abonnement Unibet Coolblue
pi_91528814
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:18 schreef Peter1612 het volgende:

[..]

Uitslag interview duurt maximaal 10 dagen. Dus dat valt nog mee.
Je hebt een vragenlijst moeten invullen, ik denk dat als je die serieus invult het je de beste voorbereiding geeft die je kunt hebben, en vraag jezelf is af waarom je nou per se luchtverkeersleider wilt worden, vrij standaard dus.
Tip: blijf jezelf :)
Oooh, heb die vragenlijst serieus ingevuld en de motivatie hoef ik niet over na te denken..
Dus hopelijk gaat t goed morgen :)
pi_91535802
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 19:21 schreef Angelfire91 het volgende:

[..]

Oooh, heb die vragenlijst serieus ingevuld en de motivatie hoef ik niet over na te denken..
Dus hopelijk gaat t goed morgen :)
Heel veel succes in dat geval!!
pi_91570304
Hallo, ik heb dit hele topic doorgelezen aangezien ik ook de ambitie heb om lvl te worden. Ik heb alleen een beetje een rare vraag..
Zijn alle mensen die aangenomen zijn of in ieder geval al begonnen zijn aan de selectie naar de open dag geweest?
Want ik wil heel graag naar die open dag, maar de eerstvolgende is pas in mei.. en dat vind ik wel erg laat.
En is het belangrijk?
Want ik heb op mijn 16e selectie gedaan bij de KLS, voor piloot, en daar was het toch wel een + punt als je naar die open dag bent geweest.

Verder was ik natuurlijk nog wat te jong en was ik t/m de gvss (3e selectie) gekomen.
pi_91576011
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:34 schreef Dusikben het volgende:
Hallo, ik heb dit hele topic doorgelezen aangezien ik ook de ambitie heb om lvl te worden. Ik heb alleen een beetje een rare vraag..
Zijn alle mensen die aangenomen zijn of in ieder geval al begonnen zijn aan de selectie naar de open dag geweest?
Want ik wil heel graag naar die open dag, maar de eerstvolgende is pas in mei.. en dat vind ik wel erg laat.
En is het belangrijk?
Want ik heb op mijn 16e selectie gedaan bij de KLS, voor piloot, en daar was het toch wel een + punt als je naar die open dag bent geweest.

Verder was ik natuurlijk nog wat te jong en was ik t/m de gvss (3e selectie) gekomen.
Uiteraard weet ik niet exact wat er door de hoofden speelt van de dames en heren van de LVNL die zich met het selectieproces bezig houden, maar ik ben in ieder geval een voorbeeld van iemand die geplaatst is zonder dat ik naar de open dag ben geweest. Als jij je motivatie voor het vak met overtuiging kan brengen en ook kan laten blijken dat je weet wat de functie luchtverkeersleider inhoudt (en dan bedoel ik uiteraard niet de specifieke vakkennis), gaat dat helemaal goed komen.
pi_91577645
Ben nu een jaar 'los' aan het werk als VKL en heb nooit een open dag bezocht. Dus daarop zul je zeker niet afvallen, daarnaast heb je na de eerste selectieronde een rondleiding in een veel kleinere groep dan de normale oriėntatiedagen. Dus ook daar kun je mooi rondkijken en vooral al je vragen stellen.

Want het werkt natuurlijk 2 kanten op, jij moet door de selectie komen van LVNL maar LVNL moet ook door jouw selectie komen. Als je na zo'n rondleiding ineens zoiets hebt van dit is het niet, dan kan dat natuurlijk ook. Dus vandaar dat het wel raadzaam is om je een klein beetje voor te bereiden om de dingen te vragen die je echt wil weten over het bedrijf en het werk.
pi_91677393
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
weer een tijdje geleden dat ik hier was.
Heb inmiddels 5 januari de 1ste ronde in Amersfoort gehad, deze gelukkig wel gehaald :).
Nu heb ik aankomende woensdag het interview, geen idee wat ik daar kan verwachten.
Weet iemand toevallig wanneer je daar de uitslag van krijgt? En hoe het interview gaat?
Heb mezelf ook maar even aangemeld op het forum, toen ik dit topic zag staan. :)

Ik zit zelf momenteel ook midden in de sollicitatieprocedure en heb mijn datum voor het assessment net mogen prikken. Heb het interview zelf afgelopen dinsdag gehad, dus ze kwamen zeer snel met de uitslag.

