abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:10:46 #76
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_83516581
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
tvp



Die 'volg topic'-knop is er niet voor niets he!
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:14:06 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83516721
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:10 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]




Die 'volg topic'-knop is er niet voor niets he!
moet waarschijnlijk een verkeerde lay-out gebruiken want ik heb hem niet onder dit topic staan vandaar...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:29:07 #78
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_83517259
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:14 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

moet waarschijnlijk een verkeerde lay-out gebruiken want ik heb hem niet onder dit topic staan vandaar...


Achja, dat is over een tijdje toch opgelost.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:40:10 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83522134
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=112758
Waterstanden dalen door warmte
De waterstanden in Twente dalen door de droogte erg snel. Dat zegt het waterschap Regge en Dinkel. Op sommige plekken is de waterstand momenteel kritiek.

Het waterschap denk dat door de aanhoudende droogte de situatie aan het eind week nog meer verslechterd. Door de warmte stijgt de watertemperatuur en daalt het zuurstofgehalte in het water. De kans op vissterfte en de bacteriën in het water neemt daar door toe. Het waterschap gaat maatregelen nemen en controleert extra of er geen oppervlaktewater wordt onttrokken van een beek of sloot.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:15:18 #81
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_83536540
Ik wist m'n wachtwoord niet meer. Die kan opgevraagd worden, en toen kreeg ik dit:





Dus heb ik het gelijk ingevuld, waarop ik deze mail kreeg:


I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_83536897
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik zie hem niet?

-edit- Oh, geven ipv gaven.
Dat mag toch gewoon...

Mijn dochter van toen 8 ontdekte bij de Deen dat er op het bord bij de ingang stond:
quote:
Bij diefstal wordt altijd aangife gedaan
Ze heeft dat aangegeven bij de manager en die zei dat dat dan dus in alle filialen zo was... Nu is het veranderd
compact en kleverig.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:42:09 #83
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83537621
Eetcafe hier om de hoek verkoopt volgens het bord buiten:
quote:
"Verse" Koffie
Doe mij maar een glaasje water dan
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 1 juli 2010 @ 17:48:07 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_83548281
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:

[..]

Plus dat het niet de concert is maar het concert.
Ze hebben niet in een blokker-filiaal opgetreden maar in Blokker.

Mijn bijdrage:
pi_83549139
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:

[..]

Plus dat het niet de concert is maar het concert.
Nog los van het feit dat het concert in het Noord-Hollandse dorp Blokker is gegeven, niet in een warenhuis met diezelfde naam..

Ahem, ik zie nu pas dat de user hierboven dat al had gepost
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:10:59 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83549286
Besteling
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:23:47 #88
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_83550091
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Oe, die is vast heel spannend geweest, die van 8 juni '99. Jammer dat ik die heb gemist
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:44:21 #89
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83551263
Nu.nl heeft ook wel eens wat missers:




Je moet is op de site van de copytijgers kijken (google maar), die verzamelen
al dit soort fouten op hun website
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:47:51 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83551445
Danny moet zijn huiswerk nog eens overdoen want ook omwonenden hebben er erg veel last van.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 1 juli 2010 @ 23:49:25 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_83554043
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef silent_scream1 het volgende:
Nu.nl heeft ook wel eens wat missers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je moet is op de site van de copytijgers kijken (google maar), die verzamelen
al dit soort fouten op hun website
Foto's maken van je beeldscherm
pi_83556595
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:20 schreef Felixa het volgende:

[..]

In de Spits is het echt schering en inslag.
Daar zou je een heel nieuw topic over kunnen maken.

Ik spot wekelijks meerdere fouten in ieder tijdschrift of krantje dat ik lees. D/t-fouten zijn alom vertegenwoordigd
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef silent_scream1 het volgende:
Je moet is op de site van de copytijgers kijken (google maar), die verzamelen
al dit soort fouten op hun website
Sorry, maar je schrijft zelf 'is' in plaats van 'eens', wat ik een van de irritantste fouten vind die er zijn...
pi_83556833
tvp.
Morgen zal ik een mooie plaatsen.
pi_83557059


Geen taalfout, maar toch waard om hier te plaatsen.
pi_83557089
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]

Geen taalfout, maar toch waard om hier te plaatsen.
Och, als we pietluttig gaan doen: sinds wanneer is 'condom' met een hoofdletter?

Maar hij is scherp ja
pi_83557183
Lieve klant, neuk een vissenhoofd


De Postbank waarschuwde zijn klanten vorige week voor een valse e-mail waarin naar inloggegevens wordt gevraagd. Maar ook zonder die waarschuwing was het overduidelijk dat het om een nepmail ging: de bizarre taal sprak boekdelen. Door Onze Taal

"Actuliseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lipen tegen het lijf enig toekomstige problemen met de on line-service." Die zin moest de Nederlandse internetgebruiker vorige week overhalen zijn inloggegevens af te staan op een website waarvan de naam enige gelijkenis vertoonde met die van de Postbank.

We konden gerust zijn volgens de afzender: "Eens u uw rekening cijfers hebt geactualiseerd, zal uw Online Rekening dienst niet onderbroken worden". En hier zou het niet bij blijven: "Wij kijken ernaar uit om verdergaan met verzorgen u uitstekende dienst."

Dat niemand hierin zou trappen was eigenlijk al vanaf het eerste woord van het bericht overduidelijk. "Lieve klant van Postbank" stond er weinig overtuigend boven. Een gemiste kans voor de oplichters, die toch duizenden e-mailadressen van potentiële slachtoffers in hun verzendlijst hadden staan.

Manchetknoop

Wat de oplichters hebben gedaan laat zich makkelijk raden. Het kan bijna niet anders of ze hebben een tekst in hun eigen taal door een vertaalmachine als Babelfish gehaald. Als zo'n machine in een tekst een bepaald woord tegenkomt, weet die vaak eigenlijk nog niets.

Een Engels woord als link kan in het Nederlands staan voor een internetlink, maar het kan net zo goed verwijzen naar een van de andere betekenissen uit het woordenboek (onder veel meer 'schakel', 'manchetknoop', 'fakkel', 'presentator', 'middenvelder' en - als werkwoord - 'zich verbinden').

Schaakgrootmeester

En zo kan het gebeuren dat computers, die toch al jarenlang moeiteloos weten te winnen van de slimste schaakgrootmeester en die op de centimeter nauwkeurig kunnen berekenen waar ze een Marssonde moeten laten landen, een zin over het aanklikken van een link in een nepbericht van de Postbank vertalen als: "Begonnen te worden, alstublieft om de schakel beneden te klikken."

Yale helpt Uw

Krukkige computervertalingen zijn misschien nog wel het bekendst van voedingsmiddelen, elektronica en andere goedkope producten uit het buitenland. De afgelopen jaren waren er bijvoorbeeld klokjes te koop met het advies "afschrijven macht dekken" ('remove battery cover').

Vanuit Italië werden bakjes "verbrande room ijs" ('crème brûlée') geïmporteerd en er verscheen een tijdje terug een Spaans-Nederlands woordenboekje met op de achterkant de dubieuze aanbeveling: "Laat niet toestaan dat de taalbarriere zich tussen voegd in Uw toerisme. Yale helpt Uw."

Misbruikte kip

Soms is de woordenbrij zó mallotig dat je nieuwsgierig wordt naar wat er ongeveer bedoeld zou kunnen zijn. "De commissaris van sociale zaken heeft koorts het gerecht te neuken met de binnenjolui", zo staat er in de handleiding van een rijstkoker uit China - het land dat er ongetwijfeld het beruchtst is om dit soort ontsporingen.

Maar misschien niet lang meer. Als voorbereiding op de Olympische Spelen werden de voorbije maanden veel ontspoorde vertalingen uit het Chinese straatbeeld gepoetst. Foutieve Engelstalige borden werden voortvarend vervangen, en officieel uitgevaardigde woordenlijsten moeten voorkomen dat toeristen straks in restaurants kunnen kiezen uit gerechten als "door de overheid misbruikte kip", "gesmoord enterovirus in kleipotje" en "neuk een vissenhoofd".

Lange weg

Maar het zal nog wel even duren voordat álle rare vertalingen de wereld uit zijn. Computerprogramma's hebben op dat gebied nog een lange weg te gaan. Of zoals Babelfish het op z'n Engels zou zeggen: "Computer programme in that area has to leave still long."
pi_83557307
Onlangs kreeg ik via een email allerlei tekstjes toegestuurd, geplukt uit advertenties en reclamefolders e.d.
Lees zelf maar:

'Ik ben rijp voor een inrichting'
Ikea in Amersfoort

Uw tandvlees zweert bij Prodent

Peugeot 2041.1
Van 29-05-1975, 58800 originele kilometers, eerste eigenaar (mijn moeder) is niet gerestaureerd en ziet er goed uit.
Advertentie op Marktplaats.nl

kakelende verse kipfilé

KERSTBOMEN!
Blauwspar met of zonder kluit,
nergens mooier … nergens duurder.
Weekblad 't Carillon

Tijd van Proeven
Wijnen gemaakt van één druif
(Advertentie Gall & Gall)

Onze voorgerechten worden geserveerd met brokken brood uit 1470 (Menu van Het Wapen van Poortugaal & Albrandswaard)

Rijkelijk belegen vispizza's.f 9,95 per stuk

NIVEA Visage Reinigingsmilk verwijderd op zachte wijze de gezichtshuid en de huid rondom de ogen (Pour vous Beauté)

Samen met een team wetenschappers werden deze stukjes ingevoerd in een uniek computerprogramma (advertentie IBM)

Levenslange verzekering bij overlijden voor 50 tot 75 jarigen (Zilveren Kruis)

Al spelend maakt onze fotograaf prachtige foto's van uw kinderen

Wij monteren alleen originele onderdelen inclusief een kopje koffie (Opel-dealer)

Schryfbedrijf Ina van der Bijl redigeerd korrigeerd
en verzorgd al uw korrespondentie.
Churchilln 105, l078 A'dam


DANSEN Club Grandioos geeft iedere vrijdag één dansavond voor alleengaande. Behalve de laatste vrijdag v/d maand. Die is op zaterdag.

Luxavia Vliegt u non stop naar Johannesburg en terug

VW Vento in luxe-uitvoering
met alle bedenkelijke extra's

Sinds 15-08 wordt in de omgeving Gooweg een bastaardhondje vermist. Het hondje lijkt op een hoogbenige terriër, heeft een halflange grijs/zwarte vacht. Het is een teefje van ca.2 jaar; het hondje luistert naar de naam Jenny en is doof.
Noordwijks Weekblad

Als u nog geen kerstboom heb kan u ze bij ons bestellen. Na besteling kan u ze dan by ons af komen halen.
intresante kortingen voor bedryven en instelingen.
allen in netjes en worden op pallets aangeleverd.
Voor meer infomatie en afspraak ken u emailen
Verder ken u ter aller tijden bij ons te recht voor de volgende diensten:
-in en verkoop van loop en sloop autos
-in en verkoop van elektronise aparaten niew en 2e hands
-financiering van uw autoaankoop
-slypen van gereedschap
*LEIBNITZ HANDELSONDERNEMING*
AAN HET WOONWAGENKAMP TUSSEN ROTERDAM EN DORDRECHT

Autoboulevard Utrecht organiseert een gigantische oktobershow. U kunt op uw gemak rondkijken op de Autoboulevard waar u zo'n 300 nieuwe auto's en circa 2000 occasions van vrijwel alle merken zult aantreffen. Uw auto zit er ongetwijfeld tussen

Vuurwerk
Afsteken met hoofd erbij

T.k.: 2 pers BED met inhoud en nachtkastjes, ¤ 45,- tel.: … (De Gelderlander)

Safaripark Beekse Bergen, nóg leuker voor kinderen
Kinderen tot 12 jaar, die met eigen auto het safaripark bezoeken, ontvangen een gratis SAFARI-SPEURTOCHT.
Brochure Safaripark Beekse Bergen

Te Koop Wegens sterfgeval ELECTRISCHE STOEL
merk Meyra in prima staat

Voor de full service nemen
wij ook gratis uw
oude apparaat mee en
vernietigen het milieu vriendelijk

Prijslijst Hotel Bellevue Dordrecht: Bruidsuite, 1 persoon fl 225.-; 2 persoons fl 275.-

Te koop aangeboden: Houten KACHELS.
Utrechts Nieuwsblad

TE KOOP:
Slechtziende telefoon grote druktoetsen 16,- euro.
De Heemsteder

Hap Snap Menu
U vertelt ons waarvan u niet houdt en wij maken er zes mooie kleine gangen van
Menu restaurant Tante Kee

Gezocht: figuur- en hotelzeepjes, eventueel ruilen
voor mijn dochter.

Nieuw record in 'De Zuidlandse Hoeve'!
Restaurant 'De Zuidlandse Hoeve' ontving dit weekend alweer haar twaalfde gast in vier maanden en dat was natuurlijk de reden voor een feestje!
Hoewel mevrouw Visser alleen van het toilet gebruik wilde maken, leek het ons toch gepast haar in het zonnetje te zetten!

Advertentie in Groot Hellevoet
Oppas gezocht voor kleine ruwharige TECKEL die lief is voor kinderen in het weekend (Aalten Vooruit)

Gezocht: een oppasmoeder/grootmoeder voor zoontje van vier jaar. De bedoeling is hem 's morgens naar school te brengen en hem 's middags van school te halen en te koken (NRC)

Jeugdige en representatieve jongeman van 43 jaar met een goed lopend eigen bedrijf zou graag met jouw vlotte levenslustige maar ook serieuze jonge vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd in contact komen.(De Gelderlander)
pi_83557448
Hahaha, ik heb helemaal krom gelegen..! En op de eerstvolgende willekeurige website kom ik dit tegen:
quote:
Klik op de foto voor groter vermaat.
pi_83560022
Dit kreeg ik (en vast honderden, zoniet duizenden anderen)
quote:
Herhinnering Sportpools Tourspel 2010
Beste Sportpools deelnemer,

Over een paar dagen is het alweer zover, dan gaat de grote Tourpool van start. Hierbij sturen we jou een herhinneringsmail dat de pool zaterdag van start gaat.
De start zal plaatsvinden in Rotterdam op 3 Juli, en zal eindigen op 25 Juli. Inmiddels zijn alle teams zo goed als compleet. Uiteraard kunnen er nog last-minute wijzigingen plaatsvinden. Hieronder de belangrijkste informatie betreffende deze editie van de Tourpool.
Neil LOVES Carrots!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:12:31 #100
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83560300
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:59 schreef Evelien het volgende:

[..]

Sorry, maar je schrijft zelf 'is' in plaats van 'eens', wat ik een van de irritantste fouten vind die er zijn...
Dat is geen taalfout, dat heet dialect
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')