lijkt me wat vreemd?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:05 schreef Crutch het volgende:
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje.
Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
Hij spant niet meer, denk ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:18 schreef blup het volgende:
[..]
lijkt me wat vreemd?
oudere auto? kleppen miss slecht gesteld?
hoort gespannen te blijven ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hij spant niet meer, denk ik.
Als ik 'm in de vijfde versnelling zet en kijk naar de riem als ik de auto een stukje naar voren trek, dan ontspant 'ie en spant ie weer.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het continu gespannen blijven.
Heeeeey nu ik blauw en jij niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:02 schreef 2cv het volgende:
Het klepje of de riem ? En rijd je nog steeds in die Ford ? Of vergis ik me nu weer gigantisch ?
yup, probleem zit in het fabricage proces van deze motoren, is een bekent probleem en een product eigenschapquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:14 schreef Goover het volgende:
[..]
Precies waar jij omschrijft inderdaad. Is er ook bekend wat hier de oorzaak van kan zijn? Niet dat ik over 80.000 km weer het zelfde euvel heb.
over wat voor motor cq auto praten we hier?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:05 schreef Crutch het volgende:
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje.
Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
bij het tegen de draairichting in laten draaien van de motor spant de spanner niet, klopt. sterker nog. 90% op een versprongen distrubutiequote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hij spant niet meer, denk ik.
Als ik 'm in de vijfde versnelling zet en kijk naar de riem als ik de auto een stukje naar voren trek, dan ontspant 'ie en spant ie weer.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het continu gespannen blijven.
D riem laten zittenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:16 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hoort gespannen te blijven ja.
Er zit aan de ene kant een spanner, aan de andere kant niet. Neergaande kant meestal (na de uitlaat nokas dacht ik) bij redelijk moderne autos.
De kant zonder spanner moet constant op spanning staan. Dat doe je bij het monteren. De andere kant mag wat losser zitten bij het monteren, die span je inderdaad met de spanrol.
Spanners zijn hydraulisch of met een veer. Als je een spanner met een veer hebt kan je de veer vervangen. anders de hele spanner ff.
Dan hoef je riem er niet eens af met wat mazzel. Ligt aan de auto die je rijdt.
Grijs kenteken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:02 schreef NoBody122 het volgende:
Bemerk ik daar de stille hoop op een excuus?
let op Distrubutie is SPIELOOS!, je hebt speciaal gereedschap nodig!, gebruik je dit niet dan kun je de motor uit mekaar halenquote:
ik ging er vanuit dat de Driem (relatief) nieuw was en dus vervangen, maar de spanner niet.quote:
bij het demonteren van de D-riem MOET deze TEN ALLE TIJDEN vervangen worden!quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:42 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik ging er vanuit dat de Driem (relatief) nieuw was en dus vervangen, maar de spanner niet.
veel cheap-ass owners vervangen alleen de riem en niet de span- en looprollen
Het is ook gewoon echt dom als je het niet doet, die riem kost max 20 euroquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij het demonteren van de D-riem MOET deze TEN ALLE TIJDEN vervangen worden!
niks geen gemaar, vervangen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |