abonnement Unibet Coolblue
pi_83311420
Hoofdluizen

deel 1
[Brrrrrr] LUIZEN!

De hoofdluis (Pediculus humanus capitis) is een zeer klein insect dat behoort tot de dierluizen of Phthiraptera.

De hoofdluis leeft parasitair op de mens en wordt gezien als een plaaginsect. De luis houdt zich op in het hoofdhaar dichtbij de huid en leeft van het bloed dat wordt opgezogen door de zuigende steeksnuit. De hoofdluis is niet gevaarlijk en kan geen ziektes overbrengen. Een besmetting met de hoofdluis wordt pediculose genoemd en is geenszins het gevolg van een onhygiėnische levenswijze; de luis prefereert juist schoon en gewassen haar boven vies en vet haar. In vroeger tijden was de hoofdluis overigens een normale verschijning maar in de meeste westerse landen is de luis relatief zeldzaam. De luis veroorzaakt een irritante jeuk aan de hoofdhuid als gevolg van een allergische reactie van de huid op het speeksel van de luis. Hoofdluis is zeer besmettelijk en kan gemakkelijk overgaan van mens op mens. De met luizen besmette kleding of haren moeten dan wel met elkaar in contact komen, aangezien de hoofdluis niet kan springen of vliegen. Een beruchte besmettingshaard is de kapstok van basisscholen, waar rijen jassen hangen.

De hoofdluis is net als andere op de mens parasiterende dieren een cultuurvolger die wereldwijd voorkomt. De hoofdluis wordt gemakkelijk verward met de kleerluis, deze laatste soort kan gevaarlijke ziektes overbrengen

fotootje doet het altijd goed



[ Bericht 6% gewijzigd door lily op 26-06-2010 00:01:59 ]
pi_83311539
laatste FOK slachtoffers:
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:31 schreef lily het volgende:
En ja hoor, daar zijn we weer. Na 5 jaar luisvrij te zijn geweest werd het weer tijd.

De kinderen hebben deze week vrij van school en ik moest alleen gisteren werken. Komt David gisterochtend vlak voordat we de deur uit moesten: mama, ik heb zo'n jeuk op mijn hoofd
Snel even de luizenkam erdoorheen maar ik had hem niet eens nodig om het te zien. Ik zag ze zo al. En nu hij het zei; ik had ook al jeuk op mijn hoofd
Bij oudste kijken, ja, neten.

Potverdriegrmbl. En dan ook nog net op die ene dag dat ik moet werken deze week. Het zou ook eens niet!

Nou ja, kinderen naar oma en ik naar mijn werk en bij thuiskomst maar aan de slag.

Druk avondje gehad. Alle bedden in huis afgehaald. Kleding weg en knuffels in zakken. Stofzuigen als een malle. Allemaal in de cremespoeling en bij mij kwamen er al twee levende luizen uit, bij oudste 1 maar bij middelste wel 30
Haren weer gedroogd en iedereen in de lotion (xtluis want dat is de enige die ik (borstvoeding) mag gebruiken).

Nu zitten we dus nog steeds met de lotion op ons hoofd want het moest 8 uur intrekken. Ik heb David en mij net weer gekamd en ik zie geen luizen meer. Wel nog neten maar ik hoop dat ze dood zijn.
Dadelijk maar weer cremespoeling en kammen.

Zouden we ze dinsdag in de Efteling hebben opgelopen? Ze zijn al sinds vorige week vrijdag niet meer op school geweest.
pi_83311579
met het hoopgevende bericht van trui:
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:24 schreef trui het volgende:
aiai lily, wat ellendig! dat xt-luis werkte hier voor geen meter helaas, hopelijk is dat bij jullie beter. is leah nog luisvrij? leuke verrassing trouwens van de efteling.... van sprookjesbos tot luizenbos! maar 't kan natuurlijk ook nog wel van vorige week vrijdag stammen, het kan best even duren voor je ze in de gaten krijgt volgens mij. en zeker als Middelste er zoveel had... bleghk, sterkte ermee!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:00:05 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83311664
graag gedaan.
in de haak.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:06:26 #5
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_83311951
Die netenkam hebben wij ook Lily. Voor W. vond ik 'm wel te doen maar voor H's lange haar vond ik zo'n kam met lange tanden (bijv. Assy) handiger.

Toen W&H wij ze hadden was ik zwanger. En aangezien ik iedereen moest soppen en wij nogal vreemde hoofdhuidjes hebben mocht ik dus ook op zoek naar een 'vriendelijk' middeltje.
Ik ben uitgekomen bij zo'n TeaTree-pakketje (shampoo, olie en een plastic kammetje) Voor het wassen konden de luizen die uit de haren gekamd werden nog door de wasbak lopen. De luizen die nį het wassen uit het haar kwamen bewogen niet meer.
Maar ik kamde gewoon ook heeeeeeeel erg veel.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_83327777
Ieks, topic dat niet moet bestaan. Hier niks gelukkig, maar op het lijstje voor school stond wel een luizenzak, dus ik kan op gaan letten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:41:31 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83328681
brrrr. krijg spontaan jeuk op mijn hoofd...

Sterkte Lily.

Hier altijd erg alert bij Maud. Fleur die lijkt op de een of andere manier er niet echt vatbaar voor te zijn. Maar goed daar gaat ook elke dag anti-klit in de haren hoe kort ze ook zijn. Maud zie ik zo af en toe krabben en dan schiet de paniek al door me heen. Maar, tot nu toe is het elke keer de berg waar ze nog steeds last van heeft.
pi_83328797
Anti-klit doe ik ook altijd door het haar van David voordat ik het kam 's morgens.

En Yppy, over luizenzak gesproken. Deze keer hebben ze al twee weken geen jas meer aangehad naar school.

Ik weet ook niet hoe het werkt, met die luizen. Oudste heeft ze 5 jaar geleden gehad (meteen in groep 1) en daarna nooit meer (terwijl er regelmatig een briefje meekomt dat het heerst) en jongste nu na anderhalf jaar school voor het eerst.
pi_83368555
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:24 schreef trui het volgende:
aiai lily, wat ellendig! dat xt-luis werkte hier voor geen meter helaas
bij ons ook niet

Ik had nog hoop gisteren maar bij de cremespoeling/kambeurt van toennet zag ik toch echt ini-mini luisjes bij de jongens (ikzelf moet nog).
Dus morgen maar aan de prioderm ofzo en ikzelf blijf maar kammen want ik mag die troep niet...

zucht...
pi_85464090
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:41 schreef chacama het volgende:
brrrr. krijg spontaan jeuk op mijn hoofd...

Sterkte Lily.

Hier altijd erg alert bij Maud. Fleur die lijkt op de een of andere manier er niet echt vatbaar voor te zijn. Maar goed daar gaat ook elke dag anti-klit in de haren hoe kort ze ook zijn. Maud zie ik zo af en toe krabben en dan schiet de paniek al door me heen. Maar, tot nu toe is het elke keer de berg waar ze nog steeds last van heeft.
Ik quote mezelf maar even, omdat ik blijkbaar dus mijn meisje aardig ken. Deze week naar het kdv. En jawel hoor. Vanochtend zit ze bij mij op schoot en ik denk wat zandkorrels weg te halen, maar die blijven plakken. Brrrrrr. Grmmmm. F. gebeld dat ie terug naar huis kon komen. Meiden onder de douche gezet en shampoo in de haren. 5 minuten in laten werken en daarna met de luizenkam doorgekamd en uitgespoeld. Fleur had twee luizen, maar Maud meer. Bij Fleur zie ik geen neten meer zitten. Bij Maud nog wel. Komende dagen dus extra goed kamen en duimen dat ze dood.

Bedden afgehaald. En knuffels in vuilniszakken. Maar.... help me even. Hoelang moeten ze in die vuilnis zak zitten?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:15:03 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85464527
wat voor shampo heb je ervoor gebruikt? en een netenkam haalt er meer uit dan een luizenkam he, heb je die ook?

hoe lang ze in de vuilniszak moeten zitten weet ik niet precies. op zich kunnen de luizen niet zo lang zonder 'gastheer/-vrouw', dacht ik. ik had zelfs wel eens gehoord dat ze maar een paar uur zonder gastheer kunnen, maar ik ging net even zoeken en hier lees ik dat dat 2 tot 10 dagen is...
in de haak.
pi_85465699
oh bah, chaca, wat een ellende is het toch heh.

Ik gebruikte anti-netencremespoeling, dan lieten ze nog beter los en kammen, kammen, kammen (en nog eens kammen)
pi_85465827
Millium heb ik gebruikt, maar ik geloof dat ik dus voor de zekerheid een andere ga halen, want deze is op natuurlijke stoffen. En in dit geval vind ik chemisch geen overbodige luxe. Prioderm zo te zien... hebben jullie goede ervaringen mee.
pi_85466370
Ik had deze keer geen prioderm gebruikt omdat ik ze zelf ook had en ik borstvoeding geef mocht dat niet.
Ik had XTluis maar ze waren inderdaad niet meteen weg. Ik heb daarma nog een week of twee alleen gekamd en dat werkte wel.
pi_85466621
Ok. Lily. Dankjewel. Ik zal kijken of het met kammen alleen wil gaan lukken, maar anders toch maar over op de lotion. Jij had de jongens wel behandeld toch? Ik neem aan dat als ik vanavond nog wat zie bij de meiden dat het niet goed genoeg gewerkt heeft. Dus dat ik dan de lotion zou kunnen proberen. Zelf weet ik niet zeker of ik ze heb (kriebelen doe het nu toch wel). En F. heb ik nog niet gecontroleerd.

Op het KDV kreeg ik de reactie dat dit de eerste keer was bij hun. Het is wel op de BSO geweest, maar nog nooit op het kdv. Vind ik eerlijk gezegd erg vreemd, aangezien de meiden nog nooit luizen gehad hebben en nu twee dagen naar kdv/bso zijn geweest en het wel hebben.

Welk merk anti-neten creme-spoeling had jij Lily.

Ik weet niet het verschil tussen neten en luizenkam. Maar ik heb een kam met ijzeren heel dicht op elkaar staande pinnetjes. Daar heb ik vanochtend dus mee uitgekamd.
pi_85466653
brr elke keer als ik dit topic omhoog zie komen krijg ik jeuk!

Amber is gister weer gecontroleerd door de luizenmoeders. Gelukkig niks gevonden...
Ik controleer Ambers haar dagelijks..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85466702
Ik had de jongens ook met XTluis behandeld en daarna toch maar prioderm gekocht voor hen alleen maar ik ben eerst gewoon gaan kammen (best een klus want ik heb erg lang haar en ook David heeft ze niet kort).
Maar het kammen alleen werkte dus...

Ik heb de prioderm weer terug naar de drogist gebracht.

Neetex had ik. Fijn spul maar het is allemaal best wel duur. Gewone cremespoeling werkt ook wel hoor..
pi_85494337
:o

Vorig jaar rond deze tijd had mijn jongen nog een koppie strak in model geschoren. Maar hij heeft besloten om het te laten groeien.. en nu heeft hij een flinke bos krullen :{

Dat wordt voor mij naast de luizenmoeders op school ook controleren op extra beessies -O-
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 23:31:38 #19
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85494635
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:41 schreef chacama het volgende:
brrrr. krijg spontaan jeuk op mijn hoofd...

Sterkte Lily.

Hier altijd erg alert bij Maud. Fleur die lijkt op de een of andere manier er niet echt vatbaar voor te zijn. Maar goed daar gaat ook elke dag anti-klit in de haren hoe kort ze ook zijn. Maud zie ik zo af en toe krabben en dan schiet de paniek al door me heen. Maar, tot nu toe is het elke keer de berg waar ze nog steeds last van heeft.
Helpt antiklit tegen luizen? OMdat het haar dan te glad is om te hechten of?... Het is namelijk voor het eerst dat ik dit hoor. Nu heb ik zelf ooit een keer luizen gehad. Werkte op een boerderij. Hierna heb ik ze gelukkig nooit meer van dichtbij hoeven aanschouwen haha. Maar goed, Miss D gaat over een half jaartje ook naar school. Wanneer antiklit helpt.. dan weet ik genoeg ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85501569
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:31 schreef nikky het volgende:
Helpt antiklit tegen luizen? OMdat het haar dan te glad is om te hechten of?... Het is namelijk voor het eerst dat ik dit hoor. Nu heb ik zelf ooit een keer luizen gehad. Werkte op een boerderij. Hierna heb ik ze gelukkig nooit meer van dichtbij hoeven aanschouwen haha. Maar goed, Miss D gaat over een half jaartje ook naar school. Wanneer antiklit helpt.. dan weet ik genoeg ;)
David krijgt ook iedere dag anti-klit in zijn haar want dan kan ik het gewoon beter kammen. En reken maar dat zijn haar krioelde van de luizen laatst.
Dus, nee, helaas.

Tea tree oil schijnen ze wel vies te vinden..
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:23:15 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85501598
Niet prutsen met esotherische natuurlijke middelen of roddeltantes' huismiddelen, die helpen niet echt en je kinderen steken in die tijd ook weer andere aan.
Goed en chemisch aanpakken, alle beddegoed, kleding, etc ook behandelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85502198
Jullie mogen 1 keer raden wat er op het briefje stond dat ik op Anna's allereerste schooldag mee kreeg. :')
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:08:25 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85502215
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:06 schreef YPPY het volgende:
Jullie mogen 1 keer raden wat er op het briefje stond dat ik op Anna's allereerste schooldag mee kreeg. :')
Dat ze hoofdluis heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85502240
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ze hoofdluis heeft.
Dat zou knap zijn, als dat dat weten als ze op d'r eerste schooldag binnenkomt. Maar zo dus op zoek naar een netenkam, better prepared than not be prepared.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:12:56 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85502289
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:10 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn, als dat dat weten als ze op d'r eerste schooldag binnenkomt. Maar zo dus op zoek naar een netenkam, better prepared than not be prepared.
Maar wat stond er op het briefje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:15:16 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85502335
Oh Ypsel. Dat is balen zeg. Dat je dus voorbereid moet zijn. Maar het had wel gekund. Hier wordt iedereen na de vakantie gecontroleerd. En ook alle nieuwkomers worden gecontroleerd op hun eerste dag. Kriebelmoeders.....

anti-klit is geen anti-luis middel, maar ze vinden het minder prettig - aldus de verhalen. Geen garantie dus.

Gisteren de meiden voor de tv geparkeerd en met de netenkam helemaal nagelopen. Had op de site van prioderm gelezen dat het kon helpen om een gaasje over de tanden van de kam heen te trekken zodat de neten beter loslaten. Ik heb het met billendoekjes gedaan. Klein stukje breedte van de kam en toen zo door het haar. De neten bleven netjes op het doekje zitten en ik verving dat dan elke keer weer. Vond het zelf erg prettig werken. Ik heb geen levende beestjes meer gezien, dus ik ga niet aan het chemische. Nu gewoon elke avond kammen.

En even teruggeredeneerd... wrs. in de binnenspeeltuin opgelopen waar ze maandag geweest zijn.
pi_85502402
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wat stond er op het briefje?
Dat er hoofdluis in de klas is, bij welk kindje zeggen ze dan niet. Dat hoor je als ouder persoonlijk. En als bijlage informatie over wat je moet doen als je eigen kind het krijgt, en extra controleren en de capes enzo. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:20:46 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85502439
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:18 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat er hoofdluis in de klas is, bij welk kindje zeggen ze dan niet. Dat hoor je als ouder persoonlijk. En als bijlage informatie over wat je moet doen als je eigen kind het krijgt, en extra controleren en de capes enzo. :)
Gezellig als andere ouders niet aan de chemie gaan, dan blijf je bezig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85502607
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezellig als andere ouders niet aan de chemie gaan, dan blijf je bezig.
Om mijn werk hebben we een keer een peuter naar huis gestuurd, toen haar ouders na twee waarschuwingen steeds niks deden. 'Zij heeft geen luizen.'

nee, de peuter ging niet alleen naar huis, moeder is gebeld dat ze haar moest komen halen
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:30:24 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85502650
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:18 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat er hoofdluis in de klas is, bij welk kindje zeggen ze dan niet. Dat hoor je als ouder persoonlijk. En als bijlage informatie over wat je moet doen als je eigen kind het krijgt, en extra controleren en de capes enzo. :)
Capes is bij ons op school standaard. Elk kindje heeft zijn eigen luizencape (zak). Zelf controleren is inderdaad wel praktisch dan. Maar ik neem aan dat ze de klas ook nog over een week controleren. Dan zou degene met luis. luisvrij moeten zijn.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:34:33 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85502728
dat je kind een keer luizen heeft, okay dat kan gebeuren, niets ergs aan de hand. Maar dan gaan lopen kutten met huismiddeltjes ipv het goed aan te pakken is asociaal, net als je kinderen niet in te laten enten tegen mazelen ofzo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85502850
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:15 schreef chacama het volgende:
En even teruggeredeneerd... wrs. in de binnenspeeltuin opgelopen waar ze maandag geweest zijn.
Zoiets hadden wij ook in juni.
Ik ontdekte ze op een donderdag terwijl ze die week vakantie hadden. We waren wel twee dagen ervoor (dinsdag) in de Efteling geweest.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:12:08 #33
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85505131
Hier gebruiken ze geen capes op school maar gelukkig is er ook nog nooit luis in de klas geweest.
Maar capes lijken me toch wel beter om te gebruiken eigenlijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:12:33 #34
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85507129
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:12 schreef snakelady het volgende:
Hier gebruiken ze geen capes op school maar gelukkig is er ook nog nooit luis in de klas geweest.
Maar capes lijken me toch wel beter om te gebruiken eigenlijk.
Zou je even in de gaten kunnen houden. Toen ik de shampoo kocht zat er een netenkam en luizencape bij. En anders via het internet. Maar in eerste instantie zou ik het via de MR aanzwengelen op school. Het is niet meer van deze tijd om geen capes te hebben op de scholen. Bij ons in elk geval niet.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:27:13 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85583431
Vraag:

als ze luis en netenvrij zijn.... moet ik dan nog steeds voor 14 dagen elke avond kammen? Ik vind het niet erg, maar als het niet nodig is, dan vinden zij het wel prettiger. na 7 dagen nog een keer behandelen doe ik sowieso....
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:41:33 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85584274
ik zou 't wel doen!
in de haak.
pi_85585173
Ja blijven kammen.

En wat betreft bestrijden met chemische middelen, het is ook bekent dat luizen resistent worden. Wij hadden vrij heftig spul waar echt de hoofdhuid geļrriteerd van raakte en nog kwam ze steeds terug met luis. Uit eindelijk hebben we luis verslagen met paranix, een middel zonder chemische meuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:20:33 #38
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85586495
OK. Heb ook geen chemisch gebruikt Tico. Dus vandaar ook mijn vraag. We gaan de komende week gewoon rustig door.
pi_85598005
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:20 schreef chacama het volgende:
OK. Heb ook geen chemisch gebruikt Tico. Dus vandaar ook mijn vraag. We gaan de komende week gewoon rustig door.
Omdat er zo hard geoordeeld werd over ouders die niet graag met chemische middeltjes werken... Het was geen reactie verder op jou.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:27:45 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85598253
Ok. Toen ik het teruglas, dacht ik al zoiets.

en we moeten dus ook echt door. Fleur is schoon, maar Maud zeker nog niet. Vanochtend drie levende gevangen. Was de eerste keer dat ik ze zag bewegen. Zelf ook nog 1 of 2 neten vanochtend. Dus ik ga ook vrolijk door.

Ik neem aan dat zolang ik levende beestjes vind dat ik het beddengoed en kleding dan dus moet wassen.
pi_85598278
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:27 schreef chacama het volgende:
Ok. Toen ik het teruglas, dacht ik al zoiets.

en we moeten dus ook echt door. Fleur is schoon, maar Maud zeker nog niet. Vanochtend drie levende gevangen. Was de eerste keer dat ik ze zag bewegen. Zelf ook nog 1 of 2 neten vanochtend. Dus ik ga ook vrolijk door.

Ik neem aan dat zolang ik levende beestjes vind dat ik het beddengoed en kleding dan dus moet wassen.
Ik zou het hoofdkussen wel steeds doen... En in de ochtend en avond kammen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85598333
ik blijf jeuk krijgen als ik dit topic weer in omhoog zie komen in MyAT...

Tic, gaat Jen nog steeds naar de Snijder? Ik vind het nog steeds raar dat luizenzakken moet verplicht zijn..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85598401
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:30 schreef Vicky het volgende:
ik blijf jeuk krijgen als ik dit topic weer in omhoog zie komen in MyAT...

Tic, gaat Jen nog steeds naar de Snijder? Ik vind het nog steeds raar dat luizenzakken moet verplicht zijn..
Ik heb Jen nog nergens ingeschreven :@ Ik ben nog in ontkenning..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85598411
whahaha :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:59:19 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85599037
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou het hoofdkussen wel steeds doen... En in de ochtend en avond kammen.
:Y En ik las net in een uitgebreid onderzoek dat je niet hoeft te wassen, maar enkel in de droger op het heetste programma is al afdoende om ze te doden. maar goed 60 graden kort programma is ook maar een uurtje. En ik zag ook aan de hand van de plaatjes dat het nymphen geweest moeten zijn, dus we zitten nog op de goede lijn. Gelukkig maar.
pi_85599717
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:30 schreef Vicky het volgende:
ik blijf jeuk krijgen als ik dit topic weer in omhoog zie komen in MyAT...


Dat heb ik nou ook, maar toch wel handig voor het geval dat...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85600091
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:20 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat heb ik nou ook, maar toch wel handig voor het geval dat...
dat absoluut!
Amber is gelukkig al weer gecontroleerd en ik kijk zelf ook bijna elke dag wel ff in d'r haar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85602942
Ik controleer jen dagelijks. Ik wil er snel hij zijn mocht het raak zijn. Met cil was het pas einde ellende toen ze naar middelbaar onderwijs ging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85678499
Bij mijn kinderen is het helaas weer raak op school,
Wat me opvalt is dat het vaak de zelfde kinderen zijn die het hebben.
Ik heb al regelmatig met de ouders gesproken en gevraagd hoe ze het kam plan en het schoonmaken aanpakken, deze ouder wordt er boos over en zegt dat het allemaal onzin is en dat zijn kind helemaal geen luizen heeft. (Ze lopen in pollonaisse achter elkaar, ben ik nou gek?????) vervolgens heeft het kind de hele week dat vieze sterk ruikende spul in het haar(ouders spoelen het niet uit) waardoor er niemand naast haar wil en kan zitten. Het gaat me aan het hart, hebben jullie tips hoe ik dit beter aan kan pakken??
Groetjes Karin
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:04:28 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85685178
oh bah, wat naar karin. -O- maar ik weet zo 1-2-3 ook geen oplossing, sorry. die ouders lijken niet bepaald open te staan voor het advies dat je ze zou willen geven...
in de haak.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:58:20 #51
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_85697214
Het beste vriendinnetje van F heeft ook luizen :{. F zelf (nog) niet, ze is vanmorgen nog gecheckt door de luizenmoeder :P.
Maar ik denk dat ik toch maar vast Prioderm in huis ga halen :').

F heeft één keer eerder luizen gehad, toen ze 4 maanden oud was -O- En dįt was feest; de drogist raadde zo ongeveer alle middelen af voor kinderen onder de 6 maanden. Dus het was kammen, kammen en nog eens kammen. En wassen. En toen kreeg ik ze zelf ook nog -O-.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_85718958
Jeetje Karin, dat is wel rot. Ik heb ook niet zo snel een goed advies. Maar voor zo'n kind is het wel naar. De ouders doen er dus wel iets aan, maar niet afdoende. Misschien vinden ze het allemaal te veel gedoe om het huis ook luisvrij te maken en worden ze daarom boos. Ik weet ook dat het een rotkarwei is, maar voor je kinderen en ook jezelf pak je toch je hele huis aan.

Malo, gewoon op blijven letten bij F. Hoe eerder je ze ziet desto eerder heb je ze bestreden.

Op zo'n jonge leeftijd is ook wel moeilijk. Denk persoonlijk dat ik dan de tondeuze gepakt had. Geen haar-geen luis.
pi_85730053
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:12 schreef chacama het volgende:
Maar in eerste instantie zou ik het via de MR aanzwengelen op school. Het is niet meer van deze tijd om geen capes te hebben op de scholen. Bij ons in elk geval niet.
Bij ons op school zijn de capes afgeschaft. Op initiatief van de luizenmoedersgroep. Het schijnt dat vooral kammen kammen en nog eens kammen de remedie is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
pi_85730090
Vanmorgen was ik weer even op school, en wat denk je,,,,, ja hoor het meisje had weer luizenverdelger in het haar, wat een lucht. :r Ik ben weer naar de vader toegegaan en heb hem een uitgebreide beschrijving gegeven van hoe je welke producten dient te gebruiken, en aangegeven dat het steeds moeilijker wordt voor zijn dochter als het haar zo sterk ruikt het moet echt uitgespoeld worden na een bepaalde tijd (echt niet te verdragen die lucht, het meisje zelf had er zichtbaar last van, rode ogen van de irritatie) Geen kind wil naast haar zitten.
Ik denk dat ze thuis alleen het haar insmeren en verder niets. ;(
Vanmorgen had ik zoiets van kom maar met mij mee dan spoel ik je haar uit en kammen we nog een keer, ik heb het niet gedaan, maar stond wel op het punt
pi_85730410
Ohhh, karin. Zo herkenbaar. Dat gevoel zou ik ook hebben...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:42:36 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85731127
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij ons op school zijn de capes afgeschaft. Op initiatief van de luizenmoedersgroep. Het schijnt dat vooral kammen kammen en nog eens kammen de remedie is.
ik dacht ook dat die capes maar een beperkt effect blijken te hebben qua preventie. besmetting kan op zoveel andere manieren gebeuren dan via de jassen. maar goed, 't zal allicht iets schelen, maar 't kan niet alles voorkomen in elk geval.

karin, wat triestig! :{
in de haak.
pi_85761579
Zeker triest. :{ Wij hebben als luizenmoeders bij de directeur al aangekaart dat het verstandiger is om standaard luizenzakken te gebruiken en wel na iedere vakantie te blijven controleren ....Hij vind het geen goed idee |:( Hij had het argument dat het te kostbaar is.. :? Ik weet zeker dat alle ouders wel een klein bedrag voor dit probleem kunnen missen, Luizenschampoo, kammetjes, waspoeder, electra en de tijd die je er mee bezig bent dat is in mijn ogen veel kostbaarder.
pi_85761670
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:42 schreef trui het volgende:

[..]

ik dacht ook dat die capes maar een beperkt effect blijken te hebben qua preventie. besmetting kan op zoveel andere manieren gebeuren dan via de jassen. maar goed, 't zal allicht iets schelen, maar 't kan niet alles voorkomen in elk geval.

karin, wat triestig! :{
dat is dus ook de reden dat bij Amber op school de luizencape niet verplicht is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85762548
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:29 schreef karin73 het volgende:
Zeker triest. :{ Wij hebben als luizenmoeders bij de directeur al aangekaart dat het verstandiger is om standaard luizenzakken te gebruiken en wel na iedere vakantie te blijven controleren ....Hij vind het geen goed idee |:( Hij had het argument dat het te kostbaar is.. :? Ik weet zeker dat alle ouders wel een klein bedrag voor dit probleem kunnen missen, Luizenschampoo, kammetjes, waspoeder, electra en de tijd die je er mee bezig bent dat is in mijn ogen veel kostbaarder.
Elk kind een kledinghanger en een vuilniszak mee laten nemen. Daar zelf één van maken.

En wat betreft dat kind met dat luizenspul.. op school hebben ze ook een kraan. Ga naar de juf/meester en leg het uit. Laat ze het op school uitspoelen zodat dat kind in ieder geval geen last meer heeft van die rode ogen en dat prikkende gedoe.
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:07:08 #60
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_85762609
Bij ons op school hebben ze "de vrienden van.." opgericht, zitten een aantal ondernemers in. Hun 1e doel was om alle leerlingen op de 1e schooldag een luizenzak aan te bieden. Zakken zijn te koop voor ¤ 1,00 !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:52:24 #61
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_85888625
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:40 schreef lily het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij ook in juni.
Ik ontdekte ze op een donderdag terwijl ze die week vakantie hadden. We waren wel twee dagen ervoor (dinsdag) in de Efteling geweest.
Zelf geen "ouder" maar ik post toch maar even aangezien Fok! geen algemeen hoofdluis topic heeft. Vorige week woensdag ben ik (29) met m'n zusje (16) naar de Efteling geweest. Nu sinds een paar dagen jeuk op m'n hoofd. Vanochtend toen ik me haar doorkamde (wat stevig vanwege de jeuk) haalde ik ineens een beestje uit m'n haar. Maar even verder gekamd, misschien klein spinnetje of zo. Na even verder kammen haal ik m'n kam eruit en zie ik nog zo'n beestje tussen m'n kam zitten. Oh oh...

Heb vroeger als kind zijnde hoofdluis gehad dus weet wel een beetje hoe het eruit ziet. Manlief heeft nog zoiets van "misschien is het niets, misschien toch kleine spinnetjes ben je ergens door een web gelopen of zo, niet in paniek raken". Toch natuurlijk ermee bezig en een beetje gekeken op internet en begon toch wel sterke vermoedens naar hoofdluis te krijgen. Voor de zekerheid maar even Prioderm gekocht (dimeticon, binnen 15 min hoofdluis dood staat er). M'n man vanavond m'n hoofd na laten kijken en ja hoor, neten. Dus hop, Prioderm erin laten masseren. Tijdens het masseren vielen er al wat luizen uit en tijdens het 15 minuten wachten nog meer. Lijkt goed te werken dus! Daarna met de netenkam er goed doorheen gegaan.

Net alle handdoeken, beddegoed, jassen etc weggehaald en zoveel mogelijk in de wasmachine gestopt op 90 graden. Als deze wasbeurt klaar is de rest van het spul! Ook rest van het bed gestofzuigd, bank gestofzuigd en zo goed als alle kamers. Bad(kamer) schoongemaakt en nu maar hopen dat het weg is (en blijft natuurlijk!) Vergeet ik nog iets qua schoonmaken etc?

@lily: vond het apart toen ik las dat jouw kinderen ook ineens hoofdluis hadden na een bezoek aan de Efteling. Zou ik het dan ook daar opgelopen hebben :?
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:07:17 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85889511
Vergeet de stoelen van de auto niet te stofzuigen als dit stof is. Of laat je auto 3 dagen staan. Dan willen de luizen ook dood zijn. bij twijfel kun je ook spuiten met een middel tegen vlooien. Dat werkt ook nog op luizen. Helaas niet op neten.

Alles wat je niet kunt wassen en waar je aan twijfelt: in een vuilniszak en die voor minimaal 48 uur wegzetten.

En ook al heb je prioderm gebruikt dan nog blijven kammen met een luizenkam. Liefst elk dag voor de komende 14 dagen. En halverwege de behandeling nog een keer herhalen. Advies van de GGD.

En hier lijkt het weg te zijn. Kammen uiteraard nog steeds. Maar tot nog toe niets meer gehad.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:55:46 #63
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_88125201
*O* Wij hebben luizen *O*

Vanmiddag kreeg ik het telefoontje van de juf. Er was niets ernstigs aan de hand, alleen krabbelde mijn kind wel erg veel op zijn hoofd. Hij is door de juf naar de luizenjuf gestuurd en ja hoor.. feest op zijn hoofd. Okee, kan gebeuren. Ik vroeg direct aan de juf of ze nog op tijd waren om een briefje aan de ouders mee te geven. De juf zei dat dat niet gebruikelijk was als het nog maar bij één kind is -O-

Nu zijn wij beiden al onder de anijswalm (paranix) geweest, zit de derde was er inmiddels in en zijn andere delen in zakken geknoopt op veilige afstand.. om vervolgens volgende week de neefjes, nichtjes, broertjes, zusjes en weetiknogwat te gaan ontvangen omdat het geen protocol van school is 8)7

Ik ben nu net pas :@ serieus gaan zoeken naar hoe lang het duurt waarop je merkt dat je luizen hebt en dit duurt ongeveer zeven dagen. Dus minimaal zeven dagen ervoor is er zo'n luis je hoofd op gemarcheerd. Dan moet een school toch altijd een briefje of wat dan ook meegeven om het kenbaar te maken?

In eerdere reacties heb ik gemerkt dat de school er soms wat licht over denkt en dat terwijl de school een plaats is waar kinderen actief met elkaar in contact komen. En niet te vergeten de jassen en dassen die netjes tegen elkaar aanhangen.

Ik ga sowieso maandag naar de juf om te vragen waarom dit zo is.. Oh, en morgen ook nog alle ouders van het voetbalteam langs.. want dat was ook nog aflopen week -O-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:12:11 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88125836
Luizencapes helpen niet... En gemiddeld zeven dagen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook echt zeven dagen geweest zijn :)

Protocol hier thuis is eens per week Isa's hoofd helemaal nakijken, zo lang er luizen op BSO en in de klas zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88133542
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2010 21:52 schreef dutchdevil het volgende:
@lily: vond het apart toen ik las dat jouw kinderen ook ineens hoofdluis hadden na een bezoek aan de Efteling. Zou ik het dan ook daar opgelopen hebben :?
Ik lees dit nu pas..

Dat lijkt me wel.
Zeker in jouw geval. Je hoofd komt daar sneller in aanraking met "besmette" hoofdsteunen ofzo.

En succes kattenkop ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 30-10-2010 08:41:47 ]
pi_88137988
Succes Kattenkop!!

Er was afgelopen woensdag weer luizencontrole en gelukkig is Amber nog steeds schoon. Ik controleer Ambers haar minstens 1x per week zelf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:47:01 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88139460
kattenkop, ik vind 't raar dat ze geen briefje uit laten gaan bij 'slechts 1 geval'. altijd beter om mensen dan even erop attent te maken dat ze goed moeten controleren, want hoe sneller je erbij bent hoe beter.
in de haak.
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:38:09 #68
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_88153692
Bij ons op school gaat er wel een brief uit als maar één kind luizen heeft :)

Sjeen hoe kom je erbij dat luizencapes/luizenzakken niet helpen? Heb je hier meer info over?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:48:44 #69
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_88186047
Bedankt allen voor de succeswensen :) de kriebels zijn hier niet meer te voelen maar we zijn er nog niet.

Ik was gisteren nog alle ouders van de voetbal langsgegaan. Hoor ik van de ene; 'Oh, ja dat hadden wij vorige week' en van de andere: 'Ja, wij een paar weken terug' -O- Er wordt door de ouders over van alles en nog wat gepraat langs die lijn, dus kon dat er toch ook wel even bij?
  Licht Ontvlambaar zondag 31 oktober 2010 @ 20:52:36 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88186296
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:38 schreef just me het volgende:
Bij ons op school gaat er wel een brief uit als maar één kind luizen heeft :)

Sjeen hoe kom je erbij dat luizencapes/luizenzakken niet helpen? Heb je hier meer info over?
Persoonlijke ervaring helaas :) De hele school en BSO hangen vol met capes en toch stikt het er van de luizen. Ik heb zo onderhand het gevoel dat een aantal ouders het niet zo nauw nemen met het bestrijden van de luizen... Erg leuk :{
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94606444
Ik schop dit topic maar weer eens een keer.

Vanmiddag op mijn werk werd ik gebeld door de BSO...mevrouw, uw dochter heeft luizen. Dus hals over kop van mijn werk naar huis vertrokken en inmiddels draait de wasmachine, zit het hoofd van dochter-lief strak in de Prioderm, zitten de jassen en knuffels in vuilniszakken en is het hele huis gezogen.

Toch heb ik nog even een vraag (of eigenlijk 2) aan de ervaren ouders hier.

Ik lees overal tegenstijdige berichten over hoe lang de spullen in vuilniszakken moeten zitten (van 48 uur tot 2 weken) weet iemand hoe lang het nou echt is?

En dochter 2 is nu nog hoofdluis vrij. Zouden jullie het 2e kind ook direct behandelen met Prioderm of alleen als er daadwerkelijk luizen aanwezig zijn? Ik ga haar in elk geval kammen de komende tijd maar is dat afdoende?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:28:41 #72
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_95072425
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:18 schreef Nanook24 het volgende:
Ik schop dit topic maar weer eens een keer.

Vanmiddag op mijn werk werd ik gebeld door de BSO...mevrouw, uw dochter heeft luizen. Dus hals over kop van mijn werk naar huis vertrokken en inmiddels draait de wasmachine, zit het hoofd van dochter-lief strak in de Prioderm, zitten de jassen en knuffels in vuilniszakken en is het hele huis gezogen.

Toch heb ik nog even een vraag (of eigenlijk 2) aan de ervaren ouders hier.

Ik lees overal tegenstijdige berichten over hoe lang de spullen in vuilniszakken moeten zitten (van 48 uur tot 2 weken) weet iemand hoe lang het nou echt is?

En dochter 2 is nu nog hoofdluis vrij. Zouden jullie het 2e kind ook direct behandelen met Prioderm of alleen als er daadwerkelijk luizen aanwezig zijn? Ik ga haar in elk geval kammen de komende tijd maar is dat afdoende?
'Zaken die niet gewassen mogen worden kunnen om de luizen of eitjes te doden één week worden bewaard in een afgesloten plastic zak of 24 uur in een plastic zak in de diepvries.'

http://www.medicinfo.nl/d_282

Maar hopelijk komt dit bericht voor jou te laat aan en zijn jullie alweer luisvrij.

En vooral blijven kammen! Ook preventief :Y
pi_95074877
Eén week...jij gaat hier een klein meisje dat al een paar dagen om haar knuffels en poppenkleertjes vraagt heel blij maken. Ik was voor de veiligheid uit gegaan van 2 weken.

De meiden zijn inderdaad weer luis-vrij inmiddels. En kammen gaan we voortaan inderdaad preventief 1 keer in de week doen want ik ben er wel achter dat je met alleen kijken of ze luizen hebben er nog lang niet bent.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_95075101
Over luizen stond laatst een artikel in de krant ,dat alleen kammen effectief is. Maar ik kan het ff niet zo snel vinden. Wel sterkte, lijkt mij een kleine ramp met al die wassen en knuffels in zakken etc.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_95076337
Het is inderdaad een kleine ramp Muks. 'Gelukkig' werden de luizen bij onze meiden op een vrijdag geconstateerd door de BSO waardoor ik het hele weekend de tijd had om te wassen en het huis en de haren van de kinderen onder handen te nemen. Maar het was evengoed een behoorlijk stressvol weekend en zelfs daarna vroeg ik me nog dagen af of ik echt niks over het hoofd had gezien.

Voordeel was wel dat na de luizen het hele huis weer aan kant was en alle was weggewassen. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_95468061
Kan iemand me vertellen waar ik het beste kan kijken voor luizen en hoe ze er ongeveer uitzien, niet zo enorm uitvergroot, maar wat zou ik in het haar moeten zien?
Er is hoofdluis op de psz van de oudste en ik heb maar vast een kam gehaald (je kan het maar in huis hebben...). Vanavond haar haren doorgekamd, maar nou had ze ook in de zandbak gespeeld en nogal wat zand in haar haar, maar ik kamde dus wel zandkorrels (???) uit haar haar... Na het wassen... Of kunnen dat dan ook neten zijn?

Totaal geen ervaring tot nu toe met luis, heb ze zelf nooit gehad. Krijg nu acuut jeuk natuurlijk ;).
Wie kan me wat wijzer maken?
En klopt dat verhaal van haarlak? dat ze dat niet aantrekkelijk vinden?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_95481599
Nijna, Dit is wel een redelijk goed voorbeeld van wat je zou zien als je kind luizen in het haar heeft:



Neten vond ik zelf ook best wel lastig om te zien, het zijn een soort van wit/grijze balletjes die aan de haren vast gekleefd zitten en deze zijn vooral bij kinderen met licht haar moeilijk te zien zegt men.

En het schijnt inderdaad zo te zijn dat luizen vooral op schoon haar goed gedijen. Vandaar dat je veel hoort dat het kįn helpen als je gel of haarlak in het haar van je kind doet.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 14 april 2011 @ 10:42:09 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95481822
nou, ik vind dat plaatje niet zo heel herkenbaar, ze zijn vaak zo klein dat je ze pas ziet bij het eruit kammen. liefst met netenkam dus he nijna, die haalt er meer uit dan een luizenkam. en dan een wit blad eronder houden en daar zoveel mogelijk op opvangen. dan kun je vrij snel zien of er iets bij zit dat beweegt. de eitjes zijn inderdaad wat moeilijk te onderscheiden van zandkorrels, ze zijn wat kleveriger misschien. ze zitten vaak achter de oren en in de nek, op de warmere plekjes. succes, ik hoop dat er niks aan de hand is! 't is altijd goed om ze regelmatig te controleren natuurlijk.
in de haak.
pi_95483270
Ik heb zo'n kam met fijne tandjes en nog fijnere tandjes. Dus volgens mij is dat luizen en netenkam in een. Ik ga vanavond nog wel even kammen boven een wit blad. Bij de oren en nek zag ik niks gisteravond, dus het kan ook prima zand zijn geweest... hoop ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 april 2011 @ 11:33:34 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95483607
een netenkam heeft metalen tanden. een luizenkam is doorgaans helemaal van kunststof.
in de haak.
pi_95488230
Ik heb deze:
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 april 2011 @ 13:49:17 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95489233
lijkt me een goeie! :)
in de haak.
pi_95494732
Hij is in elk geval blits ;) *)
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 april 2011 @ 16:38:43 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95496846
en professioneel! 8-)
in de haak.
pi_95497004
Oh ja, dat zou toch bijna afdoende moeten zijn... In de zin van dat die krengen zich wel 3 keer bedenken voordat ze het hoofd van mn kind gaan bezoeken :W
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_95608767
quote:
18s.gif Op vrijdag 25 juni 2010 23:54 schreef lily het volgende:
Hoofdluizen }:| :'( ;(

deel 1
[Brrrrrr] LUIZEN!

De hoofdluis (Pediculus humanus capitis) is een zeer klein insect dat behoort tot de dierluizen of Phthiraptera.

De hoofdluis leeft parasitair op de mens en wordt gezien als een plaaginsect. De luis houdt zich op in het hoofdhaar dichtbij de huid en leeft van het bloed dat wordt opgezogen door de zuigende steeksnuit. De hoofdluis is niet gevaarlijk en kan geen ziektes overbrengen. Een besmetting met de hoofdluis wordt pediculose genoemd en is geenszins het gevolg van een onhygiėnische levenswijze; de luis prefereert juist schoon en gewassen haar boven vies en vet haar. In vroeger tijden was de hoofdluis overigens een normale verschijning maar in de meeste westerse landen is de luis relatief zeldzaam. De luis veroorzaakt een irritante jeuk aan de hoofdhuid als gevolg van een allergische reactie van de huid op het speeksel van de luis. Hoofdluis is zeer besmettelijk en kan gemakkelijk overgaan van mens op mens. De met luizen besmette kleding of haren moeten dan wel met elkaar in contact komen, aangezien de hoofdluis niet kan springen of vliegen. Een beruchte besmettingshaard is de kapstok van basisscholen, waar rijen jassen hangen.

De hoofdluis is net als andere op de mens parasiterende dieren een cultuurvolger die wereldwijd voorkomt. De hoofdluis wordt gemakkelijk verward met de kleerluis, deze laatste soort kan gevaarlijke ziektes overbrengen

fotootje doet het altijd goed 8-)

[ afbeelding ]
Wat eng als je ze in het groot ziet.
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_101992815
Helloooooooooooooo echo echo echo.....

Mag ie weer eventjes omhoog? Uitbraak op de basisschool van mijn dochter. Ben flink aan het controleren en heb Millium Preventief in huis. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_102015074
Tezz, succes. Ik gebruik de Millenium ook in het geval van een uitbraak, maar ook dan blijf ik controleren en kam ik minimaal 1x de haren met de netenkam door van links naar rechts en van achter naar voren. Ik doe een babydoekje over de kam heen trekken waardoor de neten blijven plakken en de ruimte tussen de kammetjes nog kleiner is. Verder kan ik dan ook goed zien of er iets zit en dan het doek elke keer vernieuwen.
pi_102018776
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 13:33 schreef chacama het volgende:
Tezz, succes. Ik gebruik de Millenium ook in het geval van een uitbraak, maar ook dan blijf ik controleren en kam ik minimaal 1x de haren met de netenkam door van links naar rechts en van achter naar voren. Ik doe een babydoekje over de kam heen trekken waardoor de neten blijven plakken en de ruimte tussen de kammetjes nog kleiner is. Verder kan ik dan ook goed zien of er iets zit en dan het doek elke keer vernieuwen.
Thx!
Hoe vaak controleer je in tijden van een bekende besmetting?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 september 2011 @ 15:29:31 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102019374
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:14 schreef Tezz het volgende:

[..]

Thx!
Hoe vaak controleer je in tijden van een bekende besmetting?
Ik dagelijks, achter de oren, bovenop bij kruin en onderin bij de nek. Ik heb overigens nog nooit chemisch spul gebruikt, kammen, kammen, kammen... Wel altijd de haren vast naar school en in tijd van bekende besmetting veel haarlak :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102019813
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:29 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik dagelijks, achter de oren, bovenop bij kruin en onderin bij de nek. Ik heb overigens nog nooit chemisch spul gebruikt, kammen, kammen, kammen... Wel altijd de haren vast naar school en in tijd van bekende besmetting veel haarlak :+
Maar controleer je dagelijks op die plekken door te kijken of door echt dagelijks in de cremespoeling te zetten en te kammen met de netenkam?
Want als je door kijken iets vindt dan ben je natuurlijk al te laat, of niet?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 september 2011 @ 15:46:36 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102020016
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:40 schreef Tezz het volgende:

[..]

Maar controleer je dagelijks op die plekken door te kijken of door echt dagelijks in de cremespoeling te zetten en te kammen met de netenkam?
Want als je door kijken iets vindt dan ben je natuurlijk al te laat, of niet?
Gewoon kijken, op het moment dat je iets vindt dan pas cremespoeling en kammen. Maar eerlijk gezegd heb ik dat de tweede keer niet eens meer gedaan, die cremespoeling. Gewoon twee keer per dag boven een groot laken beetje bij beetje hele hoofd afwerken met netenkam. Ow en luizen vangen en goed doodmaken ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102046664
Bah bah bah waarom bestaan die beestjes toch nog steeds?
Vind het wel jammer dat er nog steeds zo'n taboe op rust.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_102046765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gewoon kijken, op het moment dat je iets vindt dan pas cremespoeling en kammen. Maar eerlijk gezegd heb ik dat de tweede keer niet eens meer gedaan, die cremespoeling. Gewoon twee keer per dag boven een groot laken beetje bij beetje hele hoofd afwerken met netenkam. Ow en luizen vangen en goed doodmaken ;)
Dat vind ik het voordeel van de babydoekjes. Daar blijven ook de luizen aan vast plakken. Dus is het doodmaken makkelijker.

Hier ook dagelijkse controlle bij uitbraak en gewoon regelmatig. Eigenlijk kijk ik onbewust toch elke dag als ik de haren van de meiden doe.
pi_102046855
Gelukkig nog niet mee gemaakt.

Als er op school luizen zijn geconstateerd dan controleer ik die kleine wel elke dag.
pi_102635569
Hm, lekker zo vlak voor de vakantie een luizenuitbraak op de creche. En volgens mij lopen ze ook op mijn kop. :{
Ik begreep dat de richtlijnen zijn veranderd? Dat wassen niet meer nodig is omdat ze na 4 uur zonder bloed doodgaan?
En dus met cremespoeling insmeren en dan kammen, kammen, kammen?
Waar haal je zo'n kam, die blitse van Nijna wil ik! :P

Hoe veel dagen moet je ongeveer kammen, voor je er helemaal vanaf bent?
Red ik dat in die 8 dagen voor we weg gaan?
En is het een slim idee om hem de komende week thuis te houden? Ik heb gewoon echt geen enkele zin om op vakantie me druk te moeten maken over luizen. :@
Maar ik kan die vrije ochtenden de komende week ook erg goed gebruiken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102640429
Deze kam is top oeke:
http://www.assyluizenkam.nl/assy-luizenkam.html

Binnen een paar dagen was alles weg.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102641319
Wauw die klinkt goed, de netenvreter! :D
Ik wil er vandaag al een hebben, dus ik moet even kijken bij de etos ofzo, wat ze hebben, maar deze klinkt inderdaad wel goed om ook te bestellen.
Dat paar dagen klinkt heel hoopgevend!

Wat zouden jullie doen, je kind deze week even thuishouden, vanwege de vakantie? Ik vraag me af of hij anders niet herbesmet wordt. Ik weet nog niet eens zeker of hij het heeft trouwens. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102641395
Als hij het waarschijnlijk niet heeft gewoon naar school laten gaan zolang je maar heel veel kamt.

Misschien kan je de kam wel bij dat bedrijf ophalen? Ze zitten in de Watergraafsmeer volgens mij.

edit: of je komt die van ons lenen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102641489
Lief!
We gaan vandaag naar het strand, Paul moest het hele weekend werken, dus nog even relaxen en ik denk dat ik even snel een drogist binnenwip.
Mocht ik het nou niks vinden dan hoor je van me, graag!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102642329
Is prima :)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102663996
Pfft, geen luis! Wel een hoop berg. :P
Dan doe ik hem morgen naar de psz en dan 's avonds weer even kammen?

Nog bedankt voor het aanbod, Snoop! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102664292
Ik zou zeker blijven kammen tot de vakantie.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_102664465
Ik heb nu nat gekamd met cremesproeling. Denk je dat ik morgen droog kan kammen? Of met alleen water?
En misschien meteen als hij uit de creche komt, ik neem aan dat je dan alleen levende luizen kan vinden, nog geen neten?
Sorry, voor al mijn vragen, ik voel me echt een luizenbeginneling. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102676930
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:01 schreef oeke het volgende:
Ik heb nu nat gekamd met cremesproeling. Denk je dat ik morgen droog kan kammen? Of met alleen water?
En misschien meteen als hij uit de creche komt, ik neem aan dat je dan alleen levende luizen kan vinden, nog geen neten?
Sorry, voor al mijn vragen, ik voel me echt een luizenbeginneling. :D
Oeke, je kunt het haar ook eerst nat maken met een mengsel van water en azijn. Eventuele neten komen er dan uit (want azijn lost de lijmlaag waarmee de neetjes vast zitten aan het haar op).
Ik kan je ook aanraden om alles wat je uit het haar kamt even met een vergrootglas te bekijken. Neetjes lijken veel op roos bijvoorbeeld. En ik kan me nog herinneren dat ik helemaal hyper werd van alles wat ik uit het haar kende (als in Paniek! Paniek!), maar het bleken bij nader onderzoek gewoon zandkorrels en stofjes etc. te zijn.

Droog kammen kan, maar mochten er levende luizen in het haar zitten kam je deze er droog niet uit, want die luizen zijn al lang weggevlucht als jij met je kammetje in de buurt komt. Door nat te kammen met iets van cremespoeling of shampoo er in zorg je er voor dat de eventuele luizen op hun plaats blijven zitten en niet 'aan de wandel' gaan op het hoofd tijdens het kammen. De meeste kans dus dat je iets vangt....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_105304251
*schop*
Heel fijn, mijn dochter heeft hoofdluis :X . Onmiddelijk aan de Prioderm en de netenkam, natuurlijk.
Het is op school ontdekt door een luizenmoeder. De moeder van een meisje uit haar klas.
En uitgerekend dat meisje weet precies wie die kinderen in de klas zijn met luis en nu is mijn dochter dus het mikpunt van pesterijen (en nog een paar kinderen). Ik ben woest. De school gaat heel discreet om met de info, maar schijnbaar kan de moeder het fijn doorvertellen aan wie ze wilt. Ik heb de school al een mail gestuurd, maar eigenlijk wil ik niet meer dat mijn kind wordt gecontroleerd door een luizenmoeder, dat doe ik dus zelf wel.
Iemand hier mee bekend? Kan ik dit weigeren?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:38:12 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105304395
Daar kun je vast afspraken maken met juf/ school. Maar ik betwijfel of dat evt. gepest zal voorkomen. Je plaatst haar daarmee juist in een bijzondere positie.
in de haak.
pi_105305113
Ik denk dat dat wel mee valt. Ze zit een klas met 35 leerlingen. Ik denk niet dat het erg opvalt als ze niet gecontroleerd wordt.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 8 december 2011 @ 11:30:20 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_105331613
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:24 schreef Muks het volgende:
Over luizen stond laatst een artikel in de krant ,dat alleen kammen effectief is. Maar ik kan het ff niet zo snel vinden. Wel sterkte, lijkt mij een kleine ramp met al die wassen en knuffels in zakken etc.
Hier stond het in het blaadje wat altijd bij de apotheker ligt.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_105339413
Wij kregen van school een brief mee van de GGD.

Daarin stond dat je moest kammen, kammen en nog eens kammen.

Effecten van luizenzak, alles in plastic zak en knuffels in de vriezer.etc, etc, etc. en de rest van alle tips zijn niet bewezen.

Sterker een gezonde luis haalt het niet in zijn hoofd dat warme, lekkere hoofd te verlaten voor een knuffel, kraag of wat dan ook waar niks te halen valt. Alleen dode luizen en zieke/zwakke luizen vallen eruit.

Ondertussen lekker aan het krabben, wat een heerlijk onderwerp
pi_105339474
Vooral richten op kammen.. Kammen en kammen..

Je wast een keer het bed.. En dagelijks de sloop ofzo... Knuffels zou ik ff in een zak doen, maar ik zou niet mn huis meer ontsmetten... Het heeft zo weinig zin, en het haalt de focus af van het aller belangrijkste, namelijk kammen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105339634
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:53 schreef Jurk het volgende:
Ik denk dat dat wel mee valt. Ze zit een klas met 35 leerlingen. Ik denk niet dat het erg opvalt als ze niet gecontroleerd wordt.
Je kan aangeven dat je op de hoogte bent van de situatie en dat je het zelf controleert... ik zou best boos worden als de luizenmoeder het zomaar doorvertelt...

Ik weet nog van Cil, die was gewoon altijd de sjaak... Als er maar 1 kindje in de school luis had, dan kon ik er gif op innemen dat Cil het binnen een paar dagen ook had... Ik denk dat Cil een erg lekker hoofd heeft... Op een gegeven moment door alle agressieve middelen had het kind helemaal schilfers op haar hoofdhuid, dat had de luizenmoeder ook aangemerkt als neten... Dus ik controleren.. Geen neet, niets... Dus daar heb ik toen wel over teruggekoppeld.

Wij zijn wel gaan behandelen met spul zonder agressieve zooi... En teetree oil?

Oh en sinds middelbare school, geen luis meer...

Jennifer gaat naar dezelfde basisschool, daar was ik vandaag op gesprek... En er hangen gewoon standaard bij elke klas luizenzakken... Dus ik gok.. Dat ik er weer een jaar of 8 tegenaan kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105340064
Beddengoed wassen dat doe ik allemaal wel!!
Kind ook gelijk belagen met xtluis en dan kammen en kammen en kammen, en zelf doet de oudste (10) onder de douche kammen met luizenkam en cremespoeling voor fijn haar.

Gaat prima zo en geen last meer, kam ligt standaard in de douche en kammen doen we 1 keer per week preventief.
  donderdag 8 december 2011 @ 15:55:20 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105340601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:53 schreef Jurk het volgende:
Ik denk dat dat wel mee valt. Ze zit een klas met 35 leerlingen. Ik denk niet dat het erg opvalt als ze niet gecontroleerd wordt.
ik denk dat dat juist wel opvalt. maar los daarvan: eigenlijk vind ik het ook niet zo'n goede zaak om er zo geheimzinnig over te doen. de schaamte zou er juist vanaf moeten, wat mij betreft, dus waarom niet gewoon open over zijn? bovendien, als je zelf echt zo goed controleert ben je de ontdekking op school toch voor, neem ik aan?
in de haak.
pi_105342467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:55 schreef trui het volgende:

[..]

ik denk dat dat juist wel opvalt. maar los daarvan: eigenlijk vind ik het ook niet zo'n goede zaak om er zo geheimzinnig over te doen. de schaamte zou er juist vanaf moeten, wat mij betreft, dus waarom niet gewoon open over zijn? bovendien, als je zelf echt zo goed controleert ben je de ontdekking op school toch voor, neem ik aan?
Ik zou het prima vinden als alles out in the open was, hoor. Maar dan wel onder begeleiding van een leerkracht en niet van een luizenmoeder die dat fijn aan haar dochter door kakelt en meteen met pesten begint.
Ik was de ontdekking inderdaad voor, een dag :') .
En ik heb samen met mijn dochter besloten dat ze niet meer gecontroleerd gaat worden als ze dat niet wilt en dit ook aan de school gemaild. Nu nog antwoord...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 8 december 2011 @ 16:48:43 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105342644
misschien handig om 't behalve via de mail ook even in persoon te gaan bespreken.
in de haak.
pi_105342793
Mijn man is morgen vrij, die gaat even langs. Ik werk full time en ben al om zeven uur de deur uit.
Vandaar even via de mail. Anders was ik vanmorgen meteen langsgegaan.
Nu maar weer even netenkammen *O*
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:05:10 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105343312
succes!!...
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2011 @ 17:53:01 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105344969
ik heb hier nog een luizenzak van mijn kind liggen, iemand interesse? (staat wel zijn naam opgekalkt met viltstift, maar wie weet is dat er op de een of andere manier uit te halen of boeit het niet.
pi_105983331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:45 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ik zou het prima vinden als alles out in the open was, hoor. Maar dan wel onder begeleiding van een leerkracht en niet van een luizenmoeder die dat fijn aan haar dochter door kakelt en meteen met pesten begint.
Ik was de ontdekking inderdaad voor, een dag :') .
En ik heb samen met mijn dochter besloten dat ze niet meer gecontroleerd gaat worden als ze dat niet wilt en dit ook aan de school gemaild. Nu nog antwoord...
Wat naar dat die moeder het heeft verteld, dat hoort echt niet! Ik controleer ook nog steeds op de school van m'n kinderen, en vertel m'n eigen kinderen ook niet eens bij wie ik wat vind, al zouden ze dat wel willen weten want sensatie!

En nu vind ik net luizen bij m'n jongste, bleeehhh... en natuurlijk kan ik de luizenkam nergens vinden. Maar met een klein zakkammetje heb ik er al 5 uitgehaald, nadat ze flink wat cremespoeling in haar haar had gedaan. Bij oudste niets te vinden. *fingers crossed*
Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2011 @ 09:25:44 #121
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_105993928
De richtlijnen van het RIVM over het behandelen van hoofdluiszijn gewijzigd!!

Alleen nog maar kammen en kammen en kammen, knuffels e.d. behandelen schijnt niet meer nodig te zijn :)

http://www.rivm.nl/Biblio(...)kammen_bij_hoofdluis
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_108238986
Brrrrrr... ik hoor net dat bij het vriendinnetje waar Amber woensdag gespeeld heeft op donderdat hoofdluis geconstateerd is...

wat is nou de beste kam? ik zie door de kammen het haar niet meer :')

sws ga ik beide meiden morgen preventief behandelen als ze geen luis hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_108239144
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:49 schreef snoopy het volgende:
Deze kam is top oeke:
http://www.assyluizenkam.nl/assy-luizenkam.html

Binnen een paar dagen was alles weg.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_108239160
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:53 schreef snoopy het volgende:

[..]

dank!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:05:28 #125
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_108621632
Hier zijn we ook druk aan het kammen en behandelen want Finn heeft ze te pakken :| en m'n man ook (niet zo vreemd want Finn had er ook niet maar eentje). Isis en ik zijn gelukkig schoon, maar we blijven kammen, kammen en kammen. Ben trouwens wel blij met die nieuwe richtlijn, want de hoeveelheid was is al groot zat zonder alle knuffels er ook nog eens bij.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 13:04:45 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134013957
:r :r :r volgens mij zijn we hier voor het eerst ook aan de beurt :r :r :r
L heeft allemaal dingetjes in zijn haar zitten (zolang ik mocht kijken tenminste, ik mag eigenlijk nooit aan zijn haar zitten) als ik het goed zag waren het witte dingetjes waarvan een gedeelte aan het haar vastzit (vlak bij de hoofdhuid) ik dacht eerst aan roos, maar dat ziet er toch anders uit volgens mij. maar ik zag niks lopen.
het viel me al op dat hij de laatste tijd regelmatig op zijn hoofd krabt, maar wie verwacht nu bij een 14 jarige niet zo heel sociale puber nog hoofdluis?

maar goed, hoe pak ik het aan? ik ga zo meteen maar een luizenkam kopen.
begrijp ik nou goed dat je er met dagelijks kammen (met cremespoeling in het haar) ook vanaf kunt komen? dat kammen zal voor hem al geen feestje worden (ik heb nog nooit zijn haar gekamd :@ en hij doet het zelf ook niet) daar went hij dan maar aan.

ik heb zelf meteen jeuk nu :X

iemand een tip voor een goede luizenkam die ik NU in de winkel kan kopen?
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:03:50 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134015357
Ik heb een Assy Luizenkam, die wel goed is. Met alleen kammen en cremespoeling is het mij uiteindelijk nog nooit gelukt. Na twee weken kammen zonder verbetering was ik het wel zat.

Toen heb ik toch maar luizenshampoo gebruikt en dat gaf in combinatie met kammen wel het juiste resultaat.

Gelukkig waren alleen Katja en ik de klos. Als Job ooit luizen zou hebben, heb ik volgens mij geen andere keuze dan kaalscheren. Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar zou krijgen hem zo vaak te moeten kammen.

[ Bericht 27% gewijzigd door livelink op 07-12-2013 14:09:32 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:32:23 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134019366
Het is al eens genoemd hier, maar een herhaling waard: azijn.
Uiteraard kammen, maar een luizenshampo kun je ook vervangen door azijn. Stukken goedkoper en werkt minstens zo goed als luizenshampo.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 17:49:00 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134021378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:32 schreef Marrije het volgende:
Het is al eens genoemd hier, maar een herhaling waard: azijn.
Uiteraard kammen, maar een luizenshampo kun je ook vervangen door azijn. Stukken goedkoper en werkt minstens zo goed als luizenshampo.
ik heb nu een stofkam en X't luis gekocht.
dat over azijn heb ik ook gelezen, maar ik ga eerst maar voor het grove geschut. de azijn hou ik achter de hand. (gebruik jij puur azijn of verdun je het nog?

ik moest wel lachen. nu L. zijn haar een tijd in de cremspoeling heeft gezeten en eens goed is uitgekamd, heeft hij ineens slagen in zijn haar :o
het zit compleet anders _O-
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:26:02 #130
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134022190
Zelf ervaar ik azijn eigenlijk als het grove geschut. Mijn ervaring is dat het effectiever is dan de shampo. Onverdund.
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:26:23 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134022197
X't luis is niet zo heel grof geschut vrees ik. Tenminste, daar ging 't bij ons niet mee weg, als ik 't me goed herinner.

en je kunt beter een netenkam kopen dan een luizenkam, Lady! die haalt er veel meer uit.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:07:45 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134025163
Ik ga hier maar eens azijn proberen, al denk ik dat het hier geval is telkens her besmetting via school .. Nu voor de 4e keer sinds Juni kassa..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 20:42:04 #133
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134026743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:26 schreef trui het volgende:
X't luis is niet zo heel grof geschut vrees ik. Tenminste, daar ging 't bij ons niet mee weg, als ik 't me goed herinner.

en je kunt beter een netenkam kopen dan een luizenkam, Lady! die haalt er veel meer uit.
dan ga ik maar met azijn aan de gang. ik las op internet dat dat xt luis hét middel zou zijn.
dan breng ik dat volgende week wel terug. geld weggooien doe ik liever op een andere manier.
dit was de enige kam die ik in het gehucht wormerveer kon vinden (bij kruidvat)
welke drogisterij heeft betere of waar haal ik een goede?
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 20:43:04 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134026777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:26 schreef Marrije het volgende:
Zelf ervaar ik azijn eigenlijk als het grove geschut. Mijn ervaring is dat het effectiever is dan de shampo. Onverdund.
en dan gewoon gieten en kammen? of hoe dan wel? moet je het laten inwerken?
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:47:06 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134026941
Metalen tanden ipv plastic.
Is de apotheek een optie?

Ivm de ogen gebruik ik geen azijn bij mn kleine meisje, maar wel bij de jongens die naar de basisschool gaan. Scheelt heel veel geld inderdaad.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:52:22 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134027180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en dan gewoon gieten en kammen? of hoe dan wel? moet je het laten inwerken?
Ja, ik ben er niet te zuinig mee en laat het even zitten, effect is vrijwel meteen merkbaar :D ^O^ Na een paar minuten flink uitspoelen. Ik was het dan niet na met gewone shampoo. Wij doen dat savonds dus gewoon met de azijngeur het bed in. Want dat ruik je nog wel even na het uitspoelen. Flink kammen uiteraard. Hier eerst twee dagen achter elkaar azijn gedaan en toen na een dag of wat nog eens gewoon voor de zekerheid (of meteen zodra het kriebelt op t hoofd). En dan was dat icm flink kammen afdoende.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 20:54:46 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134027314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, ik ben er niet te zuinig mee en laat het even zitten, effect is vrijwel meteen merkbaar :D ^O^ Na een paar minuten flink uitspoelen. Ik was het dan niet na met gewone shampoo. Wij doen dat savonds dus gewoon met de azijngeur het bed in. Want dat ruik je nog wel even na het uitspoelen. Flink kammen uiteraard. Hier eerst twee dagen achter elkaar azijn gedaan en toen na een dag of wat nog eens gewoon voor de zekerheid (of meteen zodra het kriebelt op t hoofd). En dan was dat icm flink kammen afdoende.
ik heb volgens mij nu alleen schoonmaakazijn. kan het daar ook mee? anders ga ik zo maar even naar albert heijn.

en je zegt dat het effect meteen merkbaar is: wat merk je dan?
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:55:09 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134027329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga hier maar eens azijn proberen, al denk ik dat het hier geval is telkens her besmetting via school .. Nu voor de 4e keer sinds Juni kassa..
Vreselijk irritant is dat, ik kam inmiddels standaard 1 x per week.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 20:56:25 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134027395
kunnen luizen trouwens tegen haarverf? ik verf mijn haar regelmatig. dat overleven eventuele luizen toch niet? (hoopvolle modus aan)
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:59:03 #140
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134027531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb volgens mij nu alleen schoonmaakazijn. kan het daar ook mee? anders ga ik zo maar even naar albert heijn.

en je zegt dat het effect meteen merkbaar is: wat merk je dan?
geen idee eerlijk gezegd, ik zou het niet proberen, schoonmaakazijn.

Degene die in dit topic over azijn begon zei dat je ze voelde doodgaan, haha, nou bijna wel, de luizen overleven het in elk geval niet. Rust op t hoofd. Wel blijven kammen ivm de neten.
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:00:17 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134027588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
kunnen luizen trouwens tegen haarverf? ik verf mijn haar regelmatig. dat overleven eventuele luizen toch niet? (hoopvolle modus aan)
ik denk dat dat ook wel effectief is, maar dat zou ik niet te vaak doen. Alhoewel, hou je geen haar meer over, is het probleem ook weg.
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:06:22 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134027890
En zoals in dat andere topic staat, haar vol met conditioner en kammen maar, 2 richtingen op werkt nog beter.
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:35:39 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134029401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vreselijk irritant is dat, ik kam inmiddels standaard 1 x per week.
Ja hier ook , het is best triest als een kind van net twee al aankomt bij bad met de netenkam :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:59:13 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134030233
Haha, ja het hoort erbij.
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 09:20:57 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134073010
met veel gemopper over stank en pijnlijke ogen en kreten van pijn bij het kammen toch maar de azijnbehandeling gedaan.
die dingetjes komen inderdaad los, al krijg ik ze er met de stofkam niet goed uitgekamd, dus ik moet een betere.
wie kan me een goede aanraden? edit, ik vond de assykam. hebben ze die ook bij de apotheek?

L. heeft nu wel prachtig zacht en glanzend haar ineens O+ is die azijnbende toch nog ergens goed voor! :+

[ Bericht 5% gewijzigd door lady-wrb op 09-12-2013 09:31:57 ]
  maandag 9 december 2013 @ 10:26:20 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134074297
ai, kreeg hij 't in z'n ogen? :'(
in de haak.
pi_134075864
Je kan hem bestellen: http://www.assyluizenkam.nl
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 12:53:18 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134077899
quote:
11s.gif Op maandag 9 december 2013 10:26 schreef trui het volgende:
ai, kreeg hij 't in z'n ogen? :'(
nee hij had last van de zure damp.
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 12:53:37 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134077906
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 11:27 schreef snoopy het volgende:
Je kan hem bestellen: http://www.assyluizenkam.nl
en hoe snel zijn die met versturen?
  maandag 9 december 2013 @ 13:03:20 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134078138
misschien kun je dat beter aan henzelf vragen? of even bij de apotheek informeren of ze ze verkopen.

en ah, de damp, ja dat alleen al is natuurlijk prikkerig. succes met 't vervolg!
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 13:09:39 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134078299
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:03 schreef trui het volgende:
misschien kun je dat beter aan henzelf vragen? of even bij de apotheek informeren of ze ze verkopen.

en ah, de damp, ja dat alleen al is natuurlijk prikkerig. succes met 't vervolg!
op de site kan ik het niet vinden, maar ik ga idd even bij de apotheek kijken.
ze hadden op mijn vrijwilligerswerk trouwens ook een luizenkam (die zag ik op de site van de apotheek staan en die lijkt precies op die assykam)
ik vroeg of daar wel eens gecontroleerd wordt op luizen. niet dus :o
en vandaag zaten ze bij muziek met zo'n sprietending in de kinderen hun haren. van de één op de ander. :X ik heb echt zitten gruwelen :@
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 20:21:54 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134127773
wow wat een wondermiddel is die azijn.
de hoeveelheid neten die eerst op het hoofd van L. zaten is geminimaliseerd tot enkele bij goed zoeken.
om ook niet kinderachtig te zijn, zit ik op dit moment met mijn haar in de azijn en heb ik mijn haar gekamd met een netenkam.
wat doet dat zeer zeg:@ ik ben meteen geneigd om mijn haar af te laten knippen. dat kamt een stuk gemakkelijker. en ik hark mijn hele hoofdhuid open :X
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:19:58 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134136153
Volgende keer ga ik azijn onthouden. Ik hoop natuurlijk dat er geen volgende keer komt.
Ik kan me niet herinneren dat die netenkam zo'n pijn deed, trouwens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 11 december 2013 @ 07:40:47 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134140260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
wow wat een wondermiddel is die azijn.
de hoeveelheid neten die eerst op het hoofd van L. zaten is geminimaliseerd tot enkele bij goed zoeken.
om ook niet kinderachtig te zijn, zit ik op dit moment met mijn haar in de azijn en heb ik mijn haar gekamd met een netenkam.
wat doet dat zeer zeg:@ ik ben meteen geneigd om mijn haar af te laten knippen. dat kamt een stuk gemakkelijker. en ik hark mijn hele hoofdhuid open :X
:D :Y Dat zei ik, ik ervaar dat als het grover geschut. Voor veel minder geld.

Flink cremespoeling gebruiken bij het kammen.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 08:11:07 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134140465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 07:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

:D :Y Dat zei ik, ik ervaar dat als het grover geschut. Voor veel minder geld.

Flink cremespoeling gebruiken bij het kammen.
X't luis is teruggebracht naar de drogist.
voor 12,95 heb ik wel heeeeel veel flessen azijn (38 cent per liter dus tel maar uit :+ )
ik moet mijn haar nog wassen (ik ruik nog naar een pot zilveruitjes) dus vandaag ga ik de cremespoelingtruc maar eens proberen.
pi_134212605
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
wow wat een wondermiddel is die azijn.
de hoeveelheid neten die eerst op het hoofd van L. zaten is geminimaliseerd tot enkele bij goed zoeken.
om ook niet kinderachtig te zijn, zit ik op dit moment met mijn haar in de azijn en heb ik mijn haar gekamd met een netenkam.
wat doet dat zeer zeg:@ ik ben meteen geneigd om mijn haar af te laten knippen. dat kamt een stuk gemakkelijker. en ik hark mijn hele hoofdhuid open :X
De neten drogen als het ware in en vandaar dat je ze niet of bijna niet meer ziet.
Onder TL licht zie je dat ze veel kleiner zijn maar er nog wel zitten na een behandel beurt.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  vrijdag 13 december 2013 @ 06:28:14 #157
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134214854
Maar ze gaan wel dood van azijn? Of krimpen ze alleen?
Want dan snap ik wel dat je ze 'steeds weer krijgt' dan doorbreek je die cyclus niet. (Twee weken duurt het) ik heb ook wel eens iets gelezen over een elektrische luizenkam. Die shockte luis en neet. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 08:11:17 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134215306
dus een week of drie dagelijks met je hoofd in de azijn gaat hem niet worden? :o
ik zie dat ik er elke dag weer dingetjes uitkam, die zijn dan toch weg? op een gegeven moment moet het toch over zijn?
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:14:31 #159
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_134220113
Picksan luizen shampoo gebruiken, echt super spul. 1 keer wassen dood alle luizen en neten. Na 10 dagen voor de zekerheid nog een keer omdat dan de eventuele laaste eitjes uitkomen.

Werkt op basis van een natuurlijke formul. Ik heb het eerst even nagezocht en het is wetenschappelijk bewezen neem zaad. Dus geen chemische rommel, aangezien wondjes die de luizen maken zorgen dat de stoffen ook in je lichaam komen. Niet echt gewenst bij kinderen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:44:30 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134225222
neem zaad?
in de haak.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:24:40 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134226568
Ja Trui, je bent me net voor. Que? :?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:27:47 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134226709
Ik krijg het zaad altijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:48:05 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134227443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:11 schreef lady-wrb het volgende:
dus een week of drie dagelijks met je hoofd in de azijn gaat hem niet worden? :o
ik zie dat ik er elke dag weer dingetjes uitkam, die zijn dan toch weg? op een gegeven moment moet het toch over zijn?
Kammen is het allerbelangrijkste. Wij zijn er dan met 2 a 3 weken echt wel vanaf.
Icm azijn.
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 16:15:43 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134228561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Kammen is het allerbelangrijkste. Wij zijn er dan met 2 a 3 weken echt wel vanaf.
Icm azijn.
ja kammen doe ik :Y elke dag!
pi_134234681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 06:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar ze gaan wel dood van azijn? Of krimpen ze alleen?
Want dan snap ik wel dat je ze 'steeds weer krijgt' dan doorbreek je die cyclus niet. (Twee weken duurt het) ik heb ook wel eens iets gelezen over een elektrische luizenkam. Die shockte luis en neet. :D
Luizen en ook neten gaan niet dood van azijn.
De luizen zijn niet blij met een badje azijn en de neten laten makkelijker los door azijn.
Mijn ervaring met azijn is dat idd. de neten makkelijker loslaten en indrogen.

Zelf gooi ik er een chemisch goedje in en blijf daarna een aantal weken kammen met crčmespoeling elke dag en in het weekend azijn om de lege neten makkelijker te verwijderen.
Na 4 weken was me dochter er eindelijk vanaf. Haar tot haar billen dat was een klus van een uur elke dag!
Nu controleer ik standaard elk vrijdagavond haar haren.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 19:35:26 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134235329
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:21 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Luizen en ook neten gaan niet dood van azijn.
De luizen zijn niet blij met een badje azijn en de neten laten makkelijker los door azijn.
Mijn ervaring met azijn is dat idd. de neten makkelijker loslaten en indrogen.

Zelf gooi ik er een chemisch goedje in en blijf daarna een aantal weken kammen met crčmespoeling elke dag en in het weekend azijn om de lege neten makkelijker te verwijderen.
Na 4 weken was me dochter er eindelijk vanaf. Haar tot haar billen dat was een klus van een uur elke dag!
Nu controleer ik standaard elk vrijdagavond haar haren.
gelukkig heeft mijn zoon geen haar tot zijn billen en ik ook niet :+
ik kijk het nog even aan. aan dat kammen ontkomen we toch niet.
we krijgen gewoon wapperende zachte haren van al dat gekam en ons haar heeft nog nooit zo geglommen (houd-er-de-moed-maar-in-modus aan)
pi_134235524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:35 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gelukkig heeft mijn zoon geen haar tot zijn billen en ik ook niet :+
ik kijk het nog even aan. aan dat kammen ontkomen we toch niet.
we krijgen gewoon wapperende zachte haren van al dat gekam en ons haar heeft nog nooit zo geglommen (houd-er-de-moed-maar-in-modus aan)
Azijn doet het wel glimmen ;) alleen die lucht erna.
Vandaar dat ik het doordeweeks met crčmespoeling deed en in het weekend azijn.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zaterdag 14 december 2013 @ 06:18:15 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134254232
Gek, bij ons gaan de luizen wel dood van azijn.
En volgens google ben ik niet de enige met die ervaring.
Misschien verschilt het per mens? Of per haardos.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 13:14:25 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134257838
hoe lang is de cyclus van een luis nu precies?
ik zit met het probleem dat L. in de kerstvakantie naar zijn vader gaat. daar gaat niet gekamd worden, dus ik heb maar besloten er chemicaliėn tegenaan te gooien. maar dat schijn je dus te moeten herhalen. hoe lang kan ik hem weg laten gaan zonder dat het effect teniet gedaan wordt?

en er blijven neten tevoorschijn komen bij het kammen. hoe kan dat nou? ik ben nog geen luis tegengekomen en die zouden onderhand toch ook doodgeazijnd moeten zijn?
het kamt er overigens wel lekker uit bij daglicht. klote dat het maar zo kort licht is. 's avonds bij lamplicht vind ik het een stuk lastiger.

o en we gaan volgende week naar de sauna. 10 minuten op een graad of 90 zullen eventuele luizen/neten bij mij toch ook niet overleven? (hoopvolle modus aan)
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:30:24 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134258144
Prioderm is na 7 dagen herhalen.
Hier stopt het al vrij snel met luizen en neten dus geen ervaring met het steeds terugkomen ervan zonder dat er sprake is van herbesmetting.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 13:32:11 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134258169
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:30 schreef Marrije het volgende:
Prioderm is na 7 dagen herhalen.
Hier stopt het al vrij snel met luizen en neten dus geen ervaring met het steeds terugkomen ervan zonder dat er sprake is van herbesmetting.
dat gaat 'm dus niet worden hij gaat sowieso anderhalve week weg, schat ik . -O- jemig wat moet ik nou?
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 13:44:35 #172
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:46:02 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134261209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat gaat 'm dus niet worden hij gaat sowieso anderhalve week weg, schat ik . -O- jemig wat moet ik nou?
papa lekker luizen laten krijgen als ie niet mee wil werken ;)
En dan thuis weer de draad oppakken.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 17:07:29 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134263148
we zijn nu een week bezig met kammen. L. vertrekt tweede kerstdag, dus dan hebben we er wel twee weken azijn en kammen opzitten.
ik durf de kam eerlijk gezegd ook niet mee te geven. er raakt daar wel meer zoek en ik heb geen zin om nog een kam te moeten kopen omdat de kam niet mee terug komt :{
dat ding kostte me 14 euro :o
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:07:40 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134264797
Prioderm heeft soms een actie dat je er een gratis luizen/netenkam bij krijgt.
pi_134274071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:14 schreef lady-wrb het volgende:
hoe lang is de cyclus van een luis nu precies?
ik zit met het probleem dat L. in de kerstvakantie naar zijn vader gaat. daar gaat niet gekamd worden, dus ik heb maar besloten er chemicaliėn tegenaan te gooien. maar dat schijn je dus te moeten herhalen. hoe lang kan ik hem weg laten gaan zonder dat het effect teniet gedaan wordt?

en er blijven neten tevoorschijn komen bij het kammen. hoe kan dat nou? ik ben nog geen luis tegengekomen en die zouden onderhand toch ook doodgeazijnd moeten zijn?
het kamt er overigens wel lekker uit bij daglicht. klote dat het maar zo kort licht is. 's avonds bij lamplicht vind ik het een stuk lastiger.

o en we gaan volgende week naar de sauna. 10 minuten op een graad of 90 zullen eventuele luizen/neten bij mij toch ook niet overleven? (hoopvolle modus aan)
Waarschijnlijk lege neten. Die zijn wit.
Die kunnen geen kwaad maar staat zo vies.
Succes!
Loslaten, is het ultieme houden van.
  † In Memoriam † zaterdag 14 december 2013 @ 23:37:35 #177
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134276889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:34 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk lege neten. Die zijn wit.
Die kunnen geen kwaad maar staat zo vies.
Succes!
dank je!
pi_135159816
Tis voor mij gelukkig lang geleden dat ik luizen zag,
toen FOK!te ik nog niet!
De aanpak is nog niet veel opgeschoten, begrijp ik,
dus zal ik hier mijn zelf bedachte aanpak nog eens ventileren:

-Borstel je kinderen voor ze naar bed gaan, VOORDAT ze hun pyamaatjes andoen.
-Borstel ze 's ochtends VOORDAT ze zich aankleden.
-Stofzuig na het borstelen de plaats waar ze geborsteld zijn,
en kijk ook eens of er luizen op jouzelf beland zijn, of kleed je voor de zekerheid om.
-Gebruik een borstel met veel, dicht op elkaar staand, zacht haar,
en maak die borstel na gebruik helemaal leeg met een luizenkam, boven de wasbak.