Had trouwens niet verwacht dat de sollicitatie tot nu toe zo snel zou verlopen, vanaf het moment dat ik mijn diploma's verstuurd heb. Heeft het in totaal nog geen 2 weken geduurd om in de situatie te komen waar ik me nu in bevindt. :)
pi_91810146
Zoow, dat was een vet dagje! We begonnen met 25 man aan de feast, en met 7 ogv gingen we door naar de flightstrip test deze middag. Voor mijn gevoel ging t aardig, do/vr horen we wie van ons 7 door is :P

Als ik niet door ben, was het iig een leuke dag :)

Succes iedereen en wie weet tot ziens!
pi_91946291
Ik heb een vraag voor een Tentamen opdracht, dit leek mij de beste plek.

Als een vliegtuig niet meer kan communiceren, wat zijn dan de protocollen?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)
Sir, we are surrounded.
Great now we can fight in any direction!
pi_91961915
Waar krijg je die vraag dan eigelijk (vraag ik me af)?

Zou t btw niet weten...
pi_91962179
Een vliegtuig heeft altijd een vliegplan met route, en aankomst en vertrek gaat via standaardroutes (STAR / SID's), dus in principe kan hij gewoon doorvliegen, zonder dat men niet weet wat ie gaat doen. In Nederland zal ie ook onderschept worden natuurlijk, om te kijken wat er aan de hand is ;)
Denk dat dat een beetje het protocol is, in grote lijnen.
pi_91963747
natuurlijk, had ik kunnen weten. toch heel erg bedankt!


dit is voor informatica, wat er gebeurd als er geen datacommunicatie is btw
Sir, we are surrounded.
Great now we can fight in any direction!
pi_92052130
SDM test passed. Nu naar phase 2 op 15 feb @ eurocontrol :)
pi_92054238
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef mcclane het volgende:
SDM test passed. Nu naar phase 2 op 15 feb @ eurocontrol :)
Wat is SDM? Strip Display Management als ik ff google :)

Ik heb ze net maar eens gemaild, heb al een maand niks gehoord :P
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:12 schreef anonymos het volgende:
natuurlijk, had ik kunnen weten. toch heel erg bedankt!

dit is voor informatica, wat er gebeurd als er geen datacommunicatie is btw
Oh, en ze stellen een speciale squakcode in volgens mij. Een bepaalde squak geeft aan wat er aan de hand is (bijvoorbeeld kapotte radio) dacht ik :)
pi_92132686
Er rust een vloek op mijn toekomstige verkeersleiderscarričre :{
pi_92450621
Weet 1 van jullie wat er allemaal besproken wordt in het aanstellingsgesprek?
pi_92462999
Als ik het goed heb onthouden (is alweer een tijdje terug), volgens mij zowel de inhoud van je contract met iemand van HR. En verder ook jouw resultaten in de selectie met iemand van Recruitment.
pi_92676646
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:32 schreef anonymos het volgende:
Ik heb een vraag voor een Tentamen opdracht, dit leek mij de beste plek.

Als een vliegtuig niet meer kan communiceren, wat zijn dan de protocollen?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)
Het simpele antwoord is inderdaad correct. Hij vliegt gewoon zijn vliegplan af en squakt ssr (secundaire surveillance radar)-code 7600.

Het iets langere antwoord is als volgt:

Er vanuit gaande dat een vlucht IFR is, wat de meeste lijnvluchten zijn, en een comm. failure krijgt is het 7600 en bepaalt hij of hij VMC of IMC vliegt. VMC betekent kort gezegd dat hij op zicht (kan) vliegen, IMC op zijn instrumenten en dus in de wolken of iets derg.

