abonnement Unibet Coolblue
pi_85122839
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dubbel is ook niet nodig als je met die chassis slechts enkele meters over het terrein hoeft te crossen
Precies, maar daar zijn thuiskomertjes ook goed genoeg voor. En die wielen moeten er toch een keer onder, dus waarom dan niet gelijk meegeleverd. Lijkt me nog een heel gedoe om die krengen te wisselen.
Beef R. Wijker
pi_85154538
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html

quote:
Het regent klachten over de nieuwe hybridebussen van vervoersmaatschappij Connexxion. Het instappen wordt vooral door ouderen als hinderlijk ervaren. Ook zouden de stoelen te hoog zijn en laat het rijcomfort te wensen over.

In totaal rijden er 24 bussen in de regio rond, die voornamelijk voortbewogen worden door schone energie.

Het leek zo mooi. De vervuilende bussen van Connexxion zouden op termijn uitgefaseerd worden, ten gunste van de hybridebussen. Het idee is natuurlijk ook erg mooi, de afwerking laat echte te wensen over.
Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
Beef R. Wijker
pi_85175657
Ja ik las ergens anders dat de oudere passagiers de instap te laag vinden... .

Komt dat dan doordat de bus zo laag is of omdat de haltes te hoog zijn gemaakt (meeste zijn onlangs verhoogd namelijk)
pi_85179418
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.zoeterwoudeonl(...)r-veel-klachten.html
[..]

Dat je een klimgeit moet zijn als de vier makkelijk bereikbare stoelen op zijn hadden we al geconstateerd
Dat van dat instappen snap ik niet helemaal.
ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggen :7 kijken als er dan ook geklaagt wordt..

zonee? probleem opgelost :7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 11:52:17 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85179646
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ruil ze maar om met wat rambadors uit fryslan zou ik zeggen :7 kijken als er dan ook geklaagt wordt..

zonee? probleem opgelost :7
We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.

Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit. :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 13:01:53 #256
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85182426
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


We hebben nog wel wat 8100 en 8200 Ramba's over.

Straks weer eens ff kijken welke 12 meter er op de 14:03 omloop op 22 zit. :P
Misschien wel Amba 1851 of 8714.. Het is theoretisch zelfs nog mogelijk, dat je een verdwaalde Maxx-bus treft, de 3327 bijvoorbeeld O-)
Tevens -purist.
pi_85183554
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)

Gasthuislaan, klik hier
pi_85186454

Merk en type: Volvo Berkhof
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Lisse: Keukenhof
Datum: 8 augustus 2010
Fotograaf: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Castlefest 2010
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:53:26 #259
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85187543



quote:
New Sprinter City 77: innovative flagship urban bus joins the minibus line-up
This minibus is XXL: Mercedes-Benz caps its urban minibus range with the new Sprinter City 77. The three-axle 8.7-metre-long urban bus is based on a conventional Sprinter up to the B-pillar. The bus body with twin rear axle and continuous low-floor area is an exclusive in-house development for the Sprinter City 77. Thanks to its capacity of 40 passengers it plugs the gap between the Sprinter City 65 and the Citaro K. The new Sprinter City 77 is around a metre longer than the previous City 65 flagship model and – depending on the equipment options – boasts ten extra passenger seats. The gross vehicle weight of 6.8 t facilitates the high passenger-handling capacity.
de horror :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 augustus 2010 @ 15:17:11 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85188613
Is die achterhang niet erg groot?

@Gnittoo: het was een barrel uit de 8100-serie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85189015
Precies, mag wel een bordje achterop. Met die korte wielbasis mep je zo iemand van 't perron.

Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL112) van Pouw Vervoer.

[ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 12-08-2010 23:04:09 (CFL112 dus) ]
Beef R. Wijker
pi_85204640
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:


Die Berkhof ie een 2000NLG (ex-CFL152) van Pouw Vervoer.
Ex CFL 112 :{w

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-24000
pi_85205278
Ja en nu zonder mistlampen en met grijze kapjes op de hoeken van de bumper
pi_85207918
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:53 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

de horror :r
Het ziet er iig beter uit dan een Frysker. Ik snap nog steeds niet dat ze die op basis van een VW Transporter hebben gebouwd.
pi_85207959
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag net in de Gasthuislaan in Scheemda (een ienieministraatje zonder verdere betekenis ) een wit-blauwe MB200 rijden met het NWH-logo.
Waarschijnlijk heeft iemand die ingehuurd voor een feestje ofzo. Het is geen doorgaande weg, sterker nog, meer een woonerf/30km zone)

Gasthuislaan, klik hier
Dat kan, da's een MB200 O+ van het Noordelijk Busmuseum. Ik heb hem laatst ook in mijn woonplaats gespot.
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 22:53:44 #266
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85209087
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.

[edit]
Deze dus:


Bron: Big Musky Hyves
Tevens -purist.
pi_85209838
al tijden toch? volgens mij zlefs al weer toen ik nog in Bolsward werkte, ook al weer 2 maanden geleden...
pi_85209861
heb vorig jaar nog mijn sterreporter uit Wommels een rondje om die bus heen laten lopen :P
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2010 @ 23:19:31 #269
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85210386
Iedere keer dat ik er langs kom, ben ik van plan om het hier even te melden.. Iedere keer vergeet ik het weer, totdat ik er weer langs kom :')

Nu kwam de gedachte voor het eerst op het juiste moment :Y
Tevens -purist.
pi_85211008
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:53 schreef NoBody122 het volgende:
Er staat aan de N359 t.h.v. Wommels ook weer een omgebouwde MB200 van Big Musky reclame te maken voor het Fuel Power Event in Tzum, dat binnenkort weer is.

[edit]
Deze dus:

[ afbeelding ]
Bron: Big Musky Hyves
Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
Beef R. Wijker
pi_85211600
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Lastig te zien maar lijkt mij geen MB200 Standaardstreekbus maar een Leyland Standaardstreekbus.
In de toeruitvoering. :Y
pi_85224811
Iemand enig idee wanneer deze foto is geschoten ?
Vlak voor de komt van Veolia (connex) was er Limex connex.
Maar dit lijkt me toch een vrij nieuwe bus. Ex-TEC Wallonië:



(is te zien in weekreportage ovib)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:19:31 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85224994
iig na 3 maart 2006. Het lijkt me dat de bus een soort van proefbus was. Kenteken bestaat namelijk al niet meer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85232519
Bijna goed.
quote:
Citaro LE zum Test bei Limex und SBM
(06.03.2006 swa)

Das niederländische Unternehmen LIMEX der Veolia (Connex) Gruppe testete füe kurze Zeit einen Citaro LE im TEC Design. Dabei handelt es sich um ein ehemaliges Ausstellungsfahrzeug, welches auf der Busworld in Kortrijk ausgestellt wurde: Auf den Linien 55 und 57 kam es zwischen Maastricht und Gulpen zum Einsatz. Das Low Entry Fahrzeug wurde auf die Evobus Niederlassung in den Niederlanden (Nijkerk) zugelassen und trägt das Kennzeichen BR-SH-87. Insgesamt 3 Wochen verblieb der Bus in Maastricht. Am 12. und 13.03. wurde der Bus von der Stadsbus Maastricht getestet, wo er auf der Linie 1 und 28 zum Einsatz kam. Die Bilder von Sascha Wassen zeigen den Bus zwischen Gulpen und Maastricht.
Dat dat model al weer zo oud is.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 13-08-2010 13:58:13 ]
Beef R. Wijker
pi_85232712
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat dat model al weer zo oud is.
De Citaro, die zijn al veel ouder: de eersten dateren van 1998.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')