Nee, dat is wat zijn baas voor hem betaald.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:16 schreef L3IPO het volgende:
Je moet die 700 zelf betalen, naast de bijtelling?
Niet dus, als ie de 700 euro ook als extra (bruto) loon kan krijgen. Dan wordt je gewoon hard in je sterretje genaaid en is het absoluut niet rendabel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:17 schreef Herkauwer het volgende:
Nee, dat is wat zijn baas voor hem betaald.
Inderdaad als je die 700 euro krijgt boven op je salaris. Toen ik mijn leaseauto had was dit nog niet zo bij mijn oude werkgever, dat werd pas later ingevoerd.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:21 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Niet dus, als ie de 700 euro ook als extra (bruto) loon kan krijgen. Dan wordt je gewoon hard in je sterretje genaaid en is het absoluut niet rendabel.
Als je "alleen" bijtelling hoeft te betalen, kan het nog steeds te duur zijn vergeleken met een eigen auto, beetje afhankelijk van bijtellingspercentage en nieuwprijs van de auto enzo.
Kortom:
Voordeel van een lease auto is dat het de goedkoopste manier is om een nieuwe auto te rijden. Als je ook tevreden bent met een 2e hands auto, kan je jezelf aardig wat geld besparen door geen leaseauto te nemen of deze iig niet prive te rijden.
Valt wel mee hoor. Als je een 2dehands auto hebt en je rijdt 12000 km, dan is dat al gauw ( 1op 12) 1000 liter en dus al 1500 euro. Dat is al zo'n beetje de helft van de bijtelling auto van 28000 euro.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:24 schreef anboni het volgende:
Nadeel:
- je levert brutoloon in
- je betaalt vervolgens ook bijtelling, max 25% over de cataloguswaarde; als je niet prive rijdt (en dus een km administratie bijhoudt) hoef je die bijtelling niet te betalen, bepaalde categorieen auto's hebben geen bijtelling (met name in de zogenaamd milieuvriendelijke hoek)
- leaseauto's zijn een populaire melkkoe, als teveel mensen zo'n milieuvriendelijke auto rijden en dus geen bijtelling betalen, verwacht ik dat de bijtelling op die auto's snel zat verhoogd wordt (omdat ze toch niet zo milieuvriendelijk blijkende schatkist teveel inkomsten misloopt); Wat nu waar is, is mogelijk over 2 jaar achterhaald waardoor de berekeningen anders uitvallen
Voordelen:
- Je rijdt altijd in een auto van max 4 jaar oud
- Je hebt nauwelijks kosten voor onderhoud (af en toe een flesje olie of ruitenvloeistof, die je misschien nog kunt declareren ook). Mijn 4 jaar oude auto heeft vorige week 'n beurt gehad voor E500
- Je kunt vaak behoorlijk wat prive kilometers maken, dat maakt voor jouw kosten verder niet meer uit
Grote kans dat een goedkope 2e hands uiteindelijk goedkoper uitvalt.
omg, open je ogen!quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:24 schreef anboni het volgende:
Nadeel:
- je betaalt vervolgens ook bijtelling, max 25% over de cataloguswaarde; als je niet prive rijdt (en dus een km administratie bijhoudt) hoef je die bijtelling niet te betalen, bepaalde categorieen auto's hebben geen bijtelling (met name in de zogenaamd milieuvriendelijke hoek)
je betaald geen bijtelling over je leasebedrag maar over de catalogusprijs van de autoquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:18 schreef vigier het volgende:
- Waarschijnlijk betaal je rond de 40% belasting, dus die 700 kost je netto 280. Tel daar de bijltelling bij op en je weet wat hij je in totaal kost.
http://www.belastingdiens(...)o-09.html#P110_15463quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
omg, open je ogen!
er bestaat geen categorie: 0% bijtelling! het is minimaal 14% (voor a-label auto's)
jij betaald 27k (bruto?) om 4 jaar in een auto te mogen rijden?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:33 schreef FredvZ het volgende:
Bij zulke constructies is leasen voordeliger. Ik heb zo'n zelfde constructie. Een contract duurt 4 jaar, in die lever ik netto 27.000 euro (minder bruto salaris en bijtelling)
voor dat bedrag kan ik 4 jaar lang onbeperkt rondrijden in een auto van 22.000 euro. Als ik de auto zelf zou moeten kopen ben ik al meer kwijt aan alleen aanschaf, wegenbelasting en verzekering. En dan heb ik er nog kilometer mee gereden!
dat bedoel ik idd te zeggen, er zijn op dit moment nog geen auto's die je op een fatsoenlijke manier kunt rijden en die 0 uitstoot hebben (tenzij je om de 300km je auto een nacht lang wilt opladen)quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:35 schreef anboni het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)o-09.html#P110_15463
Als je bedoelt te zeggen dat er (nog) geen auto's zijn die in de 0% categorie vallen, dan mag je dat ook wel op 'n normale manier opschrijven...
Ik wilde eigenlijk aangeven wat die 700 bruto salaris hem netto kost, maar zelfs daar faalde ik... moest natuurlijk 60% x 700 zijn. Bijtelling noemde ik in de zin erna.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:33 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
je betaald geen bijtelling over je leasebedrag maar over de catalogusprijs van de auto
laten we als voorbeeld een auto van 22k namen met a-label (=14% bijtelling)
22k*0.14 = 3080
3080 komt dus bij je salaris als extra inkomsten, daar betaal je 42% belasting over
dus 3080 * 0.42 = 1293,6
die auto leasen kost je dus per jaar 1300 euro
verder noemt ts dat zijn lease bedrag van zijn bruto loon afgaat, (dus het is geen 'extra' salaris zoals sommige mensen hier boven beschrijven)
als hij 2700e verdient (bruto) dan verdient hij na aftrek van zijn auto nog maar 2000e bruto
Ok ik betaal dus ook geen wegenbelasting en verzekering?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:33 schreef FredvZ het volgende:
Bij zulke constructies is leasen voordeliger. Ik heb zo'n zelfde constructie. Een contract duurt 4 jaar, in die lever ik netto 27.000 euro (minder bruto salaris en bijtelling)
voor dat bedrag kan ik 4 jaar lang onbeperkt rondrijden in een auto van 22.000 euro. Als ik de auto zelf zou moeten kopen ben ik al meer kwijt aan alleen aanschaf, wegenbelasting en verzekering. En dan heb ik er nog kilometer mee gereden!
Ja dat is wat ik begreep, is dat ongebruikelijk dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:33 schreef Uitlaat het volgende:
verder noemt ts dat zijn lease bedrag van zijn bruto loon afgaat, (dus het is geen 'extra' salaris zoals sommige mensen hier boven beschrijven)
als hij 2700e verdient (bruto) dan verdient hij na aftrek van zijn auto nog maar 2000e bruto
Nee het ging om een lease-budgetquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:52 schreef flipp. het volgende:
De belangrijkste vraag is natuurlijk of TS daadwerkelijk een leasebudget heeft dat hij als loon uit kan laten keren.
Nee, jij betaalt effectief helemaal niets (behalve die olie en misschien een keertje wasstraat) buiten bijtelling en mindering op je loon. (ohja, en als je schade rijdt, zal er waarschijnlijk een bedrag aan eigen risico in rekening gebracht worden)quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Luciano23 het volgende:
Ok ik betaal dus ook geen wegenbelasting en verzekering?
Een bepaald percentage van de cataloguswaarde wordt bij je brutoloon opgeteld, daar betaal je inkomstenbelasting over (volgens het hoogste tarief waar je brutoloon ook invalt). Dat percentage wordt bepaald aan de hand van co2 uitstoot van je auto (zie linkje ergens hierboven).quote:En hoe zit het precies met bijtelling?
Een Tesla als je dicht bij je werk woont en een kantoorbaan hebt is goed te doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:41 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
dat bedoel ik idd te zeggen, er zijn op dit moment nog geen auto's die je op een fatsoenlijke manier kunt rijden en die 0 uitstoot hebben (tenzij je om de 300km je auto een nacht lang wilt opladen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |