abonnement Unibet Coolblue
pi_87699677
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:47 schreef Omniej het volgende:

Als je een momentje hebt wil ik wel een opzetje in elkaar tikken.
Great ^O^!
Stuur 't hem maar via pm dan, da's het snelst.
Dan ga ik richting bed nu, succes!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:07:21 #153
104963 ETA
European Travel Author
pi_87699934
in 14,5 maand van $10.000 naar $100.000, dus op 1 januari 2012 op de $1.000.000? :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_87699961
FP-tekst? :)

quote:
FOK!kers steken $100.000 in microkredieten!

Op 25 april 2009 kwam FOK!ker DennisMoore in dit topic met het idee om met andere FOK!kers een team te gaan vormen dat gezamenlijk aan ontwikkelingshulp 2.0 zou gaan werken. Het begon destijds met een stukje schaamteloze reclame voor Kiva, een microkredietorganisatie die iedereen de mogelijkheid biedt om microleningen te verstrekken aan kleine ondernemers in ontwikkelingslanden, maar al snel werd het idee met veel enthousiasme ontvangen en sloten steeds meer FOK!kers zich bij het Kiva-team aan. Inmiddels zijn we negen topics verder en heeft het team bestaande uit 234 FOK!kers al voor maar liefst 100.000 dollar aan leningen verstrekt!

Dankzij de $100.000 die de FOK!kers gezamenlijk bijeen hebben gebracht, hebben inmiddels meer dan 3000 kleine ondernemers hun bedrijfje uit kunnen breiden of op kunnen zetten, waardoor zij in staat worden gesteld een eigen bestaan op te bouwen zonder afhankelijk te zijn van verdere hulp. Al deze leningen worden verstrekt via Kiva, een non-profit website waarop je zelf kunt bepalen aan wie je je geld uit wilt lenen.

Als microkredietverstrekker krijg je een mooi overzicht in je portfolio met Google Maps en statistieken over je verstrekte leningen en je ontvangen betalingen. Ook krijg je tijdens de looptijd van de lening af en toe updates over de ondernemer aan wie je geld hebt uitgeleend. En na afloop wordt het uitgeleende bedrag weer aan je terugbetaald. Zo kun je het geld opnieuw uitlenen aan een andere ondernemer, of via Paypal weer op je eigen bankrekening laten storten.

Wil je weten hoe het precies werkt, dan kun je de website van de organisatie raadplegen of even een kijkje nemen in het lopende Kiva-topic. Help jij het FOK!-team mee op weg naar de volgende 100.000 dollar?
Deels geleend van voorgaande berichten overigens (de onderste twee alinea's met de uitleg), maar dat was ook gewoon een prima tekst natuurlijk. :P
pi_87700024
Oh, en deze kan er dan ook bij:

  dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:42:00 #156
104963 ETA
European Travel Author
pi_87700465
misschien leuk om in 1 zin bij te vermelden naar wie de 100.000e dollar is heengegaan en wat deze ermee gaat doen? Je hebt zelfs keuze uit 2 entrepeneurs van de vorige pagina :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 02:33:50 #157
2651 svann
night-hawk
pi_87700890
Voor de nieuwe mensen:

Meld je aan en probeer ook eens hoe het is om een microkrediet van $25 te verstrekken.

Stel dan als het even kan FOK! als preferred team in (vóór je je eerste lening verstrekt). :)

Hier: http://www.kiva.org/team/fok
Of in je account bij 'My Portfolio' onder 'My Teams': hier.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 03:34:43 #158
294727 gaatie
Gewoon gaaf.
pi_87701226
Ik heb me ook bij het Fok-team aangemeld :)

Mijn eerste leningen:

25$ voor een beginnende taxichauffeur in Tajikistan
25$ voor een vrouwtje uit de Filippijnen die varkens wil aanschaffen om vet te mesten en te verkopen :)


Ik merk gelijk al dat ik liever jonge mensen help dan oude.
Coming up with funky-ass shit like every single day
pi_87703081
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:08 schreef Omniej het volgende:

FP-tekst? :)
[..]

Deels geleend van voorgaande berichten overigens (de onderste twee alinea's met de uitleg), maar dat was ook gewoon een prima tekst natuurlijk. :P
^O^.

Alleen weet ik niet of we 100k bij elkaar hebben gebracht, of bijvoorbeeld 25k (zie post van duke) :P. We hebben cumulatief iig voor 100k uitgeleend.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:29:51 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_87704526
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef DennisMoore het volgende:
Alleen weet ik niet of we 100k bij elkaar hebben gebracht, of bijvoorbeeld 25k (zie post van duke) :P. We hebben cumulatief iig voor 100k uitgeleend.
Inderdaad. Hier is het bedrag opgeteld het 3-voudige van wat ik er daadwerkelijk aan geld in heb gestopt tot nu toe.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_87710857
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:42 schreef ETA het volgende:
misschien leuk om in 1 zin bij te vermelden naar wie de 100.000e dollar is heengegaan en wat deze ermee gaat doen? Je hebt zelfs keuze uit 2 entrepeneurs van de vorige pagina :P
Dit mis ik ook in de tekst. Ik denk dat zo'n concreet voorbeeld meer lezers zal aanspreken.

De Danaya Group van ETA mag wat mij betreft met de eer van de 100.000ste dollar strijken. Of dit bedrag nou exact bij elkaar is gebracht of door herlenen is samengesteld, lijkt mij niet zo belangrijk voor een FP bericht.

De tekst mag wel een beetje wervend zijn. De eerste doelstelling is volgens mij het aantrekken van meer geinteresseerden. Die kunnen de verdere details in deze thread lezen.
pi_87712328
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

^O^.

Alleen weet ik niet of we 100k bij elkaar hebben gebracht, of bijvoorbeeld 25k (zie post van duke) :P. We hebben cumulatief iig voor 100k uitgeleend.
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk...

Het spreekt voor zich dat het geld rouleert, maar uiteindelijk is er wel gewoon $100k uitgeleend. Die 25 dollar die ik telkens terug krijg, kan ik immers ook weer op m'n eigen rekening laten storten. In plaats daarvan leen ik het opnieuw uit en gaat er dus gewoon weer 25 dollar in. Dat diezelfde dollars er al 'ns eerder in hebben gezeten en weer terug zijn gekomen doet daar niets aan af. ;)

Maar goed, vind sowieso dat we in zo'n bericht niet al te veel in detail moeten treden. Als mensen serieus geïnteresseerd zijn hier aan mee te helpen, moeten ze gewoon even goed de OP, de rest van 't topic en de Kiva-website doorlezen. Ook voor de default rates e.d. bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:28:25 #163
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_87722998
Er is ook een Church of the flying spaghetti monster team :') heeft ook al 400k geloaned :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_87723624
Niet eens een FP bericht hierover geweest? 100k is toch echt een behoorlijke prestatie hoor :o
-géén blogabet, bvd-
pi_87778001
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:46 schreef MagicIsland1 het volgende:

Niet eens een FP bericht hierover geweest? 100k is toch echt een behoorlijke prestatie hoor :o
Morgen waarschijnlijk :).

In de TED.com-nieuwsbrief van vandaag:
What do you think of people in poverty? Maybe what Jessica Jackley once did: "they" need "our" help, in the form of a few coins in a jar. The co-founder of Kiva.org talks about how her attitude changed -- and how her work with microloans has brought new power to people who live on a few dollars a day.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:09:32 #166
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87879224
Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen waar ik maar niet uitkom. Ik hoop dat jullie het me kunnen uitleggen. :@

Wat bedoelen ze op Kiva met Portfolio Yield? Er staat dan bijvoorbeeld 50%, wat houdt dit in? Betalen de ondernemers 50% rente- en fees in totaal? :{

En Average Loan Size van bijvoorbeeld 20%? Is de totale lening dan 20% van het BNI per hoofd van de bevolking of hoe moet ik dit zien?

Alvast bedankt! :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 24 oktober 2010 @ 03:29:57 #167
2651 svann
night-hawk
pi_87886586
Portfolio Yield is defined as all interest and fees paid by borrowers to the Field Partner divided by the average portfolio outstanding during any given year.

Dan vind ik 50% wel veel inderdaad, maar niet echt ongebruikelijk.
Onder 'Profitability (Return on Assets)' kun je zien hoeveel de Field Partner gemiddeld aan de leningen verdient.
Vaak is dat hooguit 2% of zelfs een negatief getal.

Kleine leningen brengen relatief meer kosten met zich mee.
De dienstverlening is vaak dicht bij de mensen, dus vaak moeten de medewerkers reizen om de aanvragen te behandelen en de aflossingen op te halen.
Soms geven ze ook begeleiding of adviezen aan hun leners.

Ter illustratie, uit een update door een Kiva vrijwilliger over Field Partner FRAC:
quote:
During my time with FRAC as a Kiva Fellow I have spoken with many women (and a few men) who have received Kiva loans. Again and again they told me they choose to borrow from FRAC because of the low interest rates and the personal service. The warmth of the relationship between loan officers and borrowers was clear in all of the groups I visited during my time with FRAC. "We borrow from FRAC because they treat us with respect," one woman in Tierra Blanca, Veracruz said. "If we have trouble with our repayments, they help us to find a solution instead of waiting until the end of the loan and sending in the lawyers."

FRAC's interest rates are significantly lower than the average annual effective interest rate for microloans in Mexico. By keeping overheads low and seeking low-cost sources of funds, such as Kiva, they have been able to reduce their interest rate by one percent per year for the last five years.

FRAC's simple offices are in stark contrast to the bright and flashy fit-outs of many other microfinance institutions in Mexico. However FRAC attracts clients primarily through word-of-mouth recommendations, rather than promotions or advertising. Borrowers rarely need to visit the branch offices, as the loan officers come to them for group meetings. If a borrower does need to come into the office to discuss their loan, they find an environment that makes them feel comfortable rather than intimidated.
Het 'Average Loan Size'-percentage wordt niet helemaal consequent berekend.
Dat moet je dan maar even vergelijken met het gemiddeld jaarinkomen bij 'About the country'
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_87887504
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 03:29 schreef svann het volgende:
Kleine leningen brengen relatief meer kosten met zich mee.
De dienstverlening is vaak dicht bij de mensen, dus vaak moeten de medewerkers reizen om de aanvragen te behandelen en de aflossingen op te halen.
Soms geven ze ook begeleiding of adviezen aan hun leners.
Dit is een deel van de verklaring van de hoge rentes en Kiva zelf geeft ook deze uitleg. Een belangrijker aspect is echter het hoge inflatiecijfer in een aantal landen. Vergelijk de portfolio yields van de Europese partners (rond de 30 %) maar eens met die van Afrikaanse organisaties (soms 70%): http://www.kiva.org/partners ( De meeste landen in Zuid-amerika en Azie zitten daar tussenin, in lijn met de inflatie statistieken).

Kort uitgelegd: de centrale banken van een aantal landen drukken teveel geld. De waarde van de lokale valuta neemt daardoor snel af, waardoor ook een geldlener (field partner) van goede wil gedwongen is om een hoge rente te vragen. Doet die dat niet, dan verdwijnt de koopkracht van het beginkapitaal in rap tempo en kan de fieldpartner de kiva leningen in dollars niet meer terugbetalen. De wisselkoers van de valuta in dergelijke landen daalt ongeveer in hetzelfde tempo als dat de inflatie stijgt.

Noot: voor de ondernemer die leent, hoeft de hoge rente ook geen bezwaar te zijn, omdat deze de prijzen van de artikelen of services die ze aanbiedt ook in het tempo van de inflatie kan verhogen.

Ik heb Kiva al eens gemailed dat ze dit eens door een econoom moeten laten opschrijven en in de FAQ zetten. Nu schrikken veel deelnemers van die lokale rentes of trekken ze ten onrechte de conclusie dat sommige partners veel efficienter werken dan andere. (Dit laatste moet natuurlijk wel in de gaten worden gehouden, maar niet aan de hand van de berekende rentes).
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:24:53 #169
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87891677
Oké, hartstikke bedankt! :D

Dit had ik niet uit de omschrijvingen op Kiva zelf kunnen halen. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  maandag 1 november 2010 @ 13:36:53 #170
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_88207579
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 00:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Morgen waarschijnlijk :).

Kick enzo ;)
pi_88210205
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:36 schreef Tokamak het volgende:

[..]



Kick enzo ;)
Dinosaur_Sr wilde eventueel nog helpen als FP redactielid, maar ik had gezegd dat het niet meer nodig was..anders kun je het opgestelde stuk altijd nog naar zijn pm sturen, hij werkt graag mee. :)
pi_88212935
Als het goed is heb ik zo ook weer rechten op de FP.

Als je nog ff een gil geeft over welke ondernemer er nog iets in het stukkie moet, vogel ik dat er wel bij.. als dinosaur_sr het niet al plaatst :+
dag
pi_88291797
Iemand nog een stukkie over een ondernemer?
En een afbeelding kan niet te breed op de FP..
dag
pi_88299004
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:40 schreef Peter het volgende:
En een afbeelding kan niet te breed op de FP..
Wat is de max. breedte?
  woensdag 3 november 2010 @ 21:19:29 #175
2651 svann
night-hawk
pi_88303509
Die schaal je toch gewoon met de img-tag?

Bijvoorbeeld: [ img=350] [ /img]

90conversewhite.jpg 60conversewhite.jpg 30conversewhite.jpg 15conversewhite.jpg
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_88306817
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:19 schreef svann het volgende:
Die schaal je toch gewoon met de img-tag?

Bijvoorbeeld: [ img=350] [ /img]

90[ afbeelding ] 60[ afbeelding ] 30[ afbeelding ] 15[ afbeelding ]
Kan ik daar wel aanpassen ja, niet met de tags.
Maar, moet er nog iets over een ondernemer bij of niet?
Anders vraag ik de eindredactie of ze hem kunnen plaatsen.
dag
pi_89371010
Kick!

Net 50 dollar uitgeleend. :P
pi_89398477
Nu we weer richting 1 januari gaan, lijkt het me fiscaal en ethisch een mooi moment om nog eens flink wat centen in Kiva te pleuren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_89406087
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Nu we weer richting 1 januari gaan, lijkt het me fiscaal en ethisch een mooi moment om nog eens flink wat centen in Kiva te pleuren.
Ethisch zeker, maar fiscaal betwijfel ik (als we als echte duitser alles netjes aan de belastingdienst opgeven)

Het geld wat je bij Kiva hebt uitstaan, zijn in feite vorderingen (het geld kan je ook gewoon weer terug halen, dat je dat niet doet is voor de belastingdienst niet van belang) Vorderingen moet je net als je bankrekeningen gewoon opgeven. Kiva heeft bij de Nederlandse belastingdienst geen aparte status, waardoor daar geen vrijstelling voor is (en je de giften aan Kiva ook niet kan aftrekken van de belasting, helaas...)

Per saldo veranderd er in die zin niks, los van het feit dat dit misschien wat meer uit zicht van de belastingdienst staat, hoewel ik uiteraard niet weet hoe ze hier op letten. (hetzelfde effect als geld overboeken naar een rekening op de Kayman eilanden...)

[ Bericht 0% gewijzigd door -aad- op 01-12-2010 22:34:06 ]
pi_89408358
quote:
Op woensdag 1 december 2010 21:42 schreef -aad- het volgende:

[..]

Ethisch zeker, maar fiscaal betwijfel ik (als we als echter duitser alles netjes aan de belastingdienst opgeven)

Het geld wat je bij Kiva hebt uitstaan, zijn in feite vorderingen (het geld kan je ook gewoon weer terug halen, dat je dat niet toe is voor de belastingdienst niet van belang) Vorderingen moet je net als je bankrekeningen gewoon opgeven. Kiva heeft bij de Nederlandse belastingdienst geen aparte status, waardoor daar geen vrijstelling voor is (en je de giften aan Kiva ook niet kan aftrekken van de belasting, helaas...)

Per saldo veranderd er in die zin niks, los van het feit dat dit misschien wat meer uit zicht van de belastingdienst staat, hoewel ik uiteraard niet weet hoe ze hier op letten. (hetzelfde effect als geld overboeken naar een rekening op de Kayman eilanden...)
Laten we het houden op een verschil tussen theorie en praktijk ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_89416452
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:42 schreef -aad- het volgende:
Het geld wat je bij Kiva hebt uitstaan, zijn in feite vorderingen (het geld kan je ook gewoon weer terug halen, dat je dat niet doet is voor de belastingdienst niet van belang) Vorderingen moet je net als je bankrekeningen gewoon opgeven. Kiva heeft bij de Nederlandse belastingdienst geen aparte status, waardoor daar geen vrijstelling voor is (en je de giften aan Kiva ook niet kan aftrekken van de belasting, helaas...)