Vliegt de kist in VMC moet hij landen op het dichtstbijzijnde 'geschikte' veld en weer op de grond het z.s.m. aan de juiste mensen laten weten.

In IMC vliegt het vliegtuig, in Nederland, nog 7 minuten zijn laatst geklaarde hoogte, richting en snelheid en zal hij daarna zijn vliegplan gaan afvliegen.

In de praktijk zal elke lijnvlucht in VMC zijn vliegplan af vliegen omdat het veel te duur is om alle passagiers weer van het gekozen vliegveld naar bestemming te brengen en derg. Alle andere velden zijn dan dus 'ongeschikt'.

Let wel dat een comm. failure vaak niet op zichzelf staat omdat het niet zomaar stuk gaat. Het kan samen hangen met een electrical failure of het is helemaal geen comm. failure en zit de piloot gewoon op de verkeerde freq.

Onthoud dit en mocht je ooit bij de LVNL in opleiding komen en je haalt de AAPRO heb je meteen een vraag van je theorie examen ATM goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Unitzz op 12-02-2011 13:29:30 ]
pi_92676898
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:41 schreef Daan04 het volgende:
Weet 1 van jullie wat er allemaal besproken wordt in het aanstellingsgesprek?
Het aanstellingsgesprek is bestaat uit twee delen.

Een gesprek met een selectie psycholoog die alle resultaten van de selectierondes met je bespreekt en een gesprek met HRM over de indeling van de opleiding, salaris, vakantiedagen, pensioen, reiskosten enz. enz. Niets inhoudelijks dus over ATCO. Alleen maar over je aanstelling bij de LVNL
pi_92677997
Ik zou liever verkeersvlieger worden maar ben 'r inmiddels te oud voor (38) vrees ik.
pi_92768399
Na de voorlichtingsdag afgelopen zaterdag ben ik zo enthousiast geworden dat ik me gelijk heb ingeschreven.
Vandaag werd ik gebeld met de vraag of ik deze week al mee wilde doen met een selectieronde (door een vrijgekomen plek). Uiteraard heb ik ja gezegd.
Ik vind het best spannend :D .
pi_92822878
Net terug van phase 2.
Hele sjieke dag gehad, we waren met 6 personen. Veel gecommuniceerd en de oefeningen gingen voor ons allemaal aardig goed. Helaas 2 min geleden een telefoontje dat ik toch niet door ben naar de volgende ronde. Reden weet ik nog niet, de komende dagen probeer ik feedback te krijgen.

Succes voor de anderen!
pi_92855854
quote:
17s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef Butterfly91 het volgende:
Na de voorlichtingsdag afgelopen zaterdag ben ik zo enthousiast geworden dat ik me gelijk heb ingeschreven.
Vandaag werd ik gebeld met de vraag of ik deze week al mee wilde doen met een selectieronde (door een vrijgekomen plek). Uiteraard heb ik ja gezegd.
Ik vind het best spannend :D .
Mooi dat de open dag je beviel, hij was wel erg druk bezocht deze keer! Na de 2e ronde krijg je nog een keer een rondleiding, maar dan in een veel kleiner groepje met meer tijd 'op zaal' ! 8-)
pi_92855870
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef niels0 het volgende:
Ik zou liever verkeersvlieger worden maar ben 'r inmiddels te oud voor (38) vrees ik.
Zou je dat kunnen onderbouwen? :)
pi_92857364
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:03 schreef Safaris het volgende:

Heb mezelf ook maar even aangemeld op het forum, toen ik dit topic zag staan. :)

Ik zit zelf momenteel ook midden in de sollicitatieprocedure en heb mijn datum voor het assessment net mogen prikken. Heb het interview zelf afgelopen dinsdag gehad, dus ze kwamen zeer snel met de uitslag.
Inmiddels ook geslaagd voor het assessment, dus op naar de grading begin maart! :)
pi_92861309
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef niels0 het volgende:
Ik zou liever verkeersvlieger worden maar ben 'r inmiddels te oud voor (38) vrees ik.
Vriendin van m'n neef is ook bezig, die is (gokje) zo rond de 35 denk ik ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')