abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:58:20 #51
115121 MaLo
#neverforget
pi_85697214
registreer om deze reclame te verbergen
Het beste vriendinnetje van F heeft ook luizen :{. F zelf (nog) niet, ze is vanmorgen nog gecheckt door de luizenmoeder :P.
Maar ik denk dat ik toch maar vast Prioderm in huis ga halen :').

F heeft n keer eerder luizen gehad, toen ze 4 maanden oud was -O- En dt was feest; de drogist raadde zo ongeveer alle middelen af voor kinderen onder de 6 maanden. Dus het was kammen, kammen en nog eens kammen. En wassen. En toen kreeg ik ze zelf ook nog -O-.
Twente O+
pi_85718958
Jeetje Karin, dat is wel rot. Ik heb ook niet zo snel een goed advies. Maar voor zo'n kind is het wel naar. De ouders doen er dus wel iets aan, maar niet afdoende. Misschien vinden ze het allemaal te veel gedoe om het huis ook luisvrij te maken en worden ze daarom boos. Ik weet ook dat het een rotkarwei is, maar voor je kinderen en ook jezelf pak je toch je hele huis aan.

Malo, gewoon op blijven letten bij F. Hoe eerder je ze ziet desto eerder heb je ze bestreden.

Op zo'n jonge leeftijd is ook wel moeilijk. Denk persoonlijk dat ik dan de tondeuze gepakt had. Geen haar-geen luis.
pi_85730053
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:12 schreef chacama het volgende:
Maar in eerste instantie zou ik het via de MR aanzwengelen op school. Het is niet meer van deze tijd om geen capes te hebben op de scholen. Bij ons in elk geval niet.
Bij ons op school zijn de capes afgeschaft. Op initiatief van de luizenmoedersgroep. Het schijnt dat vooral kammen kammen en nog eens kammen de remedie is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie d k wir.
pi_85730090
Vanmorgen was ik weer even op school, en wat denk je,,,,, ja hoor het meisje had weer luizenverdelger in het haar, wat een lucht. :r Ik ben weer naar de vader toegegaan en heb hem een uitgebreide beschrijving gegeven van hoe je welke producten dient te gebruiken, en aangegeven dat het steeds moeilijker wordt voor zijn dochter als het haar zo sterk ruikt het moet echt uitgespoeld worden na een bepaalde tijd (echt niet te verdragen die lucht, het meisje zelf had er zichtbaar last van, rode ogen van de irritatie) Geen kind wil naast haar zitten.
Ik denk dat ze thuis alleen het haar insmeren en verder niets. ;(
Vanmorgen had ik zoiets van kom maar met mij mee dan spoel ik je haar uit en kammen we nog een keer, ik heb het niet gedaan, maar stond wel op het punt
pi_85730410
Ohhh, karin. Zo herkenbaar. Dat gevoel zou ik ook hebben...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:42:36 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85731127
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij ons op school zijn de capes afgeschaft. Op initiatief van de luizenmoedersgroep. Het schijnt dat vooral kammen kammen en nog eens kammen de remedie is.
ik dacht ook dat die capes maar een beperkt effect blijken te hebben qua preventie. besmetting kan op zoveel andere manieren gebeuren dan via de jassen. maar goed, 't zal allicht iets schelen, maar 't kan niet alles voorkomen in elk geval.

karin, wat triestig! :{
in de haak.
pi_85761579
Zeker triest. :{ Wij hebben als luizenmoeders bij de directeur al aangekaart dat het verstandiger is om standaard luizenzakken te gebruiken en wel na iedere vakantie te blijven controleren ....Hij vind het geen goed idee |:( Hij had het argument dat het te kostbaar is.. :? Ik weet zeker dat alle ouders wel een klein bedrag voor dit probleem kunnen missen, Luizenschampoo, kammetjes, waspoeder, electra en de tijd die je er mee bezig bent dat is in mijn ogen veel kostbaarder.
pi_85761670
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:42 schreef trui het volgende:

[..]

ik dacht ook dat die capes maar een beperkt effect blijken te hebben qua preventie. besmetting kan op zoveel andere manieren gebeuren dan via de jassen. maar goed, 't zal allicht iets schelen, maar 't kan niet alles voorkomen in elk geval.