Per saldo veranderd er in die zin niks, los van het feit dat dit misschien wat meer uit zicht van de belastingdienst staat, hoewel ik uiteraard niet weet hoe ze hier op letten. (hetzelfde effect als geld overboeken naar een rekening op de Kayman eilanden...)
Je verhaal is correct. Wat betreft je laatste opmerking: je Kiva leningen zullen waarschijnlijk uit het zicht van de nederlandse belastingdienst verdwijnen, maar het geld komt natuurlijk ooit terug naar je rekening. Bijvoorbeeld als Kiva stopt of jij vindt het zelf welletjes.

In dat geval wil je niet dat de belastingdienst zo'n terugstorting als inkomen aanmerkt en er inkomstenbelasting over heft. Als je de leningen nu netjes bij je vermogen in Box 3 aangeeft als uitstaande vordering, dan betaal je elk jaar 1,2 % en heb je geen probleem als het terug komt.
  donderdag 2 december 2010 @ 03:26:09 #182
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89416573
Aangemeld. Nu 'ns op zoek naar wat interessante projectjes in Azie!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 6 december 2010 @ 20:47:50 #183
240240 Howl
Find me in the future
pi_89603497
Ik heb mijn terugbetaalde geld ook maar weer eens herbelegd. 3 leningen voor totaal $75.
  dinsdag 7 december 2010 @ 01:03:47 #184
2651 svann
night-hawk
pi_89619404
Als je het geld ooit weer via PayPal op je bankrekening wil zetten, gaat dat ook zonder PayPal servicekosten neem ik aan?
Niet dat ik dat voorlopig van plan ben, maar ik herinner me van Ebay dat jaarlijks slechts iets van ¤250 of zo is vrijgesteld.

 
Net mijn landenaantal even uitgebreid naar dertig! :s)
En dat in 13 maanden!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 16 december 2010 @ 14:43:28 #185
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_89999545
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 01:03 schreef svann het volgende:
Net mijn landenaantal even uitgebreid naar dertig! :s)
En dat in 13 maanden!
Ik zit nu ook precies op 30! Het is gewoon leuk om zoveel landen in dat lijstje te zien staan. Beetje jammer dat ik er vandaag pas achter kwam dat je gewoon op die wereldkaart kunt klikken en dan landen zoeken. Meestal moest ik 15 pagina's door voordat ik een nieuw land tegenkwam wat ik nog niet had...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_90014151
Zojuist 4 leningen verstrekt :)

Zit nu op 34 landen, vandaag alleen te lam om nieuwe landen te zoeken. Volgende keer beter :)

Mexico 10.4%
Peru 6.3%
Nicaragua 6.3%
Uganda 6.3%
Kyrgyzstan 4.2%
Paraguay 4.2%
Ecuador 4.2%
Bolivia 4.2%
Philippines 2.1%
Samoa 2.1%
Palestine 2.1%
Sierra Leone 2.1%
Ukraine 2.1%
United States 2.1%
Togo 2.1%
The Democratic Republic Of The Congo 2.1%
Pakistan 2.1%
Tanzania 2.1%
Senegal 2.1%
Mongolia 2.1%
Ghana 2.1%
Guatemala 2.1%
El Salvador 2.1%
Dominican Republic 2.1%
Chile 2.1%
Costa Rica 2.1%
Honduras 2.1%
Indonesia 2.1%
Mali 2.1%
Cambodia 2.1%
Liberia 2.1%
Kenya 2.1%
Iraq 2.1%
Nigeria 2.1%

48 leningen totaal verstrekt
pi_90424739
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:46:01 #188
104963 ETA
European Travel Author
pi_90556052
Na bijna 2 jaar op Kiva ga ik ermee stoppen. Ik sta nog steeds achter het concept van microkredieten en Kiva, maar ik heb het geld dat ik in Kiva heb gestopt voor andere dingen nodig.

Uiteindelijk heb ik in 22 maanden 239 leningen kunnen verstrekken met een totale waarde van $6.800. Wat hebben deze leningen mij uiteindelijk gekost? Slechts ~25 euro aan gemiste rente en $1,10 aan currency exchange loss. Dus uiteindelijk NIETS verloren aan defaults! Ik ben er van overtuigd dat deze 25 euro veel meer goeds hebben gedaan dan wanneer ik rechtstreeks 25 euro had overgemaakt aan een goed doel.

Het zal wel even duren voordat ik helemaal ben gestopt, veel geld staat nog letterlijk verspreidt over de hele wereld. Ik wacht rustig af :)

Verdere stats;
1 Kiva cadeaucard gegeven
$5,00 gedoneerd aan Kiva :P
leningen gestuurd naar 49 verschillende landen
75% aan vrouwen uitgeleend
Mijn eerste lening was aan mevrouw Cabrera in Peru, zodat ze haar winkelaabod kon vergroten.
Mijn laatste lening is aan Hassan in Irak voor een nieuwe koelkast in zijn winkel.

Ik sluit niet uit over een tijdje weer verder te gaan met Kiva :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_90707110
Allereerst: Gelukkig Nieuwjaar ! Hopelijk wordt 2011 ook een mooi Fok! en Kiva jaar.

Voor degenen die belastingaangifte doen in Box 3 (als je vermogen meer dan ¤ 20.661 bedraagt) heb ik de volgende tip: Je lening aan Kiva behoort tot je vermogen, ook al is terugbetaling onzeker en is er geen sprake van rente. In je aangifte moet je het totaalbedrag per 1 januari 2011 invullen. De meeste mensen dienen hun aangifte ergens in maart in. Helaas kan Kiva dan geen overzicht per 1 januari meer geven. Vandaag is dus het goede moment om even een notitie te maken. Via je My Portfolio pagina,bijvoorbeeld:

Available Kiva Credit: $22.17
Outstanding Loans: $131.94

Het gaat om het totaalbedrag. De omwisselkoers per 1 januari is 1 USD$ = 0,75 Euro.
pi_90812925
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om het in te vullen, weten ze toch niet :)

Maar het zou inderdaad wel juist zijn om het te doen...
pi_91283928
Ik zie dat je ook kan zien wat de verwachte teruggave van geld per maand is, nog niet eerder gezien. Als ik nu niet meer uit zou lenen zou het nog tot juni 2012 duren...

Due Scheduled Loans
2011-2 $37.42 11
2011-3 $43.52 11
2011-4 $42.37 11
2011-5 $40.39 11
2011-6 $20.39 8
2011-7 $11.44 6
2011-8 $7.23 4
2011-9 $5.14 3
2011-10 $2.71 2
2011-11 $2.76 2
2011-12 $2.80 2
2012-1 $2.85 2
2012-2 $2.90 2
2012-3 $1.31 1
2012-4 $1.33 1
2012-5 $1.35 1
2012-6 $1.37 1

En zo juist nog maar lening verstrekt. Weer een nieuw land gevonden waar ik nog niks had uitgeleend :). Wat het totaal op 35 landen brengt, met totaal van 49 leningen. Totaal uitgeleend $ 1.275. Het begint dus al ergens op te lijken :)

[ Bericht 13% gewijzigd door casper4ever op 13-01-2011 21:20:02 ]
pi_91296680
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:11 schreef casper4ever het volgende:
Ik zie dat je ook kan zien wat de verwachte teruggave van geld per maand is, nog niet eerder gezien.
Inderdaad ja. Is ook nieuw denk ik, anders was het me ongetwijfeld al eerder opgevallen... Voorheen kon je de expected repayments alleen per lening (op de pagina van de lening zelf) bekijken, maar dit is een stuk handiger. :)

Wel mooi ook dat je een detailoverzicht krijgt als je op de maand klikt.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:37:48 #193
2651 svann
night-hawk
pi_91328181
Handig die Estimated Repayments (bij My Portfolio).
Ik heb ook nog wel even te gaan als ik nu zou stoppen.

Due Scheduled Loans
2012-1 $18.05 7
2012-2 $6.69 4
2012-3 $5.73 3
2012-4 $1.67 1
2012-5 $1.50 1


Net ook weer twee langere leningen van 14 en 17 maanden verstrekt; mijn 99ste en 100ste w/ .

Een Cambodjaanse dame wil een paard en wagen aanschaffen om daarmee haar zoon een carrière-start te geven.
En in El Salvador wil een vrouw het optrekje waarin ze haar graan- en bonenmalerij runt verbeteren (zodat er geen machines meer gestolen kunnen worden).


