abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 26 juni 2011 @ 14:21:22 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98677430
Olieverversen kan je weinig aan verprutsen.
Gewoon ff meekijken als bezig zijn, en die ¤30 ofzo lekker in he zak houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 juni 2011 @ 14:31:44 #227
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_98677785
Ja, dat kan natuurlijk ook, er gewoon bij blijven. Hoe lang duurt zoiets? Ook als ik dus de kleine beurt erbij laat doen, remmencheck enzo dacht ik.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 16:37:34 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98682231
Bel de Kwikfit en vraag het.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 26 juni 2011 @ 17:08:04 #229
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98683316
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:32 schreef blup het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens, voor incidenteel gebruik is het geniaal je hebt alle maten bij.
Als je gereedschap maar incidenteel gebruikt waarom dan zo'n grote trolly? Koop alleen wat je echt nodig hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef skunkasaur het volgende:
Hallo :7

Bij mijn toffe Golfje uit '92 is de olie aan vervanging toe. Nou kan je dit natuurlijk gewoon ergens laten doen, maar omdat ik ook met de auto op vakantie ga leek een kleine beurt me niet verkeerd. Ik heb een kortingsbon van de Kwik-fit, scheelt me 20 euro, kom ik op 59 voor de hele beurt (dus inclusief nieuwe olie en filter).

Maar ik hoorde horrorverhalen over de Kwik-fit... expres dingen kapotmaken om meer geld te kunnen vangen, weinig kennis van zaken, misinformatie.... wat is jullie ervaring? Kan ik beter naar de VW dealer gaan en zeker 30 euro meer betalen of is zijn de verhalen overdreven?

:)
Kun je tanken? Dan kun je ook zelf je olie vervangen.
pi_98683325
Registreer je op www.volksforum.nl, stel je even netjes voor en er is vast iemand die je wil helpen. Fijn forum.

@Erasmo:
Klopt, maar een keer meekijken is toch wel fijn, en even je carterplug afbreken of doldraaien bij je voor de deur word je ook niet blij van.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_98710887
Ik heb met de garage gebeld waar ik de wagen gekocht heb. 70 ex btw voor de kleine beurt, als ik een halfuurtje van tevoren bel kan ik langskomen wanneer ik maar wil en ik mag meekijken en vragen stellen en alles. O+
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 4 juli 2011 @ 10:29:45 #232
104367 Thrackan
new and improved
pi_99013516
Iemand een goeie tip voor gebruikte banden? Ik zoek een tweetal voor onder ons lichte caravannetje (650KG max gewicht). Maat die er nu onder zit: 155 SR 13. Als ik Google mag geloven is dit een 155/80/13 band.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:21:42 #233
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99014832
De sloop :Y
pi_99248870
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_99249706
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.
Vergis je niet hoeveel je moet rijden om een accu goed vol te krijgen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_99251213
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Kan lekstroom zijn, maar ook gewoon een accu die je gemold heb met het starten en niet rijden.
Vergis je niet hoeveel je moet rijden om een accu goed vol te krijgen.
Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_99331792
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
pi_99332065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:16 schreef Agiath het volgende:

[..]

Gemold? Hij kan daar dus stuk van gaan?
Weinig opladen en veel uitputten gaan ze stuk van ja.
Tel daar nog eens kou bij op en je kan een nieuwe kopen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_99401275
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.
pi_99409626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:30 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb de klus aangeboden op werkspot en reparatiebuddy, maar daar wordt niet echt veel gereageerd.
Heb beide sites bekeken, zijn nog relatief nieuw, niet veel aanbieders, denk dat je er beter aan doet om een dagje vrij te nemen en 4 of 5 universele garages te bezoeken om een echte ballpark te krijgen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:47 #241
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_99410176
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.
Zodra de koppakking echt lek is kan je alsnog de keus maken tussen repareren en naar de sloop brengen.
Intussen je oliepijl in orden houden en blijven rijden.

Een kennis van me rijdt al 4 jaar zo met zijn peugeot 206, zelfde euvel.
pi_99431948
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Goover het volgende:
Eenvoudig misschien niet, maar vandaag heeft de garage bij de APK geconstateerd dat mijn Peugot 106 uit 2003 (84k op de teller) olie lekt. De olie lijkt uit de koppakking en de krukaskeering naar buiten te komen (dus niet het blok in).

De garage zei eerst dat het wel meeviel, maar toen ik er kwam dat het toch een redelijk substantieel lek was. Op dit moment heb ik er niets aan laten doen, omdat de kosten direct rond de ¤ 700,- geschat werden! (vervangen koppakking en krukaskeering).

Ik vind het eigenlijk nogal een jonge auto voor dit soort lekkages, of niet?

Lijkt jullie de auto deze reparatie nog waard? (Er is nu voor de APK ook al ¤ 250,- aan materiaal in gegaan)
voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.

je loopt nu kans op ZWARE motor schade. en ja de 106jes hebben nog wel eens last van een lekke koppakking. laat me raden, rechtsvoor bij de D-riem>?
pi_99444289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

voor 700 euro nieuwe koppakking bouten ed en distrubutie met keeringen? direct doen.

je loopt nu kans op ZWARE motor schade. en ja de 106jes hebben nog wel eens last van een lekke koppakking. laat me raden, rechtsvoor bij de D-riem>?
Precies waar jij omschrijft inderdaad. Is er ook bekend wat hier de oorzaak van kan zijn? Niet dat ik over 80.000 km weer het zelfde euvel heb.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 16:18:07 #244
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99544485
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Accu's laden vaak pas bij als je toeren maakt, dus door hem stationair te laten draaien heb je hem eigenlijk alleen maar verder leeg getrokken.
pi_99701581
Om een accu fatsoenlijk op te laden moet je minimaal een half uur rijden.
Anders blijft de accu een verminderde capaciteit houden
  Spellchecker woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:19 #246
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_99706489
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zolang er geen plasjes olie liggen onder de auto kan je er gewoon mee doorrijden als je wilt.
Zodra de koppakking echt lek is kan je alsnog de keus maken tussen repareren en naar de sloop brengen.
Intussen je oliepijl in orden houden en blijven rijden.

Een kennis van me rijdt al 4 jaar zo met zijn peugeot 206, zelfde euvel.
Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.
Tevens -purist.
pi_99799553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat, en koelvloeistof + olievuldop in de gaten houden. Daaraan kun je meestal zien of het ook naar binnen slaat.
Ik heb het toch maar laten repareren. Koppakking, krukaskeerring, en meteen de distributieriem... Duur grapje maar ik denk wel dat het de moeite waard is. (liep toch redelijk wat olie uit)
  Spellchecker vrijdag 22 juli 2011 @ 17:57:58 #248
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_99805498
Tsja.. Een beetje fatsoenlijke olie is ook aardig aan de prijs, dus je hebt wel de verstandige keus gemaakt denk ik.
Tevens -purist.
pi_99957119
Volgens mij lopen er hier wel een aantal Opel liefhebbers rond. Bij deze de vraag of het lastig is om de d-riem van een C20NE te vervangen uit een Opel Vectra A, dit i.v.m. nodige vervanging en eventuele kostenplaatje. Aangezien de auto uit 1989 komt blijft het natuurlijk een gok hoe lang je er plezier aan over houdt, maar antwoorden zijn welkom. Hoe lastiger, hoe meer uren voor de garage, hoe hoger het prijskaartje.

Kan uiteraard naar de garage toe rijden en het daar vragen, maar heb een paar pilsjes op en het weer is ook niet echt 'lekker'.
lama
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:05:19 #250
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99957474
M'n distributieriem ratelt tegen het klepje. :')

Ik heb even gekeken, maar de riem ziet er nog goed uit.
Wat kost dat tegenwoordig om te vervangen en is het zelf te doen?
Je moeder is een hamster
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')