Na bijna 2 jaar op Kiva ga ik ermee stoppen. Ik sta nog steeds achter het concept van microkredieten en Kiva, maar ik heb het geld dat ik in Kiva heb gestopt voor andere dingen nodig.
Uiteindelijk heb ik in 22 maanden 239 leningen kunnen verstrekken met een totale waarde van $6.800. Wat hebben deze leningen mij uiteindelijk gekost? Slechts ~25 euro aan gemiste rente en $1,10 aan currency exchange loss. Dus uiteindelijk NIETS verloren aan defaults! Ik ben er van overtuigd dat deze 25 euro veel meer goeds hebben gedaan dan wanneer ik rechtstreeks 25 euro had overgemaakt aan een goed doel.
Het zal wel even duren voordat ik helemaal ben gestopt, veel geld staat nog letterlijk verspreidt over de hele wereld. Ik wacht rustig af

Verdere stats;
1 Kiva cadeaucard gegeven
$5,00 gedoneerd aan Kiva

leningen gestuurd naar 49 verschillende landen
75% aan vrouwen uitgeleend
Mijn eerste lening was aan mevrouw Cabrera in Peru, zodat ze haar winkelaabod kon vergroten.
Mijn laatste lening is aan Hassan in Irak voor een nieuwe koelkast in zijn winkel.
Ik sluit niet uit over een tijdje weer verder te gaan met Kiva
Totaal Travel 04-11: 45 reizen, 69 vliegtickets, 41 landen, 6 continenten, 396 reisdagen, 32.964 foto's
Mijn reisfotos!