abonnement Unibet Coolblue
pi_83404320
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:12 schreef Braddie het volgende:
Helaas niet door gekomen!
Tijdens Give Peace A Change in het gelredome wel
Nummer was afgelopen, paul liep naar de piano om let it be in te starten, en iedereen ging weer voluit
zingen, en toen ging paul mee doen en duurde het nummer NOG langer.
In 2003 ook toen het publiek bij iedere stilte maar Yellow Submarine in ging zetten .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_83406987
LOL.
pi_83415906
Behalve Yoko Ono & Sean Lennon was ook Julian Lennon aanwezig in Londen. Hoorde op de stream vlak voor "Dance Tonight" geschreeuw om "Ram On", maar ik dacht dat hij het stug negeerde. Als je mij in 2005 had verteld dat hij op één avond "Letting Go", "1985", "Let 'Em In", "My Love", "Mrs. Vandebilt", "Ram On" zou spelen, nog 5 andere solo-nummers én zou openen met Wings-songs "Venus And Mars / Rock Show", had ik je hartstikke gek verklaard .

Voor de n3rds onder ons: De losse songs op YouTube zijn (in tegenstelling tot de volledige versie) in 720p HD-kwaliteit te bekijken. "Letting Go" .
pi_83416206
Foto van de Manic Street Preachers in Cardiff:



Where is Wally ?
  maandag 28 juni 2010 @ 21:00:20 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83416461
Wil nog wel even opmerken dat de Manic Street Preachers echt goed zijn. Prima voorprogramma
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83425017
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:20 schreef Arn0 het volgende:
Het concert was fenomenaal En het was idd geweldig om Ram On te horen, die zag ik niet aankomen! Zal morgen proberen een uitgebreid verslag te posten.

En nu snel naar Hyde Park..
Vlerk Daar zat je dus om 13:20
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:32 schreef Arn0 het volgende:
Wat een fantastisch concert was het, alweer Toch net iets beter dan gisteren. De band speelde net dat beetje strakker en het publiek was zovéél beter. Veel betere sfeer (en ook betere venue!). Het publiek gisteren was eigenlijk zoo laks. En jammer dat ze Live and Let Die niet hebben uitgezonden, veel meer vuurwerk dan normaal En ja, hij heeft idd Tequila en Ram On gespeeld. Ik wil wel nog even opmerken dat Ram On zowat het enige nummer was waarbij bijna niemand meezong. Ik hoorde eigenlijk enkel mezelf en blckbb

En ik ben toch enorm blij dat ik met blckbb en zijn vriend heb afgesproken. Tien uur alleen op een festival had anders echt wel saai geweest
Hihih love you too. En Ram On was tof, hij speelde het wel lager
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Ik deze vrijdag nog. En ik heb ook iets op die paal vlak buiten de parking geschreven, moest er nog iemand gaan kijken deze zomer..
Ik heb een foto laten maken door een man met polaroid camera, die is best mooi gelukt
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Staat er nu volledig op, iemand met een bord met "sign my butt" rond 17:30
Daar ging hij nog op in
''Well the answer to that question.... NO!!''
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:00 schreef Arn0 het volgende:
Wil nog wel even opmerken dat de Manic Street Preachers echt goed zijn. Prima voorprogramma
Het ''voorprogramma'' van McCartney gisteren was ook best wel geinig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83425164
Oh ik probeer ooit nog wel iets uitgebreiders te posten, heb veel te vertellen immers Nu ben ik echter te moe, ben pas sinds 20:30 thuis
pi_83425635
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:52 schreef Aisumasen het volgende:
Weet zeker dat blckbb en Arn0 de tijd van hun leven gehad hebben.
En er was nog een bff bij