Van de volgende terugbetalingen maar wat kortere leningen uitzoeken.

[ Bericht 17% gewijzigd door svann op 14-01-2011 18:52:05 (pics toegevoegd) ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:41:24 #194
2651 svann
night-hawk
pi_91328329
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 21:46 schreef ETA het volgende:

Uiteindelijk heb ik in 22 maanden 239 leningen kunnen verstrekken met een totale waarde van $6.800. Wat hebben deze leningen mij uiteindelijk gekost? Slechts ~25 euro aan gemiste rente en $1,10 aan currency exchange loss. Dus uiteindelijk NIETS verloren aan defaults! Ik ben er van overtuigd dat deze 25 euro veel meer goeds hebben gedaan dan wanneer ik rechtstreeks 25 euro had overgemaakt aan een goed doel.
Dat denk ik zeker. :Y
Goed bezig geweest!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_91367604
Zojuist mijn 50e lening verstrekt, wat het totaal op $ 1.300 brengt...

Dadelijk nog 4 uitzoeken, is wel weer tijd om beetje geld bij te storten om loonsverhoging te vieren :)

Zo meteen gedaan, ook nog $ 15 dollar donatie welke door Omidyar (of zoiets) verdubbeld wordt :)
pi_91367976
Omdat ik in een goede bui ben nog maar 2 nieuwe leningen verstrekt :)
pi_91369488
Ik heb ook weer twee leningen de deur uit gedaan. :)

Eén lening werd vandaag in z'n geheel afbetaald (in één keer), dus dat geld heb ik meteen weer in een nieuwe lening gestopt. Toen stond er nog een restje van zo'n 15 dollar op m'n Kiva-account, en daar heb ik met een kleine bijbetaling ook weer een nieuwe lening van gemaakt.

Veel geld van mij zit er niet in, maar langzaamaan groeit het toch.
pi_91378160
Net lening #23 verzonden. :)
Wel een beetje jammer dat ze het betaalgedeelte steeds meer zo gaan maken dat je per ongeluk geld aan Kiva zelf schenkt. Niet dat ik dat per definitie niet wil doen, maar in ieder geval niet iedere lening, dat haalt het idee van je geld meerdere keren ten goede gebruiken een beetje weg.
pi_91380145
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:40 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Wel een beetje jammer dat ze het betaalgedeelte steeds meer zo gaan maken dat je per ongeluk geld aan Kiva zelf schenkt.
Heel irritant is dat ja... Ze proberen het donatiedeel zelfs een beetje te verstoppen nu, voorheen werd dat veel duidelijker aangegeven.
pi_91402501
Als alle 860.000 leden 1x per ongeluk het donatiedeel niet zien, halen ze aardig wat op.
pi_91419139
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:25 schreef Omniej het volgende:

[..]

Heel irritant is dat ja... Ze proberen het donatiedeel zelfs een beetje te verstoppen nu, voorheen werd dat veel duidelijker aangegeven.
Klopt, sluit ook helemaal niet aan bij het goede image dat je als goed doel wilt hebben.
pi_91451716
Naja ik heb laatste keren wel gedoneerd. Werd de donatie door een andere partij verdubbeld. :)

Maar ben het er mee eens dat ze dat niet zo moeten doen, eerst kwam je in een scherm met hoeveel je wilde doneren. Stond er wel standaard 15%, maar je zag veel duidelijker dat je een gift deed aan de organisatie.

Maja goed opletten dus als je neit wil doneren
pi_91516953
En nog 2 leningen verstrekt :)

Ik ga voorlopig 2-3 (extra) leningen per maand verstrekken naast de terug gekomen gelden uiteraard, deze blijven gewoon doorlopen..

Als de AEX me echt goed gezind is wil ik over meer per maand gaan nadenken :)
pi_91654522
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt, alle loans zijn fully funded. Er valt niets uit te lenen :?

[ Bericht 1% gewijzigd door mvc op 21-01-2011 18:21:44 ]
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_91669864
Bizar... Er staan op dit moment 76 leningen 'currently raising funds', maar de helft daarvan is inderdaad al weer fully funded.

Zijn maar enkele tientallen leninkjes beschikbaar dus. :') Blijkbaar gaan de zaken goed.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 21 januari 2011 @ 18:30:27 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91669978
Bernanke heeft meer geld geprint dan mensen nodig hebben. Dan krijg je dit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:00:12 #207
2651 svann
night-hawk
pi_91684816
De ledenwerfafdeling was iets enthousiaster dan praktisch was?

Wel érg weinig leningen nu -zo goed als geen, zeg maar.
Volgende week is er weer genoeg keus; meestal wel rond de eerste.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_91760149
Als ik beetje kijk bij 'Ended with Loss' zie je allemaal Tanzanianen en Kenianen met allemaal identieke foto-settings zowat. Riekt naar oplichterij IMO. Ik snap ook niet dat zo'n onderorganisatie dan ook niet wordt 'afgestoten'.
pi_91802152
Ik heb met veel moeite een lening kunnen wegzetten omdat vrijwel alles al fully funded was. Ditmaal heb ik ook aan Kiva zelf gedoneerd, zodat ze hopelijk wat middelen hebben om nieuwe banken of ondernemers te zoeken.

Het Triodos Fair Share fund ging begin vorig jaar ook dicht omdat er onvoldoende bestemmingen waren voor de microkredieten. Het lijkt erop alsof de markt ietwat verzadigd raakt. Dit lijkt me voor het systeem als geheel niet gezond. Ik ga zelf mijn terugbetaalde kredieten herinvesteren, maar ik doe voorlopig geen nieuwe investeringen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 januari 2011 @ 16:42:20 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91804654
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:58 schreef jaco het volgende:

Het lijkt erop alsof de markt ietwat verzadigd raakt. Dit lijkt me voor het systeem als geheel niet gezond. Ik ga zelf mijn terugbetaalde kredieten herinvesteren, maar ik doe voorlopig geen nieuwe investeringen.
Om die reden ben ik ook al een tijdje mijn leningen aan het laten aflopen en niet meer (her)investeren. Nu mijn investering kennelijk betekent dat iemand anders dan niet meer kan investeren voeg ik dus geen waarde meer toe. Laat dan die ander z'n geld maar riskeren.

Daarnaast maak ik me er wat zorgen over dat er kennelijk een soort bubble aan de gang is, met alle gevaren van slechtere kapitaal allocatie. Beleggen in bubbles laat ik liever aan anderen over.

Dit neemt niet weg dat ik het hele initiatief nog steeds een warm hart toedraag en als omstandigheden veranderen ben ik weer van de partij. (En sowieso staan er momenteel nog steeds 54 leningen open).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_91808889
Je-zus.... Kiva geeft nu aan dat 38 leningen fundraising zijn, maar in de zoekresultaten zijn ze op twee na allemaal al weer fully funded. Komt erop neer dat er wereldwijd dus maar 2(!) leningen beschikbaar zijn op dit moment.

Voor mij ook reden om voorlopig maar te stoppen met herinvesteren. Als ik nu m'n huidige leningen af laat lopen heb ik alles in november weer terug. Tegen die tijd maar eens kijken of het nog zinvol is door te gaan.
pi_91813283
Nee joh, gewoon al je geld nu aan Kiva doneren :')
pi_91813562
Al die auto-funding-mensen nemen de lege leningen in :+
dag
pi_91828519
Iedereen uit lebanon is opeens anonymous, ik blijf het verdacht vinden dit hele gebeuren terwijl het opzich een leuk project is.
pi_91856510
Even stoppen met lenen nu lijkt me, je wil niet dat de markt verzadigd raakt. :)

Groetjes, Lamon.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:53:22 #216
104963 ETA
European Travel Author
pi_91859313
In het verleden is het vaak voorgekomen dat er tijdelijk iets minder leningen in de aanbieding waren. Dit keer komt het door een nieuwe aanwas in Kiva leden, er is met de feestdagen veel aandacht in de media geweest voor Kiva. Ook zijn er iets van technische problemen waardoor nieuwe leningen niet tijdig verschijnen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_92091833
En rond de 15e gaan iedereen tegelijk zn terug gekregen gelden opnieuw uitlenen waardoor de leningen ook snel vollopen..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:21:20 #218
2651 svann
night-hawk
pi_92202512
1,140 Loans currently raising funds. :)

Werd tijd.
We zullen zien of dit een organisatorische dip was of iets structureels.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_92769087
Ik ben echt nog nieuw met kiva en Paypal. Maar als ik het goed begrijp moet ik ervoor zorgen dat ik omgerekend 33,75 euro op mijn Paypal rekening heb staan (is 25$), zodat ik gelijk kan boeken naar Kiva.
Ik heb me trouwens al aangemeld bij het FOK team :)
pi_92769253
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:56 schreef dolphinqueen het volgende:
Ik ben echt nog nieuw met kiva en Paypal. Maar als ik het goed begrijp moet ik ervoor zorgen dat ik omgerekend 33,75 euro op mijn Paypal rekening heb staan (is 25$), zodat ik gelijk kan boeken naar Kiva.
Ik heb me trouwens al aangemeld bij het FOK team :)
Uhm, nee. 25 $ is nog geen 19 euro momenteel. Dus dat valt weer mee. :)
pi_92769308
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:56 schreef dolphinqueen het volgende:
Ik ben echt nog nieuw met kiva en Paypal. Maar als ik het goed begrijp moet ik ervoor zorgen dat ik omgerekend 33,75 euro op mijn Paypal rekening heb staan (is 25$), zodat ik gelijk kan boeken naar Kiva.
Nee, dat hoeft niet. Zelfs al heb je niets op je Paypal staan, dan kun je betalen aan Kiva. Paypal haalt het dan op hetzelfde moment van je bankrekening of creditcard af.
pi_92769312
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:56 schreef dolphinqueen het volgende:
Ik ben echt nog nieuw met kiva en Paypal. Maar als ik het goed begrijp moet ik ervoor zorgen dat ik omgerekend 33,75 euro op mijn Paypal rekening heb staan (is 25$), zodat ik gelijk kan boeken naar Kiva.
Ik heb me trouwens al aangemeld bij het FOK team :)
Je omrekening klopt niet, maar los van dat hoef je geen geld op je Paypal-account te hebben staan zolang je je bankrekening (of creditcard) maar gekoppeld hebt.

Ik heb m'n Paypal aan m'n bank gekoppeld en elke keer als ik een betaling van 25 dollar doe, wordt dat na een paar dagen automatisch van m'n rekening afgeschreven.
pi_92769496
oh dat is helemaal mooi zeg. Scheelt dan weer. Bedankt voor de tips !!
pi_92772163
Iemand nog tips naar welke landen ik wel of niet moet investeren?
pi_92772374
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:04 schreef dolphinqueen het volgende:
Iemand nog tips naar welke landen ik wel of niet moet investeren?
Wellicht dat je deze over zou kunnen slaan:

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:41 schreef kort het volgende:
Als ik beetje kijk bij 'Ended with Loss' zie je allemaal Tanzanianen en Kenianen met allemaal identieke foto-settings zowat. Riekt naar oplichterij IMO. Ik snap ook niet dat zo'n onderorganisatie dan ook niet wordt 'afgestoten'.
Voor de rest zitten er naar mijn idee niet echt goede of slechte landen bij... Handig is wel om de status van de field partner een beetje in de gaten te houden.
pi_92772567
Ik zag een paar Mexicanen, wie weet doe ik daar iets mee.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:34:06 #227
85962 ioko
I Appear Missing
pi_92782908
Heb zelf geen problemen tot nu toe met Kenianen en Tanzanianen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_92799746
Je kan nu een teamgoal opzetten. Ben benieuwd wat wij in 2011 kunnen bereiken. 175.000?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:09:46 #229
2651 svann
night-hawk
pi_92801929
Dan toch nog maar even wel hier op reageren.
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:41 schreef kort het volgende:
Als ik beetje kijk bij 'Ended with Loss' zie je allemaal Tanzanianen en Kenianen met allemaal identieke foto-settings zowat. Riekt naar oplichterij IMO. Ik snap ook niet dat zo'n onderorganisatie dan ook niet wordt 'afgestoten'.
Lijkt me logisch dat je allemaal tanzanianen ziet aangezien er een tanzaniaanse field partner inderdaad is 'afgstoten'.
Als je even verder kijkt zie je dat het om SELFINA gaat en kun je de reden daarvan lezen.
Een field partner heeft wel vaker identieke foto's omdat ze die foto's op kantoor maken of op locatie bij een meeting. Saai voor ons, maar soms wel zo praktisch.

Een land als Kenia heeft trouwens vele micro-financiers. Zo te zien hebben Ebony, WEEC en ANK problemen, maar mijn ondernemers bij KADET, SMEP en Juhudi betalen netjes af.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:10:01 #230
2651 svann
night-hawk
pi_92801940
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:04 schreef dolphinqueen het volgende:
Iemand nog tips naar welke landen ik wel of niet moet investeren?
Je moet vooral op de informatie over de betreffende field partner letten.
Bij elke ondernemer staat dat rechts onder 'About the Field Partner'.
Hoe meer sterren die heeft, hoe meer solide de organisatie.
Vervolgens kijk je naar de 'Delinquency Rate', dat is het percentage achterlopende afbetalingen.
Dat zijn wel de belangrijkste gegevens.
Voor nog meer gegevens klik je op de naam van de field partner.

Afrika is over het algemeen riskanter dan Azië of Zuid Amerika, dat zie je dan wel in het aantal sterren terug.
Verder kan er natuurlijk altijd een natuurramp, burgeroorlog of ander noodlot toeslaan.
Maar die kans loop je als je dit soort mensen een kans wil geven.
Repayment rate to date: 98.92% .
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_92802762
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:10 schreef svann het volgende:
Je moet vooral op de informatie over de betreffende field partner letten.
Bij elke ondernemer staat dat rechts onder 'About the Field Partner'.
Hoe meer sterren die heeft, hoe meer solide de organisatie.
Vervolgens kijk je naar de 'Delinquency Rate', dat is het percentage achterlopende afbetalingen.
Dat zijn wel de belangrijkste gegevens.
Dat inderdaad, al mag daar wel aan toegevoegd worden dat die sterren natuurlijk ook niet heilig zijn. Ik kijk altijd wel even naar de info als ik een voor mij nog onbekende field partner tegenkom, maar een 5 sterren rating (of hoeveel sterren er maximaal ook maar zijn) betekent geen gegarandeerde terugbetaling en een magere 2 sterren betekent ook niet meteen dat je je geld nooit meer terugziet...

Beste is dus om er gewoon bij voorbaat al vanuit te gaan dat je 1,5% van je geld verliest. Of iets minder, uitgaande van de 98,92% die Svann hierboven noemt.
pi_92811307
En door wie worden deze sterren dan gegeven? (ben alleen nieuwsgierig) ;)
pi_92858874
mijn eerste lening is een feit. Ik ben benieuwd !!
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:13:25 #234
104963 ETA
European Travel Author
pi_92861253
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:07 schreef dolphinqueen het volgende:
mijn eerste lening is een feit. Ik ben benieuwd !!
^O^ wie is het geworden?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_92900323
Welkom!

Waar je ook nog op kunt letten bij het afsluiten van een lening is de looptijd.
Zo heb ik (onoplettend) eens een lening afgesloten van 26 maanden.
Een periode van rond het jaar vind ik prima, maar aan deze zat ik dus 'opeens' tot februari 2012 vast.
Inmiddels geen punt meer want Kiva bevalt me nog steeds.
Het is ook heel leuk om elke maand een paar nieuwe leningen uit te zoeken.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_92900967
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:59 schreef svann het volgende:
Welkom!

Waar je ook nog op kunt letten bij het afsluiten van een lening is de looptijd.
Zo heb ik (onoplettend) eens een lening afgesloten van 26 maanden.
Een periode van rond het jaar vind ik prima, maar aan deze zat ik dus 'opeens' tot februari 2012 vast.
Inmiddels geen punt meer want Kiva bevalt me nog steeds.
Het is ook heel leuk om elke maand een paar nieuwe leningen uit te zoeken.
Daar let ik ook altijd op inderdaad. Sterker nog: bij het uitzoeken van een nieuwe lening sorteer ik ze eerst op looptijd en pak ik dus meestal de kortst lopende leningen.