Deze tips alleen zijn waarschijnlijk niet voldoende om een luizenplaag mee te bestrijden,
maar borstelen moet je toch, dus doe het dan goed.
De kans dat de luizen die jij dr uit geborsteld hebt,
dezelfde dag nog iemand vinden, is groter naarmate je klein behuisd bent,
óf minder vaak stofzuigt.

Hoe weet ik dit?
Dat ging zo:
De school verspreidde folders over hoofdluis,
met daarin een zeer gedetailleerde tekening van een hoofdluis
Mijn dochter klaagde over jeuk,
de luizenmoeders hadden niks gevonden bij haar,
en ik kon ook niks vinden.
TOTDAT ik op n ochtend dingen zag bewegen op haar rug, omhoog, richting schouders!
Ze droeg een lichtroze wollige ochtendjas, en ik zat achter haar, haar haar te doen.
Ik had dus de luizen die ik zag lopen, zojuist eruit geborsteld, en in de wollige kamerjas vonden ze voldoende houvast om op tijd weer terug te zijn op haar hoofd, voordat de kamerjas uit moest, en de kleertjes aan!
Toen pas wist ik hoe luizen er uit zagen!
uiteindelijk lukt altijd alles
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 21:12:11 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135163813
ieuw :X ik krijg spontaan weer jeuk als ik dit topic omhoog zie komen.
(even afkloppen op ongeverfd hout) volgens mij zijn we ze hier kwijt na spoelen met azijn en eindeloos kammen, kammen en nog eens kammen en dat zo'n dag of 14 lang
wat een hel !

en dan is het voor ons de eerste keer. respect voor iedereen die dit meer keren meegemaakt heeft _O_
  maandag 6 januari 2014 @ 21:15:49 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135163963
Arwen is nu weer vrij , ben benieuwd hoe snel ze het terug krijgt., svhijnt dat oudste zus er heel gevoelig/vatbaar voor was en de andere zus juist nooit , Ik doe wat Ik kan doen en meer kan Ik ook niet doen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:50:31 #181
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_135226840
Ja een natuurlijke stof, die werkt door de luizen te laten "stikken". Picksan is voor mijn kinderen keuze nummer 1.

De luizen maken namelijk wondjes in de hoofdhuid en om nou met chemische rotzooi te werken die in het lichaam komen, nee dank je.

Daarnaast zijn ze na maximaal 2 keer wassen ervanaf.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_135251185
Feit of fabel? Luizen zitten liever in blond haar... ik verwacht eerlijk gezegd een fabel...

Maar goed, bij de jongste in de klas is hoofdluis, dus er is gevraagd om dagelijks te kammen bij je kind.
We kammen maar netjes de komende 2 weken en dan zien we het wel. Ze controleren hier op school altijd in de eerste week na de vakantie. En blijkbaar was er dus een kind met luis, want bij de oudste is ook gecontroleerd, maar kreeg ik geen brief mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_135312618
Maar begrijpen jullie wel hoe onzichtbaar die luizen zijn?
Zoals in mijn post hierboven al staat:
Mijn dochter klaagt over jeuk,
de luizenmoeders hadden niks gevonden bij haar,
en zelf had ik al meerdere malen gezocht:
met zonlicht, met een felle lamp, met een loep, zonder loep, maar echt niks gevonden.
De luizen zijn niet alleen grijs/beige van kleur, ze zijn ook n beetje transparant,
én ze bewegen, zodat ze bijna onzichtbaar zijn als je zoekt tussen het haar, want ze zijn dus ook lichtschuw, dus zitten steeds aan de kant waar je niet kijkt.
[mijn dochter heeft dik, donkerblond, stijl haar]
Dat bleek dus pas toen ze die lichtroze kamerjas droeg, toen ik haar borstelde,
waarop ze wél te zien waren, en allemaal in dezelfde richting liepen, wel 6 tegelijk!
Omdat die kamerjas dus wollig was, hadden ze houvast.
Had ze bv een jack gedragen, zouden ze allemaal op de grond beland zijn, of op de bank,
en had ik ze dus niet gezien, zodat ik ook niet direct daar zou stofzuigen.
Ik gebruikte een borstel met veel, niet te hard haar,
zodat je flink snel kan borstelen,links, rechts, links rechts, zo kregen de luizen geen tijd om weg te lopen naar een ander plukje haar,
integenstelling tot hoe je de luizenkam gebruikt, dat gaat vrij langzaam, want hij is hard, en je kan niet effe flink kammen, want dat doet natuurlijk pijn.
Ja, sorry hoor, zo'n lang verhaal,
maar ik wil graag dat het goed komt,
maar dan moet wel iederéen het snappen.
Want mijn theorie klopt wel met het feit dat hoofdluis vrijwel alleen voorkomt
in gezinnen waar kleine kinderen wonen.
Volwassen doen hun haar in de badkamer, valt dan een luis op de grond, dan is tie kansloos.
Maar kinderen worden vaak gedaan in de woonkamer,[althans dat deed ik] zodat eventueel uitgeborstelde luizen weer opgezwabberd worden door vriendinnetjes die komen spelen,
want zoals we weten zitten kinderen nou niet bepaald de hele dag rechtop...
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:35:58 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135314116
Het gaat niet om de luizen hč. Maar om de neten. Als je alleen de luizen wegkamt blijf je met het probleem zitten. De neten krijg je alleen uit het haar met een luizenkam. Die plakken namelijk aan het haar vast. Luizen kunnen niet springen. Die lopen. Als een neet uitkomt is het een larve die ook bloed drinkt. Die pak je dus ook niet met je borstel.

Een luis overleeft maar 24 uur als hij van een hoofd af is. Neten 3 dagen geloof ik. De vriezer versnelt het geheel.
Je verhaal is leuk maar niet helemaal afdoende als je écht van luizen af wil komen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:45:49 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135314496
Ik heb maar een fles azijn gekocht eens kijken of dat werkt want het is weer kassa :') ;(

Echt ellendige gruwel mormels.. :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 16:26:02 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135320701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb maar een fles azijn gekocht eens kijken of dat werkt want het is weer kassa :') ;(

Echt ellendige gruwel mormels.. :{
hier wel hoor! geen idee of ze ermee doodgaan, maar die neten kam je er zo mee uit.
en heerlijk zacht haar O+ je zou het bijna altijd gaan gebruiken
(bijna dan he? :P )

L en ik zijn eindelijk naar de kapper geweest *O*
een maand later dan gepland, dank zij de luizen :(
vooral L. liep aardig voor schut met die enorme bos haar van hem, maar nu heeft hij een heerlijk makkelijk kapsel en het staat hem zoooo goed :)
en ook van dat van mij is nu zo'n cm of 15 af. heerlijk _O_ ik was er zo aan toe!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:00:14 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135324575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hier wel hoor! geen idee of ze ermee doodgaan, maar die neten kam je er zo mee uit.
en heerlijk zacht haar O+ je zou het bijna altijd gaan gebruiken
(bijna dan he? :P )

L en ik zijn eindelijk naar de kapper geweest *O*
een maand later dan gepland, dank zij de luizen :(
vooral L. liep aardig voor schut met die enorme bos haar van hem, maar nu heeft hij een heerlijk makkelijk kapsel en het staat hem zoooo goed :)
en ook van dat van mij is nu zo'n cm of 15 af. heerlijk _O_ ik was er zo aan toe!
Nog tips qua hoe aan te brengen :+

En als het je haar zo oppepte waarom niet af en toe doen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135325296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Het gaat niet om de luizen hč. Maar om de neten. Als je alleen de luizen wegkamt blijf je met het probleem zitten. De neten krijg je alleen uit het haar met een luizenkam. Die plakken namelijk aan het haar vast. Luizen kunnen niet springen. Die lopen. Als een neet uitkomt is het een larve die ook bloed drinkt. Die pak je dus ook niet met je borstel.

Een luis overleeft maar 24 uur als hij van een hoofd af is. Neten 3 dagen geloof ik. De vriezer versnelt het geheel.
Je verhaal is leuk maar niet helemaal afdoende als je écht van luizen af wil komen.
nee,tuurlijk niet, weet ik.
Maar borstelen moet je toch,
dus doe t dan goed:
vóor het douchen, en vóor het omkleden,
zodat een nieuw opgelopen luis
niet vrolijk weer naar boven wandelt als tie dr uit geborsteld wordt.
én natuurlijk altijd de borstel schoonmaken met de luizenkam.
[ik zag dat de kapper een borstel waar nog haar inzat, had liggen toen mijn kind aan de beurt was,
dus ik zei er direct wat van, voor het te laat was.
Wat denk je dat ie zei?
'hoofdluis?, dat komt toch niet meer voor met de hedendaagse hygiene.'
Een kapper tussen 2 basisscholen in.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_135326450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Het gaat niet om de luizen hč. Maar om de neten. Als je alleen de luizen wegkamt blijf je met het probleem zitten. De neten krijg je alleen uit het haar met een luizenkam. Die plakken namelijk aan het haar vast. Luizen kunnen niet springen. Die lopen. Als een neet uitkomt is het een larve die ook bloed drinkt. Die pak je dus ook niet met je borstel.

Een luis overleeft maar 24 uur als hij van een hoofd af is. Neten 3 dagen geloof ik. De vriezer versnelt het geheel.
Je verhaal is leuk maar niet helemaal afdoende als je écht van luizen af wil komen.
Maar als je onnadenkend blijft borstelen blijf je met t probleem zitten.
Want dat gedoe met gif en de luizenkam helpt goed tegen neten,
maar als je luizen de kans geeft om weer terug naar boven te lopen
wanneer ze dr uitgeborsteld zijn, is de kans weer groter dat ze gaan neten leggen vannacht,
en begint t weer opnieuw.
Stel: Als jouw kind op dr kop gaat staan op de bank ofzo,
bij iemand thuis die niet zo goed stofzuigt,
en ze komt thuis met 1 luis. Zonder neten.
Als jij haar borstelt in de badkamer,
met haar vuile kleren nog aan, voor ze gaat douchen, of pyama aandoen,
zou het kunnen dat die luis eruit geborsteld wordt.
Dat zou mooi zijn. Maar misschien komt het er niet van,
dan wordt hij wellicht de volgende ochtend eruit geborsteld.
Als je kind dan al is aangekleed, kan hij weer teruglopen naar haar hoofd.
En als hij dat vaak genoeg kan doen, komt er een dag dat hij gaat neten leggen.
Als je haar borstelt in de woonkamer, kan hij op de bank terechtkomen, en is hij nog niet kansloos.
Waar geborsteld wordt, dįar veranderen luizen van plaats, en moet je vaak stofzuigen.
Altijd.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_135341548
Ik begrijp uit de informatie van de RIVM dat luizen vooral (dus niet uitsluitend) overstappen door haar-haar contact en niet door kleding e.d..

Tja, we kammen hier rustig door, so far so good, maar het idee geeft me wel jeuk... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:04:22 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137722313
Mijn jongste dochter kwam gisteren thuis met een briefje dat ze neten heeft, mijn oudste dochter niet.
Dus ik meteen kijken zoals is voorgeschreven bij haar maar ik kan helemaal niks vinden, ook mezelf en mijn oudste nog eens nagekeken maar ook niks.
Ook krabt mijn jongste niet op haar hoofd, klaagt niet over jeuk, vanochtend toch weer eens gekeken voor de zekerheid maar weer niks, ze heeft vrij dun haar dus het is makkelijk om het bij haar goed te controleren.

Was het dan gewoon een verdwaalde luis die ze hebben gevonden of zal de luizenmoeder het verkeerd hebben gezien? Of kijk ik er nu toch overheen, wat me vrij sterk lijkt, heb een uur haar haar uit zitten pluizen. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:12:14 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137722419
waarschijnlijk een verkeerde inschatting van de luizenmoeder! misschien had ze wat bergachtig spul in 't haar zitten?
in de haak.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:17:37 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137722505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:12 schreef trui het volgende:
waarschijnlijk een verkeerde inschatting van de luizenmoeder! misschien had ze wat bergachtig spul in 't haar zitten?
Berg/licht eczeem heeft ze wel last van inderdaad, al van kleins af aan, wel al een stuk minder, nu voornamelijk achter haar oren.
Misschien dat ze dat dan aanzag voor neten inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 14-03-2014 09:29:16 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149468633
Brrr... hoofdluis gevonden bij Tess..
Nog nieuwe tips/tricks?
Jas wel of niet wassen? Knuffels wel of niet in een zak?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Milf zondag 8 februari 2015 @ 13:25:54 #195
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_149468980
Bij mijn dochter is al maanden een heuse luizenplaag aan de gang :X . Gelukkig heeft mijn dochter nog nooit luizen gehad.

Ik weet dat luizen het liefste op een schoon koppie met schone haren zitten. Zolang er op school nog altijd een luizenplaag aanwezig is, was ik niet elke dag de haren van dochterlief. Dan gaat ze met een knotje onder de douche zodat haar haren niet nat worden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_149469328
Jassen en knuffels hoeft volgens mij niet meer.

[urlhttp://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hoofdluis]site van het rivm met de richtlijnen[/url]

Ik hoorde van een kennis die gebruikt luizenshampoo van kruidvat. Ruikt naar mint zei ze en volgens haar gaan ze er aardig kapot van.


Maar volgens mij is het advies om te blijven kammen 2 weken lang.

Wij kregen van de week alweer een brief dat er hoofdluis was in de klas van de jongste (en ik weet ook in de klas van de oudste, maar het kind is een paar dagen ziek thuis dus er is geen brief meegekomen). Ach ja, we houden het weer in de gaten, tot nu toe zijn we de dans ontsprongen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149469561
dit is de eerste keer in 9 jaar tijd.... Amber heeft ze nooit eerder gehad.
Tess zit nu in de lotion. We gaan zo spoelen en kammen kammen en kammen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 februari 2015 @ 14:10:38 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149470471
Sterkte Vicky. Ik heb er niet al te lang geleden ook weer mee te kampen gehad en kammen, kammen, kammen was het enige wat hielp. En dan echt nog twee weken doorkammen nadat je de laatste levende luis te pakken hebt.

En die luizenshampoo van Karwei deed bij ons helemaal niks. Ik kamde eerst met de luizenkam om de levende luizen eruit te krijgen en daarna nog met de netenkam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149471360
met kammen 2 dode luizen eruit gekamt. en een hoop bruine zooi maar volgens mij was dat ook hoofdhuid. Tess heeft wat last van berg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 februari 2015 @ 14:36:04 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_149471432
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:10 schreef livelink het volgende:

En die luizenshampoo van Karwei.
Misschien moet dan die van de Gamma gebruiken! ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
  zondag 8 februari 2015 @ 15:45:05 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149473839
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Misschien moet dan die van de Gamma gebruiken! ;)
:D
Ach ja, van welke winkel je ook luizenshampoo koopt, het kost een hoop geld en het doet weinig. Kammen is een rotwerk en kost je minimaal twee weken lang een hoop tijd en ergernis, maar het werkt uiteindelijk wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149474980
Amber was gelukkig schoon.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_149476470
Succes Vicky!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 februari 2015 @ 11:29:42 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_149502906
Arwen blijft keer op keer her besmet.. met kerst vakantie was ze schoon.. week school bam weer vol.. ik kam elke dag en gebruik lavendelolie en tea trea olie conditioner.

Huisarts hier zegt ook als omgeving niet verandert.. en zij heeft laag immuunsysteem dus onwijs vatbaar..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_149504998
wat klote Evenstar!!

Vanmorgen Tess gekamt en niks meer gezien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_149508309
Oh Evenstar, wat beroerd :(
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 februari 2015 @ 17:28:05 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149513527
Vervelend Evenstar. Ik weet nog hoe erg ik het vond toen het weer terugkwam. En bij mij is het bij 1x herbesmetten gebleven.

Vicky, weet je het zeker dat er niks meer was? Als je gisteren nog luizen uit haar haar kamde, zullen er vast nog wel neten zijn. Ik zou voor de zekerheid toch maar blijven kammen als ik jou was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149513599
Ik ga sws 2w kammen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150139404
Hoi :W

;(
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 11:12:37 #210
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_150139636
Oooh bedankt voor de reminder, morgen alvast lijsten uitdraaien voor de controle maandag !
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_150139690
Ze is maandag nog gecontroleerd (wij hadden vorige week vakantie) maar ik zag haar vanochtend steeds krabben en jahoor...
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 11:15:21 #212
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_150139700
Dan vraag je je toch af of er wel goed gecontroleerd is ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_150139708
Tja, geen idee.
Ze kan ze ook gewoon afgelopen week hebben opgelopen?
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 11:17:21 #214
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_150139734
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:15 schreef lily het volgende:
Tja, geen idee.
Ze kan ze ook gewoon afgelopen week hebben opgelopen?
Ja maar dan moet er toch iemand al luizen/neten gehad hebben die over het hoofd gezien zijn?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_150139748
Oh ja, natuurlijk. Dat weet ik verder niet.
Geen briefje gezien in ieder geval.
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 11:18:58 #216
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_150139771
Als er bij ons op school neten of luizen worden geconstateerd gaat er naar de hele groep een berichtje uit.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_150144129
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:00 schreef lily het volgende:
Hoi :W

;(
-O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150159004
Ja, balen man.

Ik heb vandaag 2 kamsessies erop zitten. Bij de eerste vanochtend kwamen er zeker 15 luizen uit. Ik heb een half uurtje gekamd (en dat in dat ellenlange haar...het reikt tot aan haar kont).
En voordat ze naar bed ging nog een keer...weer een aantal luizen.

Bah.
  zondag 1 maart 2015 @ 10:00:48 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150171249
I went to K3 and all I got are these lousy lice.

Sorry, het moest even ;)
Wat een ellende. Sterkte! Ik zou bijna geneigd zijn om de schaar te pakken en er een enorm stuk af te knippen, vrees ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150171327
Knippen? Om die kleine rotbeestjes?
Nah.. ik kam wel
pi_151302214
oh mensen, we zijn er nog steeds niet vanaf.

Ik heb gekamd en gekamd. De eerste 2 weken leek het goed te gaan. Na een dikke week kammen was ze een paar dagen luisvrij. Maar ineens kwam er weer eentje tevoorschijn. Weer een paar dagen niks en daarna toch weer een of twee.

Ze is er helemaal klaar mee, en dat ellenlange haar. Pfff. Livelink zei al eerder; ik zou de schaar erin zetten maar dat wil zij absoluut niet (en ik eigenlijk ook niet).

Ik heb nog geen chemicaliėn gebruikt, ook omdat onze drogist het zelf afraadt (het helpt toch niet of in ieder geval tijdelijk want als een ander kind ze nog heeft is het weer prijs).

Toch dacht ik 2 weken geleden; ik gooi er zooi in. Maar toen kreeg ze de waterpokken.
Een miljoen pokjes over haar lijf en hoofd dus kon ik helemaal niks.

Ze heeft nog steeds opgedroogde pokken op haar hoofdhuid en kammen maakt het nu helemaal moeilijk. Toch zitten er nog luizen :'(

Ik denk toch dat ik morgen lotion ga halen. De pokjes zijn opgedroogd (het is 2 weken geleden begonnen).

Ik ben het zo zat.
  donderdag 2 april 2015 @ 19:53:16 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151304985
Wat een ellende, Lilly. Ik heb het zelf eind vorig jaar meegemaakt met oudste en toen ging het ook maar niet weg. Uiteindelijk ben ik heel gedisciplineerd gaan kammen. Elke dag 2x en dan eerst met de luizenkam en daarna met de netenkam. Toen ik dat twee weken gedaan had, waren ze pas echt weg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151305197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:42 schreef lily het volgende:
oh mensen, we zijn er nog steeds niet vanaf.

Ik heb gekamd en gekamd. De eerste 2 weken leek het goed te gaan. Na een dikke week kammen was ze een paar dagen luisvrij. Maar ineens kwam er weer eentje tevoorschijn. Weer een paar dagen niks en daarna toch weer een of twee.

Ze is er helemaal klaar mee, en dat ellenlange haar. Pfff. Livelink zei al eerder; ik zou de schaar erin zetten maar dat wil zij absoluut niet (en ik eigenlijk ook niet).

Ik heb nog geen chemicaliėn gebruikt, ook omdat onze drogist het zelf afraadt (het helpt toch niet of in ieder geval tijdelijk want als een ander kind ze nog heeft is het weer prijs).

Toch dacht ik 2 weken geleden; ik gooi er zooi in. Maar toen kreeg ze de waterpokken.
Een miljoen pokjes over haar lijf en hoofd dus kon ik helemaal niks.

Ze heeft nog steeds opgedroogde pokken op haar hoofdhuid en kammen maakt het nu helemaal moeilijk. Toch zitten er nog luizen :'(

Ik denk toch dat ik morgen lotion ga halen. De pokjes zijn opgedroogd (het is 2 weken geleden begonnen).

Ik ben het zo zat.
Heb niet terug gelezen maar heb je al eens azijn en/of tea tree olie spray geprobeerd? Op zijn minst minder chemisch al zal azijn misschien wel prikken als ze wondjes heeft van de pokken. Succes, het is echt klote :{
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_151305335
Wat naar Lily :{...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151306076
Nee, ik heb nog geen azijn of tea tree geprobeerd.
Maar tea tree zal ze niet doden.
pi_151314402
Tea tree vind ik echt om van over mijn nek te gaan :r .

R heeft als tweejarige ook twee keer vlak achter elkaar luizen gehad. Vlak daarna ben ik prinsessenspray gaan gebruiken (zo'n rose fles, tegen knopen) en sindsdien heeft hij nooit meer luizen gehad (afkloppen!). Zelf denk ik dat luizen dat net als ander spul vies vinden, maar ik vind het zelf veel minder onaangenaam ruiken dan bijvoorbeeld teatree-oil. Misschien een tip?
pi_151314741
Die gebruik ik ook al jaren.
Helaas dus ;(
pi_151314802
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:48 schreef lily het volgende:
Die gebruik ik ookal jaren.
Helaas dus :(
ik ook en Tess Had ook luis.

Bij ons heeft de lotion heel goed geholpen.

Balen dat jullie nog steeds ellende hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:27:40 #229
5428 crew  miss_sly
pi_156894696
Ja, kick, iedereen weer jeuk :+

Wij mogen er aan geloven. Gisteren prioderm gebruikt en gekamd. Goede besteding van de vrije vrijdagavond :+

Vanmorgen het kammen met crčmespoeling gedaan, maar dat viel me nog vies tegen. Die crčmespoeling aanbrengen op droog haar is zo eenvoudig nog niet en het wordt een grote klitboel. Bij B en mij valt het wel mee, want wij hebben kort en gemakkelijk haar, maar dat van S is best lang en dun en veel. Iemand nog ervaringstips hoe dit kammen het beste aan te pakken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:37:22 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156897363
Eerst het haar een beetje nat maken met een plantenspuit en dan de cremespoeling met een gewone kam er eerst doorheen kammen doe ik altijd. En daarna pas de luizen- en netenkam.

Hier zitten de kinderen ook te krabben en heb ik van allebei de scholen een bericht gekregen dat er luizen zijn geconstateerd. Ik kam iedere keer weer, maar kan echt niks ontdekken. En toch blijven ze krabben. Het is een raadsel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156904962
Ik heb me laten strikken als luizenmoeder... na de herfstvakantie eerste ronde voor mij en een heel aantal anderen. Hopelijk weinig luizen te vinden... *ril*. Ik ben benieuwd, maar bij het idee krijg ik al jeuk ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_156910072
Oh balen Sly!
Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.


quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 20:16 schreef Nijna het volgende:
Ik heb me laten strikken als luizenmoeder... na de herfstvakantie eerste ronde voor mij en een heel aantal anderen. Hopelijk weinig luizen te vinden... *ril*. Ik ben benieuwd, maar bij het idee krijg ik al jeuk ;).
ik doe echt heel veel op school.. was er gister bijna de hele dag... maar luizenmoeder zijn.. no way.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:01:06 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156910391
Ik heb het lang gedaan, wel alleen voor de klas van mijn dochter, maar ik vond het reuze meevallen.
in de haak.
pi_156910548
Hoi ik ben Christa ik lees hier nu een poosje mee nadat ik hier toevallig opkwam omdat ik iets zocht en het berichtje van livelink las.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:37 schreef livelink het volgende:

Hier zitten de kinderen ook te krabben en heb ik van allebei de scholen een bericht gekregen dat er luizen zijn geconstateerd. Ik kam iedere keer weer, maar kan echt niks ontdekken. En toch blijven ze krabben. Het is een raadsel.
Probeer is bij goed daglicht het haar in secties op te pakken en dan kijken of er vlak bij de hoofdhuid kleine wit/bruinige ovale dingetjes zitten die je niet van het haar kunt afhalen, dit zouden neten kunnen zijn. Misschien hebben ze maar een paar luizen en die vind je niet met kammen. Ik ben nu 3 jaar luizen moeder en heb al een aantal keer neten gevonden maar nog geen levende luis gezien.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:11:52 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156910752
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:05 schreef Christa1986 het volgende:
Hoi ik ben Christa ik lees hier nu een poosje mee nadat ik hier toevallig opkwam omdat ik iets zocht en het berichtje van livelink las.

[..]

Probeer is bij goed daglicht het haar in secties op te pakken en dan kijken of er vlak bij de hoofdhuid kleine wit/bruinige ovale dingetjes zitten die je niet van het haar kunt afhalen, dit zouden neten kunnen zijn. Misschien hebben ze maar een paar luizen en die vind je niet met kammen. Ik ben nu 3 jaar luizen moeder en heb al een aantal keer neten gevonden maar nog geen levende luis gezien.
Ik zal morgen nog een keer goed kijken. We hebben wel 2x eerder luizen gehad, maar toen had ik ook wel degelijk levende luizen te pakken :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156911117
Luizen zijn altijd vervelend helaas spreek ik zelf uit ervaring heb ze zelf op 16 jarige leeftijd gehad. Ik hoop voor jou dat ze geen luizen hebben
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 09:43:36 #237
5428 crew  miss_sly
pi_156986082
Volgens mij zijn we er best goed afgekomen. Zowel S als ik hadden 2 luizen en heel weinig neten. Is dat mogelijk, of doe ik toch iets verkeerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:05:48 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156988829
Of het mogelijk is weet ik niet. Ik weet wel dat ik wel eens te vroeg ben gestopt met kammen en toen weer helemaal opnieuw kon beginnen. Ik zou in ieder geval stug 2 weken door blijven kammen. En dan kamde ik altijd eerst met een luizenkam en vervolgens met een netenkam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 12:07:21 #239
5428 crew  miss_sly
pi_156988865
Ik heb die Assy kam die door snoopy werd genoemd sinds gisteren en dat is echt een fijn ding! Daar ontsnapt niets aan, denk ik.

Ik wil ook niet stoppen met kammen, en morgen of vrijdag wil ik nog een rondje prioderm doen, maar ik bedoel meer: kan het dat er zo weinig te vinden was? En kunnen we dan zeggen dat we zo goed als schoon zijn? Bij anderen op bezoek, zeg maar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157612230
Nou, drie dagen gekamd hier. Bij mij was de 'oogst' gelukkig zeer beperkt, bij zoonlief blééf ik maar kammen. -O-
Hoeveel luizen per sessie is 'normaal'?
Professioneel gifmenger.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:55:43 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164008686
Up :-(
Mama en dochter de pineut.
De luizenshampoo van Kruidvat lijkt weggegooid geld.
Ik wist ook niet dat er ook nog zoiets als een netenkam is (ik heb wel een luizenkam) dus die ga ik morgen kopen. Want het zijn zoveel neten dat is met de hand niet te doen
pi_164008818
Het is vakantie dus her besmetten in de klas lukt straks niet meer.

Heeft je dochter jouw haar? Dan succes veel cremčspoeling glijden ze er makkelijker uit.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:05:35 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164008982
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is vakantie dus her besmetten in de klas lukt straks niet meer.

Heeft je dochter jouw haar? Dan succes veel cremčspoeling glijden ze er makkelijker uit.
Nee, het is wel dik maar niet zo dik.
Maar ze heeft wel heel lang haar.

Ik smeer er ook Arganolie in. Weet niet of het werkt....
pi_164008990
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:55 schreef amaranta het volgende:
Up :-(
Mama en dochter de pineut.
De luizenshampoo van Kruidvat lijkt weggegooid geld.
Ik wist ook niet dat er ook nog zoiets als een netenkam is (ik heb wel een luizenkam) dus die ga ik morgen kopen. Want het zijn zoveel neten dat is met de hand niet te doen
Kruidvat luizen shampoo is echt weggegooid geld inderdaad. Hier uiteindelijk bij xtlotion terecht gekomen die 8 uur moest intrekken en een netenkam van assy en uiteindelijk luizen vrij!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164009116
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, het is wel dik maar niet zo dik.
Maar ze heeft wel heel lang haar.

Ik smeer er ook Arganolie in. Weet niet of het werkt....
Tea tree heb ik gehoord.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:10:40 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164009160
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Tea tree heb ik gehoord.
Heb ik ook gehoord :-)
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 22:20:25 #247
5428 crew  miss_sly
pi_164009394
Enige dat echt helpt, is kammen, kammen, kammen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 juli 2016 @ 22:20:34 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_164009403
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Tea tree heb ik gehoord.
Werkt niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:58:09 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_164010502
Kammen en zelf met de hand die dingen eruit plukken, want de kam pakt niet alle beestjes.

En er niet bang voor zijn. Ze doen niks.

Ik dacht dat ik vandaag ook wat zag lopen op het hoofd van mn dochter, maar k weet t niet zeker. Morgen maar even uitgebreid kijken ofdat "de beestjes aan het picknicken/feestje vieren" zijn.
  maandag 25 juli 2016 @ 23:29:06 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164011462
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:58 schreef PureEvil het volgende:
Kammen en zelf met de hand die dingen eruit plukken, want de kam pakt niet alle beestjes.

En er niet bang voor zijn. Ze doen niks.

Ik dacht dat ik vandaag ook wat zag lopen op het hoofd van mn dochter, maar k weet t niet zeker. Morgen maar even uitgebreid kijken ofdat "de beestjes aan het picknicken/feestje vieren" zijn.
Ik ben er ook niet bang voor. Het zijn alleen ziljoen neten lijkt het wel.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2016 @ 10:10:53 #251
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_164015837
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hoofdluis

Hier halen wij op school de info vandaan :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_165696728
Oooohhh my... al een halve week jeuj dus... eens mijn man laten checken en jaaaa hoor ben IK de pineut.

Net dus gezien winkels dicht zijn... mengsel van azijn en wat tea tree en wat water erin gegooid... kammen... (had nog een metalen tandjes vlooienkam van de hond haha) een tientallen neetjes en 2 luisjes..
Toen wassen en masker erin dan uitgespoeld en crčme erin heel licht gespoeld weer gekamd... 2 luisjes en n paar neetjes... toen maar s föhnen en n beetje haarolie.lekket zacht maken t haar haha en morgen eerst s droog kammen en savonds weer vochtig denk ik... en natuurlijk Dochterlief controleren :/ ben je bijna 28 en krijg je s hoofdluis bah !
pi_165702369
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:03 schreef mar10510 het volgende:
Oooohhh my... al een halve week jeuj dus... eens mijn man laten checken en jaaaa hoor ben IK de pineut.

Net dus gezien winkels dicht zijn... mengsel van azijn en wat tea tree en wat water erin gegooid... kammen... (had nog een metalen tandjes vlooienkam van de hond haha) een tientallen neetjes en 2 luisjes..
Toen wassen en masker erin dan uitgespoeld en crčme erin heel licht gespoeld weer gekamd... 2 luisjes en n paar neetjes... toen maar s föhnen en n beetje haarolie.lekket zacht maken t haar haha en morgen eerst s droog kammen en savonds weer vochtig denk ik... en natuurlijk Dochterlief controleren :/ ben je bijna 28 en krijg je s hoofdluis bah !
Bij supermarkten hebben ze vaak ook wel iets ah enzo die ook een medicatie rek hebben.

Ik had het ook nog nooit gehad tot mijn oppaskindje ons alle 3 aanstak op ons 23 en 27. Maanden mee bezig geweest want de oppaskids werden alleen behandeld als ze bij mij waren want mama was te lui. Inmiddels mijn oppaskindjes niet meer na 3 maanden luizen was ik het beu. Niet weg krijgen is 1 ding. Gewoon niet kammen en behandelen en kinderen standaard met klitten afleveren en het mij laten oplossen ging tever. Daarna binnen een week luisvrij. Tot haar half zus langskwam met luizen 😭
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165702531
Even een tip. Bij de Action verkopen ze luizen spul voor 4-5 euro. Kwam ik achter nadat ik twee flessen a 14 euro op had gemaakt.
Neten bij één van mijn meiden. Twee weken kammen. We werden er allebei heel chagrijnig van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cathmar op 02-10-2016 10:04:53 ]
Met een meidenkwartet
pi_165702707
Ik lees overal dat luizen neten nimfen immuun Zijn en dat je prioderm kunt halen maar ook dat maakt maar een deel dood.... ofwel... kammen is de enige remedie. Net dochter gecheckt en ja hoor dus die mini haartjes gekamd uur bezig maar als ik zie wat er blijft hangen vrees ik dat bij mij nog lang niet goed gekamd is.

Werkt t Action spul echt goed!?
pi_165706896
Ennn zometeen dan maar ronde twee aan mijn hoofd kammen... bah... m'n hoofd doet zeer van de mini bultjes en wondjes en t kammen gisteren heeft het enorm pijnlijk gemaakt :(

Wel t idee dat we er aardig op tijd bij zijn... en zal dan ook het advies van 2 weken kammen volgen en hopelijk is dit een eenmalige actie hier in huis
pi_165707726
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:36 schreef mar10510 het volgende:
Ennn zometeen dan maar ronde twee aan mijn hoofd kammen... bah... m'n hoofd doet zeer van de mini bultjes en wondjes en t kammen gisteren heeft het enorm pijnlijk gemaakt :(

Wel t idee dat we er aardig op tijd bij zijn... en zal dan ook het advies van 2 weken kammen volgen en hopelijk is dit een eenmalige actie hier in huis
Héél véél cremespoeling. Enige dat hielp om het enigszins draagbaar te maken voor mijn dochter.
Met een meidenkwartet
pi_165707959
Ja ben nu bezig even na de ene helft n korte pauze ik heb veel haar lang en golvend dus die ktullerigheid helpt me niet daar past zo'n kammetje moeilijk door. Nu een plasticen vlooienkam gevonden werkte vanmorgen beter bij m'n dochter dan de metalen... n doekje ertussen voor opvangen en achteraf schoonmaken (had gelukkig vlooienkammen van de hond liggen ongebruikt haha je moet wat als winkels dicht zijn maar werken eigenlijk best prima!!) Heb y idee dat er al heeeeeeel veel minder uitkomt op de ene helft nu nog geen 10 mini dingetjes gevonden. Maar wat een ellende die azijn is niet lekker op de gevoelige huid maarja idd veeel crčme en blijven kammen... af en toe gewoon plukken haar mee... dus die hoofdhuid krijgt n beetje teveel te voorduren... gelukkig heeft mijn dochter verder geen jeuk of last ervan

[ Bericht 10% gewijzigd door mar10510 op 02-10-2016 14:38:23 ]
pi_165729469
Bij de supermarkt xtluis once liquid gel gehaald duur spul maar goed Action had niks haha. Als t goed is krijg ik hiermee haar kleine koppie en mijn hoofd behandeld... direct dr kam methode er weer achteraan... #eenbeetjespastisch


Vervolg onze koppies Zitten in de vette zooi (waardoor ik me afvraag of andere waterafstonde olie niry nrt zo goed werkt) maar goed de once bevat nog penetrol die naast de dimeticol in eitjes dringt ofzo..
Ahfijn nog n kwart flesje over straks kammen want geloof dat dit aardig zacht maakt ... en... wordt vervolgd

[ Bericht 42% gewijzigd door mar10510 op 03-10-2016 16:29:13 ]
pi_165732572
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:47 schreef mar10510 het volgende:
Bij de supermarkt xtluis once liquid gel gehaald duur spul maar goed Action had niks haha. Als t goed is krijg ik hiermee haar kleine koppie en mijn hoofd behandeld... direct dr kam methode er weer achteraan... #eenbeetjespastisch


Vervolg onze koppies Zitten in de vette zooi (waardoor ik me afvraag of andere waterafstonde olie niry nrt zo goed werkt) maar goed de once bevat nog penetrol die naast de dimeticol in eitjes dringt ofzo..
Ahfijn nog n kwart flesje over straks kammen want geloof dat dit aardig zacht maakt ... en... wordt vervolgd
Bij ons hielpen die geen van allen. Uiteindelijk xtluis lotion die dan 8 uur lang in het haar moest. Ingesmeerd voor het slapen gaan. Handoek omheengedraaid en volgende ochtendndouchen en kammen en toen helemaal vrij! Na al tig dingen dus geprobeerd te hebben :(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165733380
Dat is geen fijn nieuws... hier xt once gedaan en een plastic schoenhoesje om t hoofd stof minstens een kwartier laten intrekken heeft al met al wel n uur gezeten eerst kwartier tot half uur ofzo in folie toen kammen met t spul in toen m'n eigen haar kammen (vond bij m'n dochter mini luisjes die voor mijn idee levenloos waren) bij mezelf volgens mij niks meer... morgen of overmorgen weer kammen... en .... hopen dat anderen hun kids ook checken anders blijf ik bezig
pi_165734702
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:15 schreef mar10510 het volgende:
Dat is geen fijn nieuws... hier xt once gedaan en een plastic schoenhoesje om t hoofd stof minstens een kwartier laten intrekken heeft al met al wel n uur gezeten eerst kwartier tot half uur ofzo in folie toen kammen met t spul in toen m'n eigen haar kammen (vond bij m'n dochter mini luisjes die voor mijn idee levenloos waren) bij mezelf volgens mij niks meer... morgen of overmorgen weer kammen... en .... hopen dat anderen hun kids ook checken anders blijf ik bezig
Melding gemaakt in de klas?

Hier vlak voor de zomer 1 luis gevonden op dochter na school. Meteen gekamd en gedaan en volgende dag gemeld. Hele klas is nagekeken en ja hoor ik kreeg een brief mee dat ze neten hadden gevonden. Ik nog 2 weken gekamd maar gelukkig op die ene levende luis niets gevonden. Ik adviseer je de komende periode gewoon dagelijks even te checken uit school heb ik bij lisa ook een paar weken gedaan toen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:22:29 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165735293
Hier werkte dimeticon ofzoiets
pi_165743396
Ja juf verteld na de herfstvakantie komen de luizenmoeders....

Ja xtluis once werkt met dimeticon voor t verstikken rlen heeft ernaast nog penetrol voor de eitjes ofzo...

Vanmiddag gewoon weer even met crčme bij haar kammen bij mijzelf vond ik voor.mijn idee niks toen ik kamde met xtluis in... dus... hoopvol...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:20:30 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165743417
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:12 schreef mar10510 het volgende:
Ja juf vertelt na de herfstvakantie komen de luizenmoeders....


Ik snap niet helemaal wat je insinueert. Maar het is niet de verantwoordelijk van de juf of van de luizen ouders 😉
Luizen zijn gewoon heel vervelend.
pi_165745401
Ik insinueerde dat er na de herfstvakantie sowieso luizencontrole komt (bij de rest vav de kinderen waar ouders misschien niet bij controleren of behandelen...) het staat er id wat gek zie ik haha. Maar goed tot die tijd zijn er misschien onwetende ouders Helaas en hoop ik niet dat mijn dochter ze steeds opnieuw mee zal brengen...
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:12:56 #267
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_165745745
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:47 schreef mar10510 het volgende:
Ik insinueerde dat er na de herfstvakantie sowieso luizencontrole komt (bij de rest vav de kinderen waar ouders misschien niet bij controleren of behandelen...) het staat er id wat gek zie ik haha. Maar goed tot die tijd zijn er misschien onwetende ouders Helaas en hoop ik niet dat mijn dochter ze steeds opnieuw mee zal brengen...
Je zou kunnen vragen of school de klassen wil inlichten waar (helaas) de luizen voorkomen. Zo doen wij het op school ook, er worden uiteraard geen namen genoemd alleen ouders zijn er even weer op attent gemaakt :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_165750755
Ja idd. Net vochtig gespoten met plantenspuit en dan crčme erin.. vond bij m'n dochter niks!!! Woehoe! Morgen mezelf weer kammen en dan beiden om de dag denk ik de komende 2 weken...
pi_165751366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:14 schreef mar10510 het volgende:
Ja idd. Net vochtig gespoten met plantenspuit en dan crčme erin.. vond bij m'n dochter niks!!! Woehoe! Morgen mezelf weer kammen en dan beiden om de dag denk ik de komende 2 weken...
2w lang 2x per dag kamen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165751848
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

2w lang 2x per dag kamen!
2 keer haal ik sowieso niet... en gezien ik gisteren bij mij al niks vond en vandaag bij m'n dochter niet (en de xt Luis once zegt dat je na behandeling in principe na 2-3 dagen hoeft te checken of er nog wat zit...) vind ik dat onze hoofdjes morgen een rustdag hebben want t enige wat ik vandaag kamde was korstjes en bij mij een mengeling van cremespoeling en bloed op sommige plekjes van alle ellende met t kammen enzo!
pi_166889295
Ja hoor. Daar zijn we dan
Nog iets dat nu echt helpt behalve kammen.
pi_166889725
Wij mogen er ook weer aan geloven helaas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166889781
Ik ben bang dat dit nu blijft terugkomen.

En de kat heeft vlooien. Familie aan de kam hier.
pi_166893115
Heb drswaab gekocht daar zit dimethicone in
pi_166893776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb drswaab gekocht daar zit dimethicone in
ik gebruik prioder lotion
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167512418
Xt once werkte overigens echt!!! Wel nog 1 a 2 weken nagekamd maar na die tijd niks meer gevonden en tot nu nog steeds niks meer aan de hand whoooho hopelijk krijgen we dit nooit meer of ieder geval niet te vaak wat n ellende
  dinsdag 18 juli 2017 @ 01:19:09 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172497285
Twee weken terug kwam moeder van de beste vriendin van onze oudste dochter aan dat haar dochter luizen heeft.
Iedere dag kammen en na een aantal dagen vond ik 2 levende luizen bij haar.
Ook een aantal bij mij en ook een bij mijn man.

Gelukkig niks bij de andere drie kinderen.

Nu hebben we Hedrin once gebruikt en dat spul werkt echt super, ik denk vergelijkbaar met de XT once.
Hoeft maar 15 min. in te werken, al hebben wij het 30 min. laten zitten.

Maar tot op heden niks meer gevonden dus ben blij, met 7 mensen in huis (schoonmoeder was er ook) zit je niet op een luizenplaag te wachten. :P

Enige nadeel met Hedrin Once is wel dat het heel veel wasbeurten kost om het haar vetvrij te krijgen. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_178349691
Ik ben er weer! Joepie ;(
Ik heb dit topic geopend in 2010 maar we zijn nu in 2018 weer aan de beurt.

Onze dochter van 8. Al weken hoor, uiteraard. Man man man. We komen er niet van af.
De peperdure lotions, het eindeloze kammen...in dat eindeloze lange haar. Zucht.

Ik stuur haar dadelijk naar de kapper voor een blondeer sessie }:|
pi_178351356
Ik weet niet of er een causaal verband is, maar mijn kinderen bij wie we nooit shampoo gebruiken hebben ook nog nooit luizen gehad.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178352384
Ja, wie weet wel.
Ik was het haar van mijn dochter niet heel vaak maar toch wel zo'n 1 keer per twee weken.
Ik heb wel vaker gelezen dat luizen van gewassen (en dus neem ik aan shampoo) haar houden dus een verband kan er zeker zijn.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:19:19 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178356188
En de haren elke dag goed fohnen?

Het is ook bijna vakantie, even geen herbesmetting?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:20:10 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178356207
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet of er een causaal verband is, maar mijn kinderen bij wie we nooit shampoo gebruiken hebben ook nog nooit luizen gehad.
Die van motten ze ook niet meer idd. Al 3 uitbraken verder, mijnesen tot nu toe niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:28:01 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178426270
ik denk niet dat fohnen afdoende is. Veel succes, Lily, echt balen dat ze weer terug zijn!
in de haak.
  dinsdag 10 april 2018 @ 16:05:41 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178428223
Mijn dochter heeft inmiddels helaas chronisch luizen. Ik ben al twee jaar aan het kammen. Ze zijn soms even weg, maar komen altijd weer terug. Als ik een week niks zie in de kam, maken we als een speer een afspraak bij de kapper.
Het voordeel van chronisch kammen en chronisch luizen is dat wij niet meer warm of koud worden van een luis meer of minder. Maar ja, dat is wel een schraal voordeel.

En dan zie ik al die selfies met die meiden met die lange haren dicht bij elkaar. Het is ook echt wel een walhallatijd voor de luizen hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:18:08 #285
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_178429676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:05 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter heeft inmiddels helaas chronisch luizen. Ik ben al twee jaar aan het kammen. Ze zijn soms even weg, maar komen altijd weer terug. Als ik een week niks zie in de kam, maken we als een speer een afspraak bij de kapper.
Het voordeel van chronisch kammen en chronisch luizen is dat wij niet meer warm of koud worden van een luis meer of minder. Maar ja, dat is wel een schraal voordeel.

En dan zie ik al die selfies met die meiden met die lange haren dicht bij elkaar. Het is ook echt wel een walhallatijd voor de luizen hoor.
Als luizenmoeder heb ik laatst een voorlichtingsavond bijgewoond.
Daar werd verteld over de Luizenkliniek. Daar al eens naar gekeken? Wel wat prijzig, maar als je er dan van af bent...
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:40:17 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178430045
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:18 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Als luizenmoeder heb ik laatst een voorlichtingsavond bijgewoond.
Daar werd verteld over de Luizenkliniek. Daar al eens naar gekeken? Wel wat prijzig, maar als je er dan van af bent...
Ja, naar gekeken. Maar het maakt niks uit. Ze besmetten elkaar iedere keer weer opnieuw. Het kammen helpt op zich prima en ze is er dan ook wel regelmatig vanaf, maar het komt ook steeds weer terug. Onderling is de schaamte er bij al die meiden ook wel vanaf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_178430929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:05 schreef livelink het volgende:
Het voordeel van chronisch kammen en chronisch luizen is dat wij niet meer warm of koud worden van een luis meer of minder. Maar ja, dat is wel een schraal voordeel.
Nee, wij ook niet meer ondertussen.
Dochter ook niet. Maar ja. Dat gekam. In haar tot op haar kont. Bweh.
En ja, soms een week helemaal niks, geen luis te zien, en dan laat je het weer even los om daarna er weer een lading uit te kammen :r

Ik heb haar afgelopen weekend gekamd met de luizenkam gedoopt in de anti-luis lotion.
En het er niet uitgewassen.

Nu is het rustig :+
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:45:32 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_178431021
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:36 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, wij ook niet meer ondertussen.
Dochter ook niet. Maar ja. Dat gekam. In haar tot op haar kont. Bweh.
En ja, soms een week helemaal niks, geen luis te zien, en dan laat je het weer even los om daarna er weer een lading uit te kammen :r

Ik heb haar afgelopen weekend gekamd met de luizenkam gedoopt in de anti-luis lotion.
En het er niet uitgewassen.

Nu is het rustig :+
Ja, precies dat ja. Als je het even laat verslappen met kammen, kam je er daarna weer een hele lading uit. En dat gekam word je ook wel eens goed zat. Meestal als ik net tijd voor mezelf heb of als ik net aanstalten maak om naar bed te gaan, hoor ik dan : "Mam, wil je me eerst nog even kammen?". En het is een werkje van niks, maar toch....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:53:48 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178448806
Nou, werkje van niks, ik vond 't echt een tijdrovende klus toen wij 't een keer een aantal weken achter elkaar moesten doen, pff. (Maar mijn dochter is dan ook erg gevoelig wat betreft haren borstelen/kammen en heeft ook nog eens enorm klittend haar. Dus dat schiet niet zo hard op.)
in de haak.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:55:12 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178448830
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:05 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter heeft inmiddels helaas chronisch luizen. Ik ben al twee jaar aan het kammen. Ze zijn soms even weg, maar komen altijd weer terug. Als ik een week niks zie in de kam, maken we als een speer een afspraak bij de kapper.
Het voordeel van chronisch kammen en chronisch luizen is dat wij niet meer warm of koud worden van een luis meer of minder. Maar ja, dat is wel een schraal voordeel.

En dan zie ik al die selfies met die meiden met die lange haren dicht bij elkaar. Het is ook echt wel een walhallatijd voor de luizen hoor.
Wat een ellende zeg, Livelink! Ik ben weer even extra blij dat mijn kinderen niet van selfies houden. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')