Oh en Tequila was inderdaad erg tof Dat was toch niet de eerste keer dattie dat live speelde?
quote:
Venus & Mars / Rock Show
Jet
All My Loving
Letting Go
Got to Get You Into My Life
Highway (The Fireman cover)
Let Me Roll It
Tequila (The Champs cover)
Foxy Lady (Jimi Hendrix cover)
The Long and Winding Road
Nineteen Hundred And Eighty Five
Let 'Em In
My Love
I'm Looking Through You
Two Of Us
Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Mrs Vandebilt
Eleanor Rigby
Ram On
Something
Sing the Changes (The Fireman cover)
Band on the Run
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Back in the U.S.S.R.
I've Got a Feeling
Paperback Writer
A Day in the Life / Give Peace A Chance
Let It Be
Live and Let Die
Hey Jude
Encore:
Day Tripper
Lady Madonna
Get Back
Encore 2:
Yesterday
Helter Skelter
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (reprise) / The End
38 nummers, en toch vloog de tijd
pi_83426750
Jawel, voor het eerst gesoundcheckt in (hoe toepasselijk) Mexico. Daarna nog een paar keer gedaan, zoals in Dublin in de Guinness-versie , maar nog nooit tijdens de show. Neem alleen aan dat hij het niet vóór Foxy Lady gespeeld heeft?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:23:20 #85
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83426844
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:19 schreef Aisumasen het volgende:
Jawel, voor het eerst gesoundcheckt in (hoe toepasselijk) Mexico. Daarna nog een paar keer gedaan, zoals in Dublin in de Guinness-versie , maar nog nooit tijdens de show. Neem alleen aan dat hij het niet vóór Foxy Lady gespeeld heeft?
Nee, uiteraard niet

En heb net de bootleg van Arnhem terugbeluisterd en verdraaid blckbb, je had gelijk: Het Eric Clapton gedeelte van het Sgt. Pepper verhaal na Foxy Lady vertelde hij toen ook al. Vaag, meende echt dat dat toegevoegd was deze toer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83428005
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
Foto van de Manic Street Preachers in Cardiff:

[ afbeelding ]

Where is Wally ?
Voor de mensen die 'em niet begrepen hadden: Where is Macca ?
pi_83428175
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Voor de mensen die 'em niet begrepen hadden: Where is Macca ?
I see

Vlak voordat Crosby, Stills and Nash was afgelopen konden we half-backstage Abe Laboriel rond zien lopen
pi_83428315
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:30 schreef blckbb het volgende:

[..] En Ram On was tof, hij speelde het wel lager [..]
Heb een vermoeden dat de studioversie iets versneld is, maar hij speelde 'em inderdaad een noot lager. Ooooh my , hij speelt een nummer in een lagere toonsoort! Dacht trouwens altijd gelezen te hebben dat hij het op een mandoline speelt in de documentatie over "Ram"... Maar nu ik nadenk sluit dat ook niet aan bij het verhaal random "Dance Tonight", dat hij nog nooit een mandoline bespeeld had voordat hij die song scheef.
pi_83428392
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Heb een vermoeden dat de studioversie iets versneld is, maar hij speelde 'em inderdaad een noot lager. Ooooh my , hij speelt een nummer in een lagere toonsoort! Dacht trouwens altijd gelezen te hebben dat hij het op een mandoline speelt in de documentatie over "Ram"... Maar nu ik nadenk sluit dat ook niet aan bij het verhaal random "Dance Tonight", dat hij nog nooit een mandoline bespeeld had voordat hij die song scheef.
Ik heb zelf een Ukulele, en kan vertellen dat Ram On niet op een mandoline gemaakt kan zijn. Aangezien je overduidelijk een nylonsnarig instrument hoort. Zover ik weet heeft een mandoline geen nylon snaren, of ze bestaan wel maar zijn heel zeldzaam.

Daarbovenop is een mandoline een stuk hoger gestemd als een ukulele, dus het lijkt me vrij sterk dat Ram On met een mandonline gespeeld is
pi_83431868
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:36 schreef Aisumasen het volgende:
in de documentatie over "Ram"...
En waarom precies heb ik deze documentaire, over één van mijn favoriete album allertijden, nog nooit gezien?
Give me a name! (of een link )
pi_83433274
Heb wat oude kritieken over RAM zitten lezen zojuist. Verbluffend gewoon, hoe die plaat is afgeslacht door critici.
Kan zoiets maar moeilijk serieus nemen. Een groot deel van die liedjes hadden ook op The White Album of Abbey Road kunnen staan, en dan waren het instant classics geweest. Daar twijfel ik niet aan.

Het is hetzelfde als mensen zeggen "solo hebben ze nooit wat bereikt". Alsof The Beatles altijd met z'n vieren een nummer schreven. Integendeel! De laatste jaren was het meer een formatie van solo-artiesten dan een band. Veel van de solo-composities hadden nota bene voor hetzelfde geld op een Beatlesplaat kunnen staan.

De droom en verheerlijking van hun legende is ze wat dat betreft aardig tegen gaan werken.
Nou snap ik die verheerlijking van de Beatles-periode wel. Maar hoe je RAM een slecht album kunt vinden, terwijl je The Beatles erkent als legende, daar kan ik echt niet inkomen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:49:52 #92
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83438403
Ik las dan weer net een review van de Hard Rock Calling gig;
"Arguably, Venus And Mars/Rock Show might not be the ideal opener – it lacks an immediate recognition value, I suppose. But, hey, Jet and All My Loving follow close behind; the greatest song-book ever written is now open."

.. Maar verderop staat dan weer:
Blackbird and Yesterday, both played solo acoustic, are delivered to an entirely silent and respectful crowd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:02:44 #93
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83438952
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:56 schreef webfreak het volgende:

[..]

En waarom precies heb ik deze documentaire, over één van mijn favoriete album allertijden, nog nooit gezien?
Give me a name! (of een link )
Documentatie is niet hetzelfde als documentaire..
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef webfreak het volgende:
Heb wat oude kritieken over RAM zitten lezen zojuist. Verbluffend gewoon, hoe die plaat is afgeslacht door critici.
Kan zoiets maar moeilijk serieus nemen. Een groot deel van die liedjes hadden ook op The White Album of Abbey Road kunnen staan, en dan waren het instant classics geweest. Daar twijfel ik niet aan.

Het is hetzelfde als mensen zeggen "solo hebben ze nooit wat bereikt". Alsof The Beatles altijd met z'n vieren een nummer schreven. Integendeel! De laatste jaren was het meer een formatie van solo-artiesten dan een band. Veel van de solo-composities hadden nota bene voor hetzelfde geld op een Beatlesplaat kunnen staan.

De droom en verheerlijking van hun legende is ze wat dat betreft aardig tegen gaan werken.
Nou snap ik die verheerlijking van de Beatles-periode wel. Maar hoe je RAM een slecht album kunt vinden, terwijl je The Beatles erkent als legende, daar kan ik echt niet inkomen.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind wel wat solo nummers zeker in de buurt van The Beatles komen. Vele nummers ook niet, maar goed. Sowieso eigenlijk wel jammer dat mensen altijd Beatles en solo gaan vergelijken (ik doe het zelf ook, daar niet van). Maar ja, dan krijg je een onderwaardering inderdaad. Ik veronderstel dat je de Rolling Stone review hebt gelezen? Heb eigenlijk de indruk dat Rolling Stone meer pro-Lennon is. Of zit ik er dan naast?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83447903
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:19 schreef Aisumasen het volgende:
Jawel, voor het eerst gesoundcheckt in (hoe toepasselijk) Mexico. Daarna nog een paar keer gedaan, zoals in Dublin in de Guinness-versie , maar nog nooit tijdens de show. Neem alleen aan dat hij het niet vóór Foxy Lady gespeeld heeft?
In 1989 kwam het ook al tijdens soundchecks voor. Ik heb nog ergens een bootleg met dat nummer volgens mij.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:23 schreef Arn0 het volgende:
En heb net de bootleg van Arnhem terugbeluisterd en verdraaid blckbb, je had gelijk: Het Eric Clapton gedeelte van het Sgt. Pepper verhaal na Foxy Lady vertelde hij toen ook al. Vaag, meende echt dat dat toegevoegd was deze toer.
Ook dat verhaal komt al een paar jaar voor volgens mij, maar in een iets kortere versie en niet bij elk concert. Volgens mij 2003 Arnhem ook al. ?????? Of pas in 2005 US? Of was dat alleen het Jimmy verhaal. Ok, nu ben ik even lost. Zal wel sinds deze tour zijn.

En nu we het er toch over hebben: ik ga RAM maar weer eens uit de kast halen. Is al weer een tijd geleden dat ik die gehoord heb.
pi_83450127
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:56 schreef webfreak het volgende:

[..]

En waarom precies heb ik deze documentaire, over één van mijn favoriete album allertijden, nog nooit gezien?
Give me a name! (of een link )
Sorry, wat Arn0 zegt... Nu is er sowieso al niet al te veel informatie te vinden over deze sessies. Wel grappig: Sessiemuzikant David Spinozza werd later door John Lennon als gitarist uitgekozen voor de opnames van "Mind Games", maar hij was zich er niet van bewust dat hij eerder met McCartney had samengewerkt. (Hij speelde onder andere de verbluffende solo op "Aisumasen (I'm Sorry)"). Toen Lennon hier achter kwam, zou hij gezegd hebben dat McCartney "knows how to pick good people."

Vind het heel typisch, als je kijkt naar welke nummers van de "Ram"-sessies op de plank zijn blijven liggen, dat hij een half jaar later "Wild Life" uitbracht. Bijvoorbeeld "A Love For You", "Dear Friend", "Little Lamb Dragonfly", "Get On The Right Thing" en "Hey Diddle", allen superieur aan welk nummer op "Wild Life" dan ook.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef webfreak het volgende:
Heb wat oude kritieken over RAM zitten lezen zojuist. Verbluffend gewoon, hoe die plaat is afgeslacht door critici.
Kan zoiets maar moeilijk serieus nemen. Een groot deel van die liedjes hadden ook op The White Album of Abbey Road kunnen staan, en dan waren het instant classics geweest. Daar twijfel ik niet aan.

Het is hetzelfde als mensen zeggen "solo hebben ze nooit wat bereikt". Alsof The Beatles altijd met z'n vieren een nummer schreven. Integendeel! De laatste jaren was het meer een formatie van solo-artiesten dan een band. Veel van de solo-composities hadden nota bene voor hetzelfde geld op een Beatlesplaat kunnen staan.

De droom en verheerlijking van hun legende is ze wat dat betreft aardig tegen gaan werken.
Nou snap ik die verheerlijking van de Beatles-periode wel. Maar hoe je RAM een slecht album kunt vinden, terwijl je The Beatles erkent als legende, daar kan ik echt niet inkomen.
Helemaal mee eens. Ram als "the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far" . In die zin is er niet veel veranderd met de huidige popjournalistiek, veel verborgen agenda's. Rolling Stone was natuurlijk 100% pro-Lennon. Daar hebben we het een tijdje terug ook al over gehad, toen had ik ook die vernietigende recensie van "Venus And Mars" gepost.

Het vervelende is wel dat in het verleden bewezen is hoe McCartney zich die kritiek heeft aangetrokken, en het op z'n stapeltje 'om te vergeten' heeft gelegd. Daardoor krijgt een album als "Ram" of "Back To The Egg" nooit de status die het zou verdienen. Maar de huidige setlist-aanpassingen, en het feit dat hij (ondanks dat het in een stadion totaal in het niets valt) "Ram On" op verzoek durft te spelen, zegt wel dat er iets veranderd is. Hopelijk zien we dat ook terug in de aankomende solo-remaster campagne.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:49 schreef Arn0 het volgende:
Ik las dan weer net een review van de Hard Rock Calling gig;
"Arguably, Venus And Mars/Rock Show might not be the ideal opener – it lacks an immediate recognition value, I suppose. But, hey, Jet and All My Loving follow close behind; the greatest song-book ever written is now open."

.. Maar verderop staat dan weer:
Blackbird and Yesterday, both played solo acoustic, are delivered to an entirely silent and respectful crowd.
Uit oogpunt van de massa (en daar bestond het publiek uit Hard Rock Calling vanzelfsprekend uit) klopt dat natuurlijk ook. Maar dat is juist zo goed aan de huidige set van McCartney. Aan de ene kant heb je "Two Of Us", "I'm Looking Through You", "Letting Go", "Nineteen Hundred And Eighty Five", "Ram On", "Venus And Mars / Rock Show", "Let 'Em In" etc. Aan de andere kant heb je "Blackbird", "Get Back", "Lady Madonna", "Live And Let Die", "Hey Jude", "Let It Be" en "Yesterday". De die-hard fans (wij ) schrijven over hoe geweldig dat ene meer obscure nummer was, de anderen schrijven over hoe het laatste uur was waar iedereen écht voor kwam.
pi_83450872
Over solo-remasters gesproken...
quote:
JOHN LENNON
GIMME SOME TRUTH

JOHN LENNON ALBUMS REMASTERED FROM THE ORIGINAL MIXES AND NEW COLLECTIONS COMPILED FOR GLOBAL “GIMME SOME TRUTH” CAMPAIGN LAUNCHING IN OCTOBER

THE GRAMMY AWARD WINNING ALBUM 'DOUBLE FANTASY' WILL NOW BE AVAILABLE IN A NEWLY REMIXED 'STRIPPED DOWN' VERSION PRODUCED BY
YOKO ONO AND JACK DOUGLAS


Sweeping Catalogue Initiative Overseen by Yoko Ono and EMI Music Commemorates Lennon’s 70th Birthday

London, England – June 29, 2010 – Eight of John Lennon’s classic solo albums and other standout recordings have been digitally remastered from his original mixes for a global catalogue initiative commemorating the music legend’s 70th birthday, which falls on October 9.

Overseen by Yoko Ono, John Lennon’s “Gimme Some Truth” campaign will launch on 4 October (5 October in North America) with the worldwide release of eight remastered studio albums and several newly-compiled titles.

Double Fantasy, 1980’s GRAMMY Award winner for Album of the Year, will be presented in a newly remixed 'Stripped Down' version remixed and produced by Yoko Ono and Jack Douglas, co-producers of the original mix with John Lennon. The new stripped down version of the album comes in an expanded 2CD and digital edition pairing the new version with Lennon’s original mix, remastered.

The campaign’s other new collections include:
·A hits compilation in two editions titled Power To The People: The Hits
·A 4CD set of themed discs titled Gimme Some Truth
·A deluxe 11CD collectors box with the remastered albums, rarities, and non-album singles, titled the John Lennon Signature Box

All of the remastered albums and collections will be available on CD and for download purchase from all major digital service providers

YOKO ONO said: “In this very special year, which would have seen my husband and life partner John reach the age of 70, I hope that this remastering / reissue programme will help bring his incredible music to a whole new audience. By remastering 121 tracks spanning his solo career, I hope also that those who are already familiar with John’s work will find renewed inspiration from his incredible gifts as a songwriter, musician and vocalist and from his power as a commentator on the human condition. His lyrics are as relevant today as they were when they were first written and I can think of no more apposite title for this campaign than those simple yet direct words 'Gimme Some Truth'.”

The albums have been digitally remastered from Lennon’s original mixes by Yoko Ono and a team of engineers led by Allan Rouse at EMI Music’s Abbey Road Studios in London and by George Marino at Avatar Studios in New York. All of the remastered titles will be packaged in digisleeves with replicated original album art and booklets with photos and new liner notes by noted British music journalist Paul Du Noyer. The albums to be reissued are:

·John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
·Imagine (1971)
·Some Time In New York City (1972)
·Mind Games (1973)
·Walls and Bridges (1974)
·Rock ‘n’ Roll (1975)
·Double Fantasy Stripped Down (2010) / Double Fantasy (1980)
·Milk and Honey (1984)

YOKO ONO added: “Double Fantasy Stripped Down really allows us to focus our attention on John’s amazing vocals. Technology has advanced so much that, conversely, I wanted to use new techniques to really frame these amazing songs and John's voice as simply as possible. By stripping down some of the instrumentation the power of the songs shines through with an enhanced clarity. Double Fantasy Stripped Down will be complemented by the original album in the 2CD format. It was whilst working on the new version of this album that I was hit hardest emotionally, as this was the last album John released before his passing."

Power To The People: The Hits gathers 15 of Lennon’s most popular songs, and will be available as a 15-track single-disc and digital package, and as an Experience Edition with additional content. Both versions will be packaged in digisleeves with booklets including a new liner note essay by Du Noyer.

Gimme Some Truth, to be packaged in a slipcase with rare photos and a new liner notes essays by respected American music journalist and author, Anthony DeCurtis, presents 72 of Lennon’s solo recordings on four themed CDs:

· ‘Roots’ – John’s rock ‘n’ roll roots and influences
· ‘Working Class Hero’ – John’s socio-political songs
· ‘Woman’ – John’s love songs
· ‘Borrowed Time’ – John’s songs about life

The John Lennon Signature Box is a deluxe 11CD and digital collection of the eight remastered albums, a disc of rare and previously unreleased recordings, and an EP of Lennon’s non-album singles. The CDs will be housed in digisleeves within a deluxe box including a collectible limited edition John Lennon art print and a hardbound book featuring rare photos, artwork, collages, poetry, and new liner notes by DeCurtis.

One of the world’s most celebrated songwriters and performers of all time, John Lennon was killed at the age of 40 on December 8, 1980. Lennon has been posthumously honoured with a Lifetime Achievement GRAMMY Award and two special BRIT Awards for Outstanding Contribution to Music, and he has been inducted into the Rock and Roll Hall of Fame and the Songwriters Hall of Fame. In 2008, Rolling Stone ranked him in the Top 5 of the magazine’s “100 Greatest Singers Of All Time” list.

In celebration of his 70th birthday on 9 October, 2010, John Lennon’s life and music will be specially feted with a variety of commemorative releases and events around the world. Please visit www.johnlennon.com for official announcements and updates.
De geruchten blijken waar: "Double Fantasy...Naked" is aanstaande .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:26:27 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83451169
En ook de boxset vind ik persoonlijk erg interessant!

PS: Als de boxset Move Over Mrs. Lennon bevat, zal je wel blij zijn zeker Aisumasen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83452237
Ben een verzamelaar, dus het was irritant dat alleen die song nooit geremastered was, maar heb d'r verder geen nacht slaap aan verloren . Maar dat is natuurlijk alleen maar gedaan zodat mensen zoals ik nu 10 jaar later ook weer die boxset kopen voor dat ene nummer .

Wel apart, hoor. Tussen 2000 en 2005 zijn alle albums (met uitzondering van bepaalde songs uit 1974 en 1980) geremixed én geremastered. En nu in 2010 brengen ze weer de originele mixen uit. En die originele mixen zijn de meest belabberde mixen die je ooit gehoord hebt. Leuk voor de authenticiteit, maar als je eenmaal de remix van "Mind Games" of "Walls & Bridges" gehoord heb, wil je nóóóóit meer terug. Hoe slecht vooral "Mind Games", "Double Fantasy" en "Milk And Honey" ook geremastered zijn. Hopelijk wordt dat nu hersteld. Heb wel goede hoop, met Allan Rouse aan het roer. Nogmaals: Leuk voor de authenticiteit, maar zijn dit nu ineens weer de standaard mixen? Verwarrend.. Oh, en laten we de "disc of rare and previously unreleased recordings" niet vergeten.

Die tientallen verzamelaars en boxsets, dat zal allemaal wel. "Double Fantasy" in een niet overgeproduceerde versie is als een wens die uitkomt. Denk dat het in die tijd de juiste keuze was, maar 30 jaar later is het mooi om de songs te horen zonder alle opsmuk, zodat de essentie teruggaat naar de liedjes die hij maakte in zijn eerste muzikale opleving sinds 1964. Ben fan van Lennon's double-tracked opnames, maar om hem 'naakt' te horen blijft toch altijd speciaal. Luister maar eens naar de bonus-track op de "Walls & Bridges"-remaster, een studio-take van "Nobody Loves You When You're Down And Out", met alles gemute, behalve John's gitaar en stem.

Zullen ze alle nummers uit de "Double Fantasy"-sessies meenemen? Of bestaat het uit 7 songs? Het persbericht spreekt verder niet over de songs van Yoko, ook al is het dan niet echt meer een "double" fantasy.

Ben benieuwd of ze stiekem inspiratie gehaald hebben uit een video op YouTube die honderdduizenden keren bekeken werd, waarbij een bootleg van enkel John's akoestische gitaar met andere stukjes a capella van bootleg gecombineerd werden. Ik ken de persoon die de video jaren terug online heeft gezet vrij goed . YouTube-accounts werden verwijderd, iemand heeft 'em hier opnieuw geupload.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 juni 2010 @ 18:16:27 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_83453048
Toch vreemd dat er geen Life with the Lions tussen zit. Of Two Virgins.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_83454105
Over John gesproken:




Heb ik altijd een vreemd filmpje gevonden, net alsof Lennon een Youtube account heeft aangemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')