karin, wat triestig! :{
dat is dus ook de reden dat bij Amber op school de luizencape niet verplicht is.
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85762548
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:29 schreef karin73 het volgende:
Zeker triest. :{ Wij hebben als luizenmoeders bij de directeur al aangekaart dat het verstandiger is om standaard luizenzakken te gebruiken en wel na iedere vakantie te blijven controleren ....Hij vind het geen goed idee |:( Hij had het argument dat het te kostbaar is.. :? Ik weet zeker dat alle ouders wel een klein bedrag voor dit probleem kunnen missen, Luizenschampoo, kammetjes, waspoeder, electra en de tijd die je er mee bezig bent dat is in mijn ogen veel kostbaarder.
Elk kind een kledinghanger en een vuilniszak mee laten nemen. Daar zelf n van maken.

En wat betreft dat kind met dat luizenspul.. op school hebben ze ook een kraan. Ga naar de juf/meester en leg het uit. Laat ze het op school uitspoelen zodat dat kind in ieder geval geen last meer heeft van die rode ogen en dat prikkende gedoe.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:07:08 #60
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_85762609
Bij ons op school hebben ze "de vrienden van.." opgericht, zitten een aantal ondernemers in. Hun 1e doel was om alle leerlingen op de 1e schooldag een luizenzak aan te bieden. Zakken zijn te koop voor 1,00 !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:52:24 #61
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_85888625
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:40 schreef lily het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij ook in juni.
Ik ontdekte ze op een donderdag terwijl ze die week vakantie hadden. We waren wel twee dagen ervoor (dinsdag) in de Efteling geweest.
Zelf geen "ouder" maar ik post toch maar even aangezien Fok! geen algemeen hoofdluis topic heeft. Vorige week woensdag ben ik (29) met m'n zusje (16) naar de Efteling geweest. Nu sinds een paar dagen jeuk op m'n hoofd. Vanochtend toen ik me haar doorkamde (wat stevig vanwege de jeuk) haalde ik ineens een beestje uit m'n haar. Maar even verder gekamd, misschien klein spinnetje of zo. Na even verder kammen haal ik m'n kam eruit en zie ik nog zo'n beestje tussen m'n kam zitten. Oh oh...

Heb vroeger als kind zijnde hoofdluis gehad dus weet wel een beetje hoe het eruit ziet. Manlief heeft nog zoiets van "misschien is het niets, misschien toch kleine spinnetjes ben je ergens door een web gelopen of zo, niet in paniek raken". Toch natuurlijk ermee bezig en een beetje gekeken op internet en begon toch wel sterke vermoedens naar hoofdluis te krijgen. Voor de zekerheid maar even Prioderm gekocht (dimeticon, binnen 15 min hoofdluis dood staat er). M'n man vanavond m'n hoofd na laten kijken en ja hoor, neten. Dus hop, Prioderm erin laten masseren. Tijdens het masseren vielen er al wat luizen uit en tijdens het 15 minuten wachten nog meer. Lijkt goed te werken dus! Daarna met de netenkam er goed doorheen gegaan.

Net alle handdoeken, beddegoed, jassen etc weggehaald en zoveel mogelijk in de wasmachine gestopt op 90 graden. Als deze wasbeurt klaar is de rest van het spul! Ook rest van het bed gestofzuigd, bank gestofzuigd en zo goed als alle kamers. Bad(kamer) schoongemaakt en nu maar hopen dat het weg is (en blijft natuurlijk!) Vergeet ik nog iets qua schoonmaken etc?

@lily: vond het apart toen ik las dat jouw kinderen ook ineens hoofdluis hadden na een bezoek aan de Efteling. Zou ik het dan ook daar opgelopen hebben :?
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:07:17 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85889511
Vergeet de stoelen van de auto niet te stofzuigen als dit stof is. Of laat je auto 3 dagen staan. Dan willen de luizen ook dood zijn. bij twijfel kun je ook spuiten met een middel tegen vlooien. Dat werkt ook nog op luizen. Helaas niet op neten.

Alles wat je niet kunt wassen en waar je aan twijfelt: in een vuilniszak en die voor minimaal 48 uur wegzetten.

En ook al heb je prioderm gebruikt dan nog blijven kammen met een luizenkam. Liefst elk dag voor de komende 14 dagen. En halverwege de behandeling nog een keer herhalen. Advies van de GGD.

En hier lijkt het weg te zijn. Kammen uiteraard nog steeds. Maar tot nog toe niets meer gehad.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:55:46 #63
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_88125201
*O* Wij hebben luizen *O*

Vanmiddag kreeg ik het telefoontje van de juf. Er was niets ernstigs aan de hand, alleen krabbelde mijn kind wel erg veel op zijn hoofd. Hij is door de juf naar de luizenjuf gestuurd en ja hoor.. feest op zijn hoofd. Okee, kan gebeuren. Ik vroeg direct aan de juf of ze nog op tijd waren om een briefje aan de ouders mee te geven. De juf zei dat dat niet gebruikelijk was als het nog maar bij n kind is -O-

Nu zijn wij beiden al onder de anijswalm (paranix) geweest, zit de derde was er inmiddels in en zijn andere delen in zakken geknoopt op veilige afstand.. om vervolgens volgende week de neefjes, nichtjes, broertjes, zusjes en weetiknogwat te gaan ontvangen omdat het geen protocol van school is 8)7

Ik ben nu net pas :@ serieus gaan zoeken naar hoe lang het duurt waarop je merkt dat je luizen hebt en dit duurt ongeveer zeven dagen. Dus minimaal zeven dagen ervoor is er zo'n luis je hoofd op gemarcheerd. Dan moet een school toch altijd een briefje of wat dan ook meegeven om het kenbaar te maken?

In eerdere reacties heb ik gemerkt dat de school er soms wat licht over denkt en dat terwijl de school een plaats is waar kinderen actief met elkaar in contact komen. En niet te vergeten de jassen en dassen die netjes tegen elkaar aanhangen.

Ik ga sowieso maandag naar de juf om te vragen waarom dit zo is.. Oh, en morgen ook nog alle ouders van het voetbalteam langs.. want dat was ook nog aflopen week -O-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:12:11 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88125836
Luizencapes helpen niet... En gemiddeld zeven dagen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook echt zeven dagen geweest zijn :)

Protocol hier thuis is eens per week Isa's hoofd helemaal nakijken, zo lang er luizen op BSO en in de klas zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88133542
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2010 21:52 schreef dutchdevil het volgende:
@lily: vond het apart toen ik las dat jouw kinderen ook ineens hoofdluis hadden na een bezoek aan de Efteling. Zou ik het dan ook daar opgelopen hebben :?
Ik lees dit nu pas..

Dat lijkt me wel.
Zeker in jouw geval. Je hoofd komt daar sneller in aanraking met "besmette" hoofdsteunen ofzo.

En succes kattenkop ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 30-10-2010 08:41:47 ]
pi_88137988
Succes Kattenkop!!

Er was afgelopen woensdag weer luizencontrole en gelukkig is Amber nog steeds schoon. Ik controleer Ambers haar minstens 1x per week zelf.
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:47:01 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88139460
kattenkop, ik vind 't raar dat ze geen briefje uit laten gaan bij 'slechts 1 geval'. altijd beter om mensen dan even erop attent te maken dat ze goed moeten controleren, want hoe sneller je erbij bent hoe beter.
in de haak.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:38:09 #68
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_88153692
Bij ons op school gaat er wel een brief uit als maar n kind luizen heeft :)

Sjeen hoe kom je erbij dat luizencapes/luizenzakken niet helpen? Heb je hier meer info over?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:48:44 #69
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_88186047
Bedankt allen voor de succeswensen :) de kriebels zijn hier niet meer te voelen maar we zijn er nog niet.

Ik was gisteren nog alle ouders van de voetbal langsgegaan. Hoor ik van de ene; 'Oh, ja dat hadden wij vorige week' en van de andere: 'Ja, wij een paar weken terug' -O- Er wordt door de ouders over van alles en nog wat gepraat langs die lijn, dus kon dat er toch ook wel even bij?
  Licht Ontvlambaar zondag 31 oktober 2010 @ 20:52:36 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88186296
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:38 schreef just me het volgende:
Bij ons op school gaat er wel een brief uit als maar n kind luizen heeft :)

Sjeen hoe kom je erbij dat luizencapes/luizenzakken niet helpen? Heb je hier meer info over?
Persoonlijke ervaring helaas :) De hele school en BSO hangen vol met capes en toch stikt het er van de luizen. Ik heb zo onderhand het gevoel dat een aantal ouders het niet zo nauw nemen met het bestrijden van de luizen... Erg leuk :{
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94606444
Ik schop dit topic maar weer eens een keer.

Vanmiddag op mijn werk werd ik gebeld door de BSO...mevrouw, uw dochter heeft luizen. Dus hals over kop van mijn werk naar huis vertrokken en inmiddels draait de wasmachine, zit het hoofd van dochter-lief strak in de Prioderm, zitten de jassen en knuffels in vuilniszakken en is het hele huis gezogen.

Toch heb ik nog even een vraag (of eigenlijk 2) aan de ervaren ouders hier.

Ik lees overal tegenstijdige berichten over hoe lang de spullen in vuilniszakken moeten zitten (van 48 uur tot 2 weken) weet iemand hoe lang het nou echt is?

En dochter 2 is nu nog hoofdluis vrij. Zouden jullie het 2e kind ook direct behandelen met Prioderm of alleen als er daadwerkelijk luizen aanwezig zijn? Ik ga haar in elk geval kammen de komende tijd maar is dat afdoende?
"De loper kent slechts n leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:28:41 #72
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_95072425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:18 schreef Nanook24 het volgende:
Ik schop dit topic maar weer eens een keer.

Vanmiddag op mijn werk werd ik gebeld door de BSO...mevrouw, uw dochter heeft luizen. Dus hals over kop van mijn werk naar huis vertrokken en inmiddels draait de wasmachine, zit het hoofd van dochter-lief strak in de Prioderm, zitten de jassen en knuffels in vuilniszakken en is het hele huis gezogen.

Toch heb ik nog even een vraag (of eigenlijk 2) aan de ervaren ouders hier.

Ik lees overal tegenstijdige berichten over hoe lang de spullen in vuilniszakken moeten zitten (van 48 uur tot 2 weken) weet iemand hoe lang het nou echt is?

En dochter 2 is nu nog hoofdluis vrij. Zouden jullie het 2e kind ook direct behandelen met Prioderm of alleen als er daadwerkelijk luizen aanwezig zijn? Ik ga haar in elk geval kammen de komende tijd maar is dat afdoende?
'Zaken die niet gewassen mogen worden kunnen om de luizen of eitjes te doden n week worden bewaard in een afgesloten plastic zak of 24 uur in een plastic zak in de diepvries.'

http://www.medicinfo.nl/d_282

Maar hopelijk komt dit bericht voor jou te laat aan en zijn jullie alweer luisvrij.

En vooral blijven kammen! Ook preventief :Y
pi_95074877
En week...jij gaat hier een klein meisje dat al een paar dagen om haar knuffels en poppenkleertjes vraagt heel blij maken. Ik was voor de veiligheid uit gegaan van 2 weken.

De meiden zijn inderdaad weer luis-vrij inmiddels. En kammen gaan we voortaan inderdaad preventief 1 keer in de week doen want ik ben er wel achter dat je met alleen kijken of ze luizen hebben er nog lang niet bent.
"De loper kent slechts n leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_95075101
Over luizen stond laatst een artikel in de krant ,dat alleen kammen effectief is. Maar ik kan het ff niet zo snel vinden. Wel sterkte, lijkt mij een kleine ramp met al die wassen en knuffels in zakken etc.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95076337
Het is inderdaad een kleine ramp Muks. 'Gelukkig' werden de luizen bij onze meiden op een vrijdag geconstateerd door de BSO waardoor ik het hele weekend de tijd had om te wassen en het huis en de haren van de kinderen onder handen te nemen. Maar het was evengoed een behoorlijk stressvol weekend en zelfs daarna vroeg ik me nog dagen af of ik echt niks over het hoofd had gezien.

Voordeel was wel dat na de luizen het hele huis weer aan kant was en alle was weggewassen. ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')