abonnement Unibet Coolblue
pi_84826143
Colin gaat wel als een trein de oceaan over zeg, normaal met 8-15mph nu ruim 24mph
pi_84827147
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef aloa het volgende:
Active Low (denk ik)
Zou logisch kunnen zijn. Thx
pi_84829996
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:54 schreef PeterDM het volgende:
Hallo,

Mijn naam is Peter zoals je al kan afleiden uit mijn gebruikersnaam.
Ben nog een "groentje" op zowel het gebied van tropische stormen als hier op het forum.
Mijn eerste vraagje naar jullie klinkt misschien wel belachelijk *O* voor de meeste onder jullie "kenners" maar wat is de betekenis van AL04? Die 04 weet ik wel maar die AL ....?

Als er iemand is die zich geroepen voelt om een groentje als ik wat bij te leren over tropische stormen, en waar ik met vraagjes terecht kan, laat maar iets weten. Ik zal je duizend maal dankbaar zijn. _O_

Grtz
Peter
AL staat natuurlijk voor Atlantic.
Dit is storm 4 van het seizoen in de Atlantische Oceaan dus wordt het AL04 ^O^
pi_84830425
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

AL staat natuurlijk voor Atlantic.
Dit is storm 4 van het seizoen in de Atlantische Oceaan dus wordt het AL04 ^O^
Ok thx SoldMayor.
Ik had het gedacht maar vond het nogal te simpel gezocht.
pi_84832702
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

AL staat natuurlijk voor Atlantic.
Dit is storm 4 van het seizoen in de Atlantische Oceaan dus wordt het AL04 ^O^
Zo simpel... :D
Ik kon het niet bedenken 8-)
pi_84836671


Nou nu is Colin ook al aan het afzwakken.. raar dat de stormen telkens niet door zetten.. :{
  Moderator woensdag 4 augustus 2010 @ 10:16:32 #132
8781 crew  Frutsel
pi_84843720
Colin is alweer weg, aldus de NHC site :{

Wel 2 gebiedjes die potentie hebben, maar slechts 10 en 20% tot nu toe :)

quote:
WELL? WHAT ABOUT COLIN AND OTHER STORMS?
We have managed to eek out three named storms before August 15th. This is fairly significant considering one of them was category two Alex in late June. All of these systems formed from tropical waves which originated over Africa. The latest is of course TS Colin. However, I beleive, based on the data available, that Colin will never make it to the end of the work week. The reasons are fairly simple: it is too small, moving too fast, the environment is getting more hostile overall and it's still early August. Why does the last part matter? Climatology does play a key role in weather even in years like this where we are expecting a very busy hurricane season. The major uptick in activity does not begin, over the last 100 years, until about mid-August. It's that time frame, from August 15 through the end of October that the tropics are most active- in any given year. As for Colin? Obviously we never discount completely something that is heading towards land but I am confident that it will not amount to much considering the hurdles it will have to over come. Obviously, we'll watch it just to be sure...
pi_84845533
Colin was zijn naam niet waardig. Benieuwd of Danielle lang op zich zal laten wachten nu en of deze meer beweging in de atmosfeer zal teweeg brengen.
Heeft er ooit eens iemand berekent in welke intensiteit de TS elkaar opvolgen? Hiermee bedoel ik het gemiddelde aantal dagen die verstrijken tussen 2 stormen.
pi_84846383
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:23 schreef PeterDM het volgende:
.
Heeft er ooit eens iemand berekent in welke intensiteit de TS elkaar opvolgen? Hiermee bedoel ik het gemiddelde aantal dagen die verstrijken tussen 2 stormen.
Nee volgens mij niet maar als je zin hebt kan je hier de geschiedenis van alle stormen zien en een mooie berekening maken :P
pi_84846961
Allé ik weet weer wa doen de komende dagen 8)7
pi_84864004
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:23 schreef PeterDM het volgende:
Colin was zijn naam niet waardig. Benieuwd of Danielle lang op zich zal laten wachten nu en of deze meer beweging in de atmosfeer zal teweeg brengen.
Heeft er ooit eens iemand berekent in welke intensiteit de TS elkaar opvolgen? Hiermee bedoel ik het gemiddelde aantal dagen die verstrijken tussen 2 stormen.
Die is er niet. Er zijn alleen de seizoenen en in die seizoenen kan het heel rustig zijn, maar er kunnen ook 2 stormen tegelijk zijn. De maanden Augustus en September zijn het drukst. Dus er kan nog van alles komen.
pi_84865989
Nog een vraagje. :@

Kan het, of is het ooit al eens voorgekomen in het verleden dat 2 stormen samen smelten en zo een nieuwe storm vormen die dan ook de eerst volgende naam uit de lijst krijgt?

Ja wadde! Wat een vragen he. :+
  Moderator woensdag 4 augustus 2010 @ 20:11:21 #138
8781 crew  Frutsel
pi_84866086
Volgens mij maak je gewoon een werkstuk op school ofzo? :P

en nee, das volgens mij nog nooit voor gekomen
pi_84866387
Dat ik nog broeken heb vesleten op de schoolbanken is al hééél lang geleden hoor. O-)

Toch zeker bedankt voor je antwoord.
pi_84882148
Colin die vanochtend dood ging zal weer snel tot leven komen.. en mogelijk zelfs orkaan worden :D
pi_84884806
en hoe weet je dat zo zeker SoldMayor, als ik mag vragen?
  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 10:23:14 #142
8781 crew  Frutsel
pi_84885830
volgens het NHC is die kans op een herintreding van Colin nu 40%

quote:
WILL COLIN STRIKE BACK?
The NHC is giving the remnants of TS Colin a 40% of redevelopment. The computer models seem to suggest that it has a chance of making a comeback as it moves in to the western Atlantic over the next few days. Upper level winds could become more conducive for Colin to reorganize and develop a closed low level circulation center. Right now, it looks as though even if it were to stage a comeback that it would stay off the Southeast coast. Folks in Bermuda might have a brush with some inclement weather as the system goes by but that looks to be the extent of it. We'll see what happens over the next 48 hours especially- beyond that time, Colin does have a decent chance at becoming a tropical storm again.

The other area we're watching is in the Caribbean Sea. This too has some potential for development and impact the Yucatan peninsula. None of the models suggest anything really strong coming out of this feature. It could cross over the Yucatan and head for mainland Mexico by late in the weekend- bringing more rain to the region where Alex and TD 2 impacted earlier in the season. There is a lot to keep up with as August rolls on.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:02:00 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_84901706
Opmerkelijk bericht:

quote:
'New Orleans rijker na Katrina'

De Amerikaanse stad New Orleans is vijf jaar na Katrina een stuk rijker dan ervoor. Belangrijkste reden hiervoor is dat de armen die destijds voor de orkaan vluchtten of nadien de stad uittrokken, niet meer zijn teruggekeerd.

Dat staat in een rapport van het gerenommeerde Brookings Institution en de Greater New Orleans Community Data Center, die een uitgebreid onderzoek deden naar hoe de stad er op dit moment voor staat. Volgens de cijfers bedraagt de armoede in New Orleans en omgeving 23 procent. Dat is het laagste percentage sinds 1979. Overigens is dat nog altijd veel hoger dan het landelijke gemiddelde van 13 procent in de VS.

Volgens het onderzoek zijn de lonen de laatste jaren omhoog gegaan en trekt de stad steeds meer goed betaalde banen in de kenniseconomie, in plaats van de laag betaalde industriële banen die traditioneel in New Orleans te vinden waren.

Verder is het bevolkingsaantal van New Orleans inmiddels weer op 90 procent van de 1,3 miljoen mensen die er voor Katrina woonden. De samenstelling is wel veranderd: de stad telt nu relatief meer middenklasse-inkomens en iets minder hispanics en zwarte Amerikanen. Toch blijven zwarten met 69 procent de overgrote meerderheid uitmaken van The Big Easy.
Doden

Op 29 augustus 2005 kwam orkaan Katrina aan land op de staatsgrens tussen Louisiana en Mississippi. Er vielen 1800 doden, de meesten in New Orleans doordat daar de dijken doorbraken en velen verdronken. Daarnaast waren er 300.000 ontheemden als gevolg van het noodweer.

De ramp kwam toenmalig president Bush op veel kritiek te staan omdat de federale overheid in de ogen van velen te langzaam reageerde. Katrina maakte bovendien duidelijk hoe arm en verpauperd New Orleans destijds was.

Maar vijf jaar later is de stad de weg omhoog weer ingeslagen, met betere banen, beter onderwijs en een uitgebreide dienstverleningssector, aldus het rapport.
Bron
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_84902926
Colin is nu 50%
pi_84906524
Nu 70%.

Kan zelfs nog de orkaan status halen en trekt in de richting van Bermuda.
pi_84919310
Colin is weer terug :D

pi_84945526
En er komt weer een nieuwe aan van de Kaapverden af.
pi_84960026
Colin gaat recht op Bermuda af. Ze zullen blij zijn dat het bij een tropische storm blijft.
Blijft nu zeg maar een windkracht 10.

pi_84999156
Het begint druk te worden.

pi_84999283
L93 is nu 60%

Tropical Storm ESTELLE



Tropical Depression FIVE
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')