdag de uitslag van wat bloedtestjes om te kijken waar mijn oververmoeidheid vandaan komt.. maar hopen dat ik iig fit aan t seizoen kan beginnen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86314778
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij gaan maandag eindelijk beginnen! Heb vandaag voor het eerst weer geergoed, 3x15 om te kijken hoe het met mijn conditie gaat en zodat ik niet mogelijk een poepfiguur sla bij die coaches :P Het ging op zich wel goed maar zo langzaam! Maarja ik heb geen idee hoe hard je hoort te gaan na de zomer..
Verder krijg ik dinsdag de uitslag van wat bloedtestjes om te kijken waar mijn oververmoeidheid vandaan komt.. maar hopen dat ik iig fit aan t seizoen kan beginnen!
Mijn ergotijden waren ook erg slecht hoor. Maar de coaches en ouderejaars zeiden me al dat dat wel goed kwam, nu eerst weer even die techniek opfrissen/verbeteren, dan komen die tijden vanzelf.
Vandaag lekker in de zon 2x in de 2- gezeten, was wel weer leuk. Alleen blaren ;(
pi_86338372
De 4- 3de in de B finale op het EK lees ik, gaat het wel lukken met die ploeg...?
pi_86340791
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:16 schreef De_Ananas het volgende:
De 4- 3de in de B finale op het EK lees ik, gaat het wel lukken met die ploeg...?
2e zie ik bij de resultaten? Het doel was om de finale te halen, dus ze zullen wel niet helemaal tevreden zijn. Maar de 8 was de prioriteitsboot..
En de LW2x 3e in de b-finale. En Jaap Schouten 2e in de A-finale! Dat is wel echt cool!
Maar de muda-vier wel een teleurstellende prestatie.. Misschien is er iets fout gegaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_86345067
D8+ tweede.
Jammer van de Muda's, maar er is nog tijd om aan te werken?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_86356793
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_86357464
Volgend topic

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 21:09:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')