Als je er duizenden dollars in hebt zitten, doet het er wat minder toe, maar als het om een paarhonderd gaat is het leuker om het wat sneller te kunnen laten rouleren. :)
pi_92904831
ja dat zag ik inderdaad ook ja. Tot September is nog te doen :)

Hoe gaat het met terugbetalen in zijn werk?
Ik zie dat ik April 4 dollar terug krijg betaald, maar komt deze ook vrij of moeten ik wachten tot (in mijn geval dan) September waar ik dan de 25 dollar (als het goed is) terug krijg ?
pi_92907561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:29 schreef dolphinqueen het volgende:
ja dat zag ik inderdaad ook ja. Tot September is nog te doen :)
Korter dan 6 maanden wordt 't ook niet echt, dus je hebt wat dat betreft precies de goede uitgezocht. :)

quote:
Hoe gaat het met terugbetalen in zijn werk?
Ik zie dat ik April 4 dollar terug krijg betaald, maar komt deze ook vrij of moeten ik wachten tot (in mijn geval dan) September waar ik dan de 25 dollar (als het goed is) terug krijg ?
Dat komt vrij. Die 4 dollar waarvan staat dat je die in april terugkrijgt, staat als het goed is al vanaf 15 maart op je account. Je hebt dan 4 dollar aan 'Kiva credit'. Dat Kiva credit kun je per direct weer gebruiken voor een nieuwe lening.

Dus: als jij na 15 maart weer een nieuwe lening van 25 dollar wil verstrekken, dan wordt de 4 dollar Kiva-credit daar vanaf getrokken en zal er dus nog 21 dollar van je Paypal worden afgeschreven.
pi_92910637
hee slim idee zeg. Dus als ik 2 bedragen doneer en deze worden per keer vrijgegeven, dan kan ik aan steeds meer mensen doneren. Wat als aan 1 bedrag 10 dollar vrijkomt en de andere 15, dan kan ik een 3e keer doneren, enz enz..
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:53:16 #241
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_92911106
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:40 schreef dolphinqueen het volgende:
hee slim idee zeg. Dus als ik 2 bedragen doneer en deze worden per keer vrijgegeven, dan kan ik aan steeds meer mensen doneren. Wat als aan 1 bedrag 10 dollar vrijkomt en de andere 15, dan kan ik een 3e keer doneren, enz enz..
Alles wat je uitleent en daarna terug krijgt kun je opnieuw uitlenen. Zo had ik vandaag weer 77 usd kiva credit, dat zijn dus al 3 nieuwe 'gratis' leningen. En dan maak ik in dit geval nog 2 nieuwe leningen aan voor 50 usd.

Weer 2 voor mij nieuwe landen toe kunnen voegen aan de landen waar ik geld aan uitgeleend heb. Togo en Indonesia. Dat is voor mij een beetje de sport, maar ik raak een beetje door de landen heen. Op dit moment aan mensen uit 38 verschillende landen geld uitgeleend.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_92917867
Deze dame houdt Cavia's, konijnen en kippen.
Zal ik haar in F&F in het cavia-topic plaatsen? :7

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_92921046
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:40 schreef dolphinqueen het volgende:
hee slim idee zeg. Dus als ik 2 bedragen doneer en deze worden per keer vrijgegeven, dan kan ik aan steeds meer mensen doneren. Wat als aan 1 bedrag 10 dollar vrijkomt en de andere 15, dan kan ik een 3e keer doneren, enz enz..
Als je voldoende leningen hebt lopen, kun je elke maand voldoende terugkrijgen om weer een of meer nieuwe leningen te verstrekken ja. :) Wel op de looptijden blijven letten natuurlijk, soms heb je ook leningen die in één keer aan het einde van de termijn worden afgelost in plaats van maandelijks, dan gaat dat geintje natuurlijk niet op.
pi_92933320
Zo, 6 nieuwe leningen uitgezocht :)

Due Scheduled Loans
2011-3 $94.60 19
2011-4 $99.21 24
2011-5 $135.60 27
2011-6 $80.22 23
2011-7 $65.48 17
2011-8 $41.26 13
2011-9 $13.45 8
2011-10 $7.85 5
2011-11 $7.91 5
2011-12 $7.97 5
2012-1 $8.02 5
2012-2 $8.09 5
2012-3 $2.34 2
2012-4 $2.37 2
2012-5 $2.41 2
2012-6 $2.43 2
2012-7 $1.07 1
2012-8 $1.08 1
2012-9 $1.09 1
2012-10 $1.10 1
2012-11 $1.11 1
2012-12 $1.12 1
2013-1 $1.13 1
2013-2 $1.15 1
2013-3 $1.14 1

En zoals je kan zien heb ik ook vooral redelijk kortlopende leningen. Mijn doelstelling is nog steeds om 2 nieuwe leningen per maand te verstrekken (naast de terugbetalingen).

Ik heb 2 leningen welke deliquent zijn.
1 zal er vermoedelijk niks meer terugkomen (nog geen enkele termijn betaald, terwijl deze al wel een paar gedaan hadden moeten zijn)
De andere komt wel goed, al meer dan de helft terugontvangen, alleen de laatste maand is er te weinig terug betaald. MAar dat zal ook wel weer ingehaald worden
pi_92957456
2013 pff dan moet je ff geduld hebben zeg..
pi_93114425
Ja klopt, maarjah is niet zoveel he $ 1.41
pi_93142118
$3.42 bedoel je. Nee inderdaad, maar ik blijf eerlijk gezegd toch liever nog in dit jaar investeren.
Of is het een groot project?
pi_93164177
Nee valt wel mee op zich, gewoon lange looptijd...

Maar zoals je kan zien is het grootste gedeelte binnen een jaar terug betaald :)
En komende maanden dus veel herinvesteringen (4 per maand)
pi_93194518
ja dat is leuk, dat je een beetje bezig blijft. Anders wordt het ook snel saai denk ik.
pi_93851189
Het is wel een rustig op dit forum.. jammer hoor.
Ik zie trouwens dat ze de Kiva site een andere layout hebben gegeven.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:16:19 #251
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_93852881
Als je op een gegeven moment bezig bent met kiva dan is het natuurlijk niet echt heel interessant meer om daar op een forum over te posten. Er komt weinig nieuws vanuit kiva, dus ik blijf geld aan ze lenen. Je ziet wel dat ze de hele tijd verder gaan met de ontwikkeling van de website en dat het steeds mooier en handiger werkt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_93855717
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef dolphinqueen het volgende:
Het is wel een rustig op dit forum.. jammer hoor.
Ik zie trouwens dat ze de Kiva site een andere layout hebben gegeven.
Wat stel je voor dat er dan moet gebeuren :)
pi_93897238
Ik zou het wel leuk vinden om te horen waar jullie je leningen hebben lopen. Beetje updates, daar is dit forum toch ook voor of is het overbodig geworden?
pi_93898157
Het zal wel egoïstisch en gierig van me zijn :') maar als zon ondernemer nou 1 of 2% meer terugbetaalt dan wat hij leende (ongeacht de looptijd van de lening zegmaar) dan zouden toch veel meer mensen geld uitlenen?

Hoe lang duurt het ongeveer totdat ze terugbetaald hebben?
pi_93898930
Bij mij zijn twee leningen in Togo met een faillissement van de field partner, Microfund Togo, geeindigd, wat me $34.82 kost. Zo te lezen is de baas er met twee ton vandoor. Maar goed, van dat soort dingen sta ik niet te kijken, ik hoop alleen dat het geld dat ik uitgeleend had destijds wel bij de leners terechtgekomen was en dat zij het restant van de lening mogen houden. Het zou ze gegund zijn!
pi_93899123
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:46 schreef dvr het volgende:
Bij mij zijn twee leningen in Togo met een faillissement van de field partner, Microfund Togo, geeindigd, wat me $34.82 kost. Zo te lezen is de baas er met twee ton vandoor. Maar goed, van dat soort dingen sta ik niet te kijken, ik hoop alleen dat het geld dat ik uitgeleend had destijds wel bij de leners terechtgekomen was en dat zij het restant van de lening mogen houden. Het zou ze gegund zijn!
Ik heb zo'n gevoel dat minder dan 50% terecht komt waar het hoort te komen.
pi_93899323
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:52 schreef kort het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat minder dan 50% terecht komt waar het hoort te komen.
Hoe kan het dan dat 97,65 % volgens plan terugbetaald wordt en vervolgens zelfs nog 1 % na enige vertraging.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:04:56 #258
104963 ETA
European Travel Author
pi_93899567
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:25 schreef Fireblast het volgende:
Het zal wel egoïstisch en gierig van me zijn :') maar als zon ondernemer nou 1 of 2% meer terugbetaalt dan wat hij leende (ongeacht de looptijd van de lening zegmaar) dan zouden toch veel meer mensen geld uitlenen?

Hoe lang duurt het ongeveer totdat ze terugbetaald hebben?
er wordt al vaak rente op de lening betaald. Deze rente gaat echter niet naar de uitleners (wij dus), maar naar de lokale financiele partner. Het komt een beetje raar over, maar dit is nodig om het geheel sustainable te houden. Hoewel Kiva veel op vrijwilligers draait, kan je niet verwachten dat de lokale financiele partners volledig op vrijwilligers gaat draaien. Deze zal dus de kosten voor elke lening uit rente moeten halen.

Verder is de rentepercentage erg hoog, hoog genoeg om het vanuit onze perspectief als woekerrente te zien. Maar dit komt voornamelijk door de relatief kleine leenbedragen en de vaste kosten per lening. In de praktijk blijkt dit niet voor veel problemen te zorgen, ruim 97% van het geld wordt terugbetaald en vele leners gaan een nieuwe lening aan.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_93926120
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:46 schreef dvr het volgende:
Bij mij zijn twee leningen in Togo met een faillissement van de field partner, Microfund Togo, geeindigd, wat me $34.82 kost. Zo te lezen is de baas er met twee ton vandoor. Maar goed, van dat soort dingen sta ik niet te kijken, ik hoop alleen dat het geld dat ik uitgeleend had destijds wel bij de leners terechtgekomen was en dat zij het restant van de lening mogen houden. Het zou ze gegund zijn!
Ik heb inderdaad ook 1 lening die is defaulted voor Microfund. Was ook nog eens een van de leningen de ik de eerste dag op Kiva had verstrekt, juli 2009 alweer.

De andere partner in Togo waar ik leningen heb lopen (FECECAV) heeft ook wat problemen. Aflossingen worden nu maar evenredig over iedereen verdeeld omdat uberhaupt niet duidelijk is voor welke leningen alles is....
  donderdag 10 maart 2011 @ 22:59:29 #260
2651 svann
night-hawk
pi_93934410
Togo is ook een nogal zieltogend land.
Van mijn ene lening via field partner FECECAV is tot de pauzering 40% afbetaald.
De lening is dus wel bij de onderneemster aangekomen en die betaalt hem misschien ook wel netjes terug.
FECECAV heeft onduidelijke organisatorische problemen, toch kan het best zijn dat de overige terugbetalingen alsnog volgen.

Verder valt het me heel erg mee dat mijn leningen in het toch risicovolle Afrika redelijk netjes worden afgelost.
Hooguit met wat vertraging of dat het in iets kleinere bedragen terug komt, maar wel gestadig.
Met een weinig sterrenlening loop je nu eenmaal een (niet rampzalig) risico en geef je een kans.
Daar is het tenslotte om te doen. :)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94191738
Zo geld wat net binnen is weer uitgeleend *O*
Misschien dat er komende dagen nog wat extra binnendruppelt voor een tweede lening.

Moet wel wennen aan de nieuwe layout.
pi_94252216
Zo, heb inmiddels weer 5 nieuwe leningen verstrekt (3 herinvesteringen + 2 nieuwe), wat mijn totaal verstrekte leningen op 69 brengt, op naar de 100!! :) *O*

Post nu ook mn verstrekte leningen op Facebook, wellicht dat andere mensen daardoor op het idee komen om ook mee te gaan doen :)

2011-5 $144.47 28 (6+2)
2011-6 $94.62 25 (4+2)
2011-7 $79.03 19 (4+2)
2011-8 $55.19 15 (4+2)
2011-9 $14.16 8 --> dus half augustus naar verwachting op de 100 loans!! *O*
2011-10 $58.58 7
2011-11 $8.68 5
2011-12 $8.81 5
2012-1 $8.90 5
2012-2 $9.03 5
2012-3 $3.32 2
2012-4 $3.41 2
2012-5 $3.51 2
2012-6 $1.06 1
2012-7 $1.07 1
2012-8 $1.08 1
2012-9 $1.09 1
2012-10 $1.10 1
2012-11 $1.11 1
2012-12 $1.12 1
2013-1 $1.13 1
2013-2 $1.15 1
2013-3 $1.14 1
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:36:59 #263
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94291150
Ik wil ook eens 25$ proberen. :) Is Bolivië, en dan vooral food/agriculture, een bestemming die het goed kan gebruiken en die in de regel goed terugbetalen?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:49:29 #264
104963 ETA
European Travel Author
pi_94293966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:36 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik wil ook eens 25$ proberen. :) Is Bolivië, en dan vooral food/agriculture, een bestemming die het goed kan gebruiken en die in de regel goed terugbetalen?
ik heb 11 leningen verstrekt aan mensen in Bolivia, daarvan zijn al 10 op schema volledig terugbetaald. 1 lening die loopt nog tot juli,ook hiervan zijn alle aflossingen op tijd betaald.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:59:50 #265
104963 ETA
European Travel Author
pi_94294418
aangezien ik toch ingelogd was op Kiva, kon ik het niet laten even te kijken welke leningen er beschikbaar waren. Ondanks dat ik even wilde pauzeren met Kiva, heb ik toch een nieuwe lening de deur uitgedaan. Puur om het aantal verschillende landen waar ik leningen naar toe heb gestuurd naar de 50 te krijgen. Er was een lening in Georgië, en die land "had" ik nog niet :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:48:53 #266
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_94299288
Ik zag gisteren voor mij ook weer wat 'nieuwe' landen voorbij schuiven dus ook weer een paar leningen de deur uit gedaan. Zit nu op volgens mij 36 verschillende landen :)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:33:08 #267
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94301021
Zo, 25$ uitgeleend aan iemand zonder wisselkoersrisico's, met 5 sterren en een terugbetaaltermijn van 7 maanden. Ik ben benieuwd.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_94301674
Ik heb op het moment behoorlijk wat mensen die achter zijn met betalen, hebben jullie daar ook last van?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:16:59 #269
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94303037
Hebben ze maar 1 fototoestel in Equador of zo? :') Alle drie de foto's bij de laatste activiteiten, zijn op dezelfde plek genomen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:48:06 #270
104963 ETA
European Travel Author
pi_94304732
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:47 schreef conleche het volgende:
Ik heb op het moment behoorlijk wat mensen die achter zijn met betalen, hebben jullie daar ook last van?
heb 4 leningen die achter lopen, 3 daarvan is het de fieldpartner die de laatste betaling nog niet naar Kiva heeft overgemaakt, en van 1 is het een zeer kleine achterstand. Dus ik maak mij nog geen zorgen :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:55:12 #271
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_94312938
Bij mij ook geen grote terugbetalingsproblemen. Ik moet zeggen dat Zuid Amerika niet heel riskant is. Ik zit nu op 25 leningen, en hou het lekker op reloanen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:11:31 #272
2651 svann
night-hawk
pi_95601366
Ze zijn op tijd deze maand; de meeste aflossingen zijn al binnen. :)
En er is zowaar veel keus. Vandaag tenminste.
Straks even wat uitzoeken.

Choose a Borrower
1,430 loans available
Gender: Male 731, Female 699
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:33:22 #273
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_95602673
Mijn equadormannetje heeft al 75% terugbetaald gisteren. Gelijk maar een nieuwe lening uitgegeven aan een vrouw uit... eh, ergens anders in Zuid-Amerika :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_95613640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:47 schreef conleche het volgende:
Ik heb op het moment behoorlijk wat mensen die achter zijn met betalen, hebben jullie daar ook last van?
ik schrok in februari heel erg, had er 4 die achter waren. Inmiddels zijn er 3 weer op schema (of klaar) en is er slechts 1 'echt' delinquent. Betreft een groep van 4 liberianen. Ik blijf voortaan dus weer bij mijn vrouwlijke deelnemers :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_95692511
Weer 6 reloans verstrekt met de terugbetalingen..
Nu nog 1 uitzoeken als extra :)
  maandag 18 april 2011 @ 23:01:26 #276
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_95694838
Ik heb er weer 36 euro op gezet, is 2 leningen :-)
pi_95793675
100$ erop gezet en 4 leningen eruit *O*
  donderdag 21 april 2011 @ 09:31:16 #278
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_95794993
Mensen erg intressant iets is dit geheel.
zal thuis eens kijken wat ik hieraan kan gaan doen ivm meewerking.

even voor de duidelijkheid.
Het geld wat je inzet zal geen winst mee kunnen worden gemaakt?
A man's got to do what a man's got to do
  donderdag 21 april 2011 @ 09:45:17 #279
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_95795378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:31 schreef Olle. het volgende:
Mensen erg intressant iets is dit geheel.
zal thuis eens kijken wat ik hieraan kan gaan doen ivm meewerking.

even voor de duidelijkheid.
Het geld wat je inzet zal geen winst mee kunnen worden gemaakt?
Nee, je maakt geen winst. En je zet het niet in (dat klinkt meer als een casino), maar je leent het uit via een microkrediet. Daarna wordt (als het goed gaat) het volledige bedrag aan jou terug betaald. Dit kan even duren. Waarna je het weer opnieuw uit kunt lenen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_95798278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:31 schreef Olle. het volgende:
even voor de duidelijkheid.
Het geld wat je inzet zal geen winst mee kunnen worden gemaakt?
Nee. Tenzij je, al dan niet toevallig, profiteert van een gunstige wisselkoers wanneer je je dollars weer terugtrekt. :P Maar op Kiva zelf krijg je inderdaad geen rente o.i.d. over je geld.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:25:11 #281
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_95798589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:45 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Nee, je maakt geen winst. En je zet het niet in (dat klinkt meer als een casino), maar je leent het uit via een microkrediet. Daarna wordt (als het goed gaat) het volledige bedrag aan jou terug betaald. Dit kan even duren. Waarna je het weer opnieuw uit kunt lenen.
goed initiatief.
ik zal thuis eens kijken :)
A man's got to do what a man's got to do
  maandag 2 mei 2011 @ 09:27:55 #282
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_96238199
Hoi! :W Ik had tegen mezelf gezegd dat ik na mijn studie, wanneer ik geld zou gaan verdienen, ik ook mee wilde doen aan Kiva. Mijn eerste loon is deze maand uitbetaald en mijn eerste Kiva lening is zojuist de deur uit gegaan! En ik denk dat deze week een tweede lening eraan zit te komen ;)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_96471313
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:27 schreef Lov1 het volgende:
Hoi! :W Ik had tegen mezelf gezegd dat ik na mijn studie, wanneer ik geld zou gaan verdienen, ik ook mee wilde doen aan Kiva. Mijn eerste loon is deze maand uitbetaald en mijn eerste Kiva lening is zojuist de deur uit gegaan! En ik denk dat deze week een tweede lening eraan zit te komen ;)
Goed bezig ^O^ ^O^
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:19:07 #284
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96472141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:15 schreef Omniej het volgende:

[..]

Nee. Tenzij je, al dan niet toevallig, profiteert van een gunstige wisselkoers wanneer je je dollars weer terugtrekt. :P Maar op Kiva zelf krijg je inderdaad geen rente o.i.d. over je geld.
En dat kan al een aardige rente zijn
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:37:47 #285
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96681565
Mijn vriendin studeert journalistiek en moet een stuk schrijven over armoede op de wereld. Ze doen mee aan een schrijfwedstrijd, en ze vroeg mij om ideeen. Ik opperde dat microkredieten wel een leuk onderwerp was, en daar was ze het mee eens.
Nu is ze op zoek naar bronnen, en buiten dat ze natuurlijk wat officielere mensen moet proberen te vinden van Kiva oid, vroeg ze zich af of een van jullie misschien wat vragen wilde beantwoorden? Ik weet dat DennisMoore dit ooit gestart is, maar zover ik kan opmaken uit zijn postgeschiedenis is die al 2 maanden afwezig. Iemand anders die hier al wat langer rondhangt die zich geroepen voelt?

M'n vriendin komt uit Mexico, maar spreekt tevens vloeiend Engels. Eventueel wil ik ook wel vertalen, maar dat lijkt me niet nodig bij echte Fok!kers, of wel? Als je mij/haar wilt helpen, kun je dan even een pb-tje sturen?
Alvast bedankt!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:44:18 #286
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_97011592
Enn... inmiddels 125k *O*
pi_97011945
Ook maar weer 50$ opnieuw uitgeleend.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97115291
Zojuist weer 50 dollar opnieuw uitgeleend. dacht dat ik alles al had uitgeleend de 15e, maar blijkbaar niet goed gekeken :)

En nog maar voor 1 nieuwe lening bijgestort..
  maandag 30 mei 2011 @ 22:06:19 #289
240240 Howl
Find me in the future
pi_97516623
En maar weer eens $75 uitgeleend. Zonde om dat geld te laten staan.
pi_98263676
We gaan stilletjes maar lenen toch lekker door zie ik :Y
dag
pi_98266419
Zo, weer 4 leningen kunnen verstrekken met de terugbetalingen :)

Op naar de 100 leningen totaal!!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:13:10 #292
2651 svann
night-hawk
pi_98336757
Het kabbelt inderdaad lekker door. :Y
Impact of FOK! $129,225.

Gisteravond mijn 40ste land gescoord: Zuid-Afrika.
Wel een riskante pilot, maar het mijlpaaltje lonkte.
Ik vind het wel goed dat ze het nu ook daar gaan proberen.

http://kivafolio.appspot.com doet het bij mij niet meer.
Daar houd ik het aantal lopende leningen per land mee in de gaten ivm de risicospreiding.
Hij blijft op 'loading data' hangen nu. Hopelijk maar tijdelijk.
Onderaan je 'My Lender Page' vind je wat je in moet vullen. Als je bij Kiva ingelogd bent, vindt hij dat zelf.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_99430300
Wauw, dit ga ik bijhouden. Geef nu veel aan goede doelen en ben helaas een student met gelimiteerde financien, maar dit lijkt me een fantastisch alternatief! :)
pi_99430711
Ik ga me hier eens over inlezen, ik vind het een heel charmant initiatief. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:18:21 #295
104963 ETA
European Travel Author
pi_99431691
over 2 dagen weer nieuwe terugbetalingen :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:59:18 #296
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99436575
Interessant :)

Ik snap alleen niet hoe je lid kunt worden van de FOK!-groep :@

Ga ik nog wel uitzoeken hoor :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:07:35 #297
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_99436989
Ik heb ook weer een paar kredieten verstrekt gisteren. Ik verwacht dat de euro veel gaat zakken, dus nu was het nog 'goedkoop'.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:11:41 #298
104963 ETA
European Travel Author
pi_99437161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:59 schreef ElisaB het volgende:
Interessant :)

Ik snap alleen niet hoe je lid kunt worden van de FOK!-groep :@

Ga ik nog wel uitzoeken hoor :Y
onder het kopje Community zoeken naar FOK, dan is waarschijnlijk de eerste hit onze FOK! groep. Dan op Join Team klikken, en klaar :)

Inmiddels al het bizarre bedrag van 130.000 dollar gepasseerd.... HONDERD-DERTIGDUIZEND dollar!!!! Dat is niet meer eventjes een symbolisch bedrag van "goh, wat zijn we gezellig toch weer sociaal bezig", maar echt een significante bijdrage aan de verbetering van de wereld O+
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:20:06 #299
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99437444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:11 schreef ETA het volgende:

onder het kopje Community zoeken naar FOK, dan is waarschijnlijk de eerste hit onze FOK! groep. Dan op Join Team klikken, en klaar :)
Thnx; ga het eerdaags even regelen!

quote:
Thanks for stopping by, but Kiva is down right now. We're likely performing routine maintenance, in which case we'll be back online very soon. If the outage is more serious, we'll tweet our status.
quote:
Inmiddels al het bizarre bedrag van 130.000 dollar gepasseerd.... HONDERD-DERTIGDUIZEND dollar!!!! Dat is niet meer eventjes een symbolisch bedrag van "goh, wat zijn we gezellig toch weer sociaal bezig", maar echt een significante bijdrage aan de verbetering van de wereld O+
Is het $130k aan nieuwe leningen, of zitten daar de reloans ook bij?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99437565
volgens mij is dit niet inclusief reloans?
Zoja is het natuurlijk alsnog een hoop geld, maar je weet dan niet precies hoeveel er totaal is uitgeleend.
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:24:13 #301
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99437599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:23 schreef Twest1 het volgende:
volgens mij is dit niet inclusief reloans?
Zoja is het natuurlijk alsnog een hoop geld, maar je weet dan niet precies hoeveel er totaal is uitgeleend.
Het blijft een heel bedrag ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')