Dank je en dank 2CV, superadvies!! , ga meteen de thermostaat nakijkenquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:18 schreef ANWBautoadvies het volgende:
Hallo,
Er zijn in deze situatie 2 mogelijkheden:
1. De thermostaat blijft open staan of is niet aanwezig waardoor de motor niet op temperatuur komt. Te constateren doordat beide waterslangen aan de radiateur tegelijk opwarmen.
Oplossing: Thermostaat vervangen / monteren.
2. De motortemperatuur is goed, thermostaat is nog gesloten. Te constateren door tijdens de opwarmfase aan de radiateurslangen te voelen, slechts 1 slang zal warm worden.
ANWB Auto Advies (FvL)
Foto van de situatie ? Zorg er in elk geval voor dat de bende benzinebestendig is.quote:Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een aftermarket katalysator die oa. gecontroleerd valse lucht in de carb spuit. Vraag me niet waarom het erin zit maar het zat er al in toen ik hem kocht.
Nu is het dus vermoedelijk kapot Ik kan het overbruggen door het slangetje eraf te halen en de nippel af te sluiten. Hoe zou ik dat afsluiten het beste kunnen doen?
Werkt eigenlijk prima hoorquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
een katalysator bij een carburateur motor? dat gaat niet goed komen
Thanks voor de snelle reactie. Even langs de garage dus!quote:Op woensdag 1 december 2010 16:13 schreef 2cv het volgende:
Remvloeistofniveau is waarschijnlijk te laag. De beun-oplossing is om het wat bij te vullen. De verstandige oplossing is je remvloeistof te laten verversen en je remleidingen even door te laten spoelen.
Yup. Vraag daar even wanneer voor het laatst de remvloeistof ververst is en hoe vaak dat moet. Als recentelijk de remvloeistof ververst is even bijvullen en goed in de gaten houden. Misschien dat er ergens iets lekt. Als je het echt heel goed wilt doen dan laat je de auto zowieso even op de brug zetten om te kijken of er geen lekkages zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:32 schreef liam888 het volgende:
[..]
Thanks voor de snelle reactie. Even langs de garage dus!
Waarmee heb je hem bijgevuld? Zijn de sproeiers bevroren? Ligt er een plas water onder de auto nadat je hebt gesproeid? Doet de sproeier voor de achterruit het wel?quote:Op zondag 5 december 2010 18:35 schreef Ms_Furious het volgende:
Momenteel leen ik de auto van mijn schoonvader agz die een maandje op vakantie is. Alleen doen de ruitensproeiers het niet meer sinds donderdag. Is er een simpele oplossing om ze weer te maken? Hij komt namelijk volgende week weer thuis en wil hem toch zijn auto in dezelfde staat terug kunnen geven als toen hij hem uitleende. De vloeistof is niet op, heb hem vrijdag helemaal gevuld hopend dat het daaraan lag, maar helaas.Het gaat trouwens over een Polo uit '96.
U bent inmiddels overleden?quote:Op zondag 12 december 2010 14:08 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ok, bedankt voor de tip
Ik ga 'm nu vervangen...
Appeltje eitje, ik kan weer blazen!quote:Op zondag 12 december 2010 14:08 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ok, bedankt voor de tip
Ik ga 'm nu vervangen...
U staat (virtueel) oog in oog met een vrolijk mens, m'n 456 blaast weer als een zonnetje!quote:
456M GT Scaglietti???quote:Op zondag 12 december 2010 17:39 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
U staat (virtueel) oog in oog met een vrolijk mens, m'n 456 blaast weer als een zonnetje!
Zelfs ik (met pacemaker) tref dat soort voorzorgsmaatregelen nietquote:Op zondag 12 december 2010 12:51 schreef ellevehC86 het volgende:
is echt zo simpel, +=rood -=zwart
Probeer je auto niet aan te raken met het aansluiten van het laatste draadje, ongeacht rood of zwart om kortsluiting in je lijf te voorkomen (kans is al vrij nihil hoor)
Hoi,quote:Op maandag 20 december 2010 02:37 schreef 2cv het volgende:
Ohja, als je slot bevroeren is, mik er dan geen warm/heet water overheen. Reden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mpemba-effect
Overigens heb ik dat linkje hier vandaan geplukt maar heb er al wel eerder van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |