abonnement Unibet Coolblue
pi_83101153
In navolging van het grote Haaktopic en Naaitopic, vroeg ik me af of hier oop (veel) mensen zijn die borduren... en zo ja, wat dan?

Ik zal uiteraard zelf aftrappen, ben momenteel bezig met een Olifant met jong:

http://www.lanarte.nl/nederlands.asp?A1PID=286PDAM&A1SID=2115633201056

Aangezien het bijna af is ben ik op zoek naar een nieuw projectje voor de vakantie, ik zat iets van Nintendo op te zoeken (zie ook www.spritestitch.com) maar ben er nog niet uit wat ik wil maken...

Dus, laat me weten wat/hoe?!
pi_83106922
Ik kan alleen freehand borduren. Nooit echt verdiept in kruissteekjes ed, maar wel leuk om mee te "schrijven" op stof.
pi_83107158
wauw supervet
Wat ga je daarmee doen als ik vragen mag?
pi_83108997
Tnx, deze wordt mooi ingelijst en hangen we in de slaapkamer (past mooi qua kleuren en zo)...
Met volgende dingen weet ik het nog niet, gaat me ook vooral om het doen en het eindresultaat, wat ik er dan mee doe weet ik nog niet, hangt er een beetje vanaf wat het is en waar het eventueel zou kunnen hangen (ben meer van het inlijsten en ophangen zeg maar)... Of wellicht verkopen of zo... wie weet
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:35:11 #5
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_83132716
Wat een mooi project, en bijna klaar!
Ik borduur ook, zal eens kijken of ik nog ergens foto's heb van mijn projecten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:22:45 #6
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83133985
Dat inlijsten komt er bij mij nooit van en daarom ben ik na een tijdje gestopt met borduren (kruissteekjes).
Hoewel ik het wel graag deed. Afgezien van de ramp dat die kant en klaar pakketten altijd te weinig borduurzijde bevatten.

Ik ga toch nog eens onderhandelen over die 24 uren want het zijn er veel te weinig voor al die leuke hobby's
pi_83141143
Vandaag spulletjes gekocht voor het volgende project! Dit gaat hem worden:



Ik heb echter het idee dat ik het formaat wat verkeerd heb ingeschat, dus daar moet ik thuis nog maar eens een berekening op los laten... Maar heb genoeg stof (1.40x1.00m) dus het komt vast wel goed... misschien voor ik weg ga de buitenste lijntje maar even proberen af te maken zodat ik precies weet hoe groot hij wordt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:57:10 #8
274310 agenda
altijd vol!
pi_83156405
Leuk.

Heb helaas te weinig tijd nu. Boven ligt ook nog een half afgemaakt borduursel. Toch maar weer eens opzoeken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:01:48 #9
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83156615
Vroeger, als in; 12 jaar geleden' borduurde ik best veel
Had een merklap van Sesamstraat gemaakt en nog wat kleine dingetjes
Al jaren niets meer aan gedaan
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_83219993
Ik borduur wel regelmatig, maar niet zoveel resultaten. (Als in, af en toe een klein lapje, maar de grote dingen blijven best lang liggen). Toen ik een keer een paar maanden in het buitenland zat heb ik wel veel geborduurd. Nu borduur ik lapjes voor http://www.regenboogkussens.nl/ en ik wil zelf ook oefenen met quilten dus ben ik nu daarvoor bloemetjes aan het borduren.

En spritestitch is ook wel cool ik wil de chocobo's gaan borduren voor op een handdoek
pi_84023611
Ok, een ongegeneerde schop, met eindresultaat van de olifanten en een update voor mijn nieuwe projectje...



  woensdag 14 juli 2010 @ 05:41:25 #12
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84030970
Lijnloos, je olifanten zijn prachtig geworden!
Veel plezier met je nieuwe project. Dat "-je" mag er wel af hoor
pi_84147304
Ik doe gewoon schaamteloos weer een update van mijn huidige staat:



Het eerste A4-tje is bijna af....
  zaterdag 17 juli 2010 @ 07:48:00 #14
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_84160775
Je schiet best lekker op vind ik!

Baniekje heeft zelf al weken geen kruisje meer gemaakt
pi_84161000
Schiet inderdaad al op!

Die olifant is er een van een serie trouwens, geloof dat die andere 2 giraffe en tijger waren.
pi_84161031
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:37 schreef Holyme het volgende:
Schiet inderdaad al op!

Die olifant is er een van een serie trouwens, geloof dat die andere 2 giraffe en tijger waren.
klopt, die staan ook nog op mijn verlanglijstje... Lijkt me wel mooi bij elkaar
pi_84418262
Dit topic loopt dan (nog) wel niet, maar ik doe gewoon een wekelijkse update van mijn project, wellicht dat er ooit nog wel een rage uit ontstaat en dat we over een paar jaar deeltje 100 moeten openen :P

  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:29:44 #18
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_84420010
Je bent weer lekker opgeschoten!
Misschien binnenkort mijn project(en) maar eens bekijken. Afgelopen tijd was het me een beetje te warm dan lees ik liever een boek.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 07:25:37 #19
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84427794
Lijnloos, je schiet lekker op. Wat voor materiaal is dit? Misschien kun je bij een volgende foto iets erop leggen (b.v. je naald waarmee je borduurt?) Op een foto lijkt het wel wol en ik heb nog nooit met iets anders geborduurd dan DMC garen (gesplitst naar 2 of 3 draadjes)
pi_84427809
OMG! Wat ontzettend tof dat je die kaart van SMB3 maakt!!

Ik zag zoiets laats eens op een maffe-foto's-op-the-interwebz-site en toen wilde ik het gelijk ook zelf opstarten als projectje voor mn nieuwe huis! Maar ik kan natuurlijk totaaal niet borduren, dus dat is weer in het vakje ooit-als-ik-een-sugardaddy-heb-gevonden-niet-meer-hoef-te-werken-en-me-verveel-op-mijn-luxe-jacht verdwenen :')

Hoeveel uur werk jij er nu aan per week? Maw hoeveel uur denk je dat er in totaal in je kaart gaat zitten?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_84427844
Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig en ik borduur eigenlijk alleen af en toe 's avonds en in het weekend (werk gewoon 36 uur in de week en heb nog een gezinnetje)... Denk dat ik er nu ongeveer 20 uur werk in heb zitten maar misschien ook wel meer... Het zijn echt de rustige uurtjes op de bank voor de tv die ik er mee vul.

Het is inderdaad gewoon dmc garen, 2 draadjes per keer van het s splijtgaren. Maar ik zal volgende keer even iets toevoegen voor de afmeting...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:00:09 #22
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84427865
Grappig om te zien hoe je je werkstuk opbouwt, ik denk dat ik dat zelf anders zou doen. Eerst het hele kader maken of zo. En misschien ook niet. Ik heb nog nooit zoiets groots gemaakt met borduren.

Ik heb er wel met een half oog naar gekeken maar ik vind die borduurpakketten onwijs duur en de meeste werken met voorbedrukte stof en dat wil ik beslist niet. Nog afgezien van de deken die nog een paar uurtjes aandacht van me wil hebben ;)
pi_84428170
Nou mijn plan was ook om eerst het kader te doen, maar dat wordt zo snel saai... Dus toen ben ik maar naar binnen gegeaan. Bovendien als ik me verteld had of zo dan kom je daar pas op het laatst achter en kun je de boel weer uithalen... Ook nie handig :@
zo was voor mij de perfecte combi tussen leuke kleine stukjes en grote lange stukken.
pi_84428242
Oh oh oh wat vet!

Wat ben je nou eigenlijk kwijt qua geld als je die Mario Bros 3 af hebt?
pi_84428293
Qua materiaal ongeveer ¤25 denk ik alles bij elkaar... Maar dan hou ik nog wel over aan garen... Hopelijk zitten die kleuren ook in de volgende werelden ;)
pi_84428329
Oooo zo gaaf :D

Maar euhm, voor een borduurn00b, hoe doe je het? Doe je het nu helemaal uit de losse pols? Je hebt geen voorgeprint patroontje op de stof staan zie ik?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_84428508
Ik heb een patroon van internet af (spritestitch.com) en die heb ik uitgeprint op 12 A4-tjes... Zo kan ik afstrepen (met een markeerstift wat ik heb gedaan... En wat ik nog moet. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van alles bij elkaar zodat je een beter beeld kunt krijgen.
pi_84428521
LeukLeuk! Ik ga eens kijken op die site of ze misschien ook iets kleiners nintendo-igs hebben, want het lijkt me supertof om zelf zoiets te maken, maar zoiets groots is misschien net even een brug of 12 te ver :')

O ja, misschien ook handig, ken je ook een site "borduren voor n00bs"?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_84428546
Ik heb deze gedaan (foto van internet geplukt)



En doe nu deze:

pi_84428624
Borduurwerk O+

Ik ben er dol op, maar baal af en toe van de standaardplaatjes met lieflijke hondjes, katjes, vogeltjes, etc. Ik zou zo graag iets moderners willen. Heb nu een patroon op Etsy.com gevonden, dat me erg aanspreekt, maar heb nog nooit borduurwerk gedaan waarbij ik zelf alle kleuren moest verzamelen, dus ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wel wil doen. Deze heb ik op het oog (hoop dat het plaatje werkt):



Ze heeft er een aantal in die serie... en ik vind ze echt erg leuk :Y
pi_84430331
'


ik heb wat afgeborduurd! ik heb nog meer en ben ook met nog iets bezig.
de lol is er een beetje vanaf, maar dat komt vast wel weer.
misschien zijn dit wat ouderwetse projecten, maar het is wel heel veel werk!!
pi_84431124
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
Borduurwerk O+

Ik ben er dol op, maar baal af en toe van de standaardplaatjes met lieflijke hondjes, katjes, vogeltjes, etc. Ik zou zo graag iets moderners willen. Heb nu een patroon op Etsy.com gevonden, dat me erg aanspreekt, maar heb nog nooit borduurwerk gedaan waarbij ik zelf alle kleuren moest verzamelen, dus ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wel wil doen. Deze heb ik op het oog (hoop dat het plaatje werkt):



Ik zie inderdaad ook weinig in de meeste standaardplaatjes. Bloemetjes zijn nog wel leuk, maar ook maar een paar. Op spritestitch staan allemaal computer-patroontjes, die lijken me wel gaaf. En ik heb overwogen om een computerprogramma te kopen waarmee je zelf je patronen kunt maken, maar ik borduur niet zoveel dat dat me echt de moeite waard leek...

Binnenkort wil ik een randje van een handdoek gaan borduren, en daarvoor heb ik een reep aida-stof. Weet iemand hoe je die dan handig op de handdoek kunt krijgen?
pi_84434930
Wow Lijnloos, wat mooi die olifanten O+

Ik wil over een tijdje weer gaan borduren, ben net weer een projectje weven gestart :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_84438485
Oh, dat is ook een werk geweest! :o mooi geworden...
Die Elvis is ook heel gaaf geworden... Leuk bedacht ook zo _O_
die moderne patronen vind ik ook wel tof maar ik ben bangdat ik daar dan weer niet het geduld voor zou hebben.

Als pc programma gebruik ik kg-chart... Is gratis en werkt best goed. Vooral op spritestitch veel patronen in dat formaat.
pi_84525804
Effe een fotootje met mijn "setup", het was al wat donker aan het worden, maar met een zaklamp erbij wil het wel aardig :+





pi_84548597
Borduren is ook een van mijn heimelijke genoegens. Het is lekker om je hoofd leeg te krijgen. Ik heb een aantal grote projecten die vast nog 80 jaar gaan duren, waaronder een Lanarte pakket, en een aantal kleintjes die bijna af zijn. Daar komt regelmatig nog wat tussendoor, zoals kleine patroontjes op babyrompertjes.

Pakketten en garen zijn trouwens online en dan m.n. in de UK en US een stuk goedkoper te krijgen, check bijvoorbeeld Ebay.
pi_84729685
Zo, weer een weekje verder en gelukkig aardig wat progressie:

pi_84735012
Zelf ook aan borduren begonnen..
Eerst een klein pakketje gekocht en die gemaakt

(Van het internet geplukt hoor...)
En nu gisteren van mijn ouders een Lanarte Janneke Brinkman borduurpakket gekregen..
Zitten drie patronen + bijbehorende garen (DMC) en aida borduurdoek in.. Lekker om mee te beginnen
Erg verslavend en ben nog aan het bedenken wat ik hierna wil maken..

@ Lijnloos, dat project is echt gaaf! Ziet er al goed uit!
pi_84735830
Rimketje, wat een lief patroon! Heel leuk... Van Lanarte hebben ze inderdaad ook heel leuke dingetjes. Ik heb er nog 2 liggen, maar die zijn allebei op een ander soort doek, kleine priegel-steekjes, dus ik denk dat ik er 1 op marktplaats knikker (die ik niet heb aangebroken nog). Ik ken mezelf inmiddels, dat gaat hem toch niet worden.
(Mocht iemand hier interesse hebben, het gaat om "Koeien in de mist'. )

Laat je nog een fotootje zien van hoe het geworden is?
  FOK!fossiel zondag 1 augustus 2010 @ 14:52:48 #40
1455 Keroppi
kool kikker
pi_84737086
Leuk om je updates te volgen!
Chick on a mission
pi_84737146
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:44 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, weer een weekje verder en gelukkig aardig wat progressie:

[ afbeelding ]
ik vind dit echt een heel tof project :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_84737637
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:44 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, weer een weekje verder en gelukkig aardig wat progressie:

[ afbeelding ]
Gaat lekker, het schiet al op zo! :)
Ben zelf bezig met deze van Lanarte.

(foto van internet geplukt)
Is m'n eerste echt grote, en nu al even een tijdje niks gedaan, gaat in fases bij mij :P
pi_84742871
Wauw, ik heb me echt kapot gezocht naar een topic over borduren!
Ik ben nu ongeveer een jaartje aan het borduren, soms wekenlang elke dag, maar soms ook weken niet. dus al met al denk ik dat ik een klein halfjaartje voltijd borduur!
Ben nu met een project bezig:


(even je hoofd een kwartslag draaien)

Dit moet het worden:


En vorige week heeft m'n zus een kindje gekregen, en toen heb ik dit gemaakt:

(sorry, weer je hoofd een kwartslag draaien)

Borduren is leuk!!:D
pi_84744811
Wauw mar123, super mooi! Dat borduursel voor je neefjes is echt superschattig... zal ze vast blij mee zijn geweest. O+
pi_84745636
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:18 schreef Lijnloos het volgende:
Rimketje, wat een lief patroon! Heel leuk... Van Lanarte hebben ze inderdaad ook heel leuke dingetjes. Ik heb er nog 2 liggen, maar die zijn allebei op een ander soort doek, kleine priegel-steekjes, dus ik denk dat ik er 1 op marktplaats knikker (die ik niet heb aangebroken nog). Ik ken mezelf inmiddels, dat gaat hem toch niet worden.
(Mocht iemand hier interesse hebben, het gaat om "Koeien in de mist'. )

Laat je nog een fotootje zien van hoe het geworden is?
hoeveel vraag je ervoor? en wat zijn de afmetingen? misschien ben ik wel geïnteresseerd...
pi_84746908
wat een mooie borduursels worden hier geshowd... :D
Ik ben ook druk met borduren geweest... jaren aan een stuk gedaan :) nu even into het haken, maar toch wel afwisselend met borduren. O+ (ik wist helemaal niet dat er een topic over was... ;) )
dan ook even een flinke spam ( :@ sorry, wel heel groot... :@ ) van mij om de verschillende soorten dingen te laten zien die ik zoal maak... :)
helemaal links de bovenste 4 is een schellekoord, dat ik nog in elkaar moet naaien... ik heb heel veel nog niet ingelijst, dus het meeste komt uit m'n map van afgemaakte borduursels... :)









en dan heb ik nog niet eens het pronkstuk van m'n "collectie" ertussen zitten, omdat die bij mijn ouders aan de muur hangt, en ik er nu geen foto van bij de hand heb... die hou je dan gewoon nog van me tegoed...
en wat ik nu aan het maken ben, maar al gruwelijk lang mee bezig ben omdat ik nu ook veel aan het haken ben...
pi_84748732
:o Mijsje, ik wist wel dat jij ook borduurde, maar damn, wat een werken! _O_ tof hoor!
Ik ga effe nadenken over de prijs, dan pm ik je wel ;)
pi_84748993
Die met die konijntjes! O+ Wat een leuke, mijsje! Enig idee welk merk dat was?
pi_84750065
:) dank je lijnloos, ik wacht het even af... :)

paarsbeestje, het is van permin of copenhagen. :) dat was mijn eerste "grote" werk ooit, ben ik heel trots op...
ik heb het patroon nog liggen :)
pi_84750339
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:34 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Ik borduur wel regelmatig, maar niet zoveel resultaten. (Als in, af en toe een klein lapje, maar de grote dingen blijven best lang liggen). Toen ik een keer een paar maanden in het buitenland zat heb ik wel veel geborduurd. Nu borduur ik lapjes voor http://www.regenboogkussens.nl/ en ik wil zelf ook oefenen met quilten dus ben ik nu daarvoor bloemetjes aan het borduren.

En spritestitch is ook wel cool :) ik wil de chocobo's gaan borduren voor op een handdoek
wat mooi dat je voor regenboogkussens.nl borduurt... daar heb ik mooie herinneringen aan... O+
ze hebben voor mijn moeder een troostkussen geborduurd en daar staat ze nog mee op de site...
hier dus... ze heeft er erg veel troost van gekregen en liet het aan iedereen trots zien. (kijk eens wat er voor mij is gemaakt! en die mensen die hebben geborduurd kennen mij niet eens persoonlijk...) zelfs op haar bed tijdens dat ze niet meer uit bed kon tot ze overleed, en het lag aan haar voeten toen ze opgebaard werd... nu ligt het kussen bij mijn vader in een stoel, hij vindt het fijn dat hij ernaar kan kijken, dat geeft hem ook weer troost... O+

[ Bericht 5% gewijzigd door mijsje op 01-08-2010 21:32:55 ]
pi_84751149
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:21 schreef mijsje het volgende:
:) dank je lijnloos, ik wacht het even af... :)

paarsbeestje, het is van permin of copenhagen. :) dat was mijn eerste "grote" werk ooit, ben ik heel trots op...
ik heb het patroon nog liggen :)
Kan het me voorstellen, hij is echt heel erg leuk! Sowieso heb je mooie werkjes gemaakt maar deze sprong er echt uit :Y
pi_84751470
:) dank je :D
pi_84752262
Oh wat een mooie dingen maken jullie zeg! Ik hou zelf ook erg van borduren, maar ja ook van naaien en van dingetjes van vilt maken voor het keukentje van mijn dochter... Hierdoor is er van borduren eigenlijk al heel lang niks gekomen
pi_84752761
Borduren O+
Ik vind je Marioproject echt geweldig, Lijnloos! Zo lekker groot ook :9~
pi_84764679
Voor die koeien denk ik aan 15 euro, hij is overal rond de 19,50 op internet en volgens mij heb ik dat er ook voor betaald. Hij is dus niet aangebroken of iets. Dus als je wilt, mag je hem hebben...
pi_84765527
:) 15 euro it is... :) wil je me je gegevens pmmen? dan kan ik je het overmaken :)
pi_84765610
Is goed! Ik zal hem effe opzoeken straks thuis en dan in een envelop proppen. Als jij me dan ook effe je adres PMt, komt helemaal goed ;)

't is dus geen aida-stof he? Da's voor mij de reden om hem weg te doen namelijk...
pi_84766108
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:14 schreef Lijnloos het volgende:
Is goed! Ik zal hem effe opzoeken straks thuis en dan in een envelop proppen. Als jij me dan ook effe je adres PMt, komt helemaal goed ;)

't is dus geen aida-stof he? Da's voor mij de reden om hem weg te doen namelijk...
ik borduur op aida, kaaslinnen, katoen, maakt allemaal niet uit :) als ik de draadjes zie, kan ik erop borduren... ;)
ow ja, m'n adres... ;) komt eraan!
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:49:24 #59
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84795856
Ik vind het vooral leuk om dingetjes te maken waar je ook echt iets aan hebt. Heb ooit voor zus d'r verjaardag een klein telefoonboekje geborduurd (de omslag dan he en dat om dat boekje geplakt) en voor haar zoontje idd een geboortetegel geborduurd. Het zijn hele persoonlijke kadootjes, dat maakt juist dat ik het dan zo leuk vind om te doen.

Die foto die ik hier zag vind ik ook wel erg leuk ^O^
pi_84798437
Hebben jullie ook wel eens periodes (weken) dat je helemaaal geen zin hebt om te borduren??
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:55:15 #61
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84798529
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:52 schreef Mar123 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens periodes (weken) dat je helemaaal geen zin hebt om te borduren??
Jaren zelfs :+
pi_84798602
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:55 schreef childintime het volgende:

[..]

Jaren zelfs :+
wow! 8)7
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 01:01:04 #63
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84798688
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:57 schreef Mar123 het volgende:

[..]

wow! 8)7
Maar doe dan weer andere dingen; verhuizen :s) , studie, tuinieren, fietsen enz. Borduren, quilten, lezen, zelfs sinds kort weer breien ed zijn echt dingen voor de wintermaanden bij mij.
pi_84801788
Toen ik aan de olifanten begon was dat 3 jaar geleden... toen een tijdje fanatiek veel geborduurt tot ik ongeveer halverwege was. Toen had ik geen zin meer en heeft het bijna 2 jaar in de kast gelegen. Toch maar weer opgepakt. Nu wissel ik het een beetje af met andere hobby's en blijft het al een tijd erg leuk.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:09:38 #65
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84834297
Ja, zo gaat dat bij mij ook. Ik wil nu eigenlijk leren quilten. Lijkt me zo leuk om zelf een grote quilt te maken O+
pi_84836955
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:52 schreef Mar123 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens periodes (weken) dat je helemaaal geen zin hebt om te borduren??
ik heb 15 jaar achtereen geborduurd, en nu al 1 jaar niet eigenlijk... (beetje tussendoor, maar niet heel veel) maar ik wil weer wat meer doen... de leesplank afmaken en dan beginnen aan de koeien in de mist... :D

ik ben begonnen aan een quilt met patchwork en papierpiecing... het is een sterrendeken, heel mooi, maar nog niet af... ik heb de sterren aan elkaar gemaakt en het ziet er heel mooi uit, maar nu moet er nog een achterkant op en een rand omheen... dat houdt me een beetje tegen, want dat vind ik erg lastig...
mijn sterren zijn hier te zien: http://www.dequiltkat.nl/ linksboven op de site zie je staan: Sterren Sampler. als je daarop klikt en naar beneden scrolt, dan zie je wat mensen hebben ingestuurd. waar Hilde bij staat, die zijn van mij... deze dus:


[ Bericht 29% gewijzigd door mijsje op 04-08-2010 00:26:13 ]
pi_84957307
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:21 schreef mijsje het volgende:
:) dank je lijnloos, ik wacht het even af... :)

paarsbeestje, het is van permin of copenhagen. :) dat was mijn eerste "grote" werk ooit, ben ik heel trots op...
ik heb het patroon nog liggen :)
Permin of copenhagen hadden altijd superleuke borduurpakketten, maar ik weet niet of ze nog bestaan? Heb er volgens mij al een tijdje niets meer van gezien.

Goed trouwens om te lezen dat zo'n kussen zo goed terecht komt :)
pi_84961563
:Y bestaat nog altijd :) ik heb er 3 jaar geleden nog een gekocht met die vissermannen, en er moet nog een site van zijn... :) hier dus: http://www.permin.dk/Default.aspx?ID=12

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:30 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Goed trouwens om te lezen dat zo'n kussen zo goed terecht komt :)
:* ja, absoluut! :*

*O* *O* Lijnloos, ik heb je pakje ontvangen!!! *O* *O* dank je wel! :D
pi_84983600
Ik zag bij de Bruna een leuk borduurtijdschrift liggen: Cross Stitcher. Deze maand zit er een naaldensetje bij. Ziet er erg leuk en vrolijk uit, met veel verschillende projectjes. Ik zou best wat kleine dingetjes willen borduren, wat versierinkjes voor op zelfgenaaide kadootjes enzo, maar geen idee waar ik dan mee zou moeten beginnen. Ik kreeg pas wel allerlei borduurspullen aangeboden, maar dat heb ik afgeslagen en eigenlijk heb ik daar nu wel een beetje spijt van.
Mijn tante borduurt fanatiek, maar die is van de merklappen en tafelkleden en dat vind ik niks. Te grootschalig en 'tuttig', net als die kussens met een voorbedrukt patroon erop die dan met dik garen geborduurd worden. Heb wel eens speciaal Deens borduurgaren voor haar gekocht in zo'n schattig borduurwinkeltje in het centrum van Utrecht, gerund door een lief oud mevrouwtje.

Heb vroeger wel eens wat kleding versierd met wat geborduurde siersteken en heb wel ergens wat strengetjes borduurkatoen liggen, maar waar haal ik nou een klein stukje materiaal vandaan om op te borduren? Gewoon wat ongebleekte katoen lijkt me te ingewikkeld vanwege te fijn geweven.

Binnenkort komt er een nieuw boek van Cath Kidston uit, deze keer over borduren: http://www.bookdepository(...)/Cath-Kidston-Stitch!

[ Bericht 10% gewijzigd door Doedezemaar op 07-08-2010 23:30:39 ]
pi_84994894
doedezemaar, je kan naar een hobbywinkel/handwerkwinkel gaan, en daar vragen om een stukje borduurstof, of aïda-stof. dan heb je die blokjes waar je overheen kan borduren met een telpatroon. (1 blokje op de stof is dan 1 kruisje) gewoon simpel beginnen met niet te veel kleur en niet te groot, dan moet het gewoon lukken... :Y
zo ziet het er dan uit met de stof en een hartje erop geborduurd:

en als je "borduurpatronen gratis" intikt in google, krijg je een hoop patroontjes die je makkelijk kan maken. (ook wel wat moeilijkere en er zitten er ook een hoop bij die dan net niet je smaak zijn, maar om te beginnen ideaal...)
succes! ^O^
  zondag 8 augustus 2010 @ 01:46:24 #71
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84996366
Ik heb van mijn moeder een tas borduurzijde gekregen van een tante die was overleden. Als je nagaat wat borduurzijde per strengetje kost, denk ik dat ik wel voor een paar honderd euro aan borduurzijde heb liggen, in de meest uiteenlopende kleuren :P

Wat in het vat zit verzuurt niet, dus bewaar ik dit lekker en zal het ooit eens kunnen gebruiken. Ik ben er heel blij mee!
pi_85000982
Ik heb een ontzettende hekel aan de Pipoos, dat is de enige winkel waar ik vaak langs kom. In het centrum hier zitten wel meer winkels, binnenkort maar eens op jacht naar Aidastof, bedankt voor de uitleg.
Ik had ook al bedacht om eens te beginnen met een klein kindersetje dat je bij de Action of Xenos ofzo kan vinden, maar dan moet het wel iets worden dat ik ook echt kan gebruiken en niet iets grofs en kinderachtigs.

Borduren jullie meestal met borduurzijde zoals DMC? Of juist van dat matte katoen?

Leuk is dat he, spullen krijgen? Ik kreeg een tijdje geleden 2 tassen vol garens om te haken, en oogjes en vulling enzo en ik mocht ook de knopenpot plunderen. Van die mevrouw kreeg ik dus ook die borduurspullen (van haar moeder) aangeboden, maar ik dacht dat ik maar eens verstandig moest zijn en niet zomaar aan een nieuwe hobby moest gaan beginnen.
Via Marktplaats heb ik ook al heel veel (bijna) gratis lappen stof en nog meer haakgarens gescoord, mijn huis lijkt wel een hobbywinkel. Nu eerst maar eens wat kasten uitmesten, dan kan ik de boel netjes opbergen en voel ik me niet meer zo overweldigd. Heb zoveel ideetjes en ook veel spulletjes om me te laten inspireren en ik heb veel half afgemaakte (haak)projectjes liggen.

Heb trouwens een paar uitgaves van Cross Stitcher kunnen downloaden en ik denk dat ik dat blad bij de Bruna in de gaten ga houden, elke maand zit er iets leuks of handigs bij.
pi_85003740
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een ontzettende hekel aan de Pipoos, dat is de enige winkel waar ik vaak langs kom. In het centrum hier zitten wel meer winkels, binnenkort maar eens op jacht naar Aidastof, bedankt voor de uitleg.
Ik had ook al bedacht om eens te beginnen met een klein kindersetje dat je bij de Action of Xenos ofzo kan vinden, maar dan moet het wel iets worden dat ik ook echt kan gebruiken en niet iets grofs en kinderachtigs.
Waar woon je? Veel steden hebben wel leuke handwerkwinkeltjes, maar die zijn vaak lastig te vinden. Je kunt proberen in de telefoongids te zoeken op "handwerken" ofzo. In Nijmegen was een paar jaar terug een hele leuke, ik weet niet of die er nog zit en in Eindhoven weet ik ook wel een leuke.

quote:
Borduren jullie meestal met borduurzijde zoals DMC? Of juist van dat matte katoen?
Ik gebruik altijd DMC garen. Ik hoorde dat er ook goedkopere zijn, maar dat die veel minder lang mooi blijven, alhoewel Anchor garen ook goed is. Mat katoen ken ik niet, denk ik.

quote:
Heb trouwens een paar uitgaves van Cross Stitcher kunnen downloaden en ik denk dat ik dat blad bij de Bruna in de gaten ga houden, elke maand zit er iets leuks of handigs bij.
Klinkt leuk! Ik zal het ook eens in de gaten houden.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:08:40 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85004586
Die spritestitch site in de OP is echt geweldig! :D

En Lijnloos, geweldige projecten! _O_

Ik krijg spontaan zin om ook van alles te gaan maken *O*
Hopelijk gaat het me beter af dan het haken :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85004711
ik gebruik het liefst dmc garen. het is mooi en soepel. ik gebruik eigenlijk liever geen anchor. het is ook mooi en ook op lange termijn, maar het is een stuk stugger dan dmc garen.
pi_85005863
Ik woon in Utereg, dus keuze genoeg, ik weet de meeste handwerkwinkeltjes in het centrum wel te vinden.
En anders hebben we ook nog Zeist en de Bilt etc etc

Dat katoen wat ik heb komt uit Duitsland, het zijn strengetjes van 10 meter in mooie heldere kleuren. Het is J.S. 10 Schürer mattgarn. Te splitsen in 4 draden. Heb een doosje vol gekregen en kan het ook prima gebruiken om mee te haken. Naar wat ik via Google begrijp is het al heel lang uit de handel. Nu begint natuurljk mijn zoektocht en wil ik daar meer van hebben ;)

Op Ravelry zijn er ook wat borduurgroepjes, maar het is marginaal. Zowel kruissteek als freeform en nog meer technieken die me zo even niets zeggen.
pi_85013341
Doedezemaar, In Utrecht heb je natuurlijk Ria's Fournituren, daar hoor ik altijd veel positieve verhalen over en zo afgaand op de site heeft ze ook veel borduurspul. Ik ga er deze week even in mijn pauze kijken... ben benieuwd!
In Zeist heb je Bado, die hebben ook geniaal veel spul! _O_ Die zit op de oude arnhemseweg geloof ik (tegenover de Jonckheer).

Ik borduur ook met DMC op Aida 18 stof. Vind ik heel fijn haken. En dan splijtgaren en 2 garen per keer.
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:21:07 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85029445
Oh my! Ik wil dit _O_ Hoe awesome!

Iemand heeft er ook echt een patroon van gemaakt :o

Maar goed, ik begin maar eens met deze denk ik :+
http://www.rosapolis.net/wp-content/uploads/kirbyPattern.pdf
Dat zijn tenminste maar 3 kleurtjes, dus als ik dan hard faal heb ik niet veel geld in geïnvesteerd :') :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85030555
Wie weet welke borduurtechniek hier gebruikt wordt?

Foto in hoge resolutie volgt later.
pi_85033429
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Fusionfreak het volgende:
Wie weet welke borduurtechniek hier gebruikt wordt?

Foto in hoge resolutie volgt later.
ik ben benieuwd naar de foto... :)
pi_85037035
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:41 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik ben benieuwd naar de foto... :)
Hier 2 foto's van de voor mij onbekende borduurtechniek.klik op de foto's voor meer details.



pi_85037245


Een beetje wazige foto ;( (kan helaas geen flits gebruiken op dit tijdstip i.v.m. de weerkaatsing in het glas) maar dit is 1 van mijn laatste werkjes. Er ligt nog genoeg om af te maken maar helaas werken mijn katten al jaren niet mee (gaan lekker in de draad hangen) dus ik kan alleen maar borduren als ik mijn katten verwijder uit de ruimte waar ik dan zit. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85037778
Grappig gemaakt Trovey, heel strak ook! _O_
Maria, die is inderdaad heel mooi, maar dat wordt wel een flinke klus als ik het zo zie. Wel een prestatie als je hem af hebt ;)

Ik zal vanavond weer eens een update plaatsen van mijn project, heb mijn telefoon laten kletteren vorige week, dus foto's maken gaat niet meer zo handig, maar gelukkig kan ik mijn mans foon daar wel voor misbruiken ;)
pi_85039528
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Hier 2 foto's van de voor mij onbekende borduurtechniek.klik op de foto's voor meer details.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
het oogt als het appliceren van viltachtige draad op viltachtige stof... ik kan het niet goed zien wat het precies is...

Mooi Trovey! :) ziet er gezellig uit! :D en die katten, dat ken ik ergens van... (al is dat de laatste tijd wel meegevallen gelukkig, ze lijken daar overheen gegroeid te zijn... ;) )
pi_85048193
Bedankt. :*
Onderstaande is trouwens het stuk waar ik het laatst mee bezig was toen mijn katten nog kitten waren.......inmiddels is de jongste 11,5 jaar :+ . Het is uit een serie van 4(de jaargetijden) en ik heb ze alle 4 ooit eens gekocht via de Libelle (maar dit is de eerste waaraan ik begonnen ben :') ), nu nog definitief afmaken.....eens kijken de komende dagen of de katten inmiddels wat van hun streken hebben laten vallen. :P

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85065396
Mijn update van mijn projectje... ben nu precies 1 maand bezig en zit op ongeveer een kwart (iets minder).

pi_85067734
:) mooi Trovey, ik hoop dat je verder kunt zonder dat je katten er meteen weer inhangen... :D

:) leuk gedaan Lijnloos :D je gaat hard! :)
pi_85068096
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn update van mijn projectje... ben nu precies 1 maand bezig en zit op ongeveer een kwart (iets minder).

[ afbeelding ]
TURBOOOOOsnel! Vanavond gaat het hem hier even niet worden...ondanks hun gevorderde leeftijd zijn de katten nu in "Ik wil nu spelen"stemming....misschien later op de avond. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85068238
haha dank jullie wel weer... Gelukkig hier geen katten, maar wel een vent, kind en nog andere hobby's, dus voor mij ook geen borduren vanavond. Binnenkort ga ik ook met de trein naar mijn werk en heb ik 2x een half uur per dag om me met borduren te vermaken. :@
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:33:55 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85068311
Jammer dat je katten vanavond dwarsvliegen, trovey, want je Lente-in-wording ziet er prachtig uit!
pi_85068742
Ach wie weet vanavond heel laat wel een moment...ik hou het altijd langer vol dan de katten om wakker te blijven. :P Moet ik trouwens wel eerst even een borduurnaald vinden want die is verdwenen bij dit werkje. }:| Zal een kijken of er nog een losse ligt in mijn borduurdoos....ja, ik heb een borduurdoos :P ....een houten kistje in schatkistvorm die ik ooit bij het grofvuil heb gevonden....niets mis mee en prima geschikt voor dit soort dingen. Heb trouwens in mijn hobbykamer/tweede slaapkamer nog dozen vol met borduurzijde staan, alleen jammer dat dat de laatste jaren een rommelhok is geworden waar ik op dit moment niet meer zoveel kan vinden (daar moeten trouwens ook de andere 2 delen liggen van de seizoenen....ergens :') )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:54:39 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85069602
Jammer dat je niet alles bij de hand hebt. Hoop dat het rommelhok binnenkort gewijzigd is
in een Interessante Uitdaging ;)
pi_85069841
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:54 schreef caroline88 het volgende:
Jammer dat je niet alles bij de hand hebt. Hoop dat het rommelhok binnenkort gewijzigd is
in een Interessante Uitdaging ;)
Moet ik eerst de zolder opruimen. :+ Wat kan een mens veel verzamelen in zijn leven :X ....zeker als je huisdieren hebt waarvoor je van alles nodig hebt. :') Enfin, ben net op zolder geweest en heb alweer wat dingen apart gezet die weg kunnen....we komen er wel......ooit *)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:05:04 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85070233
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Moet ik eerst de zolder opruimen. :+ Wat kan een mens veel verzamelen in zijn leven :X ....zeker als je huisdieren hebt waarvoor je van alles nodig hebt. :') Enfin, ben net op zolder geweest en heb alweer wat dingen apart gezet die weg kunnen....we komen er wel......ooit *)
Ik weet wat je bedoelt... al heb ik nooit huisdieren gehad. Dit is een heel groot probleem voor heel veel mensen.
Ik weet uit mijn jarenlange ervaring met mijn Engelstalige support groep dat clutter een energievreter is. :'(
pi_85070985
Ik ben ook zo'n type wat denkt....ik kan dat ooit nog wel eens gebruiken :') . Niet dat het hier 10 hoog opgestapeld staat hoor ;) maar het mocht wel wat leger op zolder en in de hobbykamer. Oplossing is door een ander spullen laten wegbrengen naar de kringloopwinkel en wat die niet willen hebben (en dat is blijkbaar tegenwoordig al snel aan de orde in mijn woonplaats) gewoon letterlijk de bijl (of iets in die orde) erin zetten zodat je het ook niet meer uit de vuilnisbak kunt halen. Die borduurspullen heb ik ook al jaren maar gelukkig ben ik wel zo handig geweest om dat niet weg te doen....het borduurvirus kan zo weer toeslaan met een topic als deze, dat blijkt wel. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:33:20 #96
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85072123
Ik heb gewoon heel erg veel mooie spullen. Boeken vooral. En daarnaast veel cursussen gevolgd in heel veel verschillende onderwerpen. Maar goed we dwalen een beetje af.
Een overweging... als je niet eens meer weet wat je hebt of waar je het hebt opgeborgen, heb je er dan nog wel wat aan?
Ik kwam bij de laatste verhuizing toch echt wel een paar dingen tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze HAD!
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:38:42 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85072412
Trovey ook leuk bezig! :Y Lief tafereeltje!

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn update van mijn projectje... ben nu precies 1 maand bezig en zit op ongeveer een kwart (iets minder).

[ afbeelding ]
_O_

Ik ben nu ook officieel begonnen, heb vanmiddag een olifantenpakketje gehaald om te kijken of ik het nog kon (laatste wat ik gekruissteekd ofhoenoemjedat heb was een kerstboom op mn 10e ofzo :') ) maar het gaat best redelijk! *O*
Het is deze van Lanarte, en ik ben nu bezig met zn nek-dinges :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85072496
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb gewoon heel erg veel mooie spullen. Boeken vooral. En daarnaast veel cursussen gevolgd in heel veel verschillende onderwerpen. Maar goed we dwalen een beetje af.
Een overweging... als je niet eens meer weet wat je hebt of waar je het hebt opgeborgen, heb je er dan nog wel wat aan?
Ik kwam bij de laatste verhuizing toch echt wel een paar dingen tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze HAD!
Dat is juist het vreemde....ik weet eigenlijk wel precies wat ik heb, kan je zo vertellen waar alles is....het is alleen een beetje veel. :') Maar nu dwalen we inderdaad teveel af. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85074369

die is echt heel mooi! ik heb zo'n patroontje ook, maar dan een gratis patroon, is veel grover dan deze... deze is echt veel mooier! O+

Trovey, dat probleem heb ik ook... nee, dat gooi ik niet weg, dat kan ik prima dan nog gebruiken... :P als ik nou nog een extra kast had, dan lag het hier niet als een zootje... O-) (en dus heb ik nu 2 van die smalle ladekastjes van de Leenbakker om hobbyspul in te bewaren... maar ik kan er heus nog wel 2 bij gebruiken... :P )
pi_85076212
Klein en fijn O+ en ook fijn dat ik niet de enige ben met dat "net iets teveel in huis hebben"probleem. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:21:10 #101
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85077825
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Hier 2 foto's van de voor mij onbekende borduurtechniek.klik op de foto's voor meer details.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lijkt mij idd ook een soort wolvilttechniek. Dochter heeft geleerd wol te vilten op school en dat ziet er precies zo uit.

@ Trovey, die boorduursels vind ik ook leuk om te maken. Vooral veel van bloemen, elfjes ed. ik was met een mooie begonnen en heb die ook ergens in een kast gegooid. het bleek zo'n enorme klus, dat ik mezelf nog op mijn 60e zag zitten borduren aan die bloemen :D
pi_85078123
Ik kan nog tot mijn 60e borduren met de pakketten die hier nog liggen :') ....vooral een groot exemplaar met het alfabet met daarbij katten is mooi maar zo groot dat je daar in mijn tempo wel je pensioen mee kan halen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:33:11 #103
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85078302
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:28 schreef trovey het volgende:
Ik kan nog tot mijn 60e borduren met de pakketten die hier nog liggen :') ....vooral een groot exemplaar met het alfabet met daarbij katten is mooi maar zo groot dat je daar in mijn tempo wel je pensioen mee kan halen. :+
Ineens bedenk ik me iets ^O^ Ik wilde eigenlijk voor m'n dochter een quilt maken. Maar misschien is het veel leuker om een deken te maken met stukjes geborduurt erin. Dus lapjes van zo'n 20x20, van linnen en daar dan de bovenkant van te maken. Dan wel afgewisseld met leuke lapjes stof in een kleur. Ik ga eens even zoeken naar leuke borduurpatroontjes die daarvoor geschikt zijn. Ws ben ik dan ook bezig tot ik de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt :') , maar het idee, en er mee bezig zijn is wel leuk ^O^
pi_85078427
Leuk idee ^O^ , kun je het helemaal naar haar smaak maken. Even dit topic doorkijken zal je waarschijnlijk al heel wat helpen om kleine borduurstukjes te vinden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:55:46 #105
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85079211
:Y Ik wil alles dan zo'n beetje in roze en rood. Plaatjes met poezen zijn heel welkom, ook met "lieve" bloementafereeltjes, hartjes, elfjes ed. De tussenstukjes zou ik dan het liefst in roze/rood doen, de plaatjes om te borduren mogen in kleuren zijn die daar bij passen. Wat een leuk idee. De winter komt er straks weer aan, dus tijd genoeg ;)
pi_85080360
Even snel gegoogeld en al wat gevonden (hoop ik)

http://hobbyshopreuvers.nl/index1.html
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85082750
Leuk olifanten patroontje... Heel schattig en leuk om het weer eens mee op te pakken. Klein genoeg om snel resultaat te zien en groot genoeg om er waardering van te krijgen!
Hier ook een rommelpot hoor, gelukkig is mijn man een tegenhanger wat dat betreft en blijft het zo in het gareel. Ik heb 1 grote opbergbak en daar zit al mijn hobbyzooi in (haken, dus bolletjes katoen en zo en boekjes, en borduurspul en allerlei los grei.
pi_85091654
1 grote opbergbak, wat moet ik me daarbij voorstellen? Formaat kledingkast? (ik denk dat ik serieus een ruime kledingkast zou kunnen vullen met mijn stoffen, garens en toebehoren, het staat nu in veel te veel bigshoppers in de woonkamer en in het extra kamertje)
pi_85092038
Nee joh :o, zo'n curverbak, wel beetje groot formaat, maar niet enorm. Past gewoon netjes onder de tafel in de woonkamer uit het zicht, maar wel binnen bereik. En alles past erin.


Size: 394x598x360
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:16:18 #110
43556 miss_dynastie
pi_85093701
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:11 schreef mel723 het volgende:
Borduren is ook een van mijn heimelijke genoegens. Het is lekker om je hoofd leeg te krijgen. Ik heb een aantal grote projecten die vast nog 80 jaar gaan duren, waaronder een Lanarte pakket, en een aantal kleintjes die bijna af zijn. Daar komt regelmatig nog wat tussendoor, zoals kleine patroontjes op babyrompertjes.

Pakketten en garen zijn trouwens online en dan m.n. in de UK en US een stuk goedkoper te krijgen, check bijvoorbeeld Ebay.
Da's absoluut een hele goede tip, ik wilde graag dit werkje:

maar dat kostte hier in de winkel meer dan 80 euro (ik zie dat hij inmiddels wel goedkoper is, maar toch...) en ik had hem voor iets meer dan 20 euro incl. verzenden.

Ik ben nu bezig met een pakketje van Holland Style dat inmiddels uit de handel is genomen i.v.m. copyrightschending :P


Geweldige site trouwens in de OP, ga daar zeker eens iets van maken :Y
pi_85128772
nachtbagger gekliko'd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:25:18 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85128890
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh my! Ik wil dit _O_ Hoe awesome!
[ afbeelding ]
Iemand heeft er ook echt een patroon van gemaakt :o

Maar goed, ik begin maar eens met deze denk ik :+
http://www.rosapolis.net/wp-content/uploads/kirbyPattern.pdf
Dat zijn tenminste maar 3 kleurtjes, dus als ik dan hard faal heb ik niet veel geld in geïnvesteerd :') :D
Zouden er Mucha-patronen zijn? If so, dan pak ik het borduren na >15 jaar ook weer op :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85129074
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zouden er Mucha-patronen zijn? If so, dan pak ik het borduren na >15 jaar ook weer op :D.
Bedoel je dan zoiets?

http://www.jiffypatternshop.com/catalog.php/patterns/pd983712
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:32:49 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85129124
quote:
Ja O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:34:55 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85129189
Ohhh ze hebben er nog meer van Mucha!!!

*hebberig word
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85129360
Gewoon 'Cross stitch' en 'Mucha' in Google gooien, ik heb niet echt verder gezocht.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:41:06 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85129375
Nee, nou ik had helemaal nog niet gegoogled, werd getriggerd door dit topic :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85129404
Volgens mij zijn er tegenwoordig overal patronen van.
pi_85129576
Hij is inderdaad wel heel mooi, maar oh zo groot!

Ik ga eens op zoek naar "Waste canvas", daarmee zou je makkelijk op kleren en zo moeten kunnen borduren en het dan uithalen zodat je de stof niet meer hebt, en alleen het borduursel op de kleding overhoudt.
Je hebt ook wel van die oplosstof, maar die is me net effe iets te duur (voor een klein stukje betaal je al 7 euro of zo). Ik moet toch van de week even bij Ria's fournituren langs voor wat haakgrei, dus dan ook daar eens checken wat ze hebben aan borduurstof. *O*
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:06:26 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85130076
Dat waste canvas klinkt handig! :Y

Mn mams begon gisteren ook over ehh... hardangerband oids? Daar kan je dan op haken en het daarna gewoon op een handdoek ofzo maken! :Y Leek me wel leuk voor mn Kirby-projectje, als het er van gaat komen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85130152
Ik zag inderdaad bij een andere handwerkshop online iets met Aida-band... volgens mij is dat ook zo iets, gewoon een kleine reep stof om op te borduren wat je dan vervolgens weer op iets van een handdoek kunt maken. Ik heb zelf een keer een slabbertje met borduursel gekregen voor mijn dochter, die was ook met zo'n band erop gemaakt.
pi_85155190
Ik heb inderdaad zo'n stukje band, ik weet niet meer hoe het heet, op aanraden van het handwerkwinkeltje hier in de buurt. Ben er nog niet aan toegekomen om te beginnen...
pi_85162553
Oei! Leuk! Een borduurtopic! Ik ben pas met deze begonnen:

Schiet nog niet heel erg op, maar 't is wel een mooi ding om te maken :D

Voor de tijger heb ik deze gemaakt: Die hangt nu ingelijst boven de eettafel bij mijn moeder in huis :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:16:03 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85162886
Volgens Caroline houdt silliegirl een beetje van dieren... wat een lieve hondjes en wat een prachtige tijger!
Moet inderdaad een hele klus zijn maar hij wordt wel heel erg mooi.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:41:43 #125
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85163873
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:31 schreef trovey het volgende:
Even snel gegoogeld en al wat gevonden (hoop ik)

http://hobbyshopreuvers.nl/index1.html
Daar staan idd leuke op ^O^ . Ik zoek best wel het "fijne" borduurwerk en dan vooral wat goed op linnen kan. Het wat grovere borduurwerk vind ik meestal niet zo mooi op linnen staan. Enne....garen heb ik genoeg, daar kan ik de aankomende 50 jaar wel mee voort :D

Leuk ^O^ , ik ga dingen verzamelen en tegen de Herfst maar eens beginnen aan mijn megaproject. Weet iemand waar je foto's in textiel kan laten drukken? Ik wil er dan ook wat foto's tussen verwerken.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:43:34 #126
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85163954
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef Lijnloos het volgende:
Ik zag inderdaad bij een andere handwerkshop online iets met Aida-band... volgens mij is dat ook zo iets, gewoon een kleine reep stof om op te borduren wat je dan vervolgens weer op iets van een handdoek kunt maken. Ik heb zelf een keer een slabbertje met borduursel gekregen voor mijn dochter, die was ook met zo'n band erop gemaakt.
Ja, dat heb ik eens met een "tekenzak" voor dochter gedaan. Die zak in elkaar genaaid met allerlei vakjes voor krijtjes en potloden en toen een geborduurde aida-band erop genaaid.
pi_85174133
Silliegirl, mooie werken hoor! Die tijger vind ik echt superstoer hoe die zo uit het frame komt zeg maar.. _O_
pi_85176815
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:26 schreef Lijnloos het volgende:
Silliegirl, mooie werken hoor! Die tijger vind ik echt superstoer hoe die zo uit het frame komt zeg maar.. _O_
Ik vond 'm ook heel mooi! 't Is alleen wel een priegelwerkje, want je moet ook draadkleurtjes combineren (er zit van dat splitsgaren bij, moet je 1 draadje van de 1e kleur en 1 draadje van de andere kleur enzo). Het frame zelf heb ik nog niet durven borduren, ben bang dat ik verkeerd tel dan, haha :P
pi_85179943
O+ schattig die hondjes! O+
en die tijger _O_ wow... ik heb ook eens een borduurwerk gemaakt waarbij je garenkleuren moest combineren op deze manier. even goed kijken, en dan lukt het wel. daar moest ik ook bij verschillende stukken 2 draadjes gebruiken, andere stukken 3, andere stukken 4 en zelfs stukken met 5 draadjes tegelijk... was best opletten geblazen...
het was deze:

(beetje kreukelig enzo... is nog niet ingelijst...)
pi_85181053
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:00 schreef mijsje het volgende:
O+ schattig die hondjes! O+
en die tijger _O_ wow... ik heb ook eens een borduurwerk gemaakt waarbij je garenkleuren moest combineren op deze manier. even goed kijken, en dan lukt het wel. daar moest ik ook bij verschillende stukken 2 draadjes gebruiken, andere stukken 3, andere stukken 4 en zelfs stukken met 5 draadjes tegelijk... was best opletten geblazen...
het was deze:
[ afbeelding ]
(beetje kreukelig enzo... is nog niet ingelijst...)
Dat is bij die tijger inderdaad ook, en ook allemaal verschillende soorten steekjes (zitten ook echt 3 naalden bij, andere soorten voor andere steekjes...) dus tis echt goed opletten, maar ik vind het ook altijd wel ontspannend, maakt je hoofd zo lekker leeg :)
pi_85181212
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is bij die tijger inderdaad ook, en ook allemaal verschillende soorten steekjes (zitten ook echt 3 naalden bij, andere soorten voor andere steekjes...) dus tis echt goed opletten, maar ik vind het ook altijd wel ontspannend, maakt je hoofd zo lekker leeg :)
dat vind ik er ook zo lekker aan :) het ontspant zo heerlijk... dat heb ik ook bij andere hobbyvormen hoor, ik doe ook veel met haken en soms ook wat met breien... ik heb het dus best druk, en het is een wonder dat ik tijd overhou om ook nog te gaan werken af en toe... :P (de zomervakantie is bijna weer om, dan zal het hobby'en wel weer wat minder worden... :{ )
pi_85185428
Ik heb om te beginnen maar een stuk fijnmazig borduurstramien gekocht. Vond de Aidastof toch wel erg kostbaar en voor zover het gaat om kleine versierinkjes voor op zelfgenaaide tassen en evt babyschilderijtjes voldoet dit ook wel. Heb tussen mijn gekregen voorraad hobbyspul ook heel dun haakgaren gevonden, daarmee ga ik maar eens borduren.
pi_85186521
:) succes Doedezemaar! :) ik ben wel benieuwd naar je werk straks :)
pi_85209669
Oh, het is al heel spannend hoor: een vierkantje van 6 steken breed en 6 steken hoog in champagnekleur. Gewoon beetje oefenen.

Was net op een nieuwe werklocatie en een cliënt had veel half afgemaakt borduurwerk liggen. Het was allemaal in de categorie "ieuw": grof voorbedrukt stramien met wol en dan een paardenkop enzo. Heb het wel ff nader bekeken qua techniek, zag dat ze alles met halve kruisjes had gedaan.
pi_85210204
:D beetje oefenen is helemaal goed! :D foto's als het klaar is hoor! :Y
:) ik heb ook nog een eekhoorntje liggen, mijn allereerste borduurdingetje ooit, die had ik ook met halve kruisjes gedaan op voorgedrukt grof stramien... zal het soort borduurding wel zijn... :) dat heeft me toen wel aangestoken met het "borduurvirus"... :D
pi_85211144
Ben echt al heel lang bezig met een merklap, dieren in verschillende seizoenen.
borduren doe ik met vlagen dan weer paar dagen achterelkaar en dan hele poos niet.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_85219144
dat is ook zoiets moois met borduren, je kan het rustig jaren wegleggen, en daarna kun je gewoon weer verder waar je was gebleven :) heerlijk!
pi_85219222
Waar halen jullie garen en stof? En voor welke prijs?
pi_85219267
handwerk/hobbywinkeltjes, internet... de prijzen varieren wel, het ligt er aan wat je precies wil qua stof en ook qua draad. ik heb een winkeltje waar de dmc-garen 1,10 euro voor een strengetje is. dat is op zich niet heel duur voor een winkeltje. op internet moet het wel goedkoper te krijgen zijn.
pi_85219366
Ok, bedankt. Ik wilde alleen ff weten wat een 'normale' prijs was voor garen :). En weet je dat ook voor gewone witte stof?
pi_85219468
:) voor stoffen zijn heel uiteenlopende prijzen, dat ligt er maar net aan wat je zoekt en nodig hebt. op deze site zie je al heel verschillende prijzen, en dan heb je nog niet eens de prijzen van andere winkels erbij. dat wil ook nog wel eens verschillen.
op deze site bestel ik ook wel graag (altijd goed en snel geregeld tot nog toe)...
pi_85256875
Ik heb vanmiddag wat stof gekocht waarmee je op kleding kunt borduren wat vervolgens oplost als je het in het water laat weken... ben zo benieuwd hoe dat gaat worden. Heb meteen maar even wat simpele rompertjes bij de Hema gehaald en een patroontje gemaakt om morgen lekker mee aan de slag te gaan. Het is wel redelijk groot/grof uitgelijnde stof, maar da's een kwestie van proberen. :Y
pi_85257656
hoe ziet dat eruit Lijnloos? wil je een foto voor en een foto na maken? ben wel benieuwd :) leuk idee wel met rompertjes, om voor Minke zoiets moois te maken dan ;)
pi_85258286
Oh, die stof is daarvoor ;).

Bedankt nog mijsje voor vanochtend.
pi_85258901
^O^ graag gedaan hoor ;)
pi_85260026
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:53 schreef mijsje het volgende:
hoe ziet dat eruit Lijnloos? wil je een foto voor en een foto na maken? ben wel benieuwd :) leuk idee wel met rompertjes, om voor Minke zoiets moois te maken dan ;)
Ik zal proberen foto's te maken (maar mijn telefoon is nog steeds in reparatie, dus moet die van mijn lief effe proberen te claimen)... maar het eindresultaat komt hier in elk geval.
pi_85260126
:) leuk! ik ben benieuwd!
pi_85292138
Oooh, wat een mooie borduursels! Lijnloos, die kaart van SMB3 is echt geweldig!
Als ik dat allemaal zo zie, zou ik het ook wel willen gaan doen!
Maar ben voorlopig eigenlijk nog druk met wat haakprojectjes :@
Misschien waag ik tussendoor een poging, als ik een leuk klein pakketje kan vinden :D
Ik blijf jullie mooie projecten in ieder geval volgen!
pi_85343781
Nou, dat spul is werkelijk dramatisch... het zou dus moeten oplossen in water, maar als je het aanraakt begint het al op te lossen (beetje warme/zweethandje niet eens nodig). Bovendien heb ik een naald die niet puntig genoeg is om fatsoenlijk door de stof te komen. Ben dus nu via internet maar opzoek naar "waste-canvas". Bij Ria hadden ze dat niet, dus dan maar een i-net-supplier vinden met lage shipping-kosten. Heb er nu al wel een op het oog, maar twijfel een beetje (13 dollar aan spul, wel meteen een flinke lap van 1m x 0.4m, maar dan ook weer meteen 10 dollar aan shipping). Aan de andere kant, heb nu toch nog wat extra op mijn paypal van mijn haak-prijs... twijfel twijfel...
pi_85409599
Update! *O*




Niet veel tijd gehad of genomen afgelopen week, maar toch weer wat uurtje er in kkunnen steken... :+
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:03:26 #151
43556 miss_dynastie
pi_85413101
Wow lijnloos, dat schiet op! Borduur jij met borduurring? Ik hoor overal dat het hoort en mooier resultaat oplevert, maar ik kan het niet opbrengen, heb binnen no time pijn in mijn arm :@
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:14:19 #152
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85413645
Lijnloos je bent weer een flink stuk opgeschoten! ^O^

MissDynastie, ik heb ook nooit kunnen wennen aan een borduurring. Of het wat uitmaakt? Misschien bij sommige borduursoorten. Bij mijn kruissteekjes maakte het in elk geval niets uit.
pi_85415665
ik werk ook nooit met een borduurring... of het zo hoort of niet, ik vind het ondingen en ik vind het zonder veel prettiger borduren... als ik kijk naar mijn eindresultaten, er is maar 1 stuk ooit scheef getrokken, en daarvan was de stof al niet helemaal recht toen ik begon, maar de steekjes zitten goed en niet te strak, en je kan het gewoon rechttrekken zonder dat de steekjes lelijk worden.
pi_85424173
Ik borduur ook niet met een ring... ik heb er wel een liggen, had ik gekocht voor een pieterpeuter-projectje, maar zelfs daarbij vond ik het niet heel handig. Ik vind het makkelijker om de stof een beetje in mijn handen te vouwen en zo bij het gewenste stukje te komen. Ik merk wel dat dit lastiger wordt nu, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik niet van binnenuit werk maar van links naar rechts. Wellicht handiger om volgende keer van rechts naar links te gaan... :)
pi_85424317
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 07:31 schreef Lijnloos het volgende:
Ik borduur ook niet met een ring... ik heb er wel een liggen, had ik gekocht voor een pieterpeuter-projectje, maar zelfs daarbij vond ik het niet heel handig. Ik vind het makkelijker om de stof een beetje in mijn handen te vouwen en zo bij het gewenste stukje te komen. Ik merk wel dat dit lastiger wordt nu, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik niet van binnenuit werk maar van links naar rechts. Wellicht handiger om volgende keer van rechts naar links te gaan... :)
Ben je rechts? Niet doen dan, dan ga je steeds met je hand over het werkje heen. Vergelijk het net een linkshandige die inkt uitsmeert bij het schrijven.
pi_85424370
Ja ben rechts inderdaad... hmm, zo had ik het nog niet bekeken inderdaad, da's ook niet handig. Nou ja, het volgende is ook nog lang niet in zicht O-)
pi_85426819
ik begin wel altijd in het midden, vind ik handiger zoeken en dan weet ik zeker dat ik aan de randen goed uitkom... (ben altijd bang dat ik iets te ver naar de zijkant begin anders, en daardoor ruimte tekort kom...)
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2010 @ 10:19:57 #158
43556 miss_dynastie
pi_85426960
Bedankt voor alle borduurringervaringen. Het ding wordt altijd zo opgehemeld, maar blijkbaar kan niemand er echt wat mee hier, net als ik. Ik vind het juist zo heerlijk borduren als de stof lekker zacht is van het in je handen houden, dan pas wordt het fijn werken.

Ik begin eigenlijk altijd aan de randen. Laatst niet, begon keurig in het midden zoals het hoort, maar had ook bezoek en zat niet op te letten, dus ik heb heel stom een heel stuk op een totaal onlogische plek geborduurd en het was ook niet meer te fixen, dus maar een nieuwe lap stof gekocht :P
pi_85427003
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:13 schreef mijsje het volgende:
ik begin wel altijd in het midden, vind ik handiger zoeken en dan weet ik zeker dat ik aan de randen goed uitkom... (ben altijd bang dat ik iets te ver naar de zijkant begin anders, en daardoor ruimte tekort kom...)
Nou dat had ik nu omgekeerd, omdat ik wel de afmetingen wist natuurlijk en die van te voren ook had uitgestikt (effe met een enkel draadje om de 10 doorhalen (zie foto, het groene lijntje)) zodat ik wel het formaat wist. Maar met 12 A4-tjes vond ik het midden niet echt heel handig om te beginnen, dus ben ik maar linksbovenaan begonnen, ook omdat dit een soort "lijstje" vormde om het geheel heen. Wilde ik eerst ook helemaal doen voor ik naar binnen zou gaan, maar dat werd al snel heel saai. Dus dat doe ik nu tussendoor in etapes. :@

Niet opletten is inderdaad ook niet heel handig. Ik ben ooit verkeerd begonnen op een rechthoekig stuk stof (zeg maar 10x40) en toen per ongeluk een kwartslag gedraaid, alleen kwam ik daar pas erg laat achter... ja, dan kun je de boel ook zo in de vuilniszak mikken, dat ga ik niet allemaal lopen uithalen.
pi_85658884
Update *O*

pi_85665796
*O* mooi Lijnloos! *O*
pi_85743544
als ik jou werk zie Lijnloos , dan den ik; ik wil ook!!
vroeger wel veel gedaan, alleen geen idee waar dat allemaal gebleven is. morgen maar eens naar de winkel voor een klein pakketje, een boekenlegger ofzo, om mee te beginnen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:21:08 #163
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85743646
Lijnloos is ons aller rolmodel ;)
pi_85744792
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:21 schreef caroline88 het volgende:
Lijnloos is ons aller rolmodel ;)
_O- Dat ik nog eens een rolmodel zou worden... wat zal mijn moeder trots zijn ;)

Ik heb vandaag een zooi spullies besteld vanuit USA, ben heel benieuwd. Wat "waste canvas" voor het borduren op kleding (poging 2), wat plastic vierkantjes waarmee je een kubus kunt maken of een hard-borduursel, wat garen (maar 40 dollarcent per bosje DMC splijt), een paar van die kartonnetjes om op te wikkelen die in mijn bakje passen en nog 2 boekenlegger-dingessen. Al met al 24 euro kwijt inclusief verzenden. Mooie besteding van mijn UP-prijzengeld. Ben benieuwd wanneer het binnenkomt!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50:55 #165
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85745019
Ik vind je heel dapper dat je aan zo'n groot project werkt en ja, ik hoop een keertje ook de rust te vinden en de tijd te nemen om het borduren weer op te pakken.

Hoop dat je pakket gauw komt! Het is raar maar tegenwoordig kun je in Amerika een hoop dingen een stuk goedkoper kopen dan hier, zelfs met de verzendkosten erbij.
pi_85745500
Ik hoop ook dat jouw sores snel verdwijnt en je weer lekker tijd krijgt voor je eigen dingetjes... ben wel benieuwd naar jouw borduursels.
En inderdaad, het is best goedkoop in de US, hoewel ik vooral voor dat waste canvas op zoek was, maar het bleek nog best el cheapo, dus maar het een en ander erbij besteld, dat veranderde de verzendkosten toch niet....
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:04:04 #167
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85745651
Dank je Lijnloos. Jullie zijn allemaal zo lief voor mij.
Volgende week weet ik meer over mijn verhuizing en dan zou het in principe heel snel kunnen gaan.

Mijn grootste belemmering nu is dat ik al een groot project op de pennen heb. Ik ben bijna op de helft van het breien van mijn deken. En ja die wil ik toch echt eerst af hebben. En een paar projectjes die minder leuk zijn maar ook moeten gebeuren.
pi_85746393
Ik doe nu ook mee op spritestitch met een swap in de maand september. Het moet iets kleins zijn (in een standaard A4-envelop passen) en voor je swappee zeg maar. Iedereen moest zijn 5 favoriete games opgeven en daar wordt je dan geacht wat mee te maken. Ben heel benieuwd wat ik moet gaan bedenken... maar ik kom het tussendoor wel hier showen ;) Hopelijk zijn die boekenlegger dingen er dan al, dan kan ik daar mooi wat op maken, anders wordt het iets in een lijstje denk ik ;)
pi_85749847
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:50 schreef caroline88 het volgende:
Ik vind je heel dapper dat je aan zo'n groot project werkt en ja, ik hoop een keertje ook de rust te vinden en de tijd te nemen om het borduren weer op te pakken.

Hoop dat je pakket gauw komt! Het is raar maar tegenwoordig kun je in Amerika een hoop dingen een stuk goedkoper kopen dan hier, zelfs met de verzendkosten erbij.
Heb je daar een linkje bij?
pi_85760015
Ik heb bij deze: http://craftersmarket.net/ besteld. Kon er veel vinden en de (onverzekerde) verzendkosten waren maar 8 dollar.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:17:53 #171
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85760382
Tegan ik doelde vooral op amazon omdat ik heel veel boeken koop. Ik heb nog geen handwerkspulletjes online gekocht, denk ook niet dat ik dat gauw zal doen in verband met de kleuren. Misschien wel tzt dat DMC garen want die kleurnummers zijn universeel.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:22:11 #172
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85940408
Kwam gisteren toevallig vlak bij hobbygigant en daar ben ik even gaan neuzen. Veel borduurwerk is met grove wol en voorbedrukte stof, een aantal zijn met telpatronen en een aantal wel fijn borduurwerk maar ook voorbedrukt.
Ik heb niets gekocht. Vond wel een leuk tafelkleedje (althans het DMC patroon) maar ik heb niet eens een tafel.
Denk dat ik nog maar even wacht met borduren tot ik een soort onderkomen heb gevonden.
pi_85941387
Ik wacht echt met smart op mijn spullies uit de US, maar er stond nu bij de order-status "will be shipped in 1-2 weeks" ... beetje flauw, want alles was op voorraad, maar goed, zal wel aan mij liggen.
En ik ben op zoek naar onderzetter-dingessen... dat je dus een borduursel in een plastic houder kunt doen en je dan een mooie onderzetter hebt, lijkt me wel leuk voor thuis als er visite is (niet dat we ooit onderzetters gebruiken, maar het staat zo tof).
Ik ben nog niet heel ver opgeschoten met mijn mario-project (en mijn telefoon met camera is nog steeeeeeds niet terug) dus geen update nog van mijn kant.
Wel heb ik voor de sprite-stitch-swap bericht gekregen voor wie ik iets moet maken en welke spellen daar bij horen. Best lastig want ik ken de meeste spellen wel, maar nu nog een patroon er voor verzinnen en bedenken wat ik uberhaupt ga maken. Had al een leuk idee, maar dat werd veeeels te groot. Back to the drawingboard dus maar.... :@
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 11:44:01 #174
43556 miss_dynastie
pi_85942971
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:22 schreef Tegan het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje bij?
Ik bestel zelf heel regelmatig op ebay en dat scheelt echt tientallen euro's. Op dit moment heb ik een werkje onderweg voor 29 euro, dat in de winkel 58 euro kost. Mooi even de helft bespaard :)

Da's balen lijnloos, zeker als je erop zit te wachten. Mijn ervaringen met internationale winkels zijn beter dan met winkels uit Nederland, zeker bij de Spinnerij wil het nog weleens gebeuren dat er tussen betalen en ontvangst een dag of tien zit (vind ik erg lang voor nationale verzending, het zijn gewoon voorraadartikelen namelijk - nou zetten ze het wel in hun voorwaarden, maar ik zie dat meestal als een soort voorbehoud, niet als dat ze echt tien dagen wachten- fout gedacht :P ), terwijl pakjes uit Amerika en Engeland binnen een paar dagen arriveren.
pi_85944407
Oh ja, ebay kan natuurlijk ook... volgende keer maar es naar kijken.

En dat het wat lang zou duren had ik wel rekening meegehouden, maar het klinkt nu alsof het pakketje daar klaar en wel gewoon 2 weken in het pakhuis blijft liggen ipv verzonden... maar wellicht is het er gewoon eerder dan gepland. Het was in elk geval goedkoop en ik heb het ook niet perse direct nodig... Voor mij gaf de doorslag ook wel om hier te bestellen doordat ik er met paypal kon betalen en daar had ik nog wat saldo op staan. Leek me wel een mooie besteding.
pi_85944878
ik was deze week opzoek naar een klein borduurpakketje om weer eens te beginnen.
hele stad (groningen) afgelopen want k had geen idee waar ik dat kon vinden. pipoos had niet echt wat, nog wat andere winkeltjes wat ook niets was.
uiteindelijk bij de sajet uitgekomen. die winkel bevalt me wel, teveel leuke dingen gezien. ik heb het toch bij 2 boekenleggers weten te houden.
deze zijn het geworden:


waar is nu het makkelijkste om te beginnen? in het midden, onderaan, bovenaan, links, rechts... ??

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 01-09-2010 12:42:36 ]
pi_85945151
Oh, leuke boekenleggers hoor! Ik denk dat ik er ook maar es 1 ga proberen zelf te maken... zat te denken aan jip/janneke (elke kant 1) of iets dergelijks.. Vanavond maar es een patroontje verzinnen. Al is het maar om es te checken of me dat lukt.
pi_85945980
Tja, ik weet niet of die boekenleggers veel ruimte overhouden aan de zijkanten, want normaal zou je in het midden beginnen, maar het lijkt me zo redelijk krap en dan is het misschien beter om in een hoek te beginnen... Maar als je genoeg ruimte (denk te hebben) hebt kun je het beste in het midden beginnen.
pi_85946013
Ik snap het nut niet van in het midden beginnen hoor. Gewoon ff uitrekenen hoe groot het ongeveer is en hoeveel ruimte dus aan de zijkanten zit...
pi_85946294
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:09 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, ik weet niet of die boekenleggers veel ruimte overhouden aan de zijkanten, want normaal zou je in het midden beginnen, maar het lijkt me zo redelijk krap en dan is het misschien beter om in een hoek te beginnen... Maar als je genoeg ruimte (denk te hebben) hebt kun je het beste in het midden beginnen.
ruimte rondom valt opzich wel mee, er zit nog een cm of zo reststof omheen die er achteraf afgeknipt moet worden.
ik denk links onderaan te beginnen (ben rechts). k moet nog ff uitvinden wat handig is enzo.
pi_85946471
Gewoon proberen wat voor jou het beste werkt... uiteindelijk gaat het om jouw plezier, niet of dit echt is hoe het hoort... Ik maak mijn steken ook niet op de beste/netste/economischte manier, maar ik vind het handig en het boeit me niet... :)
pi_85946888
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon proberen wat voor jou het beste werkt... uiteindelijk gaat het om jouw plezier, niet of dit echt is hoe het hoort... Ik maak mijn steken ook niet op de beste/netste/economischte manier, maar ik vind het handig en het boeit me niet... :)
achja als het resultaat er maar is:) niemand zal achteraf gaan kijken hoe je de steken had gemaakt.
ik wil nu beginnen maar heb de spullen niet hier liggen...
pi_85950788
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:33 schreef loecje het volgende:

[..]

ik wil nu beginnen maar heb de spullen niet hier liggen...
Herkenbaar, ik wil ook NU naar huis om verder te gaan of te beginnen met een boekenlegger patroontje. Oh well... wat van ver komt is altijd extra lekker zeggen ze toch? O-)
pi_85969191
Zo, ik heb zojuist het patroon gemaakt voor mijn Sprite-stitch-swap...
De persoon in kwestie is gek op spelletjes Pikmin, Harvest Moon en Mario (oa.) dus daar heb ik het volgende van gemaakt (wat een gepriegel trouwens, beetje pixels tellen):



Het wordt overigens een boekenlegger, aan 2 kanten bedrukt.
pi_85983405
@Lijnloos, wat gaaf! echt gaaf ontworpen!!

Heb daarnet op het boekenfestijn in Utrecht voor 11 euro 9 borduur pakketten gekocht
Een kleintje (6,3x6,3) van bucilla met een strandstoeltje..
6 pakketten in kerstthema (van 12.5 bij 18cm)
en 1 geboorteding, ook van bucilla (25.5 bij 33 cm)
Leuke vangst! :D Kan alleen geen plaatjes vinden op internet.. Waarschijnlijk gaat het ook om oudere pakketten en dat ze daarom daar liggen.. Ach ik vind ze leuk! Dus nu nog 12 borduurwerkjes liggen (Nog 3 van Janneke Brinkman bloemen en dan de bovenstaande..)
pi_85991804
Oh, goeie tip van het boekenfestijn, ik sla deze waarschijnlijk even over en ga in november naar Nieuwegein.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:52:20 #187
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85991870
En oud of nieuw pakket, het gaat er toch om wat je mooi vindt!
Veel plezier met het maken ervan.
En wel doorwerken want volgend jaar is er weer een boekenfestijn ;)
pi_86007680
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:52 schreef caroline88 het volgende:
En oud of nieuw pakket, het gaat er toch om wat je mooi vindt!
Veel plezier met het maken ervan.
En wel doorwerken want volgend jaar is er weer een boekenfestijn ;)
Volgend jaar??? Dit jaar zeker nog 2, Zwolle en Amsterdam.. Is hier vaste prik, boekenfestijn bezoeken. Haha
Dus nogsneller door borduren
pi_86011003
Damn, ik had eigenlijk ook nog willen gaan, maar manlief was onverwacht de hele dag vrij, dus hebben we samen met de kleine leuke dingen gedaan... nu ik lees dat je daar ook borduurpakketjes kunt scoren baal ik wel een beetje. Hoewel, voor mijn portemonnaie is het wel beter dat ik niet ben geweest denk ik.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 08:41:08 #190
43556 miss_dynastie
pi_86011438
Borduurpakketten op een boekenfestijn? Had ik nooit op gerekend, eigenlijk. Maar wat een geweldige vangst, leuk hoor *O*
pi_86147444
ik heb 1 van de boekenleggers af. aan mn ma gegeven:) maar vergeten foto van te maken.
echt leuk om te doen. luisterboek erbij aan en borduren maar.
alleen mn handen vinden het wat minder merk ik:(
pi_86277094
Mario update *O*



En een kleine blik op mijn boekenlegger projectje voor de spritestitch-swap:
pi_86277527
Zo, dat schiet allebei lekker op, mooi.
Ik heb wat kleine pakketjes via Ebay gekocht, maar mijn vingers vinden het toch wel zwaar, dus het zal heel langzaam vorderen.
pi_86700377
Ik doe weer even lekker een update van mijn boekenlegger-in-wording. Ik heb nog een week de tijd ongeveer, dan moet ie met de post... dus moet nog flink aan de bak (gelukkig lekker recht toe, recht aan met 1 kleur, wit!)


Beide kanten...


Kant 1, moet dus nog met wit volgestopt....


Kant 2, af...

Nu de boel dus nog aan elkaar maken met een randje groen *O*
  woensdag 22 september 2010 @ 08:28:37 #195
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_86700435
Die is leuk!
Ik heb ook een boekenlegger gemaakt maar die heb ik afgewerkt met een stukje stof aan de achterkant. Ik was niet helemaal tevreden met het resultaat.
Volgende boekenlegger maak ik dus ook met 2 kanten.
pi_86700633
Nou ja, ik wilde dus in eerste instantie ook niet helemaal alles vol borduren, maar was bang dat het dan zou doorschijnen of zo en dat voorkom je zo wel. Het idee van 2 kanten had ik al wel snel, maar dat ook omdat er te veel op "moest" om op 1 kant te proppen.
pi_86700748
wat een leuk idee zo'n boekenlegger :)

en dat jullie er geduld voor hebben! sowieso voor dit soort werk of breien of haken, knap hoor :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86700877
Tja, ik doe het vooral op momenten dat je toch weinig anders te doen hebt, in de trein, in de auto (als passagier :P ), tijdens het tv kijken... dat soort momenten, dus niet echt verloren tijd en als je een beetje de slag te pakken hebt gaat het zo snel dat je ook snel vooruitgang ziet en da's weer motivatie om door te gaan!
pi_86700969
ah ja maar dan nog, t zou geloof ik niets voor mij zijn. ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2010 @ 09:32:09 #200
43556 miss_dynastie
pi_86701586
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:56 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, ik doe het vooral op momenten dat je toch weinig anders te doen hebt, in de trein, in de auto (als passagier :P ), tijdens het tv kijken... dat soort momenten, dus niet echt verloren tijd en als je een beetje de slag te pakken hebt gaat het zo snel dat je ook snel vooruitgang ziet en da's weer motivatie om door te gaan!
In de trein, in de auto :o ? Hoe doe je dat? Daar ben ik echt te chaotisch voor, denk ik, zou alles onderweg verliezen.
pi_86702187
Uhm, nou gewoon gaan zitten en dan spul uit mijn tas halen (meestal heb ik in het voorvakje de kleur draad zitten waar ik mee bezig kan en een schaartje) en dan aan de slag... ik ga elke dag een half uur heen en weer terug in de trein, dus precies genoeg om effe wat te doen.
Was gisteren trouwens wel bijna mijn favoriete naald kwijt, laten vallen in de veel te volle trein... maar gelukkig moest de jongen naast mij op hetzelfde station uitstappen en kon ik even snel onder de bank duiken en mijn naald weer opvissen... :+
pi_86983111
Pfff... had na een maand wachten besloten maar es een mailtje te sturen naar die shop in de USA waar ik allerlei spul (waaronder de waste canvas) had besteld en te vragen waar mijn spullen blijven... de orderstatus stond nog steeds op "will ship in 1-2 weeks"... kreeg ik eindelijk (na een week!) antwoord dat de spullen vandaag op de post zouden gaan maar zonder de waste canvas, die werd niet meer geleverd :( Ja, daar zat ik weer niet op te wachten, want dan bleven er alleen maar spullen over die ook wel leuk waren, maar allemaal maar kleine prut die ik ook in NL kan bestellen en wat de verzendkosten niet waard was...
Gelukkig was de boel na een volgend mailtje netjes geannuleerd en heb ik ook mijn geld alweer terug op mijn paypal...
Dus nu mag ik van mezelf morgen naar Zeist naar mijn favo-handwerk-winkeltje om daar dan maar wat leuke spullen te halen, waaronder ook wat garen voor een nieuw project (foto van een pinguin-jong gemaakt door mijn stiefpa)... *O*
pi_86984484
:( wat stom Lijnloos, daar ging het nou net om, om die waste-canvas! Ik hoop dat je morgen slaagt in Zeist! :*

ik ben weer wat verder gegaan aan de leesplank. even een fotootje maken, dan kan ik die weer laten zien...

tadaaaaaaaaaaaaaa:

Ik ben nu bezig met Does, dat is dat zwarte hondje...
ow, zo moet het ongeveer worden:
't wordt al aardig, nietwaar? :D
pi_86984738
Oh Mijsje, wat is ie gaaf aan het worden.... Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! *O*
Die moet eigenlijk ook gewoon op mijn to-do lijstje... hoewel, ik heb ook nog de kindervariant daarvan, die wil eigenlijk eerst maken dan...
  donderdag 30 september 2010 @ 06:05:37 #205
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87009274
boeken... festijn ----- boeken...legger
Gelukkig duurde het maar 27 dagen voordat mijn smart brain deze verbinding had gemaakt.

Lijnloos, hoe heet je favo-winkeltje? Hoewel niet naast de deur kom ik toch 1-2 keer per jaar in Zeist.
pi_87009362
Ik kom helemaal niet meer aan mijn tijger toe -O- . Die gaat dus maar weer even de kast in voor de rustigere tijden :'(
pi_87009369
Ik meld me hier ook eens..

Meestal blijven bij mij projectjes liggen omdat ik een fout erin heb zitten, en de fout niet meer kan vinden, maar ik ga weer verder met 1 van mijn projectjes nu. Ik zal nog eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 11:11:50 #208
43556 miss_dynastie
pi_87013964
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:08 schreef mijsje het volgende:
:( wat stom Lijnloos, daar ging het nou net om, om die waste-canvas! Ik hoop dat je morgen slaagt in Zeist! :*

ik ben weer wat verder gegaan aan de leesplank. even een fotootje maken, dan kan ik die weer laten zien...

tadaaaaaaaaaaaaaa:
[ afbeelding ]
Ik ben nu bezig met Does, dat is dat zwarte hondje...
ow, zo moet het ongeveer worden:
[ afbeelding ] 't wordt al aardig, nietwaar? :D
Oh wat ben je ver _O_ Ik heb dit werkje ook liggen (was een toffe aanbieding), maar om de een of andere reden kan ik de moed niet opbrengen nog :P
pi_87014696
:D ik heb het ook een tijdje aan de kant gehad hoor :D maar nu weer met frisse moed begonnen :)
wat ik lastig vind is de zwarte lijntjes om de afbeeldingen heen. je ziet in het patroon niet overal duidelijk waar een lijntje moet lopen, en dan heb ik de afbeelding nodig om te zien of er nu wel of geen lijntje loopt... maar het borduren zelf gaat wel eenvoudig. het is niet de moeilijkste die ik ooit heb gemaakt wat dat betreft... het enige is dat het zo groot is... :D
pi_87015576
Ik heb dat ook wel eens dat ik even helemaal geen zin meer heb, dan ligt het rustig een tijd stof te verzamelen in een hoekje.... maar de laatste tijd blijf ik lekker bezig, afgewisseld met haken!

Caroline, dat winkeltje heet Bado (heeft ook een webshop bado.nl) en zit op de oude arnhemsestraat (zo uti mijn hoofd... vlak bij cafe de Jonckheer...
Net geweest en weer wat garen gescoord (ook nog wat katoen voor het haken)... nu kan/moet ik echt mijn boekenlegger afmaken want dei moet vanavond met dfe post. Als ie klaar is pleur ik er hier wel een fotootje van neer...
pi_87035540
Zo... boekenlegger done! Helaas neit meer op tijd voor de post (kind had zo'n dagje waarbij ze vooral aan of om mama wilde hangen en da's geen handige combi met een naald en zo)... Maar goed, de foto's:


pi_87036161
Lijnloos die eerste O+ Ik wil hem ooooooooook
pi_87036309
Het is er 1 ;) voorkant en achtertkant ...
pi_87037045
Ooooooh nog beter :D Hmpf, ik ga echt niet niet niet niet niet beginnen met borduren, J killt me met al mijn hobby's die ik er bij neem :P
pi_87037390
Haha... gelukkig neemt deze hobby niet heel veel ruimte in. Geld kost het helaas wel, maar dat valt ook wel weer mee. Ik heb nu 1 keer een groot stuk stof gekocht (1x1.40 m) en daar kan ik nog een hele tijd mee vooruit en op i-net zijn genoeg patronen te vinden die superleuk zijn. En je kunt ze natuurlijk ook zelf maken van plaatjes of foto's. Al met al valt het me nog mee ;) Maar soms is het wel lastig kiezen, haken/borduren/sporten/gezin/oh en soms nog effe werken... :+
pi_87038025
Hihi je snapt me :D
pi_87038790
:D leuk geworden Lijnloos! Wanneer mogen jullie je pakje openen? of is het niet helemaal hetzelfde als met de haakswap? :D
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:42:51 #218
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87049259
Lijnloos, bedankt! Waarschijnlijk kom ik er pas over een paar maanden weer (genoeg tijd om te sparen hahaha)

Werken? Met zoveel leuke hobby's om uit te kiezen, wie heeft daar nu nog tijd voor??
pi_87049572
mijsje, je mag de pakjes openen zodra je ze hebt, maar die voor mij is er nog niet :(. swap duurde 1 maand, je had heel september de tijd om eraan te werken en dan versturen. er zijn al aardig wat hele toffe dingen langsgekomen... en het is internationaal de wereld rond zeg maar. mijn partner komt ook uit nl dus krijgt ze het morgen... die voor mij komt denk ik ook uit nl, verwacht het dit weekend! spannend!!!
nu op naar het volgende project... oh en super Mario natuurlijk nog tussendoor ;)
pi_87312388
Ik heb ook mijn swap-pakje gekregen en vind hem supertof!!! *O*
Zie hier:


Ook ben ik maar weer aan de gang gegaan met mijn super mario...

Nu de swap klaar is kan ik hier weer mee aan de slag!

Oh en ik heb eindelijk koele spullies binnen! Een onderzetter (waar je iets in kunt borduren), 3 sleutelhangers, een meter Aida-band en *tromroffel* Waste Canvas om op kleidng te borduren! *O* het is maar een klein stuk, maar mooi om es te proberen...
pi_87324075
Lijnloos, jouw project wordt heel leuk!
Ik ben momenteel bezig met een ouderwets HollyHobby borduurpakket (ergens uit de jaren '80, via Marktplaats op de kop getikt)
Ik borduur eigenlijk nooit voor het eindresultaat, maar enkel en alleen voor de bezigheid: Perfect ook en vooral toen ik net gestopt was met roken. Nu doe ik het niet zo vaak meer en nooit alleen.
Hebben jullie ook "borduurdates"? Ik heb een vriendin die ook borduurt en één die breit. Tegelijkertijd borduren, babbelen en theeleuten brengt me bijna in een trance. ^O^
pi_87324839
Oh borduurdate klinkt wel heel relaxed... maar ik heb weinig kennissen die ook borduren of zo. Wel neem ik het spul te pas en te onpas mee, dus als ik bij mijn ouders of zo ben, zit ik vaak gezellig erbij, maar dan onderwijl bordurend. Ben wel benieuwd naar je werk... foto?

Ik kwam trouwens net iets tegen op ebay, een gast in singapore die DMC-garen verkoopt... 40-strengen voor 3 euro... (ok, nog 10 euro verzendkosten, maar nog steeds niet duur)... misschien dat ik dat toch maar es ga proberen.... :@
pi_87325329
ik heb een vriendin die ook borduurt. ze maakt nu een koe van Thea Gouverneur (toch?) heel mooi. deze:

en soms doen we dat wel eens, samen borduren. lekker teuten met thee en het borduursel. kunnen we uren volhouden. maar nu hebben we het allebei druk met werk en van alles... dus schiet het er wel behoorlijk bij in...
pi_87325835
Die is ook heel tof mijsje. Het is dat ik hem echt veels te duur vind, maar hij is wel mooi!
pi_87326053
:) hij is ook veels te duur, helemaal mee eens... maar inderdaad heel mooi... je hebt ook echt het idee dat je met een echte koe bezig bent... echt prachtig! :)
pi_88081964
Lijnloos, supermooi zo'n boekenlegger. Maar hoe heb je die randjes dan afgewerkt? Want met zo kort afknippen gaat het heel erg rafelen? Of heb je het dubbelgevouwen? Maar krijg je dan niet een hele dikke rand?
pi_88083368
Ik heb hem inderdaad erg kort (op 1 steek ruimte) afgeknipt en daar dus nog een randje doorgestikt met dat groen. Ik hoop dat het niet erg gaat rafelen, maar zeker weten doe ik het dus niet.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:24:27 #228
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88084843
Lijnloos mooie boekenlegger. En bedankt trouwens.
Mijn minimum aantal uren per dag is zojuist gestegen van 74 naar 75 :)

Ik hoorde onlangs een heel mooie spreuk en dacht, die zou ik willen borduren en boven mijn bed hangen.
Zou toch niet zo moeiljk moeten zijn om van een tekst een kruissteekjes patroon te maken.
pi_88093106
ik heb 1 boekenlegger af.
de andere voor een kwart. maar mijn handen vinden het na een paar kruistjes al niet leuk meer (denk mede door de kou) dus 2e boekenlegger is in de kast beland...
pi_88094693
Dank allemaal...
Loecje, ik ben wel benieuwd naar een fotootje hoor!!! Laat es zien?

Ik heb gisteren mijn eerste pokemon afgemaakt.. Piplup is mijn favoriete starter uit de laatste games, dus die heb ik als eerste genomen. Ik wil eigenlijk de 3 starters allemaal maken en dan leuk in een lijstje samen doen. Als het goed is heb ik alle benodigde kleuren al, dus nu nog daadwerkelijk doen!




(beetje onscherp... )
pi_88094869
Wat gaaf! Piplup!

Sinds ik in mijn haakperiode zit, ben ik nog geen steek verder gekomen (!) met Marilyn Monroe. Ergens op mijn computer staan nog allerlei Nintendo en Hello Kitty-patroontjes.
pi_88094901
Heel veel pokemon staan op een live-site van LittleMojo (google maar, dan heb je hem zo)... dus daar heb ik een paar patronen vanaf geplukt (piplup, chimchar en turtwig incl. evoluties). Die wil ik in elk geval gaan maken en daarna nog wel een paar denk ik. Zoontje van een vriendin van me was gek van pokemon (weet niet of dat nog steeds zo is) dus daar kan ik misschien ook wel iets leuks voor maken!
Ik ben ook meer hebberig, als in moet maken... en dan pas bedenk ik dat ik eigenlijk helemaal niks er mee zou kunnen, dus da's niet handig.
pi_88095026
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:29 schreef Lijnloos het volgende:
Heel veel pokemon staan op een live-site van LittleMojo (google maar, dan heb je hem zo)... dus daar heb ik een paar patronen vanaf geplukt (piplup, chimchar en turtwig incl. evoluties). Die wil ik in elk geval gaan maken en daarna nog wel een paar denk ik. Zoontje van een vriendin van me was gek van pokemon (weet niet of dat nog steeds zo is) dus daar kan ik misschien ook wel iets leuks voor maken!
Ik ben ook meer hebberig, als in moet maken... en dan pas bedenk ik dat ik eigenlijk helemaal niks er mee zou kunnen, dus da's niet handig.
Als ik alle patronen die ik heb liggen nog moet maken, dan moet ik vandaag nog mijn werk opzeggen en fulltime aan het borduren slaan. Ik ben ook wel heel traag hoor, een set kerstkaarten zou bij mij een tienjarenproject worden.
pi_88096827
hmm, ja dat gevoel ken ik wel en heeeeel eerlijk, lijkt me dat best een strak plan :P Lekker de hele dag borduren en haken en zo, maar helaas... we hebben de staatsloterij nog niet gewonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben wel van plan om eens wat op Etsy te gaan zetten en kijken of het wat oplevert. Niet om het voor het geld te gaan doen, maar meer als reden om wat te borudren te hebben en als dat nou een leuk centje oplevert is het helemala leuk ;)
pi_88104138
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 08:09 schreef Lijnloos het volgende:
Dank allemaal...
Loecje, ik ben wel benieuwd naar een fotootje hoor!!! Laat es zien?

de 1ste heb ik als cadeau gegeven. ik ben vergeten daarvan een foto te maken.
ik kan van die waarmee ik bezig ben straks wel een foto maken. gewoon voor het idee;)
pi_88602359
Tijd voor een niet-subtiel schopje met bijgaande update :

  zondag 21 november 2010 @ 15:57:23 #237
3185 Adelante
To let it go now
pi_88977346
Gaat die mario in de verkoop als ie af is? :o

Heb (zoals alle mannen) niks met dat gepurk, maar zo'n mario ding is wel erg tof :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_89134824
quote:
6s.gif Op zondag 21 november 2010 15:57 schreef Adelante het volgende:
Gaat die mario in de verkoop als ie af is? :o

Heb (zoals alle mannen) niks met dat gepurk, maar zo'n mario ding is wel erg tof :D
Ik ben er nog niet helemaal uit of ie in de verkoop mag. Maar wie weet ;)
pi_89135236
Ik ben weer helemaal into borduren, maar voordat ik hier klaar mee ben:

pi_89136239
Nice!!! Das Marilyn toch? Volgens mij wordt ie echt supergaaf!
pi_89137807
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:56 schreef Lijnloos het volgende:
Nice!!! Das Marilyn toch? Volgens mij wordt ie echt supergaaf!
Yes, in navolging van mijn vorige project:

  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:51:32 #242
43556 miss_dynastie
pi_89138524
Oh gaaf, allebei!

Mijn werkje ligt al een poosje zo goed als stil, zeker nu ik bij de kachel ook kan Nintendo-en :P....


Het lijkt een heel simpel werkje, maar het heeft zo ontzettend veel kleuren, dat het behoorlijk vermoeiend is zo af en toe....

Dit moet het worden....


Mijn smaak is wel wat eh... tuttiger dan van de meeste mensen hier, geloof ik :@
pi_89138649
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh gaaf, allebei!

Mijn werkje ligt al een poosje zo goed als stil, zeker nu ik bij de kachel ook kan Nintendo-en :P....
[ afbeelding ]

Het lijkt een heel simpel werkje, maar het heeft zo ontzettend veel kleuren, dat het behoorlijk vermoeiend is zo af en toe....

Dit moet het worden....
[ afbeelding ]

Mijn smaak is wel wat eh... tuttiger dan van de meeste mensen hier, geloof ik :@
Ik kan heel goed begrijpen dat het leuk is om te doen, met al die kleurtjes enzo. Ik werk steeds met ( bijna) dezelfde kleur. Maar om het aan de muur te hangen, da's een ander verhaal. Overigens, ik heb ook nog niks opgehangen. Ik vind borduurwerken pas leuk in een interieur als ze in kuddevorm zijn, en dan in allerlei verschillende stijlen. Schiet niet op.
pi_89166263
Ophangen is hier ook nog niet aan de orde... heb wel die olifanten uit de OP klaar om op te hangen, althans heb een lijst gekocht ervoor, maar heb geen fatsoenlijk passpartou, dus ligt het nog steeds los te liggen in mijn hobby-doos.

Ik vind het wel leuk hoor miss_dynastie. 'T is geen super mario, maar ik heb hier al vanalles voorbij zien komen, en dat van jou is echt niet tuttig hoor!

Mijn update:


Ben nu met de gracht om het kasteel bezig, daarna maar eens beginnen met flink opvullen met geel waar nodig. Anders blijft dat liggen tot het eind en dan hebik er geen zin meer in :@
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 10:11:19 #245
43556 miss_dynastie
pi_89168949
Oh ja, inlijsten! Ik heb ooit de fout gemaakt om bij een inlijster (da's geen goed Nederlands :') ) te vragen wat zoiets kost en kon drie weken aan de beademing :o

Ik bewaar dat opvullen juist het liefst tot het eind, lijnloos... dan schiet het ineens zo lekker op, vind ik altijd ;)
pi_89169389
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:09 schreef Lijnloos het volgende:
Dank allemaal...
Loecje, ik ben wel benieuwd naar een fotootje hoor!!! Laat es zien?

Ik heb gisteren mijn eerste pokemon afgemaakt.. Piplup is mijn favoriete starter uit de laatste games, dus die heb ik als eerste genomen. Ik wil eigenlijk de 3 starters allemaal maken en dan leuk in een lijstje samen doen. Als het goed is heb ik alle benodigde kleuren al, dus nu nog daadwerkelijk doen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(beetje onscherp... )
Ik ben verliefd O+ Wat schattig!!

En de mario is ook echt heel leuk.
Maar wat een werk!
pi_89169664
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:10 schreef Lijnloos het volgende:
hmm, ja dat gevoel ken ik wel en heeeeel eerlijk, lijkt me dat best een strak plan Lekker de hele dag borduren en haken en zo, maar helaas... we hebben de staatsloterij nog niet gewonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben wel van plan om eens wat op Etsy te gaan zetten en kijken of het wat oplevert. Niet om het voor het geld te gaan doen, maar meer als reden om wat te borudren te hebben en als dat nou een leuk centje oplevert is het helemala leuk ;)
Opdracht ? :P
15.000 steken
¤ ?
pi_89174415
zo eindelijk het kabeltje van mn camera gevonden.

boekenlegger 2: zo zou het moeten worden:

zover ben ik tot nu toe:

vind het nog niet helemaal goed gelukt, vooral de bloem zie je best veel wit van het stof doorheen:(


en de lege stukjes vind ik ook nog niet mooi. zou dat mooier zijn als je dat opvult met witte kruissteken?

[ Bericht 10% gewijzigd door loecje op 26-11-2010 12:41:08 ]
pi_89175514
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:34 schreef loecje het volgende:
zo eindelijk het kabeltje van mn camera gevonden.

boekenlegger 2: zo zou het moeten worden:
[ afbeelding ]
zover ben ik tot nu toe:
[ afbeelding ]
vind het nog niet helemaal goed gelukt, vooral de bloem zie je best veel wit van het stof doorheen:(
[ afbeelding ]

en de lege stukjes vind ik ook nog niet mooi. zou dat mooier zijn als je dat opvult met witte kruissteken?
Wel leuk die boekenlegger! Ik denk dat ie met witte opvul wel "strakker" wordt... Hoeveel draadjes gebruik je nu per steek? Ik gebruik er meestal 2 van de 6 per steek, maar heb 18-count stof, dus dat vutl wel mooi op. Staat er iets in de gebruiksaanwijzing over? Probleem is natuurlijk dat je anders weer te weinig draad hebt... lastig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:33 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Opdracht ? :P
15.000 steken
¤ ?
Hmm... heb al behoorlijk wat te doen (moet van mezelf) maar wellicht ok... wat is het? En hoeveel kleuren zijn het, want dat bepaald ook wel de kosten... 15000 steken is op zich geen drama, zou me met een beetje mazzel een maandje, hooguit 2 zoet houden denk ik (fulltime borduren, geen andere hobbies/projecten tussendoor). Heb je al een patroon?
pi_89175866
ik gebruik idd 2 draadjes zoals op de gebruiksaanwijzing staat. maar heb het idee dat het groene draad wat, ja hoe noem je dat, pluiziger is waardoor het beter opvult en het rode draad wat strakker is.

wat betreft het wit, ik wacht nog ff af totdat het klaar is en dan nog keer bij mn ouders op zolder opzoek naar de bak met borduurgaren (ergens moet er een goed gevulde bak zijn...)
pi_89176146
Hmm, da's vervelend inderdaad. Maar zou best goed kunnen hoor... ik heb ook wel es idee dat het ene kleurtje "dikker" is dan het andere... Oeh goedgevulde bakken op zolders zijn altijd leuk! O+
pi_89176570
ja als je de bakken kan vinden is het leuk. maar ik heb al gezocht en kan het niet vinden zo'n troep is het op zolder(niet mijn zolder gelukkig).
in de doos moeten genummerde overblijfsels van van mn oma en mn ma zitten. mochten ik als kind mee borduren en is nu ook wel leuk om dingen mee uit te proberen.
pi_89177292
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 12:59 schreef Lijnloos het volgende:

[

Hmm... heb al behoorlijk wat te doen (moet van mezelf) maar wellicht ok... wat is het? En hoeveel kleuren zijn het, want dat bepaald ook wel de kosten... 15000 steken is op zich geen drama, zou me met een beetje mazzel een maandje, hooguit 2 zoet houden denk ik (fulltime borduren, geen andere hobbies/projecten tussendoor). Heb je al een patroon?
Het heeft geen haast ,ik zit er niet om te springen

Het zijn er trouwens wel flink meer :



Width : 216 stitches Height : 277 stitches =59832

Used floss brand : DMC

Used colours (14):

310 Black

934 Algae green

413 Iron grey

645 Dark steel grey

646 Platinum grey

640 Green grey

647 Rock grey

648 Pepper grey 3813 Light green

453 Turtledove grey

3072 Pale pearl grey

762 Pearl grey

3756 Cloud blue

3865 Winter white
pi_89178470
Hij is wel heel tof zeeeeend.... En het aantal kleuren valt ook nog wel mee... maar wel groot :@
(Groter dan mijn Mario....) Het scheelt wel dat de achtergrond niet hoeft... dat scheelt een heleboel stitches... Ik ga zelf ongeveer uit van 2000 steken per klosje garen, dus in dit geval bijna 30 klosjes (van 1 euro per stuk, maar je maakt bijna nooit een klosje op, dus heb je stiekum toch meer nodig)... + nog de stof.... Ik denk dat je wel richting de 60-70 euro mag verwachten dan...
Ik ga er even over nadenken (doe vooral hetzelfde) en dan moeten we maar effe kijken.

Zijn het je eigen honden?
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:59:41 #255
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89186333
Loecje, dat wordt een mooie boekenlegger O+

Inlijster, ja hoe noem je zo'n geval? Heb ook eens die prijzen opgevraagd, weer vergeten wat het was maar het was behoorlijk aan de prijs. Op zich ook wel redelijk want je moet er ook je boterham mee kunnen verdienen. Gezien mijn recente investering in fitness apparatuur ga ik overigens even geen enkel nieuw duur projectje opstarten. Hoop dat ik gewoon nog een tijdje mag meekwijlen :9~
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 21:20:30 #256
43556 miss_dynastie
pi_89273124
Iemand enig idee waar ik leuke Harry Potter patroontjes kan vinden? Ben geinspireerd geraakt door de boekenleggers in dit topic en wil er een maken voor een vriendin die Harry Potter-fan is en veel leest.
pi_89273717
als ik zelf zou maken(dus geen pakket) zou ik wel voor een dubbele boekenlegger gaan zoals lijnloos. dat is wel wat dikker maar bij een enkele zie je de draadjes aan de achterkant.
ik borduur aan de voorkant alles netjes 1 kant op maar achterop is het een zigzag werkje.
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:59 schreef caroline88 het volgende:
Loecje, dat wordt een mooie boekenlegger O+
Bedankt. ik wil er ook heel graag verder mee. maar mn handen niet.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 21:40:58 #258
43556 miss_dynastie
pi_89274515
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:28 schreef loecje het volgende:
als ik zelf zou maken(dus geen pakket) zou ik wel voor een dubbele boekenlegger gaan zoals lijnloos. dat is wel wat dikker maar bij een enkele zie je de draadjes aan de achterkant.
ik borduur aan de voorkant alles netjes 1 kant op maar achterop is het een zigzag werkje.
Ja, dat zit ook wel in de planning, of anders met een leuk stofje aan de achterkant, maar alleen een stukje geborduurde stof lijkt me niet zo fijn... al moet ik wel even kijken hoe ik zoiets moet afwerken, ik heb dat nog nooit gedaan.

Wat is er met je handen, als ik vragen mag?
pi_89275273
Ik kwam deze link nog tegen bij Spritestitch voor HP-patronen... zelf nog niet gekeken, maar wellicht kun je er wat vinden:
http://www.the-leaky-cauldron.org/features/crafts/needlework
Een leuk stofje kun je inderdaad ook als achterkant doen. Ik heb zelf een boekenlegger gekregen met gewoon een stuk vlieseline op de achterkant... dat zag er ook supernetjes uit.
pi_89275746
stofje aan de achterkant. wat een idee. ik zat al te denken hoe ga ik dat netjes afwerken. maar natuurlijk gewoon een mooi stofje.
kan dat met vlieseline? borduurwerk - vlieseline - stofje? of gewoon stofje met wat steekjes aan het borduurwerk vast maken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89276163
Nou het was alleen vlieseline, geen stofje er nog op...in mijn (gekregen) geval dan... maar als je een stofje erachter doet, kun je die natuurlijk gewoon langs de zijnkanten stikken lijkt me... eventueel zelfs met een naaimachine misschien...

Wat klote van je handen loecje. Hopelijk kan je huisarts wat voor je betekenen... kun je niet naar een andere voor die tijd? Lijkt me toch behoorlijk naar en iets wat je ook niet te lang wilt laten zitten...:*
pi_89279248
er is een vervanger voor spoedgevallen. verder is er bij mijn postcode gebied geen vrouwelijke huisarts die patiënten aanneemt. je hebt wel een studentenarts maar ik ga liever naar een vaste arts ipv telkens een andere, vandaar ok niet nu weer overstappen naar een mannelijke huisarts.
en zolang ik niet borduur en een rubber lapje gebruik om flessen en dergelijke open te maken is er niets aan de hand.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 10:53:23 #263
43556 miss_dynastie
pi_89289666
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:53 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kwam deze link nog tegen bij Spritestitch voor HP-patronen... zelf nog niet gekeken, maar wellicht kun je er wat vinden:
http://www.the-leaky-cauldron.org/features/crafts/needlework
Een leuk stofje kun je inderdaad ook als achterkant doen. Ik heb zelf een boekenlegger gekregen met gewoon een stuk vlieseline op de achterkant... dat zag er ook supernetjes uit.
Oe, daar zit zeker veel leuks tussen!

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:01 schreef loecje het volgende:
stofje aan de achterkant. wat een idee. ik zat al te denken hoe ga ik dat netjes afwerken. maar natuurlijk gewoon een mooi stofje.
kan dat met vlieseline? borduurwerk - vlieseline - stofje? of gewoon stofje met wat steekjes aan het borduurwerk vast maken?
Géén idee, ik zat gewoon te denken aan zo'n stuk afzuigkapspul ertussen (ik weet de naam niet :@ ) en aan elkaar stikken. Maar zoiets valt vaak tegen, bij mij :P En ik weet geloof ik niet eens wat vlieseline is, ga zo even googlen :@

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe, da's wel heftig. Ik snap je overwegingen m.b.t. de huisarts, maar ik zou denk ik toch z.s.m. een arts opzoeken met zulke klachten....

Ik denk dat ik aan de ene kant het HP logo doe en aan de andere kant Hedwig, de snaai en nog iets kleins...
pi_89584121
Ik doe ook weer eens een update:


:)

Als je het zo ziet, lijkt het alsof het nooit meer wat gaat worden. Maar dat was bij de Elvis ook, die leek pas ergens op toen ik het allerlaatste steekje (in de pupil) gedaan had.
pi_89584742
Ik vind hem al wel lijken hoor... (als je weet wat het is misschien..) *O* Goed werk!

Heb trouwens van de sint het Borduurblad gekregen, daar staan best heel veel leuke dingen in (en ook wel veel suffe dingen, maar zelfs die zijn ter inspiratie leuk). :D
pi_89584993
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind hem al wel lijken hoor... (als je weet wat het is misschien..) *O* Goed werk!

Heb trouwens van de sint het Borduurblad gekregen, daar staan best heel veel leuke dingen in (en ook wel veel suffe dingen, maar zelfs die zijn ter inspiratie leuk). :D
Een vriendin van mij heeft me eens een borduurblad cadeau gedaan met het patroon van een Japanse geisha. Heel mooi, maar enorm groot en met drie miljoen kleurtjes of zo, en ik heb tot nu toe altijd met pakketjes gewerkt. Heb zodoende een beetje koudwatervrees.

De rest van het blad vond ik inderdaad enorm tuttig, maar misschien ben ik nogal a-typisch voor een borduurster, qua smaak.
pi_89586874
Ja, ik ben ook niet echt van de engeltjes en alfabetjes en dat soort dingen, en kerstkaarten maak ik ook niet, maar ik vond het wel grappig om te zien wat je allemaal nog meer kan maken, dan simpel een plaatje voor in een lijstje.
  maandag 6 december 2010 @ 19:04:10 #268
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597598
Gaat bijzonder mooi hier *O*

Ik ben even helemaal uit de handwerkhoek, bezig met het opstellen en inrichten van mijn eigen fitnessruimte. Vanmiddag 3.5 uur geploeterd maar het is me gelukt om niet te luisteren naar het goede advies uit gebruiksaanwijzing en in mijn eentje opgebouwd :-P
pi_89759953
Nu wat minder eng:

pi_89760810
Je schiet behoorlijk op arual! _O_
Ik heb gisteravond nog weer wat cactussen in het mario-veld gemaakt... maar niet genoeg om nou weer een update te plaatsen...
pi_89948132
Arual, hoest met Marilyn?

Hier een updateje van mij:

pi_89948396
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:24 schreef Lijnloos het volgende:
Arual, hoest met Marilyn?

Hier een updateje van mij:

[ afbeelding ]
Marilyn is nog nauwelijks veranderd! Ondanks dat er veel uren in zitten... Ik ben nu bezig met het haar, en daar zitten ontzettend veel kleurschakeringen in. Dan werk ik dus stukken langzamer.

Ik vind je cactusjes zo leuk! Maar na 20 cactussen te hebben gehaakt, ga ik er maar niet aan beginnen om ze ook nog te borduren...
pi_89948574
Ik zou ze inderdaad es moeten proberen na te haken... da;s helemaal een uitdaging! Goed idee! En dan nog een mario en hammer brother en een kasteel en dan hebben we gewoon een gehaakt exemplaar! _O_
pi_89953291
wow, Marilyn en Mario's levels zien er geweldig uit... ik moet ook echt weer verder met de leesplank... met al dat gehaak, gebrei en gelees schiet dat niet zoveel op... :@
pi_89955430
ooh wat is dit leuk allemaal! Fok! heeft me al aan het haken gekregen en ik ben bang dat borduren er nu ook aan gaat geloven! Foto's gaan nog wel heeeeel lang duren want ik krijg eerst overmorgen de sleutel van een huis waar 2 maanden aan geklust gaat worden ofzo maar daarna ga ik helemaal los!! Ik weet alleen niet waar ik mee wil beginnen. Ik vind het allemaal zo leuk. Het zal denk ik wel iets met Mario worden. Leukleukleuk!! :)
pi_89955639
Annelotje, als je op zoek gaat naar leuke mario-patronen, moet je echt effe op spritestitch.com kijken. Daar hebben ze superveel op het forum staan!
  woensdag 15 december 2010 @ 14:55:20 #277
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89958894
Annelotje, er zijn schadelijker hobbies om aan verslaafd te raken :P
Veel plezier met je nieuwe woning!
pi_89960379
hahaha ja caroline dat klopt! Ik houd spritestitch in mn achterhoofd!
pi_90165155
Gisteren weer even bezig geweest met Mario:


... nu alleen nog heel veeeeeeeel geel vooral, maar kan me er niet toe zetten dat te gaan doen, wellicht in de trein straks (als ie niet weer zo prop-en-prop-vol zit)...
pi_90179857
Borduren is leuk! Ik heb voor mijn beide kindjes toen ik nog zwanger was een mooi borduurgevalletje gemaakt. Was met winnie de pooh en daarop hun naam/geboortedatum/geboortegewicht erop. Hangt nu mooi in een lijstje op hun slaapkamer :)
pi_90180331
oooohw, jeempje....

het is er dan toch echt van gekomen... er lag hier al een tijd een project in de kast.. ik ga het afmaken!

Dank jullie wel voor de boost...

en die mario wereld... LOVE IT!

vanavond zal ik de huidige status van het project op de foto zetten.
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
pi_90181893
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:30 schreef Ernemmertje het volgende:
Borduren is leuk! Ik heb voor mijn beide kindjes toen ik nog zwanger was een mooi borduurgevalletje gemaakt. Was met winnie de pooh en daarop hun naam/geboortedatum/geboortegewicht erop. Hangt nu mooi in een lijstje op hun slaapkamer :)
Heb je een leuke foto??? Ben wel benieuwd, klinkt erg leuk!

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:39 schreef PersonalAssistant het volgende:
oooohw, jeempje....

het is er dan toch echt van gekomen... er lag hier al een tijd een project in de kast.. ik ga het afmaken!

Dank jullie wel voor de boost...

en die mario wereld... LOVE IT!

vanavond zal ik de huidige status van het project op de foto zetten.
Goed bezig!!! ^O^
pi_90182449
Ik zal vandaag ook weer eens een foto maken. Flink opgeschoten gisteren dankzij de sneeuw het bijbehorende ik-wil-niet-naar-buitengevoel.
  maandag 20 december 2010 @ 17:38:11 #284
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_90187019
Leuk topic O+. Ik heb al behoorlijk wat dingen gemaakt en ook nog een aantal dingen die nog afgemaakt moeten worden :').

Is De Borduurbrink hier al eens genoemd?
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_90202048
De beloofde update, Marilyn met nek en schouders, of in ieder geval de contouren ervan:

pi_90204613
_Arual_, wat prachtig al! Je ziet het er echt wel in hoor nu! Fantastisch! _O_
pi_90207563
O+ wow Arual! die is mooi!!! die hangt straks zeker heel mooi naast je Elvis! O+
pi_90416978
ook hier voor iedereen fijne dagen:
  zaterdag 25 december 2010 @ 08:14:07 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90424787
~:) Gelukkig Kerstfeest ~:)
pi_90459941


Tussen het kerstgeweld door... :)
  zondag 26 december 2010 @ 16:20:14 #291
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90461589
Wauw, Arual, mooi zeg! O+

Schiet al goed op ook!

En van Lijnloos haar Super Mario 3 map ben ik nog steeds fan :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_90526024
Arual, wat supertof al! Het is ook zo herkenbaar als Marilyn... _O_

Mijn updateje, ben netjes bezig geweest om geel te doen, maar dat werkt 's avonds niet zo lekker, moet je wel goed licht bij hebben, dus ook nog wat andere kleuren tussendoor gedaan. Heb nu gewoon geel blauw en groen bij me standaard om uit te kiezen, dat gaat prima!

  dinsdag 28 december 2010 @ 11:08:19 #293
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90529225
Arual, Lijnloos, petje af voor jullie mega-projecten!
pi_90529763
^ Inderdaad wat gaaf zeg! Ik denk dat ik binnenkort (wanneer ik meer tijd heb) ook maar eens een leuk projectje ga starten. :D
pi_90658861
Ik ben ook aan iets begonnen :P . Maar pas een update als het ergens op lijkt.
pi_90664374
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:21 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Tussen het kerstgeweld door... :)
Ik heb ooit zo'n patroon laten maken van een foto van mijn (overleden) ouders. Kan het alleen nog steeds niet opbrengen om het te maken alhoewel ze beide al jaren geleden overleden zijn, emotie is een raar ding. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90672344
:) dat heb ik met een fiets die m'n moeder aan het borduren was tot ze niet meer kon. ik zou het prima kunnen, maar heb het ook nog niet kunnen opbrengen...
pi_90685232
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 05:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb ooit zo'n patroon laten maken van een foto van mijn (overleden) ouders. Kan het alleen nog steeds niet opbrengen om het te maken alhoewel ze beide al jaren geleden overleden zijn, emotie is een raar ding. :')
Snap ik... Ik vond dit al enigszins luguber, vooral als ik met de ogen bezig was. Heel raar.
pi_90703624
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 08:20 schreef Lijnloos het volgende:
Arual, wat supertof al! Het is ook zo herkenbaar als Marilyn... _O_

Mijn updateje, ben netjes bezig geweest om geel te doen, maar dat werkt 's avonds niet zo lekker, moet je wel goed licht bij hebben, dus ook nog wat andere kleuren tussendoor gedaan. Heb nu gewoon geel blauw en groen bij me standaard om uit te kiezen, dat gaat prima!

[ afbeelding ]
Geel geel geel

oh
oh
oh
wat moet er nog veel
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:13:23 #300
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90707953
Hoor zojuist dat we binnenkort kunnen verderborduren in een nieuw CRE forum*O*
  zondag 2 januari 2011 @ 15:51:19 #301
316232 Lutte
duimelut
pi_90747362
Het volgende topic zal geopend worden in CRE. Jullie kunnen dus een paar uur zonder topic zitten, sorry! Tot in CRE!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')